0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Családi sporttér – turbós Ford S-Max teszt

Ford S-Max 2.0 EcoBoost Powershift Titanium teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagy egyterű a Fordtól családi és sportos modellként is választható. Ezúttal utóbbit vallattuk.

Teszt
Műszaki adatok

Vagány, LED-es menetfény csak a Titanium-szinttől jár alapáron, lejjebb 50 000 forintba kerül

Vagány, LED-es menetfény csak a Titanium-szinttől jár alapáron, lejjebb 50 000 forintba kerül

Fájhat már a válla a Ford nagyobb egyterűkért felelős projektvezetőinek, nyilván annyit veregették. A 2006-ban bemutatkozott és a 2007-es Év Autójának választott S-Max/Galaxy páros ugyanis Európában a kategória legnépszerűbbje lett és itthon is gyakorlatilag bezsebelte a piacot. A közös, 2,85 méter tengelytávú duóból az S-Max a népszerűbb, itthon bő kétszer annyi fogyott belőle, mint a Galaxyból. Kíváncsi voltam, miért, ezért a Galaxy után az S-Max-ot is próbára tettem.

Még az S-Max fara is erősen meredek, de a Galaxy-énál formásabb. Elegáns az ablakok körül futó krómszegély

Még az S-Max fara is erősen meredek, de a Galaxy-énál formásabb. Elegáns az ablakok körül futó krómszegély

Az idén frissített páros végigpróbálása után megértem az eladási arányt, sőt, elismerően bólintok, nem döntöttek rosszul a vásárlók. Hosszban nem sok, mintegy 5 cm a két modell közötti különbség, orruk hasonló – bár a Galaxy kerek ködfényszórói és a Titanium LED-es menetfényei sokat sportosítanak – leginkább far-kialakításukkal különböznek. Az S-Max hajszálnyit ívesebb hátsója sokat enyhít a monstrum megjelenésén. A csapot far persze nincs ingyen, a Galaxy csomagtere alacsonyabb, 5 üléssel a Galaxy 830 litere helyett itt „csak” 755, kettővel 2235 helyett kereken 2000 jut a csomagoknak. Harmadik üléssor alapáron nincs, de opcióként (240 000 forintért) kérhető. Utóbbi a Galaxy-énál bizonyára szűkebb, de a tesztautóban nem szerepelt, a 7 ülés mögött maradó 285 literes csomagtér – a katalógus adatai alapján elismerésre méltó.

Műszerfal alapján megkülönböztethetetlen a Galaxy és az S-Max. Ízlésesek a Titanium fémes betéteti

Műszerfal alapján megkülönböztethetetlen a Galaxy és az S-Max. Ízlésesek a Titanium fémes betéteti

Az utastér a Galaxy-éhoz nagyon hasonló. Több a felszerelésbeli, mint a modellsorok közötti különbség. Az S-Max tesztautója a hozzá jobban passzoló, sportos Titanium ellátmányt kapta. Sok más mellett 755 000 forintos bőr kárpitozással, 150 000 forintért mért hűthető-fűthető első ülésekkel, valamint 245 000 forintos panorámatetővel. Szerintem a Titanium fémes műszerfal-betétei sokkal ízlésesebbek, mint a Ghia berakásai, amúgy a vezetőülésben ücsörögni (álló helyzetben) nem sok különbség volt a két autó között, itt is tökéletes a kényelem. Az persze mindenképp említésre méltó, hogy a benzines motor jóval hamarabb fűt, hiszen nagyobb a hő-vesztesége és ebből a példányból hál’ istennek az ülésfűtés sem maradt ki. Az utastér a Galaxy-éhoz hasonlóan praktikus, tágas, temérdek pakolóhelyet rejtegető. A hátsó üléssor székei ugyanúgy egyenként szabályozható támladőlésűek, tologathatók, a padló sík, a középső pakolórekesz nélküli üvegmennyezet jóval több fejteret ad, mint a teszt-Galaxy-é. Az ötüléses S-Max talán egyetlen hibapontja, hogy ülései lehajtásával nem törésmentes a raktér padlója.

Kényelmes üléseivel az S-Max komfortja is hibátlan Kényelmes üléseivel az S-Max komfortja is hibátlan

Kényelmes üléseivel az S-Max komfortja is hibátlan

Csendes és erőteljes a 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses, turbós EcoBoost benzines

Csendes és erőteljes a 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses, turbós EcoBoost benzines

Míg álló autóban ücsörögve az S-Max nagyon hasonlít a Galaxy-ra, menet közben nagyon másképp viselkedik. Szerencsére! Ugyanis míg a Galaxy-t kissé kelletlennek éreztem, a turbómotoros S-Max nagyon élvezetesen vezethető, sportos óriásként írta magát emlékezetembe. Közvetlen befecskendezéses, turbós benzinese alapjáraton rezzenéstelen és csendes, már alacsony fordulatról is korrektül húz, pörgetve pedig folyamatosan erősödik, 300 Newtonméter nyomatéka 1750 és 4500/perc fordulat között állandó, 203 lóerős csúcsteljesítménye 6000/percnél jön. Gyakorlatilag 1500-tól 6000-ig erőteljesen gyorsít, de higgadt vezetésre már 1200/perctől alkalmas. A sportos jelleghez mérten talán lehetne komolyabb hangja, de nincs, magasabb fordulaton, autópályán is csendes. A gázpedált sportosan taposva gond nélkül összejön a 12 l/100 km körüli városi fogyasztás, de higgadtan 10 l/100 km körül el lehet járni vele városban is, autópályán pedig 8,5-9,0 l/100 km vegyes fogyasztás kalkulálható. Ezzel az értékkel már a mai dízelekkel is versenyképes a teljesítményét azoknál jóval szélesebb tartományban adó, élvezetesebben vezethető EcoBoost. Hű társ a kétkuplungos, okosan, gyorsan és finoman kapcsoló Powershift automata váltó, mely az EcoBoost motorhoz kötelező tartozék, csakis ezzel választható. A kitűnő kombináció 8,5 s alatt képes 100 km/órára gyorsítani az egyterűt, 221 km/órás végsebességet adhat – azaz a menetteljesítmények nem csak érzetre, számok alapján is sportosak.

Méretes, de bővítetten nem törésmentes az ötüléses S-Max csomagtere Méretes, de bővítetten nem törésmentes az ötüléses S-Max csomagtere

Méretes, de bővítetten nem törésmentes az ötüléses S-Max csomagtere

A tesztelt dízel Galaxy és benzines S-Max között azonban a legfőbb különbséget nem is a motor, hanem a futó- és a kormánymű jelentette. Az S-Max-ban a Galaxyból ismert jó csillapításhoz nagyon korrekt, biztonságos útfogás és minimális kanyarodási dőlés társul. Hihetetlen, de az 1675 kilogrammos gép sportosnak érződik. Ehhez passzoló a közvetlen, kis kormánymozdulatokra is gyorsan reagáló kormánymű, mellyel autópályán vagy hegyi szerpentineken is jó érzés a méretes vas terelése.

Formahajhász a kézifék, a belteret élénk LED-ek világítják, a 235 000 forintért adott Xenon fényszórók hatásosak, de nem kanyarkövetők Formahajhász a kézifék, a belteret élénk LED-ek világítják, a 235 000 forintért adott Xenon fényszórók hatásosak, de nem kanyarkövetők Formahajhász a kézifék, a belteret élénk LED-ek világítják, a 235 000 forintért adott Xenon fényszórók hatásosak, de nem kanyarkövetők

Formahajhász a kézifék, a belteret élénk LED-ek világítják, a 235 000 forintért adott Xenon fényszórók hatásosak, de nem kanyarkövetők

Ha választani kell, nyilván nem csak a jellemzők, az árak is nagyon komoly súllyal esnek latba. Nos, az S-Max ebben a versenyszámban is jól szerepel. Az árakat többször is átnéztem, azt hittem, ugyanis, hogy rosszul látok, azonos motorizáltságú alapverziók esetén az S-Max 1 150 000 forinttal olcsóbb a Galaxy-nál, a tesztelt 2.0 EcoBoost Powershift Titanium pedig 9 895 000 forintos árával még komolyabb mértékben, 1 445 000 forinttal kedvezőbb S-Max-ban, mint Galaxy-ban. Ritkának tartom azt a vásárlót, akinek a Galaxy plusz tere ennyit megér. Én az alacsonyabb áron kapható, sokkal élvezetesebben vezethető, ha kell hétülésessé tehető S-Max-ot választanám, mint az alapáron 7 üléses, tehát valamivel jobb ellátmányú Galaxy-t.

Méretek

Hosszúság: 4768 mm
Szélesség: 1884 mm
Magasság: 1658 mm
Saját tömeg: 1718 kg
Össztömeg: 2480 kg
Tengelytáv: 2850 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 755 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1999 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: sequenciális - 6 fokozatú
Nyomaték: 300 Nm 1750-4500 1/min-nél
Teljesítmény: 149 kW (203 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 221 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,5 s
CO2-kibocsátás: 189 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 8,1 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 LE AWD PowerShift Automata teszt

És ebből még Vignale is van! Ford S-MAX teszt

A Ford csendesen, de egészen prémium minőségűre gyúrta a korábban is a kategória legsportosabbjának számító S-MAX egyterűjét. Egy baja persze van.


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

3 órája – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

9 órája – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

2 napja – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD S-MAX 2.0 TDCi. Titanium. Áfás

FORD S-MAX 2.0 TDCi. T...

Ár: 5.400.000 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD S-MAX 1.6 TDCi Business TITANIUM S.MENTES BŐR NAVI LED

FORD S-MAX 1.6 TDCi Bu...

Ár: 2.699.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD S-MAX 1.8 TDCi Trend

FORD S-MAX 1.8 TDCi Trend

Ár: 1.950.000 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!