0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

·

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Szélesedtek a vesék és a lámpák, össze is értek a végére. Az M Sport csomagban vadabb, az 5-öshöz nagyon jól illő lökhárítókat és 19 colos felniket kapunk, a futóművet picit ültetik és keményebb a hagyományosnál, de így is kényelmes %KA%

Szélesedtek a vesék és a lámpák, össze is értek a végére. Az M Sport csomagban vadabb, az 5-öshöz nagyon jól illő lökhárítókat és 19 colos felniket kapunk, a futóművet picit ültetik és keményebb a hagyományosnál, de így is kényelmes

Az etalon. A három nagy német táborában mindenkinek más az etalon, de a méret nem változik: Audi A6, 5-ös BMW és E Merci a hármas befutó. Ízlés kérdése és nem tagadom, a bajorhoz húz a szívem, pusztán azért, mert a BMW áll a legközelebb a hagyományos autózáshoz. Azért nem minőséginek neveztem, mert egy Mercedesben talán jobb, finomabb, puhább és jobb tapintású anyagokat találunk, meg precízebb kidolgozást, így akinek az a fontos, teljesen megértem, de nekem egy Mercedes sosem adta meg azt az élvezetet egy hétköznapi autóban, amit egy BMW igen. És bár az új G30-as 5-ös már jobban szeretne vezetni nálam is, azért még mindig nagy élvezetet ad.

%KA%Feketére cserélődnek az alapból króm kiegészítők, a hathengeres 40i-hez jól passzol az M csomag, tényleg sportos%KA% %KA%Feketére cserélődnek az alapból króm kiegészítők, a hathengeres 40i-hez jól passzol az M csomag, tényleg sportos%KA%

Feketére cserélődnek az alapból króm kiegészítők, a hathengeres 40i-hez jól passzol az M csomag, tényleg sportos

%KA%Mindig is jól állt a puttony az 5-ösnek, kár, hogy a karosszéria dübögései így sokkal hangosabbak%KA%

Mindig is jól állt a puttony az 5-ösnek, kár, hogy a karosszéria dübögései így sokkal hangosabbak

Vezető alkat. Annyi vezetéstámogató segédet kínál már az 5-ös is, amitől egyre jobban azt érezhetjük, hogy mi már ehhez nem is kellünk. Szerencsére még mindig mi mondjuk meg neki, mit csináljon, még nincs itt az önvezető korszak vihara, de a szele már borzolja a hajunkat. Ahogy már az 520d-nél is kifejtettük, távirányítóról parkoltatható ez az 540i Touring is, sávot tart, elég aktívan, távolságot tart az előttünk haladó mögött, és ezeket mind egy-egy gombnyomásra aktiválhatjuk a kormányon, nincs matatás a kormány mögötti bajuszkapcsoló után. Az egyszerű megoldásoknak sokszor lehet örülni, na persze van bonyolítás is a BMW-ben, mint a gesztusvezérlés, ami félreérti az utassal való beszélgetés közbeni mutogatást is, így néha csutkára tekeri a hifit.

%KA%Megszokott elrendezés és formák, látszólag alig változott, pedig mindene új, a 10 colos, már érintőképernyős multimédiás fejegység is%KA%

Megszokott elrendezés és formák, látszólag alig változott, pedig mindene új, a 10 colos, már érintőképernyős multimédiás fejegység is

Nagyon modern, de régimódi. Mára a BMW is belátta, hogy hiába egyszerű és logikus az iDrive használata, kell az érintőkijelző is, így az 5-ösben is választhatunk, hogy szeretnénk használni, úgy rakosgathatjuk a menüpontokat, ahogy mi szeretnénk. Általában egyszerű a kezelés, persze, akiknek több köze volt új BMW-khez, annak a legegyszerűbb, de több tesztautó után sem tudok néhány részletet megjegyezni, pedig egyenesen váltottam az 530e-ről, a hangzás állítását vagy 20 percig kerestem, mert feltűnően rosszul szólt az egyébként továbbra is remek Harman/Kardon hifi. Furcsa módon a médialejátszók alá kell letekernünk teljesen, hogy megtaláljuk, a beállítások menüben ilyen lehetőség nincs. Ez csak egy apróbb szívfájdalom, nagyobb viszont a rengeteg zongoralakk, amiről a legtöbb gyártó már leszokott, a BMW-nél meg egyre több jelentkezik.

%KA%Hatalmas a hely hátul, a Dakota bőrülések még mindig jól mutatnak, az első sportülések pedig piszkosul jól tartanak%KA% %KA%Hatalmas a hely hátul, a Dakota bőrülések még mindig jól mutatnak, az első sportülések pedig piszkosul jól tartanak%KA%

Hatalmas a hely hátul, a Dakota bőrülések még mindig jól mutatnak, az első sportülések pedig piszkosul jól tartanak

%KA%Túl sok a zongoralakk, ma ez már ciki faktor, de az elrendezés ergonomikus, és jól kezelhető minden gomb%KA% %KA%Túl sok a zongoralakk, ma ez már ciki faktor, de az elrendezés ergonomikus, és jól kezelhető minden gomb%KA% %KA%Túl sok a zongoralakk, ma ez már ciki faktor, de az elrendezés ergonomikus, és jól kezelhető minden gomb%KA%

Túl sok a zongoralakk, ma ez már ciki faktor, de az elrendezés ergonomikus, és jól kezelhető minden gomb

Nyomkodás, tapogatózás. A BMW szerencsére még megmaradt a nyomógomboknál, így kevésbé van kütyüérzetünk odabent, az automata klíma, au ülésfűtés és -szellőztetés panel viszont félig érintős. Dizájnban is remekül mutat, emellett egyszerűen és érthetően kezelhető. Most nem volt Individual csomag és komfort ülések, helyette M pakettet kapott a tesztautó, így a sportkombi elnevezést rendesen kimaxolja. A lökhárítók és a 19 colos felnik mellett fontosabbak a sportülések, amik olyan széles határok között állíthatóak, hogy tudtam még magamnak is szűkre húzni az oldalpárnákat. A szintén bőven mozgatható ülőlap kiegészítve az állítható combtámasszal olyan üléspozíciót eredményez, ahol mindenünket megtámasztja. Ami nem is árt, hiszen az 540i hathengeres motorja 340 lóerős, így a tempós haladás kifejezés nem is elég erős.

%KA%Gombnyomásra borulnak az ülések, közel síkba, jól pakolható, ilyen elrendezésben 1700 literes. Van 12 Voltos csatlakozó és mozgatható rögzítőfülek is%KA%

Gombnyomásra borulnak az ülések, közel síkba, jól pakolható, ilyen elrendezésben 1700 literes. Van 12 Voltos csatlakozó és mozgatható rögzítőfülek is

%KA%Egyszerűen kivehető a roló, van csempészrekesz, több is, a csomagtér ajtaja pedig motorosan nyílik%KA% %KA%Egyszerűen kivehető a roló, van csempészrekesz, több is, a csomagtér ajtaja pedig motorosan nyílik%KA%

Egyszerűen kivehető a roló, van csempészrekesz, több is, a csomagtér ajtaja pedig motorosan nyílik

Sportautós. Ezt a motort legutoljára az M240i-ben próbáltuk, szintén ekkora teljesítménnyel, de korábban a 440i kabrióban is ez dolgozott. Mindegyikben kicsit másként viselkedik, de egy valami közös, nagyon tud menni vele bármilyen karosszériájú BMW. Háromliteres, egy jókora, kettős megfúvású turbóval lélegeztetve. Az 540i Touring 100-ra gyorsulása a villámgyors és biztos kapcsolású 8 fokozatú ZF automata váltóval 5,1 másodperc, mondjuk ehhez az xDrive-nak is köze van. Itt érdemes megjegyezni, hogy az 540i Touring 1840 kilót nyom, ekkora súlyt ilyen dinamikával mozgatni egyszerűen ördögi. Nem is csak a gyorsulásról van itt szó, hanem a kanyarsebességről, hogy szinte mindegy, mennyivel, de be fogjuk tudni venni a kanyart.

Nincs orrtolás, befordítjuk a még Sportban is kicsit puhány kormányt és az 5-ös hatalmas orra arra fordul, amerre akarjuk.

Érezni a különbséget a vezetési módok között, Eco Próban minden nagyon lágy, Sportban kemény, de persze vállalható minden körülmények között, utóbbiban használtam többet, mégiscsak egy sportos autóról van szó. Így viszont 15 liter környékén alakult a fogyasztás, na de ekkora ménes bármiféle rásegítés nélkül bizony zabálni fog. Viszont hiába az M Sportcsomag, az 5-ös Touringban nem durrog úgy a 40i, mint ahogy a többi modellben. Ez kicsit hiányzott, de csak a huligán énemnek, a hathengereshez nem kell színház, a motor olyan hangot ad, aminek csak örülni lehet.

%KA%Nyitható panorámatető is van, valamint a hátsó szélvédő külön is nyitható%KA% %KA%Nyitható panorámatető is van, valamint a hátsó szélvédő külön is nyitható%KA%

Nyitható panorámatető is van, valamint a hátsó szélvédő külön is nyitható

%KA%340 lóerő és 450 Nm nyomaték, utóbbi 1380-as fordulatról ébred, és szinte végig rendelkezésre áll. A hathengeres benzines hangja selymes, járása kiegyensúlyozott, a gázreakciója is elég jó%KA%

340 lóerő és 450 Nm nyomaték, utóbbi 1380-as fordulatról ébred, és szinte végig rendelkezésre áll. A hathengeres benzines hangja selymes, járása kiegyensúlyozott, a gázreakciója is elég jó

Puttonyos. A lényeg persze a csomagtér, az 570-1700 literes raktér elmarad az E-osztály kombijától, de nagyobb az A6 Avanténál, valójában pedig egy kényelmesen pakolható, megfelelő méretű raktér. A karosszéria vonalainak nagyon jól áll, ez mindig is így volt, az 530e után viszont feltűnően hangosabb tőle az utastér. Főleg a futómű képes átadni az úthibákat a karosszériának, amit mély puffogásokkal és dübörgéssel jelez számunkra. Feltűnő, de szokható, mert egyébként semmi más zaj nincs odabent. A csomagtér legalább annyira kivitelezett, mint maga az utastér, minden kárpitozott, van csempészrekesz is a padlóban, ráadásul teleszkóp tartja meg nyitott állapotban. A hátsó üléssort gombbal is ledönthetjük és nem csak úgy lecsapódnak az ülések, csillapítva érkeznek közel vízszintesbe. A roló és az esetünkben plusz háló fém tokja miatt rendkívül nehéz, cserébe szintén gombnyomásra pattannak ki a helyükről, visszarakni már művészibb mutatvány. Elektromosan nyílik és csukódik a csomagtér, és itt a kedvenc extrám, a külön nyitható hátsó ablak, ami jól jön, ha csak úgy bedobnánk valamit, annak nyitására is elhúzza a rolót automatikusan. A puttonyos 540i éppen 20 millió alatt indul, így nem olcsó mulatság. Könnyen rádobható 10 milliónyi extra, és akkor ilyen kívánatos lesz. Viszont 340 lóerőt kihasználni ritkán lehet, így kisebb motorral is bőven jó választás a Touring, és valószínűleg dízellel is jó lesz a harmónia.

%KA%Az erős motorral és sportfutóművel nagyot lehet autózni az 5-össel, tempós kanyarokba is belevihető, nincs bizonytalanság, csak törtetés, közben meg belefér a fél ház, nem kell otthon hagynunk semmit%KA%

Az erős motorral és sportfutóművel nagyot lehet autózni az 5-össel, tempós kanyarokba is belevihető, nincs bizonytalanság, csak törtetés, közben meg belefér a fél ház, nem kell otthon hagynunk semmit

Értékelés

Pozitív
Tágas, szépen kivitelezett utastér és csomagtér, szép hangú és bivalyerős motor, gyors váltó, feszes, de kényelmes futómű
Negatív
Dübögő karosszéria, túl sok zongoralakk, magas fogyasztás, magas ár

Árak

Tesztmodell alapára 19 486 500 Ft (2017. augusztus 12.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4942 mm
Szélesség: 1868 mm
Magasság: 1498 mm
Saját tömeg: 1765 kg
Össztömeg: 2495 kg
Tengelytáv: 2975 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 560 liter
Belső szélesség elöl: 1550 mm
Belső szélesség hátul: 1490 mm
Belmagasság elöl: 920-1000 mm
Belmagasság hátul: 940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 220 mm
Ülőlap hossza elöl: 500-550 mm
Ülőlap hossza hátul: 500 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1320 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1100 mm
Csomagtér magassága: 400-720 mm
Csomagtér hossza: 1060 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1900 mm
Raktérnyílás szélessége: 1100 mm
Raktérnyílás magassága: 960 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 6/24
Sebességváltó: automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték: 450 Nm 1380-5200 1/min-nél
Teljesítmény: 250 kW (340 LE) 5500-6500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 5,1 s
CO2-kibocsátás: 177-167 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,7 l/100km
Fogyasztás a használónál: 13 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 65 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo

Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállítással spórol a faceliftes Golf gyengébbik...

Augusztusban hivatalosan is bemutatkozik a BMW M5

A legfrissebb jelentések alapján a bajorok már ebben a hónapban bemutatják az új ötös sorozat...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

Kémfotón a magyar Q3 és szinte álca nélkül a Q8

Már a német autópályákat járja a Győrben gyártásba kerülő új generációs Audi Q3 és a paletta...

Eladó egy Hummer H1, Tupac Shakur egykori autója

A Hummer H1 önmagában is gengszterautó, egy valódi romboló, tank a mindennapi forgalomban. Még...

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák...

Új motorcsaládot mutat be a Mazda Frankfurtban

A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés
FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Krampusz írta: 2 napja

E34 M5 az ugyanennyi pacis S38B38-al a dupláját is megkajálta :) Hasonló dimenziók, csak a köbcentit turbóvak kompenzálják. Na meg kicsit változtak az emissziós normák. Szerintem reális fogyasztás. Ha kevesebb kell ott a dízel. Én egy 1.4 Turbós K Astrából is ki tudok autózni 10 litert, főleg klímával...

A válaszoláshoz belépés szükséges
jack black írta: 3 napja

15 liter??? Mi ebben a fejlődés?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW 740e iPerformance teszt

Lehengerlő - BMW 740e

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel szolgáló guruló szanatórium. Négyhengeres motor? Minek több?


BMW i3 94 Ah teszt

A formabontó - BMW i3 94 Ah teszt

Már 94 Ah-s akkucsomaggal is kipróbáltuk, milyen a prémium villanyautózás. Az i3 praktikus, formabontó, és hatótávjával sem vérzik el.


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

Tegnap – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

2 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

4 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 5-ÖS SOROZAT 5 ActiveHybrid (Automata)

BMW 5-ÖS SOROZAT 5 Act...

Ár: 9.550.000 Ft

Évjárat: 2012 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 5-ÖS SOROZAT 520d Touring (Automata) Luxury line

BMW 5-ÖS SOROZAT 520d...

Ár: 13.850.000 Ft

Évjárat: 2015 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW 5-ÖS SOROZAT 520d EfficientDynamics Automata/xenon/keyless

BMW 5-ÖS SOROZAT 520d...

Ár: 7.490.000 Ft

Évjárat: 2013 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!