0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kemény, de laza - Ford Metal-Ka teszt

Ford Metal-Ka 1.2 teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagy egyéniség a Ford kisautója, világszerte kapható különleges kivitelekben, és Magyarországon is rendelhető két változat, a Digital és a Metal-Ka - utóbbihoz volt szerencsénk.

Teszt
Műszaki adatok

Ford Metal-Ka − ez is egy lehetséges variáció a Ford Individual programján belül

Ford Metal-Ka − ez is egy lehetséges variáció a Ford Individual programján belül

Komoly hátsó légterelőt kapott a Ka

Komoly hátsó légterelőt kapott a Ka

Egy korábbi Fiesta Sport tesztben már megjegyeztük, Individual programjával milyen ügyesen ad hétköznapi autóinak egyéniséget a Ford. A módszer viszonylag egyszerű, egyedi színekkel, ötletesen variálható részletekkel olcsón lehet látványos eredményt felmutatni, miközben műszaki vonatkozásban ugyanarról az autóról van szó. A Ka jó kiindulási alap a játékhoz, mert fazonja és mérete alapján eleve fiatal vevőket próbálnak vele megszólítani, és helyes az elgondolás, miszerint ezen az úton tovább is lehet menni – a mai világban a legtöbben szeretnének kitűnni a tömegből, elhatárolódni a szokványos, hétköznapi sémáktól, és ebben egy vidám, hangulatos, saját arculattal felruházott kisautó remek partner lehet. A Ka sokféle konfigurációban létezik, a magyar piacon viszont csak kétféle egyedi köntös kapható a Titanium alapkivitel mellett: a zölddel sokkoló Digital, és a mindig stílusosnak hirdetett Metal-Ka. Mint közismert, a 2008-ban bemutatkozott második Ka-generáció a platformtól kezdve a motorokig voltaképpen egy Fiat 500-as, így nem véletlen, hogy a két típus Lengyelországban, Tychyben készül.

Futóműhangolását tekintve a Ford Ka jobb, mint az eredeti Fiat 500 − nem csoda, hogy az olaszok időközben átvették a Ford beállítását

Futóműhangolását tekintve a Ford Ka jobb, mint az eredeti Fiat 500 − nem csoda, hogy az olaszok időközben átvették a Ford beállítását

25 ezer forint a 16 colos méretű fekete felni, de nagyon könnyű rajta sérülést okozni, ami csúnyán mutat

25 ezer forint a 16 colos méretű fekete felni, de nagyon könnyű rajta sérülést okozni, ami csúnyán mutat

Amíg az 500-asnak komoly, évtizedekre visszanyúló formai hagyományai vannak, és őszintén szólva ez biztosítja a piaci sikert, addig a Ford csak egy négykerekű kis gombócot alkotott, amely kedves, bájos, és illeszkedik az aktuális kínálatba. A fent említett variálási módszert igazolja, hogy az alapmodellhez képest csak a külső és a belső megjelenésben vannak eltérések a Metal-Ka vonatkozásában, míg a biztonság, a komfort és funkcionalitás teljesen egyenértékű a Titanium kivitellel. A színválaszték (csak metál) korlátozott, a tesztautó Midnight feketéje mellett még ezüst és szürke választható, a 16 colos könnyűfém felni széria, de a fekete festés plusz 25 ezer forintos opció. Nem nagy összeg, mégis meggondolandó vétel, mert szinte lehetetlen rájuk vigyázni, már az alig futott próbakocsit is padkázva kaptuk, jól látható horzsolásokkal. További csinosító elem a fényezett hűtőmaszk-keret, a krómozott kilincs és csomagtartónyitó, valamint a B oszlop fóliázása a látványos, csillogó Ka emblémával. Belül sem bonyolultabb a képlet, fényes, fekete műanyag a váltógomb, a kézifékkar markolata, a kormány betétje, és a középkonzol borításának a javarésze, emblémázottak a velúrszőnyegek, az ülésekre pedig Individual feliratokat varrtak, és öt-öt krómkarikával díszítették az ülőlapot, valamint a háttámlát.

Fekete betétekkel és még néhány aprósággal nyújt többet a Metal-Ka a szériaváltozathoz képest. Jó fogású a bőrkormány. Az automata légkondicionáló feláras, a kezelőfelület Fiat adomány

Fekete betétekkel és még néhány aprósággal nyújt többet a Metal-Ka a szériaváltozathoz képest. Jó fogású a bőrkormány. Az automata légkondicionáló feláras, a kezelőfelület Fiat adomány

Használható méretű a kesztyűtartó

Használható méretű a kesztyűtartó

Az olasz alapok ellenére a Ka belseje maximum annyival mutat rokonságot az 500-assal (és ha nagyon precízek akarunk lenni, akkor a Pandával is), hogy a váltókarja ugyanúgy a középkonzol aljára került. És ennyi, illetve majdnem. Az ajtóburkolat, a műszerfal, maga a hangulat abszolút külön világ, ami a Fiatból megmaradt, az a fedélzeti számítógép menürendszere és grafikája, illetve az automata légkondicionáló kezelőfelülete, amely úgy beleolvad a kerek szellőzős környezetbe, hogy szinte fel sem tűnik az azonosság. Részleteit tekintve a Ka mély és fedeles, használható méretű kesztyűtartója komolyabb az 500-as polcánál, ám rakodóhelyeket szűkebben mértek a Ford tervezői. A kidolgozás minősége jónak mondható, zörgések, zavaró hangok nélküli az élet a fedélzeten, ellenben az árnyékolás nélküli üvegtető butaság. Persze, sötétített, hővédő üvegről van szó, de ha süt a Nap, akkor csak kalap vagy sildes sapka felvétele jelenthet megoldást.

Kisautóhoz illő méretű, de legalább bővíthető a csomagtartó. Rövid távon hátul is ki lehet bírni. Individual felirat hirdeti az első üléstámlán, hogy a Metal-Ka nem hétköznapi autó Kisautóhoz illő méretű, de legalább bővíthető a csomagtartó. Rövid távon hátul is ki lehet bírni. Individual felirat hirdeti az első üléstámlán, hogy a Metal-Ka nem hétköznapi autó Kisautóhoz illő méretű, de legalább bővíthető a csomagtartó. Rövid távon hátul is ki lehet bírni. Individual felirat hirdeti az első üléstámlán, hogy a Metal-Ka nem hétköznapi autó

Kisautóhoz illő méretű, de legalább bővíthető a csomagtartó. Rövid távon hátul is ki lehet bírni. Individual felirat hirdeti az első üléstámlán, hogy a Metal-Ka nem hétköznapi autó

Start-stop rendszer jár az 1,2-es motorhoz

Start-stop rendszer jár az 1,2-es motorhoz

Aki szereti és ismeri az 500-ast, és utána beleül a Ka-ba egy körre, az bosszankodva fog kiszállni. És miért? Mert nem fogja érteni, hogy a Fiat miért nem olyan futóművet tett a modern Cinquecento alá, mint a Ford, sőt, ez így nem tökéletes megfogalmazás, mert a futómű éppen hogy ugyanaz, de hangolással a Ka lekörözi az olasz tesót. Mind rugózásban, mind csillapításban meggyőzőbben viselkedik a Ford, nem pattog, mint a gumilabda, viszont ennek árát a kevésbé agilis, indirektebb kormányzással fizetjük meg. A kocsi vezetése problémamentes, a kuplung könnyedén jár, a fék meggyőző, a váltó pontos, a kormányzás pedig ha nem is kisujjas, de a Fiat City funkciója nélkül is csekély erőt igényel, így női vezetőknek különösen ajánlható a típus. Az 1,2 literes, 69 lóerős benzinmotoron ugyan ott a Ford-féle Duratec felirat, de ez valójában Fiat konstrukció. Az adatok alapján nem tűnhet különösebben izgalmasnak a Ka dinamikája, ám a valóságban nem érződik, hogy ólomból lenne a karosszéria: városban elegendő a kis motor tudása, de szabálykövető magatartással az autópálya sem különösebb kihívás. Virtuskodni, magabiztos erőfölénnyel előzgetni persze nem lehet, tartósan nagy sebességgel haladva a menetzaj is fárasztó, de ez nem egy hosszútávfutó bajnok túraautó, hanem egy dizájnos mini. Ha nem forszírozzuk a sportos stílust, akkor a Ka nem kér sokat enni, várakozva a start-stop rendszer a körülményektől függően leállítja a motort, ezzel is csökkentve a fogyasztást, illetve a károsanyag-kibocsátást.

Innen nem látszik a hatalmas üvegtető, amelyhez nem jár semmilyen árnyékoló...

Innen nem látszik a hatalmas üvegtető, amelyhez nem jár semmilyen árnyékoló...

A divatos, trendi dolgok általában nem olcsók, és a pöttöm Ford Metal-Ka ára sem éppen diszkont ajánlat, hiszen a 3,64 millió forintos alapáron felül a tesztautó közel 400 ezer forintnyi extrával is rendelkezett, és ezzel már a 4 milliós határ környékén táncolt.

Méretek

Hosszúság: 3620 mm
Szélesség: 1658 mm
Magasság: 1506 mm
Saját tömeg: 940 kg
Össztömeg: 1320 kg
Tengelytáv: 2300 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 224 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 4
Hengerűrtartalom: 1242 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték: 102 Nm 3000 1/min-nél
Teljesítmény: 51 kW (69 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 159 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 13,3 s
CO2-kibocsátás: 115 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,9 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

3 órája – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

9 órája – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

2 napja – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD KA 1.3 Collection AUTÓ+MOTOR BESZÁMÍTÁS!

FORD KA 1.3 Collection...

Ár: 545.000 Ft

Évjárat: 2003 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD KA 1.3 Collection

FORD KA 1.3 Collection

Ár: 599.000 Ft

Évjárat: 2006 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD KA 1.3 Valós 62 891km!

FORD KA 1.3 Valós 62 8...

Ár: 590.000 Ft

Évjárat: 2006 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!