0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Új alsó-középkategóriás szedánjával már egy fokkal feljebb lépne a Lada. A Loganon már túlléptek, most a Tipo a célpont%KA%

Új alsó-középkategóriás szedánjával már egy fokkal feljebb lépne a Lada. A Loganon már túlléptek, most a Tipo a célpont

Már-már jó. Úgy tartja a mondás, hogy „ma már minden autó jó.” A közelmúltban legkevésbé a Ladák voltak jók, ám tesztelve a hazai piacon legújabb Ladának számító Vestát, némileg megváltozott a véleményem. Az oroszok odatették magukat, felkérték Steve Mattint, hogy dobjon össze egy nyugat számára is emészthető dizájnt, pedig, ha a múltba tekintünk, több bűnronda brit formatervet is találunk (lásd: SsangYong Rodius). A végeredmény komoly fejlődés, nem véletlenül hívják a Lada új arcának, ezt én is szívesebben mutogatnám. Ráadásul az új Vestára teljes értékű szedánként lehet tekinteni, ezért is lett Oroszország harmadik legkelendőbb autója. Hazánkba egyetlen motorral érkezett a Lada legfrissebb modellje, ezzel vallott. Vegyesek az érzelmek. Vajon nálunk is sikeres lesz?

%KA%Most tiszta, de ha kihasználnánk képességeit, gyakran lenne sáros a 14,4 cm hasmagassággal rendelkező Vesta%KA%

Most tiszta, de ha kihasználnánk képességeit, gyakran lenne sáros a 14,4 cm hasmagassággal rendelkező Vesta

%KA%A gyáriak szerint X alakú, az egész autón visszaköszönő domborulatokkal próbálták feldobni a külsőt. Többen rákérdeztek, hogy máris meg van-e nyomva az oldala%KA% %KA%A gyáriak szerint X alakú, az egész autón visszaköszönő domborulatokkal próbálták feldobni a külsőt. Többen rákérdeztek, hogy máris meg van-e nyomva az oldala%KA%

A gyáriak szerint X alakú, az egész autón visszaköszönő domborulatokkal próbálták feldobni a külsőt. Többen rákérdeztek, hogy máris meg van-e nyomva az oldala

Érdekes. A hazai Lada kultuszt kár lenne részletezni, talán mindenkinek van valamiféle kötődése a márkához. Ez nagyon jól tetten érhető volt az utcán is, tavaly a Nissan GT-R tesztautót nem nézték meg ennyien, mint most az új Lada Vestát. Talán a matrica is rátett, de akárhányszor megálltam vele, kérdésekkel rohamoztak az épp arra járók. Az embereket érdekli a Lada és persze legfőképp a Vesta, amit nem igazán tudnak hova tenni. Ez már egy komolynak tűnő autó, mégis Lada emblémát hord magán, és legbelül kicsit mindenki azt szeretné, hogy végre jó legyen. 4,4 méteres hosszúságával az alsó-középkategória középbe lőtték, 2635 mm-es tengelytávja mindössze 1 mm-rel marad el a Tipótól, a belső mégis praktikusabban kihasznált a vékony borítások miatt. Az X motívum az orron két króm csíkban, míg az oldalán mélyedésként jelentkezik. Az első, amit mindenki megállapít, hogy szokatlanul magas, 14,4 cm a hasmagasság, és valóban bármin átmegy gondolkodás nélkül. Egyébként érdemes az interneten rákeresni tuning Lada Vestákra. Az oroszok szívesen nyúlnak hozzá, és rájövünk, hogy nem véletlenül. A külsőben sok a potenciál, 10 centi ültetéssel sportos tud lenni és a gyáriak is annak szánták: elég ránézni nemzetközi motorsport programjaikra.

%KA%Kifejezetten sportos tudna lenni a forma, csak kell neki 10 centi ültetés. Így jelenleg inkább padkatipró szedán%KA%

Kifejezetten sportos tudna lenni a forma, csak kell neki 10 centi ültetés. Így jelenleg inkább padkatipró szedán

%KA%Lada feliratok a küszöbléceken, Vesta felirat a csomagtartó küszöbén. Ezek olyan jól tudnak esni egy Ladánál. Végre!%KA%

Lada feliratok a küszöbléceken, Vesta felirat a csomagtartó küszöbén. Ezek olyan jól tudnak esni egy Ladánál. Végre!

Modernebb kabin. A Vesta már teljesen más értelemben vett Lada, mindent elmond, hogy beülve Dacia illat fogad. Sokkal vonzóbb és jobb minőségű a műszerfal, mint a Kalinában vagy a Grantában. A 4x4-et most ne vegyük, az időutazás. Bár szinte minden műanyag a beltérben, azok nem fájóan olcsó hatásúak, a műszerfal teteje például kifejezetten jó plasztikot kapott, és nem utolsó szempont, hogy nem csillog vissza a szélvédőn. Bőrfelület is jutott az ajtókárpitra, a multikormány műanyag, de bőr érzetét kelti, nagyon jó fogású. Az orosz elegancia a már most itt-ott megkopott kályhaezüst részleteken és az munkapult-márvány mintájú dekorbetéteken is kifejezésre került. Az ülések puhák és egész jól néznek ki, az ülőlap elöl-hátul megfelelő hosszúságú. A hátul ülők a finoman kupésított tetővonalra panaszkodhatnak, kihúzva magam a tetőt érte a hajam, a lábtér viszont egy kategóriával feljebb mutató. Hátrébb 480 literes csomagtér fogad, semmi felesleges nem vesz el a hasznos raktérből, padlója alatt gond nélkül elfér a teljes értékű pótkerék. Ülésdöntéssel kupésan pakolható, szűkebb résen át folytatódik a csomagtér.

%KA%Jóval vonzóbb, átgondoltabb a műszerfal, mint a Grantában vagy a Kalinában, a központi infotainment képernyő a Lux felszereltség sajátja. A kormány műanyag, de érzetre bőrt imitál%KA%

Jóval vonzóbb, átgondoltabb a műszerfal, mint a Grantában vagy a Kalinában, a központi infotainment képernyő a Lux felszereltség sajátja. A kormány műanyag, de érzetre bőrt imitál

%KA%Még SD-kártya olvasó is jutott a képernyő mellé, a multimédia finoman húzza le a hangerőt telefonhíváskor és egyéb esetekben is, amit egy Lada esetében értékelni kell, ahogy az automata fényszórókat és a komfortindexet is. Tolatókamerája meglepően jó képet ad%KA% %KA%Még SD-kártya olvasó is jutott a képernyő mellé, a multimédia finoman húzza le a hangerőt telefonhíváskor és egyéb esetekben is, amit egy Lada esetében értékelni kell, ahogy az automata fényszórókat és a komfortindexet is. Tolatókamerája meglepően jó képet ad%KA%

Még SD-kártya olvasó is jutott a képernyő mellé, a multimédia finoman húzza le a hangerőt telefonhíváskor és egyéb esetekben is, amit egy Lada esetében értékelni kell, ahogy az automata fényszórókat és a komfortindexet is. Tolatókamerája meglepően jó képet ad

Még Lada, de már kevésbé. Azért maradtak ladás részletek, tanulmány például a négyzet alakú méretes tanksapka, aminek zsíros zsanérjai nem túl szép látványt nyújtanak. A visszapillantó tükrök is óriásiak egyébként, de hát azért van, hogy lássunk benne, nem igaz? Nem sikerült kinőni a túlsúlyos motorháztetőket sem, az 1200 kilós saját tömegből legalább 20 kiló a motortérfedél. A beltérben minden gomb nyomásérzete más, de legalább kesztyűben is könnyen kezelhetőek. Nem vicc, a Lada ezt külön kiemeli. Fejlődés viszont van, amik olyan apró részletekben is tetten érhetőek már, mint a fényszórókba vagy küszöbökbe vésett Lada és Vesta feliratok, vagy a távirányítós ajtó- és csomagtérnyitás. Csakúgy, mint a Daciában, feláras a lehajtható könyöklő, az első ülésfűtés, a fűtött szélvédő még a Lux számára is extra, de óriási szó, hogy van egyáltalán ilyen. A digitális klíma, valamint a meglepően ügyes és jó felbontású képernyős infotainment-rendszer csak a Lux felszereltséghez jár. Amikor egy Lada ilyen minőségű tolatókamerát tud szerelni egy 3,9 milliós autóba, akkor értetlenül állok azelőtt, hogy más kiemelt autógyár miért nem tud ilyet felmutatni, jóval drágább modellekben sem. Van még cirill betűkkel köszöntő CityGuide 7 navigációs rendszer is. Egyébként nem csak a navigáció kezdőképén, de elvétve több helyen, így a motortérben is találhatunk cirill betűket. A sárga olajsapkán például a Lada gyári, szintén Vestákkal versenyző WTCC csapatának főtámogatója, az orosz kormány kezében lévő Rosneft olajipari cég logója is feltűnik.

%KA%Kényelmesek, hosszú ülőlappal szolgálóak az ülések, bár oldaltartás kevésbé van. Cipzárosak az üléshuzatok. Itt tényleg úgy érezzük, hogy egyszer megvesszük, és onnantól mi gondoskodunk róla%KA% %KA%Kényelmesek, hosszú ülőlappal szolgálóak az ülések, bár oldaltartás kevésbé van. Cipzárosak az üléshuzatok. Itt tényleg úgy érezzük, hogy egyszer megvesszük, és onnantól mi gondoskodunk róla%KA%

Kényelmesek, hosszú ülőlappal szolgálóak az ülések, bár oldaltartás kevésbé van. Cipzárosak az üléshuzatok. Itt tényleg úgy érezzük, hogy egyszer megvesszük, és onnantól mi gondoskodunk róla

%KA%Különböző méretű illesztési hézagokból nincs hiány most sem%KA%

Különböző méretű illesztési hézagokból nincs hiány most sem

%KA%Ülésdöntéssel szedános az alapból 480 literes csomagtér. Szűkített résen át pakolhatunk tovább, és máris találni közöset a Jaguarban és a Ladában: elég ránézni a lyukacsos, puritán plafonra%KA% %KA%Ülésdöntéssel szedános az alapból 480 literes csomagtér. Szűkített résen át pakolhatunk tovább, és máris találni közöset a Jaguarban és a Ladában: elég ránézni a lyukacsos, puritán plafonra%KA%

Ülésdöntéssel szedános az alapból 480 literes csomagtér. Szűkített résen át pakolhatunk tovább, és máris találni közöset a Jaguarban és a Ladában: elég ránézni a lyukacsos, puritán plafonra

Lustaság. 16 szelepes, 105 lóerős és -30 fokig garantáltan beindul az 1596 köbcentis szívó benzines motor. Ez a Kalinában és a Grantában is próbált Lada motor továbbfejlesztett változata: 7 lóerővel lett erősebb és az ígért jobb fogyasztási adatokat is hozni tudta a teszt alatt. Ma már értékelendő erénye a négyhengeres és turbómentes párosítás, de még van hova fejlődni az oroszoknak. Hosszú indítózásra kap csak rá, az elindulási hajlam rossz, az erőtöbblet ellenére is lusta. Ma már 1,2-1,3 literből is nyugodt szívvel kicsikarnak ekkora teljesítményt, és még csak turbó sem kell hozzá. 8,0 liter/100 km-es tesztfogyasztása egy csöppet tetemes, még a zömében városi használat mellett is, bár egyébként ez nem sokkal marad el a megadott gyári értéktől, továbbá a fő konkurensnek tartott alap Tipo sem sokkal aszkétább. Nem szabad elfelejteni, hogy ez egy Lada, ladás fogyasztással, és a korábbi modellek állandó 9 liter feletti fogyasztásához képest ez így is előrelépés, ezeket mind értékelni kell! Azért többen is kérdezték, hogy vajon meddig kell várni az első Renault-motoros Ladára? A házon belüli váltás nem biztos, hogy rosszat tenne, bár egyelőre nem tudunk semmit rosszat a mai Lada motorok tartósságáról.

%KA%Műanyagborítások egy Lada motorján. A zajkomfort nem a motoron múlik, sokkal inkább a futóművön. Sárgán virít a Rosneft feliratú olajsapka az 1,6 literes, nem a legjobb fogyasztású szívómotoron%KA%

Műanyagborítások egy Lada motorján. A zajkomfort nem a motoron múlik, sokkal inkább a futóművön. Sárgán virít a Rosneft feliratú olajsapka az 1,6 literes, nem a legjobb fogyasztású szívómotoron

Sírós váltó és erőhang. Sok mindenért kárpótol viszont a pazar vezethetőség. Igen, egy Ladáról írom ezt, magam sem hiszem el. A kormány közvetlen, apró mozdulatokra is reagál, az 5 fokozatú kézi váltó pontos és feszes, bár erőből kell kapcsolni. A motor hangja a dicső múltat idézi mérges, ralis hörgésével magas fordulaton, és még a váltó finom sírása is megmaradt valamiért. Azért nem egy tolókerekes váltó sírását gerjeszti, de érdekes, hogy a mai napig megvan ez a hang. A Lux felszereltség egyébként az egyetlen, amihez járhat robotizált váltó is, ám egy ilyen jól kapcsolható kézi helyett vétek lenne a felárat fizetni az automatáért. Ha viszont kell a kuplungmentes kényelem, legalább olcsón megkaphatjuk.

%KA%Orosz felirattal köszönt a CityGuide 7 navigációs rendszer%KA%

Orosz felirattal köszönt a CityGuide 7 navigációs rendszer

%KA%Alapvetően nem tűnik ladásnak az új Vesta, csak vezetés közben mutatja meg igazán hovatartozását. Az 5 fokozatú kézi váltó pontosan kapcsolható, ennyi év után is enyhén sír, full retro%KA%

Alapvetően nem tűnik ladásnak az új Vesta, csak vezetés közben mutatja meg igazán hovatartozását. Az 5 fokozatú kézi váltó pontosan kapcsolható, ennyi év után is enyhén sír, full retro

Szedán-SUV. A nagy hasmagasság és a magas üléspozíció gondoskodik róla, hogy a forgalom túlnyomó többségénél magasabban üljünk. Külön misét érdemel az "off-road" futómű, ami puhán visz át az úthibákon, és érződik, hogy nem Hollandia útjaira fejlesztették, sokkal inkább Szibériába. Tereptulajdonságaival a SUV-okat kergeti, játszi könnyedséggel megy fel a padkákra, keresztben átmenne Budapesten, és meg sem érezni a fekvőrendőröket. Azért itt is van ám baj: komolyabb úthibáknál és fekvőrendőrökön hidegen áthaladva kegyetlen hangon tud nyekeregni a futómű, sejtésem szerint a lengéscsillapítók. Hátul egyébként merevhidas, szóval fokozottan értékelendő puhasága. Magas súlypontja ellenére is stabil maradt, még autópályatempónál is.

%KA%Nagy tempónál is stabil, de az aszfaltról letérve sem lehet belekötni. Nem holmi prémium utakra lett tervezve a Vesta, és ez itthon is jól jöhet%KA%

Nagy tempónál is stabil, de az aszfaltról letérve sem lehet belekötni. Nem holmi prémium utakra lett tervezve a Vesta, és ez itthon is jól jöhet

%KA%Ennél lejjebb nem megy a hátsó ablak...%KA%

Ennél lejjebb nem megy a hátsó ablak...

Tágas szedánt, olcsón. Épp 3 millió forint alatti alapárával az alsó-középkategória legolcsóbb szedánja lett a Lada Vesta, ami ráadásul praktikus és tágas tereket is kínál. A mi Lux felszereltségünk alapára 3 899 000 Ft, és ezt már nem is nagyon lehet tovább extrázni. Nem csak a Lada kultusza viheti a hátán, maga a termék is az eddigi legjobb a márkától. A Vesta természetesen nem lesz olyan népautó, mint a hős elődök voltak, már csak gazdasági és politikai okokból sem, de így is komoly az előrelépés. Ár-érték arányával nem sokan tudnak vetekedni, és mindenképp becsülendő a komoly szintbeli ugrás a hazánkban korábban bevezetett modellekhez képest is. Lehet, hogy még mindig sok a puritán részlet, de az új Vesta már több mint ígéretes. Sokaknak kínálhat megfizethető és kevésbé kompromisszumos lehetőséget, hogy először érezzenek újautó-illatot, és ezt a megfizethetetlen erényt semmi sem veszi el tőle. A Ladának igenis van keresni valója a magyarországi piacon, de kezdhették volna a Vestával is a bemutatkozást.

%KA%A Vesta a Lada első olyan autója, ami nyugatabbra is megállhatja a helyét. A dicső vagy kevésbé dicső múltat tekintve hatalmas ugrás a Vesta az orosz gyár számára. A hazai viszonyokat jól mutatja, hogy nem kellett sokat mennem, hogy egy idősebb felmenőjébe botoljak%KA%

A Vesta a Lada első olyan autója, ami nyugatabbra is megállhatja a helyét. A dicső vagy kevésbé dicső múltat tekintve hatalmas ugrás a Vesta az orosz gyár számára. A hazai viszonyokat jól mutatja, hogy nem kellett sokat mennem, hogy egy idősebb felmenőjébe botoljak

Értékelés

Pozitív
Komolyan vehető külső, élvezetes vezethetőség, pontos váltó, közvetlen kormányzás, tágas belső, közel SUV képességek, gazdag felszereltség, nagyszerű ár-érték arány
Negatív
Tetemes fogyasztás, lusta szívómotor, hangos futómű, néhol puritán kivitelezés, olcsó anyagok

Árak

Tesztmodell alapára 3 899 000 Ft (2017. május 17.)
Tesztmodell ára 4 068 000 Ft (2017. május 17.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4410 mm
Szélesség: 1764 mm
Magasság: 1497 mm
Saját tömeg: 1205 kg
Össztömeg: 1607 kg
Terhelhetőség: 400 kg
Tengelytáv: 2635 mm
Karosszéria-kivitel: szedán
Csomagtér: 480 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belmagasság elöl: 950-1000 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 250 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1420 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1080 mm
Csomagtér magassága: 570-610 mm
Csomagtér hossza: 1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1720 mm
Raktérnyílás szélessége: 1020 mm
Raktérnyílás magassága: 440 mm

Motor és váltó

Motor: Benzines
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1596 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 5 sebességes kézi
Nyomaték: 148 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény: 78 kW (106 LE) 5800 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,2 s
CO2-kibocsátás: 138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,1 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer...

Mérföldkő az elektromos autózásban: 5 perc töltéssel közel 500 kilométeres hatótáv

Áttörés következhet be a villanyautózás világában. Úgy tűnik, hogy hamarosan 5 percnyi töltés...

Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral...

Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir...

Akár veszünk, akár eladunk, ne csak az autó árát nézzük!

Árérzékeny piac vagyunk, illetve inkább az mondható, árérzékeny a magyar ember. Sokszor azonban...

Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada...

Mazda CX-5 nemzetközi menetpróba

Második generációjába lépett a Mazda kompakt szabadidőautója. Mi már láttuk és vezettük, most...

Piaci körkép: új kisautók 3,5 millióig, Swift, Yaris, Sandero, Rio

A kisautók piacára is új, vagy frissített modellek érkeztek néhány hónapja. A Swiftet nagyon...

Mini John Cooper Works és BMW M3, 1997 - menetpróba

Tudják milyen az, amikor biztosra vehető, hogy a nap folyamán még egy M3-as BMW volánja mögé...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYWRh
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (41 db)

Velokex írta: 4 napja

Nem túl biztató a minősége, feltűnt, hogy egy új autóban nem lehetne ennyire gyűrött az ülés. 43-as kép, szörnyen ciki.

A válaszoláshoz belépés szükséges
szabo_pitty írta: 4 napja
nick_ írta: 6 napja

Bocs, de a szövegből nem derült ki, hogy amit írsz az nem Magyarországra vonatkozik, hanem Nyugat-Európára. Amúgy nyugaton is volt Lada. Nagybátyám diplomataként a 80-as években Brüsszelben vett egy 2107-es Ladát. (Nem mert nyugati vagy japán kocsit venni, mert félt, hogy itthon nem lesz hozzá alkatrész.) Csak néztünk, mert az a nyugati széria 5 sebességes volt és elektromos első ablakok voltak benn. Szóval ismert volt nyugaton is, bár gondolom széles körben nem annyira.


Előzmények megtekintése

Annak a Ladának a típustábláján viszont, "Made in Belgium" felirat volt olvasható.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 napja
Der Milan írta: 4 napja

"Többek között a károsanyag kibocsájtást is azért tudják csökkenteni, mert ugye kevesebb üzemanyagot kell elégetni..."



Itt azért az is kérdés, hogy közvetlen befecskendezéses vagy szívócsőbefecskendezéses autóról beszélünk. Mert a kis túlhajszolt motorok mint pl. az 1.2 Tsi vagy 1.4 Tsi kipufogógázai legalább annyira rákkeltőek mint pl egy modern dieselnek, tehát itt egyszerűen nem beszélhetünk arról, hogy mennyire jó a károsanyagkibocsátás. Literteljesítményre természetesen sokkal jobb mint egy szívó motor de hajszolt üzemben (pl autópálya tempó) semmivel nem kér kevesebbet mint pl egy nagyobb benzines, sőt a károsanyag kibocsátás jelentősebb rosszabb mint mondjuk egy 3 literes V6-nak, pont a kipufogógáz összetétele miatt.


Előzmények megtekintése

A szóban forgó 0.9 tce szívócső befecskendezéses.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 4 napja
octi írta: 6 napja

Ja és hogy miért jobb a turbós?Mert nagyobb hatásfokú motor mint a sima szívó, vagyis ugyanazt a teljesítményt kevesebb üzemanyagból is hozni tudja.Hogy mennyivel jobb a hatásfoka?Amennyivel kevesebbet fogyaszt.Többek között a károsanyag kibocsájtást is azért tudják csökkenteni, mert ugye kevesebb üzemanyagot kell elégetni, így az égéstermék is kevesebb...stb


Előzmények megtekintése

"Többek között a károsanyag kibocsájtást is azért tudják csökkenteni, mert ugye kevesebb üzemanyagot kell elégetni..."

Itt azért az is kérdés, hogy közvetlen befecskendezéses vagy szívócsőbefecskendezéses autóról beszélünk. Mert a kis túlhajszolt motorok mint pl. az 1.2 Tsi vagy 1.4 Tsi kipufogógázai legalább annyira rákkeltőek mint pl egy modern dieselnek, tehát itt egyszerűen nem beszélhetünk arról, hogy mennyire jó a károsanyagkibocsátás. Literteljesítményre természetesen sokkal jobb mint egy szívó motor de hajszolt üzemben (pl autópálya tempó) semmivel nem kér kevesebbet mint pl egy nagyobb benzines, sőt a károsanyag kibocsátás jelentősebb rosszabb mint mondjuk egy 3 literes V6-nak, pont a kipufogógáz összetétele miatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
brit1980 írta: 5 napja
octi írta: 6 napja

Hát már ez a magasság is olyan magasság, amit inkább a vicc kategóriába sorolnék..El nem tudom képzelni, hogy az ára alapján bármiben is elérné egy Vitara vagy mondjuk egy Rapid szintjét.


Előzmények megtekintése

Vicc kategória ezen az áron pont a Vitara meg a Skoda... Vitara:3890000ft negyede(!) annyi extrát kínál csak mind a Lada 3499000ft-ért,Vitara a belső kárpit még ránézésre is gagyi,amivel mentem tiszta karc volt... Kesztyütartó fedele kis híján a kezembe maradt,kapcsolókkal is óvatosan kell bánni (mint a hímes tojással...)mert amilyen nyüzgén működnek hirtelen "odakapással" le is törik... Csomagtartója kissebb a Ladánál a hely is jóval kisebb benne. Meg az egész Vitara Suzukisan nyegle! Semmi tartás nincs benne... Skoda Rapid épphogy nem 4 milla(alap) 1,2L motorral 90le-vel 1300kg-al... tovább nem is folytatom mert ócska az egész... német szar.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 napja
nick_ írta: 6 napja

Bocs, de a szövegből nem derült ki, hogy amit írsz az nem Magyarországra vonatkozik, hanem Nyugat-Európára. Amúgy nyugaton is volt Lada. Nagybátyám diplomataként a 80-as években Brüsszelben vett egy 2107-es Ladát. (Nem mert nyugati vagy japán kocsit venni, mert félt, hogy itthon nem lesz hozzá alkatrész.) Csak néztünk, mert az a nyugati széria 5 sebességes volt és elektromos első ablakok voltak benn. Szóval ismert volt nyugaton is, bár gondolom széles körben nem annyira.


Előzmények megtekintése

Elnézést, ha félreérthető volt, de arra gondoltam.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 6 napja
Velokex írta: 6 napja

Az megdobná az árát olyan magasságba, amire már nem lenne kereslet.


Előzmények megtekintése

Hát már ez a magasság is olyan magasság, amit inkább a vicc kategóriába sorolnék..El nem tudom képzelni, hogy az ára alapján bármiben is elérné egy Vitara vagy mondjuk egy Rapid szintjét.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 6 napja
Tizenkettő írta: 7 napja

Ahogy írtam, itthon jól csengő név, de a nyugati országokban ez egyáltalán nincs így. Nekik pontosan ugyanolyan mint a Dacia vagy a Skoda volt az elején. Semmit nem tudnak róla, amit esetleg igen az nem túl jó.


Előzmények megtekintése

Bocs, de a szövegből nem derült ki, hogy amit írsz az nem Magyarországra vonatkozik, hanem Nyugat-Európára. Amúgy nyugaton is volt Lada. Nagybátyám diplomataként a 80-as években Brüsszelben vett egy 2107-es Ladát. (Nem mert nyugati vagy japán kocsit venni, mert félt, hogy itthon nem lesz hozzá alkatrész.) Csak néztünk, mert az a nyugati széria 5 sebességes volt és elektromos első ablakok voltak benn. Szóval ismert volt nyugaton is, bár gondolom széles körben nem annyira.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Velokex írta: 6 napja
Tizenkettő írta: 6 napja

Na most ezzel az a baj, ha a Renault Nissan 1.6-os lenne benne akkor elgondolkoznék rajta, de ebben nem az van.


Előzmények megtekintése

Az megdobná az árát olyan magasságba, amire már nem lenne kereslet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 napja
Velokex írta: 6 napja

Aminek előnye van, annak van hátránya is. A turbós motoroknak pedig van annyi hátránya, hogy inkább maradok a szívómotornál.


Előzmények megtekintése

Na most ezzel az a baj, ha a Renault Nissan 1.6-os lenne benne akkor elgondolkoznék rajta, de ebben nem az van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYWRh
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYWRh

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Audi Q5 Sport 2.0 TDI 190 LE quattro S tronic S Line teszt

Tömörített Q7 - Audi Q5 teszt Videó

Gombnyomásra emeli meg magát, terepképessége nem csak rizsa. Az új Audi Q5 quattro hajtással és az erősebbik kétliteres dízelmotorral remek összhangot ad városban és a susnyásban is.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYWRh

Hirdetés

LADA tesztek

Lada Kalina LUX AT 1.6 teszt

Sárga Zsiguli – Lada Kalina LUX teszt Videó

Az automataváltó a legjobb része a nálunk jelenleg kapható legmodernebb Ladának. Tömve extrával nagyon sokat nyújt, csak nem mindegy, hogyan.


Lada 4X4 Urban teszt

Garanciális veteránautó – Lada 4X4 Urban Videó

Az első nap csodás nosztalgiával telt az új Lada Nivával, bocsánat, 4X4-gyel, még talán a második is, de a végére már fájt. Célgépnek viszont még mindig nincs jobb!


Lada Granta 1.6 16V Lux Automata teszt

Automataváltóval vallott a Lada Granta Lux

Azt is elég nehéz volt elhinni, hogy Daciát kapni már automataváltóval, hát még Ladát! Milyen a csúcs Granta, ami egyébként 3 millió forint? 10 évet simán letagadhatna!

Még több LADA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

17 órája – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

2 napja – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Van kedvenc filmes autód? Ezekből már válogathatsz! Videó

2 napja – Sztori

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir bőrébe, és egy ezüst 3-assal rónád a várost? James Bond lennél, vagy Michael Knight?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LADA VESTA SEDAN. CONFORT 1.6 16V

LADA VESTA SEDAN. CONF...

Ár: 3.618.000 Ft

Évjárat: 2017 / 3

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Benzin

LADA VESTA COMFORT LADA MENDE KÉSZLETRŐL

LADA VESTA COMFORT LAD...

Ár: 3.499.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

LADA VESTA LUX.KÉSZLETRŐL AZONNAL! MENDE

LADA VESTA LUX.KÉSZLET...

Ár: 3.899.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!