0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Női fitnesz

Ford Fiesta Sport teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A barátnőmnek viszont habozás nélkül megvenném, mert pici, stílusos és mozgékony, akárcsak a hasonlóan motorizált MINI Cooper, amely beugró változatban is egymillió forinttal drágább, mint ez a nagyon gazdagon extrázott Fiesta tesztautó.

Teszt
Műszaki adatok

Fordított irányzat: amíg a legtöbb gyártó fekete fényszóróbetéttel szereli sportos modelljeit, addig a Fiesta Sport éppen a széria fekete helyett kapott fényes felületű alkatrészt

Fordított irányzat: amíg a legtöbb gyártó fekete fényszóróbetéttel szereli sportos modelljeit, addig a Fiesta Sport éppen a széria fekete helyett kapott fényes felületű alkatrészt

Kemény a rugózás, eléggé ráz a Fiesta, viszont élvezetes vele kanyarodni

Kemény a rugózás, eléggé ráz a Fiesta, viszont élvezetes vele kanyarodni

Szóval pici, stílusos és mozgékony. E jellemtrióból nem vitatható a stílusosság és a mozgékonyság, a méreteket feszegető kérdéseknél azonban rezeg a léc, pontosan ugyanúgy, mint a KIA Vengánál leírtakban. A szomszédom Peugeot 306-osa mellett parkolva a négyméteres Fiesta egyáltalán nem tűnt jelentéktelennek, sőt, csak éppen az igazsághoz hozzátartozik, hogy tíz évvel korábban a 306-ost egy kategóriával feljebb nevezték be a piaci játékba. A háromajtós Sport kivitel felszereltsége gyakorlatilag a közepes Trend szintről indul, de a 4,12 millió forintos alapárért azért bőséggel kapunk plusz tartozékokat. A teljesség igénye nélküli felsorolásból nem hagyható ki a sportosabbra hangolt futómű, a légterelő készlet (lökhárítók, hátsó szárny), a 16 colos könnyűfém felni, és a fokozott oldaltartást biztosító két első ülés, továbbá örömteli a széria első oldal-, valamint a vezetőnél a térdlégzsák megléte. Annak idején a Ford Puma volt a fiatal (?) lányok kedvence, a jómódú apukák előszeretettel vásárolták ezt a típust aranyhajú, csillagszemű büszkeségeiknek az érettségi megszerzésének örömére; de a Pumának már se híre, se hamva, mi lesz hát az önálló mobilitásra vágyó nőnemű népességgel? Semmi, a Fiesta Sport így feldíszítve a kvázi tökéletes Puma-pótlék, aggodalomra tehát nincs okunk, a fiúkat pedig nyugodtan felejtsük el, mert ők ötmillióért inkább használt Bimmert vesznek, kakaóval teli sorhatossal, és nem egy ilyen trendi, látványosra sminkelt guruló ékszerdobozt.

Sajnálatos, hogy a lökhárító mögé rejtették el a kipufogót, ha már Sport kivitel, legalább egy szép végződés dukálna. Hátrafelé rossz a kilátás, nem érdemes spórolni a tolatóradarral

Sajnálatos, hogy a lökhárító mögé rejtették el a kipufogót, ha már Sport kivitel, legalább egy szép végződés dukálna. Hátrafelé rossz a kilátás, nem érdemes spórolni a tolatóradarral

Szokatlan a kék belső, de az elérni kívánt hatást garantálja, a fürge Fiesta belül is egyediséget mutat

Szokatlan a kék belső, de az elérni kívánt hatást garantálja, a fürge Fiesta belül is egyediséget mutat

Az imént említett súlyos összeg természetesen extrákkal együtt értendő, ettől függetlenül hamar elszalad a ló számolgatás közben. Az utastér legfeltűnőbb holmija, a háromféle színű bőrből varrt Individual bőrkárpit − a szintén bőrözött kormánnyal, ajtóburkolattal, a kék műszerfallal, és a színben kontrasztos szélű szőnyegekkel − önmagában bő 400 ezer forint, 50 ezer a függönylégzsák, 60 ezer a riasztó, és picit övön aluli, hogy a tükröket 16 ezer forint ellenében lehet fűteni, illetve elektromosan állítani, behajtani. A menetstabilizáló nagyságrendileg ugyanúgy 100 ezer forint, mint a legkomolyabb hifi az automata légkondicionálóval együtt, és a sornak még koránt sincs vége, de akit érdekel, biztosan megnézi a pontos tételsort a márka honlapján. A lényeg, millióban 5-össel kezdődő vételár nem csekélység egy hivatalosan kisautónak minősülő Fordért, amely után azért meglepően sokan fordultak meg az utcán. A vakítóan fehér fényezés valósággal vonzotta a tekinteteket, és ezzel a Fordnál tökéletesen tisztában lehetnek, mert hiába nem metál- vagy gyöngyház dukkóról van szó, ügyesen felárat kérnek érte. Bár alaphelyzetben nem egy ligában küzd a prémiumnak mondott MINI és a Fiesta, a párhuzamba állítás most valahogy adja magát, hiszen mindkét modell egyértelműen a vevők érzelmeire próbál hatni, ráadásul ugyanazokkal az eszközökkel: egyedi külső, különleges belső, vezetési élmény 120 lóerővel.

Mivel a Sport háromajtós, a konstrukcióból adódóan távol van a B oszlop, az üléstámla vaskos, és emiatt kényelmetlen a biztonsági övet elérni. Hátra már nem jutott kék oldalkárpit... Mivel a Sport háromajtós, a konstrukcióból adódóan távol van a B oszlop, az üléstámla vaskos, és emiatt kényelmetlen a biztonsági övet elérni. Hátra már nem jutott kék oldalkárpit... Mivel a Sport háromajtós, a konstrukcióból adódóan távol van a B oszlop, az üléstámla vaskos, és emiatt kényelmetlen a biztonsági övet elérni. Hátra már nem jutott kék oldalkárpit...

Mivel a Sport háromajtós, a konstrukcióból adódóan távol van a B oszlop, az üléstámla vaskos, és emiatt kényelmetlen a biztonsági övet elérni. Hátra már nem jutott kék oldalkárpit...

Ez minden, csak nem sportos autóba való műszerpark. Igaz, a csajoknak elég annyit tudni, hogy van-e benne üzemanyag

Ez minden, csak nem sportos autóba való műszerpark. Igaz, a csajoknak elég annyit tudni, hogy van-e benne üzemanyag

A MINI a retróláz zseniálisan profi terméke, tehát a külseje azért éppen olyan, amilyen, és azért van benne, például levesestál méretű sebességmérő, mert ettől lesz egyedi. Ezzel, és a többi hasonló turpissággal határolódik el a szokványostól, ezt kell busásan megfizetni, no és persze a háttérben leledző BMW márkanevet. Ehhez képest a Fiesta Sport ugyanolyan tucatáru, mint bármelyik olcsóbb rokona, vagy hasonszőrű konkurense, csak sokkal mutatósabb a külseje, a színek miatt vidámabb a belseje, és jó vele menni, de erről később. A műszerfal látványos, a formatervezett középkonzolt viszont szokni kell, ahol egy blokkba tömörül a rádió, a fedélzeti számítógép és a teljes menürendszer vezérlése. A műszerezettség szegényes, a Sport nem jelent egyet a GTI-vel, netán Ford-nyelven az ST-vel, még a mutatók sem függőlegesből indulnak – innen is látszik, nem gépszerető autóbolondoknak szánják ezt a kocsit. A kezelhetőség megegyezik a normál Fiestáéval, elöl maximális a kényelem, hátra bekúszni nem elementáris élmény, a férőhely sem bőséges, de praktikus, ha van hátsó utas, aki előre tudja nyújtani a kényelmetlen kicsavarodás nélkül amúgy elérhetetlen biztonsági övet. A csomagtér közel 300 literes térfogata kedvező értéknek mondható, és maximális kihasználással majd egy köbméternyi cuccot fuvarozhatunk.

Női szemmel nézve, azaz műkörmös női ujjakkal próbálgatva is kellemes a Fiesta használata. A nyomni, a húzni, és a tekerni való gombok is könnyen kezelhetők, a kormányon elhelyezett kapcsolóknál sem gond a hosszú köröm. A kilincsek nem jelentenek veszélyt a körmökre, a hátsó ajtó könnyen nyílik, zárásához a műanyag burkolatba mélyített, nagy méretű fogantyút képeztek ki. Női szemmel nézve, azaz műkörmös női ujjakkal próbálgatva is kellemes a Fiesta használata. A nyomni, a húzni, és a tekerni való gombok is könnyen kezelhetők, a kormányon elhelyezett kapcsolóknál sem gond a hosszú köröm. A kilincsek nem jelentenek veszélyt a körmökre, a hátsó ajtó könnyen nyílik, zárásához a műanyag burkolatba mélyített, nagy méretű fogantyút képeztek ki. Női szemmel nézve, azaz műkörmös női ujjakkal próbálgatva is kellemes a Fiesta használata. A nyomni, a húzni, és a tekerni való gombok is könnyen kezelhetők, a kormányon elhelyezett kapcsolóknál sem gond a hosszú köröm. A kilincsek nem jelentenek veszélyt a körmökre, a hátsó ajtó könnyen nyílik, zárásához a műanyag burkolatba mélyített, nagy méretű fogantyút képeztek ki.

Női szemmel nézve, azaz műkörmös női ujjakkal próbálgatva is kellemes a Fiesta használata. A nyomni, a húzni, és a tekerni való gombok is könnyen kezelhetők, a kormányon elhelyezett kapcsolóknál sem gond a hosszú köröm. A kilincsek nem jelentenek veszélyt a körmökre, a hátsó ajtó könnyen nyílik, zárásához a műanyag burkolatba mélyített, nagy méretű fogantyút képeztek ki.

Remek választás ez a korszerű, 120 lóerős motor, az autó eleven, de nem veszélyes

Remek választás ez a korszerű, 120 lóerős motor, az autó eleven, de nem veszélyes

Mozgás közben fordul a kocka, mert a trendi Barbie-járgány egy városi gokart maszkját húzza magára. Az 1,6 literes, pörgős karakterű Duratec TI-VCT benzinmotor nem turbós, így a 120 lóerő mellé nem társul tengernyi nyomaték, a változó szelepvezérlésnek köszönhetően azonban tág határok között használható, életteli gépezet repíti a Fordot. A hangzás szintén nem rossz, és mivel feltankolva, vezetővel együtt éppen csak 1 tonna felett alakul a saját tömeg, az autó hamar lendületbe hozható. A stopper gonoszkodik, a nulláról százra megadott 9,9 másodperc a valóságban kevesebbnek érződik, a 193 km/órás végsebesség pedig hivatalosan ki sem használható képesség. A dinamizmusnak nincs irreális költsége, a városi max 9 literrel szemben autóúton akár 6 liter alatt el lehet gurulni, összességében tehát nem kunszt 7 liter környéki átlagot kihozni. A futómű a várakozásoknak megfelelően kemény, a Fiesta Sport rosszabb minőségű úton hajlamos kirázni az utasok lelkét, de ez az ára a vezetési élménynek. Higgyék el, nem rossz üzlet, mert a kis fenevaddal vigyorogva lehet kanyarokra vadászni, a kormány informatívabb a döglöttséget hitelesen imitáló átlagnál, egyedül a hosszú utakon bolyongó váltókart érheti panasz. A fék jó, igaz, a fékerő adagolhatósága szerintünk némi megszokást igényel, de ez csak alkalmazkodás kérdése, semmi több. A tesztautón opciós, 17 colos felnikre húzták a vadonatúj nyári abroncsokat, aki ezzel rendeli meg az autót, számítson rá, hogy minden hosszanti mélyedés azonnal „sínre teszi” a Fiestát, amely ilyenkor menne a saját útján.

Nem része a Sport csomagnak a 17 colos könnyűfém felni, alapban csak 16 colos kerék jár, amivel egészen biztosan jobb a gördülési komfort Nem része a Sport csomagnak a 17 colos könnyűfém felni, alapban csak 16 colos kerék jár, amivel egészen biztosan jobb a gördülési komfort Nem része a Sport csomagnak a 17 colos könnyűfém felni, alapban csak 16 colos kerék jár, amivel egészen biztosan jobb a gördülési komfort

Nem része a Sport csomagnak a 17 colos könnyűfém felni, alapban csak 16 colos kerék jár, amivel egészen biztosan jobb a gördülési komfort

Autópályán jól jönne a 6. fokozat, hosszú utazásnál nem ideális az állandó magas fordulatszám

Autópályán jól jönne a 6. fokozat, hosszú utazásnál nem ideális az állandó magas fordulatszám

Reális piaci ellenfelek után kutatva a 125 lóerős Suzuki Swift Sport (4,32 millió Ft) maradt fenn a rostán, mint a legpotenciálisabb kihívó, de bármilyen jó is a nemzetközi híre a japán méregzsáknak, külsőségeiben nem veheti fel a versenyt az attraktív megjelenésű Forddal. Aki ragaszkodik a japán technikához, vigye haza a Fiestával műszakilag rokon Mazda2 GTA-t (4,5 millió Ft), amelynek unalmasan fekete, ám precízen összeszerelt belseje valószínűleg nem hallat olyan zörgéseket, amiket néha a kékkel bélelt Fordban tapasztaltunk, de vigyázat, a Mazda benzinmotorja csak 1,5 literes, 103 lóerős. Végezetül, aki csak száguldozni szeretne, teljesen anonim módon, válassza a szolid német uniformist viselő Volkswagen Polo Highline 1.2 TSI-t (4,1 millió Ft), amelynek nyomatékos, 105 lóerős turbómotorja abszolút partiban van az 1,6-os szívó benzinessel.

Méretek

Hosszúság: 3953 mm
Szélesség: 1722 mm
Magasság: 1481 mm
Saját tömeg: 1045 kg
Össztömeg: 1500 kg
Tengelytáv: 2489 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 295 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 4
Hengerűrtartalom: 1596 cm³
Sebességváltó: mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték: 152 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 193 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,9 s
Gyári vegyes fogyasztás: 7,2 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Használt prémiumautók egymillió forintig. Audi, BMW, Mercedes

Prémiumra vágyik a magyar. Persze, a legtöbbet akarjuk kihozni abból, amennyink van és csábítóak...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Fiesta ST teszt

Végre egy élményautó. Ford Fiesta ST teszt Videó

Az egyik legnépszerűbb kisautó frissítésével sportkiadás is érkezett, és örömmel jelentjük, hogy a második generációs Ford Fiesta ST igen jól sikerült darab. Élmény pályán, de a hétköznapokban is.


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

2 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

4 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FIESTA 1.4 Comfort (Automata)

FORD FIESTA 1.4 Comfor...

Ár: 1.350.000 Ft

Évjárat: 2004 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.6 TDCi DPF ECOnetic KLÍMA

FORD FIESTA 1.6 TDCi D...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2011 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FIESTA 1.6 TDCi DPF Titanium webasto állófűtés!!!

FORD FIESTA 1.6 TDCi D...

Ár: 1.580.000 Ft

Évjárat: 2010 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!