0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

·

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Harmadik generációs, de emlékszik valaki az előző kettőre? Ez már talán más sorsra jut, hiszen ez szép, erről már lehet beszélni%KA%

Harmadik generációs, de emlékszik valaki az előző kettőre? Ez már talán más sorsra jut, hiszen ez szép, erről már lehet beszélni

Mint a talajvíz. Szokás emlegetni a koreai márkákkal kapcsolatban, mert így is van, folyamatosan egyre följebb helyezik a mércét. A Hyundai és a Kia egy konszernen belül egymást támogatva, mégis nem feltűnően azonos autókat gyártva óriási léptekkel nyargal az európaiak által megszokott, vagy elvárt szint felé, de az is lehet, hogy már simán meg is haladták. Ha letakarjuk az i30 emblémáját, akkor bármelyik európai gyártó palettájába beilleszthető, pont annyira semmilyen, annyira elegáns, letisztult és kimért, mint egy Volkswagen Golf, vagy egy Opel Astra. Igaz, a VW nekem túl szögletes, jobban vonz a villámos, de ezek után, ha kompaktról van szó, bátran mondhatom, hogy az i30 is, méghozzá azért, mert olyan finom, elegáns és nem túlzó megoldásokkal rajzolták meg, ami mindenki számára ehetővé teszi.

%KA%Semmi cifra, három kis kerek lencse egy valamilyen formájú bura alatt, egyszerűen szép és kész, ahogy az aprólékos, masszívan krómozott hűtőrács is%KA% %KA%Semmi cifra, három kis kerek lencse egy valamilyen formájú bura alatt, egyszerűen szép és kész, ahogy az aprólékos, masszívan krómozott hűtőrács is%KA%

Semmi cifra, három kis kerek lencse egy valamilyen formájú bura alatt, egyszerűen szép és kész, ahogy az aprólékos, masszívan krómozott hűtőrács is

%KA%A hátsó légterelőt feketében kapja és még oldalra is lenyúlik a fekete betét, ezzel szélesebbnek hat, mint amilyen valójában. Egyszerű, egységes, mégis érdekes részleteket is találunk rajta%KA%

A hátsó légterelőt feketében kapja és még oldalra is lenyúlik a fekete betét, ezzel szélesebbnek hat, mint amilyen valójában. Egyszerű, egységes, mégis érdekes részleteket is találunk rajta

Európai. A formaterv a koreaiak németországi támaszpontján született, európai tervezők által, így ez nem is csoda, kreáltak egy olyan kocsit, ami gond nélkül beillik az európai sztenderdbe. Nézzük meg az első i30 mellett, szó szerint másik földrész, az elnagyolt, egyszerű, jellegtelen formáktól nagyot lépett előre. A második i30 számomra annyira kimaradt, hogy sokáig azt hittem, ez a két generáció van csak, na, ott beszélhetünk csak igazán jellegtelenségről. Méreteiben nem sokat változott, de azzal nem is volt baj, minden máson gondolkoztak jó sokat és a végeredmény egy korrekt, mindenki által elfogadhatóan használható ízléses kompakt lett. Csúcsfelszereltségéhez már LED-es fényszórók járnak csinos króm kerettel, néhány arasszal lejjebb LED nappali menetfénnyel és indexszel.

%KA%Kicsit csicsásak a krómozott kilincsek, de most ez is valamilyen divat, a tolatókamera megoldása sem túl rossz, de az embléma ugyanúgy ki van emelve, mint az Astránál%KA% %KA%Kicsit csicsásak a krómozott kilincsek, de most ez is valamilyen divat, a tolatókamera megoldása sem túl rossz, de az embléma ugyanúgy ki van emelve, mint az Astránál%KA%

Kicsit csicsásak a krómozott kilincsek, de most ez is valamilyen divat, a tolatókamera megoldása sem túl rossz, de az embléma ugyanúgy ki van emelve, mint az Astránál

%KA%Szépek az illesztések, meg a domborítások. Elöl, hátul LED-esek a fényszórók, hátul csak egy részük%KA%

Szépek az illesztések, meg a domborítások. Elöl, hátul LED-esek a fényszórók, hátul csak egy részük

Szolid villantás. Van azért króm, főleg ezen a szinten, a sok gyártóéhoz hasonló formájú hűtőrács már önmagában elég mutatós, de az ablakok köré és a kilincsekre is fröccsent a villantós bevonatból, de ennyi még talán elfér, és valamelyest prémiumos hatást kelt, ahogy egyébként a patent összeszerelés is, ami már messziről látszik. Ugyanez folytatódik odabent, de az utastér részletesebb kidolgozású, mint a külső. Egyetlen téren konkretizálódik a származása, az pedig a szag, ami egyértelműen az olcsó alapanyagokból árad, de ha túl tudjuk tenni magunkat rajta, akkor valódi értékeket találunk. Szeretem a Kiánál, hogy szép formákba képesek ezeket az anyagokat önteni, ez az i30-nál is megvan ráadásul itt kétféle árnyalatban, amitől egyrészt szellősebb, másrészt jobb hangulatú az utastér, mintha teljesen fekete lenne. Van ugyanez sötétkékben is, talán nem lehet olyan jó a hatás, mint az 520d tesztautóban, de az sem lehet rossz.

%KA%Hangulatos a kéttónusú, világos beltér, ami így még tágasabbnak hat. Az ülések jól tartanak és tág határok között mozgathatóak, ahogy a kormány is. A kék lábtér-világításra is mondhatjuk, hogy dizájnos%KA%

Hangulatos a kéttónusú, világos beltér, ami így még tágasabbnak hat. Az ülések jól tartanak és tág határok között mozgathatóak, ahogy a kormány is. A kék lábtér-világításra is mondhatjuk, hogy dizájnos

%KA%Bőven van hely mindenhol, az első ülések fűthetőek és még szellőztethetőek is lehetnek%KA% %KA%Bőven van hely mindenhol, az első ülések fűthetőek és még szellőztethetőek is lehetnek%KA%

Bőven van hely mindenhol, az első ülések fűthetőek és még szellőztethetőek is lehetnek

Az ergonómia magasiskolája. Olyan szépen másolták le a konkurensek jó pontjait odabent, hogy az már-már mesteri. Volkswagenekben, Skodákban van általában az az érzésünk, hogy ott minden jó helyen van, pont ott, ahol keresnénk. Na, ezek az i30-ban is pont jók. Nagyon tetszik az előrefelé emelkedő könyöktámasz az ajtón, aminek a csúcsán a tükröket állíthatjuk, pont kézfej magasságban, szinte alig kell levennünk a tekintetünket az útról hozzá. Semmiből sincs sok, vagy túlgondolt megoldás, talán csak a kormány gombjai, amik zavaróak, de szinte mindegyik autójukban ez a megoldás erre, így tanulandó, bár a négy billenőkapcsoló továbbra is indokolatlan. Hangulatos kék lábtér világítást kapunk és egy viszonylag jól és egyszerűen kezelhető multimédiás kijelzőt tolatókamerával és navigációval, meg persze okostelefon tükrözési lehetőséggel.

%KA%A sokgombos kormány fogása és borítása legalább jó, egyértelmű a klímakonzol, a kiálló kijelző inkább mercisen odavágott tablet, ezt is inkább a Volkswagentől leshették volna, de a rendszer nem rossz%KA% %KA%A sokgombos kormány fogása és borítása legalább jó, egyértelmű a klímakonzol, a kiálló kijelző inkább mercisen odavágott tablet, ezt is inkább a Volkswagentől leshették volna, de a rendszer nem rossz%KA% %KA%A sokgombos kormány fogása és borítása legalább jó, egyértelmű a klímakonzol, a kiálló kijelző inkább mercisen odavágott tablet, ezt is inkább a Volkswagentől leshették volna, de a rendszer nem rossz%KA%

A sokgombos kormány fogása és borítása legalább jó, egyértelmű a klímakonzol, a kiálló kijelző inkább mercisen odavágott tablet, ezt is inkább a Volkswagentől leshették volna, de a rendszer nem rossz

%KA%A hétfokozatú duplakuplungos váltó nem a legjobb, csak ha már elindultunk, az 1,4-es turbós benzines ereje elég, sőt, bár fogyasztása nem a legbarátibb%KA% %KA%A hétfokozatú duplakuplungos váltó nem a legjobb, csak ha már elindultunk, az 1,4-es turbós benzines ereje elég, sőt, bár fogyasztása nem a legbarátibb%KA%

A hétfokozatú duplakuplungos váltó nem a legjobb, csak ha már elindultunk, az 1,4-es turbós benzines ereje elég, sőt, bár fogyasztása nem a legbarátibb

„Szelném a dombokat.” Automata váltós kocsikban szeretek kicsit tespedni, az i30 vezetőülését is jócskán hátratoltam, de tudtam vele együtt húzni a kormányt is, így tökéletes pozíciót kaptam. Ja, és így maradt 20 centis térdtér a mögöttem ülőnek. Tágas, nagyon. Pedig méretei odabent is változatlanok, ebben senki nem fog nyomorogni, vagy rosszul érezni magát, esetleg felhúzott lábakkal ülni. Komfortból sem lehet hiány, hiszen akár elektromos állítású és fűthető meg szellőztethető üléseket is kaphatunk, persze csak előre, de ezeket szinte el sem várnánk a koreaiaktól, mégis megkapjuk. Az i30 egyébként is a prémiumos vonalra igyekszik felszereltségével, van vészfékasszisztens, hatékony, a sáv közepén vezető aktív sávtartó asszisztens is. Lehet hazai, a Bosch által fejlesztett távolságtartós, radaros tempomat, de ez 260 ezer forintos extra, így nekünk csak normál tempomatunk volt, persze az is megteszi.

%KA%Kényelmes, látható helyen az ajtó kapcsolói, megjegyzem, mindegyik ablak automata. A váltó tartó (hold) állása pozitív pont, ilyen minden autóba kéne, dugózásnál nagyon jól jön%KA% %KA%Kényelmes, látható helyen az ajtó kapcsolói, megjegyzem, mindegyik ablak automata. A váltó tartó (hold) állása pozitív pont, ilyen minden autóba kéne, dugózásnál nagyon jól jön%KA%

Kényelmes, látható helyen az ajtó kapcsolói, megjegyzem, mindegyik ablak automata. A váltó tartó (hold) állása pozitív pont, ilyen minden autóba kéne, dugózásnál nagyon jól jön

%KA%Nem volt rossz autó az első i30 sem, sőt, de ki gondolta volna, hogy ez lesz belőle?%KA%

Nem volt rossz autó az első i30 sem, sőt, de ki gondolta volna, hogy ez lesz belőle?

A legerősebb. Az 1,4 literes turbós négyhengeres T-GDI motor 140 lóerejével bőven elégnek bizonyult, hangja is szép, alul-, felül jól húz, bár fogyasztásával nem vagyok kibékülve. 5,5 liter a gyári vegyes érték, normál használat mellett 8,7-et sikerült kihozni belőle amellett, hogy folyton 9 liter feletti értékekkel riogatott a számítógépe. Ebben leginkább a váltót hibáztatom, ami ugyanaz a 7 fokozatú duplakuplungos, mint a legutóbb próbált Optimában. Ugyanúgy nem tudta néha, mit is kéne tennie, ráadásul az elindulás is nehezére esett, ha éppen kicsit lendületesebben szerettem volna startolni. Villámgyorsan kapcsol, ha éppen minden ideális számára, de nem érzem túl kiforrottnak. Futóműve ugyanakkor remek, még a 17-es felnikkel sem rázott, vagy ütött, mindent szépen kimozgott és a kanyarodás is jól ment, nem lehet belekötni, tisztességes munka, ahogy az egész kocsi. Nagyon kerek, nagyon összeszedett, szerettem vezetni, mert masszív, ugyanakkor könnyed járgány. Tisztességesen elvégezték, amit kellett, és árban sem szálltak el túlságosan, ami ugyancsak pozitív.

%KA%Jól mutat minden környezetben, egyáltalán nem szégyelleni való ma egy Hyundai, sőt, racionális és okos választás lehet, és most már mutatós is%KA%

Jól mutat minden környezetben, egyáltalán nem szégyelleni való ma egy Hyundai, sőt, racionális és okos választás lehet, és most már mutatós is

Értékelés

Pozitív
Európai formaterv, elegáns megjelenés, remek kidolgozás és korrekt anyaghasználat, komfortos és ergonomikus utastér, biztonságos és határozott futás
Negatív
Bizonytalan duplakuplungos automata váltó, magas fogyasztású motor

Árak

Tesztmodell alapára 7 349 000 Ft (2017. június 26.)
Tesztmodell ára 7 767 000 Ft (2017. június 26.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4340 mm
Szélesség: 1795 mm
Magasság: 1455 mm
Saját tömeg: 1240 kg
Össztömeg: 1850 kg
Terhelhetőség: 610 kg
Tengelytáv: 2650 mm
Karosszéria-kivitel: csapotthátú
Csomagtér: 395 liter
Belső szélesség elöl: 1480 mm
Belső szélesség hátul: 1460 mm
Belmagasság elöl: 970-1040 mm
Belmagasság hátul: 970 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1020 mm
Csomagtér magassága: 500-760 mm
Csomagtér hossza: 770 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1600 mm
Raktérnyílás szélessége: 1100 mm
Raktérnyílás magassága: 750 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1353 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 7 fokozatú duplakuplungos automata
Nyomaték: 242 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény: 103 kW (140 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,2 s
CO2-kibocsátás: 125 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,7 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Lexus IS 300h Luxury Safety teszt

A meglepetések autója volt számomra a Lexus IS 300h. A Toyota legendásan gazdaságos hibridrendszere...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Hamburgban autókat gyújtottak fel a G20 elleni tüntetők, a Mercedes segít a tulajoknak

A hamburgi G20 csúcstalálkozót a városban élők csúnyán megszenvedik. A világ vezetőinek találkozója...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (31 db)

FelixRaven írta: múlt héten
Hamvas Tamás írta: múlt héten

A visszagurulás-gátló akkor aktiválódik kézi váltós autónál, mikor sebességbe rakva a váltót, felengedjük a féket. Az viszont csak néhány másodpercig tartja meg az autót, utána automatikusan old. Az általános Hold funkció, mint itt az i30-nál és példaként a Civic kézi váltósánál addig tartja az autót, amíg a gázra nem lépünk, tehát nem csak a hátrafelé gurulást akadályozza meg, hanem az előrefelé gurulást is. Nem teszi az automatát N-be, mert az a lényege, hogy gázadásra el tudjunk indulni, csupán úgy csinál D-ben, mintha a féken állnánk, ilyenkor egyébként a féklámpa is folyamatosan világít, míg el nem indulunk.


Előzmények megtekintése

Ismét köszi a választ!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Hamvas Tamás írta: múlt héten
FelixRaven írta: múlt héten

Kedves Tamás! Elnézést, még két kérdés született: ezt mi különbözteti meg a hill holdertől? (visszagurulás-gátlótól).

Automatákon N-be is rakja?


Előzmények megtekintése

A visszagurulás-gátló akkor aktiválódik kézi váltós autónál, mikor sebességbe rakva a váltót, felengedjük a féket. Az viszont csak néhány másodpercig tartja meg az autót, utána automatikusan old. Az általános Hold funkció, mint itt az i30-nál és példaként a Civic kézi váltósánál addig tartja az autót, amíg a gázra nem lépünk, tehát nem csak a hátrafelé gurulást akadályozza meg, hanem az előrefelé gurulást is. Nem teszi az automatát N-be, mert az a lényege, hogy gázadásra el tudjunk indulni, csupán úgy csinál D-ben, mintha a féken állnánk, ilyenkor egyébként a féklámpa is folyamatosan világít, míg el nem indulunk.

A válaszoláshoz belépés szükséges
FelixRaven írta: múlt héten
Hamvas Tamás írta: 3 hete

Megálláskor felengedhetjük a féket anélkül, hogy az autó elgurulna, miközben jár a motor a váltó pedig D-ben van, a fékek fogják, gázadásra újra elindíthatjuk az autót. Szerencsére egész sokan alkalmazzák már ezt a funkciót, a Honda például a Civic kézi váltós kiviteleinél, ahol a legkevésbé jellemző.


Előzmények megtekintése

Kedves Tamás! Elnézést, még két kérdés született: ezt mi különbözteti meg a hill holdertől? (visszagurulás-gátlótól).
Automatákon N-be is rakja?

A válaszoláshoz belépés szükséges
kisgida írta: 2 hete
octi írta: 3 hete

A koreai meg japán gyártók miért nem dobtak hamarabb piacra bármiféle kis turbós benzinest?Mert nem volt annyi vér a pucájukban, hogy elsőként belevágjanak és megmutassák a világnak, hogy tessék, mi először a földgolyón ilyen motort tudtunk csinálni.

A legtöbbje csak próbál igazodni a legjobbakhoz, mint az örök másodikok, az utánzóművészek...Könnyű úgy kiforrotságról beszélni, hogy van mihez igazodni, van egy referencia, legyen az jó vagy rossz, de jó sokat lehet tanulni belőle, és ez a lényeg.

Az meg egy marhaság, hogy egy WV ráeröltetne bárkire bármit, ha tudná, hogy sar, hiszen ez teljesen ellentmond a piac törvényeivel.Kijöttek valami mással és mint minden újnál, lehetnek hibák.Ezeket ki kell javítani, és ezt meg is tették és meg is fogják tenni a jövőben is. Ma hamarabb vennék meg egy új TSI-t, mint bármely más gyártótól származó turbós benzinest, mert az ő mérnökei már rég túl vannak azon, ami sok gyártónál még hátra van, és itt elsősorban a tapasztalatszerzésre gondolok...


Előzmények megtekintése

octi te tényleg nagyon elvakult vagy! A Volkswagen rendszeresen tesztel és / vagy kísérletezik az olyan "németautó" által elvakult ügyfeleivel mint te is vagy. A TSI motorok egész egyszerűen szarok, hiába volt ha jól tudom két évben is az év motorja újonnan, amíg nem tudták, hogy idő előtt széthullanak. De feleslegesen magyarázok, be kell menni a Totalcar népítéleteibe megnézni a Volkswagen és a Hyundai / KIA értékeléseit, aztán utána kellene megpróbálni észérveket felhozni a koreaiakkal szemben. Tőlük a jót kapjuk meg, és nem a "tesztpéldányokat" Ők nem rajtunk tesztelnek, azt megteszik már előtte, mielőtt bevezetnék az autót a piacra. Ja és a J.D. Power felmérése szerint a világ legmegbízhatóbb autója a KIA, de a Volkswagent aki a 11. helyen végzett megelőzi még a Hyundai és Nissan is, hogy az ázsiaiakat említsem. Ja, Mercedes 18. Audi 26. hogy a "prémiumokat" említsem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 3 hete
DLI1992 írta: 3 hete

"...Az meg egy marhaság, hogy egy WV ráeröltetne bárkire bármit, ha tudná, hogy sar, hiszen ez teljesen ellentmond a piac törvényeivel..."



Ezzel csak az a baj, hogy olyan önérzetes egy márka, hogy sok-sok éven át úgy verték át az egész világot ahogy csak bírták... Nem régibben történt dízel botrány...


Előzmények megtekintése

Ezt már valahol, valamikor leírtam itt, hogy ha valakiknek nagyon fontos lenne, akkor bármelyik konszernre rá lehetne húzni valamit...mert az egyik kutya, másik eb. És tetszik, nem tetszik VW a világ autógyártásának egyik komoly résztvevője és ugye vannak az írigyek, vagy inkább nevezzük konkurenseknek akiknek nem jó ha valaki próbál egy nagyobb szeletet szakítani a piac tortájából...a megoldás, kikezdeni, rossz hírét kelteni minden áron.Hát nekem ez a véleményem erről...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Velokex írta: 3 hete

Az európai piacon kívül az alapmotor kétliteres szívó négyhengeres lesz 149 lóerővel. Azzal a motorral versenyképes lenne nálam is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Dínó83 írta: 3 hete

Nem tudom Tamás még milyen autókkal hasonlította össze, de nekem első ránézésre leginkább az i30 a Peugeot 308-ra hasonlít. Külsőre is, meg belsőre is a maga kis minimál stílusával! VW és Opel eszembe se jutna, talán ha nagyon beleképzelném, akkor a hátsó lámpa VW-s.

A válaszoláshoz belépés szükséges
DLI1992 írta: 3 hete
octi írta: 3 hete

A koreai meg japán gyártók miért nem dobtak hamarabb piacra bármiféle kis turbós benzinest?Mert nem volt annyi vér a pucájukban, hogy elsőként belevágjanak és megmutassák a világnak, hogy tessék, mi először a földgolyón ilyen motort tudtunk csinálni.

A legtöbbje csak próbál igazodni a legjobbakhoz, mint az örök másodikok, az utánzóművészek...Könnyű úgy kiforrotságról beszélni, hogy van mihez igazodni, van egy referencia, legyen az jó vagy rossz, de jó sokat lehet tanulni belőle, és ez a lényeg.

Az meg egy marhaság, hogy egy WV ráeröltetne bárkire bármit, ha tudná, hogy sar, hiszen ez teljesen ellentmond a piac törvényeivel.Kijöttek valami mással és mint minden újnál, lehetnek hibák.Ezeket ki kell javítani, és ezt meg is tették és meg is fogják tenni a jövőben is. Ma hamarabb vennék meg egy új TSI-t, mint bármely más gyártótól származó turbós benzinest, mert az ő mérnökei már rég túl vannak azon, ami sok gyártónál még hátra van, és itt elsősorban a tapasztalatszerzésre gondolok...


Előzmények megtekintése

"...Az meg egy marhaság, hogy egy WV ráeröltetne bárkire bármit, ha tudná, hogy sar, hiszen ez teljesen ellentmond a piac törvényeivel..."

Ezzel csak az a baj, hogy olyan önérzetes egy márka, hogy sok-sok éven át úgy verték át az egész világot ahogy csak bírták... Nem régibben történt dízel botrány...

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 3 hete
zold írta: 3 hete

20 évvel ezelőtt a Mitsubishiktől betojt az európai autóipar (konkrétan kvótákat vezettek be, különben kinyírja az európai márkákat). A japánok között pedig a leinnovatívabb volt talán a Mitsu, 4WD, 4WS, V6 os motor 2000 cc-től, GDI motorok, pöpec résmodellek (Eclipse, 3000GT, terepjárók, ) és egy rakás futurisztikus tanulmány...



A baj az hogy kb 96 után kifutott, 2000 után pedig ki is kopott minden innováció (egy kivétel a Plugin hybrid és villanyautó projekt). Pénz nélkül sajnos nem lehet fejleszteni.




Előzmények megtekintése

Egyetértek, volt az az idő, amikor nagyon nagy szó volt, hogy egy Lancer-ed vagy Pajero-d van, de az nem most volt.Sőt néhány éve még én is erősen gondolkoztam egy 1.8 benzin Lancer vásárlásán, csak az a fránya fogyasztása ne lett volna.
Már szinte láttam magam, hogy mint egy F-16 vadászgép Lancer pilótájaként repesztek az M7-en...:-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 3 hete
szucsif írta: 3 hete

Én azt hozzátenném, hogy a japánban népszerű kei-car-ok nagy részét bizony 600-900 köbcentis turbós motorokkal szereltek, úgyhogy nem teljesen ismeretlen nekik a kismotor+turbó téma...


Előzmények megtekintése

Akkor viszont nem állja meg a helyét az a feltevés,miszerint a távolkeleti gyártók azért nem álltak elő (manapság) hamarabb kis turbós benzinessel, mert addíg amíg nem válik kiforrottá egy motor, adig nem dobják piacra.Ha volt mibe kapaszkodni, akkor miért nem?Ugyan mire vártak?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp

Hirdetés

HYUNDAI tesztek

Hyundai Ioniq Electric Premium teszt

Prius Koreából, akár tisztán elektromosan - Hyundai Ioniq

Méretét, kényelmét és hatótávját nézve ma a Hyundai Ioniq az egyik legjobb ajánlat a villanyautók piacán. Könnyű megkedvelni.


Hyundai i20 1.25i (HP) teszt

Nemzetközi menetjegy - Hyundai i20 teszt

A Hyundai az i20-assal is megmutatta, hogy tudnak európai ízlésre hangolt autót csinálni, ha akarnak. Végre akarnak. Veszélyben a Kia?


Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium 4WD A/T Executive teszt

Nem Audi, de majdnem. Hyundai Santa Fe teszt

Az megvan, hogy a Hyundai három szabadidő-autót is kínál? A középső Santa Fét izmosabbik dízelmotorjával, csúcsfelszereltséggel és összkerékhajtással próbáltuk.


Hyundai i40 cw 1.6 GDI Style teszt

Koreában is gyártanak Passatot, Mondeót? Hyundai i40 cw teszt Videó

Alapmotorjával, de az ahhoz társítható legmagasabb felszereléssel járt nálunk a Hyundai i40 cw. Meg kell hagyni, ízletes darab.


Hyundai Veloster 1.6 GDI Style miniteszt

Olcsó és egyedi sportgép: Hyundai Veloster miniteszt Videó

Rövid ismerkedés erejéig hazai utakon tehettük próbára a már itthon is kapható, sportos fazonú Hyundai Veloster, négyajtós kupét!


Még több HYUNDAI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

Tegnap – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

3 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

HYUNDAI I30 i30u 1.4 DOHC Life

HYUNDAI I30 i30u 1.4 D...

Ár: 1.850.000 Ft

Évjárat: 2010 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HYUNDAI I30 1.6 DOHC Style GAR.121.000KM.KLÍMA.GYÖNYÖRŰ

HYUNDAI I30 1.6 DOHC S...

Ár: 1.870.000 Ft

Évjárat: 2008 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HYUNDAI I30 1.4i Life Magyar. gyári garanciával

HYUNDAI I30 1.4i Life...

Ár: 3.799.000 Ft

Évjárat: 2015 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!