Elvtársak! Ez már jó lesz! – Vesta Kombi

Lada Vesta Kombi LUX 1.6 teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jogos a kérdés, hogy miért nem ezzel kezdték? A Vesta a legtöbb szempontból európai autónak is vállalható, a kombi meg olyan praktikummal extrázza fel, amire nem is számítanánk.


Szerettük a Vestát abban a pillanatban, ahogy beleültünk. Más, mint a többi ma kapható Lada, jóval autószerűbbnek és ha nem is feltétlenül mainak, de az elmúlt pár évből származónak tűnik, nem az ezredforduló utáni évekből. Komolyabb autó a Kalinánál és a Grantánál, több benne az anyag, már csak érzésre is, persze, hisz ez már a Renault által uralt AutoVAZ terméke. Erre több helyen is van konkrét bizonyíték, például az ajtók zsanérjain feszítő Renault embléma, de ott vannak a bajuszkapcsolók, a franciákéhoz nagyon hasonló kis fedélzeti rendszerrel együtt.

A Vesta már egy európai szemmel is jónak mondható autó, de ahogy mindenki, mi is jobban vártuk a folytatást, vagyis a kombit.




Ahogy a szedán, úgy a puttonyos is teljesen rendben van formaterv tekintetében. Kerek egész, nincsenek béna részek, európai formatervező ceruzájából származó vonások ezek.

Nem rossz megoldás az X motívum sem, amit arra találtak ki, hogy a Ladának is legyen a jövőben valami hamar felismerhető formai jegye.

Ez tök jól sikerült, elöl egész jól érvényesül a króm díszítés, de az oldala is izgalmas, már ha valaki nem nézi horpadásnak, ami szerintem azért nehéz. Az ablakok aljáig szinte nem változott semmit a szedánhoz képest, fölötte már történtek érdekességek. Ott van például a tetőn végighúzódó sín a pakolhatóság jegyében, de dizájnban nekem kedves részlet a csomagtérfedél megoldása, szépen eldolgozták a vonalakat, első ránézésre nem feltétlenül mondható meg, hol is van az osztás a felső fekete elemnél.
Magas felépítésű, sportosságról itt szó sem lehet, ami nyilván nem baj, a Vesta egy teljesen hagyományos kombi, tisztességes hasmagassággal és belső méretekkel. A beszállás könnyű, az ülés egész magas és jó a kilátás is, itt csak az ajtóra kell figyelnünk, ugyanis a határoló fizikailag benne van, az ajtó mégis kontrollálatlanul csapódik ki, ha nem figyelünk rá, ugyanígy vissza.

Már ajtónyitáskor is sokkal jobb a minőségérzet, mint a márka többi modelljénél.

Itt már anyag is van a lemezekben és szépen is csukódnak az ajtók. Az ötödik ajtó magasra nyílik, azon belül mindkét oldalt találunk fogantyút a lecsukáshoz, de ami itt az igazán érdekes, az persze maga a raktér.
Hirdetés


Literben nem több, mint a szedán, a kalaptartó roló alatt mért adat épp ugyanannyi, 480 liter. Nem kevés, persze kategóriájában nem is a legjobb, mégis elegendő lehet akár öt fő cuccainak is, de mint tudjuk, nem a méret a lényeg. Hisz ha csak kevés csomagot, apróságokat szállítunk, azt is tudni kell biztosan rögzíteni, amiben a Vesta több segítséget is nyújt. Összesen négy szatyorakasztó fület találunk a roló sínje alatt, a falakon pedig további rögzítőpontokat, valamint egy 12 Voltos csatlakozót, hisz ebből mindegyik sor kap egyet alapáron. A padlót kétfelé osztották, mindkét lemez ugyanolyan, így nem kell figyelni, melyiket hová tesszük vissza, valamint középen az egyik függőlegesen is rögzíthető. Alattuk habszivacs rendszerezőket kapunk, azok alatt pedig pótkereket, ami szintén mindenképp jár.
A kétféle felszereltség között nincs nagy különbség a Vestánál és a Lada szerint nincs is túl sok szükség a Comfortra, mivel úgyis a Lux-ot veszik a legtöbben.

Mindenképp van tempomat, négy elektromos ablak, automata fényszórókapcsolás és első ülésfűtés, na meg klíma.

Utóbbi alapból csak kézi állítású, de legalább van, a Luxnál már automata, és jéghideget fúj elég hamar. A tolatókamera – mert az is van – képe teljesen jól használható, kormányfordításra még a vonalakat is fordítja. Különös, de itt legalább ennyi összefüggés van a multimédia és az autó között, ugyanis a rajta és a műszeregységen lévő óra továbbra is külön jár. Kapunk navigációt is, amitől nem kell megijedni indításnál, utána már nem fogunk cirill betűkkel találkozni. Nem kimondottan rosszak bent az anyagok, utazás közben a legtöbbtől el lehet tekinteni, ilyenekkel más márka modelljeinél is találkozunk, a formák rendben vannak és a kapcsolók, kezelőszervek mozgatása is teljesen vállalható. A kormány sajnos mindenképp műanyag, ami érzetre rossz, de ez csak az én puhány, billentyűkhöz szokott kezemet zavarja. Futóműve meglepően jó, a nagyobb úthibákat is tökéletesen kimozogja, miközben határozottan tart kanyarban és nem zajos. A váltó kapcsolása is jobb a vártnál, ám kétségtelen, hogy egy hatodik fokozat is elférne rajta, akkor talán lejjebb foghatnánk a fogyasztást. Az 1,6-os 105 lovas szívómotor az egyetlen lehetőség, ami önmagában nem nagy probléma és kellően átdolgozták ahhoz, hogy ne legyen rossz vezetni és ne egyen 9 litert. Így már 8 alá is szorítható, ami vállalható érték, valamint karaktere is jó, bár gázreakcióról továbbra sem meséltek neki, persze, a mindennapi közlekedésben nem leszünk bajban. Indításnál hidegen volt párszor probléma, többször a teljes ledadogástól mentettem meg egy-egy gázfröccsel, így egyértelmű, hogy ez a leggyengébb pontja a Vestának. Na meg a Dacia és a Suzuki, hisz a Lux 4,2 milliós árából kijön egy műszakilag megbízhatóbb, ám anyagaiban, felépítésében és vezetési érzetében mindenképp gyengébben teljesítő Logan MCV, vagy akár egy utasterében szűkebb Vitara is. Egy biztos, a Ladánál most mindenképp a Vesta az a modell, amely már kiválthatja a megfelelő elismerést mindenkiből.
Értékelés
Pozitív
Jobb minőség, mint a többi modellnél, jó zajkomfort, praktikus megoldások, jó üléspozíció, remek futómű
Negatív
Elavult motor és csak ez az egy van, gyenge ajtóhatárolás, több helyen rossz minőségű műanyag
Árak
Tesztmodell alapára
3 799 000 Ft (2018.06.21.)
Tesztautó ára
4 250 000 Ft (2018.06.21.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Teljesítmény:
78 kW (106 LE) 5800 1/min-nél
Nyomaték:
148 Nm 4200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4410 mm
Szélesség:
1764 mm
Magasság:
1512 mm
Saját tömeg:
1250 kg
Össztömeg:
1670 kg
Tengelytáv:
2635 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
480 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
940-980 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
310 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
980 mm
Csomagtér magassága:
480-720 mm
Csomagtér hossza:
930 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1790 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
720 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
148 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény:
78 kW (106 LE) 5800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
CO2-kibocsátás:
138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?