0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Te drága! - Optima SW

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

·

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Jó megjelenésű még kombiként is a Kia Optima, nagyon ráéreztek a formára, persze, volt európai segítség%KA%

Jó megjelenésű még kombiként is a Kia Optima, nagyon ráéreztek a formára, persze, volt európai segítség

A koreai álom. Az Optima csak most érett be igazán, az előző generáció sem volt rossz, viszont csak négyajtós kivitelben volt elérhető, igaz, már akkor is hibrid hajtással. De nem konnektorossal, mint az újabb generáció, ráadásul családi kombiként is, és hamarosan akár a kettőt együtt is élvezhetjük. Akkor ott a sportos GT is, mindkét karosszériából, szóval igencsak sokoldalú lett mára a Kia nagyautója, arról nem is beszélve, hogy a formaterve még csábítóvá is teszi, főleg ebben a metálvörös fényezésben. A családosok álma lehetne, de akkor miért nem jár mindenki ilyennel? Lejjebb elárulom, viszont kezdjük azzal, ami miatt szeretni való az Optima SW, és amitől igazán kívánatos tud lenni egy koreai.

%KA%Hosszú a Sportswagon hátsó túlnyúlása, de a második sor óriási lábtere mellett még így is van alapból 552 liter, üléseket ledöntve 1686%KA%

Hosszú a Sportswagon hátsó túlnyúlása, de a második sor óriási lábtere mellett még így is van alapból 552 liter, üléseket ledöntve 1686

%KA%Az EX Prémiumhoz is felárasak az adaptív, LED-es fényszórók, krómot viszont kapunk dögivel%KA% %KA%Az EX Prémiumhoz is felárasak az adaptív, LED-es fényszórók, krómot viszont kapunk dögivel%KA%

Az EX Prémiumhoz is felárasak az adaptív, LED-es fényszórók, krómot viszont kapunk dögivel

Meglátni és megszeretni. Ott van egyből a formaterv, a Kia ügyesen belógatta a Sportspace tanulmányautót, mielőtt láthattuk volna az Optima Sportswagont. Megmutatták, hogy nem csak SUV-ot, vagy négyajtós kupét lehet izgalmasan tálalni, hanem egy alapvetően unalmasnak ígérkező családi kombit is. A végeredménynek persze sok köze nem lett hozzá, még az izgalmas golyókkal teli csomagteret sem alkották meg sorozatgyártásban − szerencsére kapott egy hasznosabb rendszerezőt − azért maradt némi sportos vonal az Optima SW-nek. A tigrisorrot mintázó izgalmas hűtőrács, az EX Prémium szinten xenon, de rengeteg jó dolgot adó Techno csomaggal már adaptív LED-es első fényszórók igazán szigorúak. Nem mondanám rá, hogy visszafogott, határozott megjelenése van. Ugyanez igaz hátul is, bár ott már nehezebben tudták elrejteni, mennyire széles valójában, és a dízel csupán egy kipufogó véget kap, így kevésbé tűnik sportosnak. Sötétített ablakok, nagy felnik, króm kilincsek, mutatós, de bent történnek az igazán jó dolgok.

%KA%Elég németes, nagyrészt logikus az elrendezés odabent, de a kormányon még mindig sok a gomb%KA%

Elég németes, nagyrészt logikus az elrendezés odabent, de a kormányon még mindig sok a gomb

%KA%Hatalmas a lábtér mindenütt, egyedül beszállásnál zavart az A-oszlop, valahogy túl alacsony, fejre vigyázni!%KA% %KA%Hatalmas a lábtér mindenütt, egyedül beszállásnál zavart az A-oszlop, valahogy túl alacsony, fejre vigyázni!%KA%

Hatalmas a lábtér mindenütt, egyedül beszállásnál zavart az A-oszlop, valahogy túl alacsony, fejre vigyázni!

Bőrkárpit meg napfénytető. A GT Line alatti felszereltség inkább a kényelemre megy rá, mint a látszólagos sportosításra, előbbi jobban is áll az Optimának, pláne, mióta tudjuk, hogy az igazán sportosnak szánt GT is csak egy túlfújt színjáték. Ennek az autónak kényelmesnek kell lennie, ezt az EX Prémium szinten maximálisan meg is kapjuk, mivel itt már alapáron elöl-hátul fűthető, de elöl hűthető üléseket is kapunk, meg nyitható panoráma napfénytetőt. A fekete belső egyeseknek talán túl komor lehet, némely konfigurációhoz kérhető a hibridben már látott világos bőrkárpit is, nekem személy szerint jobban teszik a fekete, így nem annyira kényes, kevésbé látszanak rajta az elszíneződések, a világos bőr a korábbi tesztautóban már igencsak viseltes volt. Szeretem a Kia belső stílusát, olyan hatást keltenek a formákkal és a textúrákkal, hogy simán elhisszük, prémiumban ülünk, csak aztán ne nagyon fogdossuk, mondjuk a kormány közepét, vagy a műszerfalat és az ajtókárpitokat. A szemnek jó és kész.

%KA%Kamu a varrás, de szép és a műanyagok textúrája is elég vállalható, egy jól megtervezett, nem túl drága anyagokból összerakott beltér. A fedélzeti rendszer jól működik, bár néhány dolgot nem enged útközben%KA% %KA%Kamu a varrás, de szép és a műanyagok textúrája is elég vállalható, egy jól megtervezett, nem túl drága anyagokból összerakott beltér. A fedélzeti rendszer jól működik, bár néhány dolgot nem enged útközben%KA%

Kamu a varrás, de szép és a műanyagok textúrája is elég vállalható, egy jól megtervezett, nem túl drága anyagokból összerakott beltér. A fedélzeti rendszer jól működik, bár néhány dolgot nem enged útközben

%KA%Lehet zongorázni a gombokon, van ülésszellőztetés és fűtés is, de menet mód választót is találunk, nem fontos piszkálni, alapból ügyes, csak néha kavarodott bele a váltásba%KA%

Lehet zongorázni a gombokon, van ülésszellőztetés és fűtés is, de menet mód választót is találunk, nem fontos piszkálni, alapból ügyes, csak néha kavarodott bele a váltásba

Az alapellátás sem rossz. Az Optima SW-hez például mindenképpen jár kétzónás automata klíma, tempomat, meg négy irányban állítható kormány és négy elektromos ablak is és akkor ott a bluetooth kihangosítós, kormányról vezérelhető multimédiás fejegység is. Ezt az EX Prémiumnál még a nagyobbik, 8 colos érintőkijelzővel irányítható, digitális rádióadást is vevő fejegységgel toldják meg, a hangzásról pedig a Harman/Kardon gondoskodik 10 hangszóróval. Igazán élvezhető, nekem egyedül a bluetooth média lejátszás akadozott, de az lehet, csak a telefonom problémája, nem egyedi eset. Hogy menet közben nem lehet telefont párosítani, annak két oldala van, egyik, hogy biztonságos, mert így tuti, hogy csak álló helyzetben matatunk a rendszerben. A másik, hogy egészen addig nem jövünk rá, miért nem csatlakozik a telefonra, amíg el nem olvassuk azt az oldalnyi üzenetet, amit ilyenkor kiír, természetesen menet közben. Szóval lehet, hogy mindenkinek egyszerűbb lenne, ha engedné, és három jól irányzott érintéssel megoldhatnánk a helyzetet.

%KA%Praktikus a csomagtér elosztója, átlósan is beállítható, a padló alatt van még némi rekesz, de pótkerék nincs, csak defektjavító meg a Harman/Kardon hifi méretes mélyládája%KA%

Praktikus a csomagtér elosztója, átlósan is beállítható, a padló alatt van még némi rekesz, de pótkerék nincs, csak defektjavító meg a Harman/Kardon hifi méretes mélyládája

%KA%Kapunk árnyékoló rolót is a hátsó ablakokra, vezeték nélküli telefon töltést viszont csak az automata váltóhoz%KA% %KA%Kapunk árnyékoló rolót is a hátsó ablakokra, vezeték nélküli telefon töltést viszont csak az automata váltóhoz%KA%

Kapunk árnyékoló rolót is a hátsó ablakokra, vezeték nélküli telefon töltést viszont csak az automata váltóhoz

Kellemes karakter. Kicsit még vissza a multimédiához, alap a tolatókamera is, minden szinten, a Techno csomagban viszont kapunk belőle előre és oldalra is, így 360 fokos felülnézeti képet is összerak nekünk, ami nem hátrány, ha szűk helyre kell beraknunk a 4,8 méternél is hosszabb kombit. Ideje rátérni a hajtásláncra, aminek kellemes pontját képzi az 1,7 literes, 141 lóerős dízelmotor. Nagyon jó karakter, nem túl hangos, 340 Nm nyomatéka hamar érkezik, igazán jól mozgatja a karosszériát, úgy, ahogy várnánk tőle. Nem rossz a hétfokozatú duplakuplungos váltó, elég gyorsan vált, de sokszor volt, hogy nehezen találta el, éppen melyik fokozatra lesz szükség, így össze-vissza kapcsolgatott egy darabig. Kényelmes vele vezetni, nagyon is, de nem feltétlenül ragaszkodnék hozzá, mióta a nemzetközi bemutatón próbálhattam egy kézi váltós kivitelt. Azzal is remek vezetni, de ha nem automatát kérünk, akkor nincs vezeték nélküli mobil töltés sem – fura egy összefüggés – de legalább 670 ezerrel beljebb vagyunk, ugyanis ennyi a duplakuplungos felára. Fogyasztásával szintén elégedett lesz a felhasználó, többségében országúti használat mellett 5,4 liter lett a tankolás szerinti átlag. Futóműve komfortos, lágyan ringatózó, még a 18 colos felnikre húzott gumikkal sem kemény, vagy üt rossz úton.

%KA%Csöndes, úthibákon néha nagyot szólnak a kerekek, de tempós kanyarban is nagyon stabil, könynedén vezethető,
 igazi családi kocsi%KA%

Csöndes, úthibákon néha nagyot szólnak a kerekek, de tempós kanyarban is nagyon stabil, könynedén vezethető, igazi családi kocsi

Húzós. Az egyetlen, ami ijesztő lehet az Optima SW-nél, az az ára. Tesztautónk akciósan, Techno csomaggal, automata váltóval, metálfénnyel alulról karcolja a 11 milliót. Ennyi egy családi autóért nyilván durva összeg, a céges keretből is inkább választanak a legtöbben ennyiért fapados Audit, vagy Passatot. Ennél az összeállításnál viszont van ésszerűbb döntés, persze nehéz lemondani a szellőztethető bőrülésekről, de sokak hosszútávon úgy is inkább a szövet mellett voksolnak. Egy ilyen 1,7-es dizellel, kézi váltóval szerelt EX Limited szintű Optima is remek választás lehet, és akár a napfénytetőt is kérhetjük hozzá. Automata vészfékrendszer, holttér figyelő és keresztirányú forgalom figyelő, meg adaptív tempomat viszont csak a Techno csomagban érhető el, az pedig csak egyel följebb. Egy Kia is tud elég drága lenni, viszont remek extrákat kínál, abszolút ehető külsőben, na meg persze ott az alapáron 7 év/150000 kilométer és 12 év átrozsdásodás elleni garancia, amitől szintén egyre csak csábítóbb ajánlat lehet.

%KA%Így ahogy kaptuk, csábító, nagyon is, de az ára elég magas, ha lemondunk a bőrülésekről, az automata váltóról,
 jóval kedvezőbb áron juthatunk hozzá%KA%

Így ahogy kaptuk, csábító, nagyon is, de az ára elég magas, ha lemondunk a bőrülésekről, az automata váltóról, jóval kedvezőbb áron juthatunk hozzá

Értékelés

Pozitív
Kényelmes futás, nyomatékos és kis fogyasztású dízelmotor, remek összeszerelés, szép formák, komoly extrák
Negatív
Bizonytalan automata váltó, korlátozott felszereltségi lehetőségek, magas árképzés

Árak

Tesztmodell alapára 9 429 000 Ft (2017. június 19.)
Tesztmodell ára 10 904 000 Ft (2017. június 19.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4855 mm
Szélesség: 1860 mm
Magasság: 1470 mm
Saját tömeg: 1587 kg
Össztömeg: 2080 kg
Tengelytáv: 2805 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 552-1686 liter
Belső szélesség elöl: 1540 mm
Belső szélesség hátul: 1510 mm
Belmagasság elöl: 870-940 mm
Belmagasság hátul: 920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 290 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1370 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 705 mm
Csomagtér hossza: 1075 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1930 mm
Raktérnyílás szélessége: 103-110 mm
Raktérnyílás magassága: 890 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: EURO 6
Hengerűrtartalom: 1685 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 340 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény: 104 kW (141 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11.1 s
CO2-kibocsátás: 116 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,4 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 69 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Új motorcsaládot mutat be a Mazda Frankfurtban

A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

Újabb fotók szivárogtak ki a legerősebb Renault Mégane-ról

Egyre többet mutat magából a Renault Mégane RS, ezúttal már nem csak látványterven, hanem a valóságban...

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

Kémfotón a magyar Q3 és szinte álca nélkül a Q8

Már a német autópályákat járja a Győrben gyártásba kerülő új generációs Audi Q3 és a paletta...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (13 db)

octi írta: 2 hónapja
zold írta: 2 hónapja

Akkor ajánlom a carsalesbase csoportosítását, Rákeresel egy modellre és az európai eladásokra. Pl a Kia optima oldalán (http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/kia/kia-optima/) leírja hogy a "midsize" kategória része (http://carsalesbase.com/european-sales-2017-q1-midsized-car-segment/), a Passat és tsai, a prémiumok nélkül.




Előzmények megtekintése

Köszi! Lassan már úgy néz ki, én egy kis csotrogánnyal járok...:-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Köszi a segítséget Nektek, na most aztán magolhatok... :-)

Problémám nekem inkább az általatok is említett átfedésekkel van...


Előzmények megtekintése

Akkor ajánlom a carsalesbase csoportosítását, Rákeresel egy modellre és az európai eladásokra. Pl a Kia optima oldalán (http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/kia/kia-optima/) leírja hogy a "midsize" kategória része (http://carsalesbase.com/european-sales-2017-q1-midsized-car-segment/), a Passat és tsai, a prémiumok nélkül.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja

Köszi a segítséget Nektek, na most aztán magolhatok... :-)
Problémám nekem inkább az általatok is említett átfedésekkel van...

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Még jó hogy nincs felső-közép-alsó meg felső-közép-felső-alsó kategória, mert teljesen elbizonytalanodnék :-)


Előzmények megtekintése

Nyugodj meg, van. Többféle kategorizálás létezik, egy egyik lecizelláltabb az Európai Bizottságé (az amúgy hírhedten alapos versenyjogi főigazgatás piacelemzésénél használják). Mivel a DG COMP elg komoly döntéseket hoz (pl vállalategyesülések), nem hobbiból csinálják, viszont elég régi a felosztásuk, azóta sok minden változott. Ezeket a piaci szegmenseket betűvel jelölik, és a Wikipedián pl meg szokták megfeleltetni a német közlekedési hatóság kategóriáinak. De én pl nagyon kedvelem a left lane oldal (http://carsalesbase.com/) Eu piaci kategóriáit.

A: Mini: Lup
B: Kisautó: Polo/Fiesta
C: Alsóközép: Golf és tsai
D: Köézpkat 1: Prémium közép: 3er/C klasse és tsai
D: Középkat 2 "nagy családi autó": Passat-Mondeo Insigne és tsai (Optima is ide tartozik).
E: Felsőközép: E klasse 5er stb
F: Luxus: S klasse és tsai.
S: sportkocsik
M: kis egyterűek / nagy egyterűek (szerintem lassan érik a középkat is, sőt prémium és külön mert az eladások egsyre nagyobb része realizálódik itt, pl a Prémiumközép SUV kb annyi fogy mint a nagy családi autó)
J: SUV-k
J: terepjárók


A válaszoláshoz belépés szükséges
integrale írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Még jó hogy nincs felső-közép-alsó meg felső-közép-felső-alsó kategória, mert teljesen elbizonytalanodnék :-)


Előzmények megtekintése

Van also-kozep (C szegmens, Golf, A3, 1-er, A, Ceed, Giulietta, 308, Octavia stb)
Kozep (D szegmens, Passat A4, Superb, 3-er, C, 508, Giulia, Insignia stb)
Felso-kozep (E szegmens, A6, E, 5-er, S90, C6, Phideon stb)

De ezek csak a fo csapasiranyok, ma mar eleg nagy az atfedes egyik masik szegmena kozott, lasd az Octavia es a Superb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
integrale írta: 2 hónapja

Jo lesz az kozepkategorianak is, a felso-kozep az 5-os BMW, E Mercedes, A6, S90, XF es tarsai. Kozep pedig a Passat, Avensis, Insignia, A4 stb


Előzmények megtekintése

Még jó hogy nincs felső-közép-alsó meg felső-közép-felső-alsó kategória, mert teljesen elbizonytalanodnék :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2 hónapja
integrale írta: 2 hónapja

Jo lesz az kozepkategorianak is, a felso-kozep az 5-os BMW, E Mercedes, A6, S90, XF es tarsai. Kozep pedig a Passat, Avensis, Insignia, A4 stb


Előzmények megtekintése

Igaz! A kategória valóban a Passat, Avensis, Mondeo, stb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
integrale írta: 2 hónapja
nick_ írta: 2 hónapja

Nekem is benzines kocsim van, igaz kisebb kategória és nem megyek évente 30-40 ezret. De akik ezeket a felső-közép kategóriás kocsikat megveszik, azok általában mennek ennyit. Megnéztem a hasznaltauto-n a 0-3 éves felsőközép kombikat. Passatból 121 eladó van ebből 1 benzines, a többinél is maximum 10-15% körül van a benzinesek aránya. Ez egy ilyen kategória. Jók a turbo benzinesek, nekem is volt cégesként 1.4 TSI, nem is kellett volna helyette dízel.

Amivel inkább nem értettem egyet, az az, hogy egy felső közép kombi nem váltható ki egy kompakt egyterűvel. Vagyis almát az almával érdemes hasonlítani.


Előzmények megtekintése

Jo lesz az kozepkategorianak is, a felso-kozep az 5-os BMW, E Mercedes, A6, S90, XF es tarsai. Kozep pedig a Passat, Avensis, Insignia, A4 stb

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
nick_ írta: 2 hónapja

Nekem is benzines kocsim van, igaz kisebb kategória és nem megyek évente 30-40 ezret. De akik ezeket a felső-közép kategóriás kocsikat megveszik, azok általában mennek ennyit. Megnéztem a hasznaltauto-n a 0-3 éves felsőközép kombikat. Passatból 121 eladó van ebből 1 benzines, a többinél is maximum 10-15% körül van a benzinesek aránya. Ez egy ilyen kategória. Jók a turbo benzinesek, nekem is volt cégesként 1.4 TSI, nem is kellett volna helyette dízel.

Amivel inkább nem értettem egyet, az az, hogy egy felső közép kombi nem váltható ki egy kompakt egyterűvel. Vagyis almát az almával érdemes hasonlítani.


Előzmények megtekintése

Igen, értem a szitut, és tökéletesen igazad van.Némi túlzással,én sem ajánlgatnnék valakinek mondjuk Passat helyett egy Polot, mert az sokkal olcsóbb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Azzal én is egyetértek, hogy miért kellene szívó benzinest venni, de én még tovább is mennék.Miért is kéne turbódizelt venni?

Néhány év múlva teljesen elveszti létjogosúltságát egy turbodizel is. Ma egy 1.4 literes turbós is van olyan rugalmas és takarékos, mint egy 2.0 tdi, sőt megkockáztatom még jobban is megy.Nem kell sarrá pörgetni, takarékos és még olcsóbb is, mindenféle szempontból.Tudom, most erre sokan azt fogják mondani, hogy még nincs teljesen kiforrva, meg a dízel sokkal kevesebbet fogyaszt és ilyesmi...Ez szerintem marhaság, de ha valaki mégis ettől fél, akkor inkább várjon néhány évet és minden turbós benzines csontra ki lesz forrva..A fogyasztásbeli különbség pedig nem olyan mértékű, hogy átlag használatra megérje turbodízelt venni.Csak utána kell számolni!!!


Előzmények megtekintése

Nekem is benzines kocsim van, igaz kisebb kategória és nem megyek évente 30-40 ezret. De akik ezeket a felső-közép kategóriás kocsikat megveszik, azok általában mennek ennyit. Megnéztem a hasznaltauto-n a 0-3 éves felsőközép kombikat. Passatból 121 eladó van ebből 1 benzines, a többinél is maximum 10-15% körül van a benzinesek aránya. Ez egy ilyen kategória. Jók a turbo benzinesek, nekem is volt cégesként 1.4 TSI, nem is kellett volna helyette dízel.
Amivel inkább nem értettem egyet, az az, hogy egy felső közép kombi nem váltható ki egy kompakt egyterűvel. Vagyis almát az almával érdemes hasonlítani.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Hirdetés

KIA tesztek

Kia pro_cee’d GT teszt

Vicsor van, vigyor nincs. Kia pro_cee’d GT teszt

Mi kell forró legyen egy ferdehátún? A Kia pro_cee’d GT-vel nem leszünk huligánok, de ma ez az egyik legmenőbben kinéző kompakt gran tourismo. Bizony, Kia és menő.


Kia Carens 1.7 CRDI HP EX teszt

Kéne egy jó kormány. Kia Carens teszt

A Kia visszahozta a csöppet tán feledésbe merült Carens családi egyterűt, s jól tette. Az autónak egy baja van, de az fájó. És hiszik vagy sem, de nem az áráról van szó.


Kia Optima 2.0 CVVT LX teszt

Hogy mondják Koreában, Ford Mondeo? Kia Optima teszt

Alapváltozatával járt nálunk a középkategóriás vásárlók új csábítója. Vajon betörhet-e a német modellek uralta szegmensbe a Kia Optima?


Kia cee’d 2012 miniteszt

Flexszel megy ellenfeleinek a Kia is - új cee’d miniteszt Videó

Legnépszerűbb modelljét dobja kukába a Kia. A 2007 óta kapható cee’d vadonatúj generációja az elsőhöz hasonló előrelépést ígér.


Kia Rio 1.2 EX Limited miniteszt

7 év garival, 3 milliótól. Vezettük az új Kia Riót

Nagyobb és igényesebb, mint elődje. Természetesen drágább is, ám mivel immár a kategória krémjével vetekszik, konkurenseihez mérten továbbra is olcsó.


Még több KIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

2 napja – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

3 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

5 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

KIA OPTIMA

KIA OPTIMA

Ár: 9.999.000 Ft

Évjárat: 2016 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

KIA OPTIMA 1.7 CRDI EX Prémium 7 ÉV GARANCIÁVAL!

KIA OPTIMA 1.7 CRDI EX...

Ár: 4.099.000 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

KIA OPTIMA 1.7 CRDI LX DCT NAVI

KIA OPTIMA 1.7 CRDI LX...

Ár: 6.190.000 Ft

Évjárat: 2016 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!