Nem kislányoknak való – Jeep Renegade teszt

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.

Keménykötésű. A Renegade a Jeep belépőtípusa hazánkban, de ennél fontosabb, hogy ez ma messze a legolcsóbb minden Jeep közül. Ára a kompakt SUV-k mezőnyébe sorolja, ám igencsak kilóg azok közül, valójában sok tekintetben többet tud azoknál. Megjelenésében és részleteiben egyaránt a márka dicső múltját igyekszik felidézni, érdemes ezeket megnézni a galériában. Ugyanakkor abszolút versenyképes a mai kompakt SUV típusokkal, sőt az összkerékhajtású modellek szinte teljes értékű terepjárónak tekinthetők, ahogy arról már írtunk is másfél éve. A Jeep Renegade tehát igazán sokoldalú autó, amely nem teljesen tunyult el, nem is olyan kényelmes, mint egy hagyományos kompakt SUV, keménykötésű legények, belevaló, vagány csajok járgánya. Szerethető. Mivel nyilván a tervezők is tudják, hogy a modern kor cowboy-ainak zord külseje is érző szívet takar, ezért a Renegade is megannyi szerethető részletet hordoz. A lépten-nyomon - belső visszapillantó-tükör házán, hangszóró-kereteken, hátsó lámpaburában - felbukkanó Willys Jeep jellegzetes arcától kezdve a szintvonalas térképmintás üléshuzatig és morzsatálcáig a váltókar előtt. Mindez a szinte szögletes karosszéria miatt az autó külső méreteit meghazudtolóan tágas utastérben fogad, mögötte egy szögletes formájú, jól kihasználható csomagtérrel. Ebbe a talajtól 76 centiméternyire, tehát magasra kell emelni a holmit a bepakoláshoz, no de mit is várhatunk egy olyan autótól, amelynek a szabad magassága 21 centiméter. Trailhawk - több, mint SUV. A Jeep Renegade csúcsváltozatát jelentő Trailhawk kivitel hozza a kategória elvárásait, így alapáron ad remekül működő, elektromos automata rögzítőféket, lejtmenetvezérlőt, stop-start rendszert. Utóbbit megpróbáltam bekapcsolva használni, amíg az irodaház mélygarázsához értem. A sorompó kinyitásáig tapostam a féket, így leállt a motor, ám utána is csak kissé engedtem fel a féket, mert a mélygarázsba vezető lejtő ezt megkívánja. Így viszont gurulás közben sem kapcsolt be a motor, meg utána akkor sem, amikor vízszintesre érve már levettem lábamat a fékpedálról. Sikerült zavarba hoznom a rendszert - neki is engem - csak az újraindítás segített. Az extrákra visszatérve, fűthető kormánykerék és sávtartó rendszer is kérhető, utóbbi egészen ügyesen kormányozza az autót a sávfelfestések között. Az emelt szabadmagasságon túl a Trailhawk terepáttételt és az autó alját védő burkolatokat is kap, ezek a többi kivitelhez nem rendelhetők. Ugyanakkor a többihez kérhető távolságtartós tempomat és a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer felárért sem érhető el a Trailhawkhoz.
Hirdetés
Finomkodás nélkül. Gyújtást adva a manapság szokásos táncoló mutatók és üdvözlő kijelző fogad. Külön menüből kezelhető a középkonzoli szórakoztató-rendszer és a két fő műszer közötti információs kijelző. A kezelőszervek a kormánykeréken kaptak helyet, a hifié láthatatlanul, a volán hátsó felén, ezt érezni kell. Sok más egyéb mellett még az utasoldali légzsák is a központi kijelzőről kapcsolható ki- és be. Az irányjelző egy érintésre nem a szokott hármat, hanem ötöt villan. A bajuszkapcsolók működésüket tekintve is illenek az autó karakteréhez, nem prémiumos finomságúak, hanem határozott bánásmódot igényelnek. Az anyósülés előtt vaskos kapaszkodó fogadja az utast, és a kormánykerék is vastag, masszív darab. Ennél fontosabb, hogy jó fogású és közvetlen. A kis bice-bóca. A kormány minden tekintetben dicséretet érdemel, felépítéséhez képest remekül irányítható az autó, a ballonos - 215/60 R 17 - gumik ugyan inkább terepezésre szabottak, a futómű viszont feszes. Nehéz igazán jó kompromisszumot találni a terepezéshez és országúti poroszkáláshoz is megfelelő felfüggesztés tekintetében, de a Jeep ráérzett. A kényelemről persze le kell mondani, mert a Renegade úthibákon ráz, zötyög, de valójában az lenne meglepő, ha nem így lenne, mert ez a mackós járás illik a karakteréhez. Az már inkább meglepő, hogy ha tövig nyomjuk a gázpedált, akkor az összkerékhajtás automata üzemmódválasztójának állásában is olyan tüneteket mutat az autó, mint egy elsőkerék-hajtású. Mintha a rendszer nem kezelné kellő hatékonysággal a kerekekre szabaduló 350 newtonmétert, aminek némi kormánykerék-birkózás az eredménye. Dörmögő Dömötör. A kétliteres dízelmotor korántsem terepjárós megfontoltsággal mozgatja a bő másfél tonnás Jeepet, hiszen az alapáras kilencfokozatú automataváltó szorgos kapcsolgatása mellett lendül neki a Renegade. Ehhez azonban szintén férfias határozottsággal kell a gázpedálra taposni, mert udvarias paskolásra visszakapcsolás nélkül, „izomból” dolgoztatja a motort, amely egyébként mély morgás kíséretében így is partner a gyorsításban. Máskor a dízelmotor csak hörög és dörmög, városban e hangok töltik be az utasteret, míg nagyjából százas tempó felett a szélzajé a főszerep. Lassításkor aztán hiába próbálunk a váltókar manuális állásában visszagangolni néhányat - motorfék reményében - mert ebben egyáltalán nem partner a kilencfokozatú egység. Inkább vitorlázva gurul az autó, de lassításkor nem engedi az elektronika 2500 fölé a motor fordulatát. Egyébként valószínűleg e motor 30 lóerővel gyengébb változata is elegendő a Renegade-be, és azzal már nyolcmillió forint alatt is megkapható a legkisebb Jeep, így ár-értékarányt tekintve, a kínálatból az lehet a legjobb választás.
Értékelés
Pozitív
Terepjárós élmény, jó ár-érték arány az olcsóbb változatoknál, méreteihez képest tágas, 5 év garancia
Negatív
Szélzaj autópályán, dízelmotor zaja városban, feszes futómű
Árak
Tesztmodell alapára
9 667 500 Ft (2016.07.25.)
Tesztautó ára
11 054 500 Ft (2016.07.25.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
Végsebesség:
196 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4236 mm
Szélesség:
1805 mm
Magasság:
1697 mm
Saját tömeg:
1548 kg
Össztömeg:
2080 kg
Terhelhetőség:
532 kg
Tengelytáv:
2570 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
351 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
970-1050 mm
Belmagasság hátul:
1000 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
990 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
440 mm
Csomagtér hossza:
700 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
980 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (9 fokozatú)
Nyomaték:
350 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
196 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
CO2-kibocsátás:
150 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:34
    Permalink

    nekem jeep patriotom van de baromira jó autó,addig nem is gondoltam hogy ennyire jó autó még nem sikerült megvennem,olaj cserén kívül semmi szervizezés 44 e km van benne közel múltban gondolkodtam az eladásán,de lehet hogy várok még vele az a baj nem tudom igazán kihasználni,egy évben kétszer megyek vele itt az országban rokonlátogatásra más semmi,itt helyben poroszkálok vele ahol lakom ez nemigazán jó egy dizel autónak

  • 2017.10.28. at 03:34
    Permalink

    Március óta hajtok egy 2.0 multijet Limited Renegade-t. Minden percét imádom a vele töltött időnek. Szórakoztató, megdöbbentően kényelmes, még mindig lehet felfedezni új jópofaságokat rajta. Megnézik mindenhol, sokszor meg is kérdezik, hogy mi ez. Rengetege a fikázó, de aki egyszer vezette, rögtön szeretne egy ilyet. (Én is így jártam, tavaly láttam egyet az utcán, rákerestem a neten, jelentkezzen tesztvezetésre! Jó, jelentkeztem, kipróbáltam és kellett….)
    A csomagtérrel semmi baj, előtte F30 BMW volt, azelőtt Auda A4: hiába volt papíron nagyobb csomagterük, nem volt akkora nyílás rajtuk sehol, ahol egy nagyobb doboz beférne. Egyetlen negatívuma a 45 literes tank: míg a BMW-vel 1000 km-ként kellett tankolni, ezzel 550-600 km a táv.
    Néha elmegyünk “terepezni” is, egész vad helyeken megfordultunk már és bírta.
    A mottóm ezzel az autóval: You can go fast, but I can go anywhere… 🙂

  • 2017.10.28. at 03:34
    Permalink

    Elnézést kérek Öntől, méltóságos uram. Ön sincs tisztában a Jeep eladási adataival, ezért valóban nincs miről beszélni. És amíg a Jeep neve hallatán a világ bármely részén elégedetten csettintenek, a Renault-ról sok helyen azt sem tudják, mi fán terem. Ezek tények, úgyhogy felőlem úgy csapkod és hadonászik, tisztelt Uram, ahogy csak akar:)

  • 2017.10.28. at 03:34
    Permalink

    Nincs mit írni a hozzászólására! 1. nem tereltünk együtt libát, tehát ne TEGEZZ! 2. nincs tisztába az eladási statisztikával. ezért nincs miről beszélni!

  • 2017.10.28. at 03:34
    Permalink

    Reklámozd a Renault-t itt is, amiből Európán kívül marginális mennyiség fogy. “Ennyire elhülyültek az európaiak, mert azok veszik ezt max…”

    :)))

  • 2017.10.28. at 03:34
    Permalink

    Ház ezen aztán van vagy 40 % -os haszonkulcs…351 literes csomagtér: nevetséges, de mindenki lüke lenne aki ilyet vesz? Vagy ennyire elhülyültek az Amicsik, mert azok veszik ezt max, no és ez a csillag az oldalán…vörösre festjük és akkor hátha betiltják nálunk! No azért egy jó dolog van benne, a felhajtható ülésrekesz!

  • 2017.10.28. at 03:34
    Permalink

    Szerintem a Jeep kapcsán emlékezzünk meg Anton Yelchin orosz származású amerikai színészről is, akit nemrég saját szériahibás Grand Cherokee-ja gázolt halálra az otthonánál. R.I.P.(Aki néz filmeket mostanság, biztos ismerte.)

    [url]http://index.hu/kultur/cinematrix/2016/06/21/vizsgalat_indul_az_anton_yelchin_halalat_okozo_auto_miatt/[/url]

  • 2017.10.28. at 03:34
    Permalink

    Ja, és Kaktuszka, azért akkora a kerékjárat, hogy tudjon hol rugózni. (Kisebb kerékre olcsóbb a gumi is, meg ballonosabb gumi jobban rugózik, rémlik, ugye?)
    Neked semmi sem jó? Szóval ez egy majdnem terepjáró.

  • 2017.10.28. at 03:34
    Permalink

    Azért a Grand Cherokee és a Commander az igazi, de ez sem rossz. Senki meg nem mondaná a külseje alapján, hogy ez az autó a Fiat 500X ikertestvére…(A műszerfal meg emlékeztet az új Tipoéra.) Nagyon jó dolognak tartom a hagyományokhoz való ragaszkodást és az erre utaló külső-belső jegyeket(a rivális Land Rovernél ez ennyire markánsan nem jelenik meg), ill. azt, hogy a trendeknek nem hódol be teljesen a cég, mert az elveikhez ragaszkodnak. A németeknek óriási fricskát mutatnak azzal, hogy bizony így is lehet az egységes márkaarculattal operálni. Mindig nagy rajongója voltam a márkának és ez így is fog maradni.

Vélemény, hozzászólás?