Önmaga kísértete – Opel Insignia GSi

Egy nagy baja van: nem létezik - Opel Insignia GSi Grand Sport teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vélhetően az Opelnél sem számítottak arra, hogy ennyire rövid időt fog megélni a legsportosabb Insignia. A GSi sokkal jobb, mint várnánk. Vajon keresett kincs lesz később a benzines a használtpiacon?


Elég erős, ami most történik az új károsanyag-kibocsátási normák miatt, ha csak körbenézünk a hazai konfigurátorokban észrevehetjük, hogy rengeteg modell hiányzik, egyelőre. A legtöbb ugyanis visszatér hamarosan, valamilyen formában, vagy csak egy részecskeszűrővel kiegészítve, vagy kicsit kevesebb teljesítménnyel, mint a Golf R, vagy a Kia Stinger GT. Ahogy a BMW-nél a V12-es 7-es, úgy az Opelnél is van olyan modell, amire kicsi az esély, hogy még kapható lesz. Méghozzá ilyen az alig pár hónapja bemutatott Insignia GSi, pontosabban annak benzines kivitele, ugyanis a 2,0 literes 210 lóerős dízelt ugyanúgy meg lehet rendelni, mint eddig, ezt a benzinest azonban már nem. Különös eredményeket hozott a Volkswagen dízelbotránya, nagyjából oda vezetett, hogy minden gyártó dízelmotorja teljesíti a normákat, a nagyobb benzinesek viszont nem, ez okozta a 2,0 literes 260 lóerős turbós benzines vesztét is az Opelnél.
Mivel az Insignia fejlesztése még azelőtt megkezdődött, hogy a PSA tulajdonába került volna a márka, és még azelőtt is mutatták be, így az összes fejlesztése a General Motorshoz köthető. Az újgenerációs GSi modellek első példányaként érkezett és

hasonlóan óvatosan hozza a sportos vonalat, mint a klasszikus GSi-k.

A GSi lényegében egy felszereltség, nem külön modell, mint egy OPC lehetne, de Insigniából utóbbi nem is lesz. Bár ezt is az Opel Performance Center fejlesztette és hangolta össze, több trükkje is van az OPC Line-nal szemben. Ilyen például a teljesen egyedi lökhárító és küszöbléc csomag, előbbiek hangsúlyos és jellegzetes motívumokat kaptak előre és hasonló fazonú kipufogóvég-fészkeket hátra. Van itt még egy érdekesség az egyedi GSi felnik mellett, ez pedig a hátsó légterelő, ami még a korábbi Insignia OPC-énél is látványosabb és hangsúlyosabb.
A GSi Insigniák, már amíg a benzines is rendelhető volt, mindenképp összkerékhajtást kaptak, így tesztautónk is. A hajtásláncban nincs újdonság, a váltó is ugyanaz a nyolcfokozatú Aisin, ami korábban is volt, ám az összkerékhajtás szoftverét itt egy kicsit viccesebbre hangolták. Már az OPC Line tesztautónál is feltűnt, hogy képes úgy tenni, mintha hátsókerekes lenne. Jó, ez kicsit túlzás, de megvan az a pont, ahol

gázadásra hangyányit mozdítja a farát, épp csak annyira, hogy szűkebb íven autózhassunk.

A GSi-nél ezt még azzal tették izgalmasabbá, hogy itt nem egy, hanem két állásban kapcsolható ki a kipörgésgátló. Kétszer kell megnyomnunk a kapcsolót, hogy sport módot kapjunk, így sem lesz belőle gátlástalan driftautó, de még egy fokkal több csúszást enged, ha játszani szeretnénk. A menetstabilizáló mindenképp bekapcsolva marad, így ilyenkor is el fogja venni a gázt, ha úgy érzi, túltoltuk az autózást.
Hirdetés

Ilyen GSi-t már csak használtan lehet majd vásárolni, már ha kifut az a maroknyi készlet, amit ezzel a kétliteres benzinmotorral rendeltek a kereskedések. A 260 lóerős benzinmotornál találkoztunk már izgalmasabbal is, ellenben erőből valóban nincs hiány. 400 Nm nyomatéka 2500-as fordulatszámnál ébred, addig csöppet lomhának is érezhetjük, ellenben utána már fickósan és könnyedén mozog. Sportmodellnél nem szokás a fogyasztást nézni, de valahogy nehéz elmenni mellette, ha az akkor is 12 liter, ha nem használjuk ki az erejét. Hangja nincs túl sok, de kapunk hanggenerátorból egy kis sportos hangulatot.
Egyértelműen a futómű az egyik legjobb pontja az Isignia GSi-nek, bár jóval feszesebb, mint egy alap Grand Sporté, épp csak annyira, hogy kellőképpen támasszon. A másik ütőkártyája a két első ülés, melyek csak a GSi-hez érhetőek el. Szerkezetileg csöppet lejjebb kerültek, mint az alap ülések, ugyanakkor nagyon hasonlóak a feláras AGR tanúsítványos ülésekhez, és persze ezek is hitelesítve vannak. Rendkívül jól testre igazítható, állítható az oldaltámasz, a deréktámasz, az ülőlap dőlése és hosszúsága is, és ahogy azt a fejlesztők is elmondták,

itt beleülsz az ülésbe, nem rajta ülsz, egy kicsit eggyé tudsz válni az autóval.

A sportkormány még mindig remek, keveset forog, és széles tartományban állítható, mindenki megtalálja mögötte a jó pozíciót. Jó vezetni, amit teljesen őszintén mondhatok el róla, mert furcsa módon könnyed és igazán mozgékony az Insignia GSi.
A sportos szedánok és középkategóriás ferdehátúak piaca jelenleg kicsit összeomlott, a már említett WLTP norma miatt. A legtöbb érintett motort ugyanis ezek használják, így például a Volkswagen csoport márkáinál teljesen hiányoznak az 1,8 és 2,0 literes benzines modellek, Octavia RS-ből is csak dízel van jelenleg. A Skoda Suberb Sportline épp egyként kínál erős, 280 lóerős benzinmotort a kategóriában, a többieknél viszont csak 200 lóerő alatt találunk jelenleg kapható modellt. Így ha a benzines már nem is kapható, még mindig a dízel Insignia GSi a legerősebb a Superben alul. A 210 lóerős biturbó dízel egész jól illik a sportos Opelhez, de azért érezhető a különbség és az is, hogy a benzinmotorral az igazi. Egyelőre kérdéses a sorsa, meg lennénk lepve, ha visszatérne, hisz a PSA motorokra való átállás miatt a franciák már nem fognak küzdeni egy General Motors fejlesztésű Opel motorért, így ezt a modellt vélhetően elfelejthetjük. Sajnos.

Talán majd egyszer akár sokat is érhet, hisz alig pár hónapon keresztül értékesítették.


Értékelés
Pozitív
Rendkívül tágas utastér, jó futómű, könnyed mozgás, elég jó vezethetősék, kiváló tartású ülések, erős motor
Negatív
Átlagos használat melllett is magas fogyasztás, nem kapható
Árak
Tesztmodell alapára
11 710 000 Ft (2018.08.27.)
Tesztautó ára
15 263 000 Ft (2018.08.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
191 kW (260 LE) 5300 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 2500-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,50 s
Végsebesség:
245 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4910 mm
Szélesség:
1863 mm
Magasság:
1445 mm
Saját tömeg:
1683 kg
Össztömeg:
2220 kg
Tengelytáv:
2829 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
490 l
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1490 mm
Belmagasság elöl:
910-1020 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
320 mm
Ülőlap hossza elöl:
490-530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1440 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1040 mm
Csomagtér magassága:
450 mm
Csomagtér hossza:
1080 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1980 mm
Raktérnyílás szélessége:
970 mm
Raktérnyílás magassága:
870 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
400 Nm 2500-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
191 kW (260 LE) 5300 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
245 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,50 s
CO2-kibocsátás:
197 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
12,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?