0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kétszínű 2-es - BMW M240i Coupé xDrive teszt

BMW M240i Coupé xDrive teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Durrog, szipog, hátba ver, a sorhat üvölt, gyorsulásával letépi a fejed, majd átnyomod Ecóba és 7 liter alatt jársz vele. Mi van?

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Morcosított lökhárítókat visel a 2-es Coupé M Performance modellje. Élből 18 colos duplaküllős felniket kapna, ám a téli szetthez mást kapott a tesztautó%KA%

Morcosított lökhárítókat visel a 2-es Coupé M Performance modellje. Élből 18 colos duplaküllős felniket kapna, ám a téli szetthez mást kapott a tesztautó

Nem éppen a vadság az első szó, ami eszünkbe jut egy 2-es Coupéra tekintve. Visszafogott vonalaival, apró testével inkább nőies, mint férfiszíveket rabló klasszikus BMW. Van azonban egy, a BMW listájában is különállóként szereplő M Performance modell is 2-es sorozat palettáján. Ő az M240i, ami bár külsejével szintén elhiteti, hogy szerény – főleg ballonosabb téli gumikon, legbelül egy dög. Az M Performance lökhárítók és a 17 colos felnik mögött megbújó sötétkék féknyergek persze több BMW-fannál lebuktatták, kapott is kihívást számtalanszor. Arányaival a klasszikus sportautókat idézi, hosszan elnyújtott orra sorhatot rejt, oldalról nézve az autó közepén ülünk. Hihetetlen stabilitása többek között ennek is köszönhető. A külső és az utastér is kapott apró M logókat, de csak finoman tudatja velünk, hogy mire képes valójában. Vaskos kormánya kisebbnek érződik, mint amilyen valójában, tesztautónkban a feláras infotainment rendszer dolgozott, ami ismét jelesre vizsgázott frissített, akár osztott felületével és praktikus kezelőjével is. Az M240i felett már csak az M2-t találjuk, persze utóbbi sokkal kihegyezettebb játékszer. Tesztalanyunk viszont a hétköznapokban is tökéletesen élhető. Bebizonyította: nem véletlenül nyilatkozott a szaksajtó elismerően róla.

%KA%40-es táblánál 40i-vel − dupla tempóval sem kihívás bevenni. Bár soros hathengerese 340 lóerős, a 40-es sebességkorlát betartása sem okoz neki nehézséget. Hátul apró szárnyat és dupla kipufogóvéget kapott%KA%

40-es táblánál 40i-vel − dupla tempóval sem kihívás bevenni. Bár soros hathengerese 340 lóerős, a 40-es sebességkorlát betartása sem okoz neki nehézséget. Hátul apró szárnyat és dupla kipufogóvéget kapott

A módválasztó a lelke, amit a BMW mesterien tud hangolni. Engem letaglózott, hogy ezzel a 3,0 literes soros hathengeres motorral, ami az M240i-ben 340 lóerőt és döbbenetes 500 Nm nyomatékot ad le, lehetséges 7,0 liter alatt járni, persze minimális városi forgalomban. Eco Pro módban mintha csak 100 lóerős lenne, kulturáltan, hangtalanul siklik, és még sűrű városi forgalomban is 8,5 literes átlaggal közlekedtem vele. Extraként egyébként M-es futóművet kapott a tesztautó, ami nyugodt állapotában a teljesítménymodellektől szokatlan puhasággal kényeztet, Sport módban viszont befeszül. A módválasztó tehát nem csak dísz, tényleg teszi a dolgát. Sorhatos motorja egyébként már vallott nálunk, ám akkor 14 lóerővel szerényebb teljesítménnyel és a közel 250 kilóval nehezebb BMW 440i-ben. Belegondolni is hátborzongató, hogy a már 4-es kabrióban is erősnek számító motort egy sokkal kisebb testbe passzírozták. A végeredmény pont olyan jó, mint amilyennek hangzik, érdekes módon semmiféle összeférhetetlenséget nem okoz a kis test-nagy motor összeállítás.

%KA%Alapból egy pazar kupé, a BMW-től megszokott minőségben és kényelemben. Továbbra is nevéhez hű a Professional navigációs rendszer, gyors, praktikus, infotainment rendszere a kéz alatt lévő joystickjával még mindig a legpraktikusabb%KA%

Alapból egy pazar kupé, a BMW-től megszokott minőségben és kényelemben. Továbbra is nevéhez hű a Professional navigációs rendszer, gyors, praktikus, infotainment rendszere a kéz alatt lévő joystickjával még mindig a legpraktikusabb

%KA%A BMW módválasztói általában tényleg hatásosak, az M240i sem kivétel ez alól, hiszen Eco Pro és Normal módokban visszafogott, gazdaságos, Sportban viszont meghökkentő tudása van, főleg az xDrive összkerékhajtással%KA%

A BMW módválasztói általában tényleg hatásosak, az M240i sem kivétel ez alól, hiszen Eco Pro és Normal módokban visszafogott, gazdaságos, Sportban viszont meghökkentő tudása van, főleg az xDrive összkerékhajtással

Sport módban más autó lesz, az alapként járó változó áttételű sport kormánymű felkeményedik, enyhe durrogás is megjelenik gázelvételkor és visszaváltáskor. Ez olyan élményfaktor, hogy nem tudjuk abbahagyni; és ez az a mód, ami még talán városban sem pofátlanság. A Sport+ már abszolút versenypályára született, a váltások ütnek, a megszokott BMW-s váltáshang kíséretében, közel tiltásig pörgeti a motort, a menetstabilizátort pedig sport fokozatba teszi, hogy játékosabb legyen a fara. A mérnökök munkáját dicséri, hogy az M240i a prémium teljesítménymodellektől szokatlanul igen intenzíven adja át a lóerőket. Velünk együtt él, minden apró kormánymozdulatra azonnal reagál, az egész autó mozgékony és aktív. A menetstabilizátor gombja közvetlenül a módválasztó elé került, nem véletlen. A stop-start is ügyes, hideg motorral és nagy igénybevétel után sem állította le egyszer sem a motort, a Sport módok alapból deaktiválják.

%KA%M logókat kívül-belül elrejtettek. M Performance modellként alapból M Sport fékrendszerrel szerelik%KA% %KA%M logókat kívül-belül elrejtettek. M Performance modellként alapból M Sport fékrendszerrel szerelik%KA% %KA%M logókat kívül-belül elrejtettek. M Performance modellként alapból M Sport fékrendszerrel szerelik%KA%

M logókat kívül-belül elrejtettek. M Performance modellként alapból M Sport fékrendszerrel szerelik

Valahogy úgy tudom elképzelni, hogy az M-es mérnökök mindent beleraktak, ami épp raktáron volt és elfért a kasztni mögött. Erejét 8 sebességes Steptronic Sport automataváltón keresztül viszi át mind a négy kerékre. Az xDrive összkerékhajtásnak köszönhetően hihetetlenül kezes, egy szimulátor könnyedségével vezethető. Még teljesen kikapcsolt ESP-vel is jó indulatú marad, pont annyit engedi csúszni a hátsóját, hogy még épp elmosolyodunk, de még bőségesen uraljuk. Ereje arra is elég, hogy aszfalton elforgassa a kerekeit, érződik, hogy a hátsó kerekek kapják a több nyomatékot. Kigyorsításkor az autógyártás egyik legszebb hangja szól hozzánk, a sorhat üvöltését a távolban is hallani. Gyakran lett kinyitva az egyébként 266 200 forint felárat jelentő napfénytető, hiszen kívül még szebb az orkánja, amit egy hangszórókkal elkorcsosult világban értékelni kell.

%KA%A motor karakterén a turbófeltöltő csorbít, amit könnyű meglepni, gondolkodásra van szüksége egy-egy hirtelen lepadlózásnál%KA%

A motor karakterén a turbófeltöltő csorbít, amit könnyű meglepni, gondolkodásra van szüksége egy-egy hirtelen lepadlózásnál

A motordinamika egyetlen hátráltatója a TwinScroll turbófeltöltőt érinti, ami rajtoláskor még ügyes, viszont ha a visszafogott vezetésről hirtelen szeretnénk vadra váltani, esetleg egy lepadlózással tudatjuk vele akaratunkat, gyakran hosszas gondolkodási idő kell neki. A motor karakterére igaz az is, hogy a nagyobb sebességi fokozatokban szépen lelapul a teljesítmény, mintha kevesebb turbónyomást kapna. A kb. 2500 fordulat/percről ellövő rajtautomatikát a váltó Sport fokozatában lehet előhozni. Nem csak az ülésbe nyom, a lélegzetünk eláll, nem kapunk levegőt amikor elrajtol. Az xDrive-nak köszönhetően hihetetlen a tapadás, így mindössze 4,6 másodperc kell neki állóhelyzetből, hogy elérje a 100 km/h-t, persze egyetlen guminyikkanás nélkül. Itt valóban uraljuk az erőt, amihez kényelmes, jó oldaltartású, csípőtámaszában és combtámaszában is állítható sportülések járnak, az M240i esetében alapáron. Ha már utastér, sok újdonságot nem érdemes keresni, a 2-es sorozatban megszokott nagyszerű minőség és kényelem az uralkodó, hátul a kategóriájának megfelelően kicsi fej- és lábtérrel, ami egy ekkora sportkupéban teljesen érthető.

%KA%A tetemes erő által generált erőhatásoktól sportülések óvják az elöl ülőket. Hátul már kevesebb fej- és lábtérrel szolgál, szegmenséhez viszonyítva azonban élhetőnek, de legfőképp kényelmesnek nevezhető a második üléssor is%KA% %KA%A tetemes erő által generált erőhatásoktól sportülések óvják az elöl ülőket. Hátul már kevesebb fej- és lábtérrel szolgál, szegmenséhez viszonyítva azonban élhetőnek, de legfőképp kényelmesnek nevezhető a második üléssor is%KA%

A tetemes erő által generált erőhatásoktól sportülések óvják az elöl ülőket. Hátul már kevesebb fej- és lábtérrel szolgál, szegmenséhez viszonyítva azonban élhetőnek, de legfőképp kényelmesnek nevezhető a második üléssor is

%KA%Apró sportkupé létére használható méretű csomagteret ad, 40:20:40 arányban osztott üléstámláit akár innen is dönthetjük%KA% %KA%Apró sportkupé létére használható méretű csomagteret ad, 40:20:40 arányban osztott üléstámláit akár innen is dönthetjük%KA%

Apró sportkupé létére használható méretű csomagteret ad, 40:20:40 arányban osztott üléstámláit akár innen is dönthetjük

Van helye a palettában, az M-es kezek által felkészített 2-es sportkupé azoknak nyújt alternatívát, akiknek egy M2 túl puritán és túl kemény, de egy apróságban élveznék a bajor kezek munkáját. Épp annyira visszafogottan, hogy az tökéletesen élhető legyen a hétköznapokban. Ugyanis az M240i xDrive 14 354 000 listaáron, ami egy prémium teljesítménymodelltől egyáltalán nem rossz. Cserébe egy tökéletes autót kapunk, ami hibátlanul hozza, amire szánták: ha akarjuk egy nyugodt túrázó autó két személynek, ha akarjuk egy vad sportautó, a komolyabb teljesítménymodelleket megszégyenítő közvetlenséggel és tudással. Emellett 14 milliós alapára jónak mondható, bár a mi minden jóval megpakolt tesztautónk ára már 18 084 800 forintra rúg. Csak érdekességként: az M2 alapára 17 400 000 Ft.

%KA%Árával sem szálltak el, csupán tudását tükrözi. Az összkerekes modell közel 500 000 forintos felárat jelent, de jó eséllyel a hátul tekerő változat is komoly, ha nem még komolyabb élményautó%KA%

Árával sem szálltak el, csupán tudását tükrözi. Az összkerekes modell közel 500 000 forintos felárat jelent, de jó eséllyel a hátul tekerő változat is komoly, ha nem még komolyabb élményautó

Értékelés

Pozitív
Erős, szép hangú, de ha kell, takarékos sorhatos, stabil összkerékhajtás, prémium kidolgozás, kényelmes beltér, átgondoltság, indokolt alapár
Negatív
Nem az én nevem szerepel a forgalmiban

Árak

Tesztmodell alapára 14 354 000 Ft (2017. március 18.)
Tesztmodell ára 18 084 800 Ft (2017. március 18.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4432 mm
Szélesség: 1774 mm
Magasság: 1418 mm
Saját tömeg: 1615 kg
Össztömeg: 2050 kg
Terhelhetőség: 510 kg
Tengelytáv: 2690 mm
Karosszéria-kivitel: kupé
Csomagtér: 390 liter
Belső szélesség elöl: 1480 mm
Belső szélesség hátul: 1430 mm
Belmagasság elöl: 890-960 mm
Belmagasság hátul: 870 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200 mm
Ülőlap hossza elöl: 520-560 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1320 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 970 mm
Csomagtér magassága: 480 mm
Csomagtér hossza: 910 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1550 mm
Raktérnyílás szélessége: 790-1040 mm
Raktérnyílás magassága: 470 mm

Motor és váltó

Motor: Benzines
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 6/24
Sebességváltó: automata (8 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 500 Nm 1520-4500 1/min-nél
Teljesítmény: 250 kW (340 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 4,4 s
CO2-kibocsátás: 169 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,4 l/100km
Fogyasztás a használónál: 14,4 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Forticors írta: 7 hónapja
skylaw írta: 7 hónapja

18ért már akár 540i-t is lehet venni. Mégis csak komolyabb. Jó nem lesz benne minden kipipálva, de azért csak nem dísztárcsával adják.


Az biztos hogy az 540i komolyabb autó, hétköznapokra is sokkal praktikusabb, de ez a kis M240-es simán megcsócsálja az 540-est, de még a 440-est is. Ugyanaz a motor egy kisebb kaszniban, ráadásul remek futóművel nemcsak gyorsulásban (talán ott a legkevésbé), de bármilyen úton/pályán megveri a két nagytesót. Ez tipikusan az "alamuszi nyuszi nagyot ugrik" autó: megmosolygod hogy milyen kis méregzsáknak akar látszani az a kis autó, pedig.... és kiderül hogy egy vadálllllllat!
Aki ilyet vesz (újan), annak biztos van legalább egy, a hétköznapokban használhatóbb - mondjuk 530d - autója, ez nem az egyautós családok első számú célpontja.
Amúgy 18m forintból én is inkább egy 540-est vennék

A válaszoláshoz belépés szükséges
skylaw írta: 7 hónapja

18ért már akár 540i-t is lehet venni. Mégis csak komolyabb. Jó nem lesz benne minden kipipálva, de azért csak nem dísztárcsával adják.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 7 hónapja

aha, gondolom 0 megállással legmagasabb fokozatban 800rpm-nél lehet eszik 7 litert :D de akkor minek az erő? vagyen az ilyen ignist vagy bkv bérletet.
mikor jön a 2-es gc?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

BMW tesztek

BMW 740e iPerformance teszt

Lehengerlő - BMW 740e

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel szolgáló guruló szanatórium. Négyhengeres motor? Minek több?


BMW i3 94 Ah teszt

A formabontó - BMW i3 94 Ah teszt

Már 94 Ah-s akkucsomaggal is kipróbáltuk, milyen a prémium villanyautózás. Az i3 praktikus, formabontó, és hatótávjával sem vérzik el.


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 2-ES SOROZAT 230i (Automata) ///M Fiatal Német Autók

BMW 2-ES SOROZAT 230i...

Ár: 12.590.000 Ft

Évjárat: 2016 / 9

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

BMW 2-ES SOROZAT 218d Luxury (Automata) (7 személyes ) Bemutató autó!

BMW 2-ES SOROZAT 218d...

Ár: 11.690.000 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

BMW 2-ES SOROZAT 230i Sport (Automata)

BMW 2-ES SOROZAT 230i...

Ár: 13.687.999 Ft

Évjárat: 2016 / 10

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!