0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Már-már hetes az új ötös - BMW 520d teszt 

BMW 520d (G30) Automata teszt

·

Közel 5 méter hosszú, formára és tudásra is az aktuális hetest közelíti a hetedik generációs ötös BMW szedánja. Vajon miként muzsikál alapdízelként?

Teszt
Műszaki adatok

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Revans. Ez jut eszünkbe már akkor is, amikor először beleülünk az új 5-ös BMW-be. A G30 szedán már az első pillanattól kezdve meggyőz arról, hogy a BMW-nél nem lehetett más a cél, mint a tavaly megjelent Mercedes E-osztályra a lehető legkomolyabb válasz, már-már revans adása. Oké, hogy teljesen más a jelleg, de az 5-ös nyilván mindazt meg akarja adni, legalább olyan jól, amit a konkurencia kínál. Meg persze a lehető legkomolyabb vezetési élményt, ezért is lett a sorozat szlogenje „a vezető alkat”.

%KA%A BMW-nél is beköszöntött az a korszak, amikor már nehéz megkülönböztetni egymástól a 3-as, 5-ös, 7-es szériákat. Élőben persze könnyebb, látszik, hogy az 5-ös a három limuzin közül a középső%KA%

A BMW-nél is beköszöntött az a korszak, amikor már nehéz megkülönböztetni egymástól a 3-as, 5-ös, 7-es szériákat. Élőben persze könnyebb, látszik, hogy az 5-ös a három limuzin közül a középső

Nagyobb. Ez az 5-ös minden dimenzióban túlnövi az eddig sem kicsi elődjét, néhány centiről van csak szó, de az 5-ös minden irányban nagyobb lett. Formájával leginkább az aktuális 7-esre hasonlít, így aztán a BMW mai palettáját kevéssé ismerők gond nélkül nézik először 7-esnek. De az új 5-ös persze nem csak méretével, tudásával is közelíti a hetest. Az abban 1,5 évvel ezelőtt megjelent újdonságok most már itt is elérhetőek.

%KA%Már az 520d alapverzió is két kipufogóvéget kap%KA%

Már az 520d alapverzió is két kipufogóvéget kap

Magától parkol. Ahogyan az aktuális 7-es sorozat, úgy már az 5-ös is képes távirányítású parkolásra. Meg persze parkolóhely-keresésre és automatikus beállásra is, de az igazán állakat ejtő az, hogy az 5-ös sofőr nélkül is képes beállni egy szűk helyre. Mindezt annak érdekében, hogy a kiszállás utána már ne legyen probléma. Ha már indulnánk, önmaga – ismét távirányítóval – ki is áll a helyről. Arra persze vigyázni kell, hogy úgy tegyük be egy másik autó mellé, hogy abba legalább a sofőr be tudjon ülni. A távirányítású parkolás közben mi csak az előre-hátra irányt adhatjuk meg, a kormánnyal önmaga korrigál a felülnézeti képet is adó kamerák és a szenzorok segítségével, akadályt észlelve megáll. Ennek ellenére bizarr és kicsit ijesztő a bő 1,5 tonnás távirányítós autó. Főként úgy, hogy bár egy-egy ki- vagy beállási manővert kivétel nélkül hibátlanul csinált meg, ám ha maga kiállt, majd utána a visszaparkolásra kértük utasítottuk, az több alkalommal nem sikerült neki. Persze ne legyünk telhetetlenek!

%KA%Több mint 1,5 méter a belső szélesség elöl. Ez persze alapelvárás ebben a kategóriában, az 5-ös nem fényűzően, de épp eléggé tágas, műszerblokkja menetmód szerint változó képű, a hifi gesztusvezérléssel is irányítható%KA%

Több mint 1,5 méter a belső szélesség elöl. Ez persze alapelvárás ebben a kategóriában, az 5-ös nem fényűzően, de épp eléggé tágas, műszerblokkja menetmód szerint változó képű, a hifi gesztusvezérléssel is irányítható

%KA%Hátul nagyobb a lábtér, mint a 7-es sorozat alapváltozatában, az ülés persze nem olyan kényeztető, de azért itt sem kifogásolható%KA% %KA%Hátul nagyobb a lábtér, mint a 7-es sorozat alapváltozatában, az ülés persze nem olyan kényeztető, de azért itt sem kifogásolható%KA%

Hátul nagyobb a lábtér, mint a 7-es sorozat alapváltozatában, az ülés persze nem olyan kényeztető, de azért itt sem kifogásolható

%KA%A fűthető kormánykerék korunk legjobb extrájaként itt is elérhető, az ülésfűtést már a klímapanel érintőpultjáról vezérelhetjük, legalábbis elöl. Hátul is oldalanként szabályozható a klíma, 12 V-os csatlakozó is kettő jutott hátra%KA% %KA%A fűthető kormánykerék korunk legjobb extrájaként itt is elérhető, az ülésfűtést már a klímapanel érintőpultjáról vezérelhetjük, legalábbis elöl. Hátul is oldalanként szabályozható a klíma, 12 V-os csatlakozó is kettő jutott hátra%KA% %KA%A fűthető kormánykerék korunk legjobb extrájaként itt is elérhető, az ülésfűtést már a klímapanel érintőpultjáról vezérelhetjük, legalábbis elöl. Hátul is oldalanként szabályozható a klíma, 12 V-os csatlakozó is kettő jutott hátra%KA%

A fűthető kormánykerék korunk legjobb extrájaként itt is elérhető, az ülésfűtést már a klímapanel érintőpultjáról vezérelhetjük, legalábbis elöl. Hátul is oldalanként szabályozható a klíma, 12 V-os csatlakozó is kettő jutott hátra

Zongoralakk és változó színvilág. A beltér egyik különlegessége a hangulatfények menüből hangolhatósága. Igaz, itt nincs annyi árnyalatunk, mint például a konkurens E-osztálynál, de itt is kellőképpen ízlésünkre, aktuális hangulatunkra szabhatjuk az utastér hangulatát. Már amennyire a rendelés után lehetséges. A Luxury Line tesztautóban például zavaróan, az 5-ös rangjához kissé méltatlanul sok volt a fekete zongoralakk, jutott persze (kamu) fabetét is az éjkék varrású Dakota bőr mellé, viszont a berendezés egy picit furcsa, a 22 millió forintos tesztautó szemre nem annyira vonzó, mint például egy hasonló kategóriájú Volvo S90. Pedig az 5-ös valójában sokkalta összeszedettebb és kényelmesebb autó. Nem csak üléseivel, sokkalta élménydúsabb futóművével és vezethetőségével együtt is.

%KA%Kellően nagy, alaphelyzetben is több mint 1 méter hosszú az 530 literes csomagtér, ám alakja nem éppen szabályos%KA%

Kellően nagy, alaphelyzetben is több mint 1 méter hosszú az 530 literes csomagtér, ám alakja nem éppen szabályos

Az úton is jó. Bár a legtöbb embert valóban a kijelzős okoskulcsról indítható távirányítós parkolással nyűgözi le az 5-ös, utasait menetkomfortjával és menetjellemzőivel is. Már az 520d alapverzió is. A soros négyhengeres, 2,0 literes dízel régi ismerős a BMW palettájáról. Ám itt olyan szintű hangszigeteléssel látták el, hogy minden eddiginél jobb arcát mutatja. Járása négyhengeres dízelhez képest kulturált, hidegindítását egy speciális, a motorhőt akár 36 órán át őrző betét segíti,illetve teszi finomabbá. Stop-startja is egész gyors, ugyanis dugóban az előttünk álló autó elé tekint. A 20d motor 190 lóereje és 400 Nm nyomatéka valójában untig elegendő, pláne, hogy utóbbi már 1750/perctől megvan, de a kettős megfúvású, változó geometriájú turbós dízel alacsonyabb fordulatszámon sem halott. A nyolcfokozatú automata kiválóan gazdálkodik az erővel, finoman és gyorsan kapcsol. Hogy hol, az beállítástól függő. Comfort, Eco Pro és Sport módok közül válogathatunk, illetve mindegyikből készíthetünk egyedi konfigurációt. Sportban valóban egészen sportos az 5-ös.

%KA%Hosszában beépített a négyhengeres dízel, a karosszériamerevséget masszív toronyékelések is fokozzák%KA%

Hosszában beépített a négyhengeres dízel, a karosszériamerevséget masszív toronyékelések is fokozzák

7,5 vagy 4,5? Nem kérdés, hogy a hetedik generációs ötös 520d-je automata váltóval 7,5 másodperc alatt ugrik 100 km/órára. Tényleg vehemens gyorsításra képes, Sport módban kellően élénk. A nyolc fokozatú automata pedig nem épp rövidre áttételezett, a 130 km/órás autópályás utazótempó nyolcadikban nem egész 2000/perc fordulattal futható − igencsak csendesen és magabiztosan. Ám van itt még egy fontos adat a hetesek és az ötösök kapcsán: óvatos hajtással is nehéz volt 7,5 liter alatt tartani a gyárilag 4,5 literesnek mondott vegyes fogyasztást. Tudom, bőven jó egy 7,5 másodperc alatt 100 km/órára érő 5 méteres limuzintól, de a gyári adattól azért nagyon messze van. Ha pedig kicsit is kihasználjuk a ménest, még nagyobb étvággyal kell számolni.

%KA%Nem lehet panasz a 8 fokozatú automata váltóra, ami mellől 360 fokos kamerarendszert is kapcsolhatunk. Az iDrive természetesen írásfelismerős%KA%

Nem lehet panasz a 8 fokozatú automata váltóra, ami mellől 360 fokos kamerarendszert is kapcsolhatunk. Az iDrive természetesen írásfelismerős

%KA%Még a tükörházak aljába is jutott kamera, a központi kijelző élethű képén még azt is látjuk, hogy ajtónyitáskor elérjük-e a szomszédos autót/falat. Jó tudni!%KA% %KA%Még a tükörházak aljába is jutott kamera, a központi kijelző élethű képén még azt is látjuk, hogy ajtónyitáskor elérjük-e a szomszédos autót/falat. Jó tudni!%KA%

Még a tükörházak aljába is jutott kamera, a központi kijelző élethű képén még azt is látjuk, hogy ajtónyitáskor elérjük-e a szomszédos autót/falat. Jó tudni!

Lehet több 5, mint 7? Az igazi slusszpoén nem is az, hogy a hetedik generációs 5-ös BMW az összes konkurensnél jobb vezethetőségű, és nem mellesleg semmivel sem rosszabb menetkomfortot adó, hanem az, hogy vezethetőségével a nála nagyobb és nehezebb 7-es BMW-t is lenyomja. Közben pedig a rövid 7-esnél hátsó lábtérből is többet ad, továbbá gyakorlatilag ugyanazokat az extrákat kínálja. Na persze van azért, ami itt nincs: nem elérhető a hátul főnöki, a jobb egyet is irányító elfektethető, masszázsfunkciós ülés, nincs hátsó tévé vagy hifi. De négyzónás klíma például itt is szerepelhet, ahogyan sofőrsegédekből is ugyanazt kaphatjuk. Alapáras a LED fényszóró, az adaptív LED fény pedig tényleg szinte nappallá teszi az éjszakát.

%KA%A fotó is bizonyítja: van benne irányjelző, elöl-hátul LED-es, ahogyan a menetfényen túl a teljes első fényszóró is%KA%

A fotó is bizonyítja: van benne irányjelző, elöl-hátul LED-es, ahogyan a menetfényen túl a teljes első fényszóró is

Mindenes. Ha hosszú távú utazóautót kell keresni, de azért a városban is el szeretnénk férni, a legfrissebb 5-ösnél aligha találunk jobbat. Bár a tesztautó 22 millió forint feletti ára ijesztő lehet − pláne úgy, hogy ez az 520d alapverzió, meg kell jegyezni, hogy tényleg szinte minden extrát belepakoltak. Az araszolófunkciós távolságtartós tempomattól az aktív sávtartón át a szervós ajtóbehúzóig, meg persze a kijelzős kulccsal vezérelhető parkoló-rendszerig. Így aztán tudása, kivitelezése és a konkurencia árszintje alapján bizony értékarányosnak kell mondani − még akkor is, ha egy picivel óvatosabb konfigurálással azért létezik józanabb 520d is.

%KA%Autópályán és országúton kifejezetten élvezetes, de még városban sem nyűgös a még 5 méter alatti hosszúságú, ugyanakkor már-már luxusautósan tágas és kivitelezett 5-ös%KA%

Autópályán és országúton kifejezetten élvezetes, de még városban sem nyűgös a még 5 méter alatti hosszúságú, ugyanakkor már-már luxusautósan tágas és kivitelezett 5-ös

Értékelés

Pozitív
Csendes, kényelmes futás, stabil futómű, menetdinamika, sok-sok, kivétel nélkül jól működő sofőrsegéd
Negatív
Nem olcsó, a gyárit jelentősen túlnövő fogyasztás, vaskos B-oszlop

Árak

Tesztmodell alapára 13 649 000 Ft (2017. április 5.)
Tesztmodell ára 22 269 200 Ft (2017. április 5.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4936 mm
Szélesség: 1868 mm
Magasság: 1466 mm
Saját tömeg: 1695 kg
Össztömeg: 2325 kg
Tengelytáv: 2975 mm
Karosszéria-kivitel: szedán
Csomagtér: 530 liter
Belső szélesség elöl: 1550 mm
Belső szélesség hátul: 1480 mm
Belmagasság elöl: 920-990 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200 mm
Ülőlap hossza elöl: 520-560 mm
Ülőlap hossza hátul: 550 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 810 mm
Csomagtér magassága: 440-530 mm
Csomagtér hossza: 1150 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1900 mm
Raktérnyílás szélessége: 1070 mm
Raktérnyílás magassága: 500 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1995 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték: 400 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény: 140 kW (190 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 7,5 s
CO2-kibocsátás: 109 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál: 7,7 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer...

Akár veszünk, akár eladunk, ne csak az autó árát nézzük!

Árérzékeny piac vagyunk, illetve inkább az mondható, árérzékeny a magyar ember. Sokszor azonban...

Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral...

Ismét sok autós pórul járt a keddi esőzésben, mutatjuk, mire érdemes figyelni

Kedd este nem csak Budapestre, az egész térségre váratlanul sok eső hullott, a csatornarendszer...

Minden, amit a gömbfejekről tudni érdemes

Autóvásárláskor nem árt felkészülni a javítási költségekre, a gömbfejek cseréje például igen...

Alfa Stelvio menetrpróba magyar földön

Az egyik legjobb hazai szerpentinre, azon keresztül Parádsasvárra vittük az Alfa első SUV-jának...

Opel Crossland X nemzetközi menetpróba

Kipróbálhattuk az első olyan Opelt, amihez a németeknek már nincs túl sok köze. Az új korszak...

Mazda CX-5 nemzetközi menetpróba

Második generációjába lépett a Mazda kompakt szabadidőautója. Mi már láttuk és vezettük, most...

Bemutatkozott a Skoda Karoq

Ha korábban jön, mint a SEAT Ateca, ma a Skoda kompakt SUV-ja viselhetné az Autobest 2017 címet...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

octi írta: 3 hete

Valamelyik nap emberkedett két sutyerák mögöttem az új 320-as 2.0tdi hú de szuper BMW-jükkel, mert nekik úgye mindenáron kötelező engem megelőzni...odaléptem a TSI-nek, majd fékeznem kellett, hogy szerencsétlen el tudjon menni mellettem még a kanyar előtt, mert különben esélye nem lett volna.Pedig nem akarom leírni,h hány köbcentis TSI-vel tettem ezt, mert szétröhögné bárki magát, aki elolvassa.Szóval hagyjuk már hogy mennyire megy a BMW...vagy túl jó a TSI?!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2 hónapja

jó lesz az 8 sec-nek is, sofőrrel, benyával. azért egy gyorsulós videó jöhetne tesztként úgy általában (mondjuk 120ig, ott hátul az iveco-nal ami a videon van pl. simán lehet 1-2 kört futni), kikockázva tizedre meg lehet mondani :D nem cask a fogyasztással csalnak a gyártók....
az a parkolás az valami bohózat amúgy...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 2 hónapja

Azért a Mercinél durván elgurult a gyógyszer egy c220d drágább mint a tesztben szereplő BMW 520d azonos felszereltséggel ... Ráadásul a C osztály egy számmal kisebb mint az 5-ös , ha a konkurens E-t nézem akkor már 5 millió a különbség BMW javára ennyit meg szerintem nem ér meg egy Merci felára sem .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Balek írta: 2 hónapja

G90 -> G30

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW 740e iPerformance teszt

Lehengerlő - BMW 740e

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel szolgáló guruló szanatórium. Négyhengeres motor? Minek több?


BMW i3 94 Ah teszt

A formabontó - BMW i3 94 Ah teszt

Már 94 Ah-s akkucsomaggal is kipróbáltuk, milyen a prémium villanyautózás. Az i3 praktikus, formabontó, és hatótávjával sem vérzik el.


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Drasztikusan változnak az IndyCar formulaautók

Grafikán a 2018-as IndyCar aerokitek

15 órája – Sztori

Pár nappal a híres Indy 500 előtt mutatták meg az első grafikákat a 2018-as IndyCar versenyautókról. Komolyat változik az aerodinamika.


Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

2 napja – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

3 napja – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 5-ÖS SOROZAT 525d Pre-LCI. Manuál 6. Start/Stop

BMW 5-ÖS SOROZAT 525d...

Ár: 2.650.000 Ft

Évjárat: 2006 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

BMW 5-ÖS SOROZAT 525xi Touring

BMW 5-ÖS SOROZAT 525xi...

Ár: 2.299.000 Ft

Évjárat: 2006 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

BMW 5-ÖS SOROZAT 525d Touring (Automata)

BMW 5-ÖS SOROZAT 525d...

Ár: 2.599.999 Ft

Évjárat: 2008 / 9

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!