0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Olyan jó nagy! Fiat Tipo Kombi teszt

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte túlmutat a kategóriáján, ám egy-egy olyan jellemzője is nagy, amelynél a kicsi jobb lenne.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Közel 4,6 méteres, karakteres kombi − a Fiat Tipo a kompakt kategóriában nem megszokott kiállást és méreteket ad, pedig nem a szegmens méretbajnoka %KA%

Közel 4,6 méteres, karakteres kombi − a Fiat Tipo a kompakt kategóriában nem megszokott kiállást és méreteket ad, pedig nem a szegmens méretbajnoka

Olasz nagymenő a kompaktok között? A Fiat kompakt modellcsaládja az 1988-1995 között gyártott, az 1989-es Év Autójának választott ötajtós után 2015 óta ismét Tipo névre hallgat. A szedán és az ötajtós után érkezett kombi természetesen a legnagyobb, ám velük azonos tengelytávú padlólemzre épül. Utóbbi kapcsán (FCA Small Wide LWB platform) egyébként rokona nemcsak a Doblónak és a Lineának, hanem a második generációs Opel Merivának is. A 3 centi híján 4,6 méteres kombi kiállásával már-már középkategóriás, megjelenésében, oldalvonalában nekem még mindig van benne némi Alfa 159, ami egyértelmű dicséret, összességében pedig a legtöbbek szerint tetszetős.

%KA%Nem látszik rajta, hogy műszakisága nem épp mai, vezetve, konkurensei után vezetve azonban érezni, a Tipo nem a legfrissebb konstrukció%KA%

Nem látszik rajta, hogy műszakisága nem épp mai, vezetve, konkurensei után vezetve azonban érezni, a Tipo nem a legfrissebb konstrukció

Belül is nagy. Hogy a Tipo nagy, az belülről sem kétséges, utastere elöl-hátul 1,5 méter széles, ami hajszálnyit a kategóriaátlag felett van. Csomagtere alaphelyzetben is 550 literes. Ez még úgy is tisztességes érték, hogy ebből 20 liter a küszöbmentes nyílás és az üléshajtással sík padló érdekében elengedhetetlen álpadló alatti. Nem csak a tér, a nyílás is széles, jól pakolható. Ami viszont hátul még nem is annyira zavaró, az elöl már nyomasztóbb: a műanyagok még a 6 millió forint feletti dízel csúcsverzió esetén is kivétel nélkül kemények és olcsó hatásúak. A 3,99 millió forintos bázisverzióban utóbbi elnézhető, de a tesztautóhoz hasonló fullos ellátmánynál már bántó. Kár érte, mert maguk az ülések mind kárpitozásukkal, mind tartásukkal megfelelőek. A szélső helyek hátul is kényelmesek, csak azok Isofix-csatlakozósak, esetükben is a kelleténél mélyebbre kerültek a csatolópontok. A középső ülőhely természetesen korlátozott − ahogyan a független üléses egyterűk kivételével gyakorlatilag minden esetben.

%KA%Nagyok az ajtózsebek, de a kormánykerék is a kelleténél nagyobb átmérőjű, a Tipót nem vezethetőségéért, nem is kemény beltéri műanyagjaiért fogjuk szeretni%KA%

Nagyok az ajtózsebek, de a kormánykerék is a kelleténél nagyobb átmérőjű, a Tipót nem vezethetőségéért, nem is kemény beltéri műanyagjaiért fogjuk szeretni

%KA%Az ülések igényessége túlmutat a Tipo általános szintjén: kényelmesek, jó tartásúak, kárpitozásuk is barátságos%KA% %KA%Az ülések igényessége túlmutat a Tipo általános szintjén: kényelmesek, jó tartásúak, kárpitozásuk is barátságos%KA%

Az ülések igényessége túlmutat a Tipo általános szintjén: kényelmesek, jó tartásúak, kárpitozásuk is barátságos

Ami lehetne kisebb. A Tipóban úgy érezni, hogy mindenből nagyot akartak neki adni. Így kormánykereke is az átlagosnál nagyobb, ez szokatlan és nem is túl kényelmes, ugyanez elmondható a váltókar gombjára, illetve annak útjaira. Hogy a kormánykerék miért ilyen túlméretes, az főként annak fényében nem érthető, hogy a Fiattól megszokottan az elektromos rásegítés City-funkciót, extra könnyítést is kínál, pedig alapból sem nehéz a kormány. A vezethetőséget nem csak ez rontja, hanem a futómű is: lehetne kisebb a kanyarodási oldaldőlés, illetve az úthibák utáni lengés. Lassú tempónál úgy tűnik, hogy a futómű jó úthibaelnyelő, de már 50 km/órás tempónál is túlzott lengések keletkeznek az utastérben, és ez a tempó növelésével sem javul. Bizony, a Tipo mozgásán is érezni, hogy hiába viszonylag friss modell, maga a konstrukció, az alapok nem elég modernek, a konkurencia ma már többet tud.

%KA%Összesen 550, de a küszöbmentes nyílást, ülésdöntéssel sík padlót adó álpadló felett is 520 literes, közel 1 méter hosszú, mindenhol legalább ilyen széles a csomagtér%KA%

Összesen 550, de a küszöbmentes nyílást, ülésdöntéssel sík padlót adó álpadló felett is 520 literes, közel 1 méter hosszú, mindenhol legalább ilyen széles a csomagtér

Megéri a dízel? Nehéz értékelni a Tipo dízelét, hiszen míg a benzinesekre van vaskos, több mint 400 ezer forintos árkedvezmény (a turbósra több is), a dízelre nincs központi ártámogatás. Így aztán elmondható, hogy míg kombi Tipót kaphatunk már 4 millió forintért is, a legolcsóbb gázolajosért 5,25, a belépő 1,6-os dízelért 5,5 millió forint fizetendő, a Lounge csúcsverzió 6,105 millió forint, tesztautónk pedig 6,39 millió forintot kóstált. Utóbbi sem rossz annak tükrében, hogy ebben már segédvonalakat rajzoló tolatókamera és bár angol nyelven beszélő, de precíz és pontos navigációs rendszer is szerepel. Ugyanakkor legjobb boltnak az alapverzió tűnik, hacsak nem hosszútávfutónak vesszük a Tipót, aminek egyébként alkalmas. Az 1,6-os dízelben tengernyi, egészen pontosan 320 Nm nyomaték van, ráadásul karakterisztikája is kedvezőbbnek tűnt, mint például az 500 L Trekkingben, már 1500/perctől terhelhető. Váltója viszont nem csak hosszú úton jár, hosszúra áttételezett is. Városban sokszor sok a negyedik, gyakorta kell visszakapcsolni harmadikba, az autópályás (óra szerinti) 130-as tempó viszont mindössze 2200/perc fordulattal futható. Akkor egész csendes a Tipo, hidegen, illetve gyorsításkor azonban nincs szép hangja. A csúcsdízel katalógus szerinti vegyes fogyasztási értéke 3,7 l/100 km, autópályán és városban ennek ellenére kevéssel 6 liter feletti étvágyat regisztráltunk (igaz, még téli gumikkal), országúton persze nem kunszt vele 5 liter alatt fogyasztani, tesztátlagunk így lett 5,8 l/100 km.

%KA%Régi ismerős az 1,6 literes Multijet 2 dízelmotor. Nem is rossz, ám váltója hosszú úton járó, hosszúra is áttételezett%KA%

Régi ismerős az 1,6 literes Multijet 2 dízelmotor. Nem is rossz, ám váltója hosszú úton járó, hosszúra is áttételezett

%KA%Alapból csak manuális, a Lounge csúcsverziónál már automata klímás a Tipo, tolatókamerája nem a legjobb képű, de legalább olcsó és segédvonalakat is rajzoló, a négy elektromos ablak alap, de csak a sofőré automata (egy érintésre végigfutó)%KA% %KA%Alapból csak manuális, a Lounge csúcsverziónál már automata klímás a Tipo, tolatókamerája nem a legjobb képű, de legalább olcsó és segédvonalakat is rajzoló, a négy elektromos ablak alap, de csak a sofőré automata (egy érintésre végigfutó)%KA% %KA%Alapból csak manuális, a Lounge csúcsverziónál már automata klímás a Tipo, tolatókamerája nem a legjobb képű, de legalább olcsó és segédvonalakat is rajzoló, a négy elektromos ablak alap, de csak a sofőré automata (egy érintésre végigfutó)%KA%

Alapból csak manuális, a Lounge csúcsverziónál már automata klímás a Tipo, tolatókamerája nem a legjobb képű, de legalább olcsó és segédvonalakat is rajzoló, a négy elektromos ablak alap, de csak a sofőré automata (egy érintésre végigfutó)

A forma kell eladja. Összességében elmondható, hogy a Tipót a formája kell eladja, illetve adhatja el. Meg persze a viszonylag korrekt ellátmánya, olcsó extraárai. Távolságtartós tempomat például mindössze 100 000 forintért kérhető ráfutásvédelemmel. Egyéb modern sofőrsegéd mondjuk nincs hozzá, és egyéb jellemzői, vezetési élménye, kényelme, úttartása, de még Euro NCAP szerinti biztonsága is elmaradásban van a kompakt konkurensekkel szemben. Márpedig dízelmotorral nem olcsóbb, mint egy alap Kia cee'd vagy Renault Megane. Benzines alapmotorral, nem egész 4 millió forintért, klímával és 6 légzsákkal viszont mégiscsak egy nagyon mutatós és tágas családi kombi. Úgy ajánlott választani, hacsak nem sikerül komoly kereskedői kedvezményt kiharcolni egy-egy gázolajos példányra.

%KA%Van arca, van mérete, dízelmotorral azonban ára is, ahhoz mérten pedig nem elég kifinomult a Tipo. Benzines verzióira viszont olyan központi árkedvezmény van, hogy azok akár családi, akár céges autónak csábítóak lehetnek%KA%

Van arca, van mérete, dízelmotorral azonban ára is, ahhoz mérten pedig nem elég kifinomult a Tipo. Benzines verzióira viszont olyan központi árkedvezmény van, hogy azok akár családi, akár céges autónak csábítóak lehetnek

Értékelés

Pozitív
Tágas utas- és csomagtér, kényelmes ülések, erős, egyenletes tempónál csendes motor, kedvező alapár
Negatív
Extrázva már nem olcsó, jelentős oldaldőlés, hosszú úton járó váltó, kifinomulatlan kezelőszervek, húzatáskor és hidegen bántó motorzaj

Árak

Tesztmodell alapára 6 105 000 Ft (2017. április 12.)
Tesztmodell ára 6 390 000 Ft (2017. április 12.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4571 mm
Szélesség: 1792 mm
Magasság: 1514 mm
Saját tömeg: 1270 kg
Össztömeg: 1770 kg
Tengelytáv: 2636 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 550-1650 liter
Belső szélesség elöl: 1500 mm
Belső szélesség hátul: 1500 mm
Belmagasság elöl: 920-990 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 230 mm
Ülőlap hossza elöl: 505 mm
Ülőlap hossza hátul: 495 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1370 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 450-690 mm
Csomagtér hossza: 980 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1640 mm
Raktérnyílás szélessége: 1040 mm
Raktérnyílás magassága: 760 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 320 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 3750 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 199 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9.70 s
CO2-kibocsátás: 110 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 3,7 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,8 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Autós túraötletek Budapest közelében - a vezetés élményéért

Ha autós túra, akkor ma a Transzfogarasi út, meg persze az Alpok jut a legtöbbek eszébe, pedig...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Ellentétesen változnak az üzemanyagárak

Bár árcsökkenés és áremelés is jut e hét szerdára, utóbbi jelentősebb lesz a töltőállomásokon.

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

menyus62 írta: 2 hónapja
tzs írta: 5 hónapja

"a legolcsóbb gázolajosért 5,25, a belépő 1,6-os dízelért 5,5 millió forint fizetendő"

Ezt nem teljesen értem. Van az 1,6-osnál olcsóbb (kisebb?) dízel is?


Igen, van egy 1,3 as 95 lóerős dízel is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
tzs írta: 5 hónapja

"a legolcsóbb gázolajosért 5,25, a belépő 1,6-os dízelért 5,5 millió forint fizetendő"
Ezt nem teljesen értem. Van az 1,6-osnál olcsóbb (kisebb?) dízel is?

A válaszoláshoz belépés szükséges
tzs írta: 5 hónapja

"Csomagtere alaphelyzetben is 550 literes. Ez még úgy is tisztességes érték, hogy ebből 20 liter a küszöbmentes nyílás és az üléshajtással sík padló érdekében elengedhetetlen álpadló alatti."
"Összesen 550, de a küszöbmentes nyílást, ülésdöntéssel sík padlót adó álpadló felett is 520 literes..."

550-20=520? Itt gubanc lehet a számokban...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Hirdetés

FIAT tesztek

Fiat Fullback 2.4 180 LX 4x4 MT6 Silver teszt

Az öltönye olasz - Fiat Fullback

Jó boltokat csináltak mostanában az olaszok, a Fullback nem más, mint egy Mitsubishi L200, de még annyira sem alakították át, mint a Mazda MX-5-öt, amikor 124 Spider lett belőle. És ez így jó!


Fiat Tipo 1.4 16V Opening Edition teszt

Lusta, de szerethető családtag - Fiat Tipo teszt

Rég járt nálunk Fiat tesztautó, ezért nagy lelkesedéssel vártuk, mit nyújt majd az új Tipo. Az alapmotornak számító 1.4-essel próbáltuk.


Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Még több FIAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendelés előtt mindenképp ajánlott kipróbálni a szóba jöhető modelleket

A tesztvezetés az ismerkedésről szól, nem szabad kihagyni

10 órája – Sztori

Autóvásárlás előtt a legfontosabb, hogy megismerjük a portékát, valamint felmérjük és felismerjük saját igényeinket. Ebben pedig nagy segítség egy profi kereskedő.


Felidéztük a történelmet a Mazda augsburgi múzeumában

Japán ékszerdoboz Németországban

18 órája – Sztori

Tavaly tavasszal nyitotta meg kapuit a München melletti Mazda Classic Museum, amely világszinten is a japán gyártó egyik legnagyobb gyűjteménye. Amiket láttunk, attól nem egyszer esett le az állunk.


Állítólag ismét lesz Toyota Celica

Egy legenda visszatér?

Tegnap – Sztori

Meg nem nevezett forrásból kiszivárgott hírek szerint a Toyota az elmúlt hetekben szabadalmaztatta a Celica modellnevet Észak-Amerikában, s erre készül Európában is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FIAT TIPO 1.6 Multijet Lounge Aut. navi. Tempomat

FIAT TIPO 1.6 Multijet...

Ár: 6.189.000 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FIAT TIPO 1.4 16V

FIAT TIPO 1.4 16V

Ár: 3.490.000 Ft

Évjárat: 2017 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

FIAT TIPO 1.4 DGT

FIAT TIPO 1.4 DGT

Ár: 280.000 Ft

Évjárat: 1992

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!