0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt 

Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.

Teszt
Műszaki adatok

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Ha francia autó, akkor kényelmes, ötletes, stílusos, dizájnos. Biztonságos. Futóműve lágy, váltója közepes. Ára jó, motorjai is. Minősége, megbízhatósága kevésbé. Ha egyterű, akkor tágas, praktikus családi autó, variálhatóságból jeles, ülésből szériában vagy opciósan ötnél többet adó. Klasszikus értelemben vezetni nem nagy szám, buszos érzet. Az üléspozíció magas, jól kilátni, a hátsó ülések függetlenek, ideális esetben mind isofixes. Ki/beszállni az első két sorból/sorba komfortos, leghátra nem az. A csomagtér óriási, ha a harmadik sori (szükség)székek használaton kívül pihennek.

Tovább: ha kompakt francia egyterű, akkor elsősorban Citroën Xsara Picasso. A famíliák mellett a taxisok kedvence. Amiből másodjára már C4 Picasso lett Grandként hétszemélyesen, s aminek aktuális generációját nemrég 1.6-os dízelmotorral teszteltük. Majd most BlueHDi 150-ként. A szám a teljesítményre utalás, a szóösszetétel meg arra, hogy AdBlue adalékosan teljesíti az Euro 6-os környezetvédelmi normát. És hát rendkívül takarékos. Laboratóriumi körülmények között 100 km-en 4,2 l gázolajjal is elketyeg, ami figyelembe véve tudását, méretét és tömegét, szép érték.

A három lámpasoros egyedi arc biztos sokakat ösztönöz majd Picasso-vásárlásra. Vaskos A-oszlop helyett minden csupa üveg, remekül kilátni a kalitkából

A három lámpasoros egyedi arc biztos sokakat ösztönöz majd Picasso-vásárlásra. Vaskos A-oszlop helyett minden csupa üveg, remekül kilátni a kalitkából

De mennyit fogyaszt a gyakorlatban? Mennyivel izmosabb, miben más, mint az 1.6-os? A fenti két bekezdésben vázoltak rá is igazak? Ezekre a kérdésekre (is) kerestük a választ a bugyi/hupi/égszínkéket követően ezúttal visszafogottabb, semleges szürkéskékben pompázó tesztautót városban hét felnőttel is nyüstölve, a kocsit sztrádán szintén rendesen meghajtva, teleropizva és -csokizva, ahogy kell.

A feladat nekem jutott, a legjobbnak. A legjobbnak abból a szempontból, hogy ha valamilyen autó nem a műfajom, az az egyterű. Nem titkolom, miért is titkolnám. A célszerszám-jellegű, őszinte furgonokat és a haszonjármű-alapú kisbuszokat valamiért még kedvelem, a kisbuszos MPV-ket, buszlimuzinokat viszont nem. Pláne a hétüléseket, mert nem igen találkoztam még olyannal, amiben felnőttként jó lett volna leghátul utazni. Ellenpéldaként a legolcsóbb, az előző Logan MCV ugrik be, de csupán helykínálatával, mert úgy emlékszem, annak a harmadik sori ülései a részvényárfolyamoknál is labilisabbak voltak.

A hátsó lámpa háromdimenziós LED-es, vagány. Az A-tól a D-oszlopig végigfutó szürke műanyagbetét is az. A C4 Picasso/Grand C4 Picasso páros ugyanarra az EMP2-es padlóra épült, mint az Év Autója 2014 díjas Peugeot 308

A hátsó lámpa háromdimenziós LED-es, vagány. Az A-tól a D-oszlopig végigfutó szürke műanyagbetét is az. A C4 Picasso/Grand C4 Picasso páros ugyanarra az EMP2-es padlóra épült, mint az Év Autója 2014 díjas Peugeot 308

Ugyanakkor kellenek, kellhetnek a hétüléses – kompakt – egyterűek azoknak, akik valóban kihasználják, s meg is értem, hogy nekik inkább fontos a térkihasználás hatékonysága, mintsem szeretnének bármit is érezni az út és a kerekek kapcsolatából. Jó, direkt túloztam, és kivétel is van, mint mindig, hogy a szabályt erősítse, ő pedig a mezőny legsportosabbika, az élményteli vezethetőséget olyan kanállal mérő Ford S-Max, hogy az még pont ne menjen a kényelem rovására.

Tudom, az S-Max nagyobb, nem kompakt, s ha már nagyság és kényelem, a Grand Voyager lehet favorit. És a Multivan meg a Viano, de bocsánat, visszakanyarodom az új Citroën C4 Grand Picassóhoz. Aminek elődjével összevetésben az az újdonsága, hogy nem feltétlen hétüléses. De lehet hétüléses, s a tesztautó is ilyen volt. Ezért derekasan meg is tömtük kollégákkal, kamerákkal és mikrofonokkal – a videóban látható és halható, hogy nem mindenki volt maradéktalanul elégedett az egyszeri dolgozói járat komfortszintjével.

Az elhúzható napellenzős panorámaszélvédő széria, a panorámatető nem az. És sajnos nyithatatlan. A gyerekfigyelő tükörben meg nem jól látni, mi újság a srácokkal

Az elhúzható napellenzős panorámaszélvédő széria, a panorámatető nem az. És sajnos nyithatatlan. A gyerekfigyelő tükörben meg nem jól látni, mi újság a srácokkal

Mindjárt mondom, írom is, hogy miért nem, előtte azonban még arról egy gondolat, hogy nem értem: vajon miért tekintjük szenzációs családi autónak a hétüléses egyterűket? Úgy általában. Hiszen a leghátra kényszerülő utasok – most mit szépítsük – a raktérben csücsülnek tarkójukban a hátsó szélvédővel. Gyűrődőzóna és sokszor légzsákvédelem nélkül, formázatlan lócákon, tudva (vagy nem tudva), hogy egy hátulról becsapódó másik jármű által okozott balesetben az utolsókból lesznek az elsők. De ennek nem fognak örülni. Ne ragozzuk, az ördögöt se fessük a falra, de azért minden szempontból szuper családi autónak nevezni ezeket a hétüléses MPV-ket szerintem dőreség. Már amennyiben a biztonság fontos. Már amennyiben az esetenként az autóba ülő mind a hét utas biztonsága fontos. Miért nincs a töréstesztek során erre irányuló próba? Miért nem szokás a hétüléseseknél arról is elmélkedni, hogy vajon biztonságos-e leghátul ülni?

Nyilván lehetne azzal érvelni, hogy de hiszen egy buszban ülni sem biztonságos, meg vonatban sem, repülőn sem, sehol sem, illetőleg közúton úgyis a frontális karambolok a leggyakoribbak, de maradjunk annyiban, hogy a hétüléses kompakt egyterű csak szükségmegoldásnak jó. Ahogy érintőlegesen ez a cikk is megjegyzi. Az még a jövő zenéje, hogy minden autó radaros-kamerás rendszerekkel tartson megfelelő és biztonságos követési távolságot szükség esetén nem csak figyelmeztetve, de önállóan fékezve is – Rezesovák sajnos mindig lesznek.

Technokratáknak biztos bejön ez a látványvilág. A középkonzolon nincs hagyományos gomb, egyes funkciókért jó lenne, ha nem kéne bemászni a menübe

Technokratáknak biztos bejön ez a látványvilág. A középkonzolon nincs hagyományos gomb, egyes funkciókért jó lenne, ha nem kéne bemászni a menübe

Sovány vigaszként a C4 Grand Picasso megadja az említett modern biztonsági extrákat, már ha a tesztautóéra rímelő csúcsfelszereltséggel rendeli az ember. Tesztautónk a legmagasabb Exclusive felszereltségi szintű volt alapból például 6 légzsákkal, okos elektromos rögzítőfékkel, hasznos visszagurulás-gátlóval, USB- és AUX-csatlakozókkal, Bluetooth-kapcsolattal, LED-es nappali menetfénnyel, 3D LED-es hátsó lámpával, „ötzónás” klímával, középkonzolján lent 7 colos érintőképernyővel, fent 12 (!) colos HD monitorral, tolatókamerával, kulcs nélküli nyitással, navigációval, 17 colos alufelnivel, beépített illatosítóval, Relax fejtámlákkal, elöl masszázsfunkciós székekkel, utasoldalon állítható lábtámasszal, parkolóasszisztenssel, 230 V-os csatlakozóval, aktív első biztonsági övvel, holttérfigyelővel, aktív sebességszabályzással, bőr-szövet kárpitozással, motoros csomagtérfedéllel… Tyűha.

Ez – és még sok más – mind-mind az Exclusive csomag része. És volt még pluszban kanyarkövető xenon fényszóró, nem nyitható, de legalább villanyosan árnyékolható panorámatető, 360 fokos surround view kamerarendszer, sávelhagyásra figyelmeztetés, automata távfény, wifirouter, elöl ülésfűtés is. Meg ugye harmadik üléssor, ami azt is magával hozza, hogy sínen tologatható a második sor.

Kormányválság. Idővel biztos ráérezni az ízére, de jó szívvel csak azoknak ajánlott a C4 (Grand) Picasso, akiknek a Rubik-kocka kirakása nem ujjgyakorlat, s nem kihívás. Csukott szemmel, 10 mp alatt

Kormányválság. Idővel biztos ráérezni az ízére, de jó szívvel csak azoknak ajánlott a C4 (Grand) Picasso, akiknek a Rubik-kocka kirakása nem ujjgyakorlat, s nem kihívás. Csukott szemmel, 10 mp alatt

Ha most azt tetszik hinni, hogy ezzel szemben az alapváltozat fapad, hát nem, mert a Tendance bázisverzió is klímás-bőrkormányos-panorámaszélvédős, stb. De hogy kellően praktikus legyen az autó, a Collectiont érdemes választani, ami megvilágított asztalkákat és zsebeket ad az első ülések támlájára, illetve szőnyeg alatti rakodórekeszeket a második sor elé. Az Intensive szinttel kapni olyanokat, mint gyermekfigyelő tükör, hátsó napfényvédő rolók, belső hangulatvilágítás, stb.

Biztonság (az első két sorban) és gazdag felszereltség kipipálva. Azzal a megjegyzéssel, hogy a panorámatető nyithatatlanul kissé hervasztó. Apa, olyan szépen süt a nap, nyissuk ki a tetőt! – kéri a kölök. Nem, mert nagy lesz a huzat. Berepül a darázs/varjú/maláj utasszállító. Megfázunk, leégünk, romlik a légellenállás, nő a fogyasztás. (Hazudások, szánalmas kifogások, nem jó válaszok.) Vagy: nem tudom kinyitni, de mindjárt odaérünk, csöndesedjél elfele, kapol fagyit. (Szintén nem jó válasz, leszerelés.)

Minden van ám, mint a búcsúba’. Majdnem minden. Ülésszellőztetés például miért nincs? Minden van ám, mint a búcsúba’. Majdnem minden. Ülésszellőztetés például miért nincs?

Minden van ám, mint a búcsúba’. Majdnem minden. Ülésszellőztetés például miért nincs?

És ha már luxus, álprémium hangulat amolyan műanyag tejszínhabos és "természetesen" szárazbabos gesztenyepüré módjára: miért nincs ülésszellőztetés? A bőrkárpitba izzadva a sok-sok fénytől gyorsan felmelegedő utastérben jól jönne. Ahogy az ülésfűtés is hátul. És a masszázsfunkció a deréktámasz heveny lökdösése, nem más. Kipróbáltuk, ahányan csak ültünk elöl, majd legfeljebb fél percre rá rá már kapcsoltuk is ki. És az anyósülés elektromosan állítható lábtámasza csak akkor ér bármit, ha az anyós mögött nincs senki, és van hely a fotelt jól hátratolni. És a sípcsont vagy a lábfej akkor is beleér a kesztyűtartóba. És a Relax fejtámla sofőroldalon értelmetlenül nagy, nincs az a vízfej, ami ne lötyögne a két oldaltámasz között. Még a jobb egyben látni az értelmét: utas elalszik, félrebillen a feje, és hadd csorogjon a nyál.

Aztán a gombokról, az ő hiányukról és a dupla képernyős mindenségről. Mert az egy dolog, hogy a középkonzolon alig maradt gomb, de a már nem fixagyas kormány közben annyira multi-, hogy zavaróan az. Lássuk csak: van rajta nem kevesebb mint négy tekercs a tekerőn kívül nyomó funkcióval is, és még egy nagy halom gomb is várja, hogy össze-vissza nyomogassa az ember. Szerintem, és ahogy mástól is hallottam, aki vezette az autót: fölöslegesen túlbonyolított a rendszer azzal együtt, hogy nem egy ízben a különben parádés grafikájú, csillióféleképp állítható kijelzőkön sem találtuk meg a keresett valamit. Csak véletlenül.

Relax. Utasoldalon jó is, de a bal egyben… Darth Vadernek is nagy lenne

Relax. Utasoldalon jó is, de a bal egyben… Darth Vadernek is nagy lenne

És rengeteg, rengeteg, de rengeteg infóval bombáznak a kijelzők. Szerencsére le is butíthatók, hogy egyedül a feltétlen szükségeseket mutassák, van Night Panel, kösz. És a zene: a tesztautó amúgy gazdag felszereltségéből a konfiguráló valamiért kihagyta a JBL hifit, az alapegység viszont elég gyengécske egy ilyen egyterű-akusztikájú egyterűhöz. Értsd dobozhang és/vagy az elöl ülők alig hallják, mit mondanak hátul, s fordítva.

És még: a tesztautó induláskor csak a sofőrre húzta rá az övet, az anyósra nem. Hogy a figyelmeztető hangok brutálisak (koncertbemutató a videóban), nem biztos, hogy baj. Hogy a jókora ablakokon át a magas üléspozícióból, az üvegkalitkából szépen kilátni, biztos, hogy nem baj. A holttérfigyelő és a sávelhagyásra figyelmeztetés és az időalapon állítható követésitávolság-tartás is jól működik. A tolatókamera képe ugyanakkor lehetne jobb felbontású, a LED-es tolatólámpák fénye halovány, s hiába 12 colos a fenti szélesvászon, a kép kicsi és messzi. Ha gyerek is van a kocsiban és nem csak gyerekfigyelő tükör, akkor az is feltűnhet, hogy vezetés közben egy-egy röpke pillantásból nem látni, mit csinál, alszik-e, épp csokit mázol-e vagy ropit morzsol az ülésbe a csemete. Ezt nem én mondom, hanem a kolléga, aki gyerekestül-családostul is ment az autóval – hiszek neki.

BlueHDi 150: az egyhatosnál fölényesebben viszi az autót, kulturált, papíron kiemelkedően, gyakorlatilag átlagosan takarékos. A stop-start hozzá elsőrangú

BlueHDi 150: az egyhatosnál fölényesebben viszi az autót, kulturált, papíron kiemelkedően, gyakorlatilag átlagosan takarékos. A stop-start hozzá elsőrangú

Aztán ha tele az autó felnőttekkel, ha középen is ül valaki, hát a középső visszapillantó tükör abszolút felejtős. Ilyenkor olyan vezetni a családi buszlimuzint, mint egy furgont, tehát csak a külső tükrökből tájékozódhat a sofőr, amit szokni kell. Rendben, a család, a gyerek, rút közhellyel és általánosítva az egész élet egy nagy kompromisszum, de akkor is: hát van az a családfő, aki szoknivalókkal és lemondásokkal teli autóra vágyik? Aminek az ülőlapjai ráadásul rövidek. Elül és hátul is, azaz középen. Leghátra száműzött felnőttek mosolya végképp nem őszinte: nyakba húzott lábak, nyakat vágó biztonsági öv, és ugye (tudom, ismétlés, de) szélvédő a tarkóban.

És még: amikor hét felnőttel volt tele a kocsi (leghátra bekászálódni persze nem leányálom ), a B-oszlopi hátsó szellőzők és a tetőre biggyesztett leghátsó légbefúvó kevésnek bizonyultak. Az jó, hogy sínen tologathatóak és támlájukkal változtatható dőlésszögűek a − vállban szűk − második sori független és isofixes ülések. Az szintúgy, hogy ott három gyerekülés is elfér. Az is, hogy ha nincs szükség az összes ülőhelyre, akkor hatalmas, 645 literes a csomagtér. A középső üléseket előretolva még öblösebb (725 literes). Azokat a padlóba hajtva sík felülettel meg még öblösebb (1843 literes). Hét ülés mögött 170 liternyi hely marad. És alkalmasint az anyósülés támlája is síkba dönthető, 2,75 méter hosszú valami is befér, halleluja.

Van, akinek semmi baja ezekkel az ülésekkel, de akkor is lehetnének hosszabb lapúak, s hátul szélesebbek is. A második sor három felnőttnek vállban kissé szűk, "eltolással" javítható a helyzet. A variálhatóság csillagos ötös, sok-sok sok helyre sok mindent lehet rámolni, a padló sík, stb. – de ez már rég nem akkora truváj a szegmensben Van, akinek semmi baja ezekkel az ülésekkel, de akkor is lehetnének hosszabb lapúak, s hátul szélesebbek is. A második sor három felnőttnek vállban kissé szűk, "eltolással" javítható a helyzet. A variálhatóság csillagos ötös, sok-sok sok helyre sok mindent lehet rámolni, a padló sík, stb. – de ez már rég nem akkora truváj a szegmensben

Van, akinek semmi baja ezekkel az ülésekkel, de akkor is lehetnének hosszabb lapúak, s hátul szélesebbek is. A második sor három felnőttnek vállban kissé szűk, "eltolással" javítható a helyzet. A variálhatóság csillagos ötös, sok-sok sok helyre sok mindent lehet rámolni, a padló sík, stb. – de ez már rég nem akkora truváj a szegmensben

Továbbá az, aki ilyenforma segítségre szorul, ügyes segítségre lel a merőleges és párhuzamos parkolásnál is félautomata parkasszisztensben (te indexelsz, ő keres és talál helyet, te váltasz, nyomod a gázt és a féket, ő kormányoz). És a Grand C4 Picasso enteriőrje végtére is olyan látványos, puha anyagaival annyira megnyerő, hogy az összkép felülírhatja az ergonómiai tökéletlenséget. Na de, már haladunk, folyvást bosszantó nyiszogások jönnek hátulról, az olcsó és egyszerű elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés hangolása meg annyira lágy, hogy érzékenyebb gyomrúak könnyen émelygésközeli állapotba kerülhetnek. Többen is panaszkodtak az imbolygásra, pedig kifejezetten nyugdíjasan kormányoztam a „hajót”. Közben meg bizonyos úthibákon csúnyán felütött a hátsó futómű – nem a legjobb ez a hangolás, és kész. Amikor csak én ültem az autóban, nekem nem volt bajom a lágysággal, de annyian mondták, hogy túl lágy… Hogy cserébe a fekvőrendőrökön lazán huppan át, ez olyan, mint amikor az éremesélyes úszó B-döntős az olimpián… A kormány is eléggé indirekt, a magas bódé eléggé szélérzékeny, de ez nem meglepő.

Váltó? A vártnál jobb, pontosabb, katonásabb. És jó, hogy a nagy dízelhez opcióként van „rendes” automata, nem az a bólogatós (ellenben persze lényegesen olcsóbb) robot, mint a kisebbeknél. A váltókar már nem a műszerfalból nő ki, de kézre esik így is. Motor? A 2,0 literes BlueHdi 150 lóerősen és 370 Nm-esen az 1.6-os dízelnél kellemesebb, fölényesebb. Hangja nem tolakodó, okosan kiosztott 6 fokozaton át közepesen alacsony fordulatokon dolgozva vígan elboldogul a moduláris padlóval tömegcsökkentetten is 1,5 tonnával. Százig 10 mp sem kell neki, végsebessége 200 km/óra feletti. Rugalmassága − a turbólyukat letudva – dicséretes, a váltóhoz ritkábban kell nyúlni, mint a kisebb dízelnél, autópályán a szél- és a motorzaj (130@2200) még épp a nem bántó mértékű. Fogyasztás? Úgy alakult, hogy ez a kétliteres dízel szerényebben evett az egyhatosnál, de a 4,2-es ígérethez képest tapasztalt 6,2 l/100 km-es étvágy sem az a hű, de szerény. Jó, de semmi extra, lássuk be. Ami extra, az a motort már 20 km/órás tempó környékén leállító, majd villámgyorsan és finoman újraindító stop-start. Ebben élenjár a PSA.

Felnőtteknek csak rövid utakra. A csomagtér 1-5 személyesen gigantikus

Felnőtteknek csak rövid utakra. A csomagtér 1-5 személyesen gigantikus

A BlueHdi nitrogénoxid-katalizátoros, AdBlue adalék-befecskendezéses blúsága elméletileg a 17 literes tartály 30 ezer kilométerenkénti utántöltésével jár. Tehát – megint csak elméletileg – nem igényel külön figyelmet, megoldják a szakik a kötelező szervizek alkalmával. Gyakorlatilag persze ez is használatfüggő, ahogy olajat, miegymást is érdemes sűrűbben cserélni, ha gyilkoljuk a gépet.

Összességében milyen autó a Grand C4 Picasso? Nem rossz, de a kollégák korábbi megállapításával (ez a legjobb hétszemélyes kompakt egyterű) vitába szállnék. Vagyis nem, mert nem állítom, hogy akad jobb, csak kár, hogy ennyi hibája van. Kár, hogy ellentétben a szimpatikus különcségével és frissességével, illetve azzal, hogy mennyi helyet és milyen szuper variálhatóságot nyújt, szóval mindezzel szemben túl sok kompromisszumot, lemondást és megszokást igényel.

A kategória egyik legolcsóbbika, a kategória egyik legjobb ár/értékűje. Az vegye, akinek néha valóban kell a hét ülés. Mármint tényleg. Aki általában maximum negyedmagával autózik, az a C4 "Petit" Picassóval is meg lesz elégedve

A kategória egyik legolcsóbbika, a kategória egyik legjobb ár/értékűje. Az vegye, akinek néha valóban kell a hét ülés. Mármint tényleg. Aki általában maximum negyedmagával autózik, az a C4 "Petit" Picassóval is meg lesz elégedve

De sikere borítékolható. Mert állnak rá a bevezetőben vázoltak, s mert a normálnál 17 centivel hosszabb, tengelytávban 5,5 centivel nyújtott Grand kivitelért csak 100 ezer forinttal kér többet a Citroën. Kedvezményes alapára picivel 5 millió forint feletti (120 lovas 1.6 VTi benzinesként), a legolcsóbb dízelé (1.6 HDi 90) picivel 6 millió forint alatti. A 2.0 BlueHDi-ért már mélyebben zsebbe kell nyúlni, hiszen minimum 7,5 millióba fáj. Tesztautónk meg listán 10 fölötti, kedvezményesen is majdnem 10 milliós volt. Az árat még használtautó-beszámíttatással lehet mérsékelni (-350 ezer), s a Citroën Finance konstrukció újabb 300 ezres spórolást hozhat nem elhanyagolható mód plusz 3, összesen 5 év garanciával együtt. Ami a konkurenciát illeti, a Renault Grand Scénic olcsóbb, a többiek drágábbak. Hogy mennyivel? Nemsoká külön cikkben taglaljuk.

Értékelés

Pozitív
Elég sok hely az első két sorban, gyerekeknek elég a harmadikban, megfelelő variálhatóság, nagy csomagtér, majdnem hiánytalan felszereltség, erős motor, kiváló stop-start
Negatív
Túl lágy futómű, nem túl kényelmes ülések, indirekt kormány, túlbonyolított kezelhetőség, álprémium közepes minőségérzet

Árak

Tesztmodell alapára 7 530 000 Ft (2014. április 5.)
Tesztmodell ára 9 785 000 Ft (2014. április 5.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4597 mm
Szélesség: 1826 mm
Magasság: 1644 mm
Saját tömeg: 1430 kg
Össztömeg: 2250 kg
Tengelytáv: 2840 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 170-1843 liter
Belső szélesség elöl: 1490 mm
Belső szélesség hátul: 1490 mm
Belső szélesség a harmadik üléssorban: 1200 mm
Belmagasság elöl: 890-990 mm
Belmagasság hátul: 940 mm
Belmagasság a harmadik üléssorban: 860 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200-290 mm
Lábtér a harmadik üléssorban: 350 mm
Ülőlap hossza elöl: 490 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Ülőlap hossza a harmadik üléssorban: 370 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1160 mm
Csomagtér magassága: 850 mm
Csomagtér hossza: 1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1950 mm
Raktérnyílás szélessége: 1130 mm
Raktérnyílás magassága: 860 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 370 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,8 s
CO2-kibocsátás: 110 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Tavaly év eleje óta már közel másfélszeresére nőtt a használtautó-eladások összértéke

Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon a harmadik negyedévben: az időszak során mintegy...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Csúnyán ráfizethetünk az utángyártott alkatrészekkel javításra

Vegyél gyári alkatrészeket, javíttasd márkaszervizben az autódat, különben meghalsz! Erős az...

Hummer H1 6.6 Duramax V8, 1998 - használtteszt

A katonai verziótól erősen eltér, de még így is olyan, mint egy tank a többi autóhoz képest...

Korábban cáfolta, most viszont halálosan komoly a Ferrari SUV

A FCA vezérigazgatója, Sergio Marchionne elmondása szerint "halálosan komolyan veszik", hogy...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Skoda Octavia Style 1.0 TSI teszt

Túltolták a downsizingot, de ne legyünk előítéletesek. Az ezres Octaviát vezetni jó, a fogyasztása...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (23 db)

korosys írta: 2015 október 08., csütörtök 23:16:26

nem fanyalognak itt minden francián, nézze meg a scenic tesztet!

A válaszoláshoz belépés szükséges
cicamokus írta: 2014 szeptember 11., csütörtök 18:36:13

Amúgy a leghátsó ülések praktikumáért kár szidni, ez minden hasonló méretű egyterűben így van, akinek valódi 7 személyes kell, az egy kategóriával nagyobb (és drágább) autót választ. Ezeket az üléseket nem is hosszú távra találták ki, de arra tökéletes hogy az oviból haza lehessen vinni a szomszéd gyereket is. Mivel nem hosszú távra találták ki, ezért a biztonságáról is kár vitatkozni, megjegyzem elég komoly hátsó merevítések vannak az ilyen jellegű autókban. Kár hogy kocsmai beszélgetések színvonalát idézi a cikk....

A válaszoláshoz belépés szükséges
cicamokus írta: 2014 szeptember 11., csütörtök 18:26:37

Elég unalmas már, hogy itt minden francia autón fanyalognak. "Jó, szép, takarékos praktikus, DE...." Ezt látom minden cikkben.

Amúgy valaki szólhatna a fotósnak hogy állítsa már be a fehéregyensúlyt a gépén, mert szinte minden tesztnél túl kékesek a fotók. Nem értem, hogy nem tűnik fel senkinek. Rettentő torzak a színek, mintha nagyanyám Videoton Color Star tévéjén nézném vagy mintha a sarkvidéken fotóztak volna.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Holesov írta: 2014 április 17., csütörtök 18:20:40

Nemrég Franciaországban a Europcartól bérelve ezt vezettem, kb. 800 km, 3 nap, kis vidéki körút. Nekem nem igazán tetszett, igaz, itthon SAAB-om van, amihez nem mérhető, legalábbis a vezetési élmény. De a menűje is kissé bonyolult, "franciás", bár biztos meg lehet szokni. Nem is igazán kényelmes, kicsit hangos is néha. A fogyasztása nálam magas volt, a star/stop sem igazán jó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
pvzsombor írta: 2014 április 13., vasárnap 05:10:20

A mai árakat és kereseti viszonyokat figyelembe véve, egyre drágábbak az autós szaklapok, újságok. Ennek tükrében én is az internetes cikkeket szoktam inkább elolvasni, mert nem engedhetem meg, hogy havonta 1500-2000 Ft-ot folyóiratokra adjak ki. Mivel az autonavigátor.hu egy autós szaklapnak tekinthető weboldal, elvárható lenne, hogy a cikk szerzője objektív, tárgyilagos cikket írjon.
(Nos mivel emberek vagyunk ez egy igen komoly kihívás, mint egy kommentátor számára egy foci mérkőzés közvetítése, miközben a kedvenc csapata játszik, és annak a játékosait folyamatosan felrúgja az ellenfél és a bíró téves ítéletekkel nem szankciónál).
Tisztelt Kántor István! A cikk elolvasása után, nekem is az volt az érzésem, hogy Ön nem volt semleges álláspontú a cikkben szereplő márka termékével kapcsolatban, és olyan dolgokat negatívként említeni ami minden egyes autó esetén igaz lehetne. pl.: "Aztán ha tele az autó felnőttekkel, ha középen is ül valaki, hát a középső visszapillantó tükör abszolút felejtős."
Kérem a jövőben törekedjen arra, hogy minden egyes gépkocsi márka tesztjénél az objektivitás és tárgyilagosság legyen a fő szempont, legyen az francia, japán, olasz, német, vagy bármilyen más nációjú termék! Sokan vagyunk akik, szívesen olvasnak ilyen termékteszteket, és nehezményezik az ön elfogultságát.
Tisztelettel
Papp-Váry Zsombor

A válaszoláshoz belépés szükséges
sowi írta: 2014 április 10., csütörtök 20:55:12
Farkasi írta: 4 éve

Sowi: jól!! Citroen szervízben dolgozom. Dolgoztam. Leadtuk a márkát. Többek között az ilyen és egyéb állandó problémák miatt.


lassan 25 eve van mindig a csaladban legalabb egy vagy ket citroen, nekem nehezen fogod megmagyarazni miert szarok...
a markaszervizekrol meg eddig is megvolt a velemenyem, ezutan is ugyanazt gondolom, hozzanemerto fakezuek gyulekezete, a tiedben vagy megcsinaltak a visszahivas miatti hibakat vagy elmentek ebedelni helyette, ha meg te szerelted, akkor GOTO mondat eleje

A válaszoláshoz belépés szükséges
Farkasi írta: 2014 április 10., csütörtök 17:58:29

Gyz: mivel leszarták ezért míg élek összpontosítok és figyelem minden nap ha kell. Lássák mások is. Pláne, hogy az iskolapadban az első órán azt tanították, hogy ez nem fordulhat elő. Akku elektromosság, karosszéria fém rövidrezárod tűz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Farkasi írta: 2014 április 10., csütörtök 17:52:16

Sowi: jól!! Citroen szervízben dolgozom. Dolgoztam. Leadtuk a márkát. Többek között az ilyen és egyéb állandó problémák miatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
luxusbatar írta: 2014 április 08., kedd 13:31:57

Őőőőő....izé....szóval, ezt a cikket most miért kellett? Rögtön az első bekezdésben tényként közölni: "Minősége, megbízhatósága kevésbé". Mármint a franci autóé. Úgy általában. Nevetséges. Ha a szerző előítéletes a francia autókkal kapcsolatban, akkor vagy ne teszteljen ilyen autót, vagy próbáljon objektív lenni és (kimozdulva a Golf/Octavia/Civic Tourer szent háromszögből) nem kettős mércével mérni. Azért mert valami nem olyan, nem úgy működik és nem ott van mint ahol az előbb elmlített három autóban, az attól még lehet akár jobb is. Én pl átkozom a német autók világításkapcsolóját, mert szerintem idióta helyen van, de ha oda kerülök, akkor elfogadom, hogy ott van. Megtanulom használni, oszt kész. És most mi a sok? A gomb a kormányon, vagy a júzer képességei kevesek? Áhhh...lehetne még sorolni. A franciákat lehet ekézni, de ők meg mernek csinálni egy Picassot, vagy egy C6-ot. Ellenben ha láttál egy 20 éves Golfot, akkor láttad a VII-est is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
hangos írta: 2014 április 08., kedd 10:38:19

Az időben első néhány hozzászóló véleményével teljesen egyetértek. Senkit nem érdekel a tesztelő szubjektív érzése, elméletben teljesen tárgyilagosan kellene a teszteket végezni. Tehát ha ennyire utálja a francia autókat akkor mondjon le a tesztelésükről, sőt le is mondhatna az autó tesztelésekről. Lehet, hogy ezeket a cikkeket szándékosan írják így, hogy élénkítsék a hozzászólókat?!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.


Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Szívtipró - automata Renault Captur teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós benzinessel és EDC automatával próbáltuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën C-Elysée 1.6 BlueHDi Shine teszt

"Rossz helyen van a kocsi" - Citroën C-Elysée

Viharos a megítélése, talán csak a flottakezelők nem fordulnak el tőle, pedig úgy is szerethető, hogy közben nem fognak az ember fejéhez fegyvert.


Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 órája – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

Tegnap – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

3 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN GRAND C4 PICASSO C4Picasso 1.6 HDi Collection FAP (7 személyes )

CITROEN GRAND C4 PICAS...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2007 / 11

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

CITROEN GRAND C4 PICASSO C4Picasso 1.6 e-HDi Exclusive (7 személyes ) Új Gumik!Holttér-figyelő!Kamer

CITROEN GRAND C4 PICAS...

Ár: 3.399.900 Ft

Évjárat: 2014 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

CITROEN GRAND C4 PICASSO C4Picasso 1.6 HDi Collection FAP

CITROEN GRAND C4 PICAS...

Ár: 1.549.000 Ft

Évjárat: 2007 / 7

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!