6 fontos dolog, amitől megértjük a MINI Countrymant

Dísztárgynak sem rossz, de ennél több van benne – MINI Countryman Cooper S All4

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pont az a legjobb a Countrymanben, hogy a márkához teljességgel hű. Kinézet, vezethetőség, minőség, hangulat. Minden téren hozza, amiért MINI-zni jó!

1. Úgy néz ki, mintha… Kevéssé tűnt jó ötletnek a Countryman, mikor 10 évvel ezelőtt megjelent. Akkor még csak sejteni lehetett, hogy ez lesz az új divat, de nem gondoltuk, hogy annyira bejön felfújni a kisautókat is, hogy még a MINI is elköveti ezt az átalakítást. A piac igazolta, a kis crossoverek és SUV-k jobban fogynak, mint a hagyományos ötajtós modellek, és a MINI igazán jó döntést hozott, amikor 2010-ben kihozta a Countrymant. A második generáció érkezése garantálható volt a sikerek láttán, és úgy faragták újra a klasszikus formákat, hogy ma is elég csábító tud lenni. Minden részletében hozza a háromajtós stílusát, egyetlen ponton sem érezni spórolást a dizájnban. Jók az arányai, izgalmasak a részletei, és minőségi a kidolgozás, azonnal tudjuk, hogy ez egy MINI, akkor is, ha nagynak tűnik. Lámpái kicsit szögletesebbek, de krómkeretesek, sárvédőire éleket vasaltak, de a hátsó lámpák már a frissített modellen is Union Jack mintájúak lehetnek.

A Countryman arányos, jól hozza a kisebb MINI stílusát, és szerencsére nem csak egy lufi, amit a belső tartalom is igazolni tud.

2. Egyedi és minőségi belül is. Formája az első, ami megragadja az embert, és ez belül is igaz. Semmihez nem hasonlítható, egyetlen pontján sem találunk azonosságot más modellekkel. Erre lehet azt mondani teljes joggal, hogy egyedi. Barátságosan otthonosak a formák, a kerekded idomok az üléseken, fejtámlákon, ajtókárpitokon is visszaköszönnek, van benne érdekesség, és van benne harmónia is. Ilyen billenőkapcsolókat évtizedekkel az új MINI előtt láttunk utoljára és annak 20 éve alatt sem jött vissza egyetlen márkánál sem. Pici ívek szeparálják el őket egymástól, az ajtókárpitokba, lábtérbe, tetőkárpitba díszvilágítás kerülhet, és ennek árnyalatát is egy ilyen billenőkapcsolóval állíthatjuk a plafonról. A gyakorlott minisek már tudják, hová nyúljanak érte, ez is egy olyan pont, amit más nem használ, menüből színt állítani már olyan kommersz, pláne, hogy már szinte minden autóba lehet rendelni. Anyagaiban pont olyan, mint a háromajtós, néhány területen még jobb és részletgazdagabb is. Hogy a csomagtartó padlójából kényelmes pad hajtható ki, szintén a Countryman egyedi megoldása, és fergeteges!
Hirdetés
3. Digitalizált. Frissített modell járt nálunk, ami a külső változások mellett belső átalakításokat is jelentett. Nem túl nagy mértékben, de vannak újdonságok, mint a frissített multimédia, aminek a kezelőfelülete szinte azonos az előzővel, a kijelző körülötti rész viszont átalakult. Gombok helyett érintőpanelre került a számsor és a kijelző tányérjának kihasználatlan részét zongoralakkal töltötték ki, így egy kicsit egységesebb a kép. Már nem forog a hangerőszabályzó közepe, így az ikon mindig függőleges.

A multimédia online kapcsolatos, és vezeték nélküli Apple CarPlayt és már hivatalosan is használható Android Autót is futtat.

Emellett okostelefonos applikáció is elérhető az autóhoz, távoli nyitás-zárást, helymeghatározást és akár szellőzés, fűtés indítását is lehetővé teszi. Kijárt volna egy tisztességes kijelző a kormány mögé is, viszont stílusban ez is illik ide, és teszi a dolgát. 4. Műszakilag is tip-top. Meg merem kockáztatni, hogy elsőkerekes crossoverben, vagy SUV-ban ennyire jó futóművet még egyik autóban sem tapasztaltam. Egy MINI-nek feszesnek kell lennie, az a dolga, hogy dőlés nélkül forduljon nagy tempóval is, a ringató kényelem nem az ő asztala. Ezzel szemben nagyon jól viseli az úthibákat, legyen az kátyú, bukkanó, vagy keresztborda, ugyanúgy rugózik a hátulja, mint az eleje, és ez nagy érték. Nincs elpattogás, bukdácsolás, a többlengőkaros hátsó futómű itt valóban jól működik. Kiszámítható és megbízható, akkor sem táncol el kellemetlenül, ha kanyarban kapunk telibe egy keresztbordát. A menetmódválasztó kihat a futómű keménységére és a kormányzáséra is, de még így is tökéletesen vállalható, csak tudni kell, hogy egy MINI nem a felhőtlen kényelemről szól, és ez a Countryman esetében is tökéletesen igaz. 5. Vezetni nagyon hasonló. Kénytelenek vagyunk a háromajtós és a kabrió vezethetőségéből kiindulni, mert a Countryman nem lehet túlzottan más. És nem is az, nagyon hasonlóan mozog - egy emelettel feljebb. Fordítod a kormányt, és arra megy, amerre kéred.

Veszettül tapad, és fogja az elektronika, ha berántod a kanyarba, akkor is elfordul, ilyet más crossover biztosan nem tud.

Van még egy trükkje, megfelelő kormányszögre még a hátsó fékkel is tud válaszolni, befogja az ívbelsőt egy pillanatra, így gyorsabban tudunk fordulni, ügyesebbek még kis csúszásra is ki tudják használni. A Cooper S motorjába sajnos belenyúlt a WLTP szabályozás, és már csak 178 lóerőt teljesít, így messze nem érezni annyira virgoncnak, mint korábban. Cserébe a hangja még mindig nagyon szép önállóan a motornak is, de a kipufogóból is jól szól. Sikerült vele 6,2 literes fogyasztású kört is futni 100 kilométeren, de ha kihasználjuk az erejét, akkor 10 liter fölött kell számolni. A Countryman Cooper S most egy egészségesen erős hajtású autónak tűnik a korábbi harapósságával szemben. Ezzel jelentősebb a különbség most a Cooper S és a 306 lóerős JCW között, így aki igazán erős Countrymant akar, annak nem kérdés, melyiket kell választania. 6. Megérheti. Nagykanállal mérik a stílust és a minőséget a MINI-nél. Ez abban is megnyilvánul, hogy bár a BMW-vel közös alkatrészekből épül fel, ez egyetlen pontján sem érhető tetten, teljesen önálló identitás, egyedi kategória, maga az életstílus-autó - még akkor is, ha egy korrektül használható családi autóról van szó. Ennyi pénzért stílust és vezethetőséget ne nagyon keressünk a kategóriában, a kettőt együtt semmiképp nem fogjuk megtalálni. A Countryman 8,3 millió forintról startol, a Cooper S All4, vagyis 178 lóerős, összkerekes, automata váltós kicsivel 10 millió fölött, amire a tesztautó esetében bőségesen szórták az extrákat, így lőtt 14,5 millió fölé picivel. Ha csak a hajtást vesszük, nagyon hasonlót nem találunk ennyiért, a VW T-Roc csak 300 lóerővel lehet összkerekes, a Mercedes GLA és GLB nem is, és egy ilyen Cooper S árát mindkettő esetén a fényezéseknél elérjük. Árban és hajtásban egyetlen hasonlítható konkurense a BMW X1/X2 páros, szinte ugyanarról az autóról van szó, a Countryman mégis jóval frissebbnek érződik náluk. Szóval az ára egyáltalán nem rossz a mai piacon, a romló forintárfolyam miatt minden az egekbe szállt.

Prémiummodellek közül a Countryman egy igazi titkos tipp lehet azoknak, akik nem akarják magukat átverve érezni.

Van alatta technika, normális a futóműve, kétliteres és négyhengeres a motorja, és fizikai összkerékhajtása van, mindez egy végtelenül korrekt és izgalmas gúnyával lefedve, amiben könnyen elfér a négyfős család is.
Értékelés
Pozitív
Vezethetőség, minőség, stílus, részletgazdagság, futóműhangolás, testreszabhatóság
Negatív
Digitális műszeregység, kilátás előre
Árak
Tesztmodell alapára
9 420 000 Ft (2021.01.14.)
Tesztautó ára
14 612 800 Ft (2021.01.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
131 kW (178 LE) 4750-5500 1/min-nél
Nyomaték:
280 Nm 1350-4200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,3 s
Végsebesség:
222 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,3 - 5,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4297 mm
Szélesség:
1822 mm
Magasság:
1557 mm
Saját tömeg:
1570 kg
Össztömeg:
2130 kg
Tengelytáv:
2670 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
450 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
260 mm
Ülőlap hossza elöl:
530-580 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1240 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
450-720 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
280 Nm 1350-4200 1/min-nél
Teljesítmény:
131 kW (178 LE) 4750-5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
222 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,3 s
CO2-kibocsátás:
165 - 135 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,3 - 5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,5 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?