0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Inkább az ezeröcsi – Civic 1.0 teszt 

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 6MT Elegance teszt

·

Valódi japán, az anyósülésről csukott szemmel is beazonosítható, hát, még ha vezetjük. Sportos, közvetlen, irtó jó terelgetni, közben meg egészen autószerű, de nagyon halvány hozzá az ezres motor.

Teszt
Műszaki adatok

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Egyliteres már kólából sincs. Sokaknak a hajuk égnek áll az elvetemült downsizingtól, amit az autógyártók művelnek mostanában. Szerencsére némileg ez most visszafordulni látszik a rightsizing-nak nevezett, nem túl apró motorok megjelenésével. A Honda mindkét világból kiveszi a részét, mivel a Civic apró turbós motorokkal, háromhengeres egyliteressel és 1,5-össel is elérhető, pontosabban csak ezekkel. Az egyliteres motor egy vicc sokak szerint, ha belegondolunk, kólából is félliterest, vagy 1,25-öst kaphatunk, ekkora már nincs, viszont néhányan egész jót hoztak ki ennyiből, de sajnos az nem a Honda. Egymás után volt szerencsém vezetni az 1,5-öst és ezt, előbbi egy rakéta a háromhengereshez képest. Számokból elég jó vizsgázik mindkettő, ugyanis az 1,0-es is 129 lőerős, de ez ne tévesszen meg senkit.

%KA%Van egy megjelenése, de sokaknak még mindig túl műanyagos, játékautós a Civic. Az orra egészen hasonló elődjéhez, de sokkal többet játszottak az idomokkal, a lökhárítóba került radar, a középső tükör mögé pedig kamera%KA%

Van egy megjelenése, de sokaknak még mindig túl műanyagos, játékautós a Civic. Az orra egészen hasonló elődjéhez, de sokkal többet játszottak az idomokkal, a lökhárítóba került radar, a középső tükör mögé pedig kamera

%KA%Részben LED-es a hátsó lámpa, a szürke fényezés nem egyenletes fémen és műanyagon, ez főleg a csomagtérajtón feltűnő. A narancs kiegészítők miatt mindenki megnézte%KA% %KA%Részben LED-es a hátsó lámpa, a szürke fényezés nem egyenletes fémen és műanyagon, ez főleg a csomagtérajtón feltűnő. A narancs kiegészítők miatt mindenki megnézte%KA%

Részben LED-es a hátsó lámpa, a szürke fényezés nem egyenletes fémen és műanyagon, ez főleg a csomagtérajtón feltűnő. A narancs kiegészítők miatt mindenki megnézte

Három hengerből nehéz csodát tenni. Vannak olyan pontjai a Civicnek, amik egyszerűen nem lehetnek rosszak, és amiért én személy szerint nem tudtam belekötni az előző tesztautóba. Ilyen a fergetegesen közvetlen, viszonylag keveset forduló kormánymű, vagy a minden körülmények között jól vizsgázó futómű, de még a fura holtjátékkal kapcsolható kézi váltó is élvezhető. Ebbe az 1,5-ös által felállított idillbe rondított bele a háromhengeres. Persze használható, a 129 lóerő jól mozgatja a karosszériát, egy átlagos sofőrnek, vagy mindennapi használatra, városi ingázáshoz elég, teszi a dolgát, és kész. A kuplunggal viszont a kelleténél többet kell játszanunk, rendkívül nehezen kiismerhető motor, nagyon nehéz kitalálni, vajon bírja-e még, vagy vissza kéne váltanunk, de mire el tudjuk dönteni, kettőt is vissza kell kapcsolnunk, mert hirtelen elfogy az ereje.

%KA%Középső kipufogó itt nincs, csak az 1,5-öshöz, kamu levegőkilépők viszont vannak, a szárnyak valódiak, valamint amerikai stílusúan az első kerékívek is kaptak helyzetjelzőt%KA%

Középső kipufogó itt nincs, csak az 1,5-öshöz, kamu levegőkilépők viszont vannak, a szárnyak valódiak, valamint amerikai stílusúan az első kerékívek is kaptak helyzetjelzőt

%KA%A sportosság alapvető a Civicnél, szárny nélkül nincs. A futómű kiválóan tart, szinte minden helyzetben, nagyot lehet vele autózni%KA% %KA%A sportosság alapvető a Civicnél, szárny nélkül nincs. A futómű kiválóan tart, szinte minden helyzetben, nagyot lehet vele autózni%KA%

A sportosság alapvető a Civicnél, szárny nélkül nincs. A futómű kiválóan tart, szinte minden helyzetben, nagyot lehet vele autózni

Csak sík terepre. Erre akkor döbbentem rá, amikor egy rövid időutazás erejéig visszaugrottam a télbe, na, jó, csak a Dobogókőn leszakadt 40 centi hóra voltam kíváncsi. Nem egy nagy túra fölmászni, ráadásul egyedül is voltam, ezt minden autónak illik végigcsinálni. Olyan 5500-6000 körül szabályoz le, ráadásul nem tilt, ott egyszerűen vége a mesének, és bebólint, pedig itt adja le teljesítménye csúcsát, így pörgetni ezt még annyira sem lehet, mint az 1,5-öst. Mindig egyre visszább és visszább kell kapcsolnunk, a végén már másodikban, közel tiltáson kellett befejeznem az utat, mert harmadikban egyáltalán nem bírta az emelkedőt. A hangja rendkívül csúnya, alacsony fordulaton is inkább zörgés jön a motortérből, mint morajlás, ez is inkább csak az 1,5-ös után lehet feltűnő, ahol alacsony fordulaton szinte nincs is hangja a motornak. Tempós közlekedéshez a városban is pörgetni kell, úgy viszont kajálni fog rendesen, nálam átlagos közlekedés mellett, főleg városban 7,6 litert eredményezett a tankolás szerinti 100 kilométeres átlag. Ugyanez az 1,5-össel 7,4, ráadásul nem küszködve és gyilkolva, csak egyszerűen élvezetesen használva. Már csak ezért sem látom létjogosultságát a kisebbnek, ráadásul Executive szinten ugyanannyiba kerül, mint a hasonló felszereltségű Sport kivitelű 1,5-ös kézivel, azaz hajszál híján 7,3 millió.

%KA%Bőven van mit nézni odabent, az anyagok vállalhatóak, az összeszerelés példás, bár a kormányon és a váltógombon kívül nincs bőr, azért kamu varrás jutott a műszerfalra%KA%

Bőven van mit nézni odabent, az anyagok vállalhatóak, az összeszerelés példás, bár a kormányon és a váltógombon kívül nincs bőr, azért kamu varrás jutott a műszerfalra

%KA%Kényelmesek, de nem kimondottan jó tartásúak az ülések, hátul rengeteg a hely, elöl is bőven el lehet férni%KA% %KA%Kényelmesek, de nem kimondottan jó tartásúak az ülések, hátul rengeteg a hely, elöl is bőven el lehet férni%KA%

Kényelmesek, de nem kimondottan jó tartásúak az ülések, hátul rengeteg a hely, elöl is bőven el lehet férni

Hogyan tovább? A Hondánál folyton kísérleteznek a Civickel, minden generáció elég különböző, és folyton mást és mást kínál. Ha csak az elődöt nézzük, ott volt a fergetegesen praktikus és rengeteg helyet kínáló kombi, valamint dízelmotor is. Az új, 10. generációs Civicnél utóbbi kettőnek vége, ahogy a szívómotoroknak is leáldoztak, helyette viszont szinte minden földrészen ugyanazokat a modelleket forgalmazzák majd. A korábbi szedán egész máshogy nézett ki, mint az ötajtós, most nagyon hasonló mindegyik modell, ráadásul nálunk is forgalmazzák, árlistája is elérhető, de lesz kétajtós rendes nyújtott kupé is. Formája persze megosztó, de sokkal autószerűbb a karakter, nem annyira vasalóforma, mint az elődök. Lehet durva, vagy ilyen játékos megjelenésű, mint ezekkel a narancssárga kiegészítőkkel, amikből bentre is jutott, bár nekem nem hiányoznának.

%KA%A multikormány jópofa gombjai furák, de használhatóak, a műszeregység komoly színházi darab, bár a narancs kiegészítők sem egyszerűek%KA% %KA%A multikormány jópofa gombjai furák, de használhatóak, a műszeregység komoly színházi darab, bár a narancs kiegészítők sem egyszerűek%KA% %KA%A multikormány jópofa gombjai furák, de használhatóak, a műszeregység komoly színházi darab, bár a narancs kiegészítők sem egyszerűek%KA%

A multikormány jópofa gombjai furák, de használhatóak, a műszeregység komoly színházi darab, bár a narancs kiegészítők sem egyszerűek

%KA%A multimédiás egység elhelyezése tetszik, a rendszer kevésbé, főleg az akadozás miatt, de a 8 hangszórós hifinél van jobb. Az elektromos kézifék tartó-állása kimondottan hasznos kézi váltós autónál, de maga a váltó is elég jó%KA% %KA%A multimédiás egység elhelyezése tetszik, a rendszer kevésbé, főleg az akadozás miatt, de a 8 hangszórós hifinél van jobb. Az elektromos kézifék tartó-állása kimondottan hasznos kézi váltós autónál, de maga a váltó is elég jó%KA%

A multimédiás egység elhelyezése tetszik, a rendszer kevésbé, főleg az akadozás miatt, de a 8 hangszórós hifinél van jobb. Az elektromos kézifék tartó-állása kimondottan hasznos kézi váltós autónál, de maga a váltó is elég jó

Modern oldschool. Tágas, kényelmes, rendes üléspozíciókat adó az utastér, elöl-hátul jól ellesz bárki. Ergonómiából is elég jól áll, bár tény, hogy sok mindent máshogy csinálnak, mint ahogy azt megszoktuk. Ott vannak például a multikormány gombjai, amik átlátszó műanyagból vannak, cserébe vakon is remekül kitapogathatóak. A műszeregység nyitó animációja borzasztóan giccses, ráadásul az egész egység keveri a modern és a rendkívül régi technikákat. Középen nagy kijelzőn mutatja a fontos adatokat, a széleken viszont megvilágított mutatós analóg egységeket találunk, ráadásul az utazási adatokat is klasszikus kinyúló pöcök nyomkodásával válthatjuk. A központi kijelzőt ügyesen helyezték el, követi a műszerfal síkját, mégis külön áll attól, a rajta futó rendszer viszont szintén túlgondolt, a folyamatos animációk miatt akadozik, és a grafika is túl sok. Ha már középkonzol, a könyöklő kemény, nem túl kényelmes, alatta viszont óriási rekeszt találunk, ahogy a váltókulissza mögött is, USB és HDMI csatlakozóval, amiktől a kábelt ügyesen fel tudjuk vezetni hátulról a telefon váltóbot előtti polcához.

%KA%Nem szép a háromhengeres turbós hangja, ráadásul pörgetve sem megy túlzottan. Nem illik hozzá, hiába 129 lóerő, feltűnően lomhább és kellemetlenebb karakterű az 1,5-ösnél%KA%

Nem szép a háromhengeres turbós hangja, ráadásul pörgetve sem megy túlzottan. Nem illik hozzá, hiába 129 lóerő, feltűnően lomhább és kellemetlenebb karakterű az 1,5-ösnél

%KA%Csomagtere 478 literes, elég jól pakolható, bár a pereme magas, viszont a padló alá is rejthetünk dolgokat, az elhúzható kalaptartó ötletes, viszont van egy merev darab is a csomagtérajtón%KA% %KA%Csomagtere 478 literes, elég jól pakolható, bár a pereme magas, viszont a padló alá is rejthetünk dolgokat, az elhúzható kalaptartó ötletes, viszont van egy merev darab is a csomagtérajtón%KA%

Csomagtere 478 literes, elég jól pakolható, bár a pereme magas, viszont a padló alá is rejthetünk dolgokat, az elhúzható kalaptartó ötletes, viszont van egy merev darab is a csomagtérajtón

Ki van ez találva. Sok az ügyes megoldás odabent, amiből a technika sem maradt ki. Az automata kézifék − amit ha bekötött öv nélkül nem kapcsolunk ki, ránk szól a Civic – tartó (hold) állással is rendelkezik, így nem kell bajlódnunk lejtőn elinduláskor, vagy dugóban araszoláskor. A start-stop viszont kicsit lassú, rendszeresen gyorsabban raktam az egyest, mint beindította volna a motort, így garantált volt a fulladozás, kikapcsolandó. Alapáras felszereltsége az összes vezetéstámogatót tartalmazza, nem csak fékez magától veszély esetén, de a sávba is visszakormányoz, van táblafelismerője és tempomatot is ad, ráadásul a radaros, követős fajtából. Tolatókamera is van az Elegance-tól fölfelé, valamint kétzónás automata klíma. Az új Civicet vezetni kimondottan jó, méreteivel megizzasztja a kompakt szegmenst, árával pedig a vevőket. Bőséges ellátmányával viszont csábító lehet, de tényleg érdemes a nagyobbik motorral választani, főleg, hogy Elegance felszereltségű tesztautónk végső ára is közel elérte a mindenképp 1,5-ös motorral járó Sport felszereltség indulóárát.

%KA%Összességében élvezetes még így is, amiről a futómű és a kormányzás tehet, viszont az 1,0 literes sem fogyasztásban, sem pedig árban nem kevesebb a nagyobbik motornál%KA%

Összességében élvezetes még így is, amiről a futómű és a kormányzás tehet, viszont az 1,0 literes sem fogyasztásban, sem pedig árban nem kevesebb a nagyobbik motornál

Értékelés

Pozitív
Remek futómű és kormányzás, jól kapcsolható váltó, tágas utastér, feltűnő megjelenés, bőséges alapáras ellátmány
Negatív
Kellemetlen karakterű, csúnya hangú és magas fogyasztású motor, akadozós multimédiás egység

Árak

Tesztmodell alapára 6 499 000 Ft (2017. május 8.)
Tesztmodell ára 7 115 640 Ft (2017. május 8.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4518 mm
Szélesség: 1799 mm
Magasság: 1434 mm
Saját tömeg: 1275 kg
Össztömeg: 1775 kg
Terhelhetőség: 500 kg
Tengelytáv: 2697 mm
Karosszéria-kivitel: csapotthátú
Csomagtér: 478 liter
Belső szélesség elöl: 1520 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belmagasság elöl: 880-960 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 210 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1280 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1030 mm
Csomagtér magassága: 480-770 mm
Csomagtér hossza: 900 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1760 mm
Raktérnyílás szélessége: 1140 mm
Raktérnyílás magassága: 950 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin üzemű
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 988 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: 6 fokozatú manuális
Nyomaték: 200 Nm 2250 1/min-nél
Teljesítmény: 95 kW (129 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 203 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,9 s
CO2-kibocsátás: 117 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál: 7,6 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (21 db)

svatek2233 írta: 3 hete
Vascsi írta: 2 hónapja

Tamás!



Vesszek meg ha értem, hogy lehet 129 LE csak városi ingázáshoz elég? Mennyi kellene 1000LE az 50, 90, 130km/h-hoz?



"Persze használható, a 129 lóerő jól mozgatja a karosszériát, egy átlagos sofőrnek, vagy mindennapi használatra, városi ingázáshoz elég, teszi a dolgát, és kész."



"Csak sík terepre."

"Mindig egyre visszább és visszább kell kapcsolnunk, a végén már másodikban, közel tiltáson kellett befejeznem az utat, mert harmadikban egyáltalán nem bírta az emelkedőt."



Mi ez a bojrészespestihüjegyerek duma, hogy csak közel tiltáson lehet felmenni, annyira szar a motor?

Egy faéket nem mernék tőled használtan venni, mert annak is kitaposnád a belét. :)


Előzmények megtekintése

Ez király volt! Én is épp ezt mondtam, hogy ezek szarrá gyilkolják egy hét alatt az autót, ami meg nem úgy ugrik ahogy nekik tetszik azt leszólják. Nem lehet összehasonlítani egy újságíró véleményét aki minden héten érősebbnél erősebb autókban ül az átlagemberrel akinek teljesen mások az igényei nem pedig a szórakozás egy ingyen autóval aminek ki lehet taposni a belét ahogy mondtad.

A válaszoláshoz belépés szükséges
svatek2233 írta: 3 hete
Rav8472 írta: 2 hónapja

Természetesen magától értetődő, hogy nincs lehetőség 1000km-t használni, majd cikket írni az autóról, ezt elfogadom és megértem. Nekem is inkább az szúrt szemet, hogy olyan tulajdonságokkal akartad felruházni az autót, ami nem hozzá való, erre utalt Vascsi is lentebb, és ugyan leírod a cikkben, hogy átlagnak jó (ez lekezelő volt a szememben), de sugárzik az ellenszenv, kicsit elvesztetted az objektivitásod, nekem ez jött le. Remélem érted mire akarok kilyukadni. Én is kipróbáltam mind a kettőt és igen ég és föld a két motor, megértem, hogy az 1,5 jobban tetszett (nekem is, de a pénztárcámnak nem), most már azt is tudom, hogy neked fontos(abb) a dinamikusabb vezetési stílus, így megértem, hogy az 1es neked kevés. De be kell látni, hogy elég drága járgány és a többség inkább megveszi az olcsóbb 1est és átlagosan megy vele, az „átlagnak” inkább háttérbe szorul az élvezet. Én speciel nem a teljesítményért vettem, hanem a Honda márka megbízhatósága miatt, és mert tetszik, nem zavar, ha legyorsulnak indulásnál a tahó BMWsek. Abban egyébként teljesen igazad van, hogy a két motor egyformán fogyaszt és közel sem egyformán teljesít, ez nekem is fájó pont, bár az előző autómhoz képest ez is kevesebb. :)

Azért remélem egyszer talán lesz egy hosszabb videó teszt is, ahol részletesebben bemutatásra kerül az autó.


Az újságírók minden héten új autóval mászkálnak, sokszor elég erős gépekkel így nekik az ilyen autó nem sokat számít. Megnyugtatlak, nagyon jó verdát vettél. Nekem is Honda van csak még a 2016-os kombi normál 1.8 szívó benzin. Az sem egy erőgép de megy mint az álom és probléma egy szál sem. Na azt is lehúzták, hogy gyenge de kb én is leszartam. Nekik az ilyen 250 ló feletti gépek tetszenek mert amúgy is csak szarrá gyilkolják őket amíg náluk van. Itt is le van írva többször is, hogy tiltásig pörgette meg tiltáson ment vele a hegymenet miatt stb. Én még sohasem mentem vele közel tiltáson folyamatosan. Nekik ez az élvezetről szól mert nem kell rá vigyázni ami meg nem úgy ugrik ami bejönne azt lehúzzák ennyi. Meglátod sokáig jó lesz neked ez a masina.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja

Ma Magyarországon divattá vált ócsárolni a kis köbcentis benzines turbós motorokat, aztán meg ha az ócsárolóknak sikerül kipróbálni egyet, nagyokat néznek,mert nem hiszik el, hogy pörgetés nélkül is,nyomatékból milyen szépen húznak, főleg a TSI-k.Felesleges lázadni a fejlődés miatt.Nagyon jól tudják az autógyárak,hogy merre kell menni.Nem tegnap találták ki, hogy holnap kis turbósokat fognak gyártani.Szerintem már kb. most tudják, hogy 20év múlva mi is lesz piacon.Én még nem próbáltam a Honda ezresét, de szinte biztos vagyok benne,hogy nem megy az olyan rosszul, mint ahogy itt leírták, szerintem simán hozza egy snassz 1.6-1.8 szívó benzin menetdinamikáját és nem üveghangon pörgetve...

A válaszoláshoz belépés szükséges
OKdoki írta: 2 hónapja
OKdoki írta: 2 hónapja

Jaj, mit találtam! A gyorsulási és rugalmassági adatok méréseken alapulnak: http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php

Tehát, a Civic 1.0 és a Mazda 3 120 LE esetén a 0-100 km/h nagyon hasonló, de a Civic jobb 0,2 s-vel. A 60-100 km/h és a 80-120 km/h estén 4. illetve 5.-ben egyértelmübben jobb a Civic. ;)


No, ha valakinek nincs kedve végigbújni az oldalt (én nem tudtam megállni) akkor a miheztartás végett. A Focus 1.0 (125 LE) majd minden gyorsulási és rugalmassági területen elmara kb. 1 másodperccel a Civic 1.0-hoz képest. Mivel a lista nem teljes (az O betü után még nem készült el), így nehéz volt összevetni az esélyes konkurensekkel. A Lancer 1.6 nagyon gyenge, különösen a rugalmasságban. Az Opel Astra csak az 1.4-es (125 LE) motorral tudja megverni a Hondát. Gyorsulásban kissé, de csak 180-ig. Rugalmasságban azért érezhetően jobb, de ez nem meglepő, tekintettel a 200 nm v.s. 240 nm értékre. Viszont, az azonnali reakcióban (60-100, 80-120 km/h 4.-5.-ben, illetve egy fokozat kötelező visszaváltással) nem marad el a Civic vagy csak alig. Ez mutatja, hogy nagyon jól reagál a motor. A meglepő, hogy az 1.9dCi (120 LE 270 nm) Lagunámat is lenyomja még rugalmasságban is. Persze Renault nincs, de szerencsére van Nissan Primera ezzel a motorral (ami ugyan 63 kg-val nehezebb). Gyorsulásban OK, de még a 4.-ben mért 60-100 közötti rugalmasságban is megegyeznek (8s) és 5.-ben még jobb is a Civic 80-120 között olyan egy másodpercel. Nagyon szép a nyomatékgörbélye a Civicnek 2250-3500 között lényegében egyenes, azaz 200 nm körüli.

A válaszoláshoz belépés szükséges
OKdoki írta: 2 hónapja

Jaj, mit találtam! A gyorsulási és rugalmassági adatok méréseken alapulnak: http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php
Tehát, a Civic 1.0 és a Mazda 3 120 LE esetén a 0-100 km/h nagyon hasonló, de a Civic jobb 0,2 s-vel. A 60-100 km/h és a 80-120 km/h estén 4. illetve 5.-ben egyértelmübben jobb a Civic. ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
OKdoki írta: 2 hónapja
OKdoki írta: 2 hónapja

Tetszik ez az autó. Feliratkoztam tesztvezetésre. Sajnos, jelenleg csak 1.5 van a tesztflottában. Persze én is ezt venném, ha nem lenne majd 1 millió forintal drágább, mint egy azonos felszereltségü 1.0-es. Igen, más a felszereltségek neve a két motor esetén, de néhány apróságtól eltekintve az 1-es második szintje az 1.5-ös első szintjének felel meg. Ami jó, hogy e két szint esetén teljesen megegyezik az élményt biztosító futómű, kormányzás, stb. Ja, igen! Ha az embernek van 8 milliója, akkor veheti az 1.5 második felszereltségi szintjét, amihez állítható futómű is jár. Erről is volt már teszt, az alap beállítás esetén is jó a futómű, már csak hab a tortán, ha még állítani is lehet. Persze, az 1literes alap motor, olyan, mint a többi kompakt márka esetén az 1 vagy 1.2-es. Mennyire erős vele az autó azokhoz képest? Pontosan ez a kérdés! Mutatok egy fogodzót, de azért ennél több kéne. Mondjuk, egy összehasonlító teszt!? Fogodzó: https://m.youtube.com/watch?v=sFCawmZDe5E


Ja igen! Ennek a Civicnek a szememben a legnagyobb hátránya az ára. Hat millió körül egy hasonlóan jól vezethető Ford Focus kombit is lehet kapni 1.5-ös motorral, némileg talán gyengébb felszereltséggel és szűkebb utastérrel, de már ültem abban hátul is, éppen elmegy, így az sem hátrány. Mazda 3-nak kicsi a csomagtere. Igen, még a szedánnak is! (szedán, nahiszen!). Lancer nagyon jó vétel. Persze, annak is kicsi a csomagtere, de legalább nem lengőzsanéros, mint a Mazda 3-asnak. Na viszont a Lancer 1.6-osa, az gyenge! Én nem vezettem, de olvastam már róla sokat. Tessék! Néhány összehasonlítani való konkurens. Bár ha kérhetném, akkor legyen benne az összehasonlításban az Astra, a VW csoport kopaktjai közül egy, de akár a Megane vagy 308-as kombija is. ;) Kombik (már amelyiknek van), ezt hangsúlyozom, mert a Civic csomagtartója közelebb áll hozzájuk, mint csapotthátu változataikhoz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
OKdoki írta: 2 hónapja

Tetszik ez az autó. Feliratkoztam tesztvezetésre. Sajnos, jelenleg csak 1.5 van a tesztflottában. Persze én is ezt venném, ha nem lenne majd 1 millió forintal drágább, mint egy azonos felszereltségü 1.0-es. Igen, más a felszereltségek neve a két motor esetén, de néhány apróságtól eltekintve az 1-es második szintje az 1.5-ös első szintjének felel meg. Ami jó, hogy e két szint esetén teljesen megegyezik az élményt biztosító futómű, kormányzás, stb. Ja, igen! Ha az embernek van 8 milliója, akkor veheti az 1.5 második felszereltségi szintjét, amihez állítható futómű is jár. Erről is volt már teszt, az alap beállítás esetén is jó a futómű, már csak hab a tortán, ha még állítani is lehet. Persze, az 1literes alap motor, olyan, mint a többi kompakt márka esetén az 1 vagy 1.2-es. Mennyire erős vele az autó azokhoz képest? Pontosan ez a kérdés! Mutatok egy fogodzót, de azért ennél több kéne. Mondjuk, egy összehasonlító teszt!? Fogodzó: https://m.youtube.com/watch?v=sFCawmZDe5E

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rav8472 írta: 2 hónapja

Természetesen magától értetődő, hogy nincs lehetőség 1000km-t használni, majd cikket írni az autóról, ezt elfogadom és megértem. Nekem is inkább az szúrt szemet, hogy olyan tulajdonságokkal akartad felruházni az autót, ami nem hozzá való, erre utalt Vascsi is lentebb, és ugyan leírod a cikkben, hogy átlagnak jó (ez lekezelő volt a szememben), de sugárzik az ellenszenv, kicsit elvesztetted az objektivitásod, nekem ez jött le. Remélem érted mire akarok kilyukadni. Én is kipróbáltam mind a kettőt és igen ég és föld a két motor, megértem, hogy az 1,5 jobban tetszett (nekem is, de a pénztárcámnak nem), most már azt is tudom, hogy neked fontos(abb) a dinamikusabb vezetési stílus, így megértem, hogy az 1es neked kevés. De be kell látni, hogy elég drága járgány és a többség inkább megveszi az olcsóbb 1est és átlagosan megy vele, az „átlagnak” inkább háttérbe szorul az élvezet. Én speciel nem a teljesítményért vettem, hanem a Honda márka megbízhatósága miatt, és mert tetszik, nem zavar, ha legyorsulnak indulásnál a tahó BMWsek. Abban egyébként teljesen igazad van, hogy a két motor egyformán fogyaszt és közel sem egyformán teljesít, ez nekem is fájó pont, bár az előző autómhoz képest ez is kevesebb. :)
Azért remélem egyszer talán lesz egy hosszabb videó teszt is, ahol részletesebben bemutatásra kerül az autó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Hamvas Tamás írta: 2 hónapja
Rav8472 írta: 2 hónapja

Vicces milyen megosztó ez az autó kinézetét tekintve, vagy utálják, vagy imádják, konkrétan a 9. szériától sugárban hánytam olyan rondának tartom. Ezt viszont imádom és nem is bántam meg eddig, hogy megvettem, leginkább az elismerő tekinteteket látom a városban járkálva. A teszt egyébként olyan mintha nem is az írta volna, mint aki a videóban beszél… Ja és ne hívjuk már azt a videót tesztnek, még bemutatónak is harmatos volt. Komolyan mikor elolvastam, hogy mennyire le van húzva az 1.0-ás motor, szinte már szégyelltem magam, hogy nekem is ilyen van… annyira negatív a cikk a videóhoz képest. Azt elismerem, hogy nem egy erős motor, de nem is versenyezni van, hanem ahogy azt írják is városban közlekedni átlagembernek… (jó, hogy a cikk írója átlagon felüli sofőr, mert hát mindenki versenyezni vesz autót meg pénze is van rá…)

Az is igaz, hogy ronda a hangja, de csak 1-2 sebességben, béna kuplungozással, a felett szépen dorombol, ahogy kell, és ha az ember megtanulja kezelni a pedálokat semmivel nem rosszabb, mint a többi.

A fogyasztás az nem a legjobb, 6,9 alá nem tudok menni városban, ez mondjuk elszomorított és sajnos a „hegymenetes” téma is igaz. A multimédiában semmiféle akadozás nincs, ezt nem tudom honnan vették. Amúgy én is az 1,5öst vettem volna, de azért az a +1MFt, amivel drágább nekem már nem fért bele és nem az alapfelszereltséget vettem én sem.


Kimondottan örülök, hogy megírtad a tapasztalataidat, köszönöm! Nyilván tudni kell, milyen használatra választ az ember autót, nekünk egy hetünk van arra, hogy kipróbáljuk és levonjuk a következtetéseinket róluk. Ebből következik, hogy ennyi idő alatt hozzá szokni lehetetlen, így valós fogyasztást produkálni is.

A videó és a cikk megszületése között általában több nap, vagy akár egy hét is eltelik. A teszthét változó szituációi miatt lehet más a véleményünk az autóról az elején, mint a végén, és sajnos nincs lehetőségünk minden forgatást az utolsó napra tartogatni, így lehetnek különbségek. Arra viszont jó a videó, hogy mozgásban is láthatjátok, különleges környezetben, egy kis hangulattal körítve.

Nem tartom magamat átlagon felüli sofőrnek, van még mit tanulnom bőven, de fiatalként élvezem az autózást főleg, ha már egy autó, mint a Civic ennyire sportosnak és izgalmasnak mutatja magát, vannak alapvető gondolatok, amire az 1,5-ös próbája egy jókora lapáttal rátett. Lehet, hogy fordított helyzetben más lett volna a konklúzió az 1,0 literesről, de először kaptuk a mézes madzagot.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 2 hónapja
Hamvas Tamás írta: 2 hónapja

Vascsi!



Épp azt szerettem volna kiemelni cikkemben, hogy 129 lóerő leírva jól mutat, ám nem mindegy, hogy azt miként adja le a motor. Ha az a 129 lóerő csak 5500-as percenkénti főtengely fordulatnál jelentkezik, a tiltás pedig 6000-nél, akkor elég vékony az a határ, ahol ezt ki lehet használni. Átlagos napi használat mellett elegendő volt a teljesítménye, de mivel próbáljuk minél több helyzetben kipróbálni az autókat, így ebbe a hegymenet is beletartozik, ahol a Civic 1,0 literes motorral gyengén teljesített.



Lehetőségem volt közvetlen az 1,5-ös után próbálni, ha teheted, próbáld ki Te is, a különbség elég szembetűnő amellett, hogy fogyasztásuk csupán minimálisan tér el egymástól. Ami az 1,5-ösnél vállalható, az egy gyengének érződő 1,0 literes háromhengerestől irreálisan sok. Ha kedvezőbb fogyasztást kaptunk volna az 1,5-öshöz képes a teszt végére, akkor nem lett volna ekkora az elvárás az 1,0 literes iránt. Tekintve, hogy a két motort közel azonos áron és felszereltségen is meglehet kapni (Executive-Sport), miközben az 1,5-ös feltűnően jobb és használhatóbb, nehezen értelmezhető, miért van szükség z 1,0 literesre.



Remélem kicsit konkretizáltam a problémámat, de ha nem, akkor ismét csak javasolni tudom, hogy valamely Honda kereskedésben próbáld ki őket.


Előzmények megtekintése

Kedves Tamás!

Még mielőtt tanácsoltad volna a próbát én is erre az álláspontra jutottam. Majd ki fogom próbálni. De a másik adat a nyomaték mást ígér.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==

Hirdetés

HONDA tesztek

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC teszt

A szívás vége? Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC teszt

Kidolgozásával és árával megnyerő a Honda Civic Tourer, szívómotorja tartós üzemet, megbízhatóságot ígér. Sportos? Kicsit sem az.


Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC teszt

Finommechanika - Honda Civic Tourer teszt

Szerethető autó az új Civic Tourer, ami a Honda 1.6-os dízelével ha nem is a legolcsóbb, de az egyik legigényesebb a kategóriában.


Honda CR-V 2.0 Exe és Honda kerékpár teszt

Honda nyolc kerékkel

Három Honda egy áráért. A gyár kerékpártartót és Honda biciklit is kínál a CR-V szabadidő-autóhoz. Némi felár megfizetése után.


Honda CR-Z teszt

Zöld örömautó

Újjászületett a CRX? Elsőként teszteltük a Honda CR-Z 1.5 GT hibrid sportkocsit.


Honda Civic teszt

Orion űrhajó

Csak négyféle külső színben, és kizárólag fekete kárpittal rendelhető az ötajtós Honda Civic 1.8 Sport Special Edition, az összhatás mégis izgalmas.


Még több HONDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

5 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

HONDA CIVIC 1.8 Elegance 12 ezer KM!!! MINT AZ ÚJ

HONDA CIVIC 1.8 Elegan...

Ár: 4.950.000 Ft

Évjárat: 2015 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HONDA CIVIC 1.8 Type-S

HONDA CIVIC 1.8 Type-S

Ár: 3.200.000 Ft

Évjárat: 2009 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HONDA CIVIC Coupe 1.6i SR Klima

HONDA CIVIC Coupe 1.6i...

Ár: 500.000 Ft

Évjárat: 1996

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!