Na, ez tényleg sporthibrid. Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes egy szerzet az Infiniti Q50, pláne, hogy hibrid. Na de milyen, hiszen elrejtettek benne egy Nissan 370Z-t!


Vettel fejlesztette. Tudta-e vagy sem, mindenesetre ha egy ilyen Q50 középkategóriás szedánt tetszik vásárolni, a Nissan prémiummárkájának egyik újdonságát, akkor Sebastian Vettel ízlésének is megfelelő kocsit vezethet. Egy sportlimuzint. Hiszen az új Infinitik fejlesztésében, hangolásában a négyszeres címvédő világbajnok német pilóta is segédkezik, s a Q50 születésekor is bábáskodott, mivel hát a Red Bull-Renault F1-csapat hivatalos neve a következő: Infiniti Red Bull Racing.
Hirdetés


Nagyon megnézik. A G-szériát váltó Q50 annyira menő, annyira árasztja magából a gazdagságot, hogy egyeseknek a következő jut róla eszébe: Az adód rendben van? De félre a tréfával, ami sajnos nem is vicc, a Q50 valóban igen megnyerő külsejű, s rendesen meg is nézi az utca népe. Nyilván azért is, mert nagyságrendekkel ritkább, mint a konkurens Audi A4, 3-as BMW vagy Mercedes C-osztály, de még a közvetlen rivális, a „másik japán” Lexus IS-ből is jóval több rója az utakat. Most még. Tavaly Frankfurtban debütált, itthon is láttuk, 2.2-es dízelmotorja Mercedes-eredetű, van belőle benzines hibrid is, tesztautónk ilyen volt. És S, mint Sport. Látványos spoilerezéssel, 19 colos malomkerekekkel, LED-es automata fényszóróval, LED-es nappali menetfénnyel, LED-es hátsó lámpával, s két ordas kipufogóvéggel.

Nagy. Bent nem annyira. Hossza 4,8 méter, egy bő tízest ráver az összes pályatársra. A 2,85 méteres tengelytáv is győztes – tény (vagyis nem az, de nehezen vitatható), hogy nagyon rendben vannak az arányai. Utastere viszont csak elöl kínál fejedelmi komfortot. Igaz, az első – motorosan állítható, memóriás - ülés szenzációs (haha, állítólag a NASA mérnökei is formálták a zéró gravitációban felvett ideális pózt alapul véve), a hátsó sem rossz, s a ki/beszállási kényelem példás, de a napfénytető sokat elvesz a fejtérből, továbbá a hátsó lábtér is szűkös. Ó, s a csomagtér: a nem hibridé még oké, de a hibridé kicsi, alig 400 literes, nem bővíthető, nyílása apró, használhatósága erősen korlátozott. Igen, a lítium-ion akksik rabolják a helyet, ez van.

Luxus. Ez van, meg luxus: többek közt kulcs nélküli nyitás (érzékelővel a hátsó kilincseken is), 360 fokos képet adó parkolássegítő, tompa puffanással csukódó ajtók, finoman szaladó ablakok, olyan bőrkárpitozás és olyan dekorelemek, érzésre olyan kidolgozottság és minőség, hogy elalélsz. A Bose hifi ereje is ütős. Villanymotoros a kormányoszlop állítása, alumíniumból vannak a pedálok, a küszöbvédő csíkok is, van adaptív tempomat, holttérfigyelő, sávtartó meg minden, navigáció, modern „személyre szabható digitális környezet” nem is egy, de két klassz érintőképernyővel, kismillió funkcióval, infóhalmazzal, meg üzemmódválasztó, öngyógyító fényezés, s közvetlen adaptív kormányzás is.

Álljá' már meg! Na de bár a távolságtartós tempomat akár dugóban is működik, s állóra fékezi az autót, a sávtartással kvázi önvezet, azonban nem tartja meg, s nem akkor indul el újra magától, amikor az előttünk lévő kocsi mozdul. Hanem egy-két másodperccel azután, hogy állóra fékezett. És jön egy hangjelzés, majd kúszik tovább az autó – ez az autópályán remeklő funkció tehát a városi araszolásban még nem pihentető opció. A fényezés öngyógyulását nem teszteltük, az első tengellyel semmiféle mechanikus kapcsolatban nem álló kormányt annál inkább.

Szimulátoros. A Q50 világújdonsága ugye ez a steer-by-wire közvetlen adaptív kormány, amely elektronikus működtetésű - a vezető jól beállíthatja a számára ideális rásegítési erőt és az áttétel mértékét. És irtó gyors. És kiszűri a nem kívánt rezgéseket. Gyakorlatilag viszont eléggé szintetikus az egész, sokat nem érezni a kerekek és az út kapcsolatából, s ha sportosra hangoljuk a rendszert (ekkor végállásai közt kettőt forog a volán), nem sportos, hanem bosszantó beállítás az, amit kapunk. Amolyan folyamatosan korrigálni kell, nincs egyenesfutás fajtát. Persze a DAS-os (Direct Active Steering) Q50-ekben is van hagyományos kormánymű probléma esetén összezáró tegelykapcsolóval, hogy mindig irányítható maradjon a kocsi. Futómű? A részben alumínium független, többlengőkaros felfüggeztés az S, mint Sport modellben és a /40-es abroncsokon a kelleténél tán egy picit feszesebb rugózást kölcsönöz, komfortot kevésbé. Ha meg némileg belevettelesedve sportosra vennénk a figurát, a menetstabilizáló - érzésre - teljesen sosem engedi el a kezünket, ami mondjuk jó hír is lehet abból a szemszögből, hogy.

De hiszen ez egy Z! Hogy a Q50S Hybrid egyáltalán nem olyan, csupán nevében izgalmas, mint például a Lexus IS 300h F Sport. Hanem iszonyat erős! Mert itt nem holmi sornégyes a benzinmotor, de selymes járású és taposásra gyönyörű hangú 3,5 literes V6-os 306 lóerővel és 350 Nm-rel, és ehhez jön még az 50 kW és nulláról 270 Nm villanyos plusz, hogy az összteljesítmény 364 LE LE legyen 546 Nm nyomatékkal. És – legalábbis egyenesen – a Q50 bizony úgy megy, mint a 370Z! Vagy elődje, a 350Z, de mindegy. Százra hátul hajtva 5,1, összkerekesen 5,4 mp alatt sprintel, a végsebesség 250 km/óra, de a száraz számadatoknál kifejezőbb, ha ekképp fogalmazunk: letaglózó a gyorsulás, félelmetes az erőtartalék, és mesés, ahogy 7000 fölé is szívesen forog a V6. Fék? Elöl 4, hátul 2 dugattyús nyereg elöl alumíniumból, a hűtött féktárcsák átmérője 355 és 350 mm, adagolhatóság példás, erő szintúgy. Váltó? Hétfokozatú kettős tengelykapcsolós automatizált, nem rossz, de vannak gyorsabbak (manuális váltó a hibridhez nincs.) Összkerék? Száz százalék nyomaték is mehet hátra, ha szükséges, 50 százalék siet előre.

Nehézatléta. Amúgy a teljes nevén Q50S Hybrid AWD üres súlya több mint 1,8 tonna, szóval el is kél az irdatlan kraft, ha a név és a megjelenés sugallta dinamikára vágynánk. Amihez értelemszerűen Sport állásba kell tolni az üzemmódválasztó kapcsolóját. Ugyanakkor síri csendben, tisztán elektromosan is lehet EV-autózgatni sokszor pár kilométert, a fék regeneratív, s Ecóban úgy tanít spórolni, takarékoskodni a számítógép, hogy butított gázreakcióval párhuzamosan a gázpedál ellenállása is kőkemény. És akkor nem nyomod, zéró károsanyag-kibocsátással gurulsz, csökkented a fogyasztást, nem gyilkolod a méregdrága gumit, nem teszel hozzá az emberiség önpusztításához. Még egyszer: sokszor pár kilométeren át. A tesztút harmadát EV-ben csorogtam végig. Sztrádán csak azért jártam, hogy megtapasztaljam: 130-nál 2000-et pörög, mit pörög, lustálkodik a motor, a szigetelés szuper, zajtalan a suhanás. Zenét hallgattam, CD-ről játszott – számomra minőségi – muzsikát élveztem már-már dobhártyaszaggató hangerővel, azon bezzeg jót röhögtem, hogy ezt írja ki, ha rányomsz az ejectre: Lemez kidobása.

Jó az étvágya. A sok-sok csorgással együtt tesztátlagnak 9,7 l/100 km-es fogyasztást jelzett a computer, de volt benne padlógáz is rendesen, kormány mögül gangolgatás, úgyhogy a fene se bánja, hogy nem sikerült reprodukálni a 6,8 literes gyári értéket. Többet kellett volna ecózni, többet kellett volna bámulni a fordulatszámmérő alatti póvermérőt, de szerintem a 10 alatti étvágy is baráti egy ilyen súlyú és kaliberű autótól.

Drága? A még csupán 25 éves Infiniti presztízse sokkal szerényebb a német konkurensekénél, de a Lexus neve is szebben - és ismerősebben - cseng. Ezt kozmetikázva a Q50 alapára dízelként (2,2 l, 170 LE, 400 Nm, kézi váltóval fogyasztás 4,4 l/100 km) 9,3 millió forint, turbós benzineseként (2,0 l, 211 LE, 350 Nm, csak automata váltóval fogyasztás 6,3 l/100 km) 11,06 millió forint, sporthibridként meg 14,2 millió forint. Tesztautónk csurig fölextrázva 17,8 milliós volt. Igen, nem kevés pénz, de egyfelől a riválisoknál így is olcsóbb, másfelől a hibrid ereje tényleg elképesztő. Ha éppenséggel ez dönt, akkor az Infiniti a nyerő.
Értékelés
Pozitív
Megnyerő külső, minőségi belső, szenzációs első ülés, csodás hangú és járású V6-os motor, bődületes erő, lehetőség EV-módra, csendes futás, relatíve jó fogyasztás, relatíve jó ár
Negatív
Mesterkélt kormányzás, rossz úton rázós futómű, kicsi csomagtér, hátul kevés hely, nincs kombi, összességében nyilván magas az ár
Árak
Tesztmodell alapára
14 221 000 Ft (2014.09.24.)
Tesztautó ára
17 822 600 Ft (2014.09.24.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
3498 cm3
Teljesítmény:
268 kW (364 LE)
Nyomaték:
546 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,4 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4800 mm
Szélesség:
1820 mm
Magasság:
1445 mm
Saját tömeg:
1823 kg
Tengelytáv:
2850 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
400 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1480 mm
Belmagasság elöl:
850-930 mm
Belmagasság hátul:
860 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
530-580 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
750 mm
Csomagtér hossza:
720 mm
Raktérnyílás szélessége:
970 mm
Raktérnyílás magassága:
460 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin)
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
3498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
automata - 7 fokozatú
Nyomaték:
546 Nm
Teljesítmény:
268 kW (364 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,4 s
CO2-kibocsátás:
155 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 02:51
    Permalink

    Egyet kell, hogy értsek Kallerrel, ez valószínűleg többek problémája lehet, ugyanis édesapám szintúgy főleg a szellőztetés hiánya miatt (komolyan panaszkodik rá, hogy a sima bőrös autókban megizzad a háta, mikor kiszáll, akkor pedig megfájdul a dereka) mondott le a Q50-esről. Bár azt sem értettük, hogy a DAS-os kormányművet miért nem lehet rendelhető extraként elérhetővé tenni, miért kell mindenképpen ráerőltetni az emberre? Kár, mert amúgy jól néz ki és még mindig olcsóbb, mint egy hasonlóan felextrázott német prémium hasonló teljesítménnyel. Végülis egyébként ő a 3-as BMW mellett döntött. Vicces amúgy, hogy most, hogy megjelentek az első képek az XE-ről, azokat nézegetve minket is a beltér akasztott ki. 🙂

  • 2017.10.29. at 02:51
    Permalink

    hát ha nagy hybrid akkor marad a camry – az is gyorsul 5.9 alatt de legalabb beeri 5.5-7 l-el – igaz soros motorral, de 10M alatt kijon es 400l feletti a csomitartoja..

  • 2017.10.29. at 02:51
    Permalink

    Hát nem tudom… Miért kell ilyen autót egyáltalán gyártani. Rettenet csúnya, még távolkelet viszonylatban is. Ahogy olvastam vezetni sem igazi élvezet , árának töredékéért jobban vezethető és praktikusabb géoeket lehet venni. Igaz, legalább szükségszerűen hibrid is ahogy az most trendi. Ez sem lesz a következő autóm!

  • 2017.10.29. at 02:51
    Permalink

    Lehet ez számodra fura ,de én pont ezért tettem le a Q50 vásárlásáról ” és még gyanítom jó pár embertársam akinek volt már bőrös kocsija ülésszellőzés nélkül ” … oké , hogy van szövet kárpitos verzió ” abba is simán beleizzadsz nyáron ” de ahhoz se LED fényszórót se semmilyen vezetéstámogató rendszert nem tudsz valami oknál fogva rendelni . Ahhoz , hogy ezek a tételek bekerüljenek Prémium felszereltséget kell választanod ahol alapból kapod a számomra értéktelen bőr ülést ami igaz hogy perforált ” lyuggatott ” ,de ettől még nem fog szellőzni … azt nem értem ha már úgy is lyuggatott az ülés miért olyan nagy dolog ülésenként 2 darab 100 forintos ventilátort beletenni ? Magyarán meg kell rendelned egy olyan haszontalan extrát ami csak hátrányos és semmi komfort érzetet nem ad télen hideg nyáron bele izzadsz ha ezt nem teszed lemondhatsz a naviról , radaros tempomat , holtérfigyelő stb … Igazán csak gratulálni tudok annak az embernek aki kitalálta a felszereltségi listát fel kellene fognia az Infiniti-nek vagy ha nekik nem megy a márkakereskedő jelezze a gyár felé , hogy hová árazták be a kocsit nem Dacia kategória , hogy legyen benne kormány és ülések a többi nem lényeg … aki ebben az ársávban vásárol már vehet bármilyen kocsit ésszerű keretek közt és vannak igényei … pl nem szeret nyáron izzadságfoltosan büdösen kiszállni a kocsiból mikor egy üzleti megbeszélésre érkezik . Igen a németeknél lehet rendelni ezt az ” extrát ” , talán mert ők másként gondolkodnak ? Egyébként pont azért örültem anno , hogy jön más alternatíva is a németek helyett , hogy végre nem csak abból lehet választani erre tessék q50 nek bosszantó hülyeségei vannak az extra listán a Jaguar Xe meg valami förtelmesen hülye és ronda ajtópanelt kapott a kettéosztott kezelőszervekkel …

  • 2017.10.29. at 02:51
    Permalink

    Aham, én is pont ezért nem fogom holnap megrendelni a fullos felszereltségű Infinitit, meg amúgy sem engedtek gyerekkoromban beülni olyan bőrüléses autóba, amiben nincs ülésszellőztetés. 😀 Így inkább valamelyik német prémium stricimobilra teszem le az előleget. 😉

  • 2017.10.29. at 02:51
    Permalink

    Az első szenzációs üléseket és a Luxus-t azzal egészíteném még ki hogy 2014 ben egy 2015 -ös modellt ami ráadásul Prémium szegmensben játszik bőr üléssel ki mernek adni úgy hogy se csomagba se rendelni nem lehet hozzá ÜLÉS SZELLŐZTETÉST !!!!! a bőr ülést viszont kötelező megrendelni mivel egy csomó fejlesztést csak a Prémium felszereltséggel kapsz meg …. 😀 Igazán szeretnék gratulálni annak az agyhalott seggfejnek aki kitalálta , hogy az autót ilyen hiányosságokkal lehet csak megvásárolni … ezt az opciót egy vw passatba is lehet rendelni akár szövet üléssel !!!!

Vélemény, hozzászólás?