0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kézzel váltva is takarékos - Citroën C4 1.6 e-HDi teszt 

Citroën C4 1.6 e-HDi Exclusive teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy éve is nálunk járt az aszkéta fogyasztású Citroën C4 1.6 e-HDi. Akkor azonban robotizált váltóval, most pedig kézivel. Vajon melyik a jobb?

Teszt
Műszaki adatok

Messze nem olyan egyedi, mint az első C4, semlegesebb lett a karosszériaforma

Messze nem olyan egyedi, mint az első C4, semlegesebb lett a karosszériaforma

A perspektívával játszva még akár sportosnak is beállítható

A perspektívával játszva még akár sportosnak is beállítható

A robotváltós autókat rendszerint sokan támadják érezhető kapcsolásaik miatt, így volt ez a tavaly nálunk járt, robotváltós C4 e-HDi esetében is, melynél a lágy futómű és a lassú kapcsolás csak fokozta az ellenszenvet a tesztelők zömében. Pedig összességében nem olyan rossz az a váltó, pláne, ha azt nézzük, hogy mindössze 200 ezer forintnyi felárat kérnek érte, s a manuálishoz képest csupán 15 kilogrammal nehezebb. A Citroën azonban bölcsen tette, hogy manuális váltóval is kihozta a spórolós e-HDi-t, hiszen a mi, leginkább a hagyományos, kézi váltós autókat kereső piacunkon például jóval több vevőt vonzhat így, s a C4 legfőbb támadási felülete is megszűnt.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Eco felirat jelzi az automatikusan megállított motort

Eco felirat jelzi az automatikusan megállított motort

A másfél éves modellről ma is elmondható, hogy utastere egészen tágas, ülései kényelmesek, a szélső helyek még a rövidebb ülőlapú hátsó sorban is egészen jók. Az Exclusive szint, pláne a világos (felármentes) szövet-bőr kárpitozással nagyon igényes, mondhatni prémiumos, ám ahogyan az a nem egész féléves, 11 ezer kilométert megtett tesztautónál is látszott, az ajtókon a bőr erősen kopásra hajlamos, az üléseken minden folt meglátszik. Az összeszerelés azonban jónak mutatkozik, zavaró zörgések nincsenek. Vevő-, illetve majomfogó annál több, kezdve a puha műszerfalra tett fémes légbeömlő keretekkel. A már-már túlméretesen óriási kormánykerékről (amiről egyébként szintén nem maradtak le a fémes műanyagbetétek) hifi, telefon, tempomat egyaránt kezelhető, de még a parkolóradar is onnan kapcsolható. Változtatható továbbá a műszerfal megvilágításának színe – külön a belső egérmozié és külön az óráké, de még mindig hátravan az, amivel a C4 ténylegesen egyedi: menüből állítgathatóak a visszajelző-hangok, így az indexkattogás stílusa, akár diszkórészletek is jelezhetik a villogást. Remek, javasoljuk, hogy a frissítéskor majd vezessék be a pendrive-ról feltölthető, szabadon szerkeszthető hangokat.

Gusztusos, de koszolódásra, az ajtókon kopásra is hajlamos a világos beltér

Gusztusos, de koszolódásra, az ajtókon kopásra is hajlamos a világos beltér

Számos, de nem túl nagy pakolóhely kínálkozik az utastérben

Számos, de nem túl nagy pakolóhely kínálkozik az utastérben

A tréfálkozást befejezve egyébként a C4 több részletén látszik, hogy tervezői olyan autót próbáltak összehozni, ami egy-egy részletével vagy azok összességével el tudja csavarni a vásárlók fejét. Nem hisszük, hogy a programozható indexhang ilyen lenne, de a defektjavítóval akár 408 literes, mankókerékkel 380 literes, kompakt ötajtóshoz mérten egész nagy csomagtér vagy a kellemes atmoszférájú utastér már fegyvertény lehet, s minden bizonnyal a 4,3 l/100 km vegyes fogyasztási érték is sokakat magával ragadhat. Pláne, hogy nem kompromisszumos, a vezethetőséget rontó eco-verzióról van szó. Az e-HDi 1,6 literes, 112 lóerős turbódízele teljesen kielégítően viszi a mai konkurensekhez mérten már könnyűnek számító, 1,35 tonnás ötajtóst. A 270, átmeneti túltöltéssel 285 Newtonméteres csúcsnyomaték nem lórúgásszerűen, turbólyuk után jön, hanem szépen egyenletesen épül fel. A 11,3 másodperces 100 km/órára gyorsulás és a 190 km/órás végsebesség is jelzi, hogy az e-HDi egészen dinamikus. És sokak örömére kézi váltós is lehet, ráadásul hatfokozatú váltója nem is rossz, átlagosan precíz úton kapcsolható, de azért nem egy élményváltó.

Külön változtatható a műszerblokk középső egérmozijának és az óráknak a színe Külön változtatható a műszerblokk középső egérmozijának és az óráknak a színe Külön változtatható a műszerblokk középső egérmozijának és az óráknak a színe

Külön változtatható a műszerblokk középső egérmozijának és az óráknak a színe

USB-csatlakozó és szivargyújtó a középkonzol tövében, a könyöktámaszban 220 V-os konnektor is található

USB-csatlakozó és szivargyújtó a középkonzol tövében, a könyöktámaszban 220 V-os konnektor is található

Vezethetőség szempontjából nem lehet belekötni a C4-be, végállásai között 2,9 fordulatot író, elektrohidraulikus szervokormányával jól irányítható, 10,7 méteres fordulóköre a 4,33 méteres hosszhoz képest kicsiny, tágas utas- és csomagtere ellenére a C4-gyel könnyű elférni és manőverezni városban. Futáskultúráját meghatározza jó zajszigetelése, motorja halk, pláne, hogy e-HDi-ként alapjáraton nemigen hallani, üresbe kapcsolt váltó és felengedett kuplung esetén már 20 km/órás tempó alatt megáll. Átlagon felüli finomsággal indul, ugyanis önindító helyett az indítómotorként is alkalmazott, nagyobb teljesítményű generátor kelti életre, nem csak halkan, gyorsan is. A Citroën tisztában is van a rendszer komolyságával, s egyenesen mikrohibridnek nevezi az e-HDi-t, pedig a mozgásban nem, csupán a motor elindításában segíti a villanymotor.

Kényelmesek az ülések, de a hátsó-középső hely a magas padlódudor miatt is szűkös Kényelmesek az ülések, de a hátsó-középső hely a magas padlódudor miatt is szűkös

Kényelmesek az ülések, de a hátsó-középső hely a magas padlódudor miatt is szűkös

Állítható vastagságú fejtámasz az Exclusive szinten

Állítható vastagságú fejtámasz az Exclusive szinten

Haladni mondjuk villanymotor nélkül is jól tud a C4, az autópályás 130 km/órás utazótempó például hatodik fokozatban 2000 1/perc fordulattal gyerekjáték, s a − 68 dB(A) − zajszint még ott is igen visszafogott. Egyértelműen kényelmes autónak készült, futóműve is lágy. Sajnos olyannyira, hogy az elöl egyébként MacPherson, hátul multilink rendszer szó szerint lebegteti a karosszériát. Az úthibák azonban mégis érezhetők, olyankor ugyanis nagyot liftezik az autó. Dől továbbá kanyarban, bólint gázadáskor és fékezéskor is, lágysága ellenére nem mondható komfortosnak a rendszer. Kár érte, mert a C4 amúgy tényleg, ellátmányával is az. Csak a fontosabbakat említve 6 légzsák, ESP, légkondicionáló, tempomat, elektromos első ablakok, központi zár, elektromos tükör már az alapverzióhoz is jár, a csúcs Exclusive pedig már kétzónás légkondit, alufelnit, elektromos rögzítőféket, parkolóradart, USB-csatlakozót és Bluetooth kihangosítót, 220 V-os középkonzoli csatlakozót, LED-es belső hangulatvilágítást is ad. Sofőrsegédből sávváltást segítő holttérfigyelő és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kérhető. Utóbbi nem, előbbi azonban szerepelt és jól is dolgozott a tesztautóban.

Alaphelyzetében is méretes 380 literes, nagyra, 1153 literig bővíthető, de toldva lépcsős padlójú és mindenképp magas küszöbű a csomagtér, melynek világítása zseblámpaként kivehető

Alaphelyzetében is méretes 380 literes, nagyra, 1153 literig bővíthető, de toldva lépcsős padlójú és mindenképp magas küszöbű a csomagtér, melynek világítása zseblámpaként kivehető

Finom járású és takarékos, valamint kellően erős az e-HDi. Önindító nincs hozzá, a generátor indítja

Finom járású és takarékos, valamint kellően erős az e-HDi. Önindító nincs hozzá, a generátor indítja

Noha egy-egy hiányosság – például a futómű hangolása – felróható, a még Exclusive csúcskivitellel is 5 839 000 forintért elvihető C4 e-HDi gazdag ellátmányával nem rossz ajánlat. Ilyen ellátmányt a konkurencia csak drágábban adna, s természetesen kedvező a fogyasztás is, a gyári 4,3 helyett nálunk 5,4 l/100 km adódott a teszthét alatt, ami városi és autópályás használattal egyáltalán nem rossz. De vajon jobb lenne-e robotizált váltóval? Igen, gyári érték szerint is 1 deciliterrel szerényebb az MCP6 étvágya, s egyébként a tavalyi tesztátlagunk is pont ennyivel volt kedvezőbb. Noha 200 ezer forintos felárát csak beláthatatlan, de azért mégsem elképzelhetetlen futás, 465 ezer kilométer alatt termelné ki az MCP6 váltó, mi mégis inkább a kuplungmentes üzemre szavaznánk, még érezhető és talán lassú váltásokkal is érdemes lemondani a kuplung nyomkodásáról és általa a vezetés nehezítéséről.

Árak

Tesztmodell alapára 5 839 000 Ft (2012. július 30.)
Tesztmodell ára 6 079 000 Ft (2012. július 30.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4329 mm
Szélesség: 1789 mm
Magasság: 1498 mm
Saját tömeg: 1350 kg
Össztömeg: 1810 kg
Tengelytáv: 2608 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 380 liter
Belső szélesség elöl: 1490 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belmagasság elöl: 930-990 mm
Belmagasság hátul: 885 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 230 mm
Ülőlap hossza elöl: 515 mm
Ülőlap hossza hátul: 475 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1210 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1030 mm
Csomagtér magassága: 460 mm
Csomagtér hossza: 840 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1700 mm
Raktérnyílás szélessége: 1055 mm
Raktérnyílás magassága: 810 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1560 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 270 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény: 82 kW (112 LE) 3600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,3 s
CO2-kibocsátás: 114 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,4 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Rövidesen átalakul a csúcs BMW-k váltóműve

Komoly korszakváltás következhet be az M-es BMW-k háza táján. A jelenlegi információk szerint...

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja...

A Techart kiadta első kiegészítőit a Panamerához, kár volt

Néhány autóhoz felesleges, sőt, leginkább hiba hozzányúlni. Tipikusan ilyen egy Porsche is, főleg...

Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs...

Mini Countryman Cooper D teszt

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek...

1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt...

Mia Electric Mia L villanyautó használtteszt

Megnyomod a virágot, elcsúsztatod az ajtót, behuppansz középre, majd elsuhansz. Úgy megy, mintha...

Levették a zöld rendszámokat a hazai Renault Twizykről, nem minősül autónak

Különös dolog történt kis hazánkban, tudjuk, a zöld rendszám kényes ügy, mégsem a több száz lóerős...

Renault Clio 1.4 16V Expression, 2003 - használtteszt

Meseszerűnek tűnhet, hogy 14 évesen 15 ezer km-rel kínálnak egy autót eladásra. Márpedig létezik...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

yamakwa írta: 2012 július 31., kedd 11:31:13

Sok tekintetben meglep a cikk. Az előzményeket ismerve azt hittem a manuálissal fogják ajánlani. A futómű hangolásáról írt véleménnyel sem értek egyet. Igaz a miénk 1.6VTI, de a miskolci rettenetes utakon igen is szépen átsuhan a hibákon, és az előző c4-el szemben abszolúte nem üt fel. Nagyon pazar ez a kényelem amivel a futómű kényezteti az utasait, ennek ellenére kanyarokban is egészen jól halad, igaz nem egy kanyarvadász. A bólogatás, ez tény. és az is, hogy oldalszélre érzékeny az autó, de nem vészes. A kidolgozás valóban pazar,még arra is gondoltak, hogy a könnyen korrodáló szerelvényeket vékony alu bevonattal lássák el. Nem tudom, hogy ez a kisebb felszereltségnél is így van e, mert nekünk exclusive felszereltségű változat van. És lehet, hogy más a futómű hangolása a dízel és benzines modelleknél ? Hallottam már ilyet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Sport Plus teszt

Rizsfelfújt - Honda Civic 1.5 teszt

Klasszikus sportautó, japán szamuráj, gyári rizsrakéta. Erősebb turbós benzinesével vallott a Honda Civic 10. generációja, és nagyon bejött.


Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Temérdek vezetéstámogató rendszert kínál alapáron a Volvo új SUV-ja

Itthon mutatkozott az új Volvo XC60

12 órája – Újdonság

Kicsinyített XC90-ként érkezett a Volvo XC60, ráadásul szinte semmiben nem marad el nagytestvérétől. Hajtáskombinációit is örökli, még a 407 lóerős hibrid rendszert is.


Porsche Hungária élménynap a Hungaroringen, SEAT Leon facelift, Amarok V6 menetpróba

Amarokkal a Hungaroringen? Simán!

2 napja – Újdonság

Kaptunk egy elég erős töltetet a Porsche Hungária jelenlegi kínálatából, ráadásul mindezt a Hungaroringen. Hogy mégis mit keresett az Amarok a pályán? Jó kérdés.


5. jubileumi Busexpo Zsámbékon

Talma buszt vezetett, az Iveco újdonságokat villantott

2 napja – Sztori

Mindössze egyetlen napra, elsősorban a buszos szakmának nyitott az 5. jubileumi Busexpo a zsámbéki drivingcamp területén.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN C4 1.6 BlueHDi Feel

CITROEN C4 1.6 BlueHDi...

Ár: 4.874.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

CITROEN C4 1.4 Comfort

CITROEN C4 1.4 Comfort

Ár: 820.000 Ft

Évjárat: 2005 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C4 1.6 e-HDi Collection SZÍNES NAVI+TOLATÓRADAR

CITROEN C4 1.6 e-HDi C...

Ár: 2.499.000 Ft

Évjárat: 2013 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!