0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Automata Dacia? Létezik! – Dacia Logan MCV teszt

Dacia Logan MCV 0.9 TCe Arctic „Robotizált” teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Logan MCV továbbra sem élményautó, inkább használati tárgy a hétköznapokra. Árával egyetlen márka sem tud versenyezni. Érdemes megfontolni.

Teszt
Műszaki adatok

Kívülről egész mutatós a román kombi. A Logan MCV használati tárgy, és nem is akar mást mutatni. No de ennyi pénzért? Megéri, és már robotizált váltóval is kapható!

Kívülről egész mutatós a román kombi. A Logan MCV használati tárgy, és nem is akar mást mutatni. No de ennyi pénzért? Megéri, és már robotizált váltóval is kapható!

Mennyire MCV az MCV? Már korábban is járt nálunk a 2013-as genfi bemutató óta változatlan külsejű Dacia Logan MCV, ám ilyen felszereltséggel még nem. Csak pislogtam: Dacia robotváltóval, klímával és navigációval? Aztán megkaptam: „ilyen jó autó, se lesz nálad több.” Tulajdonképpen minden van benne, amit ma egy átlag magyar család elvárhat, és ezzel az árral nyerő párost alkotnak, így kíváncsi lettem. Furán hangozhat a neve végén az MCV rövidítés, ami a Dacia értelmezésében a Maximum Capacity Vehicle kifejezést rejti, ami maximális befogadóképességű járművet jelent szabad fordításban. A szakmában a közepes méretű haszonjárművekre (Medium Commercial Vehicle) is használják ezt a mozaikszót, de már az előző generációs Logan MCV is ezt a megnevezést kapta. Az ő szerepkörét azonban a Lodgy vette át, a név pedig a Logan kombi változatán maradt rajta. Ez ne zavarjon meg senkit, továbbra sem nevezhető haszonjárműnek, de már 7 ülésesnek sem a Logan MCV.

A négyajtós Logan tengelytávjával, de végtelennek tűnő csomagtartóval lehet a családok kedvence a Logan MCV

A négyajtós Logan tengelytávjával, de végtelennek tűnő csomagtartóval lehet a családok kedvence a Logan MCV

Eszméletlen tágas. Dobva a szekrényajtókat, egy karcsúbb, az új dizájnvonalat követő családi kombi lett a Logan MCV, ami nem azt jelenti, hogy ne lenne benne fejedelmi helybőség. Ezt mutatja a 20 centis lábtér még 180 cm magasságú sofőr mögött is, de egyébként elöl sem panaszkodhatunk. Külön furcsaság, hogy a hátsó ablakok − elektromos − mozgatását nem az ajtón, hanem két középen elhelyezett gombról végezhetjük. Rosszabb helyet el sem tudnék képzelni, de így megspórolhattak néhány méter kábelt. A beltérben nem kell csodákat várni, a műszerfal szürke egyszerűségén a nem túl kényelmes ülések sem segítenek. Mindenhol olcsó anyagok, a kormány borítása például műanyagnak érződik, de varrva van, tehát valószínűleg valami ismeretlen eredetű bőr. Logikusan egyszerű az érintőképernyős LG rendszer középen, a navigáció gyors, egyetlen idegesítő szokása, hogy minden első bekapcsoláskor kiírja, hogy menet közben veszélyes az érintőképernyővel bíbelődni. Szerintem sokkal veszélyesebb hosszú mondatokat elolvasni rajta, de legalább nem kell nyugtázni. Na mindegy, végre TomTom nélkül maradtunk, és ez volt az a pont, amikor azt mondtam: ez egy jobb autó, mint a Tipo a maga 4 millió Opening Edition árával. Mind a kettő népautónak készült, a Dacia viszont jobb, minden értelemben.

A műszerfal nem is lehetne egyszerűbb. Az ablakemelőket középen kell keresni, mint egykor a Renault 5-ben

A műszerfal nem is lehetne egyszerűbb. Az ablakemelőket középen kell keresni, mint egykor a Renault 5-ben

Az infotainment rendszer és az iGO alapú navi gyors és egyszerű. A rengeteg tárolórekesz praktikus, a kesztyűtartó is méretesebb darab Az infotainment rendszer és az iGO alapú navi gyors és egyszerű. A rengeteg tárolórekesz praktikus, a kesztyűtartó is méretesebb darab

Az infotainment rendszer és az iGO alapú navi gyors és egyszerű. A rengeteg tárolórekesz praktikus, a kesztyűtartó is méretesebb darab

Mindig nézz a hátad mögé! Mivel a rövid Logan alapjaira épült, és tengelytávja is megegyezik vele, könnyen rövidebbnek érezhetjük az MCV-t, mint az valójában. Tolatni csakis hátra ordulva ajánlatos vele, hogy rádöbbenjünk, hogy milyen messze van tőlünk a kombi fara. Azért segítségünkre van a tolatóradar − ami halk csipogással jelez, ha valamihez közel értünk − elinduláskor pedig a visszagurulás-segéd. A hatalmas csomagtartóméret azonban nyerőkártyája lehet az MCV-nek. Alapból is méretes, 573 literes a puttony, azonban a 2/3-1/3 ülésdöntés után 1,5 köbméteres téglalap alapú teret kapunk. A kombi kivitel tökéletesen hasznosítja a rendelkezésre álló területet, kellő fejteret is ad.

Élből is óriási, 573 literes a csomagtartó, kalaptartó nélkül és ledöntött ülésekkel 1518 literesre bővíthető

Élből is óriási, 573 literes a csomagtartó, kalaptartó nélkül és ledöntött ülésekkel 1518 literesre bővíthető

Az első ülések puhák, de nem túl kényelmesek. A hátsó ülés szélső helyeire jutott Isofix-csatlakozó, de a Logan MCV akár három felnőttnek is egész jó helyet kínál, a fejtámlák mind állítható magasságúak, a lábtér korrekt Az első ülések puhák, de nem túl kényelmesek. A hátsó ülés szélső helyeire jutott Isofix-csatlakozó, de a Logan MCV akár három felnőttnek is egész jó helyet kínál, a fejtámlák mind állítható magasságúak, a lábtér korrekt

Az első ülések puhák, de nem túl kényelmesek. A hátsó ülés szélső helyeire jutott Isofix-csatlakozó, de a Logan MCV akár három felnőttnek is egész jó helyet kínál, a fejtámlák mind állítható magasságúak, a lábtér korrekt

Higgadt vezethetőség. A szokásos daciás felfüggesztés továbbra is megmaradt, a kátyúkon úgy siklik át, mint hajó a hullámokon. Erre rátesz az is, hogy magasan ül, ezért egyébként kényelmes a beszállás is. Sőt, végre egy mai autó, amiből rendesen kilátni. Nincs meredek szélvédő és vastag A-oszlop. Van azonban itt franciás kiegészítő is, a könyöktámasz valóban csak erre a funkcióra született. Felhajtva nem találunk semmit, csak egy cigisdoboz méretű tárolót. Ugyanilyen „feleslegesek” a kijelző melletti hangerőgombok, amiknek használatáról teljesen leszokunk egy idő után. Minek előrehajolni hozzájuk, ha távirányítóval a kormány mögül is szabályozhatjuk a hangerőt? Elkerülhetetlen téma a zajszigetelés, ami nem igazán van. Autópályán erős a szélzaj, amit a 130-nél mért 73 decibeles adat is tükröz. Ennek ellenére egy nyugodt futású, jól vezethető autó a Logan MCV. A motor az említett autópályás tempónál sem erőlködik.

Bár nem a száguldás az erőssége, dinamikusan és kényelmesen közlekedik a városban, köszönhetően az élénk turbómotornak, valamint a puha és magas felfüggesztésnek is

Bár nem a száguldás az erőssége, dinamikusan és kényelmesen közlekedik a városban, köszönhetően az élénk turbómotornak, valamint a puha és magas felfüggesztésnek is

Nagypapásan. Nem egész 1 literes, pontosan 0,9 literes és 90 lóerős turbós motor dobog benne. Ettől a ténytől nem kell megijedni, a turbó sokat segít, és dinamikusan lehet vele közlekedni. A dinamikus alatt nem a folyamatos gyorsulást és tiprást értem, de a 11,1 másodperces 100 km/órára gyorsulás több mint korrekt. Padlózni teljesen felesleges, csak ordít a motor, de nem megy sokkal jobban, ez az autó nem erre van. Arra már inkább, hogy a családdal nyugodtan leutazhassunk a Balatonra, tudva, hogy egy új autó van alattunk, ráadásul a fűnyíró is befért hátra, a gyerekek táskái mellé. A háromhengeres sajátossága, hogy kis fordulaton rezonál a kasztni, de ezzel sincs komolyabb baj. A motorba tulajdonképpen nem lehet belekötni, pedig ugyanott gyártják (Mioveniben, Romániában), ahol anno a Dacia 1300-ast is.

Apró 900 köbcentis erőforrás, mégis van benne akarat. A robotizált váltóval azonban meg kell tanulni együttműködni

Apró 900 köbcentis erőforrás, mégis van benne akarat. A robotizált váltóval azonban meg kell tanulni együttműködni

Gazdaságos. Az apró turbómotor étvágyára sem lehet panaszunk. Hozzá kell tenni, hogy mindössze 10 km volt a tesztautóban, mikor megkaptuk. Frissességében 6,8-6,9 között alakult a fogyasztás, többnyire városi használatban, ami egy ekkora autónál teljesen rendben van. A gyári adatok szerint egyébként városban 5,8, országúton 4,3 litert eszik 100 km-en, amit valószínűleg hozni is tud. Itt azonban nem állt meg, ahogy mentek bele a kilométerek, úgy lett egyre fürgébb és gazdaságosabb. A jobb menetdinamika mellé egy 6,0 literes vegyes érték adódott, amit egyébként tovább lehet csökkenteni az Eco mód segítségével. Segítségével korábban elvált az ötsebességes robotizált váltó, cserébe viszont lomhábban halad. A fogyasztás azonban rohamosan csökkent. Segít ezen felül a start/stop rendszer is, ami a féket felengedve nagyon finoman indítja újra a motort. Lehetőségem volt szinte üres tankkal is kipróbálni, és azt hiszem az átlag magyar családoknál nem is lesz olyan ritka ez az eset. A fedélzeti számítógép (mert ilyen is van ám) mindössze 100 kilométerig mutatja nekünk a hatótávot, utána magunkra hagy. Ennek tudatában azt hihetjük, hogy valóban ennyi maradt benne, de tapasztalat szerint 50 km után már elkezdett akadozni a motor, főként emelkedőn. Ne próbálják ki otthon.

A kormánytól balra helyezkedik el az Eco gomb. Ha nem sietünk, érdemes használni. A műszerekről minden könnyen leolvasható. A tankolásra figyelmeztető lámpa masszívan világít, a fedélzeti számítógép 100 kilométer után nem ír hatótávot, tankolni küld A kormánytól balra helyezkedik el az Eco gomb. Ha nem sietünk, érdemes használni. A műszerekről minden könnyen leolvasható. A tankolásra figyelmeztető lámpa masszívan világít, a fedélzeti számítógép 100 kilométer után nem ír hatótávot, tankolni küld

A kormánytól balra helyezkedik el az Eco gomb. Ha nem sietünk, érdemes használni. A műszerekről minden könnyen leolvasható. A tankolásra figyelmeztető lámpa masszívan világít, a fedélzeti számítógép 100 kilométer után nem ír hatótávot, tankolni küld

Lehet egy pedállal kevesebb? Lehet! Az más kérdés, hogy milyen áron. A Dacia kézi váltóját sok dicséret érte, a daciásan olcsó, mindössze 170 ezer forintért adott robotizált váltóról az árán túl már nem sok jó mondható el. Nagyon lassú, ami sokat ront a menetdinamikán. Ahogy írtam, a motoron nem múlik, a váltón annál inkább. Óvakodjunk a meredekebb helyzetektől, mert biztos, hogy a legrosszabbkor akar majd kapcsolni, az pedig ilyenkor egy örökkévalóságnak tűnik. Lehet persze, hogy ennek is kell a bejáratás. Idővel ugyanis a váltó is egyre gyorsabban kapcsolt, és hozzá lehet szokni a lassúsághoz. A trükkje logikusan az, hogy a lábunkkal úgy kell játszani, hogy pont akkor érezzen késztetést a váltásra, amikor mi jónak érezzük − ahogyan azt egy kézi váltósnál tennénk. Ellenben továbbra sem szabad elfelejteni, hogy egy Daciáról beszélünk. Az, hogy automatizált váltót kapunk hozzá, luxus a köbön.

Az 5 sebességes robotizált váltón nincs parkoló állás, ezért ügyelni kell, hogy mindig behúzzuk a kéziféket. A feláras könyöklő alatt ne keressünk tárolót

Az 5 sebességes robotizált váltón nincs parkoló állás, ezért ügyelni kell, hogy mindig behúzzuk a kéziféket. A feláras könyöklő alatt ne keressünk tárolót

Ennyiért? A végére maradt a csattanó. Lehet bármi rosszat mondani róla, a Logan MCV az egyik legjobb döntés ma a piacon egy átlagos keresetű, gyermekes magyar családnak. Alapáron mindössze 3 280 000 forintot kóstál az Arctic felszereltségű robotizált váltós kombi Logan. Ezzel az árral egyetlen márka sem tud versenyezni, ha egy új kombit szeretnénk vásárolni hasonló felszereltséggel és mérettel. A robotváltós Logannál az alapfelszereltség részét képzik a hosszanti tetősínek, a Dacia minden aktív és passzív biztonsági rendszere – köztük 4 légzsák, valamint a szervokormány, a manuális klíma, a távirányítós központi zár, az elülső elektromos ablakemelők, a Bluetooth-os, USB csatlakozós CD-MP3 rádió. Ha tovább extráznánk, olcsón megtehetjük, hiszen például a 7 colos érintőképernyős multimédia rendszer Kelet-Európa navigációval együtt csupán 75 000 Ft (a teljes európai térkép 35 000 Ft felár), míg a tesztautóban is megtalálható tempomat+bőrkormány+bőrsebváltó kombó 90 000 Ft-os csomagot képez. A tolatóradar beszerelése 60 000 Ft, a könyöktámasz pedig 25 000 Ft pluszt jelent, de ehhez is van akciós ajánlat szőnyeggel együtt. Ezek mellett többféle csomagot is kínál a Dacia, érdemes azokat is átnézni, hátha valakinek épp azokra van szüksége.

Végül pedig egy képzavar, ami csak a Forma-1 miatt jöhetett létre. A Dacia nem éppen a helikopterrel járók autója lesz, mégis milyen jól mutat egy Twinstarral

Végül pedig egy képzavar, ami csak a Forma-1 miatt jöhetett létre. A Dacia nem éppen a helikopterrel járók autója lesz, mégis milyen jól mutat egy Twinstarral

Nincs konkurense. Nyilván sokakban megmaradtak még az ősidők beidegződései a Daciával kapcsolatban, ezeket azonban jobb minél előbb elfelejteni. A Dacia Logan MCV pozitív csalódás volt. Ez egy olcsó autó, és így is kell hozzáállni. Ha ezt elfogadjuk, megkapjuk egy átlag magyar család tökéletes kombiját, ami nem mellékesen új, 3 év/100 000 km, olcsón hosszabbítható garanciával. Ilyen áron pedig semmi sem tudja überelni. A Lada Kalina kombi alapárban kissé olcsóbb, de felszereltségben és minőségben nem ez a szint, az egyéb olcsóbb márkák, például a Skoda, a Renault vagy a SEAT kombijai pedig teljesen más árkategóriát képviselnek, így a Logan MCV egyedül maradt a piacon.

Értékelés

Pozitív
Tágas utastér, nagy csomagtér, gazdaságos, élénk motor, puha futómű, korrekt alapfelszereltség, olcsó extrák, vonzó ár
Negatív
Puritán anyagok, korlátozott kényelem, lassú robotizált váltó, alacsony fordulaton rezonancia, országúton erős szélzaj

Árak

Tesztmodell alapára 3 280 000 Ft (2016. augusztus 11.)
Tesztmodell ára 3 563 990 Ft (2016. augusztus 11.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4492 mm
Szélesség: 1733 mm
Magasság: 550 mm
Saját tömeg: 1038 kg
Össztömeg: 1620 kg
Terhelhetőség: 515 kg
Tengelytáv: 2634 mm
Karosszéria-kivitel: Kombi
Csomagtér: 573-1518 liter
Belső szélesség elöl: 1435 mm
Belső szélesség hátul: 1420 mm
Belmagasság elöl: 920-970 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200 mm
Ülőlap hossza elöl: 490 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1370 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1020 mm
Csomagtér magassága: 520-800 mm
Csomagtér hossza: 1090 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1850 mm
Raktérnyílás szélessége: 1030 mm
Raktérnyílás magassága: 800 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 898 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: robotizált
Nyomaték: 135 Nm 2500 1/min-nél
Teljesítmény: 66 kW (90 LE) 5000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,1 s
CO2-kibocsátás: 109 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,9 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 73 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán...

Nem a karterrel, hanem a kartellel van gond a németeknél

Kartellezés gyanújába került öt német autógyár, a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a BMW és a...

Megkaptuk az első fotót az új Swift Sportról, régen vártunk ennyire Suzukit

Megéri várni rá és teljesen jogos az izgalom az új Swift Sport iránt. A japán kisautó alapkivitele...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Élménykört kínál a '90-es évek legendáival a Mercedes

A Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II-t minden benzinvérű ismeri, belőle egy A-csoportos...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (117 db)

Edy írta: 11 hónapja
Tizenkettő írta: 11 hónapja

Pontosan ugyanolyan személyeskedés. Befejeztem a beszélgetést.


Előzmények megtekintése

Befejezted, mert túltoltad.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 11 hónapja
Edy írta: 11 hónapja

Te meg egy értetlen hülye vagy. Fizesd ki a különbözetet! Mit nem lehet ezen megérteni? 3.5-ért máshol szart sem kapsz De pont azt kapsz, ezért nem teccik. A "Te egy Einstein vagy" és a " Te meg egy értetlen hülyegyerek" között van egy kis különbség. Az utobbi ledegradáló az előbbi irónikus, de te nevezel engem személyeskedő trollnak. Egyébként meg te adtál olyan dolgokat a számba amiket nem is mondtam. Télleg nagyon nárcisztikus lélek lehetsz. Amúgy te ugattál le mindenkit akinek valami kifogása volt az autóval. Jössz itt egy 50éves példával a motorgyártásból, és mi van a 2.2Dci Espace-al, vagy az 1.5Dcivel? Egyik jobb mint a másik mégsem ment csődbe a R. Nagyon elfogult vagy a Renault/Dácia konszernnel. Ami nem baj, csak ne hülyézz le mindenkit mert, nem hajlandó azanosulni ezzel az autóval, vagy ezek megbízhatóságával. Mai modern autókat már szerelni sem lehet, direkt úgy gyártják őket, szóval ha valami lesz vele akkor abból szervíz lesz, órabérrel. Egy régebbi autónál ez azért nem teljesen így van. Fenntartom ama állításomat hogy ezt olyanok veszik akik nem akarnak bütykölni vagy teljesen zöldségek hozzá, vagy öregek akinek ez nem hiányzik. Télleg te hány éves vagy?

Különben ez egy nagy autó, nemhiszem hogy ne lehetne ennélkül felnevelni 2 gyereket. Barátomnak is egy öreg Szedán Swiftje van már nagyon rég óta 2 gyerekkel, nem is akarja lecserélni, gombokat költ rá több mint 10 éve. Ez a verhetetlen nem a Dákó ha már a fillérbaszás a legfontosabb a számodra.


Előzmények megtekintése

Pontosan ugyanolyan személyeskedés. Befejeztem a beszélgetést.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 11 hónapja
Tizenkettő írta: 11 hónapja

Az országimázsról majd eszembe fogsz jutni ne aggódj.


Előzmények megtekintése

Te meg egy értetlen hülye vagy. Fizesd ki a különbözetet! Mit nem lehet ezen megérteni? 3.5-ért máshol szart sem kapsz De pont azt kapsz, ezért nem teccik. A "Te egy Einstein vagy" és a " Te meg egy értetlen hülyegyerek" között van egy kis különbség. Az utobbi ledegradáló az előbbi irónikus, de te nevezel engem személyeskedő trollnak. Egyébként meg te adtál olyan dolgokat a számba amiket nem is mondtam. Télleg nagyon nárcisztikus lélek lehetsz. Amúgy te ugattál le mindenkit akinek valami kifogása volt az autóval. Jössz itt egy 50éves példával a motorgyártásból, és mi van a 2.2Dci Espace-al, vagy az 1.5Dcivel? Egyik jobb mint a másik mégsem ment csődbe a R. Nagyon elfogult vagy a Renault/Dácia konszernnel. Ami nem baj, csak ne hülyézz le mindenkit mert, nem hajlandó azanosulni ezzel az autóval, vagy ezek megbízhatóságával. Mai modern autókat már szerelni sem lehet, direkt úgy gyártják őket, szóval ha valami lesz vele akkor abból szervíz lesz, órabérrel. Egy régebbi autónál ez azért nem teljesen így van. Fenntartom ama állításomat hogy ezt olyanok veszik akik nem akarnak bütykölni vagy teljesen zöldségek hozzá, vagy öregek akinek ez nem hiányzik. Télleg te hány éves vagy?
Különben ez egy nagy autó, nemhiszem hogy ne lehetne ennélkül felnevelni 2 gyereket. Barátomnak is egy öreg Szedán Swiftje van már nagyon rég óta 2 gyerekkel, nem is akarja lecserélni, gombokat költ rá több mint 10 éve. Ez a verhetetlen nem a Dákó ha már a fillérbaszás a legfontosabb a számodra.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Győri Péter írta: 11 hónapja
Edy írta: 11 hónapja

Nem tudok roviden valaszolni.

Te mondtd korabban hogy a hazai gyartas nem ad bele a GDP-be. Na ez a netto hulyeseg. A kulfoldon gyartott auto nem ad bele semmit! A Suzukit magyarnak erezhetjuk valamennyire tobb okbol is. Olcso is, munkahelyeket is ad. Nemugy mint a Dako, Tata vagy akarmi mas. Az opel Merci Audi nem igazan a magyar penzarcank valo, nehez is lenne annak erezni.

De lattad mar Romaniaban milyen autojuk van a rendoroknek? Dako! Nalunk? Naugye. Olyanok dontenek mint te. Mindenki mast tamogatunk csak magunkat ne kelljen. (Kombino, buszuk, stb)

Orulok hogy igy latod a rendszervaltast, mert igy is tortent. Kiraboltak vegeredmenyben, ezert is tartunk most itt. De ez keletieuropai tendencia nem Hungarikum. Bar egy kicsit ezt is elsikalod felmentve a balosokat, amit eddig is maszatoltal, bar tudom te nem vagy az csak ugy beszelsz. Hagyjuk inkabb.

Az meg eleg vicces hogy a Suzukihoz hasonlitod arban. A Dacia BUDGET marka. (olcso janos, fapados, egypalcikas a sajat bevallasu es uzletpolitikajuk szerint) Tehat egy BUDGET autonak az arat hasonlitod egy nem BUDGET-era, kidomboritva mennyire jobb arban. Te egy Einstein vagy. A TATA-hoz kellene hasonitani, pl.

Kobcentimeter/ arban verhetetlen ez a talicska csak egy autonak tobb jellemzoje van, ez csak egy. Ebben a legjobb a tobbiben meg Budget. Nem sorolom. Ez a valóság, bármennyire nem tetszik. De mondom ha neked teccik egeszsegedre, emiatt nem foglak trollkodni, a csusztatasaidat es narcisztikus tulreagalasaidat nem birom amit az elso kommentemre is adtal.


Előzmények megtekintése

(y)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 11 hónapja
Edy írta: 11 hónapja

Ne szemelyeskedj 12. Kifogytal a terelesekbol?

Ha elolvasnad amit irok akkor megtalanad azt is benne hogy "tojok a kopogos muanyagra".

NE terelj.

Ezt is mar leirtam kb 5x, hogy kobcentimeter/ar aranyban verhetetlen. (Waberernel biztos szamit, mindenkinel nembiztos)

Szoval ne terelj!

Elvazd amig mukodik.

Amiert engem hidegen hagy az az hogy sokat buksz rajta mint minden uj auton, meg akkor is ha csak otthon all.

Persze a legolcsobb BUDGET auto ebben nem tevedsz.

Szerintem te azt nem tudod tudomasul venni amit te is irsz : "Ez a valóság, bármennyire nem tetszik."



Ma kereket akartam cserelni a ceges Renault Fluenzan. A kerekkulcs 20cm-nel rovidebb. Ha szemfules vagy rajossz bele lehet dugni a vontatoszemet igy kb. megduplazodik az erokar. Igy konyokben elhajlott a kerekkulcs!!! de csavart nem lazitottam meg. Ebbol kisporoltak az anyagot kicsit. Gondolom a Renault / BUDGET Daciaban ez jobban van megoldva. NEm tudom, de mivel Budget, nemhiszem. Es ez csa egy kulcs. Majd ha esoben kell kereket cserelned a semmi kozepen jussak eszedbe.


Előzmények megtekintése

Az országimázsról majd eszembe fogsz jutni ne aggódj.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 11 hónapja
Edy írta: 11 hónapja

Ne szemelyeskedj 12. Kifogytal a terelesekbol?

Ha elolvasnad amit irok akkor megtalanad azt is benne hogy "tojok a kopogos muanyagra".

NE terelj.

Ezt is mar leirtam kb 5x, hogy kobcentimeter/ar aranyban verhetetlen. (Waberernel biztos szamit, mindenkinel nembiztos)

Szoval ne terelj!

Elvazd amig mukodik.

Amiert engem hidegen hagy az az hogy sokat buksz rajta mint minden uj auton, meg akkor is ha csak otthon all.

Persze a legolcsobb BUDGET auto ebben nem tevedsz.

Szerintem te azt nem tudod tudomasul venni amit te is irsz : "Ez a valóság, bármennyire nem tetszik."



Ma kereket akartam cserelni a ceges Renault Fluenzan. A kerekkulcs 20cm-nel rovidebb. Ha szemfules vagy rajossz bele lehet dugni a vontatoszemet igy kb. megduplazodik az erokar. Igy konyokben elhajlott a kerekkulcs!!! de csavart nem lazitottam meg. Ebbol kisporoltak az anyagot kicsit. Gondolom a Renault / BUDGET Daciaban ez jobban van megoldva. NEm tudom, de mivel Budget, nemhiszem. Es ez csa egy kulcs. Majd ha esoben kell kereket cserelned a semmi kozepen jussak eszedbe.


Előzmények megtekintése

A személyeskedést TE kezdted! " Te egy Einstein vagy." Szerintem szórakozz mással.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 11 hónapja
Tizenkettő írta: 11 hónapja

Te meg egy értetlen hülye vagy. Fizesd ki a különbözetet! Mit nem lehet ezen megérteni? 3.5-ért máshol szart sem kapsz, itt meg egy normális használható autót aminek az ég világon semmi de semmi baja nincs azon kívül a sok szubjektív ökörségen amit itt felsoroltál, mint kopogós műanyag, meg neked miért nem tetszik a formája. Zárjuk le a témát szerintem.


Előzmények megtekintése

Ne szemelyeskedj 12. Kifogytal a terelesekbol?
Ha elolvasnad amit irok akkor megtalanad azt is benne hogy "tojok a kopogos muanyagra".
NE terelj.
Ezt is mar leirtam kb 5x, hogy kobcentimeter/ar aranyban verhetetlen. (Waberernel biztos szamit, mindenkinel nembiztos)
Szoval ne terelj!
Elvazd amig mukodik.
Amiert engem hidegen hagy az az hogy sokat buksz rajta mint minden uj auton, meg akkor is ha csak otthon all.
Persze a legolcsobb BUDGET auto ebben nem tevedsz.
Szerintem te azt nem tudod tudomasul venni amit te is irsz : "Ez a valóság, bármennyire nem tetszik."

Ma kereket akartam cserelni a ceges Renault Fluenzan. A kerekkulcs 20cm-nel rovidebb. Ha szemfules vagy rajossz bele lehet dugni a vontatoszemet igy kb. megduplazodik az erokar. Igy konyokben elhajlott a kerekkulcs!!! de csavart nem lazitottam meg. Ebbol kisporoltak az anyagot kicsit. Gondolom a Renault / BUDGET Daciaban ez jobban van megoldva. NEm tudom, de mivel Budget, nemhiszem. Es ez csa egy kulcs. Majd ha esoben kell kereket cserelned a semmi kozepen jussak eszedbe.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 11 hónapja
Edy írta: 11 hónapja

Nem tudok roviden valaszolni.

Te mondtd korabban hogy a hazai gyartas nem ad bele a GDP-be. Na ez a netto hulyeseg. A kulfoldon gyartott auto nem ad bele semmit! A Suzukit magyarnak erezhetjuk valamennyire tobb okbol is. Olcso is, munkahelyeket is ad. Nemugy mint a Dako, Tata vagy akarmi mas. Az opel Merci Audi nem igazan a magyar penzarcank valo, nehez is lenne annak erezni.

De lattad mar Romaniaban milyen autojuk van a rendoroknek? Dako! Nalunk? Naugye. Olyanok dontenek mint te. Mindenki mast tamogatunk csak magunkat ne kelljen. (Kombino, buszuk, stb)

Orulok hogy igy latod a rendszervaltast, mert igy is tortent. Kiraboltak vegeredmenyben, ezert is tartunk most itt. De ez keletieuropai tendencia nem Hungarikum. Bar egy kicsit ezt is elsikalod felmentve a balosokat, amit eddig is maszatoltal, bar tudom te nem vagy az csak ugy beszelsz. Hagyjuk inkabb.

Az meg eleg vicces hogy a Suzukihoz hasonlitod arban. A Dacia BUDGET marka. (olcso janos, fapados, egypalcikas a sajat bevallasu es uzletpolitikajuk szerint) Tehat egy BUDGET autonak az arat hasonlitod egy nem BUDGET-era, kidomboritva mennyire jobb arban. Te egy Einstein vagy. A TATA-hoz kellene hasonitani, pl.

Kobcentimeter/ arban verhetetlen ez a talicska csak egy autonak tobb jellemzoje van, ez csak egy. Ebben a legjobb a tobbiben meg Budget. Nem sorolom. Ez a valóság, bármennyire nem tetszik. De mondom ha neked teccik egeszsegedre, emiatt nem foglak trollkodni, a csusztatasaidat es narcisztikus tulreagalasaidat nem birom amit az elso kommentemre is adtal.


Előzmények megtekintése

Te meg egy értetlen hülye vagy. Fizesd ki a különbözetet! Mit nem lehet ezen megérteni? 3.5-ért máshol szart sem kapsz, itt meg egy normális használható autót aminek az ég világon semmi de semmi baja nincs azon kívül a sok szubjektív ökörségen amit itt felsoroltál, mint kopogós műanyag, meg neked miért nem tetszik a formája. Zárjuk le a témát szerintem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 11 hónapja
Tizenkettő írta: 11 hónapja

Nem ezt nagyon rosszul látod. Én nagyon tudnám szeretni a versenyképes hazai termékeket ha lennének. Magyar, nem Magyarországon gyártott! A Suzuki attól, hogy itt csavarozzák össze még nem magyar. Ahogy az Audi sem és a Mercedes sem. És azt is megmondtam, hogy ha a Suzuki, Audi, Mercedes majd ennyiért ilyen autót ad mint a Dákó akkor azt fogok venni, de jelenleg ez nem így van.

Rendszerváltáskor valóban pár versenyképes, vagy versenyképessé tehető céget tönkretettek, de azért rengeteg olyan is volt amire mi azt mondjuk milyen jó volt de valójában világviszonylatban eladhatatlan volt és azért ment csődbe. A kommunizmus hagyatékaként rengeteg cég nem volt hozzászokva a piacgazdaság szabályaihoz, hogy mitől tud versenyképes maradni egy ilyen környezetben és ez okozta a vesztüket. Eleve a kommunizmusban igen kevesen voltak képesek olyan mértékű fejlődést felmutatni mint a nyugati konkurencia, mivel egy teljesen más gazdasági modellnek kellett megfelelniük egészen más lehetőségekkel. Ez borítékolható volt, hogy ha nyílik a hatát és a kereskedelem, akkor ami itt ér valamit azt felvásárolják bagóért (és vagy tönkreteszik vagy beolvasztják a saját cégeikbe), a maradék meg a kardjába dől.

De visszakanyarodva a magyar motorgyártáshoz, annak még rendszerváltás sem kellett ehhez. Jóval előtte tönkrement.


Előzmények megtekintése

Nem tudok roviden valaszolni.
Te mondtd korabban hogy a hazai gyartas nem ad bele a GDP-be. Na ez a netto hulyeseg. A kulfoldon gyartott auto nem ad bele semmit! A Suzukit magyarnak erezhetjuk valamennyire tobb okbol is. Olcso is, munkahelyeket is ad. Nemugy mint a Dako, Tata vagy akarmi mas. Az opel Merci Audi nem igazan a magyar penzarcank valo, nehez is lenne annak erezni.
De lattad mar Romaniaban milyen autojuk van a rendoroknek? Dako! Nalunk? Naugye. Olyanok dontenek mint te. Mindenki mast tamogatunk csak magunkat ne kelljen. (Kombino, buszuk, stb)
Orulok hogy igy latod a rendszervaltast, mert igy is tortent. Kiraboltak vegeredmenyben, ezert is tartunk most itt. De ez keletieuropai tendencia nem Hungarikum. Bar egy kicsit ezt is elsikalod felmentve a balosokat, amit eddig is maszatoltal, bar tudom te nem vagy az csak ugy beszelsz. Hagyjuk inkabb.
Az meg eleg vicces hogy a Suzukihoz hasonlitod arban. A Dacia BUDGET marka. (olcso janos, fapados, egypalcikas a sajat bevallasu es uzletpolitikajuk szerint) Tehat egy BUDGET autonak az arat hasonlitod egy nem BUDGET-era, kidomboritva mennyire jobb arban. Te egy Einstein vagy. A TATA-hoz kellene hasonitani, pl.
Kobcentimeter/ arban verhetetlen ez a talicska csak egy autonak tobb jellemzoje van, ez csak egy. Ebben a legjobb a tobbiben meg Budget. Nem sorolom. Ez a valóság, bármennyire nem tetszik. De mondom ha neked teccik egeszsegedre, emiatt nem foglak trollkodni, a csusztatasaidat es narcisztikus tulreagalasaidat nem birom amit az elso kommentemre is adtal.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 11 hónapja
apa írta: 11 hónapja

csak annyit: Nálunk nem azért nem volt autógyártás, mert nem tudtunk volna gyártani. A KGST keretében egyszerűen nem kaptunk rá lehetőséget...lsd. még a Pannoni motorgyártás leállítása. - ilyen szép hosszú, "okos" hozzászólás előtt illene ezt is figyelembe venni


Előzmények megtekintése

Bla-bla-bla és még egyszer bla... Persze, nem kaptunk rá lehetőséget, de ha kaptunk volna, akkor sem tudtunk volna jobb minőségű személyautót gyártani, mint Románia. Az "okos" hozzászólásod megint a két ország közti ellentétekre erősít rá, nem pedig az országok valós tudására. Valószínűleg ők is lenéznek minket, ahogy a franciák és az angolok is szidnak mindent, ami a másiké, a csigaevők mégis vesznek Land Rovert és a teaszürcsölők is vesznek Peugeot-t:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==

Friss tesztek

Kia Picanto 1.0 MPI LX Exclusive teszt

Egyszerű miniautó, klímával, kevésbé olcsón

Szinte a legalapabb, de így a leglogikusabbnak mondható felszereltségében is kipróbáltuk a vadiúj, harmadik generációs Kia Picanto miniautót.


Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==

Hirdetés

DACIA tesztek

Dacia Dokker 1.5 dCi Arctic teszt

Nagycsaládosok és kisvállalkozók álomautója - Dacia Dokker teszt Videó

Erősebbik dízelmotorjával és egészen gazdag ellátmánnyal járt nálunk az amúgy puritán, de nagyon tágas Dacia Dokker. Így is viszonylag olcsó maradt.


Dacia Logan Arctic 1.2 16V teszt

Ár/értékben verhetetlen. Dacia Logan teszt

Szedán kéne, nem Sandero? Új, elég nagy, s főleg minél olcsóbb? A második generációs Logan simán kielégítheti az igényeit, még benzines alapmotorjával is.


Dacia Lodgy Arctic 1.5 dCi teszt

Van még olcsón jó új autó: Dacia Lodgy teszt Videó

Ötülésesen, alapdízelével fogtuk komoly tesztre a Dacia legújabb modelljét, és a Lodgy meg is felelt az elvárásoknak. Az ár/érték és ár/méret versenyt fölényesen nyeri, bűnei bocsánatosak.


Dacia Duster 1.6 4x4 Arctic teszt

A Duster vételára mindent átír

Kíváncsiak arra, milyen volt egy autó húsz évvel ezelőtt? Nullkilométeresen megtalálják a Dacia szalonokban, Duster néven.


Dacia Sandero 1.4

Hódító Sandero

Egy halvány fokot finomítva és csinosítva, a Dacia Sandero ugyanaz a kisautók közt, mint ami a Logan az alsó-közepeseknél. És ez így rendben is van.

Még több DACIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

A BeeRides segítségével egy autó nem csak viheti, hozhatja is a pénzt

Így kereshet pénzt az autónk

22 órája – Sztori

Alapvetésként ismert, hogy egy autó tartása pénzbe kerül, pedig ahogyan egy lakás, úgy egy autó is termelhet bevételt, ehhez segít egy új szolgáltató, ami gyakorlatilag az Airbnbhez hasonló, csak autókra szakosodott.


Rendhagyó gumiteszt: a Michelin új sport abroncsát nyúztuk

Társ, ha csapatni kell - Michelin Pilot Sport 4 S

4 napja – Újdonság

Az utcai sportgumik legújabb versenyzőjét próbáltuk, elég rendhagyó módon. A Michelin Pilot Sport 4 S abroncsa különleges megoldásaival biztosítja a mindvégig irányítható veretést.


Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

4 napja – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

DACIA LOGAN MCV 1.2 Arctic EURO6 Készletről !

DACIA LOGAN MCV 1.2 Ar...

Ár: 2.873.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

DACIA LOGAN 1.4 Ambiance

DACIA LOGAN 1.4 Ambiance

Ár: 660.000 Ft

Évjárat: 2006 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

DACIA LOGAN 1.5 dCi Arctic Arctic Music KLÍMA-FRISS VIZSGA

DACIA LOGAN 1.5 dCi Ar...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2009 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!