Az autó, ami nem hazudik – Ford Focus Electric

Fizetett hirdetés

Első teszt: Ford Focus Electric

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Növelt kapacitású akkumulátorával már itthon is kapható a Ford Focus Electric. Nem csupán hozza, túl is teljesíti gyári hatótáv-értékét. Meghódítjuk vele Európát!


Tudja-e, amit ígér? Nem titok, pont egy hete tettük közzé: a Ford Focus Electrickel elindulunk a 9 nap alatt 9 európai fővárost érintő eTour Europe villanyautó-versenyen. Ennek kapcsán sikerült elsőként, még az épp ma tartandó hazai bemutatója előtt megszerezni az elektromos Ford Focus tesztautót. Kellett a szűk egy hét ismerkedés, mielőtt útnak indulunk Münchenbe, ahova június 9-én 11 óráig mindenképp meg kell érkezni a "versenyautóval". Azt már egy Facebook Live bejelentkezéssel[/url], az első találkozáskor elárultam, hogy a Ford Focus Electric nem csupán katalógusában ígéri 225 kilométeres hatótávját, ezt a műszerfalán is szinte bármikor, ráadásul igen sokáig viszontláthatjuk. Óvatos vezetéssel 240-250 kilométeres hatótáv is hozható vele, márpedig egy villanyautó kapcsán ez, a "Mennyit megy el?" kérdés a legtöbbeket érdeklő. A válasz pedig nemhogy csalódást nem okoz a Focus Electric esetében, hanem abszolút elégedettségre ad okot. A Focus nem hazudik, gond nélkül tudja hozni gyári hatótávját. Közben a sofőrt folyamatos visszajelzésekkel tanítja a hatékony (nem túlzottan intenzív, így zömében a rekuperációval dolgozó) fékezésre.
Miből, miként gazdálkodik? A Focus Electric 2017-es modellévű változata 33 kWh-ás lítium-ion akkumulátort kapott. Továbbra is a csomagtérből igen sok helyet elvéve. Vegyes fogyasztási értéke 164 Wh/km, ami nem túlzottan kedvező, de a gyakorlatban vegyes üzemben is be lehet vinni 130 Wh/km érték alá a fogyasztását. Még úgy is, ha közben normálisan közlekedünk, akár időnként klímázunk. Utóbbi minimálisan csökkenti csupán a hatótávot, ezért ha szükség van rá, abszolút érdemes használni. A Focus Electric tehát felettébb jól gazdálkodik akkumulátor-kapacitásával. Hogy mást ne mondjunk, nem találkoztunk még olyan villanyautóval, ami nem laborkörülmények között, hanem a hétköznapi használatban is hozná katalógusérték szerinti hatótávját. Oké, autópályán, állandó 130 km/órás tempóval már a Focus sem 225, hanem csak 200 kilométer körüli hatótávot hoz, de az még mindig szenzációsan jó. Közben 107 kW-os (145 LE) és 250 Nm, gyakorlatilag állandó nyomatékú villanymotorjával még 130-ról is élénken képes gyorsítani, lámpától indulásban pedig villanyautósan kiemelkedő.
Miért szeressük? A 2011-ben megjelent harmadik generációs Focus ma már nem az az instant get érzéssel magával ragadó autó. De ha megnézzük, hogy mit tud, bizony leborulunk előtte. Legyen szó egy 1.5 TDCi kombiról, vagy a csupán ötajtósként elérhető elektromosról. Utóbbi legfőbb ütőkártyája helyi szinten emissziómentes, de ami talán még fontosabb, abszolút néma üzeme. Bimbammolás még tolatáskor sincs, így a sofőrtől az átlagosnál nagyobb figyelmet igényel manőverezéskor, nem számíthat ugyanis arra, hogy a gyalogosok meghallják autóját. A Focust továbbá szerethetjük még ma is nagyon stabil, mellette még az Electric esetén széria 17 colos felnikkel is egészen jól csillapító futóművéért, élénk kormányzásáért és összeszedettségéért. Lehet támadni a Focust, hogy csomagterében meglátszik, hogy az akkumulátor gyakorlatilag utólag került oda, de maga a rendszer hibátlanul, egyetlen szoftveres baki nélkül szolgált végig már eddig is 700 kilométert, és valljuk meg, van villanyautó, ami ezt megirigyelhetné. Sokak számára az is szimaptikus lehet, hogy a Focusról szinte csak feliratai és zöld rendszáma mondják el, hogy elektromos, amúgy egy teljesen hétköznapi Focus, csak épp kipufogó, meg persze hang és emisszió nélkül.
Hirdetés

Lehet teljes értékű autó? Alapvetés, hogy a villanyautó elsődleges terepe a város, annak ajánlható, aki zömében ott autózik. Magyarán a legtöbb vevőnek. Sokan mégis tartanak tőle, mondván, hogy hosszú távra nem alkalmas. A Focus 200 kilométer fölötti hatótávja azonban már épp elég a Balaton bármely pontjának Budapestről eléréséhez, de le lehet vele jutni Szegedre is, lehet ott is tölteni. Igaz, ott még nincs villámtöltő, 4-5 óra szükséges, hogy az AC gyorstöltő telítse az akkumulátort. Nehezíti a villanyautós életét, hogy Szegeden például utóbbiból, gyorsított AC töltőből is mindössze egy van. A fővárosban már van bőven, de ha a villámgyors (nagyjából 40 perc alatti telítést adó) DC töltőre vágyunk, amiből a Focushoz CCS rendszerű kell, akkor bizony mindenhol alaposan körül kell nézzünk. A főváros Pesti felén például három Lidl parklóban találhatunk olyat, de azok csak a nyitvatartási időben használhatók. Van a reptéren is - súlyosan fizetős parkolás mellett - és az Alkotmány utcában, ahol múlt hétvégén épp rossz volt a töltő, maradt tehát a budai oldal, leginkább az Istenhegyi úti MOL kút, ami a villanyautósok zarándokhelye. Villanyautót használva hamar rájövünk arra, amit nemrégiben a Használtautó.hu kutatása is kimutatott, hazai terjedésének legfőbb gátja a töltőhálózat hiányossága. Viszont arra is, hogy nagyon igaz, hogy aki egyszer villanyautót vett, az jellemzően később is azt fog. Itt vagyok élő példának én: tavaly februárban bővítettük a családi flottát egy elektromos autóval, most pedig arra adtam a fejemet, hogy ilyennel járjam be fél Európát.
Nem drága egy kicsikét? Míg a villanyautósok szerint a töltőhálózat hiánya, a még nem villanyautósok szerint a korlátozott hatótáv és a magas vételár a villanyautók terjedésének legfőbb gátja - ismét a nemrégiben közzétett felmérésre utalva. A hatótávot a Focus esetén kipipálhatjuk, a gyakorlatban is meglévő 225 kilométer már nem rossz. A vételár viszont magas, de vegyük figyelembe: a Ford úgy közli a 12,95 millió forintos listaárat, hogy abból még az év végéig igényelhető 1,5 millió forintos állami ártámogatást sem vonta le. Továbbá szinte mindig akad egyéb és igen komoly kedvezmény is a márkánál. Ha pedig figyelembe vesszük azt is, hogy a Focus Electric csakis egyféle, igen gazdag, egyebek mellett navigációt és tolatókamerát, kulcs nélküli nyitás-indítást, 9 hangszórós Sony hifit is adó ellátmánnyal kapható, már nem is olyan drága. Az amúgy Fordokat üzemeltető/használó cégek számára abszolút ajánlott és józan választás, hogy flottájukat elektromos Focusokkal bővítsék. Meg persze mindenki másnak is, aki megteheti.
El lehet vele jutni külföldre is? Ausztria felé könnyedén, Horvátországba macerásabban. Mi pedig mindkét irányt próbára tesszük az elkövetkezendő másfél hétben. Ma irány München - ezzel az autóval - péntektől pedig a 9 nap alatt 9 fővárost érintő eTour Europe versennyel járjuk körbe Európát. Budapestre, a Hősök terére jövő hét pénteken, június 16-án 16-19 óra között futunk be, majd másnap irány Zágráb, Ljubljana. Megnézzük, Európában könnyebb vagy nehezebb-e a villanyautósok élete. Egy biztos, míg nálunk még ingyenes a publikus töltés, a látogatandó országokban már fizetni kell érte. Igaz, sokkalta több töltőpont áll rendelkezésre. Ma tehát irány München, ami szűk 700 kilométeres utat jelent. Vajon megcsináljuk csupán két út közbeni töltéssel? Holnap elárulom.
Tovább az eTour sorozat további cikkeihez. [hirdetescimke] Töltőpartnerünk a Schneider Electric, vezetéstechnikai partnerünk a Groupama Tanpálya[/url].
Értékelés
Pozitív
Néma üzem, menetdinamika, korrekt hatótáv, amit a gyakorlatban is tud, stabil, mégsem kemény futómű, élénk kormányzás
Negatív
Korlátozott csomagtér, passzentos sofőrhely, a navigáció nem tud magyarul, a gördülési zaj lehetne szerényebb
Árak
Tesztmodell alapára
12 950 000 Ft (2017.06.08.)
Tesztautó ára
13 223 000 Ft (2017.06.08.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
107 kW (146 LE)
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
Végsebesség:
137 km/h
Méretek
Hosszúság:
4360 mm
Szélesség:
1823 mm
Magasság:
1455 mm
Saját tömeg:
1606 kg
Össztömeg:
2085 kg
Terhelhetőség:
479 kg
Tengelytáv:
2648 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Belső szélesség elöl:
1460 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
880-960 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Motor és váltó
Motor:
Villanymotor
Sebességváltó:
250
Teljesítmény:
107 kW (146 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
137 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Egyenlöre ezért az árért, naivság azt gondolni hogy népautó lesz belöle ! Esetleg a feléért ! És a hatótáv….. piacra és haza tökéletes, de nyugateurópai körút???

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    A történelem folyamán mindíg nagyon nehéz volt a zsenik élete.Vannak a progresszív, konstruktív emberek, mint Mi, és vannak a konzervatív, destruktív emberek, akik képtelenek elfogadni a fejlődést, és csak fújják a régimódi baromságaikat.
    Azért jelentem, a környezetemben egyre több ember kezd átnevelődni 🙂

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Jó a kérdésed octi! Nem vagyunk azok barátom! Viszont mi, olyan tudás birtokában vagyunk, ami végett bátran járhat a szánk, mert mindenképpen igazunk van. De még valamit: az általunk feltalált és szabadalmaztatott új töltési eljárásnak a 90%-a csont sötétség a szakma, tehát az egész világ számára. Ezért is kaptuk meg a szabadalmat rá! Na már most, ha a 90%-át még senki sem ismeri rajtunk kívül, akkor tényleg értelmetlen velünk vitába szállni töltés ügyekben. Amikor a gyorstöltésünk elindítása pillanatában a “teljes, megfelelő tudással rendelkezők” (a szakmai emberek) elbújnak paravánok és szekrények mögé, addig ne okítson bennünket senki! Ezt nem képesek sokan megérteni az okoskodók részéről! Na, de ez legyen az ő bajuk, én többet nem vagyok hajlandó velük foglalkozni. Ahhoz meg, hogy mikor, mennyiért és kinek adjuk el a szabadalmunkat, vagy mikor visszük-viszik gyártásba ahhoz senkinek semmi köze nincs és nem is lehet!

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Finoman szólva betojtál a gnx barátoddal együtt Leaf2013! Még egyszer: majd, ha tudsz arra válaszolni, hogy mi t is jelent az üres és a terhelt kapocsfesz, akkor folytathatjuk, de addig nem. A LiFeYPO4 akuról nekem ne regélj, ugyanis 2009 december 10.-e óta ezt a típust (12V 20Aó) tesztelem kitűnő eredménnyel! El vagy maradva ezen a téren is kis haver!

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    >Ha most nagyon megharagudtál rám
    nem haragszom, csak sajnállak
    fingod sincs arról amit beszélsz, de szélesebb az arcod 3 Kamaznál.
    Majd ha tankoltál már e-autót, akár “gyárit”, akár saját építést, akkor válaszolj.
    Én 2010 óta építettem már pár elektromos járművet LiFePO4 akkukkal, aminek minden elektronikai alkotóelemét én választottam ki/terveztem/integráltam. Akkut, töltőt, BMSt, saját mikrokontrolleres vezérlést.
    Újra mondom, ez nem targoncaakku.
    Olvass utána a Li alapú akkuk karakterisztikájának.
    Máris rájössz, hogy mekkora hülyeséget írtál.
    Sok sikert.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Na megváltotta már a világot az általatok forgalmazott technika? Vagy beállt a többi hasonszőrű elképzelem hogy megváltom a világot tévképzetű akkumlátorforgalmazó tömegek csapatába.
    Ja hogy te is fejleszted? Rajtad kívül vannak még sokan.
    Ha a Tesla nem fut ba 2013-ban az S modellel ma alig foglalkozna valaki az akksikkal.
    Lesz még dolgod hogy rájöjj hiába fröcsögsz, kutyát nem érdekli a szakmai okoskodásod amíg nem bizonyítod hogy a céged kiemelkedik a többi közül.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Még annyit megjegyeznék, hogy amit a műszerek jeleznek a számodra a töltések befejeztével az bennünket szakembereket teljesen hidegen hagy. A valós töltöttségi adatot minden esetben a terhelt kapocsfeszültség határozza meg.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    “Simán” teljesen hülye vagy az egészhez barátocskám. Nekem, kizárólag akkumulátor gyorstöltéssel foglalkozó szakembernek ne próbálj hülyeségeket bemagyarázni. Ugyanis DC 30 perces gyorstöltésnél az akkumulátor csomag “terhelt kapocsfeszültsége csak a 67%-ot éri el. Az, amit te írogatsz 92-98 és a “simán volt olyan is, hogy 100%, azt úgy nevezik, hogy üresjárati kapocsfeszültség, mely nem egyenlő a valós terhelt kapocsfeszültséggel. De úgy érzem, hogy most is, mint már többször előfordult már, megint egy hozzá nem értő balga embernek magyarázom a megmagyarázhatatlant. Viszont, ha úgy döntesz, hogy okosodni szeretnél ez ügyben, akkor ezen a számon elérsz engem: 06 30 4342860. Teszem ezt az ajánlatot azért, hogy legközelebb ne írogassál badarságokat ebben a témában. Ha most nagyon megharagudtál rám a válaszomért, nagyon sajnálom, ha viszont nem, akkor állok szívesen a rendelkezésedre!

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Azért ha az emberek ugyanígy féltek volna annó a gőzgéptől, még mindig lóháton járnánk…
    A technikai fejlődést nem fikázni hanem értékelni kell.
    Lesz idő amikor megmosolyogják majd hogy valaha fosszilis tüzelőanyag hajtású gépekkel jártak az emberek, pont úgy mint most egy lovaskocsit.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Ne viccezzünk ezzel a 160km-el XD, Egy normális autó 800-1000 km-t megy el egy 5 perces tankolás UTÁN (15 évesen is), ezek meg 80%-os akkuval 120km-t fél óra után XD és ha éppen nem megy a villanykút akkor meg tolhatod. Mekkora királyság, 10 éves korában meg tud majd 100km-t jó esetben (ha nincs túl meleg vagy túl hideg) és cserélheted az akkukat 4 milláért 100e km után de jó. Km-ként 40 Ft az akkuhasználat, azaz mai áron 10+ literes fogyasztású benzines autónak megfelelő összegért autóztál, remek 😀
    Arról már nem is beszélek hogy a villanyautós állandó streszben él hogy mikor fogy ki az ion, hol lehet tölteni, stb. És ha autóval szeretne elmenni 300 kmt előtte 2 napig tervezi az utat 😀
    Majd 5-10 év múlva visszatérhetünk erre, addig meg hagyjuk már.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Ez nem a teszkós ólomakkukból van felépítve.
    A Ford magyarországi garanciáit nem ismerem, de pl. egy új Leafre 8év akkugarancia van.
    Az azt jelenti, hogy 8 év alatt nem csökkenhet 80%(!) alá a kapacitása.
    Vagyis még ha a legszarabb forgatókönyv is van, és 8évesen pöttyen le 79%ra, akkor is igaz az, hogy 200km helyett 160km-et el tud majd menni.
    Ezt nem hívnám “szétbaszás”nak
    (ugyanolyan, mint ahogy mondjuk egy modern részecskeszűrős dízel új korában tud mondjuk 6l/100km-et, de 8 évesen, 160e km után már 7 körül kér. Csak a hatótáv csökken, az autó attól még nem lesz szar.)

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Attól, hogy neked másfél évente támad olyan élethelyzeted, amiben nem a legjobb megoldás az elektromos autó, attól még nem kell temetni a technológiát.
    Hiába veszel 2M-ért karbonvázas csúcsbringát (a 60e forintos Deca..lonos helyett), eszedbe se jutna azzal menni Horváto-ba nyaralni. Ettől még senki se fogja azt mondani, hogy szar az a bringa… Csak AHHOZ a célhoz nem illik.
    De van olyan cél, amihez meg az a tökéletes.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    >Értse már meg végre mindenki és ön is, DC impulzus rendszerű villámtöltővel (50 kW) nem lehetséges 80%-os állapot
    >fölé kerülni

    Van elektromos autód, amit töltöttél már DC gyorstölotőn?

    EZ NEM IGAZ!

    A töltőtől és az autótól függ.
    Valóban létezik olyan helyzet (pl. nagyon meleg időben, már több (aznapi) gyorstöltés után), hogy csak 80% körüli értékre enged tölteni.
    DE az esetek nagy többségében simán fel tudja tolni a gyorstöltő az akkukat 92-98%-ra is.
    Sőt, simán volt olyan is, hogy 100%-ot írt ki az oszlop.
    Természetesen a töltés végén már nem 50kW-tal tölt az oszlop.
    De igazából már 60% fölött sem tol annyival.

    (+ megjegyzés: a töltőoszlop elvi maximum töltő teljesítménye 50kW. De mivel ez a gyakorlatban áram oldalról korlátozott (pl. 500V*100A), ezért mindig az autó névleges akkufeszültségétől függ, hogy mennyivel tölt az oszlop. Tehát ha az autó akkuja mondjuk csak 387V-os, akkor a töltő teljesítménye nem lesz 50kW, hanem csak 38,7kW.
    Vannak egyébként olyan oszlopok (EFACEC), ami 120A-t tud.)

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Az új ára valóban indokolatlanul magas sajnos, de a technológia terjedésével lejjebb kell mennie. Ezért egyelőre maradnak a használtak, ott már nincs jelentős árkülönbség.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Teljesen reális a kb 4,5 literes átlag egy mai hibriddel.A kérdés inkább az, hogy hány kilométert kell ahhoz autóznom vele, hogy megérje megvenni, egy sima benzines helyett?

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Ne zavard össze az agyát. Olyan nagy meggyőződéssel beleállt ebbe a “szar a hibrid” dologba, jó lenne ha nem hoznál fel észérveket, meg tapasztalatokat a találgatása ellenében. 😀

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Helló Showman. Érdekelne vezettél-e már hibridet vagy csak összeolvastad a tudásodat? Én egy ideje egy 7 éves Prisust hajtok országúton 4.1 autópályán 4.6 literrel gond nélkül lehet vele közlekedni. Kíváncsi lennék melyik hasonló méretű, felszereltségű benzines tudja ezt. Az aksik kapacitáscsökkenését pedig ne az okos telefonoddal vagy a laptopoddal hasonlítsd össze, nem ugyan az a kategória…

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Ez a történet is bizonyíték rá, hogy igencsak gyerekcipőben jár még a villanyautózás, de lassan elvész az az előnye is, hogy sokkal olcsóbb, mint más üzemanyagokkal közlekedni. Persze nyilvánvaló volt, hogy minél több lesz, annál inkább megtalálják a módját, hogy az üzemeltetés költségei is egynsúlyba kerüljenek más közlekedési ezsközökkel.
    A cikkből nekem az derült ki, hogy az egész ráérő emberek szórakozása, de semmiképp sem alternatíva a mindennapokban. Másfél éve voltam Münchenben, Pestről reggel 6-kor elindultunk és két rövidebb megállóval délután kettőkor már a szállodai szobában voltunk. Mivel előtte nap is dolgoztam és délután 4-kor már találkozónk volt Münchenben, nem jöhetett volna szóba egy majdnem 24 órás utazás. Ráadásul ha az ember időre megy, akkor egy villanyautóval megölné az ideg, hogy odaér vagy sem. Én is azt mondom, hogy ha spórolni akar valaki, vagy annyira környezettudatos lenne, akkor jó egy hibrid, vagy egy LPG-s autó.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Arról meg nem is beszélve hogy úgy szétbassza az akksit mint a huzat. Lassú, kíméletes töltés az igazi az akksi teljesítményének a megőrzése céljából. Ki fogja megvenni ezt az autót három évesen szétbaszott akksikkal? Vagy Az a jó üzlet, hogy a 13 milliós kocsit 3 millióért majd meg lehet venni a használtpiacon. Erre egy bank nem fog adni hitelt, se lízinget, ilyen értékvesztést egyszerűen egy finanszírozó sem fog vállalni. A 12-13 milliós BMW-ket max. németországban vállalják a finanszírozók, úgy hogy 3 éves korukra 5 milliósra esik az ára, mert ott olyan jövedelmek vannak, hogy simán kifizetik a 200 ezres lízingdíjat.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Ennek az akksija úgy fog kinézni 3 év múlva, mint a modern telefonoké, jó ha a fele teljesítményük megmarad. Nem újonnan kellene ezeket tesztelni, hanem pár évesen. Ilyen tesztet még egyet sem olvastam. Nagyon elegem van már ebből a villanyautós és hibrid szarakodásból. Ha a villanyautóval közlekedni is akarunk, nem csak vitorlázni vagy dombon legurulni, klíma-, hifi-, lámpa- és egyéb elektromos fogyasztó használattal hegynek felfelé, ne adj isten személyeket, csomagokat, kerékpárokat(az utánfutót már nem is említem mert ott helyben befosna ez a kocsi) vagy miegymást is cipelni, jó ha a fele hatótávot teljesíteni tudják ezek a szarok. Aki egyedül egy szál papírtáskával akar közlekedni, mi a faszomért akar 13 milliós kocsit venni? Azért hogy egyik pontból a másikba egy városban hangtalanul eljusson? Arra ott a bicikli, és még egészséges is. A hibridek sem érnek kalap szart se. Jóformán kap a vevő egy benzinmotoros kocsit kétszer annyiért. Mert kevesebbet országuton és autópályán nem fogyaszt a hibrid. Inkább szoktassák le az embereket a városban pár száz méteres furikázásokról, mondjuk dugódíjakkal, hogy lehessen levegőt venni.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Ez a villanyautó akkora baromság, hogy ihaj. És hány hónapig fog körözni Európában kedves cikkíró kedvtelésből? Azért az emberek többsége nem városban(nagyvárosban ott a tömegközlekedés, kisvárosban, faluban meg a kerékpár) és kedvtelésből használja az autóját. És időben oda szeretne érni még az 1000 kilométerre lévő célponthoz is. Arról meg nem is beszélve, hogy pár év múlva az a 200 kilométeres hatótáv jó ha 100 marad az akksik tönkremenetele miatt. Ennyi pénzért ilyen szutykot? Maradok a jól bevált 1000 kilométert futó dieselemnél, amit 10 perc alatt megtankolok, kb. ötödéért megveszek pár évesen. A focus nagyon jó kocsi, igaz csak a BMW után közvetlenül, de nem ilyen szutyok elektromossal. Én a pár éves használt dieseleket veszegetem harmadáron már pár évtizede, soha semmilyen gondom nem volt velük 10 éves korukig, utána meg eladom. Azért megnézem ennek a szutyoknak az akksiját 3 év múlva, miután hülegyerekek a gyorstölttőn basztatják mindennap. Szerintem még 100 kilométert sem fog tudni menni, lehet bele akkor venni akksikat milliókért.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Tisztelt Mátyás!
    A műszaki adatoknál egy érdekességet vettem észre!
    A ” sebességváltó ” – nál 250 van beírva!
    Ezt,hogy kell értelmezni?
    Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás! a cikkből ollózva – egyenárammal valamivel több mint fél óra alatt telíthetjük akkumulátorát. – “nem telíthetjük” hanem max. 80% állapotba tölthetjük. Értse már meg végre mindenki és ön is, DC impulzus rendszerű villámtöltővel (50 kW) nem lehetséges 80%-os állapot fölé kerülni valamivel több, mint fél óra alatt sem!!! Ne álmodozzunk uraim! Vagyis, álmodozni lehet, aztán meg felébredünk!

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Tatabánya Delphi parkolóban töltésközben láttam élőben.
    Akinek van ennyi pénze egy ilyen autóra, annak van annyija is, hogy kicsit még hozzárakjon és vegyen egy Teslát.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Vicc a 13 millió, az autóról meg úgy istenigazából alap dolgokat sem tudtam meg. PL hány kW-os a motorja?
    13 milláért van e-Golf is, aztán az kicsit talán kívánatosabb, legalább is nekem, de van Mercedes B is, meg Toyota, meg BMW, meg Hyundai. Miért pont egy fostos Focust venne bárki is?
    Egy hasonló tudásu TDCI Focust kb 8-9-ért lehet venni listaáron, aztán 5 millából igen sokat lehet menni. Mondom menni, nem szenvedni töltötől-töltőig. 110-el az autópályán és rimánkodni, hogy ne fogyjon ki az ion.

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Ha nincs kipufogó, legalább nincs ami rozsdasodjon majd pár hónaposan is… szerencsére van elég más alkatrész ami tiszta rozsda lesz fél év után, én visszakérném újból és alánéznék 😉 Egy szívó benzines titanium kombi 2 személlyel és teli csomagtartóval (böröndök, kaja, víz, fotós cucc), igaz csak 16″ kerekekkel, 120ra állított tempomattal 6.5 alatti átlaggal lehozott most Görögországba, holnap indulunk vele haza. Lehetett volna kicsivel kevesebb is, de Röszkénél majdnem 2órát álltunk kifelé, emaitt a Szeged-Belgrád szakasz majdnem 7literes átlagot produkált. Illetve a Makedon A1 Varna folyó felett futó kanyargós szakaszánál kisebb “recsing” alakult ki 🙂 Titaniumon felül ésszel extrázva 5millióból kijön (pl első parkradar miatt magától be tudná állni, igaz, fél év alatt egyszer sem használtam), mint múlthéten írtam, van belőle gyári LPG is.
    PR-cikk szaga van ahogy a múltkorinak is, kedvesnek kell lenni hogy hírdessenek?

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    13 misi? Ezeknek eléggé elmentek otthonról…
    A felét éri kb és úgy is buktad a csomagtartót.
    “cégek számára abszolút ajánlott és józan választás”
    Normális vagy te? Még a Hyundai-ioniq-electric 10,5-ért is sok (pedig az legalább használható autónak, 455 liter a csomi)

  • 2017.10.27. at 17:38
    Permalink

    Érdekes, hogy egyik autógyár sem gyártja kombi verzióban az elektromos üzemű autóját. Egy ilyen Focus kombi verzióban még a kisebb csomagtartóval is használhatóbb lenne, mint ez a ferdehátú változat.

Vélemény, hozzászólás?