0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Olyan jó nagy! Fiat Tipo Kombi teszt

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte túlmutat a kategóriáján, ám egy-egy olyan jellemzője is nagy, amelynél a kicsi jobb lenne.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Közel 4,6 méteres, karakteres kombi − a Fiat Tipo a kompakt kategóriában nem megszokott kiállást és méreteket ad, pedig nem a szegmens méretbajnoka %KA%

Közel 4,6 méteres, karakteres kombi − a Fiat Tipo a kompakt kategóriában nem megszokott kiállást és méreteket ad, pedig nem a szegmens méretbajnoka

Olasz nagymenő a kompaktok között? A Fiat kompakt modellcsaládja az 1988-1995 között gyártott, az 1989-es Év Autójának választott ötajtós után 2015 óta ismét Tipo névre hallgat. A szedán és az ötajtós után érkezett kombi természetesen a legnagyobb, ám velük azonos tengelytávú padlólemzre épül. Utóbbi kapcsán (FCA Small Wide LWB platform) egyébként rokona nemcsak a Doblónak és a Lineának, hanem a második generációs Opel Merivának is. A 3 centi híján 4,6 méteres kombi kiállásával már-már középkategóriás, megjelenésében, oldalvonalában nekem még mindig van benne némi Alfa 159, ami egyértelmű dicséret, összességében pedig a legtöbbek szerint tetszetős.

%KA%Nem látszik rajta, hogy műszakisága nem épp mai, vezetve, konkurensei után vezetve azonban érezni, a Tipo nem a legfrissebb konstrukció%KA%

Nem látszik rajta, hogy műszakisága nem épp mai, vezetve, konkurensei után vezetve azonban érezni, a Tipo nem a legfrissebb konstrukció

Belül is nagy. Hogy a Tipo nagy, az belülről sem kétséges, utastere elöl-hátul 1,5 méter széles, ami hajszálnyit a kategóriaátlag felett van. Csomagtere alaphelyzetben is 550 literes. Ez még úgy is tisztességes érték, hogy ebből 20 liter a küszöbmentes nyílás és az üléshajtással sík padló érdekében elengedhetetlen álpadló alatti. Nem csak a tér, a nyílás is széles, jól pakolható. Ami viszont hátul még nem is annyira zavaró, az elöl már nyomasztóbb: a műanyagok még a 6 millió forint feletti dízel csúcsverzió esetén is kivétel nélkül kemények és olcsó hatásúak. A 3,99 millió forintos bázisverzióban utóbbi elnézhető, de a tesztautóhoz hasonló fullos ellátmánynál már bántó. Kár érte, mert maguk az ülések mind kárpitozásukkal, mind tartásukkal megfelelőek. A szélső helyek hátul is kényelmesek, csak azok Isofix-csatlakozósak, esetükben is a kelleténél mélyebbre kerültek a csatolópontok. A középső ülőhely természetesen korlátozott − ahogyan a független üléses egyterűk kivételével gyakorlatilag minden esetben.

%KA%Nagyok az ajtózsebek, de a kormánykerék is a kelleténél nagyobb átmérőjű, a Tipót nem vezethetőségéért, nem is kemény beltéri műanyagjaiért fogjuk szeretni%KA%

Nagyok az ajtózsebek, de a kormánykerék is a kelleténél nagyobb átmérőjű, a Tipót nem vezethetőségéért, nem is kemény beltéri műanyagjaiért fogjuk szeretni

%KA%Az ülések igényessége túlmutat a Tipo általános szintjén: kényelmesek, jó tartásúak, kárpitozásuk is barátságos%KA% %KA%Az ülések igényessége túlmutat a Tipo általános szintjén: kényelmesek, jó tartásúak, kárpitozásuk is barátságos%KA%

Az ülések igényessége túlmutat a Tipo általános szintjén: kényelmesek, jó tartásúak, kárpitozásuk is barátságos

Ami lehetne kisebb. A Tipóban úgy érezni, hogy mindenből nagyot akartak neki adni. Így kormánykereke is az átlagosnál nagyobb, ez szokatlan és nem is túl kényelmes, ugyanez elmondható a váltókar gombjára, illetve annak útjaira. Hogy a kormánykerék miért ilyen túlméretes, az főként annak fényében nem érthető, hogy a Fiattól megszokottan az elektromos rásegítés City-funkciót, extra könnyítést is kínál, pedig alapból sem nehéz a kormány. A vezethetőséget nem csak ez rontja, hanem a futómű is: lehetne kisebb a kanyarodási oldaldőlés, illetve az úthibák utáni lengés. Lassú tempónál úgy tűnik, hogy a futómű jó úthibaelnyelő, de már 50 km/órás tempónál is túlzott lengések keletkeznek az utastérben, és ez a tempó növelésével sem javul. Bizony, a Tipo mozgásán is érezni, hogy hiába viszonylag friss modell, maga a konstrukció, az alapok nem elég modernek, a konkurencia ma már többet tud.

%KA%Összesen 550, de a küszöbmentes nyílást, ülésdöntéssel sík padlót adó álpadló felett is 520 literes, közel 1 méter hosszú, mindenhol legalább ilyen széles a csomagtér%KA%

Összesen 550, de a küszöbmentes nyílást, ülésdöntéssel sík padlót adó álpadló felett is 520 literes, közel 1 méter hosszú, mindenhol legalább ilyen széles a csomagtér

Megéri a dízel? Nehéz értékelni a Tipo dízelét, hiszen míg a benzinesekre van vaskos, több mint 400 ezer forintos árkedvezmény (a turbósra több is), a dízelre nincs központi ártámogatás. Így aztán elmondható, hogy míg kombi Tipót kaphatunk már 4 millió forintért is, a legolcsóbb gázolajosért 5,25, a belépő 1,6-os dízelért 5,5 millió forint fizetendő, a Lounge csúcsverzió 6,105 millió forint, tesztautónk pedig 6,39 millió forintot kóstált. Utóbbi sem rossz annak tükrében, hogy ebben már segédvonalakat rajzoló tolatókamera és bár angol nyelven beszélő, de precíz és pontos navigációs rendszer is szerepel. Ugyanakkor legjobb boltnak az alapverzió tűnik, hacsak nem hosszútávfutónak vesszük a Tipót, aminek egyébként alkalmas. Az 1,6-os dízelben tengernyi, egészen pontosan 320 Nm nyomaték van, ráadásul karakterisztikája is kedvezőbbnek tűnt, mint például az 500 L Trekkingben, már 1500/perctől terhelhető. Váltója viszont nem csak hosszú úton jár, hosszúra áttételezett is. Városban sokszor sok a negyedik, gyakorta kell visszakapcsolni harmadikba, az autópályás (óra szerinti) 130-as tempó viszont mindössze 2200/perc fordulattal futható. Akkor egész csendes a Tipo, hidegen, illetve gyorsításkor azonban nincs szép hangja. A csúcsdízel katalógus szerinti vegyes fogyasztási értéke 3,7 l/100 km, autópályán és városban ennek ellenére kevéssel 6 liter feletti étvágyat regisztráltunk (igaz, még téli gumikkal), országúton persze nem kunszt vele 5 liter alatt fogyasztani, tesztátlagunk így lett 5,8 l/100 km.

%KA%Régi ismerős az 1,6 literes Multijet 2 dízelmotor. Nem is rossz, ám váltója hosszú úton járó, hosszúra is áttételezett%KA%

Régi ismerős az 1,6 literes Multijet 2 dízelmotor. Nem is rossz, ám váltója hosszú úton járó, hosszúra is áttételezett

%KA%Alapból csak manuális, a Lounge csúcsverziónál már automata klímás a Tipo, tolatókamerája nem a legjobb képű, de legalább olcsó és segédvonalakat is rajzoló, a négy elektromos ablak alap, de csak a sofőré automata (egy érintésre végigfutó)%KA% %KA%Alapból csak manuális, a Lounge csúcsverziónál már automata klímás a Tipo, tolatókamerája nem a legjobb képű, de legalább olcsó és segédvonalakat is rajzoló, a négy elektromos ablak alap, de csak a sofőré automata (egy érintésre végigfutó)%KA% %KA%Alapból csak manuális, a Lounge csúcsverziónál már automata klímás a Tipo, tolatókamerája nem a legjobb képű, de legalább olcsó és segédvonalakat is rajzoló, a négy elektromos ablak alap, de csak a sofőré automata (egy érintésre végigfutó)%KA%

Alapból csak manuális, a Lounge csúcsverziónál már automata klímás a Tipo, tolatókamerája nem a legjobb képű, de legalább olcsó és segédvonalakat is rajzoló, a négy elektromos ablak alap, de csak a sofőré automata (egy érintésre végigfutó)

A forma kell eladja. Összességében elmondható, hogy a Tipót a formája kell eladja, illetve adhatja el. Meg persze a viszonylag korrekt ellátmánya, olcsó extraárai. Távolságtartós tempomat például mindössze 100 000 forintért kérhető ráfutásvédelemmel. Egyéb modern sofőrsegéd mondjuk nincs hozzá, és egyéb jellemzői, vezetési élménye, kényelme, úttartása, de még Euro NCAP szerinti biztonsága is elmaradásban van a kompakt konkurensekkel szemben. Márpedig dízelmotorral nem olcsóbb, mint egy alap Kia cee'd vagy Renault Megane. Benzines alapmotorral, nem egész 4 millió forintért, klímával és 6 légzsákkal viszont mégiscsak egy nagyon mutatós és tágas családi kombi. Úgy ajánlott választani, hacsak nem sikerül komoly kereskedői kedvezményt kiharcolni egy-egy gázolajos példányra.

%KA%Van arca, van mérete, dízelmotorral azonban ára is, ahhoz mérten pedig nem elég kifinomult a Tipo. Benzines verzióira viszont olyan központi árkedvezmény van, hogy azok akár családi, akár céges autónak csábítóak lehetnek%KA%

Van arca, van mérete, dízelmotorral azonban ára is, ahhoz mérten pedig nem elég kifinomult a Tipo. Benzines verzióira viszont olyan központi árkedvezmény van, hogy azok akár családi, akár céges autónak csábítóak lehetnek

Értékelés

Pozitív
Tágas utas- és csomagtér, kényelmes ülések, erős, egyenletes tempónál csendes motor, kedvező alapár
Negatív
Extrázva már nem olcsó, jelentős oldaldőlés, hosszú úton járó váltó, kifinomulatlan kezelőszervek, húzatáskor és hidegen bántó motorzaj

Árak

Tesztmodell alapára 6 105 000 Ft (2017. április 12.)
Tesztmodell ára 6 390 000 Ft (2017. április 12.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4571 mm
Szélesség: 1792 mm
Magasság: 1514 mm
Saját tömeg: 1270 kg
Össztömeg: 1770 kg
Tengelytáv: 2636 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 550-1650 liter
Belső szélesség elöl: 1500 mm
Belső szélesség hátul: 1500 mm
Belmagasság elöl: 920-990 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 230 mm
Ülőlap hossza elöl: 505 mm
Ülőlap hossza hátul: 495 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1370 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 450-690 mm
Csomagtér hossza: 980 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1640 mm
Raktérnyílás szélessége: 1040 mm
Raktérnyílás magassága: 760 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 320 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 3750 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 199 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9.70 s
CO2-kibocsátás: 110 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 3,7 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,8 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Hamburgban autókat gyújtottak fel a G20 elleni tüntetők, a Mercedes segít a tulajoknak

A hamburgi G20 csúcstalálkozót a városban élők csúnyán megszenvedik. A világ vezetőinek találkozója...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

tzs írta: 3 hónapja

"a legolcsóbb gázolajosért 5,25, a belépő 1,6-os dízelért 5,5 millió forint fizetendő"
Ezt nem teljesen értem. Van az 1,6-osnál olcsóbb (kisebb?) dízel is?

A válaszoláshoz belépés szükséges
tzs írta: 3 hónapja

"Csomagtere alaphelyzetben is 550 literes. Ez még úgy is tisztességes érték, hogy ebből 20 liter a küszöbmentes nyílás és az üléshajtással sík padló érdekében elengedhetetlen álpadló alatti."
"Összesen 550, de a küszöbmentes nyílást, ülésdöntéssel sík padlót adó álpadló felett is 520 literes..."

550-20=520? Itt gubanc lehet a számokban...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Hirdetés

FIAT tesztek

Fiat Fullback 2.4 180 LX 4x4 MT6 Silver teszt

Az öltönye olasz - Fiat Fullback

Jó boltokat csináltak mostanában az olaszok, a Fullback nem más, mint egy Mitsubishi L200, de még annyira sem alakították át, mint a Mazda MX-5-öt, amikor 124 Spider lett belőle. És ez így jó!


Fiat Tipo 1.4 16V Opening Edition teszt

Lusta, de szerethető családtag - Fiat Tipo teszt

Rég járt nálunk Fiat tesztautó, ezért nagy lelkesedéssel vártuk, mit nyújt majd az új Tipo. Az alapmotornak számító 1.4-essel próbáltuk.


Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Még több FIAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

2 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

4 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FIAT TIPO 1.4 16V Opening Edition Készleten lévő!

FIAT TIPO 1.4 16V Open...

Ár: 3.990.000 Ft

Évjárat: 2017 / 2

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

FIAT TIPO 1.7 Dízel DGT

FIAT TIPO 1.7 Dízel DGT

Ár: 95.000 Ft

Évjárat: 1990

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FIAT TIPO 1.6 Multijet 16V Lounge

FIAT TIPO 1.6 Multijet...

Ár: 4.190.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!