0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Az autó, ami nem hazudik - Ford Focus Electric

Fizetett hirdetés

Első teszt: Ford Focus Electric


Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Növelt kapacitású akkumulátorával már itthon is kapható a Ford Focus Electric. Nem csupán hozza, túl is teljesíti gyári hatótáv-értékét. Meghódítjuk vele Európát!

Teszt
Műszaki adatok

%KA%A Focus Electric egyik legfőbb ütőkártyája, hogy nem tűnik villanyautónak, egészen vagány, pedig nála sincs valójában légáteresztő hűtőmaszk a krómozott lamellák közt%KA%

A Focus Electric egyik legfőbb ütőkártyája, hogy nem tűnik villanyautónak, egészen vagány, pedig nála sincs valójában légáteresztő hűtőmaszk a krómozott lamellák közt

Tudja-e, amit ígér? Nem titok, pont egy hete tettük közzé: a Ford Focus Electrickel elindulunk a 9 nap alatt 9 európai fővárost érintő eTour Europe villanyautó-versenyen. Ennek kapcsán sikerült elsőként, még az épp ma tartandó hazai bemutatója előtt megszerezni az elektromos Ford Focus tesztautót. Kellett a szűk egy hét ismerkedés, mielőtt útnak indulunk Münchenbe, ahova június 9-én 11 óráig mindenképp meg kell érkezni a "versenyautóval". Azt már egy Facebook Live bejelentkezéssel, az első találkozáskor elárultam, hogy a Ford Focus Electric nem csupán katalógusában ígéri 225 kilométeres hatótávját, ezt a műszerfalán is szinte bármikor, ráadásul igen sokáig viszontláthatjuk. Óvatos vezetéssel 240-250 kilométeres hatótáv is hozható vele, márpedig egy villanyautó kapcsán ez, a "Mennyit megy el?" kérdés a legtöbbeket érdeklő. A válasz pedig nemhogy csalódást nem okoz a Focus Electric esetében, hanem abszolút elégedettségre ad okot. A Focus nem hazudik, gond nélkül tudja hozni gyári hatótávját. Közben a sofőrt folyamatos visszajelzésekkel tanítja a hatékony (nem túlzottan intenzív, így zömében a rekuperációval dolgozó) fékezésre.

%KA%Nincs kipufogó, de kell a feliratozás, hogy felismerjük, ez elektromos%KA%

Nincs kipufogó, de kell a feliratozás, hogy felismerjük, ez elektromos

Miből, miként gazdálkodik? A Focus Electric 2017-es modellévű változata 33 kWh-ás lítium-ion akkumulátort kapott. Továbbra is a csomagtérből igen sok helyet elvéve. Vegyes fogyasztási értéke 164 Wh/km, ami nem túlzottan kedvező, de a gyakorlatban vegyes üzemben is be lehet vinni 130 Wh/km érték alá a fogyasztását. Még úgy is, ha közben normálisan közlekedünk, akár időnként klímázunk. Utóbbi minimálisan csökkenti csupán a hatótávot, ezért ha szükség van rá, abszolút érdemes használni. A Focus Electric tehát felettébb jól gazdálkodik akkumulátor-kapacitásával. Hogy mást ne mondjunk, nem találkoztunk még olyan villanyautóval, ami nem laborkörülmények között, hanem a hétköznapi használatban is hozná katalógusérték szerinti hatótávját. Oké, autópályán, állandó 130 km/órás tempóval már a Focus sem 225, hanem csak 200 kilométer körüli hatótávot hoz, de az még mindig szenzációsan jó. Közben 107 kW-os (145 LE) és 250 Nm, gyakorlatilag állandó nyomatékú villanymotorjával még 130-ról is élénken képes gyorsítani, lámpától indulásban pedig villanyautósan kiemelkedő.

%KA%Hagyományos Focus műszerfal, villanyautó-specifikus műszerblokk, a km/óra mellett mérföld/óra értékeket is mutató sebességmérővel. Alapáron jár a Sync3 érintőképernyős navi, ami bár jól működik, a magyar nyelvet menüjével sem ismeri%KA%

Hagyományos Focus műszerfal, villanyautó-specifikus műszerblokk, a km/óra mellett mérföld/óra értékeket is mutató sebességmérővel. Alapáron jár a Sync3 érintőképernyős navi, ami bár jól működik, a magyar nyelvet menüjével sem ismeri

%KA%Kényelmes ülések elöl-hátul, a kategóriában nagynak számító hátsó lábtérrel%KA% %KA%Kényelmes ülések elöl-hátul, a kategóriában nagynak számító hátsó lábtérrel%KA%

Kényelmes ülések elöl-hátul, a kategóriában nagynak számító hátsó lábtérrel

Miért szeressük? A 2011-ben megjelent harmadik generációs Focus ma már nem az az instant get érzéssel magával ragadó autó. De ha megnézzük, hogy mit tud, bizony leborulunk előtte. Legyen szó egy 1.5 TDCi kombiról, vagy a csupán ötajtósként elérhető elektromosról. Utóbbi legfőbb ütőkártyája helyi szinten emissziómentes, de ami talán még fontosabb, abszolút néma üzeme. Bimbammolás még tolatáskor sincs, így a sofőrtől az átlagosnál nagyobb figyelmet igényel manőverezéskor, nem számíthat ugyanis arra, hogy a gyalogosok meghallják autóját. A Focust továbbá szerethetjük még ma is nagyon stabil, mellette még az Electric esetén széria 17 colos felnikkel is egészen jól csillapító futóművéért, élénk kormányzásáért és összeszedettségéért. Lehet támadni a Focust, hogy csomagterében meglátszik, hogy az akkumulátor gyakorlatilag utólag került oda, de maga a rendszer hibátlanul, egyetlen szoftveres baki nélkül szolgált végig már eddig is 700 kilométert, és valljuk meg, van villanyautó, ami ezt megirigyelhetné. Sokak számára az is szimaptikus lehet, hogy a Focusról szinte csak feliratai és zöld rendszáma mondják el, hogy elektromos, amúgy egy teljesen hétköznapi Focus, csak épp kipufogó, meg persze hang és emisszió nélkül.

%KA%Jelentősen korlátozott, nem egész 250 literes, hátsó felében azonban állított fedélzeti bőröndöt is elnyelő, így egészen jól kihasználható a csomagtér. Aljában dedikált rekeszben utazik a gyári töltő és a defektjavító%KA% %KA%Jelentősen korlátozott, nem egész 250 literes, hátsó felében azonban állított fedélzeti bőröndöt is elnyelő, így egészen jól kihasználható a csomagtér. Aljában dedikált rekeszben utazik a gyári töltő és a defektjavító%KA%

Jelentősen korlátozott, nem egész 250 literes, hátsó felében azonban állított fedélzeti bőröndöt is elnyelő, így egészen jól kihasználható a csomagtér. Aljában dedikált rekeszben utazik a gyári töltő és a defektjavító

%KA%Még nem teljesen telített akkumulátor mellett is megvan a 225 kilométeres hatótáv. Az "Energy coach" segít gazdálkodni, okosan vezetni, amihez persze egy eco vezetéstechnikai kurzus sem árt%KA%

Még nem teljesen telített akkumulátor mellett is megvan a 225 kilométeres hatótáv. Az "Energy coach" segít gazdálkodni, okosan vezetni, amihez persze egy eco vezetéstechnikai kurzus sem árt

Lehet teljes értékű autó? Alapvetés, hogy a villanyautó elsődleges terepe a város, annak ajánlható, aki zömében ott autózik. Magyarán a legtöbb vevőnek. Sokan mégis tartanak tőle, mondván, hogy hosszú távra nem alkalmas. A Focus 200 kilométer fölötti hatótávja azonban már épp elég a Balaton bármely pontjának Budapestről eléréséhez, de le lehet vele jutni Szegedre is, lehet ott is tölteni. Igaz, ott még nincs villámtöltő, 4-5 óra szükséges, hogy az AC gyorstöltő telítse az akkumulátort. Nehezíti a villanyautós életét, hogy Szegeden például utóbbiból, gyorsított AC töltőből is mindössze egy van. A fővárosban már van bőven, de ha a villámgyors (nagyjából 40 perc alatti telítést adó) DC töltőre vágyunk, amiből a Focushoz CCS rendszerű kell, akkor bizony mindenhol alaposan körül kell nézzünk. A főváros Pesti felén például három Lidl parklóban találhatunk olyat, de azok csak a nyitvatartási időben használhatók. Van a reptéren is − súlyosan fizetős parkolás mellett − és az Alkotmány utcában, ahol múlt hétvégén épp rossz volt a töltő, maradt tehát a budai oldal, leginkább az Istenhegyi úti MOL kút, ami a villanyautósok zarándokhelye. Villanyautót használva hamar rájövünk arra, amit nemrégiben a Használtautó.hu kutatása is kimutatott, hazai terjedésének legfőbb gátja a töltőhálózat hiányossága. Viszont arra is, hogy nagyon igaz, hogy aki egyszer villanyautót vett, az jellemzően később is azt fog. Itt vagyok élő példának én: tavaly februárban bővítettük a családi flottát egy elektromos autóval, most pedig arra adtam a fejemet, hogy ilyennel járjam be fél Európát.

%KA%Nem csak nagyobb akkumulátort, CCS villámtöltő-csatlakozót is kapott az idei modellévre a Focus, egyenárammal valamivel több mint fél óra alatt 80 százalékra tölthetjük akkumulátorát. A töltöttségről LED-ek adnak infót%KA%

Nem csak nagyobb akkumulátort, CCS villámtöltő-csatlakozót is kapott az idei modellévre a Focus, egyenárammal valamivel több mint fél óra alatt 80 százalékra tölthetjük akkumulátorát. A töltöttségről LED-ek adnak infót

Nem drága egy kicsikét? Míg a villanyautósok szerint a töltőhálózat hiánya, a még nem villanyautósok szerint a korlátozott hatótáv és a magas vételár a villanyautók terjedésének legfőbb gátja − ismét a nemrégiben közzétett felmérésre utalva. A hatótávot a Focus esetén kipipálhatjuk, a gyakorlatban is meglévő 225 kilométer már nem rossz. A vételár viszont magas, de vegyük figyelembe: a Ford úgy közli a 12,95 millió forintos listaárat, hogy abból még az év végéig igényelhető 1,5 millió forintos állami ártámogatást sem vonta le. Továbbá szinte mindig akad egyéb és igen komoly kedvezmény is a márkánál. Ha pedig figyelembe vesszük azt is, hogy a Focus Electric csakis egyféle, igen gazdag, egyebek mellett navigációt és tolatókamerát, kulcs nélküli nyitás-indítást, 9 hangszórós Sony hifit is adó ellátmánnyal kapható, már nem is olyan drága. Az amúgy Fordokat üzemeltető/használó cégek számára abszolút ajánlott és józan választás, hogy flottájukat elektromos Focusokkal bővítsék. Meg persze mindenki másnak is, aki megteheti.

%KA%Még autópályán is egészen jól muzsikál. Némán fut, a 130 km/órás utazótempót kényelmesen viszi, onnan is élénken gyorsít. Állítólag 137 km/óra a végsebessége, majd Németországban ezt is leteszteljük%KA%

Még autópályán is egészen jól muzsikál. Némán fut, a 130 km/órás utazótempót kényelmesen viszi, onnan is élénken gyorsít. Állítólag 137 km/óra a végsebessége, majd Németországban ezt is leteszteljük

El lehet vele jutni külföldre is? Ausztria felé könnyedén, Horvátországba macerásabban. Mi pedig mindkét irányt próbára tesszük az elkövetkezendő másfél hétben. Ma irány München − ezzel az autóval − péntektől pedig a 9 nap alatt 9 fővárost érintő eTour Europe versennyel járjuk körbe Európát. Budapestre, a Hősök terére jövő hét pénteken, június 16-án 16-19 óra között futunk be, majd másnap irány Zágráb, Ljubljana. Megnézzük, Európában könnyebb vagy nehezebb-e a villanyautósok élete. Egy biztos, míg nálunk még ingyenes a publikus töltés, a látogatandó országokban már fizetni kell érte. Igaz, sokkalta több töltőpont áll rendelkezésre. Ma tehát irány München, ami szűk 700 kilométeres utat jelent. Vajon megcsináljuk csupán két út közbeni töltéssel? Holnap elárulom.

Tovább az eTour sorozat további cikkeihez.

Hirdetés

Töltőpartnerünk a Schneider Electric, vezetéstechnikai partnerünk a Groupama Tanpálya.

%KA%%KA%

Értékelés

Pozitív
Néma üzem, menetdinamika, korrekt hatótáv, amit a gyakorlatban is tud, stabil, mégsem kemény futómű, élénk kormányzás
Negatív
Korlátozott csomagtér, passzentos sofőrhely, a navigáció nem tud magyarul, a gördülési zaj lehetne szerényebb

Árak

Tesztmodell alapára 12 950 000 Ft (2017. június 8.)
Tesztmodell ára 13 223 000 Ft (2017. június 8.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4360 mm
Szélesség: 1823 mm
Magasság: 1455 mm
Saját tömeg: 1606 kg
Össztömeg: 2085 kg
Terhelhetőség: 479 kg
Tengelytáv: 2648 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Belső szélesség elöl: 1460 mm
Belső szélesség hátul: 1430 mm
Belmagasság elöl: 880-960 mm
Belmagasság hátul: 920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 240 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 490 mm

Motor és váltó

Motor: Villanymotor
Sebességváltó: 250
Teljesítmény: 107 kW (146 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 137 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,2 s

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Fizetett hirdetés
Ez is érdekes lehet:
 

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Talán majd 5-6 év múlva elkezdődhet épülni a Balatont Kecskeméttel és Szegeddel összekötő M8

10 milliárd forint csupán az M8 autópálya építésének előkészítésére is rendelkezésre áll, maga...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (29 db)

Ronaldo írta: 4 hónapja

Egyenlöre ezért az árért, naivság azt gondolni hogy népautó lesz belöle ! Esetleg a feléért ! És a hatótáv..... piacra és haza tökéletes, de nyugateurópai körút???

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 4 hónapja
slaakku írta: 4 hónapja

Jó a kérdésed octi! Nem vagyunk azok barátom! Viszont mi, olyan tudás birtokában vagyunk, ami végett bátran járhat a szánk, mert mindenképpen igazunk van. De még valamit: az általunk feltalált és szabadalmaztatott új töltési eljárásnak a 90%-a csont sötétség a szakma, tehát az egész világ számára. Ezért is kaptuk meg a szabadalmat rá! Na már most, ha a 90%-át még senki sem ismeri rajtunk kívül, akkor tényleg értelmetlen velünk vitába szállni töltés ügyekben. Amikor a gyorstöltésünk elindítása pillanatában a "teljes, megfelelő tudással rendelkezők" (a szakmai emberek) elbújnak paravánok és szekrények mögé, addig ne okítson bennünket senki! Ezt nem képesek sokan megérteni az okoskodók részéről! Na, de ez legyen az ő bajuk, én többet nem vagyok hajlandó velük foglalkozni. Ahhoz meg, hogy mikor, mennyiért és kinek adjuk el a szabadalmunkat, vagy mikor visszük-viszik gyártásba ahhoz senkinek semmi köze nincs és nem is lehet!


Előzmények megtekintése

A történelem folyamán mindíg nagyon nehéz volt a zsenik élete.Vannak a progresszív, konstruktív emberek, mint Mi, és vannak a konzervatív, destruktív emberek, akik képtelenek elfogadni a fejlődést, és csak fújják a régimódi baromságaikat.
Azért jelentem, a környezetemben egyre több ember kezd átnevelődni :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 4 hónapja
octi írta: 4 hónapja

Tökéletesen nagyszerű meglátás. Én ugyanezt gondolom.De akkor mi most eretnekek vagyunk? :-)


Előzmények megtekintése

Jó a kérdésed octi! Nem vagyunk azok barátom! Viszont mi, olyan tudás birtokában vagyunk, ami végett bátran járhat a szánk, mert mindenképpen igazunk van. De még valamit: az általunk feltalált és szabadalmaztatott új töltési eljárásnak a 90%-a csont sötétség a szakma, tehát az egész világ számára. Ezért is kaptuk meg a szabadalmat rá! Na már most, ha a 90%-át még senki sem ismeri rajtunk kívül, akkor tényleg értelmetlen velünk vitába szállni töltés ügyekben. Amikor a gyorstöltésünk elindítása pillanatában a "teljes, megfelelő tudással rendelkezők" (a szakmai emberek) elbújnak paravánok és szekrények mögé, addig ne okítson bennünket senki! Ezt nem képesek sokan megérteni az okoskodók részéről! Na, de ez legyen az ő bajuk, én többet nem vagyok hajlandó velük foglalkozni. Ahhoz meg, hogy mikor, mennyiért és kinek adjuk el a szabadalmunkat, vagy mikor visszük-viszik gyártásba ahhoz senkinek semmi köze nincs és nem is lehet!

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 4 hónapja
Kaiser írta: 4 hónapja

Azért ha az emberek ugyanígy féltek volna annó a gőzgéptől, még mindig lóháton járnánk...

A technikai fejlődést nem fikázni hanem értékelni kell.

Lesz idő amikor megmosolyogják majd hogy valaha fosszilis tüzelőanyag hajtású gépekkel jártak az emberek, pont úgy mint most egy lovaskocsit.


Előzmények megtekintése

Tökéletesen nagyszerű meglátás. Én ugyanezt gondolom.De akkor mi most eretnekek vagyunk? :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 4 hónapja
Leaf2013 írta: 4 hónapja

>Ha most nagyon megharagudtál rám

nem haragszom, csak sajnállak

fingod sincs arról amit beszélsz, de szélesebb az arcod 3 Kamaznál.

Majd ha tankoltál már e-autót, akár "gyárit", akár saját építést, akkor válaszolj.

Én 2010 óta építettem már pár elektromos járművet LiFePO4 akkukkal, aminek minden elektronikai alkotóelemét én választottam ki/terveztem/integráltam. Akkut, töltőt, BMSt, saját mikrokontrolleres vezérlést.

Újra mondom, ez nem targoncaakku.

Olvass utána a Li alapú akkuk karakterisztikájának.

Máris rájössz, hogy mekkora hülyeséget írtál.

Sok sikert.




Előzmények megtekintése

Finoman szólva betojtál a gnx barátoddal együtt Leaf2013! Még egyszer: majd, ha tudsz arra válaszolni, hogy mi t is jelent az üres és a terhelt kapocsfesz, akkor folytathatjuk, de addig nem. A LiFeYPO4 akuról nekem ne regélj, ugyanis 2009 december 10.-e óta ezt a típust (12V 20Aó) tesztelem kitűnő eredménnyel! El vagy maradva ezen a téren is kis haver!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Leaf2013 írta: 4 hónapja
slaakku írta: 4 hónapja

"Simán" teljesen hülye vagy az egészhez barátocskám. Nekem, kizárólag akkumulátor gyorstöltéssel foglalkozó szakembernek ne próbálj hülyeségeket bemagyarázni. Ugyanis DC 30 perces gyorstöltésnél az akkumulátor csomag "terhelt kapocsfeszültsége csak a 67%-ot éri el. Az, amit te írogatsz 92-98 és a "simán volt olyan is, hogy 100%, azt úgy nevezik, hogy üresjárati kapocsfeszültség, mely nem egyenlő a valós terhelt kapocsfeszültséggel. De úgy érzem, hogy most is, mint már többször előfordult már, megint egy hozzá nem értő balga embernek magyarázom a megmagyarázhatatlant. Viszont, ha úgy döntesz, hogy okosodni szeretnél ez ügyben, akkor ezen a számon elérsz engem: 06 30 4342860. Teszem ezt az ajánlatot azért, hogy legközelebb ne írogassál badarságokat ebben a témában. Ha most nagyon megharagudtál rám a válaszomért, nagyon sajnálom, ha viszont nem, akkor állok szívesen a rendelkezésedre!


Előzmények megtekintése

>Ha most nagyon megharagudtál rám
nem haragszom, csak sajnállak
fingod sincs arról amit beszélsz, de szélesebb az arcod 3 Kamaznál.
Majd ha tankoltál már e-autót, akár "gyárit", akár saját építést, akkor válaszolj.
Én 2010 óta építettem már pár elektromos járművet LiFePO4 akkukkal, aminek minden elektronikai alkotóelemét én választottam ki/terveztem/integráltam. Akkut, töltőt, BMSt, saját mikrokontrolleres vezérlést.
Újra mondom, ez nem targoncaakku.
Olvass utána a Li alapú akkuk karakterisztikájának.
Máris rájössz, hogy mekkora hülyeséget írtál.
Sok sikert.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 4 hónapja
slaakku írta: 4 hónapja

Még annyit megjegyeznék, hogy amit a műszerek jeleznek a számodra a töltések befejeztével az bennünket szakembereket teljesen hidegen hagy. A valós töltöttségi adatot minden esetben a terhelt kapocsfeszültség határozza meg.


Előzmények megtekintése

Na megváltotta már a világot az általatok forgalmazott technika? Vagy beállt a többi hasonszőrű elképzelem hogy megváltom a világot tévképzetű akkumlátorforgalmazó tömegek csapatába.
Ja hogy te is fejleszted? Rajtad kívül vannak még sokan.
Ha a Tesla nem fut ba 2013-ban az S modellel ma alig foglalkozna valaki az akksikkal.
Lesz még dolgod hogy rájöjj hiába fröcsögsz, kutyát nem érdekli a szakmai okoskodásod amíg nem bizonyítod hogy a céged kiemelkedik a többi közül.

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 4 hónapja
slaakku írta: 4 hónapja

"Simán" teljesen hülye vagy az egészhez barátocskám. Nekem, kizárólag akkumulátor gyorstöltéssel foglalkozó szakembernek ne próbálj hülyeségeket bemagyarázni. Ugyanis DC 30 perces gyorstöltésnél az akkumulátor csomag "terhelt kapocsfeszültsége csak a 67%-ot éri el. Az, amit te írogatsz 92-98 és a "simán volt olyan is, hogy 100%, azt úgy nevezik, hogy üresjárati kapocsfeszültség, mely nem egyenlő a valós terhelt kapocsfeszültséggel. De úgy érzem, hogy most is, mint már többször előfordult már, megint egy hozzá nem értő balga embernek magyarázom a megmagyarázhatatlant. Viszont, ha úgy döntesz, hogy okosodni szeretnél ez ügyben, akkor ezen a számon elérsz engem: 06 30 4342860. Teszem ezt az ajánlatot azért, hogy legközelebb ne írogassál badarságokat ebben a témában. Ha most nagyon megharagudtál rám a válaszomért, nagyon sajnálom, ha viszont nem, akkor állok szívesen a rendelkezésedre!


Előzmények megtekintése

Még annyit megjegyeznék, hogy amit a műszerek jeleznek a számodra a töltések befejeztével az bennünket szakembereket teljesen hidegen hagy. A valós töltöttségi adatot minden esetben a terhelt kapocsfeszültség határozza meg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 4 hónapja
Leaf2013 írta: 4 hónapja

>Értse már meg végre mindenki és ön is, DC impulzus rendszerű villámtöltővel (50 kW) nem lehetséges 80%-os állapot

>fölé kerülni



Van elektromos autód, amit töltöttél már DC gyorstölotőn?



EZ NEM IGAZ!



A töltőtől és az autótól függ.

Valóban létezik olyan helyzet (pl. nagyon meleg időben, már több (aznapi) gyorstöltés után), hogy csak 80% körüli értékre enged tölteni.

DE az esetek nagy többségében simán fel tudja tolni a gyorstöltő az akkukat 92-98%-ra is.

Sőt, simán volt olyan is, hogy 100%-ot írt ki az oszlop.

Természetesen a töltés végén már nem 50kW-tal tölt az oszlop.

De igazából már 60% fölött sem tol annyival.



(+ megjegyzés: a töltőoszlop elvi maximum töltő teljesítménye 50kW. De mivel ez a gyakorlatban áram oldalról korlátozott (pl. 500V*100A), ezért mindig az autó névleges akkufeszültségétől függ, hogy mennyivel tölt az oszlop. Tehát ha az autó akkuja mondjuk csak 387V-os, akkor a töltő teljesítménye nem lesz 50kW, hanem csak 38,7kW.

Vannak egyébként olyan oszlopok (EFACEC), ami 120A-t tud.)


Előzmények megtekintése

"Simán" teljesen hülye vagy az egészhez barátocskám. Nekem, kizárólag akkumulátor gyorstöltéssel foglalkozó szakembernek ne próbálj hülyeségeket bemagyarázni. Ugyanis DC 30 perces gyorstöltésnél az akkumulátor csomag "terhelt kapocsfeszültsége csak a 67%-ot éri el. Az, amit te írogatsz 92-98 és a "simán volt olyan is, hogy 100%, azt úgy nevezik, hogy üresjárati kapocsfeszültség, mely nem egyenlő a valós terhelt kapocsfeszültséggel. De úgy érzem, hogy most is, mint már többször előfordult már, megint egy hozzá nem értő balga embernek magyarázom a megmagyarázhatatlant. Viszont, ha úgy döntesz, hogy okosodni szeretnél ez ügyben, akkor ezen a számon elérsz engem: 06 30 4342860. Teszem ezt az ajánlatot azért, hogy legközelebb ne írogassál badarságokat ebben a témában. Ha most nagyon megharagudtál rám a válaszomért, nagyon sajnálom, ha viszont nem, akkor állok szívesen a rendelkezésedre!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaiser írta: 4 hónapja

Azért ha az emberek ugyanígy féltek volna annó a gőzgéptől, még mindig lóháton járnánk...
A technikai fejlődést nem fikázni hanem értékelni kell.
Lesz idő amikor megmosolyogják majd hogy valaha fosszilis tüzelőanyag hajtású gépekkel jártak az emberek, pont úgy mint most egy lovaskocsit.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

3 napja – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

4 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.8 TDCi Titanium

FORD FOCUS 1.8 TDCi Ti...

Ár: 1.149.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 TDCi Trend

FORD FOCUS 1.6 TDCi Trend

Ár: 1.315.000 Ft

Évjárat: 2009

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 Ambiente

FORD FOCUS 1.6 Ambiente

Ár: 1.600.000 Ft

Évjárat: 2010 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!