0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ahol a BMW kezdődik - BMW 440i teszt

BMW 440i M Sport teszt

·

Manapság egyre kelendőbbek a BMW-k összkerékhajtással, ezért többnyire mi is xDrive-val kapjuk a tesztautókat. Most viszont nem rontották el a konfigurációt, végre hátsósként hajthattuk meg a 326 lóerős 440i-t.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Amikor a gázra lépünk, minden elmosódik körülöttünk. A 440i az E92 M3-tól csupán 2 tizedmásodperccel marad el a nulla százas sprintet nézve%KA%

Amikor a gázra lépünk, minden elmosódik körülöttünk. A 440i az E92 M3-tól csupán 2 tizedmásodperccel marad el a nulla százas sprintet nézve

A tökéletes kombó. Nem ismeretlen számunkra a BMW 440i. Tavaly volt már nálunk kabrió változatban és összkerékhajtással. Akkor viszont épp azt vontuk le következtetésként, hogy a nyitott tető miatti túlsúly és az összkerékhajtás lényegében felesleges egy ilyen élményautóba. Mert a 40i motorral a 4-es BMW már élményautó. És amellett egy tökéletes társ a hétköznapokban és az utazások során is. Most végre olyan konfigurációban kaptuk meg, amire anno vágytunk. Kupéként és tisztán hátsókerékhajtással! Ez adja meg igazán a BMW szlogenét: a vezetés élményét.

%KA%A sportülések komfortosak, kanyarban jól tartanak. A kormány már-már túlzottan vastag, a műszerfal egyszerű, de jól áttekinthető%KA%

A sportülések komfortosak, kanyarban jól tartanak. A kormány már-már túlzottan vastag, a műszerfal egyszerű, de jól áttekinthető

Kis M-es. A 4-es sorozat csúcsát az M4 képviseli. Ő egy igazi utcai versenyautó, a 440i viszont igen közel áll hozzá. Motorja szintén háromliteres, soros hathengeres. Igen, végre egy nem M-es BMW, amiben hat henger duruzsol. Mennyire hiányzik ez a kisebb teljesítményű modellekből. Az E46 korában még a 20i is hathengeres volt, mostanra viszont már a 40i-t kell megvenni, ha nem akarjuk a négy hengert és esetleg a hozzá adott hangszórókból áramló mű motorhangot hallani. Némi különbség azért van az M4-hez képest. Kettő helyett egy turbó dolgozik benne, de így is bitang erős. 326 lóerőt és 450 Nm-t ad, utóbbi egészen tág, 1380-5000 1/perces tartományban áll rendelkezésre. Az M sportcsomag feláras, e nélkül viszont manapság már kissé bénának hat a külső. Az első és hátsó lökhárítók, az oldalsó küszöbök, az M-es felnik és a belső M-es elemek mind-mind kellenek ahhoz, hogy igazán sportos autóban érezzük magunkat.

%KA%Hátul a lábunk még csak-csak elfér, a fejtér viszont 180 centis magassággal már korlátozott. Elöl mélyen ülünk, közel a padlóhoz, ahogy ezt a kupé BMW-kben már megszokhattunk%KA% %KA%Hátul a lábunk még csak-csak elfér, a fejtér viszont 180 centis magassággal már korlátozott. Elöl mélyen ülünk, közel a padlóhoz, ahogy ezt a kupé BMW-kben már megszokhattunk%KA%

Hátul a lábunk még csak-csak elfér, a fejtér viszont 180 centis magassággal már korlátozott. Elöl mélyen ülünk, közel a padlóhoz, ahogy ezt a kupé BMW-kben már megszokhattunk

Kétszínű. Azt gondolhatnánk, hogy egy ilyen külsővel és hajtáslánccal megáldott BMW minden körülmények között fenevadként viselkedik. Tény, hogy tud az lenni, viszont normál hétköznapi autóként is teljesen megállja a helyét. Az üzemmódválasztót komfort módba pöccintve kellően dinamikus marad, ugyanakkor a gázreakció kevésbé élénk, mint sportban. A változó áttételű aktív kormányzás lágy marad, parkoláskor pedig igen kellemes, hogy végállástól végállásig csupán két teljes fordulatot kell tekerni. A csomagtartó kupéhoz mérten egész tágas, 445 literes, így egy nagy bevásárlás vagy hosszabb külföldi út során is lesz hova pakolni a poggyászt.

%KA%Azt gondolhatjuk, hogy egy kupé nem ad elég csomagteret. 445 literes térfogata viszont több, mint elegendő. Akár egy hosszabb európai útra is felkerekedhetünk vele%KA% %KA%Azt gondolhatjuk, hogy egy kupé nem ad elég csomagteret. 445 literes térfogata viszont több, mint elegendő. Akár egy hosszabb európai útra is felkerekedhetünk vele%KA%

Azt gondolhatjuk, hogy egy kupé nem ad elég csomagteret. 445 literes térfogata viszont több, mint elegendő. Akár egy hosszabb európai útra is felkerekedhetünk vele

Elszabadul a ménes. Egy 440i-t viszont nem azért vesz az ember, hogy a gázpedált maximum 20 százalékos álláson simogassa, meg hogy komfort és eco pro módban használja. Arra bőven megteszi egy 418i is. Itt igenis ki kell használni az erő nyújtotta élményt és azt, hogy tisztán hátul hajt. Az első, akár hidegindításnál is ráz a hideg, olyan hanggal hördül fel a sorhatos. Kitettek magukért a mérnökök, végre egy jó gyári kipufogó is jár hozzá szériában. Sport módban még komolyabb hanggal hívogat arra, hogy lépjünk oda még jobban a jobb pedálnak. Ekkor már apróbb visszadurrogások is elhagyják a kétlövetűt. A futómű mellett a kormány is érezhetően bekeményedik, a gázreakció pedig sokszor már túl kövezetlennek és idegesnek érződik. A nyolcgangos sportautomata alaphelyzetben is villámgyorsan vált, felesleges ide a duplakuplungos. Ilyenkor érthető is, hogy miért dolgozik ugyanez a váltó az új M5-ösben. Kellően bemelegítve a technikát lehetőségünk van arra, hogy rajtprogrammal katapultáljunk 0-ról 100 km/órára, kereken 5 másodperc alatt. 5,0 másodperc! Az E92 M3-as tudott 4,8-as nulla-százas sprintet. Valóban brutális dinamikát kapunk, szerencsére az M-es fékek igen hatékonyan lassítanak. A kiprögésgátló DTC üzemmódban még besegít, ha baj van, lassabb tempónál a fehér aszfalton viszont teljesen kikapcsolt elektronikával is jól lehet uralni a bő 1,5 tonnás kupét.

%KA%Elődjéhez képest egy turbóval kevesebb, viszont 20 lóerővel több lett a sorhatos háromliteres. Hangja csodálatos, milyen kár, hogy alig van már ma hathengeres BMW%KA%

Elődjéhez képest egy turbóval kevesebb, viszont 20 lóerővel több lett a sorhatos háromliteres. Hangja csodálatos, milyen kár, hogy alig van már ma hathengeres BMW

Megvan ennek az ára. Egy alap 440i közel 16,2 millióról indul. Ahhoz, hogy ne érezzük teljesen fapadosnak, rá kell dobni néhány milliót. A tesztautó 22,9 milliót kóstál, ami tény, hogy nem kevés egy ilyen gépért. Ennyiért viszont szinte mindent megkapunk, amit csak lehet. Bőrkárpit, Harman/Kardon hifi, M sportcsomag, M-es fékek, Head Up Display, profi navi, napfénytető, hogy egy kicsit kabriós élményben is lehessen részünk. Az aktív kormányzás szintén nagy királyság, akárcsak a LED-es lámpák vagy a sportautomata váltó. Viszont a fogyasztással is érdemes számolni. Ha nehéz a jobb lábunk, akkor 11 l/100 km alatt nem biztos, hogy megáll a mutató, nyugodt országúti tempóban viszont 8-9 liter környékén is el lehet vele járni. Ahhoz képest, hogy majdnem M-es, végül is jónak mondható ez az érték, kétturbós társa ugyanis 16-18 litert is legurít százon, ha úgy autózunk vele, hogy az valóban élménydús legyen.

%KA%Az sportautomata váltó hihetetlen gyorsan teszi a dolgát, sport üzemmódban még a duplakulungosokkal is felveszi a versenyt%KA%

Az sportautomata váltó hihetetlen gyorsan teszi a dolgát, sport üzemmódban még a duplakulungosokkal is felveszi a versenyt

Csak hátra ne! Nehéz fogást találni egy ilyen minden hájjal megkent bajoron, kupé létére viszont igenis van egy nagy hátránya. Ez pedig a hátsó üléssor helykínálata. 180 centis magassággal a lábnak még van is elegendő hely, a fejnek viszont igen csekély marad. Muszáj görnyedni, ami hosszú távon nem kellemes. Vezetőként persze ez korántsem érdekes, hiszen nekünk van sportülésünk, ami nevével ellentétben igen kényelmes tartást ad akár hosszú távon is. Hátra pedig csak azok merészkedjenek, akik bevállalnak némi szűkösséget. Egy biztos: a 440i adta az élmény még így is életre szóló lesz.

%KA%A legtöbben csak ennyit látnak belőlünk, ha oldalra pillantanak az úton. Az előzés valóban csak egy gázfröccs, kormánymozdulatot tekintve pedig inkább nevezhető kikerülésnek%KA%

A legtöbben csak ennyit látnak belőlünk, ha oldalra pillantanak az úton. Az előzés valóban csak egy gázfröccs, kormánymozdulatot tekintve pedig inkább nevezhető kikerülésnek

Értékelés

Pozitív
Hat henger, hátsókerékhajtás, gyors automata váltó, remek futómű, pontos kormányzás, jól adagolható, erős fékek
Negatív
Szűk hátsó fejtér

Árak

Tesztmodell alapára 16 180 000 Ft (2017. szeptember 27.)
Tesztmodell ára 22 930 000 Ft (2017. szeptember 27.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4640 mm
Szélesség: 1825 mm
Magasság: 1377 mm
Saját tömeg: 1630 kg
Össztömeg: 2075 kg
Terhelhetőség: 520 kg
Tengelytáv: 2810 mm
Karosszéria-kivitel: kupé
Csomagtér: 445 liter
Belső szélesség elöl: 1530 mm
Belső szélesség hátul: 1420 mm
Belmagasság elöl: 870-940 mm
Belmagasság hátul: 890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200 mm
Ülőlap hossza elöl: 530-580 mm
Ülőlap hossza hátul: 500 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 980 mm
Csomagtér magassága: 490 mm
Csomagtér hossza: 900 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1800 mm
Raktérnyílás szélessége: 1000 mm
Raktérnyílás magassága: 410 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 6/24
Sebességváltó: automata (8 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 450 Nm 1380-5000 1/min-nél
Teljesítmény: 240 kW (326 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 5,0 s
CO2-kibocsátás: 172 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,7 l/100km
Fogyasztás a használónál: 11,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Csúnyán ráfizethetünk az utángyártott alkatrészekkel javításra

Vegyél gyári alkatrészeket, javíttasd márkaszervizben az autódat, különben meghalsz! Erős az...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Talán majd 5-6 év múlva elkezdődhet épülni a Balatont Kecskeméttel és Szegeddel összekötő M8

10 milliárd forint csupán az M8 autópálya építésének előkészítésére is rendelkezésre áll, maga...

Skoda Octavia Style 1.0 TSI teszt

Túltolták a downsizingot, de ne legyünk előítéletesek. Az ezres Octaviát vezetni jó, a fogyasztása...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Már magyar földön az ötajtós Lada 4x4 modellek

Itt a Lada, amire már a nyolcvanas évek óta várunk, az időközben 4x4 névre keresztelt 4x4 ötajtós...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés
FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.


Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Szívtipró - automata Renault Captur teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós benzinessel és EDC automatával próbáltuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

BMW tesztek

BMW 740e iPerformance teszt

Lehengerlő - BMW 740e

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel szolgáló guruló szanatórium. Négyhengeres motor? Minek több?


BMW i3 94 Ah teszt

A formabontó - BMW i3 94 Ah teszt

Már 94 Ah-s akkucsomaggal is kipróbáltuk, milyen a prémium villanyautózás. Az i3 praktikus, formabontó, és hatótávjával sem vérzik el.


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 órája – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

Tegnap – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

3 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 4-ES SOROZAT 420d SÉRÜLÉSMENTES! VALÓS KM!!

BMW 4-ES SOROZAT 420d...

Ár: 7.199.999 Ft

Évjárat: 2014 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

BMW 4-ES SOROZAT 440i xDrive M Sport (Automata) GranC. Fiatal Német Autók

BMW 4-ES SOROZAT 440i...

Ár: 15.990.000 Ft

Évjárat: 2016 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

BMW 4-ES SOROZAT 420d Luxury (Automata) Készletről!!

BMW 4-ES SOROZAT 420d...

Ár: 16.990.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!