0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kristálytiszta elegancia - BMW 530e

BMW 530e iPerformance Luxury Line teszt

Nem könnyű azonosulni egy olyan autóval, ami a pazarlás és a tökéletes spórolás egyik legjobb példája. Mindkettőt kitűnően hozza az 530e, az 50 km-es villanyos hatótávot is tudja.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Próbáltuk már 520d és 530d változatában a G30-as 5-ös szériát, de mind közül a hibrid 530e lesz maradandó élmény%KA%

Próbáltuk már 520d és 530d változatában a G30-as 5-ös szériát, de mind közül a hibrid 530e lesz maradandó élmény

Bővített tartalom. Lehet fújni a BMW-re, hogy minden autójuk és azoknak minden újabb generációja ugyanolyan. Az új G30-as szériás 5-öst is sokan fogják összetéveszteni az F10-essel, de az várható volt, hogy külsőben semmi drasztikus újdonság nem lesz. Az új 5-ös formáját így nem is fontos firtatni, elég annyit említeni, hogy az első lámpák összenőttek a vesékkel és a hátsók is kicsit szélesebbek lettek, ezekre a részletekre figyeljen, aki G30-ast keres az utcán. A külső tehát a megszokott, a belső tartalom viszont olyannyira szélesedett, hogy zöld rendszámra jogosult 5-öst is kaphatunk, ez az 530e iPerformance, és biztosan állíthatom, hogy minden eddigi 5-ös közül a legkifinomultabb, legelegánsabb, meg persze a legtakarékosabb is.

%KA%Zöld rendszámra jogosult, mivel 9,2 kWh-ás akkumulátora konnektorról is tölthető és akár 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan%KA% %KA%Zöld rendszámra jogosult, mivel 9,2 kWh-ás akkumulátora konnektorról is tölthető és akár 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan%KA%

Zöld rendszámra jogosult, mivel 9,2 kWh-ás akkumulátora konnektorról is tölthető és akár 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan

%KA%Ragyog a Gleccser-ezüst metálfényezés, ebben a formában ismét kívánatos az ezüst szín, a Luxury Line krómjai is sokat dobnak a látványon%KA%

Ragyog a Gleccser-ezüst metálfényezés, ebben a formában ismét kívánatos az ezüst szín, a Luxury Line krómjai is sokat dobnak a látványon

Újra menő lesz az ezüst? Régen állt már ennyire jól ezüst fényezés autónak, lehet, hogy az indokolatlanul nagy 20 colos Individual felnik, vagy a Luxury Line krómjai, netán a zöld rendszám tehet róla, de ez így jó, ahogy van. Pláne, hogy olyan szintű tisztaságot és fényűzést sugároz, ami miatt egyrészt nem lehet rá rosszalló szemmel nézni, másrészt tökéletesen tükrözi azt, amit nyújtani tud; a tiszta, méltóságteljes közlekedést. Külsőleg csupán a bal első kerék mögötti kis ajtóban és a vesék kékes derengésével különbözik a többi 5-östől, de persze ott vannak az egyedi eDrive és iPerformance emblémák is, de egy mindenben tökéletes 5-ös képét mutatja. Itthon persze a zöld rendszám miatt is kitűnik a forgalomból, amire jelen állás szerint jogosult, de sokan nézik rossz szemmel, hogy egy alapvetően benzinégető, bőven 20 millió forint fölötti luxusautó miért parkol ingyen, többek között. Miután a Renault Twizyről lekerült a zöld rendszám, én is furcsállom a helyzetet, de ez azon nem változtat, amire az 530e képes.

%KA%A vesékkel összenőtt lámpákat érdemes figyelni, azokról egyértelmű, hogy nem az F10-es jön szembe%KA%

A vesékkel összenőtt lámpákat érdemes figyelni, azokról egyértelmű, hogy nem az F10-es jön szembe

%KA%Az eDrive, illetve iPerformance emblémák mellett a kékkel bolondított aktív hűtőrács is árulkodó%KA% %KA%Az eDrive, illetve iPerformance emblémák mellett a kékkel bolondított aktív hűtőrács is árulkodó%KA%

Az eDrive, illetve iPerformance emblémák mellett a kékkel bolondított aktív hűtőrács is árulkodó

Teljesítményből nincs hiány. Egy hibrid, vagy villanyautó esetében a teljesítmény sosem korlátozott, sőt, általában menetjellemzőik nagyon is jók. Az 530e kétliteres négyhengeres benzinmotorral hajt alapvetően, aminek teljesítménye 184 lóerő és ez már önmagában is elég lenne, de ehhez csatlakozik még a nyolcfokozatú, továbbra is tökéletesen működő normál bolygóműves ZF váltóba épített 95 lóerős villanymotor. Rendszerteljesítménye így 252 lóerő, amit egészen másként képes leadni, mint az azonos teljesítményű 530i. Indulásnál mindig besegít a villanymotor, mivel annyi töltést tartalékol, illetve fékezésnél visszatermel, amivel képes meglódítani az 5-öst, de akkor is besegít, mikor koppan a gázpedál a szőnyegen. Tud menni, de annyira távol áll tőle, hogy rosszul éreztem magam már csak akkor is, ha beröffent a benzinmotor. Próbáltam inkább villanyautóként használni, mivel 50 km-es hatótávot ígér a gyártó, ami ingázásra bőven elég. Persze ennek is megvan a technikája.

%KA%Nem sokkal másabb a 7-es és csak egy hangyányit szűkebb az 5-ös, de a hátsó sorban annál tágasabb%KA%

Nem sokkal másabb a 7-es és csak egy hangyányit szűkebb az 5-ös, de a hátsó sorban annál tágasabb

%KA%Kényes, de szép a fehér bőrkárpit, megéri rá vigyázni. A hátsó lábtér tágas, elöl passzentos az 5-ös, körbeöleli a vezetőt és utasát%KA% %KA%Kényes, de szép a fehér bőrkárpit, megéri rá vigyázni. A hátsó lábtér tágas, elöl passzentos az 5-ös, körbeöleli a vezetőt és utasát%KA%

Kényes, de szép a fehér bőrkárpit, megéri rá vigyázni. A hátsó lábtér tágas, elöl passzentos az 5-ös, körbeöleli a vezetőt és utasát

Tömve extrával, de inkább ne használjuk. Elég perverz érzés úgy tesztelni egy luxusautót, hogy nem használjuk az extráit. Pedig sajnos minimum a klímáról le kell tennünk, ha a gyárilag megadott hatótávot el akarjuk érni. Igaz, 50-et sosem írt ki teletöltött akkumulátornál, de 47-et igen, amit az első 3-4 kilométeren tartott is, így az 50 simán hozható, megfelelő körülmények mellett. Van abban egy furcsa élvezet, mikor az összes ablakot lehúzzuk és még a tetőablak is nyitva van, hogy csak a gumik surrogását és az apró kavicsok percegését halljuk guruláskor. Jóval nyugtatóbb, mint a továbbra is jó hangzású Harman/Kardon hifin a reggeli félórás munkába menet közben harmadjára hallgatni a Despacitót. Mérhetetlen méltóság veszi körül, ahogy síri csöndben legördül a mélygarázsba, de ott azért picit várunk, hogy biztos nem jön-e senki, mielőtt előhalásznánk a töltőkábelt a jelentősen szűkült csomagtérből.

%KA%Puha és állítható a fejtámla támasza, az első ülések szellőztethetőek is, a varrások nem szépek, ellenben izgalmasak és legalább találkoznak a műszerfaliakkal%KA% %KA%Puha és állítható a fejtámla támasza, az első ülések szellőztethetőek is, a varrások nem szépek, ellenben izgalmasak és legalább találkoznak a műszerfaliakkal%KA% %KA%Puha és állítható a fejtámla támasza, az első ülések szellőztethetőek is, a varrások nem szépek, ellenben izgalmasak és legalább találkoznak a műszerfaliakkal%KA%

Puha és állítható a fejtámla támasza, az első ülések szellőztethetőek is, a varrások nem szépek, ellenben izgalmasak és legalább találkoznak a műszerfaliakkal

%KA%184+95 az nem egyenlő 252-vel, de a 8 fokozatú váltóba épített villanymotor ereje nem is adható hozzá teljesen. A hajtás rendkívül ügyes, észrevétlenül kapcsol a benzines, ha akarjuk, de nem is muszáj használni%KA%

184+95 az nem egyenlő 252-vel, de a 8 fokozatú váltóba épített villanymotor ereje nem is adható hozzá teljesen. A hajtás rendkívül ügyes, észrevétlenül kapcsol a benzines, ha akarjuk, de nem is muszáj használni

Tuti, hogy van erre jobb megoldás. Kevesebb megalázó dolog van annál, mint mikor kiszállunk a krómtól vakító limuzinból, majd megpróbáljuk úgy kibogozni a reggel hanyagul behányt kábelt, hogy se a saját autónknak, se másénak ne vágjuk oda, még jó, hogy a nagy töltőfej is gumírozott. Még mindig nem hiszem el, hogy a 230-as kábelt nem lehet az autó oldalából kihúzhatóra megcsinálni. Azért ezen hamar túl lehet lendülni, hiszen egyrészt a céges áramból autózás élvezetes, másrészt hazafelé masszírozni fog majd az ülés is. A 9,2 kWh-ás akkumulátor energiájából még erre is futja, meg persze a 10 colos, már érintőkijelzős multimédiás fejegység futtatására is. Háromféleképpen írhatunk be címet a navigációba, ha a kijelzőt használjuk, a billentyűzet is másként jelenik meg, de az írásfelismerés is rendkívül ügyes. Ha már lehetőségek, a hangerő is háromféleképpen állítható, igen az egyik az integetés.

%KA%Végre érintős a központi kijelző, de megmaradt az iDrive is. Szokást igényel, de jól használható rendszer. Van táskája és külön helye a kábelnek, de elpakolni macerás%KA% %KA%Végre érintős a központi kijelző, de megmaradt az iDrive is. Szokást igényel, de jól használható rendszer. Van táskája és külön helye a kábelnek, de elpakolni macerás%KA%

Végre érintős a központi kijelző, de megmaradt az iDrive is. Szokást igényel, de jól használható rendszer. Van táskája és külön helye a kábelnek, de elpakolni macerás

%KA%Hangtalanul suhan elektromos módban, de a benzines se túl hangos. Indokolatlan a 20 colos Individual felniszett, persze gyönyörűek, de a komfortnak és a fogyasztásnak is jót tennének a kisebbek%KA%

Hangtalanul suhan elektromos módban, de a benzines se túl hangos. Indokolatlan a 20 colos Individual felniszett, persze gyönyörűek, de a komfortnak és a fogyasztásnak is jót tennének a kisebbek

Minőségi autózás. Több szempontból is igaz, egyrészt a szó szoros értelmében, mivel az anyaghasználat mindenhol remek, pedig az elefántcsont fehér bőrülések rendkívül hamar színeződnek. Bőrözött az ajtók és a műszerfal teteje, ráadásul végigfut rajtuk egy varrás, ami pontosan találkozik az illesztéseknél, ezért a hullámait akár el is nézhetjük. Az 5-ös futóműve remek, ennél jobban nem is vizsgázhatna, hiszen ha egy autó képes normálisan közlekedni 20 colos felniken, az minimum dicséretes, de az 5-ös csak a nagyobb úthibákat adja át az utastérnek, így ezt inkább kimagaslónak mondanám, az úttartása szintén remek, csodásan fordul, sportosan, pedig a kormányzásról ez egyáltalán nem mondható el. Vezető alkat, áll a sajtóközleményében, és ezt már értem, itt a sofőr sajnos nem lényeg a továbbiakban, még Sport módban is kisujjal pörgethető a volán. Nekem ez túlzottan puhány, persze, olyan profin tartja a sávot, hogy csak tartani kell rajta a kezünket és pihentetni a fejünket a párnázott és hajtogatható fejtámlán. Mivel szinte csak villannyal használtam, a benzines fogyasztásom nem mérvadó, 3,4 liter az össz távra vonatkozóan, viszont mikor járt a benzines, 10 liter alatti pillanatnyi fogyasztást ritkán írt. Tud sokat enni, nyilván, de aki nem vállalja, hogy otthon, munkahelyen tölti, annak nem való. Viszont érdemes bevállalni a pihentető autózásért.

%KA%Nem eszik keveset a benzines, de ha 25-30 kilométernél nem ingázunk többet, akkor be sem fog kapcsolni, pláne, ha minden állomáson tudjuk kicsit tölteni. Macerás, de a nyugalom érdekében megéri%KA%

Nem eszik keveset a benzines, de ha 25-30 kilométernél nem ingázunk többet, akkor be sem fog kapcsolni, pláne, ha minden állomáson tudjuk kicsit tölteni. Macerás, de a nyugalom érdekében megéri

Értékelés

Pozitív
Hangtalan működés, néhány óra alatt feltölt, 50 km elektromos hatótáv, jó anyagok, kiváló futómű, elegáns megjelenés, erős motor
Negatív
Kis benzintank, kényelmetlen töltés, szűkebb csomagtartó, hangos és nem túl hatékony klíma, kényes bőr belső

Árak

Tesztmodell alapára 16 378 000 Ft (2017. július 31.)
Tesztmodell ára 24 303 900 Ft (2017. július 31.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4936 mm
Szélesség: 1868 mm
Magasság: 1483 mm
Saját tömeg: 1770 kg
Össztömeg: 2420 kg
Terhelhetőség: 650 kg
Tengelytáv: 2975 mm
Karosszéria-kivitel: sedan
Csomagtér: 530 liter
Belső szélesség elöl: 1550 mm
Belső szélesség hátul: 1480 mm
Belmagasság elöl: 920-990 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200 mm
Ülőlap hossza elöl: 520-560 mm
Ülőlap hossza hátul: 550 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 810 mm
Csomagtér magassága: 440-530 mm
Csomagtér hossza: 1150 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1900 mm
Raktérnyílás szélessége: 1070 mm
Raktérnyílás magassága: 500 mm

Motor és váltó

Motor: Hibrid (Benzin)
Motorosztály: EURO 6
Hengerűrtartalom: 1998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: automata (8 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 214 Nm 1350-4250 1/min-nél
Teljesítmény: 135 kW (184 LE) 5000-6500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 6,2 s
CO2-kibocsátás: 49 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 2,1 l/100km
Fogyasztás a használónál: 3,4 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 65 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Bejövős a Compass alapokra építő Freemont

Közel sem biztos, hogy lesz következő Fiat Freemont, de egy grafika segít elképzelni milyen lehetne...

Gyárat nyitna a BMW Oroszországban, a Mercedes már építkezik

Új gyárat építene a BMW, egy az utóbbi években csökkenő újautó-piaccal rendelkező országban...

Idén se felejtsük el autónk téli felkészítését!

Különös odafigyelést igényel a téli autózás, illetve maga az autótartás is télvíz idején. Mutatjuk...

Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez...

A hazai Volvo kereskedések is bemutatták itthon az új XC40-et

A hazai kereskedésekben már látható az új Volvo XC40. Stílusa volvós, mégis jóval fiatalosabb...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés
FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Forticors írta: 3 hónapja
Bezzenev írta: 3 hónapja

50km egy 5 méteres bódéban, nagyjából ennyit is tudnak a kopasz wclehúzós nyakláncos propellerék :D:D:D:D másrészről, ki az az állat, aki 20-30km-es ingázásra egy hajót vesz? ez egy fölösleges hulladék, mondjuk ki.


Pl egy ügyvezető, menedzser stb... aki mondjuk a Rózsadombról jár dolgozni a Duna-partra, belvárosba stb. Szerintem ezek az állatok a célpiaca ennek az autónak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 3 hónapja

50km egy 5 méteres bódéban, nagyjából ennyit is tudnak a kopasz wclehúzós nyakláncos propellerék :D:D:D:D másrészről, ki az az állat, aki 20-30km-es ingázásra egy hajót vesz? ez egy fölösleges hulladék, mondjuk ki.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Görénymentesítő írta: 3 hónapja

Csalfa már a kezelőben van, vagy még szállítják a pszichiátriáról?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Villanyautó, amit már nem kell otthon töltögetni

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez bajnok ár. Egy hét és több mint 800 közös kilométer után kijelenthető: egyedüli autónak is kiváló.


Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

BMW tesztek

BMW 740e iPerformance teszt

Lehengerlő - BMW 740e

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel szolgáló guruló szanatórium. Négyhengeres motor? Minek több?


BMW i3 94 Ah teszt

A formabontó - BMW i3 94 Ah teszt

Már 94 Ah-s akkucsomaggal is kipróbáltuk, milyen a prémium villanyautózás. Az i3 praktikus, formabontó, és hatótávjával sem vérzik el.


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Remegett a kezem: próbán a legkomolyabb Alfa Romeo sportautók

Jó móka a Giulia QV, de még jobb a 4C

21 órája – Sztori

Az utóbbi idők legjobb Alfa Romeóját köszönthetjük a Giulia QV személyében, de az élményeket gyorsan elnyomja, ha átülünk egy 4C sportkupéba.


Aukción a világ egyetlen működő Alfa Romeo G1 sportautója

Ez volt az első Alfa Romeo, közel 100 éves, és most eladó

Tegnap – Sztori

70 lóerőt teljesített 1921-ben az Alfa Romeo G1, mindössze 52 darab készült belőle, és nem csak az olasz gyárnak felbecsülhetetlen érték.


Újabb rekordot ért el a Ford Ranger

A Ranger a terepen és a piacon sem viccel

2 napja – Sztori

Tíz itthon eladott pickupból négy Ford Ranger, ezzel toronymagasan piacvezető a Ford, ahogyan Európában is a Ranger a szegmens vevőinek kedvence.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 5-ÖS SOROZAT 520i Touring (Automata)

BMW 5-ÖS SOROZAT 520i...

Ár: 670.000 Ft

Évjárat: 1997 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

BMW 5-ÖS SOROZAT 520d Touring (Automata)

BMW 5-ÖS SOROZAT 520d...

Ár: 2.245.000 Ft

Évjárat: 2006 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW 5-ÖS SOROZAT 525i Xenon.Tető.Pdc.Steptr.ül.füt

BMW 5-ÖS SOROZAT 525i...

Ár: 1.490.000 Ft

Évjárat: 2003 / 2

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!