0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Inkább az ezeröcsi – Civic 1.0 teszt 

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 6MT Elegance teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Valódi japán, az anyósülésről csukott szemmel is beazonosítható, hát, még ha vezetjük. Sportos, közvetlen, irtó jó terelgetni, közben meg egészen autószerű, de nagyon halvány hozzá az ezres motor.

Teszt
Műszaki adatok

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Egyliteres már kólából sincs. Sokaknak a hajuk égnek áll az elvetemült downsizingtól, amit az autógyártók művelnek mostanában. Szerencsére némileg ez most visszafordulni látszik a rightsizing-nak nevezett, nem túl apró motorok megjelenésével. A Honda mindkét világból kiveszi a részét, mivel a Civic apró turbós motorokkal, háromhengeres egyliteressel és 1,5-össel is elérhető, pontosabban csak ezekkel. Az egyliteres motor egy vicc sokak szerint, ha belegondolunk, kólából is félliterest, vagy 1,25-öst kaphatunk, ekkora már nincs, viszont néhányan egész jót hoztak ki ennyiből, de sajnos az nem a Honda. Egymás után volt szerencsém vezetni az 1,5-öst és ezt, előbbi egy rakéta a háromhengereshez képest. Számokból elég jó vizsgázik mindkettő, ugyanis az 1,0-es is 129 lőerős, de ez ne tévesszen meg senkit.

%KA%Van egy megjelenése, de sokaknak még mindig túl műanyagos, játékautós a Civic. Az orra egészen hasonló elődjéhez, de sokkal többet játszottak az idomokkal, a lökhárítóba került radar, a középső tükör mögé pedig kamera%KA%

Van egy megjelenése, de sokaknak még mindig túl műanyagos, játékautós a Civic. Az orra egészen hasonló elődjéhez, de sokkal többet játszottak az idomokkal, a lökhárítóba került radar, a középső tükör mögé pedig kamera

%KA%Részben LED-es a hátsó lámpa, a szürke fényezés nem egyenletes fémen és műanyagon, ez főleg a csomagtérajtón feltűnő. A narancs kiegészítők miatt mindenki megnézte%KA% %KA%Részben LED-es a hátsó lámpa, a szürke fényezés nem egyenletes fémen és műanyagon, ez főleg a csomagtérajtón feltűnő. A narancs kiegészítők miatt mindenki megnézte%KA%

Részben LED-es a hátsó lámpa, a szürke fényezés nem egyenletes fémen és műanyagon, ez főleg a csomagtérajtón feltűnő. A narancs kiegészítők miatt mindenki megnézte

Három hengerből nehéz csodát tenni. Vannak olyan pontjai a Civicnek, amik egyszerűen nem lehetnek rosszak, és amiért én személy szerint nem tudtam belekötni az előző tesztautóba. Ilyen a fergetegesen közvetlen, viszonylag keveset forduló kormánymű, vagy a minden körülmények között jól vizsgázó futómű, de még a fura holtjátékkal kapcsolható kézi váltó is élvezhető. Ebbe az 1,5-ös által felállított idillbe rondított bele a háromhengeres. Persze használható, a 129 lóerő jól mozgatja a karosszériát, egy átlagos sofőrnek, vagy mindennapi használatra, városi ingázáshoz elég, teszi a dolgát, és kész. A kuplunggal viszont a kelleténél többet kell játszanunk, rendkívül nehezen kiismerhető motor, nagyon nehéz kitalálni, vajon bírja-e még, vagy vissza kéne váltanunk, de mire el tudjuk dönteni, kettőt is vissza kell kapcsolnunk, mert hirtelen elfogy az ereje.

%KA%Középső kipufogó itt nincs, csak az 1,5-öshöz, kamu levegőkilépők viszont vannak, a szárnyak valódiak, valamint amerikai stílusúan az első kerékívek is kaptak helyzetjelzőt%KA%

Középső kipufogó itt nincs, csak az 1,5-öshöz, kamu levegőkilépők viszont vannak, a szárnyak valódiak, valamint amerikai stílusúan az első kerékívek is kaptak helyzetjelzőt

%KA%A sportosság alapvető a Civicnél, szárny nélkül nincs. A futómű kiválóan tart, szinte minden helyzetben, nagyot lehet vele autózni%KA% %KA%A sportosság alapvető a Civicnél, szárny nélkül nincs. A futómű kiválóan tart, szinte minden helyzetben, nagyot lehet vele autózni%KA%

A sportosság alapvető a Civicnél, szárny nélkül nincs. A futómű kiválóan tart, szinte minden helyzetben, nagyot lehet vele autózni

Csak sík terepre. Erre akkor döbbentem rá, amikor egy rövid időutazás erejéig visszaugrottam a télbe, na, jó, csak a Dobogókőn leszakadt 40 centi hóra voltam kíváncsi. Nem egy nagy túra fölmászni, ráadásul egyedül is voltam, ezt minden autónak illik végigcsinálni. Olyan 5500-6000 körül szabályoz le, ráadásul nem tilt, ott egyszerűen vége a mesének, és bebólint, pedig itt adja le teljesítménye csúcsát, így pörgetni ezt még annyira sem lehet, mint az 1,5-öst. Mindig egyre visszább és visszább kell kapcsolnunk, a végén már másodikban, közel tiltáson kellett befejeznem az utat, mert harmadikban egyáltalán nem bírta az emelkedőt. A hangja rendkívül csúnya, alacsony fordulaton is inkább zörgés jön a motortérből, mint morajlás, ez is inkább csak az 1,5-ös után lehet feltűnő, ahol alacsony fordulaton szinte nincs is hangja a motornak. Tempós közlekedéshez a városban is pörgetni kell, úgy viszont kajálni fog rendesen, nálam átlagos közlekedés mellett, főleg városban 7,6 litert eredményezett a tankolás szerinti 100 kilométeres átlag. Ugyanez az 1,5-össel 7,4, ráadásul nem küszködve és gyilkolva, csak egyszerűen élvezetesen használva. Már csak ezért sem látom létjogosultságát a kisebbnek, ráadásul Executive szinten ugyanannyiba kerül, mint a hasonló felszereltségű Sport kivitelű 1,5-ös kézivel, azaz hajszál híján 7,3 millió.

%KA%Bőven van mit nézni odabent, az anyagok vállalhatóak, az összeszerelés példás, bár a kormányon és a váltógombon kívül nincs bőr, azért kamu varrás jutott a műszerfalra%KA%

Bőven van mit nézni odabent, az anyagok vállalhatóak, az összeszerelés példás, bár a kormányon és a váltógombon kívül nincs bőr, azért kamu varrás jutott a műszerfalra

%KA%Kényelmesek, de nem kimondottan jó tartásúak az ülések, hátul rengeteg a hely, elöl is bőven el lehet férni%KA% %KA%Kényelmesek, de nem kimondottan jó tartásúak az ülések, hátul rengeteg a hely, elöl is bőven el lehet férni%KA%

Kényelmesek, de nem kimondottan jó tartásúak az ülések, hátul rengeteg a hely, elöl is bőven el lehet férni

Hogyan tovább? A Hondánál folyton kísérleteznek a Civickel, minden generáció elég különböző, és folyton mást és mást kínál. Ha csak az elődöt nézzük, ott volt a fergetegesen praktikus és rengeteg helyet kínáló kombi, valamint dízelmotor is. Az új, 10. generációs Civicnél utóbbi kettőnek vége, ahogy a szívómotoroknak is leáldoztak, helyette viszont szinte minden földrészen ugyanazokat a modelleket forgalmazzák majd. A korábbi szedán egész máshogy nézett ki, mint az ötajtós, most nagyon hasonló mindegyik modell, ráadásul nálunk is forgalmazzák, árlistája is elérhető, de lesz kétajtós rendes nyújtott kupé is. Formája persze megosztó, de sokkal autószerűbb a karakter, nem annyira vasalóforma, mint az elődök. Lehet durva, vagy ilyen játékos megjelenésű, mint ezekkel a narancssárga kiegészítőkkel, amikből bentre is jutott, bár nekem nem hiányoznának.

%KA%A multikormány jópofa gombjai furák, de használhatóak, a műszeregység komoly színházi darab, bár a narancs kiegészítők sem egyszerűek%KA% %KA%A multikormány jópofa gombjai furák, de használhatóak, a műszeregység komoly színházi darab, bár a narancs kiegészítők sem egyszerűek%KA% %KA%A multikormány jópofa gombjai furák, de használhatóak, a műszeregység komoly színházi darab, bár a narancs kiegészítők sem egyszerűek%KA%

A multikormány jópofa gombjai furák, de használhatóak, a műszeregység komoly színházi darab, bár a narancs kiegészítők sem egyszerűek

%KA%A multimédiás egység elhelyezése tetszik, a rendszer kevésbé, főleg az akadozás miatt, de a 8 hangszórós hifinél van jobb. Az elektromos kézifék tartó-állása kimondottan hasznos kézi váltós autónál, de maga a váltó is elég jó%KA% %KA%A multimédiás egység elhelyezése tetszik, a rendszer kevésbé, főleg az akadozás miatt, de a 8 hangszórós hifinél van jobb. Az elektromos kézifék tartó-állása kimondottan hasznos kézi váltós autónál, de maga a váltó is elég jó%KA%

A multimédiás egység elhelyezése tetszik, a rendszer kevésbé, főleg az akadozás miatt, de a 8 hangszórós hifinél van jobb. Az elektromos kézifék tartó-állása kimondottan hasznos kézi váltós autónál, de maga a váltó is elég jó

Modern oldschool. Tágas, kényelmes, rendes üléspozíciókat adó az utastér, elöl-hátul jól ellesz bárki. Ergonómiából is elég jól áll, bár tény, hogy sok mindent máshogy csinálnak, mint ahogy azt megszoktuk. Ott vannak például a multikormány gombjai, amik átlátszó műanyagból vannak, cserébe vakon is remekül kitapogathatóak. A műszeregység nyitó animációja borzasztóan giccses, ráadásul az egész egység keveri a modern és a rendkívül régi technikákat. Középen nagy kijelzőn mutatja a fontos adatokat, a széleken viszont megvilágított mutatós analóg egységeket találunk, ráadásul az utazási adatokat is klasszikus kinyúló pöcök nyomkodásával válthatjuk. A központi kijelzőt ügyesen helyezték el, követi a műszerfal síkját, mégis külön áll attól, a rajta futó rendszer viszont szintén túlgondolt, a folyamatos animációk miatt akadozik, és a grafika is túl sok. Ha már középkonzol, a könyöklő kemény, nem túl kényelmes, alatta viszont óriási rekeszt találunk, ahogy a váltókulissza mögött is, USB és HDMI csatlakozóval, amiktől a kábelt ügyesen fel tudjuk vezetni hátulról a telefon váltóbot előtti polcához.

%KA%Nem szép a háromhengeres turbós hangja, ráadásul pörgetve sem megy túlzottan. Nem illik hozzá, hiába 129 lóerő, feltűnően lomhább és kellemetlenebb karakterű az 1,5-ösnél%KA%

Nem szép a háromhengeres turbós hangja, ráadásul pörgetve sem megy túlzottan. Nem illik hozzá, hiába 129 lóerő, feltűnően lomhább és kellemetlenebb karakterű az 1,5-ösnél

%KA%Csomagtere 478 literes, elég jól pakolható, bár a pereme magas, viszont a padló alá is rejthetünk dolgokat, az elhúzható kalaptartó ötletes, viszont van egy merev darab is a csomagtérajtón%KA% %KA%Csomagtere 478 literes, elég jól pakolható, bár a pereme magas, viszont a padló alá is rejthetünk dolgokat, az elhúzható kalaptartó ötletes, viszont van egy merev darab is a csomagtérajtón%KA%

Csomagtere 478 literes, elég jól pakolható, bár a pereme magas, viszont a padló alá is rejthetünk dolgokat, az elhúzható kalaptartó ötletes, viszont van egy merev darab is a csomagtérajtón

Ki van ez találva. Sok az ügyes megoldás odabent, amiből a technika sem maradt ki. Az automata kézifék − amit ha bekötött öv nélkül nem kapcsolunk ki, ránk szól a Civic – tartó (hold) állással is rendelkezik, így nem kell bajlódnunk lejtőn elinduláskor, vagy dugóban araszoláskor. A start-stop viszont kicsit lassú, rendszeresen gyorsabban raktam az egyest, mint beindította volna a motort, így garantált volt a fulladozás, kikapcsolandó. Alapáras felszereltsége az összes vezetéstámogatót tartalmazza, nem csak fékez magától veszély esetén, de a sávba is visszakormányoz, van táblafelismerője és tempomatot is ad, ráadásul a radaros, követős fajtából. Tolatókamera is van az Elegance-tól fölfelé, valamint kétzónás automata klíma. Az új Civicet vezetni kimondottan jó, méreteivel megizzasztja a kompakt szegmenst, árával pedig a vevőket. Bőséges ellátmányával viszont csábító lehet, de tényleg érdemes a nagyobbik motorral választani, főleg, hogy Elegance felszereltségű tesztautónk végső ára is közel elérte a mindenképp 1,5-ös motorral járó Sport felszereltség indulóárát.

%KA%Összességében élvezetes még így is, amiről a futómű és a kormányzás tehet, viszont az 1,0 literes sem fogyasztásban, sem pedig árban nem kevesebb a nagyobbik motornál%KA%

Összességében élvezetes még így is, amiről a futómű és a kormányzás tehet, viszont az 1,0 literes sem fogyasztásban, sem pedig árban nem kevesebb a nagyobbik motornál

Értékelés

Pozitív
Remek futómű és kormányzás, jól kapcsolható váltó, tágas utastér, feltűnő megjelenés, bőséges alapáras ellátmány
Negatív
Kellemetlen karakterű, csúnya hangú és magas fogyasztású motor, akadozós multimédiás egység

Árak

Tesztmodell alapára 6 499 000 Ft (2017. május 8.)
Tesztmodell ára 7 115 640 Ft (2017. május 8.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4518 mm
Szélesség: 1799 mm
Magasság: 1434 mm
Saját tömeg: 1275 kg
Össztömeg: 1775 kg
Terhelhetőség: 500 kg
Tengelytáv: 2697 mm
Karosszéria-kivitel: csapotthátú
Csomagtér: 478 liter
Belső szélesség elöl: 1520 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belmagasság elöl: 880-960 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 210 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1280 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1030 mm
Csomagtér magassága: 480-770 mm
Csomagtér hossza: 900 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1760 mm
Raktérnyílás szélessége: 1140 mm
Raktérnyílás magassága: 950 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin üzemű
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 988 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: 6 fokozatú manuális
Nyomaték: 200 Nm 2250 1/min-nél
Teljesítmény: 95 kW (129 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 203 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,9 s
CO2-kibocsátás: 117 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál: 7,6 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét...

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (27 db)

Gzenguz írta: 5 napja

Szerintem meg nagyon jó kis autó. Három hete használom, lehet pörgetés nélkül is menni vele, amikor a fogyasztása teljesen normális. És azért be is tud "pörögni", amikor elég meggyőző gyorsulást produkál.
Rengeteg vezetői segédlet van benne, kényelmes, igényes kidolgozottságú.
A pedálokat szokni kellett, de most már teljesen rendben van.
Szerintem igényes, szépen kivitelezett autó - igaz, nekem a Civic több mint tíz éve a szíven csücske...

A válaszoláshoz belépés szükséges
JN írta: 3 hete

Minden kis motort pörgetni kell, nyilván a fejlődés hozza a fogyasztáscsökkenést, és az nyomaték és erő növelése is, de egynégy alatt már állatság kisebb motorokat agyongyilkolni. Kipróbáltam a TSi motoros VW-ket is, és ezt a Civic-et is a valóságban. Kívülről nekem túl harsány, belül viszont tetszett, de a "nem kell pörgeti" kifejezés nem igaz, pörgetni kell, azért gyorsul, akinek tetszik, használja. A gyárak lassan meg fognak állni, mert ha még kisebbek lesznek a motorok, egyik-másik a próbaúton szét fog esni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
JN írta: 3 hete

Szerintem ez a "downsizing" nevű állatság itt már az ész rovására megy. Mit várunk egy ezres motortól egy 1200 kg-os kasztniban ? Csodát? Csoda lenne ha 200e fölötti km-t elmenne majd. Istenem, ez kb. olyan, mint egy Skoda Superb-be beletenni egy 600 cm-s 3 hengeres motort. Remélem lassan elfelejtik a gyárak ezt az állatságot. Már komolyan vicc kategória,de már az egyhatos dízel motorok se sokmindenre jók egy 1400 kg-s Octavia-ban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gzenguz írta: 1 hónapja
Rav8472 írta: 1 hónapja

Írtam volna egy véleményt az oldalra, de nincs még az Etax listában az autó ezért nem tudtam. Ha még esetleg olvasod itt a dolgokat, leírom mik a tapasztalataim így 3500km után.

Eddig elégedett vagyok az autóval, általános használatra tökéletesen megfelel. Szóval ha nem lámpától lámpáig akarsz gyorsasági versenyezni a városban mint az újságírók, akkor elég lesz. Ha ez a célod, akkor csakis az 1.5-ben gondolkozz, de ha eddig Yarisod volt, akkor nem hiszem, hogy vadállatkodni kell az autó. Szerintem belül elég tágas kényelmes, nagy a csomagtér is, egy átlagos családnak elég. Kicsi a motor, de ha megszokod a pedálkezelést (ami valóban fura az elején) lehet vele kellő dinamizmussal menni és az autó is sokat segít abban, hogy jól vezesd, de ki kell tapasztalni. Autópályán sem kell vele szégyenkezni, vígan megy, ha kell, nem kínlódik, nem ráz. Korábban írtam, hogy ronda a hangja kis fokozatban, ez mára így bejáratás után egész normális lett (vagy csak megszoktam :)). A fogyasztással nem vagyok 100%-ig megelégedve, de szerintem nem olyan rossz, bár én csak a korábbi autómhoz tudom viszonyítani, 6,8L 90%-ban városban használva. Szintén írtam korábban, hogy a „hegymenet” valóban, gyenge, nos, azóta megszoktam az autót és már nem érzem ezt igazán hátránynak. Nem járok mondjuk hegyekbe, max dombokon vagy Budán (az nem tudom, hogy hegynek számít e), valóban visszaesik a teljesítmény, de ezt ki lehet tapasztalni és azért nem kell feltolni. Mondjuk, én se mennék vele szívesen az Alpokba, de ha kéne megoldaná. Igazi hátránya, amit fel tudok neki róni, az a pocsék üléshuzat, jól néz ki, de az anyaga szörnyű így nyáron. Egyszerűen 0 szellőzése van, ugyanakkor klímával elmegy és itt van egy számomra nagy furcsaság. A klíma teljesen motor független, ha bekapcsolom, nem esik vissza a teljesítmény és nem fogyaszt többet az autó sem, ennek nagyon örültem, bár ez lehet, hogy csak nekem újdonság. Azt is sokan mondják, hogy drága, hát tessék összerakni egy ugyan ilyen felszereltségű Mazda 3-at, Focust vagy Golfot esetleg I30-at és láss, csodát azok többe kerülnek a Focust kivéve. Végezetül, ha egy korrekt tesztet szeretnél olvasni az autóról, akkor a Totalcar-nal van, ott a helyén kezelik az autót, elmondják mi a gyengéje és mi az erőssége. Ez nem reklám, nagyon sok tesztet olvastam, magyaroktól, és az volt az egyetlen, ahol tényeket közöltek, nem irreális elvárásokat.


Előzmények megtekintése

Köszi a választ. Nem, nem állatkodni kell az autó, a Yaris egyszerűen kicsi (egy Aurist váltottam le vele két éve), valahogy nem érzem, hogy autóban ülök, nem adja a vezetés élményét.
A Civic mindig a kedvencem volt ez az új meg nagyon tetszik - kívül, belül.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rav8472 írta: 1 hónapja
Gzenguz írta: 2 hónapja

Na most akkor, ne vegyem meg???? Mert előtte állok. Egy Toyota Yarist szeretnék vele leváltani. Az simán felmegy minden hegyre, ami Magyarországon van. A Civicet esetleg fel kell majd tolni??? Az egész teszt egy negatív hozzáállás.


Előzmények megtekintése

Írtam volna egy véleményt az oldalra, de nincs még az Etax listában az autó ezért nem tudtam. Ha még esetleg olvasod itt a dolgokat, leírom mik a tapasztalataim így 3500km után.
Eddig elégedett vagyok az autóval, általános használatra tökéletesen megfelel. Szóval ha nem lámpától lámpáig akarsz gyorsasági versenyezni a városban mint az újságírók, akkor elég lesz. Ha ez a célod, akkor csakis az 1.5-ben gondolkozz, de ha eddig Yarisod volt, akkor nem hiszem, hogy vadállatkodni kell az autó. Szerintem belül elég tágas kényelmes, nagy a csomagtér is, egy átlagos családnak elég. Kicsi a motor, de ha megszokod a pedálkezelést (ami valóban fura az elején) lehet vele kellő dinamizmussal menni és az autó is sokat segít abban, hogy jól vezesd, de ki kell tapasztalni. Autópályán sem kell vele szégyenkezni, vígan megy, ha kell, nem kínlódik, nem ráz. Korábban írtam, hogy ronda a hangja kis fokozatban, ez mára így bejáratás után egész normális lett (vagy csak megszoktam :)). A fogyasztással nem vagyok 100%-ig megelégedve, de szerintem nem olyan rossz, bár én csak a korábbi autómhoz tudom viszonyítani, 6,8L 90%-ban városban használva. Szintén írtam korábban, hogy a „hegymenet” valóban, gyenge, nos, azóta megszoktam az autót és már nem érzem ezt igazán hátránynak. Nem járok mondjuk hegyekbe, max dombokon vagy Budán (az nem tudom, hogy hegynek számít e), valóban visszaesik a teljesítmény, de ezt ki lehet tapasztalni és azért nem kell feltolni. Mondjuk, én se mennék vele szívesen az Alpokba, de ha kéne megoldaná. Igazi hátránya, amit fel tudok neki róni, az a pocsék üléshuzat, jól néz ki, de az anyaga szörnyű így nyáron. Egyszerűen 0 szellőzése van, ugyanakkor klímával elmegy és itt van egy számomra nagy furcsaság. A klíma teljesen motor független, ha bekapcsolom, nem esik vissza a teljesítmény és nem fogyaszt többet az autó sem, ennek nagyon örültem, bár ez lehet, hogy csak nekem újdonság. Azt is sokan mondják, hogy drága, hát tessék összerakni egy ugyan ilyen felszereltségű Mazda 3-at, Focust vagy Golfot esetleg I30-at és láss, csodát azok többe kerülnek a Focust kivéve. Végezetül, ha egy korrekt tesztet szeretnél olvasni az autóról, akkor a Totalcar-nal van, ott a helyén kezelik az autót, elmondják mi a gyengéje és mi az erőssége. Ez nem reklám, nagyon sok tesztet olvastam, magyaroktól, és az volt az egyetlen, ahol tényeket közöltek, nem irreális elvárásokat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gzenguz írta: 2 hónapja

Na most akkor, ne vegyem meg???? Mert előtte állok. Egy Toyota Yarist szeretnék vele leváltani. Az simán felmegy minden hegyre, ami Magyarországon van. A Civicet esetleg fel kell majd tolni??? Az egész teszt egy negatív hozzáállás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
svatek2233 írta: 3 hónapja
Vascsi írta: 4 hónapja

Tamás!



Vesszek meg ha értem, hogy lehet 129 LE csak városi ingázáshoz elég? Mennyi kellene 1000LE az 50, 90, 130km/h-hoz?



"Persze használható, a 129 lóerő jól mozgatja a karosszériát, egy átlagos sofőrnek, vagy mindennapi használatra, városi ingázáshoz elég, teszi a dolgát, és kész."



"Csak sík terepre."

"Mindig egyre visszább és visszább kell kapcsolnunk, a végén már másodikban, közel tiltáson kellett befejeznem az utat, mert harmadikban egyáltalán nem bírta az emelkedőt."



Mi ez a bojrészespestihüjegyerek duma, hogy csak közel tiltáson lehet felmenni, annyira szar a motor?

Egy faéket nem mernék tőled használtan venni, mert annak is kitaposnád a belét. :)


Előzmények megtekintése

Ez király volt! Én is épp ezt mondtam, hogy ezek szarrá gyilkolják egy hét alatt az autót, ami meg nem úgy ugrik ahogy nekik tetszik azt leszólják. Nem lehet összehasonlítani egy újságíró véleményét aki minden héten érősebbnél erősebb autókban ül az átlagemberrel akinek teljesen mások az igényei nem pedig a szórakozás egy ingyen autóval aminek ki lehet taposni a belét ahogy mondtad.

A válaszoláshoz belépés szükséges
svatek2233 írta: 3 hónapja
Rav8472 írta: 4 hónapja

Természetesen magától értetődő, hogy nincs lehetőség 1000km-t használni, majd cikket írni az autóról, ezt elfogadom és megértem. Nekem is inkább az szúrt szemet, hogy olyan tulajdonságokkal akartad felruházni az autót, ami nem hozzá való, erre utalt Vascsi is lentebb, és ugyan leírod a cikkben, hogy átlagnak jó (ez lekezelő volt a szememben), de sugárzik az ellenszenv, kicsit elvesztetted az objektivitásod, nekem ez jött le. Remélem érted mire akarok kilyukadni. Én is kipróbáltam mind a kettőt és igen ég és föld a két motor, megértem, hogy az 1,5 jobban tetszett (nekem is, de a pénztárcámnak nem), most már azt is tudom, hogy neked fontos(abb) a dinamikusabb vezetési stílus, így megértem, hogy az 1es neked kevés. De be kell látni, hogy elég drága járgány és a többség inkább megveszi az olcsóbb 1est és átlagosan megy vele, az „átlagnak” inkább háttérbe szorul az élvezet. Én speciel nem a teljesítményért vettem, hanem a Honda márka megbízhatósága miatt, és mert tetszik, nem zavar, ha legyorsulnak indulásnál a tahó BMWsek. Abban egyébként teljesen igazad van, hogy a két motor egyformán fogyaszt és közel sem egyformán teljesít, ez nekem is fájó pont, bár az előző autómhoz képest ez is kevesebb. :)

Azért remélem egyszer talán lesz egy hosszabb videó teszt is, ahol részletesebben bemutatásra kerül az autó.


Az újságírók minden héten új autóval mászkálnak, sokszor elég erős gépekkel így nekik az ilyen autó nem sokat számít. Megnyugtatlak, nagyon jó verdát vettél. Nekem is Honda van csak még a 2016-os kombi normál 1.8 szívó benzin. Az sem egy erőgép de megy mint az álom és probléma egy szál sem. Na azt is lehúzták, hogy gyenge de kb én is leszartam. Nekik az ilyen 250 ló feletti gépek tetszenek mert amúgy is csak szarrá gyilkolják őket amíg náluk van. Itt is le van írva többször is, hogy tiltásig pörgette meg tiltáson ment vele a hegymenet miatt stb. Én még sohasem mentem vele közel tiltáson folyamatosan. Nekik ez az élvezetről szól mert nem kell rá vigyázni ami meg nem úgy ugrik ami bejönne azt lehúzzák ennyi. Meglátod sokáig jó lesz neked ez a masina.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 4 hónapja

Ma Magyarországon divattá vált ócsárolni a kis köbcentis benzines turbós motorokat, aztán meg ha az ócsárolóknak sikerül kipróbálni egyet, nagyokat néznek,mert nem hiszik el, hogy pörgetés nélkül is,nyomatékból milyen szépen húznak, főleg a TSI-k.Felesleges lázadni a fejlődés miatt.Nagyon jól tudják az autógyárak,hogy merre kell menni.Nem tegnap találták ki, hogy holnap kis turbósokat fognak gyártani.Szerintem már kb. most tudják, hogy 20év múlva mi is lesz piacon.Én még nem próbáltam a Honda ezresét, de szinte biztos vagyok benne,hogy nem megy az olyan rosszul, mint ahogy itt leírták, szerintem simán hozza egy snassz 1.6-1.8 szívó benzin menetdinamikáját és nem üveghangon pörgetve...

A válaszoláshoz belépés szükséges
OKdoki írta: 4 hónapja
OKdoki írta: 4 hónapja

Jaj, mit találtam! A gyorsulási és rugalmassági adatok méréseken alapulnak: http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php

Tehát, a Civic 1.0 és a Mazda 3 120 LE esetén a 0-100 km/h nagyon hasonló, de a Civic jobb 0,2 s-vel. A 60-100 km/h és a 80-120 km/h estén 4. illetve 5.-ben egyértelmübben jobb a Civic. ;)


No, ha valakinek nincs kedve végigbújni az oldalt (én nem tudtam megállni) akkor a miheztartás végett. A Focus 1.0 (125 LE) majd minden gyorsulási és rugalmassági területen elmara kb. 1 másodperccel a Civic 1.0-hoz képest. Mivel a lista nem teljes (az O betü után még nem készült el), így nehéz volt összevetni az esélyes konkurensekkel. A Lancer 1.6 nagyon gyenge, különösen a rugalmasságban. Az Opel Astra csak az 1.4-es (125 LE) motorral tudja megverni a Hondát. Gyorsulásban kissé, de csak 180-ig. Rugalmasságban azért érezhetően jobb, de ez nem meglepő, tekintettel a 200 nm v.s. 240 nm értékre. Viszont, az azonnali reakcióban (60-100, 80-120 km/h 4.-5.-ben, illetve egy fokozat kötelező visszaváltással) nem marad el a Civic vagy csak alig. Ez mutatja, hogy nagyon jól reagál a motor. A meglepő, hogy az 1.9dCi (120 LE 270 nm) Lagunámat is lenyomja még rugalmasságban is. Persze Renault nincs, de szerencsére van Nissan Primera ezzel a motorral (ami ugyan 63 kg-val nehezebb). Gyorsulásban OK, de még a 4.-ben mért 60-100 közötti rugalmasságban is megegyeznek (8s) és 5.-ben még jobb is a Civic 80-120 között olyan egy másodpercel. Nagyon szép a nyomatékgörbélye a Civicnek 2250-3500 között lényegében egyenes, azaz 200 nm körüli.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==

Hirdetés

HONDA tesztek

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC teszt

A szívás vége? Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC teszt

Kidolgozásával és árával megnyerő a Honda Civic Tourer, szívómotorja tartós üzemet, megbízhatóságot ígér. Sportos? Kicsit sem az.


Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC teszt

Finommechanika - Honda Civic Tourer teszt

Szerethető autó az új Civic Tourer, ami a Honda 1.6-os dízelével ha nem is a legolcsóbb, de az egyik legigényesebb a kategóriában.


Honda CR-V 2.0 Exe és Honda kerékpár teszt

Honda nyolc kerékkel

Három Honda egy áráért. A gyár kerékpártartót és Honda biciklit is kínál a CR-V szabadidő-autóhoz. Némi felár megfizetése után.


Honda CR-Z teszt

Zöld örömautó

Újjászületett a CRX? Elsőként teszteltük a Honda CR-Z 1.5 GT hibrid sportkocsit.


Honda Civic teszt

Orion űrhajó

Csak négyféle külső színben, és kizárólag fekete kárpittal rendelhető az ötajtós Honda Civic 1.8 Sport Special Edition, az összhatás mégis izgalmas.


Még több HONDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

8 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

16 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

2 napja – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

HONDA CIVIC 1.5 LSi

HONDA CIVIC 1.5 LSi

Ár: 319.000 Ft

Évjárat: 1993 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

HONDA CIVIC 2.2 CTDi Type-S Magyarországi Sérülésmentes

HONDA CIVIC 2.2 CTDi T...

Ár: 1.800.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

HONDA CIVIC 1.4i S Klima Szkönyv! Friss nagyszerviz!

HONDA CIVIC 1.4i S Kli...

Ár: 799.000 Ft

Évjárat: 2001 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!