0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

·

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Reklámjaiban mindig a legnagyobb, 17 colos felnikkel és LED menetfénnyel feszít az új Kia Rio. Most megnéztük, milyen szinte teljesen alapfelszereltséggel, amiből jó eséllyel több fog fogyni%KA%

Reklámjaiban mindig a legnagyobb, 17 colos felnikkel és LED menetfénnyel feszít az új Kia Rio. Most megnéztük, milyen szinte teljesen alapfelszereltséggel, amiből jó eséllyel több fog fogyni

Alapként is meggyőző. Ígéretes, átgondolt modellel folytatja kiskategóriás szereplését a Kia. A negyedik generációs Rioról már a nemzetközi menetpróba után is megállapítottuk, hogy komoly előrelépés az elődhöz képest, és ezt a teszt után is csak megerősíteni tudom. A felesleges külsőségek nélkül, átadva magam az őszinte és bármiféle segéd nélküli autózásnak, sötétkék fényezésben és az alap 15 colos dísztárcsákkal vallattam a vadonatúj Kia Riót. Persze dekorcsíkokkal és egyéb színkombinációkkal is személyre szabható a dél-koreaiak kisautója, ahogy a kategória megköveteli, mi azonban direkt egy jóval visszafogottabb változatot kértünk: 1,25 literes benzinessel és az alapnál eggyel jobb LX Exclusive felszereltséggel érkezett hozzánk. A riói karnevál hangulatát így nem hozta ugyan, de legalább teljes mértékben az autó karakterére és tudására koncentrálhattam, a figyelem elterelésére alkalmas kiegészítők nélkül. A Kia megint beletrafált, igen népes szegmensének egyik legjobb modellje lett az új Rio.

%KA%A Kia egységes formanyelve, köztük az újfajta tigrisorr-hűtőrács a kisautón is mutatós. Az elődök jelentéktelenségét a negyedik generáció törheti meg igazán%KA%

A Kia egységes formanyelve, köztük az újfajta tigrisorr-hűtőrács a kisautón is mutatós. Az elődök jelentéktelenségét a negyedik generáció törheti meg igazán

%KA%Az új Rio hossza 15 mm-rel gyarapodott elődjéhez képest, a forma sokkal szögletesebb, cserébe az utastér méreteire sem lehet panaszunk%KA%

Az új Rio hossza 15 mm-rel gyarapodott elődjéhez képest, a forma sokkal szögletesebb, cserébe az utastér méreteire sem lehet panaszunk

Tágas beltér. Persze mára tudjuk, hogy a kisautók piacvezető szerepét az SUV-k vették át, ám továbbra is találhatunk praktikus, akár családi autónak megfelelő kisautót is. Ilyen az új Rio is, aminek külső méreteit nézve egyszerűen érthetetlen, hogyan voltak képesek ekkora belső tereket kicsikarni az épp 4 méter feletti hosszúságú és 2580 mm tengelytávú kisautóból. A Rio alacsony és széles, borításai vékonyak, a kerekeket pedig a sarkokba szorították. Az utastér szélessége és hossza így elképesztő lett, érzésre nem kisautós, míg a fejtérre a magasabbak már panaszkodni fognak, főleg hátul, ahol a hajam már a plafont érte. Széltében viszont akár két 190 centis felnőtt férfi is szellősen megfér egymás mellett, elöl és hátul egyaránt (próba: én és egy barátom). A rövid műszerfalnak köszönhetően a lábtérre sem lehet panasz, még hátul is bőségesnek mondható a hely, persze a kategóriához mérten. Akkor viszont kicsi lesz a csomagtere, gondolhatnánk, de nem így van. Utóbbi alapból 325, ülésdöntéssel 980 literes, egyenes falú, akár duplapadlós, széles raktérnyíláson keresztül pakolható, méretével a konkurensei többségére keményen ráver, de nem a legnagyobb a szegmensben.

%KA%Kellően kényelmesek, végre megfelelő hosszúságú ülőlapot adóak az alapülések is. A lábtér mindenhol szellős, a hátsó lábtérre néhány kompakt kategóriás is rákívánna. Fejtérben már passzentos, én épp ki tudtam húzni magam 190 centimmel%KA% %KA%Kellően kényelmesek, végre megfelelő hosszúságú ülőlapot adóak az alapülések is. A lábtér mindenhol szellős, a hátsó lábtérre néhány kompakt kategóriás is rákívánna. Fejtérben már passzentos, én épp ki tudtam húzni magam 190 centimmel%KA%

Kellően kényelmesek, végre megfelelő hosszúságú ülőlapot adóak az alapülések is. A lábtér mindenhol szellős, a hátsó lábtérre néhány kompakt kategóriás is rákívánna. Fejtérben már passzentos, én épp ki tudtam húzni magam 190 centimmel

%KA%Alapból 325 literes rakterével rangos helyet foglal el szegmensében, bár csak emelt padlóval adna sík rakteret ülésdöntéskor. A csomagtér méretét nem piszkáló pótkerék az LX Exclusive felszereltségtől elérhető%KA% %KA%Alapból 325 literes rakterével rangos helyet foglal el szegmensében, bár csak emelt padlóval adna sík rakteret ülésdöntéskor. A csomagtér méretét nem piszkáló pótkerék az LX Exclusive felszereltségtől elérhető%KA% %KA%Alapból 325 literes rakterével rangos helyet foglal el szegmensében, bár csak emelt padlóval adna sík rakteret ülésdöntéskor. A csomagtér méretét nem piszkáló pótkerék az LX Exclusive felszereltségtől elérhető%KA%

Alapból 325 literes rakterével rangos helyet foglal el szegmensében, bár csak emelt padlóval adna sík rakteret ülésdöntéskor. A csomagtér méretét nem piszkáló pótkerék az LX Exclusive felszereltségtől elérhető

Alapot is stílusosan. A közel alapmodell esetén tulajdonképpen az ülések szövetén kívül majdnem minden műanyag a beltérben. A műszerfal tetejét ugyanolyan simára és fényesre csiszolt műanyag borítja, mint amit az új Ignisben is találunk, alatta mattra fújt szürke lemez húzódik végig, aminek színét a jobban felszerelt változatoknál mi szabjuk meg. Legaranyosabb részlete a szintén műanyag, ám még így is golflabdára formázott váltógomb. Az egész összképtől teljesen idegen a Kia modellekből már jól ismert és nagyszerűen megformázott, sportos kormány, ami már az alapmodellnél is fedélzeti számítógép- és rádióvezérlős. Szintén alap egyébként az automata fényszóró, ám például a hátsó ablakok csak a csúcsfelszereltségnél elektromosak, addig bizony hagyományos tekerősek. 7 colos tablet ezen a szinten még nem járt nekünk hozzá, de a monokróm kijelzős rendszer is elég lehet, már bluetooth kihangosítós. Bírom, hogy a Kia fel van készülve a modern kor kihívásaira: néhány prémiummodell igazán példát vehetne ezekről az okostelefontartókról a középkonzolon. Az ajtók pohártartói méretesek, és még USB-csatlakozóból is jutott a beltérbe. Egy szó, mint száz, az új Rio utastere alapként is átgondolt, vonzó, ahogy azt a Kiától megszoktuk.

%KA%Szürkének szürke, de még így is formás az új Rio műszerfala. Főleg a sportos kormány dob rajta sokat, ami kissé idegenül hat a sok puritán, ám egyáltalán nem rossz fogású plasztik között%KA%

Szürkének szürke, de még így is formás az új Rio műszerfala. Főleg a sportos kormány dob rajta sokat, ami kissé idegenül hat a sok puritán, ám egyáltalán nem rossz fogású plasztik között

%KA%Aranyos váltógomb, praktikus telefontárolók a középkonzolon. És emlékeznek még, hogy mennyi örömet tud szerezni a hagyományos kézifék?%KA% %KA%Aranyos váltógomb, praktikus telefontárolók a középkonzolon. És emlékeznek még, hogy mennyi örömet tud szerezni a hagyományos kézifék?%KA%

Aranyos váltógomb, praktikus telefontárolók a középkonzolon. És emlékeznek még, hogy mennyi örömet tud szerezni a hagyományos kézifék?

Ilyen úttartás márpedig nincs! Négyhengeres szívómotor. Ezzel máris elmondtam, hogy miért imádtam vezetni a Rio 1,25 literes, 84 lovas alapmotorját ebben az elkorcsosult turbós világban. Kb. 2000 fordulat/percig hihetetlen pörgős, a gázadásra azonnal reagáló az apró benzines, ráadásul egy ilyen motornál a stop-start sem fájó pont. Egyértelműen városhoz igazított, hiszen 130 km/h-nál már 3500 fordulat/percen kiabál, de az igazán durva, hogy még autópályatempónál is ugyanolyat lép. Fürgesége persze köszönhető 1069 kilós tömegének is. Ehhez a motorhoz csak puhán, de pontosan kapcsolható 5 sebességes kéziváltó párosítható, ami városi használathoz tökéletesen elég, autópályázáshoz viszont kéne a hatodik fokozat. Városban halk, kulturált, autópályán viszont már zajos az új Rio. Fogyasztása is elképesztő, a tesztátlag 5,6 liter/100 km lett, de ebben nem kevés csapatás is volt. A műszer gyakrabban mutatott 5 liter alatti értéket. A valódi döbbenet számomra az úttartása volt. Mivel alacsony és széles, akármekkora tempóval beeshetünk egy körforgalomba, nem lehet kihozni a sodrából. Pedig nem kemény a futóműve, inkább mondható komfortosnak. Vizes aszfalton, a kormányt rángatva és a gázt tiporva sem volt hajlandó alulkormányzottá válni vagy megcsúszni egy pillanatra is. Elképesztő!

%KA%A jó öreg szívómotor a valódi örömök titka. A Rio leggyengébb, 84 lóerős benzinese városi használathoz tökéletesen elég. Autópályán is lép, de ott már túl sokat forog. Fogyasztása minden esetben alacsony tudott maradni%KA%

A jó öreg szívómotor a valódi örömök titka. A Rio leggyengébb, 84 lóerős benzinese városi használathoz tökéletesen elég. Autópályán is lép, de ott már túl sokat forog. Fogyasztása minden esetben alacsony tudott maradni

%KA%Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű úttartása elképesztő. Az alulkormányzottság ismeretlen fogalom számára, talán a merevebb első rugóstagoknak és kereszttartónak köszönhetően%KA%

Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű úttartása elképesztő. Az alulkormányzottság ismeretlen fogalom számára, talán a merevebb első rugóstagoknak és kereszttartónak köszönhetően

Nyerő választás. A Hyundai i20 motorjait és padlólemezét öröklő Rio akciós alapára 3 199 000 Ft. Ez a teljesen puritán LX bázismodellre érvényes, ám már az is ad 6 légzsákot, ABS-t, menetstabilizátort és visszagurulás-gátlót. További 300 000 forint felárat jelent az általunk is tesztelt LX Exclusive felszereltség, ahol már alapáron járnak az első ködfényszórók, a vezető oldalán automata elektromos első ablakemelők, az elektromosan állítható, fűtött és fényezett külső tükrök, a bluetooth kihangosító, sőt, a manuális légkondi is. A további kiegészítőket is olcsón mérik, megér például 150 ezer Ft felárat az ADA csomag, ami már vészfékrendszert, sávelhagyásra figyelmeztetőt és tempomatot is ad. Nagyobb benzinesével, de leginkább egyetlen dízelével akár nagyszerű utazóautó is lehet az új Kia Rio, ahogy arról a menetpróba után is írtunk. Ráadásul melyik konkurens tudna versenyezni a 7 év / 150 000 km újautó-garanciával? Na ugye…

%KA%Komoly szereplővel gazdagodott a kisautószegmens az új Rióval. Legyen az Fabia, Polo vagy Clio, mind méltó ellenfélre találtak. A végső kegyelemdöfést a 7 év garancia adhatja a konkurenseknek%KA%

Komoly szereplővel gazdagodott a kisautószegmens az új Rióval. Legyen az Fabia, Polo vagy Clio, mind méltó ellenfélre találtak. A végső kegyelemdöfést a 7 év garancia adhatja a konkurenseknek

Értékelés

Pozitív
Szuper ár-érték arány, fürge és gazdaságos szívómotor, jól kapcsolható váltó, elképesztő úttartás, praktikus és tágas utastér, méretes és jól pakolható csomagtér, 7 év garancia
Negatív
Hátul passzentos fejtér, autópályázáshoz kevés a 5 fokozatú kézi váltó

Árak

Tesztmodell alapára 3 449 000 Ft (2017. április 20.)
Tesztmodell ára 3 749 000 Ft (2017. április 20.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4065 mm
Szélesség: 1725 mm
Magasság: 1450 mm
Saját tömeg: 1069 kg
Össztömeg: 1520 kg
Terhelhetőség: 450 kg
Tengelytáv: 2580 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 325-980 liter
Belső szélesség elöl: 1460 mm
Belső szélesség hátul: 1400 mm
Belmagasság elöl: 930-1000 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 250 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1050 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1050 mm
Csomagtér magassága: 500 mm
Csomagtér hossza: 670 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1440 mm
Raktérnyílás szélessége: 1050 mm
Raktérnyílás magassága: 750 mm

Motor és váltó

Motor: Benzines
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1248 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 5 sebességes kézi
Nyomaték: 122 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény: 62 kW (84 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 170 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 12,9 s
CO2-kibocsátás: 109 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,6 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Komoly kedvezmények a dízelbotrányos Volkswagenekre

A csalós szoftverek javítása után komoly kedvezményekkel kerülhetnek piacra a sokáig százával...

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte...

Toyota Yaris facelift II nemzetközi menetpróba

A Toyota dobja a dízeleket és a turbós világ sem érdekli őket. Mégis szuper autó lett a frissített...

Frissült a Mercedes S-osztály, új arccal, új motorral, még kanyarba dőléssel is érkezik

A Mercedes nagyágyújának legkisebb változása a külső, amit belül nyújt, az kész luxus, tömény...

Isuzu D-Max facelift hazai menetpróba

A második generációs D-Max öt év után új köntöst kapott, emellett pedig a downsizing is utolérte...

Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs...

Olyan autót hozhat a kínai Lynk & Co, amivel tényleg tarolhatnak

E héten debütál, de már most látható néhány fotón a Lynk & Co második prototípusa, a 03 Sedan...

Copzilla néven jön a rendőrök hardcore elfogóautója

Különleges Nissan GT-R rendőrautó áll szolgálatba, amely minden bizonnyal kellő erőfölényt sugároz...

Mia Electric Mia L villanyautó használtteszt

Megnyomod a virágot, elcsúsztatod az ajtót, behuppansz középre, majd elsuhansz. Úgy megy, mintha...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

paccar írta: tegnap

A hülyemagyarnak úgyis csak a VW kell, még mindig nem fogta fel hogy a koreaiak rég jobb autókat csinálnak..
NEm értem miért fikázza az előző Riót a cikkíró, nem hiszem hogy lényegesen rosszabb lett volna, ellenben sztem a formája jobb volt annak. Ahogy az i30as Hyundainak is, de ez egyéni :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Madzagos írta: 2 napja

Feleségem ezt nézte ki magának pirosan, kormányfűtéssel :)
"A csomagtér méretét nem piszkáló pótkerék"
ezt hogyan kellene értenem?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 napja

Az oldalnézetébe bele lehet látni a tesóját, az i20-ast. Érdekes a múltja ennek a modellnek - az első generáció olyan szinten kakukktojás, hogy a fal adja a másikat. Csak kombiként lehetett kapni akkor még Mazda-alapokkal, aztán felvarrták a ráncait és jött a szedán is. A 2. generáció óta viszont nagyjából ugyanúgy néz ki a Rio, ugyanazt a sémát reszelgetik azóta a Kiánál.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 3 napja

Olyan kis csúnyácska lett előlről is meg hátulról is. :(

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?


Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

Olyan jó nagy! Fiat Tipo Kombi teszt

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte túlmutat a kategóriáján, ám egy-egy olyan jellemzője is nagy, amelynél a kicsi jobb lenne.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Hirdetés

KIA tesztek

Kia pro_cee’d GT teszt

Vicsor van, vigyor nincs. Kia pro_cee’d GT teszt

Mi kell forró legyen egy ferdehátún? A Kia pro_cee’d GT-vel nem leszünk huligánok, de ma ez az egyik legmenőbben kinéző kompakt gran tourismo. Bizony, Kia és menő.


Kia Carens 1.7 CRDI HP EX teszt

Kéne egy jó kormány. Kia Carens teszt

A Kia visszahozta a csöppet tán feledésbe merült Carens családi egyterűt, s jól tette. Az autónak egy baja van, de az fájó. És hiszik vagy sem, de nem az áráról van szó.


Kia Optima 2.0 CVVT LX teszt

Hogy mondják Koreában, Ford Mondeo? Kia Optima teszt

Alapváltozatával járt nálunk a középkategóriás vásárlók új csábítója. Vajon betörhet-e a német modellek uralta szegmensbe a Kia Optima?


Kia cee’d 2012 miniteszt

Flexszel megy ellenfeleinek a Kia is - új cee’d miniteszt Videó

Legnépszerűbb modelljét dobja kukába a Kia. A 2007 óta kapható cee’d vadonatúj generációja az elsőhöz hasonló előrelépést ígér.


Kia Rio 1.2 EX Limited miniteszt

7 év garival, 3 milliótól. Vezettük az új Kia Riót

Nagyobb és igényesebb, mint elődje. Természetesen drágább is, ám mivel immár a kategória krémjével vetekszik, konkurenseihez mérten továbbra is olcsó.


Még több KIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

3 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

6 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

4 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

KIA RIO 1.4 EX Cool 32E.KM!!! KLIMA!

KIA RIO 1.4 EX Cool 32...

Ár: 1.449.000 Ft

Évjárat: 2009 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

KIA RIO 1.4 EX Cool

KIA RIO 1.4 EX Cool

Ár: 1.280.000 Ft

Évjárat: 2007 / 2

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

KIA RIO 1.4 EX Cool Klímás! Valós km!

KIA RIO 1.4 EX Cool Kl...

Ár: 999.990 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!