0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Cicaszívű oroszlán - Kia Picanto teszt

Kia Picanto 1.25 MPI GT-Line teszt

·

Idén harmadik generációjába lépett a koreaiak kisautója, melyet az igen sportos és morcos GT Line kivitellel tettünk próbára. Örültünk neki, meg nem is.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Harmadik generációjába lépett idén a Picanto. A GT Line felszereltséghez tartozó piros díszítőelemek vonzzák a tekintet, bizonyára sokan megfordulnak majd utána%KA%

Harmadik generációjába lépett idén a Picanto. A GT Line felszereltséghez tartozó piros díszítőelemek vonzzák a tekintet, bizonyára sokan megfordulnak majd utána

Van értelme? A koreaiak 2003-ban a Frankfurti Autószalonon mutatták be a Hyundai Getz alapjaira épülő városi kisautót, a Picantót. Első generációja 2004-től 2011-ig tartott, a második pedig pont tavaly futott ki. A harmadik kiadás idén tavasszal Genfben debütált, most pedig hozzánk is megérkezett. Külseje erősen hajaz a második generációra, ugyanakkor sokat változott, és eggyel nagyobb márkatársa, a Rio stílusjegyeit hordozza. Nem véletlenül. Mindkettő idei újdonság a Kiánál, ráadásul mindkettő a kisautók mezőnyét népszerűsíti. Joggal merül fel a kérdés, hogy miért éri meg Picantót venni, ha ott az eggyel nagyobb Rio? Erre is fény derül!

%KA%Egyszerű, de jól áttekinthető a beltér. A kétszínű ülések tetszetősek, az oldaltartásuk is rendben van. A váltó könnyen és pontosan jár, akárcsak az igen jó fogású kormány%KA%

Egyszerű, de jól áttekinthető a beltér. A kétszínű ülések tetszetősek, az oldaltartásuk is rendben van. A váltó könnyen és pontosan jár, akárcsak az igen jó fogású kormány

Kétszínű. Pontosabban három, ha a külsőre rápillantunk. Az alap fehér mellett a fekete és a sportosságra utaló piros is feltűnik. Sportos bizony, nem is kicsit. A GT Line felszereltségi szint igen komoly külső és belső megjelenést ad a kis Picantónak. Szépek és a kategóriához képest nagyok a felnik, agresszív az arca, akár egy mérges bulldognak, oldalról pedig a küszöböknek köszönhetően vonzza a tekintetet. Hátul krómozott, dupla kipufogó árulkodik arról, hogy ez bizony nem hétköznapi modell. Részben igaz, hiszen a külső és belső dizájn valóban más. Motorikusan viszont ez igenis csak egy hétköznapi modell.

%KA%Bőrnek néz ki, valójában csak műbőr az üléshuzat. Ennek ellenére nem gagyi a minőség, a sportosság viszont a hátsó sorban már elfogyott%KA% %KA%Bőrnek néz ki, valójában csak műbőr az üléshuzat. Ennek ellenére nem gagyi a minőség, a sportosság viszont a hátsó sorban már elfogyott%KA%

Bőrnek néz ki, valójában csak műbőr az üléshuzat. Ennek ellenére nem gagyi a minőség, a sportosság viszont a hátsó sorban már elfogyott

Nagy az arca, kicsi a szíve. A Picanto mindössze kétféle motorral érhető el. A belépő szint az 1.0 MPI 67 lóerővel, a csúcs pedig az 1.25 MPI 84 lóerővel. Mondtam, hogy egy erőgépek. A GT Line pedig mindkét motorhoz elérhető, azaz akár 67 lovat is rejthet ez a külső. Szerencsére nálunk az 1,25-ös volt, de a külsőt tekintve a 84 lóerő megmosolyogtató. Ránézésre azt gondolná az ember, hogy legalább az Opel Adam S-hez hasonlóan van 140 lóerőnk, amivel már lehet élvezetesen autózni. Itt ezt most el kell felejteni. A 84 lóhoz 122 Nm társul, nulláról százra leghamarabb 12 másodperc alatt érhetünk.

%KA%A csomagtér padlója két szintben állítható, ami részben azért is jó, mert nem kapunk lépcsős csomagteret, ha az üléseket előredöntjük%KA% %KA%A csomagtér padlója két szintben állítható, ami részben azért is jó, mert nem kapunk lépcsős csomagteret, ha az üléseket előredöntjük%KA%

A csomagtér padlója két szintben állítható, ami részben azért is jó, mert nem kapunk lépcsős csomagteret, ha az üléseket előredöntjük

Vezetni így is jó. Nem érdemes tehát a piros lámpánál gyorsulásra hívni a másikat, kanyarban viszont már tudunk meglepetést okozni. Az átlagnál keményebb futóművel és a kis tengelytávval nagyon élvezetesen lehet kanyarodni vagy csak átdobni egy körforgalmon. A kormányzása is pontos, közvetlen, a fékek jól adagolhatóak és intenzíven lassítják az autót. Egyedül a gyorsulási dinamikája gyenge, egy hasonló erőben lévő új Swift fürgébbnek bizonyul, igaz könnyebb is.

%KA%Korábban a középkategóriában is komoly extrának számított az ülés- és kormányfűtés, valamint a tolatókamera, manapság ezt már a Picanto is megadja%KA% %KA%Korábban a középkategóriában is komoly extrának számított az ülés- és kormányfűtés, valamint a tolatókamera, manapság ezt már a Picanto is megadja%KA%

Korábban a középkategóriában is komoly extrának számított az ülés- és kormányfűtés, valamint a tolatókamera, manapság ezt már a Picanto is megadja

Van itt minden. Amennyire szomorkodtunk a motorteljesítmény miatt, annyira örülhetünk a rendelkezésre álló extráknak. Ebben a kategóriában igen komoly ellátmányt ad a GT Line. LED-es hátsó lámpák, LED-es nappali menetfény, projektoros fényszóró (sajnos csak halogén világítással), ülésfűtés elöl, kormányfűtés, bőr, pontosabban csak bőrhatású, de egyáltalán nem gagyi bőrkárpit, tolatókamera, Bluetooth-os telefon kihangosítás, tempomat, AndroidAuto és Apple CarPlay támogatás, csak hogy a legfontosabbakat említsem. Vezetést támogató rendszerek közül is van autonóm vészfékező rendszer, ami a városi koccanásokat redukálja vagy előzi meg teljesen. Sávtartó, sávelhagyásra figyelmeztető és a többi csilingelő meg vezetésbe beleszóló segítség nem került bele, egy ilyen kis autóba nem is kell. Vezetni egy élmény, a bőrkormány finomsága olyan, hogy máshol csak a középkategóriában találkozunk ilyen anyagminőséggel.

%KA%Az 1,25 szívó benzines 84 lóerő rejt, amellyel sajnos nem egy erőgép a Picanto GT Line. Remélhetőleg később érkezik belőle igazi GT is, legalább 120 lóval%KA%

Az 1,25 szívó benzines 84 lóerő rejt, amellyel sajnos nem egy erőgép a Picanto GT Line. Remélhetőleg később érkezik belőle igazi GT is, legalább 120 lóval

Megéri? Nem egyszerű dönteni, ugyanis ha valakit magával ragad ez a külső, és valljuk be ezt könnyen megteszi a Picanto GT Line, akkor mehet a fejtörés, a matek, és lehet, hogy szívünk helyett az eszünk alapján döntünk majd. Alapárát tekintve 2,96 millióról indul, ami csupán a fapados változatot jelenti. A tesztautónk viszont már a 4,5 millió súrolja, egészen pontosan 4,47 millióért vihető haza. Ekkora autóért, ekkora helykínálattal ezt én soknak érzem. Ennyiért már kompaktot is lehet kapni, és ha csak a márkánál maradunk, akkor ebből az összegből hazavihető egy eggyel nagyobb Rio vagy pár száz ezerrel megtoldva egy cee'd, amiben már a család is elfér.

%KA%Formás, vagány, fiatalos, de ennyi pénzért egy Rio vagy kicsit ráfizetve egy Ceed is hazavihető%KA%

Formás, vagány, fiatalos, de ennyi pénzért egy Rio vagy kicsit ráfizetve egy Ceed is hazavihető

Értékelés

Pozitív
Vagány külső és belső, vezetési élmény, csendes motor, pontos váltó
Negatív
Csak 85 lóerő, kis csomagtér, hátul kevés lábtér, magas ár

Árak

Tesztmodell alapára 2 969 000 Ft (2017. június 10.)
Tesztmodell ára 4 469 000 Ft (2017. június 10.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3595 mm
Szélesség: 1403 mm
Magasság: 1485 mm
Saját tömeg: 940 kg
Össztömeg: 1400 kg
Terhelhetőség: 460 kg
Tengelytáv: 2400 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 255 liter
Belső szélesség elöl: 1340 mm
Belső szélesség hátul: 1330 mm
Belmagasság elöl: 960-1020 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 180 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1170 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 990 mm
Csomagtér magassága: 410-540 mm
Csomagtér hossza: 510 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1170 mm
Raktérnyílás szélessége: 950 mm
Raktérnyílás magassága: 330 mm

Motor és váltó

Motor: benzin üzemű
Motorosztály: EURO 6
Hengerűrtartalom: 1248 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: ötfokozatú manuális
Nyomaték: 122 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény: 62 kW (84 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 173 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 12,0 s
CO2-kibocsátás: 104 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

Egyre többet mutat magából az újgenerációs 3-as BMW

Bár még erősen álca mögé bújva rója a kilométereket az új 3-as sorozat, szúrós szemeit már kidugta...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

Volkswagen Tiguan 2.0 CR TDI Bluemotion, 2014 - használtteszt

Újonnan már nálunk is a SUV szegmens vezeti az eladásokat. De vajon mit tud egy hároméves Volkswagen...

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább...

Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (6 db)

Tökmindegy írta: 2 hónapja
menyus62 írta: 2 hónapja

Szerintem te vagy egy gondolkodás alóll felmentett konzumidióta hülye a szűklátókörüli látásmódod miatt, nem mindenki egyforma veled szerencsére, és az autógyártók sem hülyék hogy eladhatatlan autót gyártsanak. Nem mindenki akar a városban lapos autóval mászkálni, és nem mindenkinek van csak egy autója, nem mindenki akar szűrke egérben űlni, inkább utazgass egy kicsit és nézd meg a nagyvilágot.


Előzmények megtekintése

Az anyád picsáját! Én vagyok felmentve a gondolkodás alól?! Te idióta, nem is ugyanarról beszélünk. Nem mondom el a különbségeket, rábízom az értő olvasókra ezt, és azt is, hogy belül röhögjenek rajtad, te félművelt paraszt. És tanulj meg helyesen írni (alóll? szűklátókörüli? - az mi?, hogy előtt vessző, szűrke?, űlni?)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hónapja
menyus62 írta: 2 hónapja

Nem magyarország a világ közepe, azért nem látsz törpe autókat.


Előzmények megtekintése

Persze, ez világos, de ez egy magyar teszt, magyar rendszámos autóval, itteni árazással, ezért most a Picantonak a hazai piacon való esélyeit kell felmérni, mindent a magyar viszonyokra kell levetíteni. Ezen a téren nagy sikereket nem jósolok neki, de ez a kategória sikertelensége miatt van elsősorban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menyus62 írta: 2 hónapja
Csalfa Romeo írta: 2 hónapja

Mostanság feltűnően sok cikk indul ilyen vészjósló hangvétellel: "Örültünk is neki, meg nem is." "Tetszett is, meg nem is." Gondoltam, hogy itt a motoerő hiánya idézi majd elő a lehúzást, én mondjuk sosem értettem ezt a sokat láttatni akaró, de közben harmatgyenge teljesítményű kisautó-kategóriát. Nem látom magam előtt a célközönséget. Na mindegy, ettől függetlenül pofás kis autó, de mint miniautó, nagy sikereket nem jósolok neki, a cikk is említi az okokat a legalsó kép alatt. Nézzünk csak körül, nem nagyon van a forgalomban igazán elterjedt miniautó, akár az Up!-ot nézzük, akár az Adam-ot, akár az Aygót, akár az i10-est, stb...


Előzmények megtekintése

Nem magyarország a világ közepe, azért nem látsz törpe autókat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menyus62 írta: 2 hónapja
Tökmindegy írta: 2 hónapja

Ez az autó ugyanúgy szánalmas, mint az előttem szóló által felsorolt típusok, legalábbis ezek "sport" verziói. Hogy a fenébe lehet egy autó úgy sportos, ha közben 1) kissé esetlen, 2) magas?! Tekerjünk vissza az időben 30-40 évet: egy akkori kisautó (Lancia Autobianchi, Nissan Sunny, Golf I, Toyota Starlet, Citroen AX GTi stb.) eleve alacsony építésű volt, arányos autók voltak közvetlen vezetési élménnyel, volt értelme ezeknek kihozni a morcosabb sportverzióit. De egy akármilyen mai autó esetében csak a gondolkodás alól felmentett konzumidióta hülyék azok, akik megvesznek egy már eleve esetlen és magas építésű autót, legyen rajta akárhány piros csík gyárilag...


Előzmények megtekintése

Szerintem te vagy egy gondolkodás alóll felmentett konzumidióta hülye a szűklátókörüli látásmódod miatt, nem mindenki egyforma veled szerencsére, és az autógyártók sem hülyék hogy eladhatatlan autót gyártsanak. Nem mindenki akar a városban lapos autóval mászkálni, és nem mindenkinek van csak egy autója, nem mindenki akar szűrke egérben űlni, inkább utazgass egy kicsit és nézd meg a nagyvilágot.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tökmindegy írta: 2 hónapja

Ez az autó ugyanúgy szánalmas, mint az előttem szóló által felsorolt típusok, legalábbis ezek "sport" verziói. Hogy a fenébe lehet egy autó úgy sportos, ha közben 1) kissé esetlen, 2) magas?! Tekerjünk vissza az időben 30-40 évet: egy akkori kisautó (Lancia Autobianchi, Nissan Sunny, Golf I, Toyota Starlet, Citroen AX GTi stb.) eleve alacsony építésű volt, arányos autók voltak közvetlen vezetési élménnyel, volt értelme ezeknek kihozni a morcosabb sportverzióit. De egy akármilyen mai autó esetében csak a gondolkodás alól felmentett konzumidióta hülyék azok, akik megvesznek egy már eleve esetlen és magas építésű autót, legyen rajta akárhány piros csík gyárilag...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hónapja

Mostanság feltűnően sok cikk indul ilyen vészjósló hangvétellel: "Örültünk is neki, meg nem is." "Tetszett is, meg nem is." Gondoltam, hogy itt a motoerő hiánya idézi majd elő a lehúzást, én mondjuk sosem értettem ezt a sokat láttatni akaró, de közben harmatgyenge teljesítményű kisautó-kategóriát. Nem látom magam előtt a célközönséget. Na mindegy, ettől függetlenül pofás kis autó, de mint miniautó, nagy sikereket nem jósolok neki, a cikk is említi az okokat a legalsó kép alatt. Nézzünk csak körül, nem nagyon van a forgalomban igazán elterjedt miniautó, akár az Up!-ot nézzük, akár az Adam-ot, akár az Aygót, akár az i10-est, stb...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Hirdetés

KIA tesztek

Kia pro_cee’d GT teszt

Vicsor van, vigyor nincs. Kia pro_cee’d GT teszt

Mi kell forró legyen egy ferdehátún? A Kia pro_cee’d GT-vel nem leszünk huligánok, de ma ez az egyik legmenőbben kinéző kompakt gran tourismo. Bizony, Kia és menő.


Kia Carens 1.7 CRDI HP EX teszt

Kéne egy jó kormány. Kia Carens teszt

A Kia visszahozta a csöppet tán feledésbe merült Carens családi egyterűt, s jól tette. Az autónak egy baja van, de az fájó. És hiszik vagy sem, de nem az áráról van szó.


Kia Optima 2.0 CVVT LX teszt

Hogy mondják Koreában, Ford Mondeo? Kia Optima teszt

Alapváltozatával járt nálunk a középkategóriás vásárlók új csábítója. Vajon betörhet-e a német modellek uralta szegmensbe a Kia Optima?


Kia cee’d 2012 miniteszt

Flexszel megy ellenfeleinek a Kia is - új cee’d miniteszt Videó

Legnépszerűbb modelljét dobja kukába a Kia. A 2007 óta kapható cee’d vadonatúj generációja az elsőhöz hasonló előrelépést ígér.


Kia Rio 1.2 EX Limited miniteszt

7 év garival, 3 milliótól. Vezettük az új Kia Riót

Nagyobb és igényesebb, mint elődje. Természetesen drágább is, ám mivel immár a kategória krémjével vetekszik, konkurenseihez mérten továbbra is olcsó.


Még több KIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

2 napja – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

3 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

5 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

KIA PICANTO 1.0 LX Cool

KIA PICANTO 1.0 LX Cool

Ár: 760.000 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

KIA PICANTO 1.1 LX Cool Plus

KIA PICANTO 1.1 LX Coo...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

KIA PICANTO 1.2 LX Cool

KIA PICANTO 1.2 LX Cool

Ár: 1.899.999 Ft

Évjárat: 2012 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!