0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

·

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Úgy lett a korábbinál csinosabb, hogy közben felismerhetően Fiesta maradt. A jól felszerelt tesztautó szolidan ékszerként hat, pedig még nem a csúcs Vignale szint. A távolságtartós tempomat szenzora szinte észrevétlenül bújik meg az orrban%KA%

Úgy lett a korábbinál csinosabb, hogy közben felismerhetően Fiesta maradt. A jól felszerelt tesztautó szolidan ékszerként hat, pedig még nem a csúcs Vignale szint. A távolságtartós tempomat szenzora szinte észrevétlenül bújik meg az orrban

Bár a spanyolországi menetpróbán is meggyőző volt az új, hetedik generációs Ford Fiesta, mindenki tudja, hogy az igazi próba a hazai. Hiszen végre van mód hosszabb távú fogyasztástesztre, kiderül, hogy a hétköznapi rutinban miként teljesít, és bizony mindannyiunknak megvannak a jellemző futóművallató helyei. Egy kisautónál nem az a fontos, hogy milyen tempóval tudunk vele felkanyarodni az autópályára (a Fiesta egyébként abban sem rossz), hanem az, hogy miként teljesít a fekvőrendőrökön, villamossínek keresztezésekor, illetve az itthon nem ritka kátyútengereken. Nos, nem akartam elhinni, hogy mit tud a 16 colos kerekekkel a Fiesta, két kategóriával nagyobb autókat megszégyenítő kényelemben visz át, még akkor sem vérzik el, ha négy felnőtt ül bele.

%KA%Nyúlánknak látszik, és az is. Elődjénél 7 centivel hosszabb, 4 centivel nyújtózik túl a 4 méteren. Függőleges helyett már vízszintes hátsó lámpát kapott − a formai különbségek összevetéséhez hamarosan elődje mellett mutatjuk%KA%

Nyúlánknak látszik, és az is. Elődjénél 7 centivel hosszabb, 4 centivel nyújtózik túl a 4 méteren. Függőleges helyett már vízszintes hátsó lámpát kapott − a formai különbségek összevetéséhez hamarosan elődje mellett mutatjuk

De még mielőtt útra kelnénk, érdemes egy kicsikét álló helyzetben is szemlélni. A hatalmas harcsaszáj már az elődnél is megvolt, körülötte azonban minden új, meg persze az is változott. Menet közben a fényszórón körbefutó LED menetfénnyel egyértelműen azonosítja magát az új Fiesta, pontosabban annak jól felszerelt Titanium Technology változata, ugyanis csak esetében jár alapáron. Cicomázni bőséggel lehet, a tesztautó esetében például a Vignale kivételével legerősebbnek számító szinthez is 70 ezer forint volt a szériában adottal egyező méretű, de annál puccosabb kéttónusú alufelni. A fényezések palettája széles és üdítő, három különböző szintű feláras is létezik, a tesztautó halvány mentazöld (hivatalosan Bohay Bay Mint) árnyalata a középső, 138 ezer forintos kategória, ráadásul kontrasztos fekete tetővel és tükörházakkal is kérhető, hogy még vagányabb legyen. A fényes fekete tető hatásosan adja el magát az amúgy szintén elérhető napfénytetőnek.

%KA%Tipikusan mai Ford a műszerfal is, a kormánykerék a Focusból ismerős, sok gombja hamar kiismerhető, a belső szélesség térdmagasságban is elég jó, a középkonzol nem túl széles%KA%

Tipikusan mai Ford a műszerfal is, a kormánykerék a Focusból ismerős, sok gombja hamar kiismerhető, a belső szélesség térdmagasságban is elég jó, a középkonzol nem túl széles

%KA%Kisautós helykínálat, hátul éppen elegendő tér, elöl fenomenálisan kényelmes ülésekkel%KA% %KA%Kisautós helykínálat, hátul éppen elegendő tér, elöl fenomenálisan kényelmes ülésekkel%KA%

Kisautós helykínálat, hátul éppen elegendő tér, elöl fenomenálisan kényelmes ülésekkel

Az ajtókat nyitva feltűnik, hogy élükre védőgumi pattan ki, 30 ezer forintos extra, ami a zömében városban használt autóknál elképesztően hasznos extra, a puha plasztik ügyesen óvja saját autónkat, de a mellettünk parkolót is. A beltér barátságos, de feltűnően modern. Megosztó a középkonzolra kiállóan ültetett hatalmas tablet, de az biztos, hogy képe gyönyörű, kezelhetősége egyszerű. A műszerblokk vetített hatású, pedig az órák rajta hagyományosak. Ma már dicséretet érdemlő, hogy van vízhőfok-mérő. A kormánykerék nagyon jó fogású, de a Focusban pont jónak számító darab itt egy kicsit túlméretesnek tűnik, persze simán együtt lehet vele élni. Az első ülések pedig döbbenetesen kényelmesek. Az ülőlap sem rossz, van némi oldaltartása, de a háttámla egyenesen zseniális. Egy hétig sem tudtam betelni vele, rövid távokon kényeztetően jó tartású és hosszabb utakon sem nyomasztó. A helykínálat rendben van, a váltókar előtti hatalmas rekesz körül a műanyag szerencsére nem túl széles, átlagtermettel simán elfér a lábunk.

%KA%Rekeszes, de kissé rövid a könyöklő, a feláras 8 colos kijelző képe gyönyörű, menüje azonban nem tud magyarul. A stop-start alapáras és kellően gyors, a parkolóautomatika feláras, illetve ekkora autóhoz csöppet értelmetlennek tűnik%KA% %KA%Rekeszes, de kissé rövid a könyöklő, a feláras 8 colos kijelző képe gyönyörű, menüje azonban nem tud magyarul. A stop-start alapáras és kellően gyors, a parkolóautomatika feláras, illetve ekkora autóhoz csöppet értelmetlennek tűnik%KA% %KA%Rekeszes, de kissé rövid a könyöklő, a feláras 8 colos kijelző képe gyönyörű, menüje azonban nem tud magyarul. A stop-start alapáras és kellően gyors, a parkolóautomatika feláras, illetve ekkora autóhoz csöppet értelmetlennek tűnik%KA%

Rekeszes, de kissé rövid a könyöklő, a feláras 8 colos kijelző képe gyönyörű, menüje azonban nem tud magyarul. A stop-start alapáras és kellően gyors, a parkolóautomatika feláras, illetve ekkora autóhoz csöppet értelmetlennek tűnik

%KA%előre alapára az elektromos ablakemelő, hátra 42 ezer forintért kérhető − ebben a kategóriában már utóbbi, azaz az opció is nagy szó%KA% %KA%előre alapára az elektromos ablakemelő, hátra 42 ezer forintért kérhető − ebben a kategóriában már utóbbi, azaz az opció is nagy szó%KA%

előre alapára az elektromos ablakemelő, hátra 42 ezer forintért kérhető − ebben a kategóriában már utóbbi, azaz az opció is nagy szó

Hátul a 180 centis magasság a vízválasztó, felette mind a láb-, mind a fejtér kevés lesz, addig viszont oké, két gyerekülést is gond nélkül helyezhetünk be, a kellően szélesre tárható ajtókkal magukat a gyerekeket sem nehéz ki-berakosgatni, közöttük viszont, ahogyan az a kategóriában megszokott, nemigen marad hely. Kétgyerekes családok számára, vagy akár négy felnőttel még egy hétvégi kiruccanás is vállalható. A korábbinál valamivel nagyobb, alaphelyzetben 292 literes csomagtér már pont elég jó méretű. A fedélzetinél egy hajszálnyit is kisebb bőrönd állítva is befér, de hátizsákokkal még jobban kibélelhetjük. Az üléshajtás nem erősség: csak a támla dönthető le, az ülés pedig hatalmas lépcső a raktérben.

%KA%Szerpentinezni és autópályázni is jó a Fiestával, de városban is olyat tud, olyan remekül csilapítja az úthibákat, hogy le a kalappal előtte, illetve a Ford fejlesztői előtt%KA%

Szerpentinezni és autópályázni is jó a Fiestával, de városban is olyat tud, olyan remekül csilapítja az úthibákat, hogy le a kalappal előtte, illetve a Ford fejlesztői előtt

A Fiesta alapvetően két dologgal fogja megnyerni vásárlóit: az egyik vezethetősége, a másik pedig asszisztens-kínálata.

Vicces, de utóbbiakat nevezhetjük sofőr-helyettesítőnek, bár ma még inkább sofőrsegédnek érdemes. Szerepelhet sávtartó, távolságtartós tempomat, amihez a bekapcsolása nélkül is mindig aktív ráfutásveszélyre figyelmeztetés is jár. Valamint elérhető holttérfigyelő és volánpörgetős parkolóasszisztens is. Utóbbihoz az első-hátsó parkolóradar is jár, ami eleve megkönnyíti a parkolást. A csaknem 600 kilométeres teszt több mint felét autópályán megtéve bátran kijelenthetem: a távolságtartós tempomat és a holttérfigyelő tökéletesen dolgozik, így nagy mértékében könnyíti a hosszú távú használatot.

%KA%Legkisebb, 100 lóerős teljesítményével is nagyon szerethető a sokszoros Év Motorja díjas, csendes, teljesítményét és nyomatékát széles tartományban hozó 1,0 literes EcoBoost motor. Remek 6 fokozatú váltó jár hozzá%KA%

Legkisebb, 100 lóerős teljesítményével is nagyon szerethető a sokszoros Év Motorja díjas, csendes, teljesítményét és nyomatékát széles tartományban hozó 1,0 literes EcoBoost motor. Remek 6 fokozatú váltó jár hozzá

A teszt után is megmaradt az az érzésem, hogy ha nincs kifejezett szükségünk a nagyobb térre, a Fiesta ma jobb választás, mint egy Focus. Mondom ezt én, nem egész 180 centis magassággal, de egy nálam termetesebb embernél természetesen nem biztos, hogy így van ez. Egy biztos: a Fiesta tudásával mindenhol egy-két kategóriával komolyabb autónak tűnik, kiemelkedik a kisautók szegmenséből, miközben parkolóhelyből nem kér sokat. És benzinből sem: városban is el lehet vele járkálni 6,5 literes átlag körül, miközben a 100 lóerős EcoBoost dinamikája (főként egy-két fővel használva) untig elegendő. Autópályán − hála hosszúra áttételezett, de rövid úton, kiválóan kapcsolható váltójának − szintén nem száll el a fogyasztása. A 130 km/óránál 2550/perc körül forgó motor étvágya olyannyira 6 liter körüli, hogy 125-re állított tempomattal én 5,9 literes tesztfogyasztást produkáltam. Oké, ebben benne van az eco-vezetésem, amit nem tudok levetkőzni, de a forgalmat azért nemhogy nem tartottam fel, az átlagnál gyorsabb voltam.

%KA%A B&O csúcshifi esetén még szükség pótkerék sem kérhető, amúgy 20 ezer forint%KA%

A B&O csúcshifi esetén még szükség pótkerék sem kérhető, amúgy 20 ezer forint

Ha negatívumot is kellene mondani a Fiestára, akkor leginkább olyan dolgok említhetők, amik épp azért jutnak egyáltalán eszünkbe, mert általános tudásával nagyon magasra helyezi a lécet. Egy kicsikét magas az ára, de még mindig értékarányos, és biztos, hogy akciósan is csökkenthető lesz. Helykínálata éppen csak elegendő, de hiszen egy kisautó. Ahhoz képest, hogy mennyire kifinomult, egy-két helyen beltéri műanyagjai is olcsónak tűnnek. Naná, de a kategóriában azért nem rosszak, a felsőbb régiókat pedig − az ajtókon és a műszerfalon is − nagyon finom, puha plasztik borítja. Így aztán elmondható: az új Fiestát nem csak annak érdemes kötelező kipróbálnia, aki ma új kisautót vesz, hanem annak is, aki kompaktot keres, akár a prémium kategóriából, a Fiesta ugyanis velük is felveszi a versenyt, hozzájuk mérten pedig diszkont áron.

Értékelés

Pozitív
Csendes, kellően erős motor, remek első ülések, stabil és döbbenetesen jól csillapító futómű, opcióként bármilyen sofőrsegéd elérhető
Negatív
Nem olcsó, hátul éppen csak elegendő lábtér, csomagtérküszöb, az utastéri műanyagok egy része lehetne igényesebb

Árak

Tesztmodell alapára 4 905 000 Ft (2017. augusztus 16.)
Tesztmodell ára 6 418 000 Ft (2017. augusztus 16.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4040 mm
Szélesség: 1734 mm
Magasság: 1476 mm
Saját tömeg: 1088 kg
Össztömeg: 1670 kg
Tengelytáv: 2493 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 292 liter
Belső szélesség elöl: 1405 mm
Belső szélesség hátul: 1370 mm
Belmagasság elöl: 910-1000 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 190 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 465 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 980 mm
Csomagtér magassága: 525-810 mm
Csomagtér hossza: 660 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1340 mm
Raktérnyílás szélessége: 1000 mm
Raktérnyílás magassága: 750 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 999 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 170 Nm 1500-4000 1/min-nél
Teljesítmény: 74 kW (101 LE) 4500-6500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 183 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,5 s
CO2-kibocsátás: 97 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,9 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Odébb még a villanyautók térnyerése - mondja a Toyota elnöke

Miközben a világ villanyautó-lázban ég, a Toyota elnöke szerint a jelenlegi akkumulátortechnológiák...

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (27 db)

ppgergő írta: 1 hónapja
meleagris írta: 1 hónapja

Ezt szomoruan hallom, de szerencse a szerencsetlensegben, hogy sikerül velük zöld agra vergödni.

Hyundai? Szerintem nagyon jok most az I30 modellek, bar az arakat nem neztem, de akar a kifuto modelleket akar az ujat is megnezhetned...Mazda3? Mondjuk ott nincsen kombi, ha azt szeretnel.

En a helydeben maradnek a benzinesnel, de persze te döntöd el.


Előzmények megtekintése

Bocs, hogy csak most, de elsikkadt a sok email között...

Lehet, hogy már mindegy, de ha szerencsém van, 10-15 évig Magyarországról nem fogják kitiltani a diesel autókat, így kifejezetten jó áron sikerült beleülni egy PUG308SW-be 1.6 120LE HDi-vel.

Nekem a futásteljesítmény miatt nem éri meg a diesel, viszont a felára konkrétan 100e forint ha összepipálom egy ugyanilyen benzinessel. 5.5 forgalomba helyezve az említett 6 sebességes kézivel, üvegtetővel, metálfénnyel és ugye kombi. Ennyiért megkapok egy Megane Grandcoupet Intense felszereltségben 114LE-s benzinessel forgalomba helyezve vagy egy közel fapad K Astra kombit). Mivel 98%-ban városon kívül megyünk és a város szélén is lakunk, csak emiatt mertem dieselt venni, amúgy eddig nagyon jól elvoltam a traktorhang nélkül.

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 1 hónapja
ppgergő írta: 1 hónapja

Csak röviden: minden elemen szemcsebezáródás (tetőn rengeteg), a futóműelemek 3 hónaposan korrodáltak (volt, hogy csak az egyik oldalt, de van, ahol mindkét oldalon párban ugyanaz az elem), illetve váltógondok is akadtak.



Mivel a garancia a fényezésre csak 2 év és már ott tartottam 5-6 hónaposan, hogy alulról "kinőtt" a reszelék ami kiállt a fényezés síkjából, nem adtam meg magamnak azt a lehetőséget, hogy 4-5 évesen szétrepedjen teljesen a lakk és saját költségre fényeztessem újra az egész autót. Kellett küzdeni bőven mire belátták, hogy jobb ha visszavásárolják az autót. Ettől függetlenül simán vennék újra Focust, ha tudnám, hogy ezek az apró hibák nem jönnek elő. A legszomorúbb az, hogy hónapig próbáltak lerázni, kicsit nagyobb odafigyelést igényelne Ford-szinten a panaszkezelés.



Túl sok opcióm nincs, mivel most nincs garázsom, max 5millió környékén nézelődök. Ebből a szempontból a Ford jó választás amúgy, ennyiért kifejezetten jól felszerelt autókat lehet rendelni gyártásból, bár tavaly jobb volt a helyzet (több kedvezmény, mérsékeltebb árak)



Amit most néztem, az egy új Megane GC (tudom-tudom, csöbörből vödörbe effekt simán bejátszhat :) ), Auris STouring. 5.5 millióból álljon meg a történet. Opel-t nem szeretnék, a K-kombi segge nem jön be. Ma találtam Drive felszereltésű kifutó Merivát 140LE turbóval 4.6 körül, amikor délelőtt hívtam, akkor foglalták le...



Mivel jellemzően városon kívül megyek és nyaralni is kocsival járunk, évi 16-18ekm simán összejön, demoautóban még dieseleken is elkezdtem filozni. Ha 10 évre tervezek, mire kitiltják mindenhonnan őket (amire azért némi esély akad) addigra pont ki is lehet dobni. Akkor meg igazán mindegy lesz, hogy szívó/turbó benzinest vagy egy traktort tolok a temetőbe.


Előzmények megtekintése

Ezt szomoruan hallom, de szerencse a szerencsetlensegben, hogy sikerül velük zöld agra vergödni.
Hyundai? Szerintem nagyon jok most az I30 modellek, bar az arakat nem neztem, de akar a kifuto modelleket akar az ujat is megnezhetned...Mazda3? Mondjuk ott nincsen kombi, ha azt szeretnel.
En a helydeben maradnek a benzinesnel, de persze te döntöd el.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 1 hónapja
zold írta: 1 hónapja

Konkrétan, ha nem próbálsz ki autókat vásárlás előtt, alapvető tévedésben leszel az autókról, néha köze nem volt a saját tapasztalatomnak a szakma által leírt "közmegegyezéses" véleményekhez (főleg ha csak a szakszerű német összehasonlító tesztekre hagyatkozol).



Mondjuk én is jártam úgy legutóbb hogy a rendelés után jött ki az új katalógus, és a felnik, színek között volt olyan ami már leekerült így mást kellett megjelölni.


Előzmények megtekintése

Mellesleg mindig jó móka autókat próbálni, én ha van épp időm el szoktam nézni tesztelni, hogy legalább kiiktassak jelölteket, mivel a legjobb 3-4 is néha komoly dilemmává tud alakulni az alku hevében :)...

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 1 hónapja
ppgergő írta: 1 hónapja

Ha van ideje az embernek, akkor próbálgasson, mert ez a dolga. Nekem most csak arra van, hogy hívogassam őket árajánlatért :) Szóval a mostani valószínűleg kicsit kutyafuttában vásárolt autó lesz :) Illetve még egy fontos dolog: nem minden szalonban találsz keresett felszerelésből/modellből. Pl amikor sima szívót akartam kipróbálni, akkor azt nem tudtak adni, mert minden tesztautó ecoboost volt. Ráadásnak titanium sem állt bent a szalonban, el is lett rontva a megrendelés :)


Előzmények megtekintése

Konkrétan, ha nem próbálsz ki autókat vásárlás előtt, alapvető tévedésben leszel az autókról, néha köze nem volt a saját tapasztalatomnak a szakma által leírt "közmegegyezéses" véleményekhez (főleg ha csak a szakszerű német összehasonlító tesztekre hagyatkozol).

Mondjuk én is jártam úgy legutóbb hogy a rendelés után jött ki az új katalógus, és a felnik, színek között volt olyan ami már leekerült így mást kellett megjelölni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 1 hónapja
Mightygaben írta: 1 hónapja

Persze, nem kell készpénznek venni, de kiegészítésnek jó. A legjobb, ha magad bemész a márkakereskedésbe/ kereskedésbe, és kipróbálod.


Előzmények megtekintése

Ha van ideje az embernek, akkor próbálgasson, mert ez a dolga. Nekem most csak arra van, hogy hívogassam őket árajánlatért :) Szóval a mostani valószínűleg kicsit kutyafuttában vásárolt autó lesz :) Illetve még egy fontos dolog: nem minden szalonban találsz keresett felszerelésből/modellből. Pl amikor sima szívót akartam kipróbálni, akkor azt nem tudtak adni, mert minden tesztautó ecoboost volt. Ráadásnak titanium sem állt bent a szalonban, el is lett rontva a megrendelés :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mightygaben írta: 1 hónapja
ppgergő írta: 1 hónapja

A népítélet tesztekkel az a baj, hogy túl sokan próbálnak autós firkászokká válni és baromságokat írogatnak az autójukról. Kicsi a merítésük, életükben ültek 3-4 autóban, mert a szomszédjozsitól hallották, vagy olvasták a totalcaron. Ha valaki hülye és belenyúlt a rosszba - mert rásóztak egy tekert romot - akkor sem magát fogja hibáztatni, hanem saját magán kívül mindenki mást (és ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy aki átqr egy ronccsal az nem érdemelné meg, hogy fájjon neki utána).

Tárgyilagosan kevesen írnak az autójukról, legalábbis én ezt vettem észre. (gondolom megvan a 4literszázon, de bimmertalázok a piroslámpánál effektusos, meg a többi)


Előzmények megtekintése

Persze, nem kell készpénznek venni, de kiegészítésnek jó. A legjobb, ha magad bemész a márkakereskedésbe/ kereskedésbe, és kipróbálod.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 1 hónapja
Mightygaben írta: 1 hónapja

Ez valóban szopó helyzet, velem is hasonló volt fél éve. Sokat bújtam a hahu-t, beállítottam, hogy kb milyen ársávban, milyen felszereltségű autók legyenek, majd szemezgettem. Aztán ami kicsit is megtetszett, jobban utána néztem (népítéletek, tesztek stb..). Így esett a választás a 3008-ra, de amikor bementem a kereskedésbe kipróbálni, megláttam az újat, és meg is rendeltem :D

(az előző autóm egy 2006-os 330xi volt, igen, Pálfordulás, de kinőttem a vadulós korszakból)


Előzmények megtekintése

A népítélet tesztekkel az a baj, hogy túl sokan próbálnak autós firkászokká válni és baromságokat írogatnak az autójukról. Kicsi a merítésük, életükben ültek 3-4 autóban, mert a szomszédjozsitól hallották, vagy olvasták a totalcaron. Ha valaki hülye és belenyúlt a rosszba - mert rásóztak egy tekert romot - akkor sem magát fogja hibáztatni, hanem saját magán kívül mindenki mást (és ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy aki átqr egy ronccsal az nem érdemelné meg, hogy fájjon neki utána).
Tárgyilagosan kevesen írnak az autójukról, legalábbis én ezt vettem észre. (gondolom megvan a 4literszázon, de bimmertalázok a piroslámpánál effektusos, meg a többi)

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 1 hónapja
gery555 írta: 1 hónapja

megkérdezhetem, hogy neked mi nem működött? Én a Fordommal már 6. alkalommal fogok menni, mert nem tudják mi a baja (a munka felvevő megmondta, hogy "őszinte lesz, de fogalmuk sincs, hogy mi a baja").

(Egyébként egy elektronika nem működik)


Előzmények megtekintése

Amúgy, minden komolyabb jogi tanulmányok nélkül élhetsz a jótállási igényeddel hibás teljesítés miatt. Nekem azért tartott ez hónapokig, mert nem nagyon voltak hajlandóak foglalkozni a dologgal (több budapesti jó nevű kereskedésben is voltam, mindenhonnan elhajtottak, hogy várjunk még vele, amíg több nem lesz a pötty) szakértői vizsgálatot lefolytatni, azt rendesen elvégezni, majd a megismételt vizsgálatot követően nem hetek alatt választ adni.
Simán kártérítésre lehetne kötelezni a kereskedőt, de már nem akarok ezzel szerencsétlenkedni, rövid az élet ahhoz, hogy ilyenek miatt legyen két ránccal több a szemem alatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 1 hónapja
gery555 írta: 1 hónapja

megkérdezhetem, hogy neked mi nem működött? Én a Fordommal már 6. alkalommal fogok menni, mert nem tudják mi a baja (a munka felvevő megmondta, hogy "őszinte lesz, de fogalmuk sincs, hogy mi a baja").

(Egyébként egy elektronika nem működik)


Előzmények megtekintése

Miközben írtál, akkor kommenteltem én is :) Ha elfogadsz egy javaslatot: elsőnek olvass PTK-t (szavatosság-jótállás témakörben, érthetően le van írva, ezzel megspórolsz egy rakás pénzt) majd menj el egy ügyvédhez, 20e forint az átlagos óradíj, ott amit olvastál megbeszéled vele amitől mégjobban kiokosodsz és utána már csak megfelelő stílusban kell addig baszogatni őket, amíg a: meg nem javítják rendesen az autód b: kérsz árleszállítást (de ettől még ugye nem javul meg) c: ki nem cserélteted egy ugyanolyanra (a másiknak más baja lesz esetleg) d: el nem állsz a szerződéstől és visszaadják a zsetont.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 1 hónapja
meleagris írta: 1 hónapja

Szia!



Erdekelne ez a sztori a az autoddal kapcsolatban, mi törtent?

Milyen parameterekkel kellene, hogy rendelkezzen a kivant auto? Milyen körülmenyek között hasznalod majd? Segitenenek itt sokan szivesen, hogy milyen iranyba indulj el, dobd be a kerdest, kinek milyen ötlete lenne.


Előzmények megtekintése

Csak röviden: minden elemen szemcsebezáródás (tetőn rengeteg), a futóműelemek 3 hónaposan korrodáltak (volt, hogy csak az egyik oldalt, de van, ahol mindkét oldalon párban ugyanaz az elem), illetve váltógondok is akadtak.

Mivel a garancia a fényezésre csak 2 év és már ott tartottam 5-6 hónaposan, hogy alulról "kinőtt" a reszelék ami kiállt a fényezés síkjából, nem adtam meg magamnak azt a lehetőséget, hogy 4-5 évesen szétrepedjen teljesen a lakk és saját költségre fényeztessem újra az egész autót. Kellett küzdeni bőven mire belátták, hogy jobb ha visszavásárolják az autót. Ettől függetlenül simán vennék újra Focust, ha tudnám, hogy ezek az apró hibák nem jönnek elő. A legszomorúbb az, hogy hónapig próbáltak lerázni, kicsit nagyobb odafigyelést igényelne Ford-szinten a panaszkezelés.

Túl sok opcióm nincs, mivel most nincs garázsom, max 5millió környékén nézelődök. Ebből a szempontból a Ford jó választás amúgy, ennyiért kifejezetten jól felszerelt autókat lehet rendelni gyártásból, bár tavaly jobb volt a helyzet (több kedvezmény, mérsékeltebb árak)

Amit most néztem, az egy új Megane GC (tudom-tudom, csöbörből vödörbe effekt simán bejátszhat :) ), Auris STouring. 5.5 millióból álljon meg a történet. Opel-t nem szeretnék, a K-kombi segge nem jön be. Ma találtam Drive felszereltésű kifutó Merivát 140LE turbóval 4.6 körül, amikor délelőtt hívtam, akkor foglalták le...

Mivel jellemzően városon kívül megyek és nyaralni is kocsival járunk, évi 16-18ekm simán összejön, demoautóban még dieseleken is elkezdtem filozni. Ha 10 évre tervezek, mire kitiltják mindenhonnan őket (amire azért némi esély akad) addigra pont ki is lehet dobni. Akkor meg igazán mindegy lesz, hogy szívó/turbó benzinest vagy egy traktort tolok a temetőbe.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

10 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

Tegnap – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

Tegnap – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FIESTA 1.6 Sport Ti-VCT 73e.KM.SZERVÍZKÖNYV!

FORD FIESTA 1.6 Sport...

Ár: 1.999.999 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.25 Ghia CSERE LEHETŐSÉG

FORD FIESTA 1.25 Ghia...

Ár: 1.249.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/Gáz

FORD FIESTA 1.25 Ghia

FORD FIESTA 1.25 Ghia

Ár: 120.000 Ft

Évjárat: 1997 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/Gáz

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!