0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Női fitnesz

Ford Fiesta Sport teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A barátnőmnek viszont habozás nélkül megvenném, mert pici, stílusos és mozgékony, akárcsak a hasonlóan motorizált MINI Cooper, amely beugró változatban is egymillió forinttal drágább, mint ez a nagyon gazdagon extrázott Fiesta tesztautó.

Teszt
Műszaki adatok

Fordított irányzat: amíg a legtöbb gyártó fekete fényszóróbetéttel szereli sportos modelljeit, addig a Fiesta Sport éppen a széria fekete helyett kapott fényes felületű alkatrészt

Fordított irányzat: amíg a legtöbb gyártó fekete fényszóróbetéttel szereli sportos modelljeit, addig a Fiesta Sport éppen a széria fekete helyett kapott fényes felületű alkatrészt

Kemény a rugózás, eléggé ráz a Fiesta, viszont élvezetes vele kanyarodni

Kemény a rugózás, eléggé ráz a Fiesta, viszont élvezetes vele kanyarodni

Szóval pici, stílusos és mozgékony. E jellemtrióból nem vitatható a stílusosság és a mozgékonyság, a méreteket feszegető kérdéseknél azonban rezeg a léc, pontosan ugyanúgy, mint a KIA Vengánál leírtakban. A szomszédom Peugeot 306-osa mellett parkolva a négyméteres Fiesta egyáltalán nem tűnt jelentéktelennek, sőt, csak éppen az igazsághoz hozzátartozik, hogy tíz évvel korábban a 306-ost egy kategóriával feljebb nevezték be a piaci játékba. A háromajtós Sport kivitel felszereltsége gyakorlatilag a közepes Trend szintről indul, de a 4,12 millió forintos alapárért azért bőséggel kapunk plusz tartozékokat. A teljesség igénye nélküli felsorolásból nem hagyható ki a sportosabbra hangolt futómű, a légterelő készlet (lökhárítók, hátsó szárny), a 16 colos könnyűfém felni, és a fokozott oldaltartást biztosító két első ülés, továbbá örömteli a széria első oldal-, valamint a vezetőnél a térdlégzsák megléte. Annak idején a Ford Puma volt a fiatal (?) lányok kedvence, a jómódú apukák előszeretettel vásárolták ezt a típust aranyhajú, csillagszemű büszkeségeiknek az érettségi megszerzésének örömére; de a Pumának már se híre, se hamva, mi lesz hát az önálló mobilitásra vágyó nőnemű népességgel? Semmi, a Fiesta Sport így feldíszítve a kvázi tökéletes Puma-pótlék, aggodalomra tehát nincs okunk, a fiúkat pedig nyugodtan felejtsük el, mert ők ötmillióért inkább használt Bimmert vesznek, kakaóval teli sorhatossal, és nem egy ilyen trendi, látványosra sminkelt guruló ékszerdobozt.

Sajnálatos, hogy a lökhárító mögé rejtették el a kipufogót, ha már Sport kivitel, legalább egy szép végződés dukálna. Hátrafelé rossz a kilátás, nem érdemes spórolni a tolatóradarral

Sajnálatos, hogy a lökhárító mögé rejtették el a kipufogót, ha már Sport kivitel, legalább egy szép végződés dukálna. Hátrafelé rossz a kilátás, nem érdemes spórolni a tolatóradarral

Szokatlan a kék belső, de az elérni kívánt hatást garantálja, a fürge Fiesta belül is egyediséget mutat

Szokatlan a kék belső, de az elérni kívánt hatást garantálja, a fürge Fiesta belül is egyediséget mutat

Az imént említett súlyos összeg természetesen extrákkal együtt értendő, ettől függetlenül hamar elszalad a ló számolgatás közben. Az utastér legfeltűnőbb holmija, a háromféle színű bőrből varrt Individual bőrkárpit − a szintén bőrözött kormánnyal, ajtóburkolattal, a kék műszerfallal, és a színben kontrasztos szélű szőnyegekkel − önmagában bő 400 ezer forint, 50 ezer a függönylégzsák, 60 ezer a riasztó, és picit övön aluli, hogy a tükröket 16 ezer forint ellenében lehet fűteni, illetve elektromosan állítani, behajtani. A menetstabilizáló nagyságrendileg ugyanúgy 100 ezer forint, mint a legkomolyabb hifi az automata légkondicionálóval együtt, és a sornak még koránt sincs vége, de akit érdekel, biztosan megnézi a pontos tételsort a márka honlapján. A lényeg, millióban 5-össel kezdődő vételár nem csekélység egy hivatalosan kisautónak minősülő Fordért, amely után azért meglepően sokan fordultak meg az utcán. A vakítóan fehér fényezés valósággal vonzotta a tekinteteket, és ezzel a Fordnál tökéletesen tisztában lehetnek, mert hiába nem metál- vagy gyöngyház dukkóról van szó, ügyesen felárat kérnek érte. Bár alaphelyzetben nem egy ligában küzd a prémiumnak mondott MINI és a Fiesta, a párhuzamba állítás most valahogy adja magát, hiszen mindkét modell egyértelműen a vevők érzelmeire próbál hatni, ráadásul ugyanazokkal az eszközökkel: egyedi külső, különleges belső, vezetési élmény 120 lóerővel.

Mivel a Sport háromajtós, a konstrukcióból adódóan távol van a B oszlop, az üléstámla vaskos, és emiatt kényelmetlen a biztonsági övet elérni. Hátra már nem jutott kék oldalkárpit... Mivel a Sport háromajtós, a konstrukcióból adódóan távol van a B oszlop, az üléstámla vaskos, és emiatt kényelmetlen a biztonsági övet elérni. Hátra már nem jutott kék oldalkárpit... Mivel a Sport háromajtós, a konstrukcióból adódóan távol van a B oszlop, az üléstámla vaskos, és emiatt kényelmetlen a biztonsági övet elérni. Hátra már nem jutott kék oldalkárpit...

Mivel a Sport háromajtós, a konstrukcióból adódóan távol van a B oszlop, az üléstámla vaskos, és emiatt kényelmetlen a biztonsági övet elérni. Hátra már nem jutott kék oldalkárpit...

Ez minden, csak nem sportos autóba való műszerpark. Igaz, a csajoknak elég annyit tudni, hogy van-e benne üzemanyag

Ez minden, csak nem sportos autóba való műszerpark. Igaz, a csajoknak elég annyit tudni, hogy van-e benne üzemanyag

A MINI a retróláz zseniálisan profi terméke, tehát a külseje azért éppen olyan, amilyen, és azért van benne, például levesestál méretű sebességmérő, mert ettől lesz egyedi. Ezzel, és a többi hasonló turpissággal határolódik el a szokványostól, ezt kell busásan megfizetni, no és persze a háttérben leledző BMW márkanevet. Ehhez képest a Fiesta Sport ugyanolyan tucatáru, mint bármelyik olcsóbb rokona, vagy hasonszőrű konkurense, csak sokkal mutatósabb a külseje, a színek miatt vidámabb a belseje, és jó vele menni, de erről később. A műszerfal látványos, a formatervezett középkonzolt viszont szokni kell, ahol egy blokkba tömörül a rádió, a fedélzeti számítógép és a teljes menürendszer vezérlése. A műszerezettség szegényes, a Sport nem jelent egyet a GTI-vel, netán Ford-nyelven az ST-vel, még a mutatók sem függőlegesből indulnak – innen is látszik, nem gépszerető autóbolondoknak szánják ezt a kocsit. A kezelhetőség megegyezik a normál Fiestáéval, elöl maximális a kényelem, hátra bekúszni nem elementáris élmény, a férőhely sem bőséges, de praktikus, ha van hátsó utas, aki előre tudja nyújtani a kényelmetlen kicsavarodás nélkül amúgy elérhetetlen biztonsági övet. A csomagtér közel 300 literes térfogata kedvező értéknek mondható, és maximális kihasználással majd egy köbméternyi cuccot fuvarozhatunk.

Női szemmel nézve, azaz műkörmös női ujjakkal próbálgatva is kellemes a Fiesta használata. A nyomni, a húzni, és a tekerni való gombok is könnyen kezelhetők, a kormányon elhelyezett kapcsolóknál sem gond a hosszú köröm. A kilincsek nem jelentenek veszélyt a körmökre, a hátsó ajtó könnyen nyílik, zárásához a műanyag burkolatba mélyített, nagy méretű fogantyút képeztek ki. Női szemmel nézve, azaz műkörmös női ujjakkal próbálgatva is kellemes a Fiesta használata. A nyomni, a húzni, és a tekerni való gombok is könnyen kezelhetők, a kormányon elhelyezett kapcsolóknál sem gond a hosszú köröm. A kilincsek nem jelentenek veszélyt a körmökre, a hátsó ajtó könnyen nyílik, zárásához a műanyag burkolatba mélyített, nagy méretű fogantyút képeztek ki. Női szemmel nézve, azaz műkörmös női ujjakkal próbálgatva is kellemes a Fiesta használata. A nyomni, a húzni, és a tekerni való gombok is könnyen kezelhetők, a kormányon elhelyezett kapcsolóknál sem gond a hosszú köröm. A kilincsek nem jelentenek veszélyt a körmökre, a hátsó ajtó könnyen nyílik, zárásához a műanyag burkolatba mélyített, nagy méretű fogantyút képeztek ki.

Női szemmel nézve, azaz műkörmös női ujjakkal próbálgatva is kellemes a Fiesta használata. A nyomni, a húzni, és a tekerni való gombok is könnyen kezelhetők, a kormányon elhelyezett kapcsolóknál sem gond a hosszú köröm. A kilincsek nem jelentenek veszélyt a körmökre, a hátsó ajtó könnyen nyílik, zárásához a műanyag burkolatba mélyített, nagy méretű fogantyút képeztek ki.

Remek választás ez a korszerű, 120 lóerős motor, az autó eleven, de nem veszélyes

Remek választás ez a korszerű, 120 lóerős motor, az autó eleven, de nem veszélyes

Mozgás közben fordul a kocka, mert a trendi Barbie-járgány egy városi gokart maszkját húzza magára. Az 1,6 literes, pörgős karakterű Duratec TI-VCT benzinmotor nem turbós, így a 120 lóerő mellé nem társul tengernyi nyomaték, a változó szelepvezérlésnek köszönhetően azonban tág határok között használható, életteli gépezet repíti a Fordot. A hangzás szintén nem rossz, és mivel feltankolva, vezetővel együtt éppen csak 1 tonna felett alakul a saját tömeg, az autó hamar lendületbe hozható. A stopper gonoszkodik, a nulláról százra megadott 9,9 másodperc a valóságban kevesebbnek érződik, a 193 km/órás végsebesség pedig hivatalosan ki sem használható képesség. A dinamizmusnak nincs irreális költsége, a városi max 9 literrel szemben autóúton akár 6 liter alatt el lehet gurulni, összességében tehát nem kunszt 7 liter környéki átlagot kihozni. A futómű a várakozásoknak megfelelően kemény, a Fiesta Sport rosszabb minőségű úton hajlamos kirázni az utasok lelkét, de ez az ára a vezetési élménynek. Higgyék el, nem rossz üzlet, mert a kis fenevaddal vigyorogva lehet kanyarokra vadászni, a kormány informatívabb a döglöttséget hitelesen imitáló átlagnál, egyedül a hosszú utakon bolyongó váltókart érheti panasz. A fék jó, igaz, a fékerő adagolhatósága szerintünk némi megszokást igényel, de ez csak alkalmazkodás kérdése, semmi több. A tesztautón opciós, 17 colos felnikre húzták a vadonatúj nyári abroncsokat, aki ezzel rendeli meg az autót, számítson rá, hogy minden hosszanti mélyedés azonnal „sínre teszi” a Fiestát, amely ilyenkor menne a saját útján.

Nem része a Sport csomagnak a 17 colos könnyűfém felni, alapban csak 16 colos kerék jár, amivel egészen biztosan jobb a gördülési komfort Nem része a Sport csomagnak a 17 colos könnyűfém felni, alapban csak 16 colos kerék jár, amivel egészen biztosan jobb a gördülési komfort Nem része a Sport csomagnak a 17 colos könnyűfém felni, alapban csak 16 colos kerék jár, amivel egészen biztosan jobb a gördülési komfort

Nem része a Sport csomagnak a 17 colos könnyűfém felni, alapban csak 16 colos kerék jár, amivel egészen biztosan jobb a gördülési komfort

Autópályán jól jönne a 6. fokozat, hosszú utazásnál nem ideális az állandó magas fordulatszám

Autópályán jól jönne a 6. fokozat, hosszú utazásnál nem ideális az állandó magas fordulatszám

Reális piaci ellenfelek után kutatva a 125 lóerős Suzuki Swift Sport (4,32 millió Ft) maradt fenn a rostán, mint a legpotenciálisabb kihívó, de bármilyen jó is a nemzetközi híre a japán méregzsáknak, külsőségeiben nem veheti fel a versenyt az attraktív megjelenésű Forddal. Aki ragaszkodik a japán technikához, vigye haza a Fiestával műszakilag rokon Mazda2 GTA-t (4,5 millió Ft), amelynek unalmasan fekete, ám precízen összeszerelt belseje valószínűleg nem hallat olyan zörgéseket, amiket néha a kékkel bélelt Fordban tapasztaltunk, de vigyázat, a Mazda benzinmotorja csak 1,5 literes, 103 lóerős. Végezetül, aki csak száguldozni szeretne, teljesen anonim módon, válassza a szolid német uniformist viselő Volkswagen Polo Highline 1.2 TSI-t (4,1 millió Ft), amelynek nyomatékos, 105 lóerős turbómotorja abszolút partiban van az 1,6-os szívó benzinessel.

Méretek

Hosszúság: 3953 mm
Szélesség: 1722 mm
Magasság: 1481 mm
Saját tömeg: 1045 kg
Össztömeg: 1500 kg
Tengelytáv: 2489 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 295 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 4
Hengerűrtartalom: 1596 cm³
Sebességváltó: mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték: 152 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 193 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,9 s
Gyári vegyes fogyasztás: 7,2 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Fiesta ST teszt

Végre egy élményautó. Ford Fiesta ST teszt Videó

Az egyik legnépszerűbb kisautó frissítésével sportkiadás is érkezett, és örömmel jelentjük, hogy a második generációs Ford Fiesta ST igen jól sikerült darab. Élmény pályán, de a hétköznapokban is.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

3 órája – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

9 órája – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

2 napja – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FIESTA 1.5 TDCi Titanium Technology Titanium

FORD FIESTA 1.5 TDCi T...

Ár: 3.499.000 Ft

Évjárat: 2015 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FIESTA 1.4 Fresh Plus Sz.könyv.Sérmentes KLÍMA

FORD FIESTA 1.4 Fresh...

Ár: 1.099.000 Ft

Évjárat: 2006 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.3

FORD FIESTA 1.3

Ár: 375.000 Ft

Évjárat: 2001 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!