0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Pazarló kispolgár

Ford Kuga teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az este határozottan fehérnek látszó, ám nappal már halvány világoskék árnyalatban pompázó fényezés csak az első volt a meglepetések sorában.

Teszt
Műszaki adatok

Ezzel a szabad magassággal könnyebb terepen is el lehet boldogulni. A 4x4 hajtás alapáras a csúcsmodellnél

Ezzel a szabad magassággal könnyebb terepen is el lehet boldogulni. A 4x4 hajtás alapáras a csúcsmodellnél

...csak nehogy megkarcolódjon a 299 ezres dukkó!

...csak nehogy megkarcolódjon a 299 ezres dukkó!

Kispolgárság. Száraz, lexikon ízű megfogalmazással olyan vidéken vagy városban élő, főként kisárutermeléssel, kiskereskedelemmel foglalkozó társadalmi réteg, amelynek tagjaira egyaránt jellemző lehet a tulajdonosi, valamint a dolgozói szerepkör. Gyakorlatilag ők a szó szerint vett átlagemberek, a tanárok a középiskolában, az ügyintézők a közigazgatásban, és közülük áll valaki a sarki írószerbolt pultja mögött is, nem ritkán kettős főnök-beosztott szerepben. A létrán lefelé, a proletáriátus, és fölfelé, a nagypolgári tőkések felé vezet az út – persze, zuhanni könnyebb, mint felkapaszkodni, de kitartással, tehetséggel, no és jó adag szerencsével az utóbbi sem lehetetlen. A Fordnál mindig is központi szerepet játszott a kispolgári igények kielégítése, ami érthető. A fizetőképes kereslet döntő hányadát jelentő átlagembereknek megbízható, megfizethető, kényelmes, praktikus autókra volt szükségük – az arcpirító csóróság és a dőzsölést szimbolizáló luxus látszata nélkül –, és ez a szemlélet napjainkra sem tűnt el a süllyesztőben. Igen ám, de mi van akkor, ha megszalad a kompakt szabadidőjármű-kedvelő írószerboltosnak? Valami ostoba divatláz folytán a lurkók hirtelen kartonszám viszik a radírt és a filctollat, a profit szétfeszíti a kasszát, a pénzt pedig be kell fektetni, mondjuk egy komolyabb autóba. Nos, erre való a kettőfeles benzines, 4x4-es, automataváltós Kuga, a plafont jelentő Titanium stafírunggal.

Praktikus ötlet: ha csak kis pakkot szeretnénk betenni a csomagtérbe, a hátsó szélvédő külön is nyitható

Praktikus ötlet: ha csak kis pakkot szeretnénk betenni a csomagtérbe, a hátsó szélvédő külön is nyitható

Aktuális lámpadivat: szabálytalan sokszögek

Aktuális lámpadivat: szabálytalan sokszögek

Ami a Kuga piacra dobását illeti, a kölniek meglehetősen későn kapcsoltak, hiszen már tucatnyi japán, német és brit ellenfele volt a Focus C-MAX-alapokra álmodott típusnak, amikor a szalonokban megjelent. A jó munkához idő kell – tartja a mondás, és szó, ami szó, a Kuga az utóbbi idők egyik legjobban sikerült Fordja, megérte hát várni rá. A forgalmazás kezdetben a 2.0 TDCi dízelváltozatra korlátozódott, tetszés szerint front- vagy összkerékhajtással, tesztünk aktualitását azonban a benzines turbómotor bevezetése adta, méghozzá esetünkben kényelemfokozó automata sebességváltóval. A csúcsmodell kötelező velejárója a 4x4-es hajtás, így aztán a Kuga non plus ultra kiadása – jellegét tekintve – megmaradt ugyan kispolgárnak, de műszaki tartalmában a nagyobb, erősebb és drágább modelleket utánozza. Mivel nem szokásunk senki pénztárcájában turkálni, így mindenki döntse el szabadon, hogy a 9,27 millió forintos alapár átlépi-e a sznobizmus határát, és ehhez még annyit teszünk hozzá, a kipróbálásra kapott, extrákkal ellátott autó kb. 10,3 milliót forintot kóstált listaáron.

Minden nézetben zömök, tartós autónak tűnik a Ford Kuga. A kivitelezés minősége is ezt támasztja alá Minden nézetben zömök, tartós autónak tűnik a Ford Kuga. A kivitelezés minősége is ezt támasztja alá Minden nézetben zömök, tartós autónak tűnik a Ford Kuga. A kivitelezés minősége is ezt támasztja alá

Minden nézetben zömök, tartós autónak tűnik a Ford Kuga. A kivitelezés minősége is ezt támasztja alá

205 ezer forintba kerül a Xenon fényszóró

205 ezer forintba kerül a Xenon fényszóró

Hiába nézzük a karosszériát szemből, oldalról vagy hátulról, a látszat mindig ugyanaz, és ez szándékos: a Kuga zömök, tömör jelenség, sugárzik belőle a masszívság, a tartósság, és egy olyan szabadidőjárműnél, amely elvileg terepjárásra is alkalmas, ez nagyon jó ajánlólevélnek számít. A nagylámpás orr bucisága a Focus után már nem döbbent meg senkit, míg a hátsó rész izgalmát a dupla kipufogó (2.5T motor esetén) és a körülötte lévő fémszínű védőbetét jelenti. Könnyűfém felniből bőséges, és ami fontosabb, Titanium szinten nem is túlzottan drága a választék. A 17 colos méret alapból megvan, 30 ezer forint befizetése ellenében ez megmarad, de divatosabb, ún. Y-küllős lesz a mintázat. A 18 colos, felgumizott garnitúra 100 ezer, a 19 colos pedig 190 ezer forintos opció, ami a négyrétegű, a képeken is látható Ice White extra fényezés 299 ezres pluszköltségét tekintve szinte ajándék. Akinek nagyon megszaladt, két marokkal szórhatja tovább a pénzt, például, ha a luxus BMW-hez létezhet világító küszöb, akkor evidens, hogy a kispolgár is szeretne valami hasonlót: a Kugához 50 ezer forintért kérhető világító emblémás, rozsdamentes acélból készült küszöbvédő sín…

Jó anyagokból, ízlésesen kialakított, logikusan elrendezett műszerfal. A bőrgarnitúra 200 ezer forintos tétel

Jó anyagokból, ízlésesen kialakított, logikusan elrendezett műszerfal. A bőrgarnitúra 200 ezer forintos tétel

Középen, a hifi fölött a Ford Power indítógomb

Középen, a hifi fölött a Ford Power indítógomb

Aki ült már ráncfelvarrott Focusban, annak otthonos környezet lesz a Kuga fedélzete is. Az ovális helyett szögletes szellőzők csak a Ford-guruknak szúrnak szemet, ez a funkciót aligha befolyásolja, de ettől eltekintve szinte vakon kezelhető minden műszerfali berendezés. Közvetlenül a Focus RS használata után még ráállt a kezem a kormány mögé, bal oldalra tett, kissé suta kinézetű hifi-távvezérlőre, és azt sem felejtettem el, hogy az ablaktörlő gombnyomásra, és nem karhúzásra indítja a szélvédőmosást. A Sony zenéért fizetni kell, mint a katonatiszt, az ember minden ujjára jut egy konfiguráció (hangszórók száma, CD-váltó, MP3, Bluetooth stb.), de tolatókamera csak a High navigációval együtt kombinálható össze. Az anyagok jók, a minőség rendben van, és a tesztautóban feláras bőrgarnitúra fokozta a komfortot. A szépen varrt, puha anyag valóban eleganciát kölcsönöz, de kanyarban ide-oda csúszkál az ember a fűthető ülésben, a bőr-szövet kombináció jobb választásnak tűnik. A panoráma üvegtető nem nyitható, csak a térérzetet növeli, viszont a Ford termékpolitikáját dicséri, hogy önállóan és csomagban egyaránt megrendelhető ez az opció, ahogy a vevőnek a legjobban megfelel. Az átlagos külső méret átlagos belső teret takar, azaz négy normális testalkatú felnőtt elhelyezése nem okoz problémát, a poggyásztér alaphelyzetben 410 literes.

Mind a csomagtér, mind az utastér helykínálata hozza az elvárható átlagot. A panorámatető hasznos kiegészítő Mind a csomagtér, mind az utastér helykínálata hozza az elvárható átlagot. A panorámatető hasznos kiegészítő Mind a csomagtér, mind az utastér helykínálata hozza az elvárható átlagot. A panorámatető hasznos kiegészítő

Mind a csomagtér, mind az utastér helykínálata hozza az elvárható átlagot. A panorámatető hasznos kiegészítő

Szép a hangja, de ennek sajnos ára van...

Szép a hangja, de ennek sajnos ára van...

A Volvo-eredetű, 2,5 literes, öthengeres, turbófeltöltéses benzinmotor gombnyomásra kel életre – a Ford Power gombnak a középkonzol tetején, az elakadásjelző alatt jutott hely. Ez a motor szorosabb rokonságban van a svéd donorral (és a Focus ST modellel), mint a szimplán csak a blokkot hasznosító Focus RS, visszafogott teljesítménye kereken 200 lóerő (forgatónyomaték 320 Nm), a hangja azonban bestiális. A lefújószelep sziszegése ugyan elmarad, és a kipufogó sem durrog, ám az öthengeresekre jellemző rekedtes morgás azért elégedett mosolyt csal az arcra – a hangszigetelés szerencsére nem öli meg teljesen az élményt. A rugózás nekem tetszett, a futómű alapvetően feszes, talán túlzottan is, de ez még mindig jobb, mintha az autó túlmotorizált hajóhintaként billegne kanyarról kanyarra. Kormányzásnál örömteli, hogy a szervósítást nem túlozták el, a dodzsem-hatás nem keseríti meg a sportos hajlamú kugások életét, és a fékekre szintén lehet számítani. Mondjuk ki, a Ford első kompakt szabadidőjárművét kimondottan jó dolog vezetni, megy is (0-100 km/h 8,8 sec, végsebesség 205 km/h), de az éremnek mindig két oldala van, és most sincs ez másképp.

Színjáték: napsütésben halvány világoskék az Ice White, szürkületben viszont már gyöngyházfehérnek tűnik

Színjáték: napsütésben halvány világoskék az Ice White, szürkületben viszont már gyöngyházfehérnek tűnik

Tolva vissza-, húzva felkapcsol egy fokozatot

Tolva vissza-, húzva felkapcsol egy fokozatot

A gyár sem titkolja, hogy városban 14 liternél is többet elkortyolhat a csúcsmodell, ami önmagában nem lenne hetedhét országra szólóan irreális (4x4 hajtás, automata váltó, 1,6 tonnás önsúly…), de ugye, a költségek. És ha a gyár – ahol szinte laboratóriumi körülmények mellett születnek a prospektusokban tálalt adatok – ennyit önként és dalolva bevall, akkor az öt henger muzsikáját élvezve bizony kúszik feljebb is az étvágy, mert ha nincs élvezet, akkor miért vesz az ember ilyen autót, nem igaz? Városban közlekedve szinte szabad szemmel láttuk, ahogy a benzinszintjelző mutatója mozog, de enyhén szólva autópályán sem a Kuga 2.5T volt az eddigi legtakarékosabb tesztautónk. Az automata váltó ízlés dolga, ez az ötfokozatú szerkezet nem rossz, D-állásban finoman kapcsolgat, de kézi üzemmódban lassú; viszont azon kevesek táborába tartozik, ahol a fel-, illetve visszaváltások a helyes irányban történnek.

Dupla kipufogó, dupla költség, szimpla élmény

Dupla kipufogó, dupla költség, szimpla élmény

A drága luxusautókra és az álmainkban száguldozó sportkocsikra szokták mondani, hogy megszerezni sem könnyű őket, de a szükséges fenntartásuk (üzemanyag, szerviz, biztosítás stb.) még nagyobb anyagi teher. Nagyjából ehhez hasonló érzést váltott ki bennünk a legerősebb és legdrágább Ford Kuga is, mert hiába szerettük meg, 10 milliós vételárával az átlagembernek akkor sem kis falat, ha a konkurencia sem adja olcsóbban a 200 lóerőt (pl. Volkswagen Tiguan 2.0 TSI). Magáról a típusról senkit nem beszélnénk le, de maradva a korábbi hasonlatnál, a kispolgár sokkal jobban jár, ha kettő helyett egy kipufogóval, azaz szerényebb teljesítményű, gazdaságosabban üzemeltethető dízelmotorral viszi haza ezt az autót, mert nincs annyi eladható radír és filctoll, amely hosszú távon fedezné a fenntartás pazarló többletköltségeit.

Méretek

Hosszúság: 4443 mm
Szélesség: 1842 mm
Magasság: 1710 mm
Saját tömeg: 1380 kg
Össztömeg: 2130 kg
Terhelhetőség: 750 kg
Tengelytáv: 2690 mm
Csomagtér: 410 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 2521 cm³
Sebességváltó: automata - 5 fokozatú
Teljesítmény: 147 kW (200 LE)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal...

Egyre többet mutat magából az újgenerációs 3-as BMW

Bár még erősen álca mögé bújva rója a kilométereket az új 3-as sorozat, szúrós szemeit már kidugta...

Felnimeccs: megéri a nagyobb kerékre költeni?

Örök vitatéma az alufelni és a nagy kerék kérdése. A nagyobb kerék ugyanis jelentősebb tömeget...

Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo

Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállítással spórol a faceliftes Golf gyengébbik...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

Újabb fotók szivárogtak ki a legerősebb Renault Mégane-ról

Egyre többet mutat magából a Renault Mégane RS, ezúttal már nem csak látványterven, hanem a valóságban...

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

2 napja – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

3 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

5 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Elsősegélycsomag - lehet kapni?

Van ok pánikra az elsősegélycsomag ügyében

5 éve – Tippek, tanácsadók

A hét egyik legnagyobb izgalmat keltő híre az egészségügyi dobozok ellenőrzése volt. Az ORFK ugyan cáfolta a hírt, de a biztonság kedvéért azért utánanéztünk, lehet-e újat kapni a lejárt csomag helyett.


Speciális ajánlat a németeknél: Suzuki Swift „Selfie“

Mutasd meg a világnak, hogy Suzukit vezetsz! Videó

3 éve – Autósvilág hírei

Értelme nincs, de divatos, és úgy tűnik, hogy még autót is lehet vele eladni. Ez a szelfizés, amit a Suzuki egy limitált szériával lovagol meg.


Álca nélkül látható a Mercedes-Benz S-osztály Cabriolet

Hivatalos képeken a Mercedes-Benz új kabriója

2 éve – Autósvilág hírei

Sok évtized után újra lesz kabrió változata a Mercedes-Benz S-osztálynak. A hivatalos bemutató Frankfurtban lesz, képen azonban más most láthatjuk.


Használtautó.hu

FORD KUGA RENDELÉS ALATT

FORD KUGA RENDELÉS ALATT

Ár: 6.465.000 Ft

Évjárat: 2017 / 1

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

FORD KUGA RENDELÉS ALATT

FORD KUGA RENDELÉS ALATT

Ár: 6.315.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

FORD KUGA 2.0 TDCi Business Technology FWD AKCIÓ!KÉSZPÉNZRE!

FORD KUGA 2.0 TDCi Bus...

Ár: 7.490.000 Ft

Évjárat: 2016 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!