Ékszerbe bújtatott asszisztens – Ford Fiesta teszt

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Bár a spanyolországi menetpróbán is meggyőző volt az új, hetedik generációs Ford Fiesta, mindenki tudja, hogy az igazi próba a hazai. Hiszen végre van mód hosszabb távú fogyasztástesztre, kiderül, hogy a hétköznapi rutinban miként teljesít, és bizony mindannyiunknak megvannak a jellemző futóművallató helyei. Egy kisautónál nem az a fontos, hogy milyen tempóval tudunk vele felkanyarodni az autópályára (a Fiesta egyébként abban sem rossz), hanem az, hogy miként teljesít a fekvőrendőrökön, villamossínek keresztezésekor, illetve az itthon nem ritka kátyútengereken. Nos, nem akartam elhinni, hogy mit tud a 16 colos kerekekkel a Fiesta, két kategóriával nagyobb autókat megszégyenítő kényelemben visz át, még akkor sem vérzik el, ha négy felnőtt ül bele.
Hirdetés

De még mielőtt útra kelnénk, érdemes egy kicsikét álló helyzetben is szemlélni. A hatalmas harcsaszáj már az elődnél is megvolt, körülötte azonban minden új, meg persze az is változott. Menet közben a fényszórón körbefutó LED menetfénnyel egyértelműen azonosítja magát az új Fiesta, pontosabban annak jól felszerelt Titanium Technology változata, ugyanis csak esetében jár alapáron. Cicomázni bőséggel lehet, a tesztautó esetében például a Vignale kivételével legerősebbnek számító szinthez is 70 ezer forint volt a szériában adottal egyező méretű, de annál puccosabb kéttónusú alufelni. A fényezések palettája széles és üdítő, három különböző szintű feláras is létezik, a tesztautó halvány mentazöld (hivatalosan Bohay Bay Mint) árnyalata a középső, 138 ezer forintos kategória, ráadásul kontrasztos fekete tetővel és tükörházakkal is kérhető, hogy még vagányabb legyen. A fényes fekete tető hatásosan adja el magát az amúgy szintén elérhető napfénytetőnek.
Az ajtókat nyitva feltűnik, hogy élükre védőgumi pattan ki, 30 ezer forintos extra, ami a zömében városban használt autóknál elképesztően hasznos extra, a puha plasztik ügyesen óvja saját autónkat, de a mellettünk parkolót is. A beltér barátságos, de feltűnően modern. Megosztó a középkonzolra kiállóan ültetett hatalmas tablet, de az biztos, hogy képe gyönyörű, kezelhetősége egyszerű. A műszerblokk vetített hatású, pedig az órák rajta hagyományosak. Ma már dicséretet érdemlő, hogy van vízhőfok-mérő. A kormánykerék nagyon jó fogású, de a Focusban pont jónak számító darab itt egy kicsit túlméretesnek tűnik, persze simán együtt lehet vele élni. Az első ülések pedig döbbenetesen kényelmesek. Az ülőlap sem rossz, van némi oldaltartása, de a háttámla egyenesen zseniális. Egy hétig sem tudtam betelni vele, rövid távokon kényeztetően jó tartású és hosszabb utakon sem nyomasztó. A helykínálat rendben van, a váltókar előtti hatalmas rekesz körül a műanyag szerencsére nem túl széles, átlagtermettel simán elfér a lábunk.
Hátul a 180 centis magasság a vízválasztó, felette mind a láb-, mind a fejtér kevés lesz, addig viszont oké, két gyerekülést is gond nélkül helyezhetünk be, a kellően szélesre tárható ajtókkal magukat a gyerekeket sem nehéz ki-berakosgatni, közöttük viszont, ahogyan az a kategóriában megszokott, nemigen marad hely. Kétgyerekes családok számára, vagy akár négy felnőttel még egy hétvégi kiruccanás is vállalható. A korábbinál valamivel nagyobb, alaphelyzetben 292 literes csomagtér már pont elég jó méretű. A fedélzetinél egy hajszálnyit is kisebb bőrönd állítva is befér, de hátizsákokkal még jobban kibélelhetjük. Az üléshajtás nem erősség: csak a támla dönthető le, az ülés pedig hatalmas lépcső a raktérben.

A Fiesta alapvetően két dologgal fogja megnyerni vásárlóit: az egyik vezethetősége, a másik pedig asszisztens-kínálata.

Vicces, de utóbbiakat nevezhetjük sofőr-helyettesítőnek, bár ma még inkább sofőrsegédnek érdemes. Szerepelhet sávtartó, távolságtartós tempomat, amihez a bekapcsolása nélkül is mindig aktív ráfutásveszélyre figyelmeztetés is jár. Valamint elérhető holttérfigyelő és volánpörgetős parkolóasszisztens is. Utóbbihoz az első-hátsó parkolóradar is jár, ami eleve megkönnyíti a parkolást. A csaknem 600 kilométeres teszt több mint felét autópályán megtéve bátran kijelenthetem: a távolságtartós tempomat és a holttérfigyelő tökéletesen dolgozik, így nagy mértékében könnyíti a hosszú távú használatot.
A teszt után is megmaradt az az érzésem, hogy ha nincs kifejezett szükségünk a nagyobb térre, a Fiesta ma jobb választás, mint egy Focus. Mondom ezt én, nem egész 180 centis magassággal, de egy nálam termetesebb embernél természetesen nem biztos, hogy így van ez. Egy biztos: a Fiesta tudásával mindenhol egy-két kategóriával komolyabb autónak tűnik, kiemelkedik a kisautók szegmenséből, miközben parkolóhelyből nem kér sokat. És benzinből sem: városban is el lehet vele járkálni 6,5 literes átlag körül, miközben a 100 lóerős EcoBoost dinamikája (főként egy-két fővel használva) untig elegendő. Autópályán - hála hosszúra áttételezett, de rövid úton, kiválóan kapcsolható váltójának - szintén nem száll el a fogyasztása. A 130 km/óránál 2550/perc körül forgó motor étvágya olyannyira 6 liter körüli, hogy 125-re állított tempomattal én 5,9 literes tesztfogyasztást produkáltam. Oké, ebben benne van az eco-vezetésem, amit nem tudok levetkőzni, de a forgalmat azért nemhogy nem tartottam fel, az átlagnál gyorsabb voltam.
Ha negatívumot is kellene mondani a Fiestára, akkor leginkább olyan dolgok említhetők, amik épp azért jutnak egyáltalán eszünkbe, mert általános tudásával nagyon magasra helyezi a lécet. Egy kicsikét magas az ára, de még mindig értékarányos, és biztos, hogy akciósan is csökkenthető lesz. Helykínálata éppen csak elegendő, de hiszen egy kisautó. Ahhoz képest, hogy mennyire kifinomult, egy-két helyen beltéri műanyagjai is olcsónak tűnnek. Naná, de a kategóriában azért nem rosszak, a felsőbb régiókat pedig - az ajtókon és a műszerfalon is - nagyon finom, puha plasztik borítja. Így aztán elmondható: az új Fiestát nem csak annak érdemes kötelező kipróbálnia, aki ma új kisautót vesz, hanem annak is, aki kompaktot keres, akár a prémium kategóriából, a Fiesta ugyanis velük is felveszi a versenyt, hozzájuk mérten pedig diszkont áron.
Értékelés
Pozitív
Csendes, kellően erős motor, remek első ülések, stabil és döbbenetesen jól csillapító futómű, opcióként bármilyen sofőrsegéd elérhető
Negatív
Nem olcsó, hátul éppen csak elegendő lábtér, csomagtérküszöb, az utastéri műanyagok egy része lehetne igényesebb
Árak
Tesztmodell alapára
4 905 000 Ft (2017.08.16.)
Tesztautó ára
6 418 000 Ft (2017.08.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
74 kW (101 LE) 4500-6500 1/min-nél
Nyomaték:
170 Nm 1500-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,5 s
Végsebesség:
183 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4040 mm
Szélesség:
1734 mm
Magasság:
1476 mm
Saját tömeg:
1088 kg
Össztömeg:
1670 kg
Tengelytáv:
2493 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
292 l
Belső szélesség elöl:
1405 mm
Belső szélesség hátul:
1370 mm
Belmagasság elöl:
910-1000 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
190 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
465 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
980 mm
Csomagtér magassága:
525-810 mm
Csomagtér hossza:
660 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1340 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
170 Nm 1500-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
74 kW (101 LE) 4500-6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
183 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,5 s
CO2-kibocsátás:
97 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Bocs, hogy csak most, de elsikkadt a sok email között…

    Lehet, hogy már mindegy, de ha szerencsém van, 10-15 évig Magyarországról nem fogják kitiltani a diesel autókat, így kifejezetten jó áron sikerült beleülni egy PUG308SW-be 1.6 120LE HDi-vel.

    Nekem a futásteljesítmény miatt nem éri meg a diesel, viszont a felára konkrétan 100e forint ha összepipálom egy ugyanilyen benzinessel. 5.5 forgalomba helyezve az említett 6 sebességes kézivel, üvegtetővel, metálfénnyel és ugye kombi. Ennyiért megkapok egy Megane Grandcoupet Intense felszereltségben 114LE-s benzinessel forgalomba helyezve vagy egy közel fapad K Astra kombit). Mivel 98%-ban városon kívül megyünk és a város szélén is lakunk, csak emiatt mertem dieselt venni, amúgy eddig nagyon jól elvoltam a traktorhang nélkül.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Ezt szomoruan hallom, de szerencse a szerencsetlensegben, hogy sikerül velük zöld agra vergödni.
    Hyundai? Szerintem nagyon jok most az I30 modellek, bar az arakat nem neztem, de akar a kifuto modelleket akar az ujat is megnezhetned…Mazda3? Mondjuk ott nincsen kombi, ha azt szeretnel.
    En a helydeben maradnek a benzinesnel, de persze te döntöd el.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Mellesleg mindig jó móka autókat próbálni, én ha van épp időm el szoktam nézni tesztelni, hogy legalább kiiktassak jelölteket, mivel a legjobb 3-4 is néha komoly dilemmává tud alakulni az alku hevében :)…

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Konkrétan, ha nem próbálsz ki autókat vásárlás előtt, alapvető tévedésben leszel az autókról, néha köze nem volt a saját tapasztalatomnak a szakma által leírt “közmegegyezéses” véleményekhez (főleg ha csak a szakszerű német összehasonlító tesztekre hagyatkozol).

    Mondjuk én is jártam úgy legutóbb hogy a rendelés után jött ki az új katalógus, és a felnik, színek között volt olyan ami már leekerült így mást kellett megjelölni.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Ha van ideje az embernek, akkor próbálgasson, mert ez a dolga. Nekem most csak arra van, hogy hívogassam őket árajánlatért 🙂 Szóval a mostani valószínűleg kicsit kutyafuttában vásárolt autó lesz 🙂 Illetve még egy fontos dolog: nem minden szalonban találsz keresett felszerelésből/modellből. Pl amikor sima szívót akartam kipróbálni, akkor azt nem tudtak adni, mert minden tesztautó ecoboost volt. Ráadásnak titanium sem állt bent a szalonban, el is lett rontva a megrendelés 🙂

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    A népítélet tesztekkel az a baj, hogy túl sokan próbálnak autós firkászokká válni és baromságokat írogatnak az autójukról. Kicsi a merítésük, életükben ültek 3-4 autóban, mert a szomszédjozsitól hallották, vagy olvasták a totalcaron. Ha valaki hülye és belenyúlt a rosszba – mert rásóztak egy tekert romot – akkor sem magát fogja hibáztatni, hanem saját magán kívül mindenki mást (és ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy aki átqr egy ronccsal az nem érdemelné meg, hogy fájjon neki utána).
    Tárgyilagosan kevesen írnak az autójukról, legalábbis én ezt vettem észre. (gondolom megvan a 4literszázon, de bimmertalázok a piroslámpánál effektusos, meg a többi)

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Amúgy, minden komolyabb jogi tanulmányok nélkül élhetsz a jótállási igényeddel hibás teljesítés miatt. Nekem azért tartott ez hónapokig, mert nem nagyon voltak hajlandóak foglalkozni a dologgal (több budapesti jó nevű kereskedésben is voltam, mindenhonnan elhajtottak, hogy várjunk még vele, amíg több nem lesz a pötty) szakértői vizsgálatot lefolytatni, azt rendesen elvégezni, majd a megismételt vizsgálatot követően nem hetek alatt választ adni.
    Simán kártérítésre lehetne kötelezni a kereskedőt, de már nem akarok ezzel szerencsétlenkedni, rövid az élet ahhoz, hogy ilyenek miatt legyen két ránccal több a szemem alatt.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Miközben írtál, akkor kommenteltem én is 🙂 Ha elfogadsz egy javaslatot: elsőnek olvass PTK-t (szavatosság-jótállás témakörben, érthetően le van írva, ezzel megspórolsz egy rakás pénzt) majd menj el egy ügyvédhez, 20e forint az átlagos óradíj, ott amit olvastál megbeszéled vele amitől mégjobban kiokosodsz és utána már csak megfelelő stílusban kell addig baszogatni őket, amíg a: meg nem javítják rendesen az autód b: kérsz árleszállítást (de ettől még ugye nem javul meg) c: ki nem cserélteted egy ugyanolyanra (a másiknak más baja lesz esetleg) d: el nem állsz a szerződéstől és visszaadják a zsetont.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Csak röviden: minden elemen szemcsebezáródás (tetőn rengeteg), a futóműelemek 3 hónaposan korrodáltak (volt, hogy csak az egyik oldalt, de van, ahol mindkét oldalon párban ugyanaz az elem), illetve váltógondok is akadtak.

    Mivel a garancia a fényezésre csak 2 év és már ott tartottam 5-6 hónaposan, hogy alulról “kinőtt” a reszelék ami kiállt a fényezés síkjából, nem adtam meg magamnak azt a lehetőséget, hogy 4-5 évesen szétrepedjen teljesen a lakk és saját költségre fényeztessem újra az egész autót. Kellett küzdeni bőven mire belátták, hogy jobb ha visszavásárolják az autót. Ettől függetlenül simán vennék újra Focust, ha tudnám, hogy ezek az apró hibák nem jönnek elő. A legszomorúbb az, hogy hónapig próbáltak lerázni, kicsit nagyobb odafigyelést igényelne Ford-szinten a panaszkezelés.

    Túl sok opcióm nincs, mivel most nincs garázsom, max 5millió környékén nézelődök. Ebből a szempontból a Ford jó választás amúgy, ennyiért kifejezetten jól felszerelt autókat lehet rendelni gyártásból, bár tavaly jobb volt a helyzet (több kedvezmény, mérsékeltebb árak)

    Amit most néztem, az egy új Megane GC (tudom-tudom, csöbörből vödörbe effekt simán bejátszhat 🙂 ), Auris STouring. 5.5 millióból álljon meg a történet. Opel-t nem szeretnék, a K-kombi segge nem jön be. Ma találtam Drive felszereltésű kifutó Merivát 140LE turbóval 4.6 körül, amikor délelőtt hívtam, akkor foglalták le…

    Mivel jellemzően városon kívül megyek és nyaralni is kocsival járunk, évi 16-18ekm simán összejön, demoautóban még dieseleken is elkezdtem filozni. Ha 10 évre tervezek, mire kitiltják mindenhonnan őket (amire azért némi esély akad) addigra pont ki is lehet dobni. Akkor meg igazán mindegy lesz, hogy szívó/turbó benzinest vagy egy traktort tolok a temetőbe.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    megkérdezhetem, hogy neked mi nem működött? Én a Fordommal már 6. alkalommal fogok menni, mert nem tudják mi a baja (a munka felvevő megmondta, hogy “őszinte lesz, de fogalmuk sincs, hogy mi a baja”).
    (Egyébként egy elektronika nem működik)

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Szia!

    Erdekelne ez a sztori a az autoddal kapcsolatban, mi törtent?
    Milyen parameterekkel kellene, hogy rendelkezzen a kivant auto? Milyen körülmenyek között hasznalod majd? Segitenenek itt sokan szivesen, hogy milyen iranyba indulj el, dobd be a kerdest, kinek milyen ötlete lenne.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Egy ekkora márka mint a Ford miért nem volt még képes magyar nyelvű menürendszert kiadni a fedélzeti rendszerükhöz? Rajtuk kívül szinte minden ismert márkánál, még a Fordnál kisebbeknek is van már magyar nyelvű fedélzeti rendszere.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Érdekes levezetés, de nem vitatkozom vele 🙂

    Nekem nem kell bemutatni a hozzáállásukat, 8 hónapig küzdöttem időt-pénzt-energiát nem kímélve mire elismerték, hogy gyártási hibás az autóm és szerintem csak azért adják vissza az árát, hogy végre megszabaduljanak tőlem 😉 Most meg lövésem sincs mit vegyek helyette, mert nem találok számomra ideális autót

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Mint fentebb írtam, muszájból megint új autó után kell néznem. Tavaly, amikor a mostanit kerestem, jobb/nagyobb kedvezményeket tartalmazó árajánlatokat kaptam, mint amiket idén. Elbeszélgetve az emberekkel kiderült, hogy mindenhol jelentősen csökkentek az adható kedvezmények (hogy ez így most mennyire igaz, az csak a jóindulaton múlik. De az is látszik, hogy a tavaly összekonfigurált autók idén megismételve jelentős áremelkedést szenvedtek el. Szóval duplán rossz a helyzet: kevesebb kedvezmény, növekvő alapár)
    Opel és Ford ad maximum 15%-t, Renault egy új Megane-ra 400e forintot fixen, ha cég vagy, akkor 700e forint. Toyota 350e forint, ha hitelre veszed, akkor még 100e. Listaárhoz képest ezek alacsonyabb összegek a tavalyihoz képest. Csak hogy az én példámnál maradjunk: Focus kombi Titanium, tavaly adtak 1millió marketing kedvezményt és 250-280e forintot, ha hitelre veszem. De rögtön hozzá is tették, hogy a hitelt 1-2 hónap múlva minimális felárral tudom vég törleszteni (így is tettem). Ha most kellene megint pont ugyanilyen felszereltségű Focust vennem, a tavalyi árhoz képest kb 250e forinttal drágábban tudnám megvenni. Ennek főleg az is az oka, hogy beleraktak ebbe a csomagba olyan kiegészítéseket, amiket én tavaly extra opcióként pipálgattam a rendelésnél, illetve nem egy extra ára jelentősen emelkedett (csak egy példa: Titaniumnál van belső led eldugva itt-ott az utastérben, alapesetben pirosan “ég”. Ha ezen színeket illetve az intenzitást változtatni szeretnéd, tavaly még csak 20e forintba került, ami már akkor is röhejes volt, de ennyit megért, mert este jópofa volt. Idén ugyanez már 60e forint 🙂 )

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Nem is az autókat tartom fosnak, hanem a márka hozzáállását. Ma már szinte minden gyártó megtiszteli a vevőit azzal, hogy magyar menüvel adja át az autókat. A GPS sem használható normálisan. Tegyük szlovákra, vagy törökre? Ok, tanuljunk meg angolul, de aki mégsem tud, mert fatengelyes, -ez szerintem a lakosság 50-60 százaléka-, vagy idős, azzal mi lesz? Na ez nem érdekli egy cseppet sem a Fordot, tehát egy fos.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    A Ford olyan, hogy ha a “jónapot kívánokon” kívül még valami mást is mondasz, 15% kedvezménnyel jutalmaznak. Ha kiraksz eléjük két kinyomtatott HaHu-s ajánlatot, akkor 20% a minimum. Bőven le lehet alkudni ezekből az autókból, mert a kutya sem veszi meg őket ennyiért 😉

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Nekem lehetne okom utálni a Fordot, mert az elmúlt 8 hónap nem volt éppen kellemes velük. A mostani Focusom utódját keresem éppen mert zárós határidőn belül visszavásárolják, de lehet, hogy megint Ford lesz, mert megnéztem egy rakás autót 5millió környékén, de ha nem Opelt vagy Renaultót vennék, nagyjából csak a Ford marad. Ha nem lenne olyan szűkös hátul, lehet egy másik Focusra cseréltettem volna be.

    De csak azért lefosozni az összeset, mert azt a pár szót nem magyarul írja le 2017-ben…

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Én anno rendeltem parkoló-asszisztenst a sajátomba, de 8 hónap alatt egyszer sem használtam. Viszont másképpen nem lehet előre is szenzorokat rendelni 🙂 (Focusnál amúgy 110e forint “extra”, ha csak a hátsó kell, az is 70e, szóval a 40e forintos felár talán megéri. Mindenképpen olcsóbb, mint ha meghúznád. Ami kicsit rossz, hogy nagyon lassan reagál, sokáig semmi, azután észnélkül sipákol)

    Gáz, hogy egy Titanium szintnél nem fért be a hátsó ablakemelő 42e forintos ára. Ezek olyan tipikus dolgok, amiktől rossz kedvem szokott lenni, ha katalógusokat olvasok.

    Ajtó-élvédő: enyémen is van, hátránya, hogy erősebben kell becsukni az ajtót. Előnye nagyjából semmi, nekem ma reggel nyitották rá az bal hátsómra, szóval tutira nem ilyennel felszerelt Ford volt az elkövető 🙂 Öröm-boldogság.

    Fogyasztás, autó nagyság: sima 125LE szívóval járok, egy Titanium kombival. Mivel éppen keresem az utódját, az elmúlt egy hétben rengeteget mentem vele városban. 6 liter a komputer szerinti átlagfogyasztás, valóságban 6.3-6.5 körül lesz, Budapesten. Árban a Fiesta majdnem ott van, mintha Focust vennél és nekünk még az is kicsi néha, mert bár nem vagyunk nagydarabok (184/84, csajom 176/59) magunk mögé csak szétrakott lábakkal férünk el. Namost ezt egy kisebb Fiestában fele ekkora csomagtérben ugyanennyi pénzért viccesnek éreznénk. Mivel Fordot értékesítőkkel is beszélgetek, nekik is meglepő, milyen jól fogyaszt a szívó (utána persze mindenki a 1.0 EB motorra akar rábeszélni, de kell a fenének)

    Sokkal inkább egy Focus, bár azt még nem lehet ilyen “cuki” színekben rendelni.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Jól írod, magyarul nem tud, ezért minden Ford egy darab fos. Majd ha veszik a fáradtságot, és megtisztelik az itteni vevőket egy magyar menüvel, érdekes lehet.

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Ennyi pénzért épeszű ember nem veszi meg. Corsa-ból 4,2-ért 150 lovas van listaáron. 6,1 misiért 210 lovas OPC vadállat van. Vezetősegéd meg asszisztensek, aha, idomított majmoknak. Ezért leborulni, meg nedves szemekkel nézegetni nevetséges egy mai fejlesztésű autónál.
    – magyarul nem tud
    – üléshajtás nem erősség
    – drága műanyag kisautó 6,4 misiért!!!
    magad mondtad…

  • 2017.10.27. at 15:43
    Permalink

    Sajnos tényleg elég magas az ára, szerintem pár hónapon belül itt is lesz akciós ár, mert a négy méter körüli autók esetében az 5 milliós induló soknak tűnik. Nekem ez a szín sem jön be, (lehet, hogy élőben más, jobban mutat) de ezek a pasztell színek nem igazán tetszenek. A Fabia választékában is volt 2003 körül, azután gyorsan kikopott… Viszont megértem hogy kell újítani, nem lehet minden autó ezüst színű. 🙂
    Egyébként tetszik a kocsi de ennyiért biztos nem venném meg.

Vélemény, hozzászólás?