0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Új alsó-középkategóriás szedánjával már egy fokkal feljebb lépne a Lada. A Loganon már túlléptek, most a Tipo a célpont%KA%

Új alsó-középkategóriás szedánjával már egy fokkal feljebb lépne a Lada. A Loganon már túlléptek, most a Tipo a célpont

Már-már jó. Úgy tartja a mondás, hogy „ma már minden autó jó.” A közelmúltban legkevésbé a Ladák voltak jók, ám tesztelve a hazai piacon legújabb Ladának számító Vestát, némileg megváltozott a véleményem. Az oroszok odatették magukat, felkérték Steve Mattint, hogy dobjon össze egy nyugat számára is emészthető dizájnt, pedig, ha a múltba tekintünk, több bűnronda brit formatervet is találunk (lásd: SsangYong Rodius). A végeredmény komoly fejlődés, nem véletlenül hívják a Lada új arcának, ezt én is szívesebben mutogatnám. Ráadásul az új Vestára teljes értékű szedánként lehet tekinteni, ezért is lett Oroszország harmadik legkelendőbb autója. Hazánkba egyetlen motorral érkezett a Lada legfrissebb modellje, ezzel vallott. Vegyesek az érzelmek. Vajon nálunk is sikeres lesz?

%KA%Most tiszta, de ha kihasználnánk képességeit, gyakran lenne sáros a 14,4 cm hasmagassággal rendelkező Vesta%KA%

Most tiszta, de ha kihasználnánk képességeit, gyakran lenne sáros a 14,4 cm hasmagassággal rendelkező Vesta

%KA%A gyáriak szerint X alakú, az egész autón visszaköszönő domborulatokkal próbálták feldobni a külsőt. Többen rákérdeztek, hogy máris meg van-e nyomva az oldala%KA% %KA%A gyáriak szerint X alakú, az egész autón visszaköszönő domborulatokkal próbálták feldobni a külsőt. Többen rákérdeztek, hogy máris meg van-e nyomva az oldala%KA%

A gyáriak szerint X alakú, az egész autón visszaköszönő domborulatokkal próbálták feldobni a külsőt. Többen rákérdeztek, hogy máris meg van-e nyomva az oldala

Érdekes. A hazai Lada kultuszt kár lenne részletezni, talán mindenkinek van valamiféle kötődése a márkához. Ez nagyon jól tetten érhető volt az utcán is, tavaly a Nissan GT-R tesztautót nem nézték meg ennyien, mint most az új Lada Vestát. Talán a matrica is rátett, de akárhányszor megálltam vele, kérdésekkel rohamoztak az épp arra járók. Az embereket érdekli a Lada és persze legfőképp a Vesta, amit nem igazán tudnak hova tenni. Ez már egy komolynak tűnő autó, mégis Lada emblémát hord magán, és legbelül kicsit mindenki azt szeretné, hogy végre jó legyen. 4,4 méteres hosszúságával az alsó-középkategória középbe lőtték, 2635 mm-es tengelytávja mindössze 1 mm-rel marad el a Tipótól, a belső mégis praktikusabban kihasznált a vékony borítások miatt. Az X motívum az orron két króm csíkban, míg az oldalán mélyedésként jelentkezik. Az első, amit mindenki megállapít, hogy szokatlanul magas, 14,4 cm a hasmagasság, és valóban bármin átmegy gondolkodás nélkül. Egyébként érdemes az interneten rákeresni tuning Lada Vestákra. Az oroszok szívesen nyúlnak hozzá, és rájövünk, hogy nem véletlenül. A külsőben sok a potenciál, 10 centi ültetéssel sportos tud lenni és a gyáriak is annak szánták: elég ránézni nemzetközi motorsport programjaikra.

%KA%Kifejezetten sportos tudna lenni a forma, csak kell neki 10 centi ültetés. Így jelenleg inkább padkatipró szedán%KA%

Kifejezetten sportos tudna lenni a forma, csak kell neki 10 centi ültetés. Így jelenleg inkább padkatipró szedán

%KA%Lada feliratok a küszöbléceken, Vesta felirat a csomagtartó küszöbén. Ezek olyan jól tudnak esni egy Ladánál. Végre!%KA%

Lada feliratok a küszöbléceken, Vesta felirat a csomagtartó küszöbén. Ezek olyan jól tudnak esni egy Ladánál. Végre!

Modernebb kabin. A Vesta már teljesen más értelemben vett Lada, mindent elmond, hogy beülve Dacia illat fogad. Sokkal vonzóbb és jobb minőségű a műszerfal, mint a Kalinában vagy a Grantában. A 4x4-et most ne vegyük, az időutazás. Bár szinte minden műanyag a beltérben, azok nem fájóan olcsó hatásúak, a műszerfal teteje például kifejezetten jó plasztikot kapott, és nem utolsó szempont, hogy nem csillog vissza a szélvédőn. Bőrfelület is jutott az ajtókárpitra, a multikormány műanyag, de bőr érzetét kelti, nagyon jó fogású. Az orosz elegancia a már most itt-ott megkopott kályhaezüst részleteken és az munkapult-márvány mintájú dekorbetéteken is kifejezésre került. Az ülések puhák és egész jól néznek ki, az ülőlap elöl-hátul megfelelő hosszúságú. A hátul ülők a finoman kupésított tetővonalra panaszkodhatnak, kihúzva magam a tetőt érte a hajam, a lábtér viszont egy kategóriával feljebb mutató. Hátrébb 480 literes csomagtér fogad, semmi felesleges nem vesz el a hasznos raktérből, padlója alatt gond nélkül elfér a teljes értékű pótkerék. Ülésdöntéssel kupésan pakolható, szűkebb résen át folytatódik a csomagtér.

%KA%Jóval vonzóbb, átgondoltabb a műszerfal, mint a Grantában vagy a Kalinában, a központi infotainment képernyő a Lux felszereltség sajátja. A kormány műanyag, de érzetre bőrt imitál%KA%

Jóval vonzóbb, átgondoltabb a műszerfal, mint a Grantában vagy a Kalinában, a központi infotainment képernyő a Lux felszereltség sajátja. A kormány műanyag, de érzetre bőrt imitál

%KA%Még SD-kártya olvasó is jutott a képernyő mellé, a multimédia finoman húzza le a hangerőt telefonhíváskor és egyéb esetekben is, amit egy Lada esetében értékelni kell, ahogy az automata fényszórókat és a komfortindexet is. Tolatókamerája meglepően jó képet ad%KA% %KA%Még SD-kártya olvasó is jutott a képernyő mellé, a multimédia finoman húzza le a hangerőt telefonhíváskor és egyéb esetekben is, amit egy Lada esetében értékelni kell, ahogy az automata fényszórókat és a komfortindexet is. Tolatókamerája meglepően jó képet ad%KA%

Még SD-kártya olvasó is jutott a képernyő mellé, a multimédia finoman húzza le a hangerőt telefonhíváskor és egyéb esetekben is, amit egy Lada esetében értékelni kell, ahogy az automata fényszórókat és a komfortindexet is. Tolatókamerája meglepően jó képet ad

Még Lada, de már kevésbé. Azért maradtak ladás részletek, tanulmány például a négyzet alakú méretes tanksapka, aminek zsíros zsanérjai nem túl szép látványt nyújtanak. A visszapillantó tükrök is óriásiak egyébként, de hát azért van, hogy lássunk benne, nem igaz? Nem sikerült kinőni a túlsúlyos motorháztetőket sem, az 1200 kilós saját tömegből legalább 20 kiló a motortérfedél. A beltérben minden gomb nyomásérzete más, de legalább kesztyűben is könnyen kezelhetőek. Nem vicc, a Lada ezt külön kiemeli. Fejlődés viszont van, amik olyan apró részletekben is tetten érhetőek már, mint a fényszórókba vagy küszöbökbe vésett Lada és Vesta feliratok, vagy a távirányítós ajtó- és csomagtérnyitás. Csakúgy, mint a Daciában, feláras a lehajtható könyöklő, az első ülésfűtés, a fűtött szélvédő még a Lux számára is extra, de óriási szó, hogy van egyáltalán ilyen. A digitális klíma, valamint a meglepően ügyes és jó felbontású képernyős infotainment-rendszer csak a Lux felszereltséghez jár. Amikor egy Lada ilyen minőségű tolatókamerát tud szerelni egy 3,9 milliós autóba, akkor értetlenül állok azelőtt, hogy más kiemelt autógyár miért nem tud ilyet felmutatni, jóval drágább modellekben sem. Van még cirill betűkkel köszöntő CityGuide 7 navigációs rendszer is. Egyébként nem csak a navigáció kezdőképén, de elvétve több helyen, így a motortérben is találhatunk cirill betűket. A sárga olajsapkán például a Lada gyári, szintén Vestákkal versenyző WTCC csapatának főtámogatója, az orosz kormány kezében lévő Rosneft olajipari cég logója is feltűnik.

%KA%Kényelmesek, hosszú ülőlappal szolgálóak az ülések, bár oldaltartás kevésbé van. Cipzárosak az üléshuzatok. Itt tényleg úgy érezzük, hogy egyszer megvesszük, és onnantól mi gondoskodunk róla%KA% %KA%Kényelmesek, hosszú ülőlappal szolgálóak az ülések, bár oldaltartás kevésbé van. Cipzárosak az üléshuzatok. Itt tényleg úgy érezzük, hogy egyszer megvesszük, és onnantól mi gondoskodunk róla%KA%

Kényelmesek, hosszú ülőlappal szolgálóak az ülések, bár oldaltartás kevésbé van. Cipzárosak az üléshuzatok. Itt tényleg úgy érezzük, hogy egyszer megvesszük, és onnantól mi gondoskodunk róla

%KA%Különböző méretű illesztési hézagokból nincs hiány most sem%KA%

Különböző méretű illesztési hézagokból nincs hiány most sem

%KA%Ülésdöntéssel szedános az alapból 480 literes csomagtér. Szűkített résen át pakolhatunk tovább, és máris találni közöset a Jaguarban és a Ladában: elég ránézni a lyukacsos, puritán plafonra%KA% %KA%Ülésdöntéssel szedános az alapból 480 literes csomagtér. Szűkített résen át pakolhatunk tovább, és máris találni közöset a Jaguarban és a Ladában: elég ránézni a lyukacsos, puritán plafonra%KA%

Ülésdöntéssel szedános az alapból 480 literes csomagtér. Szűkített résen át pakolhatunk tovább, és máris találni közöset a Jaguarban és a Ladában: elég ránézni a lyukacsos, puritán plafonra

Lustaság. 16 szelepes, 105 lóerős és -30 fokig garantáltan beindul az 1596 köbcentis szívó benzines motor. Ez a Kalinában és a Grantában is próbált Lada motor továbbfejlesztett változata: 7 lóerővel lett erősebb és az ígért jobb fogyasztási adatokat is hozni tudta a teszt alatt. Ma már értékelendő erénye a négyhengeres és turbómentes párosítás, de még van hova fejlődni az oroszoknak. Hosszú indítózásra kap csak rá, az elindulási hajlam rossz, az erőtöbblet ellenére is lusta. Ma már 1,2-1,3 literből is nyugodt szívvel kicsikarnak ekkora teljesítményt, és még csak turbó sem kell hozzá. 8,0 liter/100 km-es tesztfogyasztása egy csöppet tetemes, még a zömében városi használat mellett is, bár egyébként ez nem sokkal marad el a megadott gyári értéktől, továbbá a fő konkurensnek tartott alap Tipo sem sokkal aszkétább. Nem szabad elfelejteni, hogy ez egy Lada, ladás fogyasztással, és a korábbi modellek állandó 9 liter feletti fogyasztásához képest ez így is előrelépés, ezeket mind értékelni kell! Azért többen is kérdezték, hogy vajon meddig kell várni az első Renault-motoros Ladára? A házon belüli váltás nem biztos, hogy rosszat tenne, bár egyelőre nem tudunk semmit rosszat a mai Lada motorok tartósságáról.

%KA%Műanyagborítások egy Lada motorján. A zajkomfort nem a motoron múlik, sokkal inkább a futóművön. Sárgán virít a Rosneft feliratú olajsapka az 1,6 literes, nem a legjobb fogyasztású szívómotoron%KA%

Műanyagborítások egy Lada motorján. A zajkomfort nem a motoron múlik, sokkal inkább a futóművön. Sárgán virít a Rosneft feliratú olajsapka az 1,6 literes, nem a legjobb fogyasztású szívómotoron

Sírós váltó és erőhang. Sok mindenért kárpótol viszont a pazar vezethetőség. Igen, egy Ladáról írom ezt, magam sem hiszem el. A kormány közvetlen, apró mozdulatokra is reagál, az 5 fokozatú kézi váltó pontos és feszes, bár erőből kell kapcsolni. A motor hangja a dicső múltat idézi mérges, ralis hörgésével magas fordulaton, és még a váltó finom sírása is megmaradt valamiért. Azért nem egy tolókerekes váltó sírását gerjeszti, de érdekes, hogy a mai napig megvan ez a hang. A Lux felszereltség egyébként az egyetlen, amihez járhat robotizált váltó is, ám egy ilyen jól kapcsolható kézi helyett vétek lenne a felárat fizetni az automatáért. Ha viszont kell a kuplungmentes kényelem, legalább olcsón megkaphatjuk.

%KA%Orosz felirattal köszönt a CityGuide 7 navigációs rendszer%KA%

Orosz felirattal köszönt a CityGuide 7 navigációs rendszer

%KA%Alapvetően nem tűnik ladásnak az új Vesta, csak vezetés közben mutatja meg igazán hovatartozását. Az 5 fokozatú kézi váltó pontosan kapcsolható, ennyi év után is enyhén sír, full retro%KA%

Alapvetően nem tűnik ladásnak az új Vesta, csak vezetés közben mutatja meg igazán hovatartozását. Az 5 fokozatú kézi váltó pontosan kapcsolható, ennyi év után is enyhén sír, full retro

Szedán-SUV. A nagy hasmagasság és a magas üléspozíció gondoskodik róla, hogy a forgalom túlnyomó többségénél magasabban üljünk. Külön misét érdemel az "off-road" futómű, ami puhán visz át az úthibákon, és érződik, hogy nem Hollandia útjaira fejlesztették, sokkal inkább Szibériába. Tereptulajdonságaival a SUV-okat kergeti, játszi könnyedséggel megy fel a padkákra, keresztben átmenne Budapesten, és meg sem érezni a fekvőrendőröket. Azért itt is van ám baj: komolyabb úthibáknál és fekvőrendőrökön hidegen áthaladva kegyetlen hangon tud nyekeregni a futómű, sejtésem szerint a lengéscsillapítók. Hátul egyébként merevhidas, szóval fokozottan értékelendő puhasága. Magas súlypontja ellenére is stabil maradt, még autópályatempónál is.

%KA%Nagy tempónál is stabil, de az aszfaltról letérve sem lehet belekötni. Nem holmi prémium utakra lett tervezve a Vesta, és ez itthon is jól jöhet%KA%

Nagy tempónál is stabil, de az aszfaltról letérve sem lehet belekötni. Nem holmi prémium utakra lett tervezve a Vesta, és ez itthon is jól jöhet

%KA%Ennél lejjebb nem megy a hátsó ablak...%KA%

Ennél lejjebb nem megy a hátsó ablak...

Tágas szedánt, olcsón. Épp 3 millió forint alatti alapárával az alsó-középkategória legolcsóbb szedánja lett a Lada Vesta, ami ráadásul praktikus és tágas tereket is kínál. A mi Lux felszereltségünk alapára 3 899 000 Ft, és ezt már nem is nagyon lehet tovább extrázni. Nem csak a Lada kultusza viheti a hátán, maga a termék is az eddigi legjobb a márkától. A Vesta természetesen nem lesz olyan népautó, mint a hős elődök voltak, már csak gazdasági és politikai okokból sem, de így is komoly az előrelépés. Ár-érték arányával nem sokan tudnak vetekedni, és mindenképp becsülendő a komoly szintbeli ugrás a hazánkban korábban bevezetett modellekhez képest is. Lehet, hogy még mindig sok a puritán részlet, de az új Vesta már több mint ígéretes. Sokaknak kínálhat megfizethető és kevésbé kompromisszumos lehetőséget, hogy először érezzenek újautó-illatot, és ezt a megfizethetetlen erényt semmi sem veszi el tőle. A Ladának igenis van keresni valója a magyarországi piacon, de kezdhették volna a Vestával is a bemutatkozást.

%KA%A Vesta a Lada első olyan autója, ami nyugatabbra is megállhatja a helyét. A dicső vagy kevésbé dicső múltat tekintve hatalmas ugrás a Vesta az orosz gyár számára. A hazai viszonyokat jól mutatja, hogy nem kellett sokat mennem, hogy egy idősebb felmenőjébe botoljak%KA%

A Vesta a Lada első olyan autója, ami nyugatabbra is megállhatja a helyét. A dicső vagy kevésbé dicső múltat tekintve hatalmas ugrás a Vesta az orosz gyár számára. A hazai viszonyokat jól mutatja, hogy nem kellett sokat mennem, hogy egy idősebb felmenőjébe botoljak

Értékelés

Pozitív
Komolyan vehető külső, élvezetes vezethetőség, pontos váltó, közvetlen kormányzás, tágas belső, közel SUV képességek, gazdag felszereltség, nagyszerű ár-érték arány
Negatív
Tetemes fogyasztás, lusta szívómotor, hangos futómű, néhol puritán kivitelezés, olcsó anyagok

Árak

Tesztmodell alapára 3 899 000 Ft (2017. május 17.)
Tesztmodell ára 4 068 000 Ft (2017. május 17.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4410 mm
Szélesség: 1764 mm
Magasság: 1497 mm
Saját tömeg: 1205 kg
Össztömeg: 1607 kg
Terhelhetőség: 400 kg
Tengelytáv: 2635 mm
Karosszéria-kivitel: szedán
Csomagtér: 480 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belmagasság elöl: 950-1000 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 250 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1420 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1080 mm
Csomagtér magassága: 570-610 mm
Csomagtér hossza: 1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1720 mm
Raktérnyílás szélessége: 1020 mm
Raktérnyílás magassága: 440 mm

Motor és váltó

Motor: Benzines
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1596 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 5 sebességes kézi
Nyomaték: 148 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény: 78 kW (106 LE) 5800 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,2 s
CO2-kibocsátás: 138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,1 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYWRh
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (52 db)

cicamokus írta: 3 hónapja

Ti aztán jól elvagytok. Menjetek inkább dolgozni, ne kelljen hulladék vasakkal járni!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 3 hónapja
octi írta: 3 hónapja

Azért ne egy v6-os 200 lóerős autóval hasonlítsd már össze a papiron 105 lóerős picike 1.2 TSI-t.Hasonlítsd össze egy 2literes TSI-vel.Keresztbe kasul megeszi a V6-osodat minden téren, még fogyasztásban is.Egyébként, hogy igazat adjak Neked is, 2013-ig tényleg hajlamosak a TSI-k is a kokszosodásra, mint minden az általad említett közvetlen befecsis motorok, de mint a vezérlés gondok, ez is túlságosan fel van nagyítva.Én 155 ezer kilométerrel vettem az enyémet és pl a szervízkönyvében egy kédergumi cserén kívül semmi hibája nem volt.Talán még vezérlést sem cseréltek benne.(az már más kérdés, hogy én személy szerint nem hiszek nagyon a szervízkönyvekben)A sok rossz hír miatt saját kezűleg azonnal cseréltem a komplett vezérlést, pedig nem is kellett volna...na ennyit a sok pletykáról.A turbó meg egy olyan régi történet, hogy inkább rajtad tulajdonoson múlik, hogy meddig is fog tartani.Ha odafigyelsz néhány dologra, vagyis vigyázól az autódra, akkor ezek az egyszerű csigák 300-350-et simán elmennek...


Előzmények megtekintése

"Keresztbe kasul megeszi a V6-osodat minden téren, még fogyasztásban is."

ha nyomod neki semmivel nem eszik kevesebbet, cserébe ott a rengeteg gond a kokszosodással, sokan szidják pl a Golf V GTI-t, ahol sok galiba okozója a koksz. Az, hogy 2013 után mennyire kokszosodnak vagy nem, majd hosszú távon kiderül, egyébként a közvetlen befecskendezés sajátja, hogy kokszosodik a szívó ág.
Egyébként vannak ott más gondok is az 1.4 TSI-vel, időnként előkerül egy-egy Novoth Tibi írás vagy egy-egy írás BMS-től (injektor.hu), nekik jobban hiszek mint a mendemondáknak vagy a pletykáknak.

"Ha odafigyelsz néhány dologra, vagyis vigyázól az autódra, akkor ezek az egyszerű csigák 300-350-et simán elmennek..."
Manapság ez hidd el nem sok km egy turbónak, elég nagy baj, ha ennyinél kifingik, nem a régi Fiat Croma, Golf II korszakát éljük már. Egy turbónak ma illik életben maradnia a motor élettartamán keresztül. Az persze más kérdés, hogy vannak kevésbé jól sikerült motorok, amik eszik a turbót.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 3 hónapja
octi írta: 3 hónapja

Azért ne egy v6-os 200 lóerős autóval hasonlítsd már össze a papiron 105 lóerős picike 1.2 TSI-t.Hasonlítsd össze egy 2literes TSI-vel.Keresztbe kasul megeszi a V6-osodat minden téren, még fogyasztásban is.Egyébként, hogy igazat adjak Neked is, 2013-ig tényleg hajlamosak a TSI-k is a kokszosodásra, mint minden az általad említett közvetlen befecsis motorok, de mint a vezérlés gondok, ez is túlságosan fel van nagyítva.Én 155 ezer kilométerrel vettem az enyémet és pl a szervízkönyvében egy kédergumi cserén kívül semmi hibája nem volt.Talán még vezérlést sem cseréltek benne.(az már más kérdés, hogy én személy szerint nem hiszek nagyon a szervízkönyvekben)A sok rossz hír miatt saját kezűleg azonnal cseréltem a komplett vezérlést, pedig nem is kellett volna...na ennyit a sok pletykáról.A turbó meg egy olyan régi történet, hogy inkább rajtad tulajdonoson múlik, hogy meddig is fog tartani.Ha odafigyelsz néhány dologra, vagyis vigyázól az autódra, akkor ezek az egyszerű csigák 300-350-et simán elmennek...


Előzmények megtekintése

"A sok rossz hír miatt saját kezűleg azonnal cseréltem a komplett vezérlést",
Na azt nem hiszem, hogy a "komplett vezérlést", legfeljebb 2%-át, vagyis feszítőgörgőt, terelőgörgőket, bordás szíjat, esetleg vízszivattyút. :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 3 hónapja
Der Milan írta: 4 hónapja

"Bármilyen nagy köbcentis sima szívó autóval,még autópályán is rátehetsz 1litert pluszt a fogyasztáshoz,alaphangon."



Nettó hülyeség, nekem volt 2 literes 5 hengeres 20 szelepes Lanciám, mindenki huhogott, hogy de milyen sokat ehet ez az autó pályán. Akkoriban Németországba jártam, 8,5 literrel eljártam vele mindig úgy, hogy Németországot Bonnig keresztülszeltem 150-nel 160-nal, Ausztria, Magyarország meg 130-140. Ez egy ócskaság volt, sokkal korszerűbb autó nála egy TSI motoros, mégis a vegyes fogyasztása sokszor 7 liter volt amellett, hogy sokkal nehezebb egy Octaviánál.

Most hogy hozzak egy nagyobbat is, sokszor vezettem Chrysler Voyager V6 benzint, nyilván itt a homlokfelület és az óriási súly miatt nem 6 liter volt a fogyasztás, de az megemlítendő, hogy 140-es tempóban 2500-at forgott a motorja. Ez egy kisebb autóban beéri annyival mint az Octaviád még autópályán is, viszont nem fullad bele a kokszba és nincs benne turbó, ami fordulna percenként 200.000-ret. Tudod a kokszosodás a közvetlenbefecskendezéses motorok sajátja, ezért fossák össze magukat a TSI-k. Még a német is borzasztóan szidja a TSi-ket, de örülök, hogy a tiéd betonbiztos. maradjon is így! Egyébként ez a nagyhengerűrtartalom félelem tipikusan Kelet-európai beidegződés.



"Az meg egy oltári nagy baromság, hogy egy nagy köbcentis motor maximális teljesítményének kisebb százaléka van kihasználva autopályán."

Elég ha elhiszed... Valószínűsítem komoly hadilábon állhatsz a számokkal, így nem kérlek arra, hogy elemezz teljesítménygörbéket és számolj utána, hogy mondjuk 2500-as fordulaton a max teljesítmény hány %-át adja le egy V6-os ~200 lóerős autó és mondjuk egy 1,2-es TSi. :)


Előzmények megtekintése

Azért ne egy v6-os 200 lóerős autóval hasonlítsd már össze a papiron 105 lóerős picike 1.2 TSI-t.Hasonlítsd össze egy 2literes TSI-vel.Keresztbe kasul megeszi a V6-osodat minden téren, még fogyasztásban is.Egyébként, hogy igazat adjak Neked is, 2013-ig tényleg hajlamosak a TSI-k is a kokszosodásra, mint minden az általad említett közvetlen befecsis motorok, de mint a vezérlés gondok, ez is túlságosan fel van nagyítva.Én 155 ezer kilométerrel vettem az enyémet és pl a szervízkönyvében egy kédergumi cserén kívül semmi hibája nem volt.Talán még vezérlést sem cseréltek benne.(az már más kérdés, hogy én személy szerint nem hiszek nagyon a szervízkönyvekben)A sok rossz hír miatt saját kezűleg azonnal cseréltem a komplett vezérlést, pedig nem is kellett volna...na ennyit a sok pletykáról.A turbó meg egy olyan régi történet, hogy inkább rajtad tulajdonoson múlik, hogy meddig is fog tartani.Ha odafigyelsz néhány dologra, vagyis vigyázól az autódra, akkor ezek az egyszerű csigák 300-350-et simán elmennek...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 4 hónapja
octi írta: 4 hónapja

Ha lenne jövője az általad annyira istenített 3842 köbcentis szörnyeknek, akkor minden autógyár ilyet csinálna, nem gondolod?Egyébként meg beletrafáltál, mert számítógépekkel foglalkozom, tehát tudnék neked mesélni a processzorokról.A TSI-mben pedig már majdnem 200 ezer van és lekopogom kutya baja,nagyon jól érzi magát és a következő autóm is simán TSI lesz.Miért is sorakoznak az 1.4 TSI-k a szerelőknél?Mert mondjuk 80-100ezernél vezérlést kell cserélni rajtuk.A többi autón nem kell 100ezrenként?Egyébként a 6-6.5 literes fogyasztást én normális, vagy inkább dinamikus közlekedéssel érem el és nem tüttyögéssel, mert megeszem a kalapom ha egy szörnyeteggel ezt hozni tudja valaki.Volt már pár autóm,ne akarj már hülyeségekkel traktálni.Bármilyen nagy köbcentis sima szívó autóval,még autópályán is rátehetsz 1litert pluszt a fogyasztáshoz,alaphangon.Az meg egy oltári nagy baromság, hogy egy nagy köbcentis motor maximális teljesítményének kisebb százaléka van kihasználva autopályán.Pont azért csináltak nagy köbcentis szívó motort, mert azt a teljesítményt csak így tudták elérni, vagyis szarabb hatásfokú, mint egy mai kis turrbós.Itt nem a hengerűrtartalom a lényeg, hanem a hatásfok...Ez a kis 1.2-es motor nagyobb nyomatékot produkál mint egy sima szívó akár 1.8 -as, és ezt kb.1600-as motorfordulattól tudja, tehát nem kell szétpörgetni...akkor most hogy is van ez?


Előzmények megtekintése

"Bármilyen nagy köbcentis sima szívó autóval,még autópályán is rátehetsz 1litert pluszt a fogyasztáshoz,alaphangon."

Nettó hülyeség, nekem volt 2 literes 5 hengeres 20 szelepes Lanciám, mindenki huhogott, hogy de milyen sokat ehet ez az autó pályán. Akkoriban Németországba jártam, 8,5 literrel eljártam vele mindig úgy, hogy Németországot Bonnig keresztülszeltem 150-nel 160-nal, Ausztria, Magyarország meg 130-140. Ez egy ócskaság volt, sokkal korszerűbb autó nála egy TSI motoros, mégis a vegyes fogyasztása sokszor 7 liter volt amellett, hogy sokkal nehezebb egy Octaviánál.
Most hogy hozzak egy nagyobbat is, sokszor vezettem Chrysler Voyager V6 benzint, nyilván itt a homlokfelület és az óriási súly miatt nem 6 liter volt a fogyasztás, de az megemlítendő, hogy 140-es tempóban 2500-at forgott a motorja. Ez egy kisebb autóban beéri annyival mint az Octaviád még autópályán is, viszont nem fullad bele a kokszba és nincs benne turbó, ami fordulna percenként 200.000-ret. Tudod a kokszosodás a közvetlenbefecskendezéses motorok sajátja, ezért fossák össze magukat a TSI-k. Még a német is borzasztóan szidja a TSi-ket, de örülök, hogy a tiéd betonbiztos. maradjon is így! Egyébként ez a nagyhengerűrtartalom félelem tipikusan Kelet-európai beidegződés.

"Az meg egy oltári nagy baromság, hogy egy nagy köbcentis motor maximális teljesítményének kisebb százaléka van kihasználva autopályán."
Elég ha elhiszed... Valószínűsítem komoly hadilábon állhatsz a számokkal, így nem kérlek arra, hogy elemezz teljesítménygörbéket és számolj utána, hogy mondjuk 2500-as fordulaton a max teljesítmény hány %-át adja le egy V6-os ~200 lóerős autó és mondjuk egy 1,2-es TSi. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 4 hónapja
Tizenkettő írta: 4 hónapja

(Na meg ne felejtsük el, hogy 10 év alatt 64nm-ről lassan a 9nm-re jutottak gyártástechnológiában, de a 14 már a legtöbb gyártónak megy ami a fogyasztását igen jelentősen csökkenti, valamint azért az architektúra is igen jelentősen fejlődött, Az órajel már rég egy másodlagos tényező.)


Előzmények megtekintése

Így van, ezért mondtam, hogy a teljesítménynövekedés miértje nem abban keresendő, hogy nagyobb az órajel. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja
Tizenkettő írta: 4 hónapja

(Na meg ne felejtsük el, hogy 10 év alatt 64nm-ről lassan a 9nm-re jutottak gyártástechnológiában, de a 14 már a legtöbb gyártónak megy ami a fogyasztását igen jelentősen csökkenti, valamint azért az architektúra is igen jelentősen fejlődött, Az órajel már rég egy másodlagos tényező.)


Előzmények megtekintése

64=65. Félrement....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja
Der Milan írta: 4 hónapja

"Akkor egy számítógép processzora is túlhajszolt, mert évről évre nagyobb teljesítményt hoznak ki belőle?"



Igen, van olyan, tudok mondani pár AMD-t ami a túlhajszolt kategóriába tartozik, de alapvetően elég nagy idiotizmus egy autó motorját egy processzorhoz hasonlítani. Egyébként a processzorok fejlődése egy helyben toporog ami az órajelet illeti, akkora döbbenetesen nagy különbségek nincsenek 1-2 év alatt de hét év távlatából is azt mondhatom, hogy a legnevesebb cpu család nem sokkal többet mint 1Ghz-et erősödött, így az erősödés nem az órajel növekedésnek köszönhetők... nem folytatom tovább szerintem hülye vagy a témához!

Azt a 6 - 6,5 literes fogyasztást el lehet érni nagyobb motorral is, mondjuk egy 2 literessel vagy egy V6-tal, nagyobb önsúllyal, nyilván nem városban de egyenletes haladás esetében pl. autópályán biztosan, mivel erősebb és nagyobb, a motor maximális teljesítményének kevesebb százaléka van kihasználva mint mondjuk egy picurka 1.2-esnek. De minél kihegyezettebb egy motor annál biztosabban borítékolható, hogy még rendeltetésszerű használat mellett is széthullik jóval hamarabb mint egy nyugodt járású pl. V6-os. Példa van is rá a szerelőknél sorakoznak az 1,4 TSI-k. Valószínű te is hamarosan kereshetsz egyet, legalábbis ha eleget mész vele :).


Előzmények megtekintése

(Na meg ne felejtsük el, hogy 10 év alatt 64nm-ről lassan a 9nm-re jutottak gyártástechnológiában, de a 14 már a legtöbb gyártónak megy ami a fogyasztását igen jelentősen csökkenti, valamint azért az architektúra is igen jelentősen fejlődött, Az órajel már rég egy másodlagos tényező.)

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 4 hónapja
Der Milan írta: 4 hónapja

"Akkor egy számítógép processzora is túlhajszolt, mert évről évre nagyobb teljesítményt hoznak ki belőle?"



Igen, van olyan, tudok mondani pár AMD-t ami a túlhajszolt kategóriába tartozik, de alapvetően elég nagy idiotizmus egy autó motorját egy processzorhoz hasonlítani. Egyébként a processzorok fejlődése egy helyben toporog ami az órajelet illeti, akkora döbbenetesen nagy különbségek nincsenek 1-2 év alatt de hét év távlatából is azt mondhatom, hogy a legnevesebb cpu család nem sokkal többet mint 1Ghz-et erősödött, így az erősödés nem az órajel növekedésnek köszönhetők... nem folytatom tovább szerintem hülye vagy a témához!

Azt a 6 - 6,5 literes fogyasztást el lehet érni nagyobb motorral is, mondjuk egy 2 literessel vagy egy V6-tal, nagyobb önsúllyal, nyilván nem városban de egyenletes haladás esetében pl. autópályán biztosan, mivel erősebb és nagyobb, a motor maximális teljesítményének kevesebb százaléka van kihasználva mint mondjuk egy picurka 1.2-esnek. De minél kihegyezettebb egy motor annál biztosabban borítékolható, hogy még rendeltetésszerű használat mellett is széthullik jóval hamarabb mint egy nyugodt járású pl. V6-os. Példa van is rá a szerelőknél sorakoznak az 1,4 TSI-k. Valószínű te is hamarosan kereshetsz egyet, legalábbis ha eleget mész vele :).


Előzmények megtekintése

Ha lenne jövője az általad annyira istenített 3842 köbcentis szörnyeknek, akkor minden autógyár ilyet csinálna, nem gondolod?Egyébként meg beletrafáltál, mert számítógépekkel foglalkozom, tehát tudnék neked mesélni a processzorokról.A TSI-mben pedig már majdnem 200 ezer van és lekopogom kutya baja,nagyon jól érzi magát és a következő autóm is simán TSI lesz.Miért is sorakoznak az 1.4 TSI-k a szerelőknél?Mert mondjuk 80-100ezernél vezérlést kell cserélni rajtuk.A többi autón nem kell 100ezrenként?Egyébként a 6-6.5 literes fogyasztást én normális, vagy inkább dinamikus közlekedéssel érem el és nem tüttyögéssel, mert megeszem a kalapom ha egy szörnyeteggel ezt hozni tudja valaki.Volt már pár autóm,ne akarj már hülyeségekkel traktálni.Bármilyen nagy köbcentis sima szívó autóval,még autópályán is rátehetsz 1litert pluszt a fogyasztáshoz,alaphangon.Az meg egy oltári nagy baromság, hogy egy nagy köbcentis motor maximális teljesítményének kisebb százaléka van kihasználva autopályán.Pont azért csináltak nagy köbcentis szívó motort, mert azt a teljesítményt csak így tudták elérni, vagyis szarabb hatásfokú, mint egy mai kis turrbós.Itt nem a hengerűrtartalom a lényeg, hanem a hatásfok...Ez a kis 1.2-es motor nagyobb nyomatékot produkál mint egy sima szívó akár 1.8 -as, és ezt kb.1600-as motorfordulattól tudja, tehát nem kell szétpörgetni...akkor most hogy is van ez?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 4 hónapja
octi írta: 4 hónapja

Mi vagy te?Károsanyag kibocsájtás kutató mérnök?Eleve hagyjuk már ezt a demagóg túlhajszolt motor kifejezést, mert baromság úgy ahogy van.Akkor egy számítógép processzora is túlhajszolt, mert évről évre nagyobb teljesítményt hoznak ki belőle?Ezt technológiai fejlődésnek nevezik.A nagyobb igénybevételnek kitett alkatrészek eddig fából voltak, de most fémből készítik, ennyi.Egyébként elárulom, hogy rendszeresen járok az 1.2 TSI-mmel autópályán és 130-140-es 6-6.5 literrel járok 2800-3000-es motor fordulaton..ez a hajszolt üzem.


Előzmények megtekintése

"Akkor egy számítógép processzora is túlhajszolt, mert évről évre nagyobb teljesítményt hoznak ki belőle?"

Igen, van olyan, tudok mondani pár AMD-t ami a túlhajszolt kategóriába tartozik, de alapvetően elég nagy idiotizmus egy autó motorját egy processzorhoz hasonlítani. Egyébként a processzorok fejlődése egy helyben toporog ami az órajelet illeti, akkora döbbenetesen nagy különbségek nincsenek 1-2 év alatt de hét év távlatából is azt mondhatom, hogy a legnevesebb cpu család nem sokkal többet mint 1Ghz-et erősödött, így az erősödés nem az órajel növekedésnek köszönhetők... nem folytatom tovább szerintem hülye vagy a témához!
Azt a 6 - 6,5 literes fogyasztást el lehet érni nagyobb motorral is, mondjuk egy 2 literessel vagy egy V6-tal, nagyobb önsúllyal, nyilván nem városban de egyenletes haladás esetében pl. autópályán biztosan, mivel erősebb és nagyobb, a motor maximális teljesítményének kevesebb százaléka van kihasználva mint mondjuk egy picurka 1.2-esnek. De minél kihegyezettebb egy motor annál biztosabban borítékolható, hogy még rendeltetésszerű használat mellett is széthullik jóval hamarabb mint egy nyugodt járású pl. V6-os. Példa van is rá a szerelőknél sorakoznak az 1,4 TSI-k. Valószínű te is hamarosan kereshetsz egyet, legalábbis ha eleget mész vele :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYWRh
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYWRh

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYWRh

Hirdetés

LADA tesztek

Lada Kalina LUX AT 1.6 teszt

Sárga Zsiguli – Lada Kalina LUX teszt Videó

Az automataváltó a legjobb része a nálunk jelenleg kapható legmodernebb Ladának. Tömve extrával nagyon sokat nyújt, csak nem mindegy, hogyan.


Lada 4X4 Urban teszt

Garanciális veteránautó – Lada 4X4 Urban Videó

Az első nap csodás nosztalgiával telt az új Lada Nivával, bocsánat, 4X4-gyel, még talán a második is, de a végére már fájt. Célgépnek viszont még mindig nincs jobb!


Lada Granta 1.6 16V Lux Automata teszt

Automataváltóval vallott a Lada Granta Lux

Azt is elég nehéz volt elhinni, hogy Daciát kapni már automataváltóval, hát még Ladát! Milyen a csúcs Granta, ami egyébként 3 millió forint? 10 évet simán letagadhatna!

Még több LADA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

8 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

16 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

2 napja – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LADA VESTA LUX.KÉSZLETRŐL AZONNAL! MENDE

LADA VESTA LUX.KÉSZLET...

Ár: 3.899.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

LADA VESTA SEDAN. CONFORT 1.6 16V

LADA VESTA SEDAN. CONF...

Ár: 3.618.000 Ft

Évjárat: 2017 / 3

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Benzin

LADA VESTA 1.6 Lux

LADA VESTA 1.6 Lux

Ár: 3.899.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!