0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nincs jobb családi autó? Vallatáson a Ford Galaxy

Ford Galaxy 2.0 TDCi Ghia Powershift teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden főbb paramétert tud a Galaxy a kitűnő családi autó címhez. Vajon részleteivel is meggyőző?

Teszt
Műszaki adatok

Egyenesen óriási méretei ellenére is finoman fut a Galaxy, kanyarban azonban érezni, hogy tömege 1,8 tonna

Egyenesen óriási méretei ellenére is finoman fut a Galaxy, kanyarban azonban érezni, hogy tömege 1,8 tonna

Ideális átmenet a furgon és az elegáns egyterű között a 2006-ban érkezett, idén frissített Galaxy. A 4,82x1,88x1,76 méteres karosszéria csaknem függőleges hát- és oldalfalával tágas belteret ígér, és ad is. Az utastér 7 felnőttet vagy az első 2 ülés mögé akár 2325 liternyi rakományt nyel el gond nélkül. A 2,0 literes turbódízel jó menetteljesítményeket és baráti fogyasztást, a dupla kuplungos, 6 fokozatú, Powershift automataváltó pedig kényelmes vezetést biztosít, és a gond nélküli használhatóságban a kulcs nélküli nyitórendszer is sokat segít. Utóbbi intelligens kulcs-kapszuláját mégis izzó parázsként adta tovább mindenki a szerkesztőségben. Senkinek sem volt kedve a Galaxy-val járni. Ez persze inkább a körülmények, mint a modell, de leginkább a tesztautót konfiguráló "vásárló" hibája.

Parkoláskor sokat segítenek az első szenzorok, de tükrök külső szélére tett irányjelzőkre szűk helyen vigyázni kell. Praktikus az osztott hátsó lámpa, a csomagtérajtó így teljes széltében emelkedik Parkoláskor sokat segítenek az első szenzorok, de tükrök külső szélére tett irányjelzőkre szűk helyen vigyázni kell. Praktikus az osztott hátsó lámpa, a csomagtérajtó így teljes széltében emelkedik Parkoláskor sokat segítenek az első szenzorok, de tükrök külső szélére tett irányjelzőkre szűk helyen vigyázni kell. Praktikus az osztott hátsó lámpa, a csomagtérajtó így teljes széltében emelkedik

Parkoláskor sokat segítenek az első szenzorok, de tükrök külső szélére tett irányjelzőkre szűk helyen vigyázni kell. Praktikus az osztott hátsó lámpa, a csomagtérajtó így teljes széltében emelkedik

Hasábforma, finom részletekkel, csaknem 5 méter hosszon

Hasábforma, finom részletekkel, csaknem 5 méter hosszon

Az alaphangon 11 340 000 forintos Ghia-felszereltségű, 140 lóerős 2.0 TDCi motorral hajtott, Powershift automata váltós példányba ugyanis az igen fényűző (egyebek mellett 3 zónás légkondi, a párátlanításban bajnok fűtőszálas első és hátsó szélvédő, kormányról vezérelhető, 11 hangszórós, ütősen szóló Sony hifi, automata fényszóró, tempomat, stb.) bázis-ellátmányhoz bőven rendeltek extrákat. Például tolatókamerát első-hátsó parkoló-radarral 185 000, kutyarácsot 75 000, színes érintőképernyős, Bluetooth-kihangosítós navigációs rendszert 440 000, DVD-s hátsó mozi-rendszert 640 000 és bőr üléshuzatot is, utóbbit potom 780 000 forintért. Oké, sok az ülésfelület, elvégre a székek méretére egyik sorban sem lehet panasz és mégiscsak 7 van belőlük, de ezt a tételt főként ahhoz mérten nem tudtuk megemészteni, hogy a filléres ülésfűtés még előre sem jár alapáron a drága bőrkárpithoz. Így a lassan bemelegedő, értékelhető meleget még 10-15 kilométeres futás után is alig adó dízelmotorral a hét közben szokásos, városi távokon még a nem is drasztikusan alacsony, 0 Celsius fok körüli külső hőmérséklet mellett is minden esetben majd’ odafagytunk a hideg bőrkárpithoz.

Hatalmas a belső szélesség, elöl a fej- és a lábtér is gigászi, óriások is könnyedén férnek el a Galaxyban

Hatalmas a belső szélesség, elöl a fej- és a lábtér is gigászi, óriások is könnyedén férnek el a Galaxyban

Nyilván nehéz lenyűgözni a didergő sofőrt, de amíg nem indulunk hosszú útra a Galaxy-val, addig nem fogjuk nagyra értékelni egyéb jellemzőit sem. A TDCi alapjárati remegése mindig érezhető és főként hidegen jól hallható. Padlógázra minden esetben hangos kerregéssel és nem kitörő gyorsítással reagál az üresen 1,8 tonnás és 2,5 tonnáig terhelhető egyterű. Hibátlanul teszi a dolgát a kétkuplungos automata, jól reagál a kézi vezérlésre is, de a gázpedállal küldött utasításokat is jól veszi. A menetteljesítmények papíron jók, a 100-as sprint 11,1 s, a végsebesség 190 km/óra, ezekhez azonban rendesen taposni kell a gázpedált. A gyári 6,0 l/100 km-es vegyes fogyasztási érték finom hajtással sem teljesíthető, nálunk a zömében városi teszt átlaga 8,4 l/100 km-re jött ki, hosszú autópályás menetben is csak a gyári és a saját vegyes érték között mértünk, azaz 7,5 l/100 km alatti átlag az életben nemigen adódik.

Telefon, audiorendszer, tempomat és fedélzeti számítógép is vezérelhető az autót is irányító a kormánykerékről. Okos és gyors a kétkuplungos automata váltó. Az érintőképernyős információs-rendszer bugyuta, ha kikapcsoljuk, a kihangosító és a tolatókamera sem működik Telefon, audiorendszer, tempomat és fedélzeti számítógép is vezérelhető az autót is irányító a kormánykerékről. Okos és gyors a kétkuplungos automata váltó. Az érintőképernyős információs-rendszer bugyuta, ha kikapcsoljuk, a kihangosító és a tolatókamera sem működik Telefon, audiorendszer, tempomat és fedélzeti számítógép is vezérelhető az autót is irányító a kormánykerékről. Okos és gyors a kétkuplungos automata váltó. Az érintőképernyős információs-rendszer bugyuta, ha kikapcsoljuk, a kihangosító és a tolatókamera sem működik

Telefon, audiorendszer, tempomat és fedélzeti számítógép is vezérelhető az autót is irányító a kormánykerékről. Okos és gyors a kétkuplungos automata váltó. Az érintőképernyős információs-rendszer bugyuta, ha kikapcsoljuk, a kihangosító és a tolatókamera sem működik

Jól olvashatók az egyáltalán nem komplikált műszerek

Jól olvashatók az egyáltalán nem komplikált műszerek

A komfortos, lágyra hangolt futóművet csak a komolyabb úthibák és a fekvőrendőrök hozzák ki a sodrából. Élményautózásra azonban alkalmatlan, kanyarban dől, hirtelen kormánymozdulatokra pedig nagyot billen a kasztni, de józanul vezetve stabil, biztonságos útfogású a Galaxy. Kormánya egészen közvetlen, első-hátsó parkoló-radarja sokat segít városban. Megdöbbentő, hogy segítségükkel alig több, mint 5 méteres parkolóhelyre is be lehet állni. Leginkább persze autópályán van elemében a méretes egyterű. A városban vagy hegyi szerpentinen kissé kelletlen nagyvasnak kell a tér, hosszú távon nagyon kellemes a belül is tágas gép. Futása viszonylag csendes, de a nagy homlokfelület által tolt levegő és a tesztautóra felszerelt tetőcsomagtartó által keltett légörvények, valamint a motor hangja is jól hallható, a zajszint összességében mégsem zavaróan magas.

Még a középkategóriás egyterűektől is ritka, a Galaxyban mégis mindhárom üléssor kényelmes. A leghátsók kihajtása komoly erőpróba, de az ülőlap mérete ott sem csenevész Még a középkategóriás egyterűektől is ritka, a Galaxyban mégis mindhárom üléssor kényelmes. A leghátsók kihajtása komoly erőpróba, de az ülőlap mérete ott sem csenevész Még a középkategóriás egyterűektől is ritka, a Galaxyban mégis mindhárom üléssor kényelmes. A leghátsók kihajtása komoly erőpróba, de az ülőlap mérete ott sem csenevész

Még a középkategóriás egyterűektől is ritka, a Galaxyban mégis mindhárom üléssor kényelmes. A leghátsók kihajtása komoly erőpróba, de az ülőlap mérete ott sem csenevész

Mindkét hátsó sorban rolóval árnyékolhatók az oldalablakok − a Ghia felszerelésnél

Mindkét hátsó sorban rolóval árnyékolhatók az oldalablakok − a Ghia felszerelésnél

Alapterületével egy kisebb lakás nappaliját adja a hétüléses utastér. A hátsó ülésekre csak a méretes elsőkből átülve lehet panasz. A második sori székek is egyenként tologathatók, szabályozható támladőlésűek. Ülni önmagában egyikben sem rossz, a lábtér középen is jó, a padló szinte sík, a tető azonban nem az. A középen végighúzódó tároló-rendszer tekintélyes helyet vesz el a középső utas fejteréből. A leghátsó ülések ki-be hajtása 2 mozdulatos, azonban komoly izomerő kell hozzájuk. Nemigen tudjuk elképzelni azt a családanyát, aki kihajtogatná a nagyszülők vagy a gyerekek óvodás-társainak szállításakor. Ha már kint vannak az ülések, akkor a középső sor szélső üléseinek előre-tolásával és –billentésével könnyű hátra beszállni és a 7 üléses személyautóktól meglepően, leghátul is egészen jó ücsörögni. Átlagtermettel még ott is bő a helykínálat, sőt pakolóhely is van, mint előrébb − palacktartó, apróbb rekesz egyaránt. Jól összeszerelt, és az utas térdének nagy teret hagyó mély kesztyűtartótól a használaton kívüli leghátsó övek rögzítő-pontjaiig átgondolt a beltér.

Még hét üléssel is használható méretű az öttel óriási, kettővel furgonnyi csomagtér Még hét üléssel is használható méretű az öttel óriási, kettővel furgonnyi csomagtér Még hét üléssel is használható méretű az öttel óriási, kettővel furgonnyi csomagtér

Még hét üléssel is használható méretű az öttel óriási, kettővel furgonnyi csomagtér

Egyterűhöz hűen sok az utastéri pakolóhely, a második sori padlórekeszek egyikében a defektjavító utazik, pótkerék nem jár a Galaxyhoz

Egyterűhöz hűen sok az utastéri pakolóhely, a második sori padlórekeszek egyikében a defektjavító utazik, pótkerék nem jár a Galaxyhoz

Nem használhatatlanul kicsi, 308 literes a 7 ülés mögött maradó csomagtér, kisebb kirándulásra, uszodába heten is gond nélkül el lehet ugrani a Galaxy-val. Ha csak 6 személy utazik, az egyik harmadik sori ülést lehajtva már egészen komoly mennyiségű poggyász befér, 5 ülés mögött pedig már óriási, 1130 liternyi a tér, a 2325 literes teljes kapacitás pedig egyenesen furgonnyi. Ha nem is a legkönnyebben, de teljesen síkba hajthatók az ülések. Főként a második sori középső ülés hajtogatásakor kell vigyázni, a hajtáshoz meghúzandó fület pont az övcsat mellé szerelték, ha nem vigyázunk, ujjunk könnyedén beszorulhat. A csomagtér nem csak nagy, hanem a küszöb nélkül, teljes szélességben nyíló raktérajtóval hibátlanul ki is használható.

Sok kacat tehető a komoly úthibákon kinyíló tetődobozokba, a középső tetőboksz a fejteret jelentősen apasztja

Sok kacat tehető a komoly úthibákon kinyíló tetődobozokba, a középső tetőboksz a fejteret jelentősen apasztja

Fontos tanulság, hogy csupán a konfigurációval keserűvé tehető egy kiváló autó. A Galaxy például, ha nem is olcsó, az egyik legjobb 7 üléses, ugyanakkor egészen elegáns megjelenésű egyterű. Kiváló hosszútávfutó, ám aki városban, rövidebb távokra is használni kívánja, az ne a tesztautóéhoz hasonló csecsebecsékre (DVD-lejátszó, bőrkárpit) költsön, hanem az üzemanyagot önállóan égető kiegészítő fűtésre áldozzon 200 000, esetleg előbbi programozható változatára 280 000 forintot, úgy kiváló családi autót kap.

Méretek

Hosszúság: 4820 mm
Szélesség: 1884 mm
Magasság: 1764 mm
Saját tömeg: 1807 kg
Össztömeg: 2505 kg
Tengelytáv: 2850 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 435 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: sequenciális - 6 fokozatú
Nyomaték: 340 Nm 1750-2750 1/min-nél
Teljesítmény: 103 kW (140 LE) 3750 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,1 s
CO2-kibocsátás: 159 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,0 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...

Autós túraötletek Budapest közelében - a vezetés élményéért

Ha autós túra, akkor ma a Transzfogarasi út, meg persze az Alpok jut a legtöbbek eszébe, pedig...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

strupka68 írta: 2014 május 04., vasárnap 20:04:03

szar minőség magas ár.

A válaszoláshoz belépés szükséges
saabracinghungary írta: 2011 december 01., csütörtök 16:05:33

a címet elrontották powershift hejett power shitet kellett volna írni xd

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2010 december 17., péntek 13:08:08

Nagyon szép járgány, ezzel a motor-váltó párossal, biztosan nagyon jó is, de az extrák rettenetesen drágák, az a tetőbox pedig a legfeleslegesebb mind közül, mert a bőr kárpitot legalább meg lehet azzal indokolni, hogy könnyű tisztítani... (bár az ára töredékéért 10 éven át takaríttathatná szakemberekkel a boldog tulajdonos...). Viszont a programozható állófűtés az első lenne a beikszelt extrák közt (4 m3 légtér és egy 2,0 l dízel hulladékhője ccc...)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Galaxy 2.0 TDCi (180 LE) PowerShift automata AWD Titanium teszt

Jó, de még a CSOK sem elég rá. Ford Galaxy teszt

Végy bőséggel teret, adj hozzá jókora vezethetőséget, végül bolondítsd meg jó adag kényeztetéssel - ilyesmi az új Ford Galaxy receptje. Jól sikerült.


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

21 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

2 napja – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

2 napja – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD GALAXY 1.9 TDI Trend SZERVIZKÖNYV TETŐSÍN 7 SZEMÉLY

FORD GALAXY 1.9 TDI Tr...

Ár: 1.149.000 Ft

Évjárat: 2002 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD GALAXY 1.9 TDI CLX

FORD GALAXY 1.9 TDI CLX

Ár: 449.000 Ft

Évjárat: 1998 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD GALAXY 1.9 PD TDi Ghia Select-Shift (Automata)

FORD GALAXY 1.9 PD TDi...

Ár: 920.000 Ft

Évjárat: 2002 / 3

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!