0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

FoCCus

Ford Focus CC teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford kupé-kabriójának formája szenved picit a csak kétrészes tető helyigényétől, de az autón egyébként alig találni fogást.

Teszt
Műszaki adatok

Hibátlan minőségérzet, gazdag alapfelszereltség, szuper Sony hifi, kényelmes bőrülések és egy igazi Focus

Hibátlan minőségérzet, gazdag alapfelszereltség, szuper Sony hifi, kényelmes bőrülések és egy igazi Focus

Az elektromotorok búgása kissé lelohasztja a nyitott autózás ígéretéből fakadó öröm érzését. De amióta a legtöbb tető kézi mozgatás helyett állító motorokkal működik, ez a zümmögő géphang is szerves része immár a manapság tipikus kabriós hangképnek. Úgyhogy inkább valami jó kis CD betölt a nyolc hangszórós, szépen szóló Sony rendszerbe, hangerőt feltol, és mire a számláló úgy harminc másodpercnél tart, a Ford Focus Coupé Cabrio máris felül semmiben nyomja.

A nagy helyigényű tető miatt a csomagtérfedél szinte akkora, mint a motorháztető

A nagy helyigényű tető miatt a csomagtérfedél szinte akkora, mint a motorháztető

A sietség egyébként a típus megjelenésére sem volt jellemző, hiszen utolsóként csatlakozott a német tömeggyártók keménykalapos csapatához, az Opel Astra Twin Tophoz, és a Volkswagen Eos-hoz. Az úttörő szerep amúgy is a franciáknak jutott ebben a kategóriában, név szerint a Renault Mégane-nak és a Peugeot 307 CC-nek. Azok a túlméretes farrészek azóta is számos élcelődés tárgyai. A nagy fenék esetünkben is műszaki kényszerűségből akkora. A francia kontingenshez hasonlóan ugyanis a Focus CC is csupán kétrét tudja hajtogatni tetejét, amely így csukott állapotban óriási helyigénnyel bír. Az Astra és Eos azonban háromdarabos fémorigamit kapott, és ez meg is látszik a jóval harmonikusabb, kecsesebb hátsó vonalvezetésükön. Érdekesség, hogy a Volvo C70-es, amely ugyanarra a műszaki alapra épül, mint a Focus, szintén a jóval elegánsabb megjelenést kölcsönző háromrészes acélöltönyben feszít. Aminek persze meg is van az ára: a C70 9,6 milliótól indul; ugyanezen dízelmotorral és szegényebb felszereltséggel 10,3 millió, majd’ másfél millióval drágább így az olcsónak korántsem nevezhető Focusunknál! A Ford kabriójának azonban valamivel olcsóbb piaci szegmenseket kell megcéloznia, így aztán a háromrészes tetőt szépen lespórolták.

Óriási csomagtér, amely még nyitott tetővel is teljességgel használható méretű

Óriási csomagtér, amely még nyitott tetővel is teljességgel használható méretű

A Fordon még egy külön felirat is büszkén hirdeti, hogy CC-t a Pininfarinával közösen fejlesztették, csak sajnos a végeredmény valahogy nem sikerült olyan olaszosan elegánsra. Olyannyira, hogy első blikkre az ember szaladna Sergio mesterhez segítségért: most akkor hol is van ennek az autónak az eleje és a hátulja? Szerencsére a legutóbbi ráncfelvarrás során a fordosok segítségünkre siettek. Ahol több a króm, az az orra. De tesztautónk érdemeinek elismerése mellett gyorsan jegyezzük is meg, hogy a kategóriájában nagyobb csomagtartót senki sem kínál. Csukott tetővel 534 literes a befogadóképesség, és a féltonnás terhelhetőségnek köszönhetően a Focus CC még első autónak is beválik. Nyitott tetővel is teljességgel megfelelő a fennmaradó csomagtérrész: 248 liter. Az Easy-Entry rendszerű első üléseknek köszönhetően a hátra való beszállás sem jelent tortúrát, elöl pedig kellemesen kemény tömésű, jól tartó bőrfotelekben helyezkedhetünk el.

A legutóbbi ráncfelvarráskor nem csupán a Focus külsejét érintették a változások, a beltér is felértékelődött némileg

A legutóbbi ráncfelvarráskor nem csupán a Focus külsejét érintették a változások, a beltér is felértékelődött némileg

Aki tehát ült már jelenlegi Focus-ban, az a kabrióban is azonnal kiigazodik. Mindenki más pedig egy rövid szemrevételezést követően tisztába kerül a különféle gombokkal, kapcsolókkal, hála az előző Focushoz képest jóval rendezettebb összképet sugárzó műszerfalnak. Remekül kézre áll az elektromos tetőmozgatás gombja is, mint ahogy az egyébként igen gazdagon felszerelt beltér egyéb funkcióinak irányítására és működtetésére szolgáló többi kezelőszerv is. Egy fontos kiegészítő extrára azonban mindenképpen fel kell hívnunk a 136 lóerős, két literes dízelmotorral kacérkodó vásárlók figyelmét. És ez a kiegészítő fűtés, 80 ezerért. E nélkül ugyanis az erős és finom járású TDCi erőforrás hűvös időben és nyitott tetővel sokáig csak langymeleget képes az utastérben teremteni, még szerencse, hogy a széria ülésfűtés szinte grillezésre is alkalmas. Hátsó levegőkilépő híján azonban a hátul ülőknek továbbra is a diszkrét didergés jut ilyenkor osztályrészül, mert ide még akkor sem nagyon jut meleg fuvallat, ha a motor végre nagy nehezen elérte üzemi hőfokát.

Mint a neve is mutatja, ez egy kupé (is), ha tehát fejtér kell, le a tetővel!

Mint a neve is mutatja, ez egy kupé (is), ha tehát fejtér kell, le a tetővel!

A hátsó fűtés hiánya több szempontból is sajnálatos. Egyrészt, mert ami a CC helykínálatát illeti, ha elöl nem két lepattanószerző ül a helyi kosárcsapatból, hanem normál méretű, és esetleg még akár előzékeny sofőr és utas, akkor hátulra nem szükséges kitenni a Csak gyerekeknek táblát. Ugyanakkor pedig az igazi kabriófetisiszták a CC-ben amúgy is inkább hátra ülnek, mivel rendes nyitott autós szélerősség csupán itt tombol, az első fertály környékén ugyanis csak valami gyengéd fuvallatféle lengedez (felszerelt szélfogóval, 65 ezerért még az sem), köszönhetően a rendkívül lapos szögben álló első szélvédőnek, mely olyannyira rányúlik az utastérre, hogy az elöl helyet foglalók feje szinte a napellenzők alatt található.

Ízléses, pontosan leolvasható, informatív műszeregység

Ízléses, pontosan leolvasható, informatív műszeregység

A CC-t vezetve és nyitott tetővel körülnézve a mai kupé-kabriókra jellemző jelenséggel találkozhatunk: ha nyitott tetőnél felnézünk, az eget akkor is inkább a szélvédőn át látjuk. Nyitva egyébként az egész merev karosszéria csupán szerencsétlen ütemű ütések esetén rezzen meg, amúgy pedig csukott tetővel végképp semmi jele csavarodásnak vagy nyiszorgásnak. A Focus utazóautós karakterét csupán a nagy sebességnél tapasztalható szélzaj rontja le némiképp, de ezt a csekélyke hiányosságot a remekül hangolt és élvezetes futómű bőségesen kárpótolja, kielégítve a kanyarhajkurászó urak és a csupán nyugodtan autókázó hölgyek igényeit egyaránt. A hátsó futómű a Focus ST-től kölcsönöz, persze némileg puhábbra vett beállításokkal. Az elektrohidraulikus szervokormány szintén a műfaj legjobbjai közé tartozik, hiszen kiszolgálja az oldalt karlógatós krúzolást és a centiméterre pontos ideális ív hajszolását is. Nem véletlen, hogy ilyen magas szintű futómű/kormányzás egység esetében szinte nincs az a szituáció, amelyben szükség lenne a szintén széria ESP segítségére.

A facelift a külsőt is ellátta a futómű biztosította lendülettel

A facelift a külsőt is ellátta a futómű biztosította lendülettel

Aki tehát a friss levegő és a szabadság élményét részesíti előnyben, az úgyis inkább egy kis kétüléses vászontetősre szavaz majd. Akinek pedig az elegáns megjelenés a fontosabb, és képes is megfizetni, az a Volvóhoz vagy a BMW-hez fordul segítségért CC-ügyben. De aki egy remekül vezethető, korrekt kidolgozású, kiváló ár-érték arányú, a mindennapokban is jól használható, megbízható kupé-kabrióra vágyik, az úgyis a Fordnál köt ki. Feltéve, hogy az Astra Twin Top nagyon nem tetszik neki. Mert ott már 6,5 millióért elhozható a 115 lóerős, 1,6-os benzines. Igaz, korántsem olyan gazdagon felszerelt, mint a kizárólag Titanium felszereltséggel (többek között bőrkormány, bőrkárpit, automata klíma, tempomat, fedélzeti, központi, 17-es alufelni) elérhető Focus CC a szintén 1,6-os, de csak 100 lóerős (7,7 millió forint) − ami a kulturált nyitott autózáshoz bőven elegendő − a 7 és 9 liter között fogyasztó dízelnél átlagban csak úgy 1-2 literrel többet fogyasztó, de persze még feleannyi nyomatékot sem mozgósító, de a TDCi változatnál bő 150 kg-mal könnyebb kis benzinessel. A tesztautó 8,9 milliós alapára azonban a vetélytársak, a dízel Astra TT 8,1 milliója és a TDI Eos 8,5 milliója hallatán, a gazdag beltartalomnak és az imádnivaló vezethetőségnek köszönhetően máris nem hangzik túlzónak.

Méretek

Hosszúság: 4509 mm
Szélesség: 1840 mm
Magasság: 1456 mm
Saját tömeg: 1536 kg
Össztömeg: 1930 kg
Terhelhetőség: 394 kg
Tengelytáv: 2640 mm
Csomagtér: 534 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: Euro 4
Hengerűrtartalom: 1997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték: 320 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény: 100 kW (136 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,4 s
CO2-kibocsátás: 156 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,7/4,9/5,9 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Használt prémiumautók egymillió forintig. Audi, BMW, Mercedes

Prémiumra vágyik a magyar. Persze, a legtöbbet akarjuk kihozni abból, amennyink van és csábítóak...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

2 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

4 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Tovább bővül az M-es BMW-k palettája, új motor is érkezik

Új motort kap a BMW X3 M

4 hónapja – Autósvilág hírei

A következő generációs X3-ból már M-es változat is készül, amely a bajorok legújabb hathengeresét kapja majd meg.


Másfélszer annyit csökken a benzin ára, mint a gázolajé

Komoly mértékben apad a benzin és a gázolaj ára is

3 éve – Autósvilág hírei

Múlt hét pénteken csak a gázolaj ára mérséklődött, most szerdán a benziné is jelentősen lejjebb kerül, a gázolajé tovább apad.


Speciális 7-est épít a BMW Kínának

7-es BMW a ló évére

3 éve – Autósvilág hírei

Az európai luxusgyártók szabály szerint hajbókolnak Kínának. Mára Ázsia lett az elsődleges piacuk, erről tanúskodik ez a 7-es BMW is.


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.8 TDCi Ghia

FORD FOCUS 1.8 TDCi Ghia

Ár: 525.000 Ft

Évjárat: 2003 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.4 Ambiente

FORD FOCUS 1.4 Ambiente

Ár: 699.000 Ft

Évjárat: 2000 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.6 TDCi Trend Durashift DPF

FORD FOCUS 1.6 TDCi Tr...

Ár: 1.099.000 Ft

Évjárat: 2006 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!