0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Könnyű beleszeretni - Audi A6 3.0 V6 TDI teszt

Audi A6 3.0 V6 TDI quattro S tronic teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kipróbáltuk a ráncfelvarrott Audi A6-ot 3,0 literes V6-os középső dízelével, amely 272 lóerőt és 580 Nm-t mozgósít.

Teszt
Műszaki adatok

Szebb és agresszívabb lett a modellfrissítést követően az A6, a tesztautó S Line külső dizájncsomagja erre tesz rá még egy lapáttal

Szebb és agresszívabb lett a modellfrissítést követően az A6, a tesztautó S Line külső dizájncsomagja erre tesz rá még egy lapáttal

Átszabták. Félidőhöz érkezett az Audi A6 aktuális generációja, amely egyben azt is jelenti, hogy ideje némileg egy-két dolgot átfaragni az autón. Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a tavalyi Párizsi Autószalonon mutatkozott be a ráncfelvarrott változat. A modellfrissítés során csupán néhány apró, ugyanakkor szembetűnő változtatásokat eszközöltek a mérnökök.

Hátulról szúrható ki a legkönnyebben, hogy a ráncfelvarrott modellel van dolgunk, melyről a trapéz alakú kipufogók árulkodnak

Hátulról szúrható ki a legkönnyebben, hogy a ráncfelvarrott modellel van dolgunk, melyről a trapéz alakú kipufogók árulkodnak

Optikai újdonságok. Az első lámpákat átrajzolták, a hűtőmaszkon is csinosítottak, ezzel sokkal sportosabb, agresszívabb lett elölnézetből az A6. Hátul szintén lefaragtak a lámpa széléből, a kör helyett négyszög alakú kipufogók pedig szintén jót tettek, a mögöttünk haladók látványos hátsót nézegethetnek. A belső térben egyetlen dolog, a váltó formájának megváltozása utal a modellfrissítésre, ezen kívül egy új chipet is kapott az MMI rendszer, amely ezáltal gyorsabb működésre képes.

A belső tér elöl-hátul tágas, a kormány jó fogású, a középső kijelző pedig a motor leállítása után a műszerfalba fordulva tűnik el

A belső tér elöl-hátul tágas, a kormány jó fogású, a középső kijelző pedig a motor leállítása után a műszerfalba fordulva tűnik el

Izmosabb lett. A faceliftek során jól megszokott módon nem csak a dizájnt, hanem a motorokat is tovább finomítják és erősítik. A tesztautóban ketyegő háromliteres, V6-os TDI a korábbi 258-ról 272 lóerőre erősödött. Nem csak ez a blokk, hanem a többi is megkapta a plusz lóerőket, fogyasztásuk pedig a legújabb fejlesztéseknek köszönhetően 13 százalékkal lett kedvezőbb.

Látványosak, ugyanakkor kevésbé kényelmesek vezetés közben az S Line sportülések. Hátul bőséges lábtér és kétzónás klíma várja az utazókat Látványosak, ugyanakkor kevésbé kényelmesek vezetés közben az S Line sportülések. Hátul bőséges lábtér és kétzónás klíma várja az utazókat

Látványosak, ugyanakkor kevésbé kényelmesek vezetés közben az S Line sportülések. Hátul bőséges lábtér és kétzónás klíma várja az utazókat

Katalógus vs. valóság. A teszt után azért nem vennék mérget, hogy az említett étvágycsökkentést valóban sikerült elérni. Lehet, hogy laboratóriumi körülmények között mérve megvan ez a 13 százalék, a katalógus szerinti városi 6,0 literes fogyasztás helyett viszont normálisan, főként városban közlekedve is 9,6 l/100 km átlag adódott. Valószínű azért senki sem fogja elhinni a katalógusadatokat, hiszen egy 1,8 tonna feletti, összkerékhajtású, automataváltós, 272 lóerős autó azt gondolom a legtakarékosabb sofőr lába alatt sem fogja 6,0 literrel beérni a városban. A fenti paramétereket figyelembe véve viszont elfogadom, hogy egy ilyen autó ennyit fogyaszt, számomra ebben nincs semmi meglepő.

A dupla italtartó mögötti könyöklő kettős tárolórekeszt rejt, az alsó a telefonbox, ahol egy méretesebb okostelefon is kényelemesen elfér A dupla italtartó mögötti könyöklő kettős tárolórekeszt rejt, az alsó a telefonbox, ahol egy méretesebb okostelefon is kényelemesen elfér

A dupla italtartó mögötti könyöklő kettős tárolórekeszt rejt, az alsó a telefonbox, ahol egy méretesebb okostelefon is kényelemesen elfér

Kárpótol. Amit viszont ezért kapunk, amiatt valószínűleg sokan elnézik majd azt, hogy kicsit többet fogyaszt a beígérthez képest. A V6-os dízel blokk a nagy tömeg ellenére álló helyzetből 5,5 másodperc alatt repít 100 km/órára, a bődületes 580 Nm forgatónyomaték pedig már 1250 1/perc fordulattól rendelkezésre áll. Nem is lehet panasz a dinamikára, az előzések már-már inkább kikerülések, olyan hamar túl lehet lenni rajtuk. A hétfokozatú duplakuplungos automataváltó szépen teszi a dolgát, gyorsan és simán kapcsol, a kormány alacsony tempónál vaj könnyű. A kanyarstabilitás az összkerékhajtás miatt páratlan és ami különösen tetszett az az, hogy nagyobb tempónál sem akar lemászni az ívről, gyerekjáték ott tartani. Egy ilyen méretű és tömegű autónál kanyarban ugyanis már érződik a súly, az A6-ban viszont ez nagyon nincs meg, emiatt olyan, mintha egy városi kisautóval csapatnánk a kanyarokban. Egy éjszakai könnyedebb élményautózás után az autóból kiszállva rá is csodálkoztam, hogy jesszus, mekkora ez a karosszéria, és mennyire nem érezni ezt vezetés közben.

A közel 1 millió forintos 20 colos felnigarnitúra elrontja a komfortot. Az adaptív légrugózás ellenére is kényelmetlen, amennyiben rosszabb úton autózunk

A közel 1 millió forintos 20 colos felnigarnitúra elrontja a komfortot. Az adaptív légrugózás ellenére is kényelmetlen, amennyiben rosszabb úton autózunk

Vannak gyengéi. Akármennyire igyekeznek az autógyártók, hogy a lehető legjobbat nyújtsák az ügyfeleknek, egyéntől függően néhány dolgon mindenki elbukik. Az A6-nál nekem a következők nem jöttek be. Az állítható, légrugós futóművet ott rontották el ennél az autónál, hogy alárakták a négy 20 colos felnit potom 988 ezer forintért, baromira peres gumival. Sima aszfalton nincs is ezzel gond, de a budapesti utakon a komfort még a leglágyabb futóműhangolással sem elfogadható. Általában nem szokott gondom lenni a mai autók üléseinek kényelmével, itt viszont az S line sportülésekben fél óra vezetés után úgy bedurrant a derekam, hogy nem győztem állítgatni a gerinctámaszt, de még ez sem oldotta meg teljes mértékben a problémát. Végül pedig egy dolgot nem tudok mire vélni. Komolyabb tempóról rövidebb féktávot véve olyan erővel kell nyomni a pedált, minta nem lenne fékszervó. Talán lehet, hogy egy korábbi visszahívási hiba adódott a tesztautónál? Nem valószínű, hiszen ezt bizonyára orvosolták volna, ugyanakkor valóban a mai fékekhez megszokotthoz képest irreálisan nagy fékerőt kellett használni. Lehet, hogy itt egyedi esetről van szó, amennyiben nem, az viszont nagyon meglepő lenne, hiszen egy német prémiummárkánál nem ezt szoktuk meg, és nem is ezt várnánk el.

A csomagtartó bőséges 530 literes térfogatot nyújt, az alatta lévő tárolórekesztől viszont elveszi a helyet szükségpótkerék A csomagtartó bőséges 530 literes térfogatot nyújt, az alatta lévő tárolórekesztől viszont elveszi a helyet szükségpótkerék

A csomagtartó bőséges 530 literes térfogatot nyújt, az alatta lévő tárolórekesztől viszont elveszi a helyet szükségpótkerék

Extravagáns. Akárcsak a többi német prémiummárkánál, az Audinál is megszokott, hogy az alapesetben is több mint 15 milliós autóba közel ugyanennyi értékben rendelhetünk extrát. A tesztautóban kicsivel több, mint 14 milliónyi plusz volt, írom mindezt úgy, hogy kimaradt például a 2,2 milliós Bang & Olufsen hangrendszer. Helyette be kell érnünk egy 14 hangszórós Bose HiFivel, amely 360 ezret kóstál, és ezért az összegért szépen is szól. De itt van az MMI navigáció plusz, ami 1,2 millió vagy az S Line sportcsomag szintén ugyanennyiért. A korábban említett felnigarnitúra közel 1 millió, a bőrkárpit 800 ezer, az alumínium/fekete Beaufort-fa dekorbetét 720 ezer, az éjjellátó és az adaptív légrugózás szintén 700 ezer feletti áron mozog. Utóbbi kettő egyébként kiváló extra, ezeket semmiképp sem hagynám ki az autóból. Lehetne folytatni a sort, látható, hogy szépen és gyorsan fel tud kúszni az összeg, nem is kell olyan sok extrát kiválasztani, és máris 20 milla felett járunk.

A háromliteres V6-os TDI teljesítménye és nyomatéka több mint elegendő. 272 lóerő, 580 Nm. A 100 km/órára gyorsulás 5,5 s. Kell ennél több?

A háromliteres V6-os TDI teljesítménye és nyomatéka több mint elegendő. 272 lóerő, 580 Nm. A 100 km/órára gyorsulás 5,5 s. Kell ennél több?

Konklúzió. A fent említett problémákat egy komfortüléssel és kisebb méretű felnivel kiküszöbölve lényegében egy tökéletes autó lehet alattunk az faceliftes Audi A6 személyében. 30,4 millióért azért már elvárja az ember, hogy jó autója legyen, nem igaz? Bizonyára sokan felszisszentek az ár láttán, a tesztautó ugyanis ennyit kóstált, ami valóban átlag feletti, még akkor is, ha ezt az autót nézzük. A tesztautók ugyanakkor rendszerint tele vannak pakolva minden földi jóval, emiatt nem is csodálkozunk ezeken az árakon. Néhány extrát elhagyva nagymértékben csökkenthető ez az összeg, továbbá akik megelégszenek és beérik a 218 lóerős változattal, ők szintén sok milliót tudnak megfogni. Az biztos, hogy aki egy ilyen autó mellett dönt, meg lesz vele elégedve, elvégre a német autógyártás egyik csúcstermékét képviseli jelenleg az Audi A6.

Értékelés

Pozitív
Kiváló hajtáslánc, tágas utas- és csomagtér, könnyű vezethetőség
Negatív
Kemény fék, nagy felni és peres gumi, kényelmetlen sportülés

Árak

Tesztmodell alapára 16 254 300 Ft (2015. május 6.)
Tesztmodell ára 30 419 880 Ft (2015. május 6.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4933 mm
Szélesség: 1874 mm
Magasság: 1455 mm
Saját tömeg: 1845 kg
Össztömeg: 2380 kg
Tengelytáv: 2912 mm
Karosszéria-kivitel: szedán
Csomagtér: 530 liter
Belső szélesség elöl: 1540 mm
Belső szélesség hátul: 1500 mm
Belmagasság elöl: 930-1010 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 230 mm
Ülőlap hossza elöl: 500-560 mm
Ülőlap hossza hátul: 530 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1060 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1030 mm
Csomagtér magassága: 480 mm
Csomagtér hossza: 1165 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1950 mm
Raktérnyílás szélessége: 1010 mm
Raktérnyílás magassága: 480 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: EURO 6
Hengerűrtartalom: 2967 cm³
Hengerek/szelepek száma: 6/24
Sebességváltó: automata - 7 fokozatú
Nyomaték: 580 Nm 1250-3250 1/min-nél
Teljesítmény: 200 kW (272 LE) 3500–4250 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 5,5 s
CO2-kibocsátás: 226 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 9,6 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 65 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Hummer H1 6.6 Duramax V8, 1998 - használtteszt

A katonai verziótól erősen eltér, de még így is olyan, mint egy tank a többi autóhoz képest...

Tavaly év eleje óta már közel másfélszeresére nőtt a használtautó-eladások összértéke

Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon a harmadik negyedévben: az időszak során mintegy...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (20 db)

AttilA4559 írta: 7 hónapja

Nekem 3 éve van meg a 313 LE A6. Még olajat nem töltöttem bele olajcserék között. 160 000 km van benne, 8 litert fogyaszt 170-180 km/órás sebességnél autópályán. Én a legjobbakat tudom elmondani róla. 4 évig volt régi 2006-os A6-om, utána A8 3 évig. Mindegyiket 120 000 km körül vettem, és évi 26-27 000 km-t hajtottam bele. A mostani amiről írtam, az mindegyiket felülmúlta a 313 LE-vel. Magyarországon forgalomba helyezett autók voltak mindegyik.
https://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a6/audi_a6_3.0_v6_tdi_dpf_quattro_tiptronic_ic-11000574
Attila

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 május 08., péntek 21:14:37

ElBundy előtt már ebbe is töltötték az olajat a Shell kúton. Mert ez is 6 liter olajat zabál 100 km-en....
Gázolajból (ha elég ügyes vagy)

A válaszoláshoz belépés szükséges
SAA írta: 2015 május 08., péntek 12:55:36

Ennyi pénzért örök garancia járna, van egypár ismerősöm aki vett A6-ost nagyon rosszak a tapasztalatok, a szervizelésük nem csak az szokásos szervizelésből áll, de erről az interneten is lehet olvasni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2015 május 08., péntek 11:27:24
Kis Miska írta: 2 éve

A dupla, ragasztott, stb. üvegezés nem egyenlő a hangszigeteléssel, annak csak része. Létezik gördülési zaj, szélzaj és a vibrációtól remegnek a karosszéria elemek és egyéb részek is. Ahogy írtam, az üreges, dobozos részek, mint az utastér, de a kisebbek üregek is karosszériában mind erősítik a zajt. Amit említettem, hangszigetelő és rezgés elnyelő anyagokkal beborítva egy karosszéria elem teljesen más hangot ad már csak megütögetve is. Csak keress rá "autó hangszigetelés"-re és nézd meg a találati képeket, hogy miről beszélek.

Ilyen munkát elvégezni egy vadi új autón... ott többet garancia nem lesz.


Előzmények megtekintése

Ezen a szinten én már nem mozgok. Őszintén szólva, a bálnára nem kértem laminálást, és teljesen rendben van a hangszigetelése. A dízelek miatt eleve nagyon le kell szigetelni az utasteret, és szerintem így is rendesen csökkenti a külső zajokat.

Amit írsz én pl tényleg hiányoltam az X3asból (mind a nekem jutó tesztautóból (http://autossagok.blog.hu/2015/01/07/bmw_x3_18d_teszt ), mind az egyik jóismerősöm x3asából), de ez nem jelenti azt hogy más márkák (pl a volvo) vagy más BMW-k (http://autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese ) nem jobbak.

A másik dolog, a hallás relatív, én sosem értettem az audiofileket, és 192bps felett nem tudom megkülönböztetni az mp3-ak minőségét. Lehet más háklisabb a hangszigetelésre.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kis Miska írta: 2015 május 07., csütörtök 23:37:21
zold írta: 2 éve

A volvónál van, felételezem hogy más is kínál, laminált biztonsági üveget (gyárilag kb 500 EUR). Ez egyrészről nehezen betörhető, másrészt hangszigetelt.



Ha az X3 neked nagy akkor muszáj egy második autót szerezned, ez alatt helykínálatban már erős megalkuvásokkal lehet autót szerezni. Én többnyire elboldogultam a városban a nagy volvokombival is, de tény ha hiányzik 30-40 centi azt nem lehet kormányalászedéssel pótolni.


Előzmények megtekintése

A dupla, ragasztott, stb. üvegezés nem egyenlő a hangszigeteléssel, annak csak része. Létezik gördülési zaj, szélzaj és a vibrációtól remegnek a karosszéria elemek és egyéb részek is. Ahogy írtam, az üreges, dobozos részek, mint az utastér, de a kisebbek üregek is karosszériában mind erősítik a zajt. Amit említettem, hangszigetelő és rezgés elnyelő anyagokkal beborítva egy karosszéria elem teljesen más hangot ad már csak megütögetve is. Csak keress rá "autó hangszigetelés"-re és nézd meg a találati képeket, hogy miről beszélek.
Ilyen munkát elvégezni egy vadi új autón... ott többet garancia nem lesz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ElBundy írta: 2015 május 07., csütörtök 22:51:17

Csak nekem gázos,hogy a navi "tud" magyarul a müszerfal pedig nem?

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2015 május 07., csütörtök 20:57:29
Kis Miska írta: 2 éve

Én is az X3-at tartom ésszerű alternatívának de ott is sok kompromisszumot kell kötni. Pl. nincs olyan ülés hozzá ami az X5-ben van, márpedig kényelemben ez rengeteget számít. A beltér minősége sem ugyanaz összességében. A zajszigetelő fólia nem tudom mi lehet, szerintem nincs olyan. Azt fóliával nem lehet megoldani. Több dizel autónkat szigeteltük utólag, de nem fóliával, hanem spéci bitumen szerű lapokkal, amik viszont 50 kilót simán hozzáadnak a tömeghez, de legyen ez a legkisebb baj. Szét kell szedni hozzá az autót ami nem tesz jót a garanciának. A dobozos kivitelű autók, mint az X3 is, felerősítik a zajt, főleg a hátsó futómű felől. Amit szigetelni érdemes: géptető, tűzfal, ajtók, padló, kerékjárati ívek - ehhez komolyan szét kell kapni az autót.

Egyébként belvárosi környezetre az X3 is nagy kb 4,6 hosszal, az 1-es csak 4,3 - 30 centi a különbség amin sok esetben a parkolás múlik (tapasztalat).

Mivel jellemzően kis autókkal járnak az emberek (polo, swift, 206, stb.), ekkor méretű üres helyből is lesz a legtöbb.


Előzmények megtekintése

A volvónál van, felételezem hogy más is kínál, laminált biztonsági üveget (gyárilag kb 500 EUR). Ez egyrészről nehezen betörhető, másrészt hangszigetelt.

Ha az X3 neked nagy akkor muszáj egy második autót szerezned, ez alatt helykínálatban már erős megalkuvásokkal lehet autót szerezni. Én többnyire elboldogultam a városban a nagy volvokombival is, de tény ha hiányzik 30-40 centi azt nem lehet kormányalászedéssel pótolni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kis Miska írta: 2015 május 07., csütörtök 18:05:34
zold írta: 2 éve

Mondjuk az X3as pont nem a puha ajtózárásáról híres, de alapjában az ilyen középkatos SUV-ok már igen sok jóval felszerelhetők, van hozzájuk gyári biztonsági és zajszigetelő fólia is (valszeg é is rendelnék), és nem igényelnek négyzetméterre nagyobb helyet mint egy prémium középkategóriás autó, viszont a belmagasságuk miatt sokkal szellősebbek. Pont ezért ideális családi autók. A luxus extrák miatt pedig nagyon sok mindent tudnak, pl a körpanorámás kamerával (lásd http://autossagok.blog.hu/2014/12/10/legjobb_autos_extrak ) elég magabiztosan lehet parkolni. De tény, hogy az X3 messze elmaradt "masszívságban" az 5ertől.


Előzmények megtekintése

Én is az X3-at tartom ésszerű alternatívának de ott is sok kompromisszumot kell kötni. Pl. nincs olyan ülés hozzá ami az X5-ben van, márpedig kényelemben ez rengeteget számít. A beltér minősége sem ugyanaz összességében. A zajszigetelő fólia nem tudom mi lehet, szerintem nincs olyan. Azt fóliával nem lehet megoldani. Több dizel autónkat szigeteltük utólag, de nem fóliával, hanem spéci bitumen szerű lapokkal, amik viszont 50 kilót simán hozzáadnak a tömeghez, de legyen ez a legkisebb baj. Szét kell szedni hozzá az autót ami nem tesz jót a garanciának. A dobozos kivitelű autók, mint az X3 is, felerősítik a zajt, főleg a hátsó futómű felől. Amit szigetelni érdemes: géptető, tűzfal, ajtók, padló, kerékjárati ívek - ehhez komolyan szét kell kapni az autót.
Egyébként belvárosi környezetre az X3 is nagy kb 4,6 hosszal, az 1-es csak 4,3 - 30 centi a különbség amin sok esetben a parkolás múlik (tapasztalat).
Mivel jellemzően kis autókkal járnak az emberek (polo, swift, 206, stb.), ekkor méretű üres helyből is lesz a legtöbb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2015 május 07., csütörtök 17:28:21
Kis Miska írta: 2 éve

Nincs ezzel baj, a probléma ott van, hogy rosszul értelmezi mindenki az autó árát. Ha egy A6-ra 30 milliót költesz, akkor nem "30 milliós" autód lesz, hanem egy "16 milliós" ami 30 millióba került az extrák miatt.

Alapvető különbségek vannak ugyanis egy autóban, ami alapáron kerül 30 millióba. (Egy példa csak ami gyakran elhangzik: egy 30 milliós autóban ne romoljon el ez vagy az - itt nagyon nem mindegy, hogy alapáron 30 milliós autóról beszélünk, ami eleve jobb minőségű részegységeket kap, vagy 16 milliós, ami adott esetben minőségit, de mégsem ugyanazt.)



Az autó (extrák miatti) árával ugyanis nem következik egyenes arányosan az, hogy minden pontján jobb lesz az autó. Egy 8 milliós autó 2 milliós hifivel nem lesz gyorsabb, zajszigeteltebb, stb., csak lesz benne egy 2M-s hifi.



Nekem egyébként ez a bajom a mai autógyártási politikával, hogy bármennyi pénzért sem kapok olyan autót amire jelenleg szükségem lenne. Voltam a BMW-nél, kértem egy halk, zajszigetelt autóra árat, minőségi beltér, elfogadható motorerő, stb, de kicsi legyen, hogy a belvárosban is tudjak parkolni. Na ilyen nincs. A 7-es igazán csendes belül, de az nem kicsi. Az 1-es meg bármennyi pénzért sem tud olyan csendes, komfortos lenni belül.

Jártam X5-el is és rögtön átéreztem a "bunkó" parkolás mizériáját. Egy akkora autóval bizonyos helyeken egész egyszerűen nem lehet parkolni (még egy sima 5-össel sem, az is 5 méter). Sehogy. Nem fér be, nem férnek el mások, meghúzzák, stb. Viszont a minőséget szeretem, smarttal nem fogok járni, most akkor milyen autót vegyen akinek ilyen gondja van?


Előzmények megtekintése

Mondjuk az X3as pont nem a puha ajtózárásáról híres, de alapjában az ilyen középkatos SUV-ok már igen sok jóval felszerelhetők, van hozzájuk gyári biztonsági és zajszigetelő fólia is (valszeg é is rendelnék), és nem igényelnek négyzetméterre nagyobb helyet mint egy prémium középkategóriás autó, viszont a belmagasságuk miatt sokkal szellősebbek. Pont ezért ideális családi autók. A luxus extrák miatt pedig nagyon sok mindent tudnak, pl a körpanorámás kamerával (lásd http://autossagok.blog.hu/2014/12/10/legjobb_autos_extrak ) elég magabiztosan lehet parkolni. De tény, hogy az X3 messze elmaradt "masszívságban" az 5ertől.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kis Miska írta: 2015 május 07., csütörtök 16:54:15
skylaw írta: 2 éve

30,5 milla egy a6os extrázva, akkor mennyi egy a8-as? :D Egy 7-es bmw is 25ről indul, ha abba pakolunk még pár dolgot hogy 30,5 legyen, akkor már az is elég jól felszerelt nem? Vagy legalábbis nem szövet lesz, tekerős ablakkal, és mégis csak egy 7es bmw lesz nem egy a6os. :D


Előzmények megtekintése

Nincs ezzel baj, a probléma ott van, hogy rosszul értelmezi mindenki az autó árát. Ha egy A6-ra 30 milliót költesz, akkor nem "30 milliós" autód lesz, hanem egy "16 milliós" ami 30 millióba került az extrák miatt.
Alapvető különbségek vannak ugyanis egy autóban, ami alapáron kerül 30 millióba. (Egy példa csak ami gyakran elhangzik: egy 30 milliós autóban ne romoljon el ez vagy az - itt nagyon nem mindegy, hogy alapáron 30 milliós autóról beszélünk, ami eleve jobb minőségű részegységeket kap, vagy 16 milliós, ami adott esetben minőségit, de mégsem ugyanazt.)

Az autó (extrák miatti) árával ugyanis nem következik egyenes arányosan az, hogy minden pontján jobb lesz az autó. Egy 8 milliós autó 2 milliós hifivel nem lesz gyorsabb, zajszigeteltebb, stb., csak lesz benne egy 2M-s hifi.

Nekem egyébként ez a bajom a mai autógyártási politikával, hogy bármennyi pénzért sem kapok olyan autót amire jelenleg szükségem lenne. Voltam a BMW-nél, kértem egy halk, zajszigetelt autóra árat, minőségi beltér, elfogadható motorerő, stb, de kicsi legyen, hogy a belvárosban is tudjak parkolni. Na ilyen nincs. A 7-es igazán csendes belül, de az nem kicsi. Az 1-es meg bármennyi pénzért sem tud olyan csendes, komfortos lenni belül.
Jártam X5-el is és rögtön átéreztem a "bunkó" parkolás mizériáját. Egy akkora autóval bizonyos helyeken egész egyszerűen nem lehet parkolni (még egy sima 5-össel sem, az is 5 méter). Sehogy. Nem fér be, nem férnek el mások, meghúzzák, stb. Viszont a minőséget szeretem, smarttal nem fogok járni, most akkor milyen autót vegyen akinek ilyen gondja van?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.


Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Szívtipró - automata Renault Captur teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós benzinessel és EDC automatával próbáltuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt

Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé

Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.


Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Audi Q3 2.0 TDI quattro S Tronic teszt

Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt

Az Audi legkisebb SUV-ja a legerősebb dízelmotorral, összkerékhajtással és automataváltóval lehengerlő egyéniség. Emiatt megkérik az árát.


Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 órája – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

Tegnap – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

3 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI A6 3.0 V6 TDI quattro Tiptronic

AUDI A6 3.0 V6 TDI qua...

Ár: 2.190.000 Ft

Évjárat: 2004 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

AUDI A6 Avant 3.0 V6 TDI quattro Tiptronic

AUDI A6 Avant 3.0 V6 T...

Ár: 2.290.000 Ft

Évjárat: 2005 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A6 3.0 V6 TDI quattro Tiptronic competition ÁFÁS/Kamera/Matrix LED/20col

AUDI A6 3.0 V6 TDI qua...

Ár: 19.290.000 Ft

Évjárat: 2017 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!