0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ikerturbós nyomatékbajnok ültetéssel és nagy puttonnyal

Ford Mondeo ST-Line 2.0 TDCi biturbo PowerShift automata teszt

·

Közel olyan jól gyorsul, mint a benzines csúcsgép, amitől lóerőben elmarad ugyan, nyomatékával azonban bajnok az ikerturbós dízel Mondeo.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%A fekete szín fokozottan rejtőzködővé teszi a csúcsdízel Mondeót, közel 4,9 méteres hosszával és több mint 1,9 méteres szélességével meglehetősen monumentális%KA%

A fekete szín fokozottan rejtőzködővé teszi a csúcsdízel Mondeót, közel 4,9 méteres hosszával és több mint 1,9 méteres szélességével meglehetősen monumentális

Próbáltuk már izmos ötajtós dízelként, automata csúcsbenzinesként, hibridként és Vignale kombiként is a Mondeót. Most a tavaly érkezett sportos, dízel csúcsmodell van terítéken. Az ST-Line kombiként érkezett hozzánk, orrában a duplaturbós, így már 210 lóerős, 450 Nm nyomatékot adó 2,0 literes dízellel és az ahhoz alapáras 6 fokozatú duplakuplungos automata váltóval.

%KA%Hátul a lökhárító közepén mindenképp fekete a diffúzorbetét, ám ezzel a fényezéssel utóbbi kevéssé feltűnő%KA%

Hátul a lökhárító közepén mindenképp fekete a diffúzorbetét, ám ezzel a fényezéssel utóbbi kevéssé feltűnő

Fekete fényezése szinte eltakarja a sportszéria hátsó − fekete színű − diffúzorbetétjét és szintén fekete, méhsejtmintás hűtőmaszkját. Így talán egy kicsikét sleeper az ST-Line, ami szemben 240 lóerős 2,0 literes benzines csúccsal 8,0 helyett 8,1 másodperces 100 km/órára gyorsulásra képes, viszont szint kétszeres, 450 Nm nyomatékát már 2000/perctől adja.

%KA%Belül csupán a bőr-szövet kárpitozás piros varrása, meg persze a sportos ülések azonosítják az ST-Line kivitelt%KA%

Belül csupán a bőr-szövet kárpitozás piros varrása, meg persze a sportos ülések azonosítják az ST-Line kivitelt

%KA%Korrekt a helykínálat, bár az előző Mondeóénál hajszálnyit kevésbé nagy a hátsó lábtér. Van viszont opcióként légzsákos öv a hátsó szélső utasoknak%KA% %KA%Korrekt a helykínálat, bár az előző Mondeóénál hajszálnyit kevésbé nagy a hátsó lábtér. Van viszont opcióként légzsákos öv a hátsó szélső utasoknak%KA%

Korrekt a helykínálat, bár az előző Mondeóénál hajszálnyit kevésbé nagy a hátsó lábtér. Van viszont opcióként légzsákos öv a hátsó szélső utasoknak

Ez a konfiguráció pont olyanná teszi a Mondeót, amilyennek valójában lennie kell egy jól felszerelt középkategóriásnak: magabiztossá. Nem kell meggondolni az előzéseket, nem kell aggódni, ha épp utolér valaki autópályán, ha szabad előttünk az út, padlógázra vehemens gyorsítás a válasz. Közben pedig városban is élhető a konfiguráció. Bár a duplakuplungos váltó inkább hagyományos automatákat idéző sebességű, de mindenképp kényelmes. Az automata váltó ellenére van stop-start, ami egész gyors. A futómű még az ST-Line 18 colos kerekeivel is kényelmes, már amennyiben nem nagyon rossz úton megyünk, utóbbi nyilván a tempó visszafogására késztet. Viszont a 10 mm-rel ültetett felfüggesztés elég jó kanyarvadásszá teszi a tágas kombit is, aki Mondeót vesz, az jellemzően pont erre, a kicsit sportosra vett vezetési élményre vágyik. Az előző szériából átülve ebben érezhetjük azt, hogy ez igen, ez továbblépés. Erőhiány gyakorlatilag sosincs, városban, autópályán és persze országúti előzésnél is bátran lehet számítani a két turbóval elért, azaz turbólyuk nélkül elérhető 450 Nm nyomatékra.

%KA%Továbbra is nagy, de ma már nem kimagasló méretű az alaphelyzetben 525 literes csomagtér. Kisebb, mint az elődé, kisebb, mint az ötajtósé, üléshajtással viszont elég nagy, elég jól pakolható, főként az opciós teljes hosszúságú szőnyeggel%KA% %KA%Továbbra is nagy, de ma már nem kimagasló méretű az alaphelyzetben 525 literes csomagtér. Kisebb, mint az elődé, kisebb, mint az ötajtósé, üléshajtással viszont elég nagy, elég jól pakolható, főként az opciós teljes hosszúságú szőnyeggel%KA%

Továbbra is nagy, de ma már nem kimagasló méretű az alaphelyzetben 525 literes csomagtér. Kisebb, mint az elődé, kisebb, mint az ötajtósé, üléshajtással viszont elég nagy, elég jól pakolható, főként az opciós teljes hosszúságú szőnyeggel

Amúgy persze az ST-Line is alapvetően ugyanazt tudja, mint a többi Mondeo. Elég tágas, elég jól összerakott, nem túlcsicsázott. A digitális, konfigurálható műszerblokk könnyedén megszerethető, a középkonzol egyszerűsége pedig megszokható. Ülésből az ST-Line bőr-szövet kombinációt ad, ehhez nincs szellőztethetőség, ahogyan a teljes bőrkárpithoz, de anyaga szerethető, ahogyan tartása is. Ami viszont nem annyira jó, az az átlagtermetűek számára is túlzottan hátra vitt középső könyöklő. Azon pedig a teszt írásakor döbbentem le, hogy bő két évvel ezelőtt is a nem elég finom szabályzású klímát írtam negatívumként. Ez az autó konkrétan vagy szaunát csinált az utastérben, vagy semmit. Ennek folyományaként 100 kilométert 100 km/órás tempóval jöttem vele az M7-en, mert két alvó gyerekkel és a napsütés miatt résnyire lehúzott ablakokkal nem akartam gyorsabban. Ez mondjuk kifejezetten jót tett a városban 8 liter körüli fogyasztásnak, fedélzeti számítógép szerint 6 literre tudtam levinni. Ilyen, illetve országúti tempónál ez a 210 lóerős, automataváltós dízel tényleg tud 4 liter környékén fogyasztani. Legalábbis fedélzeti számítógép szerint. A 400 kilométeres teszt átlaga kijelző alapján 6,5, tankolással 7,3 l/100 km lett. Egyik sem rossz a tényleg elég jól mozgó és bizonyára nem szerény tömegű kombitól − nem mellesleg, a benzines csúcsverzióval legalább másfélszeres fogyasztás kalkulálandó.

%KA%Magyarul nem beszél, de így is jónak számít a kissé sivár középkonzol navigációja. Ülésfűtés hátul is szerepelhet, teljes bőr kárpitozáshoz ülésszellőztetés is kérhető%KA% %KA%Magyarul nem beszél, de így is jónak számít a kissé sivár középkonzol navigációja. Ülésfűtés hátul is szerepelhet, teljes bőr kárpitozáshoz ülésszellőztetés is kérhető%KA%

Magyarul nem beszél, de így is jónak számít a kissé sivár középkonzol navigációja. Ülésfűtés hátul is szerepelhet, teljes bőr kárpitozáshoz ülésszellőztetés is kérhető

Bár a katalógus szerint 1619 a saját tömeg, mivel az ötajtós, csak egyturbós és kézi váltós is 200 kilóval több volt a mérlegen, ez is 1,8 tonnásnak saccolható. Kell bele ez a motor. Ezzel tényleg szerethető, közben pedig a Mondeo olyan, amilyennek megszoktuk. Iszonyatosan széles, elöl és hátul, meg főként kívül is. Csomagtere óriási, alaphelyzetben is több mint 1 méter hosszú és széles, üléshajtással bő 2 méteres. Hozzá kapható a teljes raktéren végigfektethető és a lökhárítóra is ráhajtható gumírozott aljú szőnyeg, kutyarács, rögzítőháló, minden fontos kombis felszerelés is. Az autópályázásban nem csak a motor és a hosszúra áttételezett, 130 km/órás tempónál alig több mint 2100/perces fordulatot adó váltó segít, hanem a viszonylag olcsón elérhető távolságtartós tempomat, a holttérfigyelő és a jó zajszigetelés is segít. Városban pedig még épp élhető a 4,87 méteres puttonyos, amit automatika is leparkolhat, igaz, a tolatókamerával és az első-hátsó parkolóradarral nekünk sem nagy mutatvány.

%KA%A csúcsdízel alapból automata váltót kap, opcióként automata parkolórendszer is elérhető%KA%

A csúcsdízel alapból automata váltót kap, opcióként automata parkolórendszer is elérhető

Mi a helyzet a kasszánál? Az ST-Line csúcsdízel ára kombiként 11,39 millió forint. A tesztautóba még közel egymillió forintnyi extra került. Ez így elég húzós, de egy komolyabb flottavásárló ezt az autót jó eséllyel 10 millió forint körül kiguríthatja a szalonból. Annyiért pedig jó vétel a sportos csúcsgép, amit ráadásul 5 év/150 ezer kilométeres, felárért még hosszabb távra szóló, fix áras karbantartási csomagokkal is megfejelhető garanciával adnak.

%KA%Kitűnő utazóautó, hosszú távra is, pontosabban inkább arra, városban bűn gyilkolni, amit fogyasztása is visszatükröz, ott a legmagasabb%KA%

Kitűnő utazóautó, hosszú távra is, pontosabban inkább arra, városban bűn gyilkolni, amit fogyasztása is visszatükröz, ott a legmagasabb

Értékelés

Pozitív
Erős, nyomatékos dízel, korrekt váltó, tágas utas- és csomagtér, jó ár, erős - adaptív LED - fényszórók
Negatív
Légkondi-szabályzás, furdolókör, a katalógusértéknél jelentősen magasabb fogyasztás

Árak

Tesztmodell alapára 11 390 000 Ft (2017. október 1.)
Tesztmodell ára 12 357 000 Ft (2017. október 1.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4867 mm
Szélesség: 1911 mm
Magasság: 1482 mm
Saját tömeg: 1619 kg
Össztömeg: 2330 kg
Tengelytáv: 2850 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 525-1630 liter
Belső szélesség elöl: 1550 mm
Belső szélesség hátul: 1530 mm
Belmagasság elöl: 870-960 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 240 mm
Ülőlap hossza elöl: 515 mm
Ülőlap hossza hátul: 500 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1385 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1130 mm
Csomagtér hossza: 1090 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 2090 mm
Raktérnyílás szélessége: 1110 mm
Raktérnyílás magassága: 730 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: automata (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 450 Nm 2000-2500 1/min-nél
Teljesítmény: 154 kW (209 LE) 3750 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 228 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,1 s
CO2-kibocsátás: 129 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,0 l/100km
Fogyasztás a használónál: 7,3 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Mini Countryman John Cooper Works teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

cyberdyne írta: 2 hete

Mihez képest kétszeres a 450 Nm nyomaték? 366 Nm a 240 lovas benzines 2 literesé.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2 hete

Nagyon jól néz ki, főleg ebben a fekete színben. Az ára sok, de tulajdonképpen ez a kategória ennyibe kerül. Ha 10 millióból kijön flottavásárlásnál, az kifejezetten jó vétel lehet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 2 hete
Főispán írta: 2 hete

Nem jártál rosszul azzal a Peugeot-val.


Előzmények megtekintése

99%-ban igazat is adok, de vannak olyan apró részletek, amikben a Ford simán viszi a prímet. Például éjszaka, a Focusban minden gomb hátulról meg van világítva, a PUG tervezői viszont úgy gondolták, elég, ha olyan éjszaka is fontos gombokat mutatnak, ami elengedhetetlen a vezetéshez: a napfényroló mozgatása például :)

Egy hónap után azt mondanám, hogy a két autóból lehetne egy igazán jót összegyúrni: a PUG belső nagysága a Focus jobb praktikusságával együtt lenne a tökéletes családi autó, a kutya sem venne Mondeot milliókkal többért.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Főispán írta: 2 hete
ppgergő írta: 3 hete

Ennyiért kicsit sok és még sokat is fogyaszt.

Egy hónap alatt pár kilométert leszámítva 5000-t tettem bele a HDi-be. Átlagom 5 alatt van, pedig ez volt a bejáratós időszak :) (átlagsebességem 102km/h, amiben benne van, hogy Milano környékén elég nehéz közlekedni a nap bármely szakában)



Csomagterem ugyanekkora, csak egy turbóm van 300nm nyomatékkal és a váltóm is hatos kézi. Cserébe úgy hűt, ahogy én azt akarom ;) Szép a Mondeo (bár annyira nem különbözik egy STLine Focustól első látásra, ami szomorú, mert 4millió forint a különbözet), de nem bántam meg, hogy PUG van a seggem alatt.


Előzmények megtekintése

Nem jártál rosszul azzal a Peugeot-val.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 3 hete

Ennyiért kicsit sok és még sokat is fogyaszt.
Egy hónap alatt pár kilométert leszámítva 5000-t tettem bele a HDi-be. Átlagom 5 alatt van, pedig ez volt a bejáratós időszak :) (átlagsebességem 102km/h, amiben benne van, hogy Milano környékén elég nehéz közlekedni a nap bármely szakában)

Csomagterem ugyanekkora, csak egy turbóm van 300nm nyomatékkal és a váltóm is hatos kézi. Cserébe úgy hűt, ahogy én azt akarom ;) Szép a Mondeo (bár annyira nem különbözik egy STLine Focustól első látásra, ami szomorú, mert 4millió forint a különbözet), de nem bántam meg, hogy PUG van a seggem alatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

23 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

Tegnap – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

3 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD MONDEO 2.2 TDCi Titanium-Luxury

FORD MONDEO 2.2 TDCi T...

Ár: 3.299.000 Ft

Évjárat: 2011 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO Turnier 2.0 TDCi Titanium szervizkönyv. vonóhorog. 163 L

FORD MONDEO Turnier 2....

Ár: 3.350.000 Ft

Évjárat: 2014 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO 2.0 TDCi Titanium

FORD MONDEO 2.0 TDCi T...

Ár: 790.000 Ft

Évjárat: 2005

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!