0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ajándékdoboz a családnak

Ford Tourneo Connect teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Feledtetni tudja-e haszonjárműves eredetét a kellemes anyagokkal, rengeteg extrával telepakolt csúcsfelszereltségű dobozos Ford?

Fészlift ide, „kinetikus dizájn” marketingszöveg oda, azért a Ford Tourneo Connect a legtöbbek szemében mégis csak egy ülésekkel berendezett kisteherautó maradt. A haszonjárműves vérvonalnak persze vannak előnyei, mint az egyszerűbb, várhatóan strapabíró és tartós szerkezetek, és – ahogyan az a tesztből mindjárt kiderül − akadnak hátrányai is, amiket viszont mindenki egyéni ízlés szerint értékelhet.

Először is el kell fogadni a kisteherautós kinézetet, ami a csinosító fészlift után, különösen a gazdag Limited felszereltséggel azért nem is olyan nehéz. Inkább a napi használatban okozhat eleinte gondot a gyakorlatlanabb, kisebb autókhoz szokott vezetőnek a kocsi mérete, no, nem a 431 centis, kompaktautós hossz, hanem inkább a szélesség, és leginkább a sok mélygarázsból és parkolóházból kizáró 181,5 centis magasság. (Egyébként a hosszú tengelytávú változat két méternél is nagyobb magasságával végképp alkalmatlan városi bevásárlóautónak.)

A modellfrissítés hozta változások ennél sokkal jelentősebbek a beltérben, amit így már nyugodt lélekkel nevezhetünk utastérnek a személyautós irányba tett elmozdulásnak köszönhetően. Az S-Max stílusát idéző műszerfal, a gusztusos és barátságos üléshuzatok, a két színtónusú, bézs berendezés igazán kellemes környezet lehetne. Viszont a műanyagok nagyon kemények, a nagy felületű burkolatok felől halk zörgés, nyüszögés, rezonálás hallatszik. A praktikumra viszont nem lehet panasz, feltéve, ha ez alatt a rengeteg nagy méretű tárolóhelyet, polcot, üreget, hálós rakodóhelyet értjük.

Ha viszont a variálhatóságot is ide soroljuk, akkor baj van, sajnos Fordék – különösen a mai egyterűek szellemes megoldásaihoz képest – igencsak ügyetlenül oldották meg a harmadolva dönthető ülés mechanizmusát. Az még hagyján, hogy az ülések nem süllyeszthetők el, nem vehetők ki, de a hasznos hosszból rengeteget elrabolva az előre döntött ülőlapból a mechanizmus, és különösen annak két támasztórúdja nyúlik hátra a raktérbe, magakadályozva hosszabb tárgyak, nagyobb dobozok szállítását. Egyébként a csomagtér mérete rendben van, a tér magas, sima falak határolják, a rakodópereme pedig alacsony. Persze a rakodás ide nem gyerekjáték, a hatalmas ötödik ajtó nyitásához sok hely kell, a csukásához meg erő, ám ami nagyobb baj, hogy a nyitott helyzetben bekattant tolóajtót sem gyerekjáték megmozdítani, ez is csak nagy erővel lehetséges – ez lehet beállítás kérdése, vagy haszonjármű-örökség?

Ha már az autó haszonjárműves örökségénél tartunk, kapja meg a dicséretet az egész munkanapjukat a kocsiban ücsörgő sofőrök számára készült vezetőülés, amely nem csak kényelmes, hanem az ülőlapja is dönthető, azaz elöl-hátul külön állítható magasságú, ráadásul a tesztautóban még fűthető is volt. Annak ellenére is jó a kilátás, hogy az A-oszlopok a kelleténél kicsit többet takarnak ki, és a személyautókéhoz képest nagy, de a haszonjárművekéhez képest enyhén szűk látószögűek a külső tükrök.

A más Fordokból már kiöregedett 1,8-as motor beindítása után hallható durva kopácsolás ismét csak a teherautós hangulatot erősíti, és sajnos a melegedéssel sem sokat javul a helyzet – mellesleg eközben a fűtés is nagyon lassan éledezik. Ereje már viszonylag kis fordulatnál megjön, ám a felkapcsolásra sarkalló zöld nyilacska túlságosan hamar jelenik meg, ha ehhez tartottam magam, gyakran a felváltás után 1300 körüli fordulatra kényszerült a motor, ahol viszont még csak hangja van, de nem ereje. Egyébként a csak ötfokozatú váltóval városban és országúton egész jól mozog az autó, de dinamizmusának határt szab másfél tonnás önsúlya, nagyobb sebességnél pedig a hatalmas homlokfelület fékezi a szárnyalását és dobja meg fogyasztását. A 130-as tempónál 10 liter körüli fogyasztással számolhatunk, nyugis városi-országúti használatban a hét liternek is van realitása, nálunk végül 7,5-es átlagfogyasztás jött ki. A megnövekvő étvágy mellett a motor is annak ellenére felemeli hangját a gyors, hosszú utazások ellen, hogy 130-nál a főtengely még 3000 alatti fordulattal pörög, ám a kormányon így is fárasztó, finom rezonancia érezhető.

Ki gondolná, hogy ezzel együtt is öröm a dobozautó bőrkormányának markolászása? Mert bizony a nagy tömeg, a magas kaszni ellenére ugyanolyan precízen és könnyedén manőverezhető a kocsi városban, mint kanyargós hegyi utakon. Emellett a hátul laprugós-merevhidas futómű még igazán kényelmes rugózást is képes biztosítani, persze a puhaság ára az ilyen jellegű autók között szerénynek számító, ötmázsás terhelhetőség.

Ezzel szemben szerénynek egyáltalán nem nevezhető az ESP, a kipörgésgátló, a motorfék-szabályzás és vészfékasszisztens alkotta elektronikus stabilizáló rendszerek arzenálja. És van HLA nevezetű hegymeneti elindulás-segítő rendszer is, bár alighanem ennek tétova oldása vezetett lefulladáshoz néhány, túlságosan kis gázadással tett elindulási kísérletnél…

A sok tekintetben egyszerű kivitel ellenére az autó árával kapcsolatban ne legyenek illúzióink, a tesztelt 110 lovas Limited listaára 6 686 750 forint, a néhány extrával már hétmilliónál járunk. Az árlistát böngészve hamar kiderül, mégsem igazán érdemes lejjebb adni annak, aki ilyen családbarát dobozt akar venni Fordéktól. A személyszállító Tourneo Connect alapára is valamivel hatmillió felett van, így az 1,8-as dízel kisebb teljesítményű változataival ugyanúgy csak kevés százezer forint spórolható meg, mint a szerényebben felszerelt változatokkal. Emellett a még nagyobb térre és teherbírásra vágyóknak ott van a hosszú tengelytávú kivitel, abból viszont a Trend a felszereltség csúcsa, a tesztelt Limited stafírung nem rendelhető. A hétmillió körüli ár egyébként a családi dobozos kínálat csúcsa felé kapaszkodik, alapáron egyedül a Volkswagen Caddy Life kerül többe a 140 lóerős dízellel, de a Fordnál kevesebb kütyüvel. A még szerényebben felszerelt, 100 lovas Opel Combo listaára 5,7 millió, és pontosan ennyi szerepel a legjobban felszerelt 110 lovas Peugeot Partner Tepee vagy a Citroen Berlingo neve mellett is. De még a csúcsfelszereltségű 120 lovas Dobló 1,9 listaára is ennyi, ám a hamarosan kifutó modellt a Fiat most bőven ötmillió alá akciózza, ahogyan a gyengébb és csupaszabb Kangoo is csalogató áron szerepel a Renault listáján.

Szegény Tourneo ráadásul még a Ford házibajnokságán sem nyeri meg az Ideális Családi Szállítóeszköz címért folyó versenyt, ugyanis az ügyesebb és finomabb C-Max szintén 110 lovas dízellel csak hatmillió forint. Így az utasos-dobozos kocsi számára így egyedül a „négy-öt ember plusz terjedelmes cucc” felhasználási terület marad, ami nem egy nagy piaci falat – minden esetre az a kevés használója alighanem szeretni fogja.

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Ne fájjon a feje miatta!

Bármelyikünkkel megtörténhet, hogy hűséges autónk váratlanul felmondja a szolgálatot. Ez nyaralás...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Használt prémiumautók egymillió forintig. Audi, BMW, Mercedes

Prémiumra vágyik a magyar. Persze, a legtöbbet akarjuk kihozni abból, amennyink van és csábítóak...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

2 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

4 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Reklámáron jön a Dacia Lodgy

2,49 millióért új egyterűt ad a Dacia

5 éve – Autósvilág hírei

Most lett publikus a Dacia Lodgy árlistája, betartották ígéreteiket a gyáriak és van kedvezményes ár is: a Renault Crédit finanszírozásával 2,49 milliótól hazavihető a tágas egyterű.


Végre megtudtuk a Renault Zoe hazai árait, megérte várni rá

240 km hatótávú villanyautó 6,9 millió forintért - Renault Zoe

7 hónapja – Autósvilág hírei

Nagyot robbanthat a hazai villanyautó-piacon a Renault. A Zoe e héttől rendelhető, az elektromos modellek körében vonzó árral.


Szénszálas karosszériával  jön a Mansory Lamborghinije

1250 lóerős lett a Mansory Lamborghini Huracánja

2 éve – Autósvilág hírei

Egy ritka és különleges sportautóból még egyedibbet faragott a svájci tuningcég. Ezúttal egy Lamborghini Huracánt vettek kezelésbe.


Használtautó.hu

FORD CONNECT Tourneo220 1.8 TDCi LWB Fresh 8 SZEMÉLYES

FORD CONNECT Tourneo22...

Ár: 1.490.000 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD CONNECT Tourneo205 1.5 TDCi SWB Trend FORD PETRÁNYI - készleten

FORD CONNECT Tourneo20...

Ár: 5.499.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD CONNECT Tourneo230 1.5 TDCi LWB Trend 5 személyes - készleten

FORD CONNECT Tourneo23...

Ár: 6.141.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!