0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

FoCCus

Ford Focus CC teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford kupé-kabriójának formája szenved picit a csak kétrészes tető helyigényétől, de az autón egyébként alig találni fogást.

Teszt
Műszaki adatok

Hibátlan minőségérzet, gazdag alapfelszereltség, szuper Sony hifi, kényelmes bőrülések és egy igazi Focus

Hibátlan minőségérzet, gazdag alapfelszereltség, szuper Sony hifi, kényelmes bőrülések és egy igazi Focus

Az elektromotorok búgása kissé lelohasztja a nyitott autózás ígéretéből fakadó öröm érzését. De amióta a legtöbb tető kézi mozgatás helyett állító motorokkal működik, ez a zümmögő géphang is szerves része immár a manapság tipikus kabriós hangképnek. Úgyhogy inkább valami jó kis CD betölt a nyolc hangszórós, szépen szóló Sony rendszerbe, hangerőt feltol, és mire a számláló úgy harminc másodpercnél tart, a Ford Focus Coupé Cabrio máris felül semmiben nyomja.

A nagy helyigényű tető miatt a csomagtérfedél szinte akkora, mint a motorháztető

A nagy helyigényű tető miatt a csomagtérfedél szinte akkora, mint a motorháztető

A sietség egyébként a típus megjelenésére sem volt jellemző, hiszen utolsóként csatlakozott a német tömeggyártók keménykalapos csapatához, az Opel Astra Twin Tophoz, és a Volkswagen Eos-hoz. Az úttörő szerep amúgy is a franciáknak jutott ebben a kategóriában, név szerint a Renault Mégane-nak és a Peugeot 307 CC-nek. Azok a túlméretes farrészek azóta is számos élcelődés tárgyai. A nagy fenék esetünkben is műszaki kényszerűségből akkora. A francia kontingenshez hasonlóan ugyanis a Focus CC is csupán kétrét tudja hajtogatni tetejét, amely így csukott állapotban óriási helyigénnyel bír. Az Astra és Eos azonban háromdarabos fémorigamit kapott, és ez meg is látszik a jóval harmonikusabb, kecsesebb hátsó vonalvezetésükön. Érdekesség, hogy a Volvo C70-es, amely ugyanarra a műszaki alapra épül, mint a Focus, szintén a jóval elegánsabb megjelenést kölcsönző háromrészes acélöltönyben feszít. Aminek persze meg is van az ára: a C70 9,6 milliótól indul; ugyanezen dízelmotorral és szegényebb felszereltséggel 10,3 millió, majd’ másfél millióval drágább így az olcsónak korántsem nevezhető Focusunknál! A Ford kabriójának azonban valamivel olcsóbb piaci szegmenseket kell megcéloznia, így aztán a háromrészes tetőt szépen lespórolták.

Óriási csomagtér, amely még nyitott tetővel is teljességgel használható méretű

Óriási csomagtér, amely még nyitott tetővel is teljességgel használható méretű

A Fordon még egy külön felirat is büszkén hirdeti, hogy CC-t a Pininfarinával közösen fejlesztették, csak sajnos a végeredmény valahogy nem sikerült olyan olaszosan elegánsra. Olyannyira, hogy első blikkre az ember szaladna Sergio mesterhez segítségért: most akkor hol is van ennek az autónak az eleje és a hátulja? Szerencsére a legutóbbi ráncfelvarrás során a fordosok segítségünkre siettek. Ahol több a króm, az az orra. De tesztautónk érdemeinek elismerése mellett gyorsan jegyezzük is meg, hogy a kategóriájában nagyobb csomagtartót senki sem kínál. Csukott tetővel 534 literes a befogadóképesség, és a féltonnás terhelhetőségnek köszönhetően a Focus CC még első autónak is beválik. Nyitott tetővel is teljességgel megfelelő a fennmaradó csomagtérrész: 248 liter. Az Easy-Entry rendszerű első üléseknek köszönhetően a hátra való beszállás sem jelent tortúrát, elöl pedig kellemesen kemény tömésű, jól tartó bőrfotelekben helyezkedhetünk el.

A legutóbbi ráncfelvarráskor nem csupán a Focus külsejét érintették a változások, a beltér is felértékelődött némileg

A legutóbbi ráncfelvarráskor nem csupán a Focus külsejét érintették a változások, a beltér is felértékelődött némileg

Aki tehát ült már jelenlegi Focus-ban, az a kabrióban is azonnal kiigazodik. Mindenki más pedig egy rövid szemrevételezést követően tisztába kerül a különféle gombokkal, kapcsolókkal, hála az előző Focushoz képest jóval rendezettebb összképet sugárzó műszerfalnak. Remekül kézre áll az elektromos tetőmozgatás gombja is, mint ahogy az egyébként igen gazdagon felszerelt beltér egyéb funkcióinak irányítására és működtetésére szolgáló többi kezelőszerv is. Egy fontos kiegészítő extrára azonban mindenképpen fel kell hívnunk a 136 lóerős, két literes dízelmotorral kacérkodó vásárlók figyelmét. És ez a kiegészítő fűtés, 80 ezerért. E nélkül ugyanis az erős és finom járású TDCi erőforrás hűvös időben és nyitott tetővel sokáig csak langymeleget képes az utastérben teremteni, még szerencse, hogy a széria ülésfűtés szinte grillezésre is alkalmas. Hátsó levegőkilépő híján azonban a hátul ülőknek továbbra is a diszkrét didergés jut ilyenkor osztályrészül, mert ide még akkor sem nagyon jut meleg fuvallat, ha a motor végre nagy nehezen elérte üzemi hőfokát.

Mint a neve is mutatja, ez egy kupé (is), ha tehát fejtér kell, le a tetővel!

Mint a neve is mutatja, ez egy kupé (is), ha tehát fejtér kell, le a tetővel!

A hátsó fűtés hiánya több szempontból is sajnálatos. Egyrészt, mert ami a CC helykínálatát illeti, ha elöl nem két lepattanószerző ül a helyi kosárcsapatból, hanem normál méretű, és esetleg még akár előzékeny sofőr és utas, akkor hátulra nem szükséges kitenni a Csak gyerekeknek táblát. Ugyanakkor pedig az igazi kabriófetisiszták a CC-ben amúgy is inkább hátra ülnek, mivel rendes nyitott autós szélerősség csupán itt tombol, az első fertály környékén ugyanis csak valami gyengéd fuvallatféle lengedez (felszerelt szélfogóval, 65 ezerért még az sem), köszönhetően a rendkívül lapos szögben álló első szélvédőnek, mely olyannyira rányúlik az utastérre, hogy az elöl helyet foglalók feje szinte a napellenzők alatt található.

Ízléses, pontosan leolvasható, informatív műszeregység

Ízléses, pontosan leolvasható, informatív műszeregység

A CC-t vezetve és nyitott tetővel körülnézve a mai kupé-kabriókra jellemző jelenséggel találkozhatunk: ha nyitott tetőnél felnézünk, az eget akkor is inkább a szélvédőn át látjuk. Nyitva egyébként az egész merev karosszéria csupán szerencsétlen ütemű ütések esetén rezzen meg, amúgy pedig csukott tetővel végképp semmi jele csavarodásnak vagy nyiszorgásnak. A Focus utazóautós karakterét csupán a nagy sebességnél tapasztalható szélzaj rontja le némiképp, de ezt a csekélyke hiányosságot a remekül hangolt és élvezetes futómű bőségesen kárpótolja, kielégítve a kanyarhajkurászó urak és a csupán nyugodtan autókázó hölgyek igényeit egyaránt. A hátsó futómű a Focus ST-től kölcsönöz, persze némileg puhábbra vett beállításokkal. Az elektrohidraulikus szervokormány szintén a műfaj legjobbjai közé tartozik, hiszen kiszolgálja az oldalt karlógatós krúzolást és a centiméterre pontos ideális ív hajszolását is. Nem véletlen, hogy ilyen magas szintű futómű/kormányzás egység esetében szinte nincs az a szituáció, amelyben szükség lenne a szintén széria ESP segítségére.

A facelift a külsőt is ellátta a futómű biztosította lendülettel

A facelift a külsőt is ellátta a futómű biztosította lendülettel

Aki tehát a friss levegő és a szabadság élményét részesíti előnyben, az úgyis inkább egy kis kétüléses vászontetősre szavaz majd. Akinek pedig az elegáns megjelenés a fontosabb, és képes is megfizetni, az a Volvóhoz vagy a BMW-hez fordul segítségért CC-ügyben. De aki egy remekül vezethető, korrekt kidolgozású, kiváló ár-érték arányú, a mindennapokban is jól használható, megbízható kupé-kabrióra vágyik, az úgyis a Fordnál köt ki. Feltéve, hogy az Astra Twin Top nagyon nem tetszik neki. Mert ott már 6,5 millióért elhozható a 115 lóerős, 1,6-os benzines. Igaz, korántsem olyan gazdagon felszerelt, mint a kizárólag Titanium felszereltséggel (többek között bőrkormány, bőrkárpit, automata klíma, tempomat, fedélzeti, központi, 17-es alufelni) elérhető Focus CC a szintén 1,6-os, de csak 100 lóerős (7,7 millió forint) − ami a kulturált nyitott autózáshoz bőven elegendő − a 7 és 9 liter között fogyasztó dízelnél átlagban csak úgy 1-2 literrel többet fogyasztó, de persze még feleannyi nyomatékot sem mozgósító, de a TDCi változatnál bő 150 kg-mal könnyebb kis benzinessel. A tesztautó 8,9 milliós alapára azonban a vetélytársak, a dízel Astra TT 8,1 milliója és a TDI Eos 8,5 milliója hallatán, a gazdag beltartalomnak és az imádnivaló vezethetőségnek köszönhetően máris nem hangzik túlzónak.

Méretek

Hosszúság: 4509 mm
Szélesség: 1840 mm
Magasság: 1456 mm
Saját tömeg: 1536 kg
Össztömeg: 1930 kg
Terhelhetőség: 394 kg
Tengelytáv: 2640 mm
Csomagtér: 534 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: Euro 4
Hengerűrtartalom: 1997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték: 320 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény: 100 kW (136 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,4 s
CO2-kibocsátás: 156 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,7/4,9/5,9 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Autós túraötletek Budapest közelében - a vezetés élményéért

Ha autós túra, akkor ma a Transzfogarasi út, meg persze az Alpok jut a legtöbbek eszébe, pedig...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Itthon vezettük a Jeep Compass második generációját

Szakadó esőben is kuckós a Jeep Compass

12 órája – Újdonság

Engedett amerikai büszkeségéből a Jeep, és egy dögös, átgondolt SUV-t állít csatasorba a népes kompakt szegmensben, valódi tereptudással.


Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

Tegnap – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

2 napja – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.6 TDCi Ambiente

FORD FOCUS 1.6 TDCi Am...

Ár: 2.290.000 Ft

Évjárat: 2012 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 Comfort 97000KM.VÉGIGVEZ.SZKÖNYV.1TUL

FORD FOCUS 1.6 Comfort...

Ár: 1.065.000 Ft

Évjárat: 2004 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.6 TDCi Ambiente

FORD FOCUS 1.6 TDCi Am...

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2010 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!