0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max 

Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Noha a C-Max legerősebb benzinese nem szerepel a hazai árlistán, nálunk ezen, kizárólag egyedi rendelésre kínált verzió vendégeskedett.

Teszt
Műszaki adatok

Alapáron nincs tetősín, ködfényszóró és 17 colos felni sem a Grand C-Maxon, csúcskivitelével viszont cáfolhatatlanul vagányan néz ki a felárért hétüléses egyterű

Alapáron nincs tetősín, ködfényszóró és 17 colos felni sem a Grand C-Maxon, csúcskivitelével viszont cáfolhatatlanul vagányan néz ki a felárért hétüléses egyterű

Igazi arzenállal várja az egyterűek vásárlóit a Ford, a középkategóriában ott a sportos S-Max és a családibb Galaxy, a kompakt mezőnyben pedig a Compact, illetve a Grand C-Max. Ezúttal utóbbi, azaz a Ford legkisebb, 7 üléssel is elérhető modellje járt nálunk.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Amennyiben a 4,52 méter hosszú tolóajtós, viszonylag hasábos formájú, de mégsem túlzottan robusztus Grandot a Compacthoz viszonyítjuk, akkor bizony ez a családibb, konzervatívabb versenyző, ha azonban a kategória egyéb versenyzőihez, és főként a hétülésesekhez mérjük, akkor bizony ez is sportosnak nevezhető − és ezt jól hangsúlyozza a kínálat legerősebb, a hazai árlistán nem is szereplő benzinmotorja, a 180 lóerős 1,6 EcoBoost.

Tágas, minőségi anyagokból felépített a beltér, jól áttekinthető a műszerfal. A váltókar hibátlanul kapcsolható, a Titanium kulcs nélküli nyitó- és indítórendszere a szenzoros, zsebben hordható jeladós ajtónyitással aranyat ér

Tágas, minőségi anyagokból felépített a beltér, jól áttekinthető a műszerfal. A váltókar hibátlanul kapcsolható, a Titanium kulcs nélküli nyitó- és indítórendszere a szenzoros, zsebben hordható jeladós ajtónyitással aranyat ér

Nincs túlcizellálva a műszerblokk, a motor gyors bemelegedéséről turbós blokkhoz illően vízhőfok-mérő tudósít

Nincs túlcizellálva a műszerblokk, a motor gyors bemelegedéséről turbós blokkhoz illően vízhőfok-mérő tudósít

A Grand nem csak hosszával, magasságával is nagyobb a Compactnál. A 6 cm-es többlet a fejtébren is érződik, és talán az ülések is magasabbra kerültek, a beszállási kényelem ugyanis feltűnően jó. Elöl tágra nyílnak az ajtók, hátul a tolóajtó a középső sorhoz nagyon nagyvonalú, a 190 ezer forintos opcióként mért leghátsóhoz elegendő beszállóteret ad. Térből nem csak beszállásnál, az ajtók záródása után sincs hiány. Utóbbin persze érződik, hogy mindezt a kissé rövidre vett ülőlapokkal érték el a tervezők, s feltűnő, hogy a lapokhoz passzolóan a támlák is kicsinyek, az opciós bőrkárpittal pedig különösen tartás nélküliek, ennek ellenére közepesen hosszú, 1-2 órás utakon sem kényelmetlenek – utóbbiban nagy szerepet játszik, hogy a magasra tett székekben közel függőleges sípcsonttal lehet ücsörögni.

Főként a leghátsó sorban csenevészek az ülések, a helykínálatra azonban nem lehet panasz, és az ülések kényelmével sincs gond Főként a leghátsó sorban csenevészek az ülések, a helykínálatra azonban nem lehet panasz, és az ülések kényelmével sincs gond Főként a leghátsó sorban csenevészek az ülések, a helykínálatra azonban nem lehet panasz, és az ülések kényelmével sincs gond

Főként a leghátsó sorban csenevészek az ülések, a helykínálatra azonban nem lehet panasz, és az ülések kényelmével sincs gond

Néhány egyszerű mozdulattal eltüntethető a második sor középső széke, így helyén folyosó alakítható ki. Jól látszik a tolóajtó széles nyílása is

Néhány egyszerű mozdulattal eltüntethető a második sor középső széke, így helyén folyosó alakítható ki. Jól látszik a tolóajtó széles nyílása is

A C-Max fényűző komfortja azonban csak addig tart, amíg nem kívánunk (a vezetővel együtt) négy utasnál többet beültetni. Ha ennél többen utaznánk, akkor talán jobb, ha nem is a második sor középső (amúgy ledönthető, vagy a jobboldalai ülőlapba behajtható) részére, hanem a feláras leghátsó üléssorba delegáljuk a további útitársakat. Míg ugyanis az „ötödik” ülőhely nevetségesen keskeny, a leghátsó („hatodik”, „hetedik”) csak ránézésre csenevész, de azokon ülni még mindig kisebb büntetés, mint egy sorral előrébb középen, s a külső méreteket szinte megcáfolva, még 180 cm-es magassággal sincs helyhiány leghátul. Kompromisszumot persze a leghátsó ülések kihajtogatása is igényel, úgy gyakorlatilag két kisebb hátizsáknyira, 56 literesre szűkül a csomagtér, mely egyébként a leghátsó székek padlóba hajtásával sem gigászi, 439 literes. Ha csak az első üléseket hagyjuk állva, 1742 literes, az előrehajtogatható, mágnesesen helyére pattanó padlóval törésmentes aljú rakteret kapunk.

Hét üléssel minimális és öttel sem gigászi méretű a csomagtér. Ha hét utast szállítanánk, a kalaptartót otthon kell hagyni. Az üléshajtás egyszerű és általa komoly raktér alakítható ki Hét üléssel minimális és öttel sem gigászi méretű a csomagtér. Ha hét utast szállítanánk, a kalaptartót otthon kell hagyni. Az üléshajtás egyszerű és általa komoly raktér alakítható ki

Hét üléssel minimális és öttel sem gigászi méretű a csomagtér. Ha hét utast szállítanánk, a kalaptartót otthon kell hagyni. Az üléshajtás egyszerű és általa komoly raktér alakítható ki

Ez, a második sor jobb oldali székébe hajtható lapocska a középső ülés

Ez, a második sor jobb oldali székébe hajtható lapocska a középső ülés

Utóbbival már-már furgonos karaktert mutat a Grand C-Max, s ez vezetési élményéhez mérten bizony egyedinek mondható. A sofőr ugyanis menet közben a végállásai között 2,7 fordulatos kormánymű, a mesésen kapcsolható váltó és a csillapításával sem rossz, de igen stabil futómű felől egyaránt sportos jegyeket észlel, s mindezeket komoly mértékben tetézi még az EcoBoost motor. A közvetlen befecskendezésű, turbós benzines alapjáratról terhelhető, igazából el lehet vele járkálni úgy is, hogy az ember már 2000/perc környékén tolja a következő fokozatot, még annyira sem kell pörgetni, mint egy dízelt. De lehet! És ez bizony nagy szó, nyomatékát széles tartományban adja, le, érzetre csaknem 1300 perc környékétől leszabályozásáig teljes erővel húz, 240 Newtonméteres nyomatékát 1500-5000/perc között adja le, 180 lóerős csúcsteljesítménye pedig 5700-nál adódik. Ha odalépünk a gázpedálra, 8,9 másodperces 100 km/órára gyorsításával a Grand C-Max bizony sokaknak meglepetést okoz. Autópályás képességeit 215 km/órás végsebessége is jelzi, de fontosabb, hogy a 130 km/órás autópálya-tempó kellemes, 3100/perc főtengelyfordulattal futható. Ilyenkor is csendesnek érződik a gép, de azért hallani, hogy a tükrök már jelentősen kavarják a szélzajt, s a zajmérő is 70 dB(A) zajszintet jelez – utóbbi például a jóval alacsonyabb Alfa 159-es hasonló értékével egyező, azaz a méretekhez képest elismerésre méltó, ahogyan a 90 km/óránál regisztrált 64 és az 50-nél mért 57 dB(A) is.

Nem csak a far, a két oldalfal is meredek, így igen nagy a belső tér. A C-Max csendesen, és még opciós, alacsony oldalfalú, 215/50 R17-es abroncsaival is egészen kényelmesen fut. Nem csak motorja, fékrendszere is combos

Nem csak a far, a két oldalfal is meredek, így igen nagy a belső tér. A C-Max csendesen, és még opciós, alacsony oldalfalú, 215/50 R17-es abroncsaival is egészen kényelmesen fut. Nem csak motorja, fékrendszere is combos

Szellőzőrostély a második sornak, 12 V-os csatlakozó nem csak oda, még leghátra is jár

Szellőzőrostély a második sornak, 12 V-os csatlakozó nem csak oda, még leghátra is jár

Ha a minden jóval felszerelt tesztautó közel 1,5 tonnás önsúlyához és a 7 személyes kialakításhoz, valamint a menetteljesítményekhez viszonyítjuk, a 6,9 liter/100 kilométeres gyári vegyes fogyasztási érték egyenesen mesés érték, s valljuk be, a városban és autópályán mért 8,3-as tesztátlag sem rossz. Az átlagos távokat utazókat a benzines kifinomultsága és elfogadható étvágya, valamint gyors bemelegedése miatt nem is terelném turbódízel irányába, az pedig erőteljesen tippelhető, hogy a 150 lóerős EcoBoost is hasonlóan élménydús motornak ígérkezik, mint a próbált 180 pacis. Utóbbi választásától vélhetően a teljesítmény-adó, valamint a hosszabb szállítási határidő tántoríthatja el a vásárlókat, ugyanis a tesztautó 6 905 000 forintos ára mindössze 100 ezer forinttal drágább a hasonlóan csúcs, Tiatanium-ellátmányú 150 lovasénál. Az importőr nem is számol sok vevővel a tesztautó motorjára, ezért ilyet minden esetben csak egyedi igény alapján hoznak majd be.

Nagynak tűnik, de csak félliteres palackot fogad a tágra nyíló első ajtó zsebe. Hasonló flaskák a hátsó tolóajtókba és a leghátsó sori székek mellé is tehetők Nagynak tűnik, de csak félliteres palackot fogad a tágra nyíló első ajtó zsebe. Hasonló flaskák a hátsó tolóajtókba és a leghátsó sori székek mellé is tehetők Nagynak tűnik, de csak félliteres palackot fogad a tágra nyíló első ajtó zsebe. Hasonló flaskák a hátsó tolóajtókba és a leghátsó sori székek mellé is tehetők

Nagynak tűnik, de csak félliteres palackot fogad a tágra nyíló első ajtó zsebe. Hasonló flaskák a hátsó tolóajtókba és a leghátsó sori székek mellé is tehetők

Csendes, erőteljes és teljesítményéhez mérten takarékos is az EcoBoost benzines

Csendes, erőteljes és teljesítményéhez mérten takarékos is az EcoBoost benzines

Grand C-Maxot legolcsóbban kaparintani egyébként 5 044 000 forinttól lehet, az alap, ötfokozatú kézi váltós, 105 lóerős, szintén 1,6-os benzinessel. A legolcsóbb, nem csak erőteljesebbnek, de 6 fokozatú váltójával többletfogyasztás nélkülinek számító EcoBoost, az alap feletti, Trend ellátmánnyal, 6 060 000 forintért jelenik meg. Noha biztonsági ellátmány szempontjából nem fukar a Ford (6 légzsák, ESP alapáron is jár), a légkondi csak a második szinten jelenik meg, az igazi ínyencségekért, mint például a kulcs nélküli nyitó- és indító-rendszerért, vagy az automata fényszórókapcsolásért már a Titanium választandó, s a visszagurulást gátló funkciót is csak itt tudja az ESP. Az opciók sora hosszú, egy tétel nagyon hiányzik róla: az akár tologatható második sori üléseknél családi használathoz sokkal értékesebb lenne a három egyenértékű ülőhely. Három gyermekes családok utóbbi hiány miatt vélhetően aligha választják majd a C-Maxot, két csemetéig azonban remek családi, guruló nappalinak számít a Grand.

Méretek

Hosszúság: 4520 mm
Szélesség: 1828 mm
Magasság: 1684 mm
Saját tömeg: 1496 kg
Össztömeg: 2200 kg
Tengelytáv: 2788 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 56 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1597 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 240 Nm 1600-5000 1/min-nél
Teljesítmény: 134 kW (182 LE) 5700 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 215 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,9 s
CO2-kibocsátás: 159 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,9 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,3 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Autós túraötletek Budapest közelében - a vezetés élményéért

Ha autós túra, akkor ma a Transzfogarasi út, meg persze az Alpok jut a legtöbbek eszébe, pedig...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

zsokaferenc írta: 2012 január 25., szerda 20:31:26

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Itthon vezettük a Jeep Compass második generációját

Szakadó esőben is kuckós a Jeep Compass

12 órája – Újdonság

Engedett amerikai büszkeségéből a Jeep, és egy dögös, átgondolt SUV-t állít csatasorba a népes kompakt szegmensben, valódi tereptudással.


Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

Tegnap – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

2 napja – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD C-MAX 2.0 TDCi Ghia HOROG-RADAR-KÖNYV-GARI!

FORD C-MAX 2.0 TDCi Gh...

Ár: 1.449.000 Ft

Évjárat: 2008 / 9

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD C-MAX 1.6 TDCi Trend DPF 138.661KM!! VEZ. SZERVÍZKÖNYV!

FORD C-MAX 1.6 TDCi Tr...

Ár: 1.799.000 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD C-MAX 1.6 TDCi Titanium DPF

FORD C-MAX 1.6 TDCi Ti...

Ár: 1.899.000 Ft

Évjárat: 2009 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!