Titkolt forró ferdehátú – Kia Ceed GT

Kia Ceed GT teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem szalad velünk szembe lépten-nyomon óriásplakátokon, nem hirdetik agyba-főbe, ám a Kia Ceed palettáján létezik egy vérbeli élményautó is.

Még az is megfordult a fejemben, hogy sleepernek nevezzem, egy olyan sportos járműnek, amiről nem látszik, hogy micsoda erő rejlik benne. Távolról csak egy szimpla Ceed. Jó, persze, a keréktárcsák nagyok és érdekes a kasztni színe, de csak akkor, amikor közel ér, tűnnek fel azok a finom részletek, amik a sportosságot kimaxolják. Kezdjük az „arcával”, ahol a GT felirat az értő szemeknek máris árulkodik. Kinek a száguldozós játék, kinek a sportautó versenyek brutális masinái jutnak róla eszébe, a lényeg, hogy ez a nyelv közös: a GT jelzés csak jót jelenthet.

A hivatalosan narancs színű fényezés 140 ezer forintos extra, ám kimondottan jól áll az autónak, ráadásul ez az egyik ismérve a GT-nek, hiszen csak ehhez rendelhető.

Szemből még a lökhárítók fekete díszbetétjei feltűnők a splitter vörös csíkjával együtt, illetve a hűtőrács is egyedi. A vörös ezen is feltűnik, igaz ehhez nagyon közelről kell vizslatni. Hátul a diffúzort utánzó elem növeli a látványosságot, és jutott ide is fekete díszbetét, illetve két kipufogóvég. Az összhatás nem lenne az igazi hátsó légterelő nélkül, de az elhúzható üvegtetőt sem érdemes lehagyni az extralistáról. Igaz 300 ezer forintot kóstál, viszont egyszer sem nyikkant meg, pedig az ilyen megoldások még a magasabb kategóriájú autókban is nyöszörögnek néha néhány ezer kilométer után. Az utastérben bár a fekete szín uralkodik, nem túl komor a hangulat, sőt itt is érezni azt a sportos, de még nem igazi sportautós hangulatot, ami olyannyira egyedivé teszi a Ceed GT modellt. Vörös varrás díszíti az alul lapított sportkormányt, amelyről a GT felirat sem hiányzik, emellett sportülésekbe huppanhat a vezető és az utasa is. Bár hátul nem annyira mélyek és nem ölelik annyira körbe a testet az ülések, a bőr mellett ide is jutott az Alcantarát utánzó szövetből. Minden más egyébként ismerős a többi Ceedből. Az enyhén a vezető felé forduló műszerfal továbbra is könnyen áttekinthető. Kezelése, a multimédiás rendszerrel együtt gyorsan elsajátítható. Széltében is fantasztikus a térérzet, hátul pedig a lábaknak jutott kellőképp nagy hely. A csomagtartó mérete pedig nem változott, alaphelyzetben ugyanúgy 395 literes. A GT motorházteteje alatt az 1,6 literes T-GDI, tehát a turbós benzinmotor dolgozik 204 lóerővel. Ez bőven elegendő a sportos érzéshez, bár tény, hogy pörgetni kell a turbóssága ellenére is. A maximális teljesítményt 6000-es fordulatszámnál adja le, a 265 Nm forgatónyomatéka viszont már 1500-től rendelkezésre áll egészen 4500-ig.

Mégis érdemes a hatfokozatú, manuális váltó karja melletti Sport gombot megnyomni a tökéletes élmény kedvéért.

Ilyenkor gyorsabban pörög fel a motor, illetve felkeményedik egy kicsit a kormányzás is. Illetve a kipufogókból még szebb taktusok jutnak el a fülünkbe! Meglepő, hogy milyen szépen szól a négyhengeres masina és az is, hogy mennyi dicséret érkezett a járókelőktől. Mind a hangra, mind az autó formatervére. A futóművet is feszesebbé tették, de csak egy hangyányit. Kár is lett volna a sima Ceed kényelmét nyom nélkül feláldozni, még akkor is, ha a hegyen kanyarogva azért érezni, hogy a GT csak sportos és nem vérbeli sportautó. A szabad magassága olybá tűnik, mintha egy picit kisebb lenne az áthangolt futómű következtében, de valójában nem az. Ugyanúgy 140 milliméter, mint a többi Ceeden. Viszont a látványos, 18 colos könnyűfém felnik és a rajtuk feszülő Michelin Pilot Sport 4 gumiabroncsok nem járnak a többieknek alapáron. Összességében a Ceed hamarabb válik bizonytalanná a kanyarokban a valódi forró ferdehátúakhoz képest, de annyi baj legyen, így legalább senki nem hajszolja magát buta manőverekbe vele.
Hirdetés
A benzinkúton aztán újabb meglepetés vár a tulajdonosra és ez bizony pozitív meglepi. Habár szimplán városi használat során belekóstolhat a 10 literes átlagfogyasztásba, az igazi vegyes üzemben, országutazva, autópályázva és azért némi élménydús szerpentines nyúzással 8,1 litert kortyolt. Márpedig egy 204 lóerős élményautótól ez számomra teljesen elfogadható. Mindezt alaphangon 7 899 000 forintért, ami persze elsőre sok és másodjára is, de körülnézve az ellenfelek nem is annyira népes táborában, egészen jó ajánlat. Félmillió forinttal többet kell fizetni, ha a duplakuplungos (DCT) sebességváltóval szeretné valaki választani, ám Ceed GT véleményem szerint a manuális váltóval az igazi. Nagyon kellemes szerkezet, pontosan megvezetett a váltókar útja, és sokat hozzáad a vezetés élményéhez.

A tesztautó ára 8 699 000 forintnál állt meg.

Ebben már benne van a korábban említett napfénytető és a narancs fényezés, de a Luxus csomag néven futó kombó is, ami olyan hasznos tételeket tartalmaz, mint a sávtartó segéd, az adaptív sebességtartó, a parkolósegéd, ami tökéletesen elvégzi a feladatát és nem kell félni, nem padkázza meg a felniket. Végül pedig a szépen szóló JBL hangrendszer is beletartozik ebbe az 500 ezer forintos csomagba. Szóval, akit esetleg érzékenyen érintett, hogy a ProCeedből egy shooting brake lett, a Ceed GT-vel vigasztalódhat. Igaz, hogy nem háromajtós, de én simán be merem tenni őt a hot hatch kategóriába, amolyan belépőként, ráadásul rendelkezik azzal az előnnyel is, hogy teljes értékű családi autóként is használható.
Értékelés
Pozitív
Dizájn, vezetési élmény, kipufogó hangja
Negatív
Tempós kanyarokban hamar alulkormányozottá válik
Árak
Tesztmodell alapára
7 899 000 Ft (2019.06.10.)
Tesztautó ára
8 699 000 Ft (2019.06.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1591 cm3
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
265 Nm 1500-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
Végsebesség:
230 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4310 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1447 mm
Saját tömeg:
1412 kg
Össztömeg:
1850 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
395-1291 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1060 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
450-760 mm
Csomagtér hossza:
780 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1140 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1591 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
265 Nm 1500-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
230 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
CO2-kibocsátás:
163 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
63 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.06.10. at 11:11
    Permalink

    Számomra továbbra is rejtély miért bánnak -itthon- fekete bárányként ezzel az autóval.
    Nemrég több mkereskedéssel is felvettem a kapcsolatot, hogy lesz itthon kipróbálható tesztautó, vagy rendelnek készletre..? Volt ahol azt se tudták miről van szó, és mondták hogy jaaa ProCeed, az van… mondom nem, ez nem az… akkor GT line…? Az is van… :/
    A faxbukos oldalukra is írtam, ott még válaszra se méltattak, bár valószínű hasonló tájékozottsági szint lehetett ott is.

    És amúgy tényleg, PC-ből gyakorlatilag rogyásig vannak, még az 1.6 turbóból is tudnék színt/felszereltséget választani készletről(!) ellenben ebből az autóból hírmondó se volt… illetve most már legalább van.

    Akárhogy is, valóban nagyon pofás autó, egy fehérhez már volt szerencsém, még úgy is mutatós, de a konkrét tesztautót is láttam valamelyik nap a rakparton parkolni, és tényleg vizuális mágnes ebben a színben, bár tegyük hozzá a GT line is megvehető ebben a “metálnarancsban”, tehát ez a szín rejthet akár egy ezres kávédarálót is.

    Nekem már a sima, mezei 1.4 is tetszett valami alapfelszereltséggel. Itt talán egyedül az elektromos kéziért kár, simán meghagyhatták volna a hagyományost, pláne egy ilyen jellegű autóban. Nem lett volna nagy dolog, mert a “sima” Ceed is csak a platinumtól elektromos, a többihez meg választható opció.

    Az ára viszont egyértelműen sok, illetve inkább úgy mondom itthon sok, mert gazdag az alapfelszereltség, annak minden előnyével és hátrányával… legalább 5-600ft-nyi -számomra- tökfelesleges extrát simán kidobnék belőle, a régiből volt több felszereltség-szint, kár volt ezt most elhagyni, de hát tudjuk, nem a hazai mikrópiac mérvadó.

  • 2019.06.10. at 12:00
    Permalink

    “…a Kia Ceed palettáján létezik egy vérbeli élmányautó is.”

    Ezt a megfogalmazást mindenképp túlzónak tartom.
    Még a sajátomat (i30N) sem nevezném annak, pedig “házon belül” megeszi reggelire ezt a Kiát. Ár/érték arányban is magasan veri, nem hiába döntöttem mellette.
    Egyébként valóban jó autó lehet ez a Kia GT, csak a helyén kell kezelni. Sajnos ezt még egy 1,8-as Octavia is megfingatja, pedig az nem is GT. 🙂
    Ha már “vérbeli”, akkor számomra hátsókerekes, vagy összkerekes kell legyen.

      • 2019.06.10. at 19:44
        Permalink

        Azt lehet venni boltban? 🙂
        Amúgy a Ceed GT 0-100 adata nemes egyszerűséggel hiányzik a katalógusból, a 7,6 a Proceed-é, ami nehezebb. Érdekes módon az 1.8 TSI 180 LE-s Octavia meg könnyebb autó ennél. Ebben több az anyag?

        • 2019.06.10. at 21:27
          Permalink

          Nincs már 1.8as Okti… 2literes “simát” is max raktárról, RS meg már csak 245 ló +DSG.

          Amúgy 7.2-7.3-at mérnek erre a Ceed-re, manuál váltóval, nem tudom automatával gyorsabb-e, az 1.8 Octavia valamivel igen, (7.4 a manuál, 7.3 a DSG) tehát partiba vannak, a 2literes Octavia tud cirka 7mp-et, az RS meg ugye már más játszóház.

          • 2019.06.10. at 21:51
            Permalink

            A Skodánál az 1.4 TSI-t az 1.5 TSI váltotta, az 1.8 TSI helyett pedig a 2.0 TSI-t lehet választani. 2.0 TSI csak automata váltóval és összkerékkel választható. Az RS-nél van egy olyan változat, hogy 2.0 TSI motor van benne, automata váltós, de csak első kerekes. Igaz az RS-ben lévő 2.0 TSI 245 LE-s, míg a nem RS-ben lévő 190 LE.
            Azt hogy érted, hogy “2 literes simát is max raktárról” ? 2 literes Octavia (DSG és 4×4)szerintem simán rendelhető továbbra is, a Skoda weboldalán is konfigurálható.

          • 2019.06.11. at 19:42
            Permalink

            Egy időbe úgy voltam jó lesz nekem egy sima, mezei Octavia, az RS túl “feltűnő” …

            Akkor néztem 2ezres “sima” Oktit, 190ló, azon a motoron lazán húznak még, senki nem mondja meg hogy nem egy alap, ezres benzinessel. Meg is néztem párat, soha-senki-sehol nem mondta hogy összkerekes 🙂 a hirdetésekbe is első kerekesként vannak fent…. most direkt rákerestem, kettő még mindig fent van amit néztem, hajtás: első kerék.

            Egy szó mint száz, ha csak 4×4 be létezik, akkor ennyire nem tudják a kereskedések se hogy mit árulnak. Nem próbáltam ki végül egyiket se, így nem tudom se állítani – megcáfolni ezt… amúgy nyilván az első padlógáznál kiderülne milyen hajtás van alatta.

        • 2019.06.10. at 23:09
          Permalink

          Régebben figyeltem fel rá, hogy egy “semmit mondó” autó, nem is volt drága és nagyon jól ment. A jelenlegi kínálattal nem vagyok tisztában.

  • 2019.06.11. at 06:10
    Permalink

    Ha nem rendelsz bele hülyeségeket, akkor egész jó áron lehet hozzájutni, kérdés, mekkora a diszkont rá . Egyedül a napfénytető az, amit mindenképp pipálnék, félmilliót autóhifire biztos nem áldoznék most már.

Vélemény, hozzászólás?