0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hét ülés nagy térben - Fiat Dobló teszt

Fiat Dobló Panorama 1.6 Mjet Emotion teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Haszonjármű alapú egyterűként ijesztő a jól felszerelt Dobló akciósan is 5 millió forint feletti ára. Vajon kinek lehet a kedvence a nagy doboz?

Teszt
Műszaki adatok

Tetősínek nélkül is csaknem 185 centiméter magas a Dobló, így sok parkolóházba, mélygarázsba nem fér be. Extrém szélességét tompítja, hogy hátra (alapáron mindkét oldalra) tolóajtókat kapott, így az helytakarékosan, a hátsó sorokhoz jó hozzáférést adva nyílik

Tetősínek nélkül is csaknem 185 centiméter magas a Dobló, így sok parkolóházba, mélygarázsba nem fér be. Extrém szélességét tompítja, hogy hátra (alapáron mindkét oldalra) tolóajtókat kapott, így az helytakarékosan, a hátsó sorokhoz jó hozzáférést adva nyílik

A hátfal jelentős része üvegezett, de valójában csak az üveg kétharmadán keresztül lehet hátralátni. A hátfal egészét jelentő ajtó óriási helyigénnyel nyílik. Érdemes 50 000 forintot áldozni a tolatóradarra

A hátfal jelentős része üvegezett, de valójában csak az üveg kétharmadán keresztül lehet hátralátni. A hátfal egészét jelentő ajtó óriási helyigénnyel nyílik. Érdemes 50 000 forintot áldozni a tolatóradarra

Valaha, konkrétan a kilencvenes évek végén a Citroën Berlingo/Peugeot Partner páros megjelenésével egyértelműen az olcsón, nagy tér szlogennel indultak a haszonjármű alapú egyterűek. Ügyesen csatlakozott ehhez a Renault is a Kangooval és végül 2000-ben a Fiat is a Doblóval. Mivel utóbbi érkezett utoljára, utóbbi lépett legkésőbb második generációjába, igaz, ez sem tegnap volt, hanem konkrétan 2009 legvégén.

A tesztre kapott Dobló így már pont egy évesen, órájában közel 17 ezer kilométerrel járt náluk. Kitűnő lehetőség arra, hogy megtudjuk: mit tud egy olaszok által tervezett, török gyártású, haszonjármű alapú gép. Nagyon is sokat, semmivel sem volt több zörgés benne, mint sok vadonatúj autóban, így aki csak származási helye miattt hezitál a Doblót választani, azt meg kell nyugtassuk: a jelek szerint a török gyár is teljesíti a mai elvárásokat!

Nagy tengelytávjával, a kategóriában különlegességnek számító több lengőkaros, független hátsó és hagyományosabb, MacPherson első felfüggesztésével kényelmesen fut a Dobló

Nagy tengelytávjával, a kategóriában különlegességnek számító több lengőkaros, független hátsó és hagyományosabb, MacPherson első felfüggesztésével kényelmesen fut a Dobló

Középen leengedhetők, leghátul kibillenthetők az oldalablakok

Középen leengedhetők, leghátul kibillenthetők az oldalablakok

Aki viszont csak ismerkedik vele, annak érdemes tudnia, hogy a Dobló kategóriája egyik legnagyobbja, alap tengelytávval és hosszal egyedül a Volkswagen Caddy nyújtózik túl rajta, de széltével és magasságával utóbbit is túlnövi. A 4,39 méteres hossz viszonylag kompakt, ehhez mérten tényleg bravúr, hogy akár hét ülés is lehet benne, a szélesség és a magasság azonban a legtöbb garázsban nyűgös és megkérdőjelezhető hasznosságú is, az első üléseket például elöl egymáshoz egészen közel szerelték, s az ablakok irányában van elképesztő szélességű tér. Ez a fej fölötti csaknem fél métert közelítő űrhöz hasonlóan értelmetlennek tűnik. Talán csak addig, ameddig a vezetőülésből szemlélődünk, hátul már ésszerűbb a kialakítás: 3 azonos értékű, de 2/1 arányú osztással beépített ülőhely, csaknem sík padlóval, még a hátsó légbeömlővel szűkített középsőnél is tisztes lábtérrel. Ide a térkínálat miatt is könnyű akár három gyerekülést betenni, de ami igazán leveszi a szülőket a lábukról: a kellően magasra épített ülések miatt nem kell görnyedni a gyerkőcök bekötéséhez.

Üde a színes műszerfal, a kevéssé formázott első ülések kissé közel kerültek egymáshoz, átlagos méretekkel nagyon bő a helykínálat

Üde a színes műszerfal, a kevéssé formázott első ülések kissé közel kerültek egymáshoz, átlagos méretekkel nagyon bő a helykínálat

Ha valaki gyakorta három gyerekkel utazik, az bizony tudja, nincs az a csomagtér, ami ne lenne telíthető. A Doblóé talán kivétel, öt üléssel csupán a raktérrolóig 790 liter áll rendelkezésre, púpozva pedig még több. Ha épp teherhordóra van szükség, a hátsó ülések előrehajtásával 3200 literes síkpadlós tér kreálható. Van arra is mód, hogy csomagok helyett utasból szállítson sokat a Dobló, igaz, a hét üléses utastérnek ára van: egyrészt 180 000 forint, amit a csomagtérből ki-be rakosgatható, ledönthető támlájú, összecsomagolva előrebillenthető, de úgy is meglehetősen nagy helyet foglaló ülésekért fizetni kell, másrészt, hogy utóbbiakat betéve a csomagtér két laptop-táskányira zsugorodik.

Elöl bárki, középen az átlagos utas, leghátul az az alattiak férnek el kényelmesen, a leghátsó sorba jutás némi tornázást is igényel Elöl bárki, középen az átlagos utas, leghátul az az alattiak férnek el kényelmesen, a leghátsó sorba jutás némi tornázást is igényel Elöl bárki, középen az átlagos utas, leghátul az az alattiak férnek el kényelmesen, a leghátsó sorba jutás némi tornázást is igényel

Elöl bárki, középen az átlagos utas, leghátul az az alattiak férnek el kényelmesen, a leghátsó sorba jutás némi tornázást is igényel

Előrebillenthetők, de ki nem emelhetők a középső sor ülései

Előrebillenthetők, de ki nem emelhetők a középső sor ülései

Térből tehát van bőven. De vajon mi jutott még a Doblóba? Ránézésre a legdrágább verzió beltere stílusosan berendezett, az ülések és a műszerfal, valamint az ajtóburkolatok is színes betétekkel felvidítottak, a kárpitok tapintása (a szöveteké és a plasztikoké egyaránt) olcsóságra utal: a textilek erősen műszálasak, a műanyagok kemények – viszont legalább viszonylag könnyen takaríthatók. Jó fogású a vaskos, bőrbe vart, négy irányban, tág határok között tologatható kormánykerék, a váltógombon viszont pont a bőrhuzat bántó, a színes betét varrása smirgliként dörzsöli a sofőr kezét. "Ez aztán hiba!" − gondolhatják az olvasók, viszont tényleg idegesítő, hogy a cicoma épp a használhatóság rovására megy. Kötelezően, de nem lelkiismeretesen teljesített feladatnak tűnik a pakolórekeszek kérdése is. Mindegyik ajtón van zseb, de fél literes palacknál nagyobb egyikbe sem fér, komolyabb család pedig rendszerint másfél literes flaskával indul útnak. Van pohártartó, de értelmetlen módon épp nem teljesen kör alakú tartóval, a szabvány 0,5 literesnél nagyobb üveg így sem fér bele, ám telefon tartására így épp alkalmatlan már. Pohártartó, asztalka, padló alatti csempészrekesz nincs hátul, de oldalsó zseb legalább a harmadik üléssorba is jutott.

Jól variálható, de hét üléssel minimális méretű a csomagtér. A leghátsó üléseket használaton kívül érdemes otthon hagyni, különben összehajtva is sok helyet foglalnak a csomagtérben Jól variálható, de hét üléssel minimális méretű a csomagtér. A leghátsó üléseket használaton kívül érdemes otthon hagyni, különben összehajtva is sok helyet foglalnak a csomagtérben

Jól variálható, de hét üléssel minimális méretű a csomagtér. A leghátsó üléseket használaton kívül érdemes otthon hagyni, különben összehajtva is sok helyet foglalnak a csomagtérben

Alapjáraton kissé zajos, ellenben mélyről húz az 1,6 literes Mjet turbódízel. Gyári, 5,2 l/100 km vegyes fogyasztási értéke erősen laboratóriumi körülményeket feltételez, télen, városban 7,5 literes tesztfogyasztást mértünk

Alapjáraton kissé zajos, ellenben mélyről húz az 1,6 literes Mjet turbódízel. Gyári, 5,2 l/100 km vegyes fogyasztási értéke erősen laboratóriumi körülményeket feltételez, télen, városban 7,5 literes tesztfogyasztást mértünk

Noha a Dobló palettáján az 1,6 literes a középső turbódízelt jelenti, a hazai kínálatban ez a belépő. Okos döntés, hiszen ehhez már hatfokozatú váltó jár és igazság szerint ugyanannyira nem szívesen bíznám az 1,4 tonna önsúlyú, még nálam is magasabb, teljes terheléssel 2 tonnás gép mozgatását az 1,3-as gázolajosra, mint az 1,4-es benzinesre. Az 1,6-os azonban már a jóval drágább 2,0 literesnél mindössze 10 százalékkal csekélyebb, 290 Newtonméter nyomatékot termel, azaz papíron elegendőnek tűnik. Mivel a csúcsnyomaték már 1500/perctől jön, tényleg jól lehet vele mozgatni a Doblót, sík úton akár már 1300/perctől elegendő a nyomaték. A menetteljesítmények nem túl sportosak, de arra persze bőven elegendőek, hogy a gyerekek egy izmosabb gyorsításnál magukra öntsék itókájukat és persze a forgalom is jól tartható. Fura, hogy a hat fokozatú váltó ötödikje akár városban is kapcsolható, nem az áttételezés rövid, az autópályás 130 például 2600/perc környékén futható, hanem a motor karakterisztikája jó. Amennyire jól áttételezett, annyira nehezen kapcsolható a váltó, a fokozatok között (a mai nívóhoz mérten) nagyon bizonytalanul és helyenként megszorulva mozog a kar. Az alapvetően jó motor sem teljesen hibátlan, zaját ugyan menet közben elnyomja a gördülés és 100 km/óra felett a szél zaja, alapjáraton azonban hangos. Ez persze csak hidegen hallható, az alapáras Stop&Start rendszer ugyanis csak akkor nem állítja le. Amúgy mindig, még komoly hajtás után is. Mindez nem biztató a turbófeltöltőre nézve és sokszor a sofőrt is próbára teszi, a motor ugyanis időnként nem akar újraindulni, türelem és többszöri kuplungozás kell, akkor ugyanis az elektronika ismét nekifut a feladatnak.

Apróbb rekeszből bőven van a Doblóban, a központi zár külön kapcsoló helyett csak a kilincs lenyomásával zárható. Viszonylag pici, de legalább hűthető a kesztyűtartó Apróbb rekeszből bőven van a Doblóban, a központi zár külön kapcsoló helyett csak a kilincs lenyomásával zárható. Viszonylag pici, de legalább hűthető a kesztyűtartó Apróbb rekeszből bőven van a Doblóban, a központi zár külön kapcsoló helyett csak a kilincs lenyomásával zárható. Viszonylag pici, de legalább hűthető a kesztyűtartó

Apróbb rekeszből bőven van a Doblóban, a központi zár külön kapcsoló helyett csak a kilincs lenyomásával zárható. Viszonylag pici, de legalább hűthető a kesztyűtartó

Még a szélvédő feletti polccal sem lehet teljes mértékben kihasználni az óriási belmagasságot

Még a szélvédő feletti polccal sem lehet teljes mértékben kihasználni az óriási belmagasságot

Ha a Dobló képességeit nézzük, akkor elsokalltnak tűnik a belépő verzió (még az árat 700 000 forinttal apasztó Fiat Autócsere Programmal – autóleadás nélküli, az 5 évnél idősebb autóval rendelkezőknek járó támogatással) is 3 500 000 forintos ára és még túlzottabb az ötüléses 1.6 Mjet Emotion kivitelért fizetendő 5,2 millió forint. A legtöbb vásárlónak bizony az Emotion 4 légzsákját, visszagurulásgátlós ESP-jét, kormányról vezérelhető CD-rádióját, automata légkondicionálóját, elektromos ablakit és tükreit, távirányítós központi zárját számba véve is drágának tűnik. Annak a szűk rétegnek azonban, aki hétvégén családját, hét közben pedig a méretes, 3,2 köbméteres raktérbe beférő, nem túl nehéz portékáját (például ruhákat, cipőket vagy akár kisebb bútorokat fuvarozna, a Dobló komfortos, élvezetes vezethetőségével bizony megérheti. Ugyanis kormánya közvetlen és eltalált rásegítésű, futóműve pedig mind csillapításával, mind stabilitásával kategóriája etalonja.

Méretek

Hosszúság: 4390 mm
Szélesség: 1789 mm
Magasság: 1845 mm
Saját tömeg: 1410 kg
Össztömeg: 2010 kg
Tengelytáv: 2755 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 790 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték: 290 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény: 77 kW (105 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 164 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 13,4 s
CO2-kibocsátás: 164 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,2 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

hkrisztian írta: 2011 március 18., péntek 07:43:35

A belseje elég győzikésre sikerült! Az 5 millió pedig elég túlzás ezért az autóért.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Hirdetés

FIAT tesztek

Fiat Fullback 2.4 180 LX 4x4 MT6 Silver teszt

Az öltönye olasz - Fiat Fullback

Jó boltokat csináltak mostanában az olaszok, a Fullback nem más, mint egy Mitsubishi L200, de még annyira sem alakították át, mint a Mazda MX-5-öt, amikor 124 Spider lett belőle. És ez így jó!


Fiat Tipo 1.4 16V Opening Edition teszt

Lusta, de szerethető családtag - Fiat Tipo teszt

Rég járt nálunk Fiat tesztautó, ezért nagy lelkesedéssel vártuk, mit nyújt majd az új Tipo. Az alapmotornak számító 1.4-essel próbáltuk.


Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Még több FIAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FIAT DOBLO Dobló 1.9 D ELX

FIAT DOBLO Dobló 1.9 D...

Ár: 420.000 Ft

Évjárat: 2001 / 3

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FIAT DOBLO 263

FIAT DOBLO 263

Ár: 2.050.000 Ft

Évjárat: 2010 / 2

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FIAT DOBLO Dobló Cargo 1.4 T-jet CNG Maxi 1 ÉV GARANCIÁVAL!

FIAT DOBLO Dobló Cargo...

Ár: 2.799.000 Ft

Évjárat: 2013 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: CNG/benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!