0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Spúr igényesség - Lexus IS 300h teszt

Lexus IS 300h Luxury Safety teszt

A meglepetések autója volt számomra a Lexus IS 300h. A Toyota legendásan gazdaságos hibridrendszere jól passzolt az igényes prémiumszedánhoz.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Hálás dolog a ráncfelvarráson átesett Lexus IS-t hibrid hajtásával tesztelni, hiszen turbósként nem mutatná meg valódi igényes arcát%KA%

Hálás dolog a ráncfelvarráson átesett Lexus IS-t hibrid hajtásával tesztelni, hiszen turbósként nem mutatná meg valódi igényes arcát

Ne akard hasonlítgatni. Már római menetpróbája alatt megtapasztalhattam, hogy miben változott ráncfelvarrása által a mindössze két hajtással elérhető Lexus IS. Akkor is, és a facelift előtti teszthetek során is megállapítottuk, hogy a japán prémiumlimuzinnak hibrid hajtással van igazán értelme. Most újra a 300h vallott, hazai körülmények között, hosszabb ideig. Gyönyörű szaténezüst fényezésben, 18 colos sűrűküllős könnyűfém felnikkel és Luxury csúcsfelszereltséggel kaptuk, azt is a nagyszerű Safety csomaggal megfejelve.

Meglepően könnyen elérte célját: megszerettem, pedig soha nem gondoltam volna.

A Lexus IS más, mint bármelyik prémium kategóriás szedán, nem hasonlítható egyetlen némethez sem. Az elején persze azt akarjuk, hogy jól menjen, mert olyan sportos a kiállása, de később rádöbbenünk, hogy ez egy sokkal finomabb autó annál, különleges lelkivilággal. Érdemes időt szánni a megértésére, hiszen minimális fogyasztással hálálja meg törekvéseinket.

%KA%Szemből a legmérgesebb, még azt is elhiteti, hogy sportos, pedig végtelen nyugodalmat kapunk helyette.
 A ráncfelvarrás után nagyobb légbeömlőket kapott%KA%

Szemből a legmérgesebb, még azt is elhiteti, hogy sportos, pedig végtelen nyugodalmat kapunk helyette. A ráncfelvarrás után nagyobb légbeömlőket kapott

%KA%Finom vonalai egy guruló műalkotássá teszik. Ellentmondást nem tűrőek a fényszórók, az ablakmosó bimbók még mindig furcsák. Teljesen elvetemült, ahogy lehúzták a hátsó, szintén LED-es lámpákat, hogy aztán az oldalsó szoknyákban folytatódjanak. Széleset terpeszt, de egy Hybrid felirat is beleszól az összképbe%KA% %KA%Finom vonalai egy guruló műalkotássá teszik. Ellentmondást nem tűrőek a fényszórók, az ablakmosó bimbók még mindig furcsák. Teljesen elvetemült, ahogy lehúzták a hátsó, szintén LED-es lámpákat, hogy aztán az oldalsó szoknyákban folytatódjanak. Széleset terpeszt, de egy Hybrid felirat is beleszól az összképbe%KA% %KA%Finom vonalai egy guruló műalkotássá teszik. Ellentmondást nem tűrőek a fényszórók, az ablakmosó bimbók még mindig furcsák. Teljesen elvetemült, ahogy lehúzták a hátsó, szintén LED-es lámpákat, hogy aztán az oldalsó szoknyákban folytatódjanak. Széleset terpeszt, de egy Hybrid felirat is beleszól az összképbe%KA%

Finom vonalai egy guruló műalkotássá teszik. Ellentmondást nem tűrőek a fényszórók, az ablakmosó bimbók még mindig furcsák. Teljesen elvetemült, ahogy lehúzták a hátsó, szintén LED-es lámpákat, hogy aztán az oldalsó szoknyákban folytatódjanak. Széleset terpeszt, de egy Hybrid felirat is beleszól az összképbe

Vadító köntös. Autósportot kedvelő szívemnek is sokkal befogadhatóbb az új külső, kevesebb az indokolatlan törés és ív, amitől olyan kusza volt számomra a facelift előtt. Eleve széleset terpeszt a Lexus IS, ezt fentről látni igazán, ám az új, hangsúlyosabb légbeömlőktől lett igazán vad az orr. Szerencsére egyszerűsítettek az osztott fényszórók vonalain, bár szerintem a középső csipák nélkül is épp elég mutatósak lennének. Az alsó villámok a menetfények, míg felette megkockáztatom, hogy az autóipar legjobb LED-es fényszórói dolgoznak. Merész vonással nyújtották meg a kerékívek felé az új rajzolatú, szintén diódás hátsó lámpákat, amiket a lökhárító illesztési vonalával kötöttek össze a gyönyörűen ívelt szoknyákkal. Meghökkentő ez a pazar részletesség, odafigyelés, a külsőt órákig lehet elemezgetni, amit képek formájában meg is próbálok átadni. A fart egy apró kacsapopóval is tovább sportosították és bár jól titkolja, duplakipufogós.

%KA%Peres, felnivédő abroncsok feszülnek a 18 colos felniken. A hátsó lökhárító két króm kipufogóvéget imitál, pedig a valódiak is ott figyelnek alattuk, csak jól eldugták őket%KA% %KA%Peres, felnivédő abroncsok feszülnek a 18 colos felniken. A hátsó lökhárító két króm kipufogóvéget imitál, pedig a valódiak is ott figyelnek alattuk, csak jól eldugták őket%KA%

Peres, felnivédő abroncsok feszülnek a 18 colos felniken. A hátsó lökhárító két króm kipufogóvéget imitál, pedig a valódiak is ott figyelnek alattuk, csak jól eldugták őket

%KA%Szinte síri csend uralkodik az utastérben nagyobb tempónál is, az anyagok minősége a kategória felsőbb szegletébe emelik a Lexus IS-t%KA%

Szinte síri csend uralkodik az utastérben nagyobb tempónál is, az anyagok minősége a kategória felsőbb szegletébe emelik a Lexus IS-t

A legfinomabb. Hogy mennyire finom autó a Lexus IS? Még az ablakokat is lelassítja mielőtt teljesen le- vagy felérnének. Már a menetpróbán is lenyűgöztek az utastér konkurensverő, elképesztő minőségű anyagai és most sem hittem az érzékeimnek. A legtöbb helyen végtelenül puhára habosított műanyagot találunk, az ezüst külsőhöz jól illik a bézs, Lexus-nyelven homokkő bőrkárpit. Új díszítőelemként csatlakoztak a lézermetszésű fabetétek, amiket állítólag egy apró japán manufaktúra készít, a tetőt pedig egyszerűen jó érzés végigsimítani – nem egyszer meg is tettem. Elmaradhatatlan prémium részlet a kvarcóra, felette szélesen terül el az immáron 10,3 colos, akár osztott képernyőt adó infotainment. Ha ma már a képernyő-átmérő határozza meg egy autó besorolását, akkor a Lexus IS nagyon is prémium. A multimédia kezelőszervét sok kritika éri, pedig ügyesen tereli az ujjunkat. Mindig érezni, hogy hová ugrik a kurzor, a joystick kezelése egy idő után olyan könnyű, mint egy játékkonzol kontrolleré.

%KA%Pont olyan nehéz megérteni a Lexus IS lelkivilágát, mint az infotainment kezelőjét. Ha viszont megértettük, praktikusabb, mint gondolnánk. Navigálás mellett is figyelhetjük a rendszer működését az osztott képernyőn%KA% %KA%Pont olyan nehéz megérteni a Lexus IS lelkivilágát, mint az infotainment kezelőjét. Ha viszont megértettük, praktikusabb, mint gondolnánk. Navigálás mellett is figyelhetjük a rendszer működését az osztott képernyőn%KA%

Pont olyan nehéz megérteni a Lexus IS lelkivilágát, mint az infotainment kezelőjét. Ha viszont megértettük, praktikusabb, mint gondolnánk. Navigálás mellett is figyelhetjük a rendszer működését az osztott képernyőn

%KA%Szintén finom odafigyelés, hogy a távirányító ugyanabból az anyagból készült, mint a középkonzol. A Mark Levinson prémium hangrendszer hangzása elképesztő%KA%

Szintén finom odafigyelés, hogy a távirányító ugyanabból az anyagból készült, mint a középkonzol. A Mark Levinson prémium hangrendszer hangzása elképesztő

Szokatlanul kemény. A beszállás mindig kényelmes, hiszen csak a lila – hiszen hibrid − indítógomb megnyomására tol minket üléssel együtt a volánhoz és teszi ölünkbe a szintén motorosan állítható kormányt. Teljesen magunkra szabhatjuk a ritka kényelmes üléspozíciót, ami egyébként sportosan alacsony tud lenni, az pedig hab a tortán, hogy minden a kezünk alatt van. Az egész autó a sofőr köré építkezik, így kissé talán szűkösebb a hely elől. Hátsó helykínálatával, puha üléseivel, pohártartós könyöklőjével viszont sofőrös autónak is elmenne. Sajnos a sok finom részlettel szembe megy a keményre hangolt futómű. Az úttartása természetesen elképesztő, viszont nagyobb kátyúknál képes váratlanul hangosan felütni. A lábas kézifék is szokatlan a szegmensben. Szedánosan nagy a csomagtér, sajnos szűkebb résen át bővíthető és többek között az ajtózsanérok is elvesznek a hasznos raktérből.

%KA%A csúcsfelszereltség ellátmányára nyilván nem lehet panasz, a bézs bőrülések elképesztően kényelmesek. Elől széltében szűkös a lábtér, hátul a lábfej mozgását korlátozták a magas kardánalagúttal és egyéb ívekkel%KA% %KA%A csúcsfelszereltség ellátmányára nyilván nem lehet panasz, a bézs bőrülések elképesztően kényelmesek. Elől széltében szűkös a lábtér, hátul a lábfej mozgását korlátozták a magas kardánalagúttal és egyéb ívekkel%KA% %KA%A csúcsfelszereltség ellátmányára nyilván nem lehet panasz, a bézs bőrülések elképesztően kényelmesek. Elől széltében szűkös a lábtér, hátul a lábfej mozgását korlátozták a magas kardánalagúttal és egyéb ívekkel%KA%

A csúcsfelszereltség ellátmányára nyilván nem lehet panasz, a bézs bőrülések elképesztően kényelmesek. Elől széltében szűkös a lábtér, hátul a lábfej mozgását korlátozták a magas kardánalagúttal és egyéb ívekkel

%KA%Érintős a klíma vezérlője, ujjunk csúsztatásával állíthatjuk a hőfokot%KA%

Érintős a klíma vezérlője, ujjunk csúsztatásával állíthatjuk a hőfokot

%KA%450 liter ülésdöntés nélkül a csomagtér. A padló alatt már az akkumulátor húzódik, így pótkeréknek nincs hely%KA% %KA%450 liter ülésdöntés nélkül a csomagtér. A padló alatt már az akkumulátor húzódik, így pótkeréknek nincs hely%KA%

450 liter ülésdöntés nélkül a csomagtér. A padló alatt már az akkumulátor húzódik, így pótkeréknek nincs hely

Igényesen spúr. A Lexus, filozófiájához hűen, nem a teljesítmény felé ment el, hanem a takarékos hibrid felé. Ebből is látszik, hogy mennyire más a japánok elképzelése a prémiumságról és nem biztos, hogy rosszul gondolkoznak. Az igényes szedánhoz meglepően jól passzolt a hangtalan suhanás. 2,5 literes, 4 hengeres, Atkinson ciklusú, 181 lóerős benzinmotor és egy 143 lóerős villanymotor dolgozik az IS 300h-ban. Összteljesítményük 223 lóerő, amit − ahogy a Toyotától megszokhattuk − egy változó áttételű e-CVT váltó továbbít. A robogós bégetéstől viszont nem kell tartani, hiszen a Lexus IS-ben szinte semmit sem hallani a motorhangból, ahogy a külvilágból sem. Ha akarjuk, síri csendben utazunk. Ennek az autónak a béke a lényege, pedig az elődökből kiindulva nem biztos, hogy ezt várjuk először.

%KA%A hibrid hajtás meglepően illik egy prémium szedánhoz, hiszen mind a kettő finomságot és nyugodtságot áraszt magából. Itt az e-CVT néha modortalan viselkedése sem zavaró, hiszen alig hallani motorhangot. Persze felhúzott ablaknál%KA%

A hibrid hajtás meglepően illik egy prémium szedánhoz, hiszen mind a kettő finomságot és nyugodtságot áraszt magából. Itt az e-CVT néha modortalan viselkedése sem zavaró, hiszen alig hallani motorhangot. Persze felhúzott ablaknál

Tekintély. Aki egyszer megértette a Toyota hibridjeit, az a Lexust is ismeri. Óvatos gázzal indulva elég sokáig gyorsíthatunk a benzinmotor beköszönése nélkül, Combino hangon, sajnos a forgalom tempójánál pont egy fokkal lassabban, ám az IS nem az az autó, amire bárki haragszik, vagy bárki rádudálna. Megvan a tekintélye az utakon. Van EV mód is, ezzel fokozottabban adagolhatjuk a gázt, ám csak 50 km/h-ig aktív. Ha később is villanyra váltanánk, teljes gázelvétel, majd finom gázadás a módszer, így nagyobb tempót is tartani tudunk az elektromos motorral, egészen 80 km/h-ig. Ha alacsony lenne a csomagtartó alá épített NiMH akkumulátor töltöttsége, akkor automatikusan beindítja a benzinest, hogy azzal is töltést kapjunk, de ügyes lábúak motorfékkel és sima fékezéssel is megoldhatják a rekuperációt, azaz az energia-visszanyerést.

%KA%Egy hibrid megtanít arra, hogy milyen tojással a gázpedál alatt vezetni. A hangtalan távozás is tud igényes és meghökkentő lenni. Tetszik a világ, amit az IS nyújt%KA%

Egy hibrid megtanít arra, hogy milyen tojással a gázpedál alatt vezetni. A hangtalan távozás is tud igényes és meghökkentő lenni. Tetszik a világ, amit az IS nyújt

%KA%A motortér két felső sarkában találhatóak a gyalogosvédelmi szerkezetek, amik fellövik a motorháztetőt ütközéskor, ezzel nagyobb felületet biztosítva és remélhetőleg kisebb roncsolódást okozva%KA%

A motortér két felső sarkában találhatóak a gyalogosvédelmi szerkezetek, amik fellövik a motorháztetőt ütközéskor, ezzel nagyobb felületet biztosítva és remélhetőleg kisebb roncsolódást okozva

Steril vezethetőség. Sportosnak nem nevezhető, pedig jó szedánhoz hűen hátul hajt. Igen, a hátsó kereket tekeri, ettől sokakban felvillanhat a szikra, de elkeserítő hírt kell közöljek: csak Sport módban, a menetstabilizátort teljesen kilőve lehet meglöttyinteni a farát, csak esőben lehet hosszabban is fűzni, de ez az autó nem driftre készült. Arra is törekedtek, hogy a tempóból az ég világon semmit se érezzük az utastérben. Mindez annyira furcsa, hogy egy idő után inkább abbahagyjuk az erőpróbálgatást. A kormányból szintén kimaradt az élet, ráadásul szokatlanul sokat kell fordítani. Itt nincs vége, mert fogták és beleraktak egy magas frekvencián, mű hangon megszólaló hanggenerátort is, hogy biztosan elmenjen a kedvünk a huligánkodástól. Már Normal módban megszólal, hogy motorhangot imitáljon, de az egyébként jobb gázreakciót biztosító Sportban lesz igazán fülbántó.

%KA%Sport módban agilisebb és közvetlenebb lesz, az Eco-mérőt fordulatszámmérő váltja. Padlógázra, a benzin és a villanymotor minden erejét egyszerre beleadva egész jót tud menni a Lexus IS, de így sem nevezhető egy erőgépnek%KA%

Sport módban agilisebb és közvetlenebb lesz, az Eco-mérőt fordulatszámmérő váltja. Padlógázra, a benzin és a villanymotor minden erejét egyszerre beleadva egész jót tud menni a Lexus IS, de így sem nevezhető egy erőgépnek

%KA%Különleges érzés, hogy még a padlózásból sem érezni semmit az utastérben. Egyszer csak azon kapjuk magunkat, hogy bőven 100 km/h felett csapatunk, miközben bent ez sokkal kevesebbnek hat%KA%

Különleges érzés, hogy még a padlózásból sem érezni semmit az utastérben. Egyszer csak azon kapjuk magunkat, hogy bőven 100 km/h felett csapatunk, miközben bent ez sokkal kevesebbnek hat

Vicces, majd ijesztő. Szintén vicces, hogy Lexusék sebességi fokozatok imitálásával próbálják szélesebb körben is elfogadtatni a fokozatmentes osztást adó bolygóművet. Ha manuálba toljuk a váltót, 8 sebességi fokozatot kapcsolhatunk, akár a kormány mögötti váltófülekről és egyébként tényleg úgy reagál, mintha váltana. Kiemelném egy ijesztő tulajdonságát is; Sport módban használva, a gázadásra legalább 2 másodpercnél is később reagál. Ennél sokkal nagyobb baj, hogy a gázelvételekről is lemarad, tehát mi már rég elengedtük a gázt, amikor ő még gyorsít. Nem vicces játék, ekkora késés már nagyobb bajt is okozhat. Érdemes tehát jóval előre gondolkodni. A félelmetes élmények után talán érthető, hogy inkább Eco módban hagytam.

%KA%Lila indítógomb tudatja velünk, hogy egy hibridben ülünk, így a motor sem fog felbőgni. Kissé vicces: hiába a fokozatmentes osztást adó bolygómű, vannak váltófülek a puha és jó fogású bőrkormány mögött. A hanggenerátor igazán kimaradhatott volna%KA% %KA%Lila indítógomb tudatja velünk, hogy egy hibridben ülünk, így a motor sem fog felbőgni. Kissé vicces: hiába a fokozatmentes osztást adó bolygómű, vannak váltófülek a puha és jó fogású bőrkormány mögött. A hanggenerátor igazán kimaradhatott volna%KA%

Lila indítógomb tudatja velünk, hogy egy hibridben ülünk, így a motor sem fog felbőgni. Kissé vicces: hiába a fokozatmentes osztást adó bolygómű, vannak váltófülek a puha és jó fogású bőrkormány mögött. A hanggenerátor igazán kimaradhatott volna

%KA%Minden adott lenne, hogy nagyot lehessen autózni vele: tökéletes üléspozíció, hátsókerékhajtás, de mégsem élményautó a Lexus IS. A futóművet, ezek ellenére, keményre hangolták%KA%

Minden adott lenne, hogy nagyot lehessen autózni vele: tökéletes üléspozíció, hátsókerékhajtás, de mégsem élményautó a Lexus IS. A futóművet, ezek ellenére, keményre hangolták

Mennyire jó ez az irány? A Lexus eladások 98,5%-a hibrid. Nem véletlenül. Baromi jó érzés kb. 5 liter/100 km-es fogyasztással átkelni a bedugult városon, miközben egy prémiumszedánban pihenünk. Márpedig ezt az adatot gond nélkül hozza az IS 300h és ezzel a tulajdonságával adhatja el magát leginkább. Az általunk tesztelt Luxury csúcsfelszereltség már 15 500 000 Ft listaáron. Ehhez csak a metálfényezés és a napfénytető tehet hozzá, további 390 000 Ft felár a Safety pakk, adaptív tempomattal, ráfutássegéddel és táblafelismerővel. Jókora kedvezménnyel is számolni kell, úgy már egyáltalán nincs elveszve a hasonló teljesítményű hibridekkel szemben, amilyen például a BMW 330i, bár az is „csak” konnektoros.

%KA%Méltánytalanul keveset foglalkoznak a Lexus IS-sel, pedig finomabb karakter megannyi konkurensénél. Német uralom alatt lévő szegmensében alapvetés a sterilség és az átgondoltság, az IS viszont egy kis japán túlbonyolítással fűszerezi meg a hangulatot és pont ettől szerethető. A végeredmény ettől még igényes%KA%

Méltánytalanul keveset foglalkoznak a Lexus IS-sel, pedig finomabb karakter megannyi konkurensénél. Német uralom alatt lévő szegmensében alapvetés a sterilség és az átgondoltság, az IS viszont egy kis japán túlbonyolítással fűszerezi meg a hangulatot és pont ettől szerethető. A végeredmény ettől még igényes

Értékelés

Pozitív
Sajátos karakter, gazdaságos hibridrendszer, halk fülke, gyönyörű vonalak, kategória büntető prémium anyagok, erős fényszórók, gazdag felszereltség, jó ár/érték arány
Negatív
Kemény futómű, fülbántó hanggenerátor, steril vezethetőség,

Árak

Tesztmodell alapára 11 110 000 Ft (2017. július 12.)
Tesztmodell ára 15 890 000 Ft (2017. július 12.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4665 mm
Szélesség: 1810 mm
Magasság: 1430 mm
Saját tömeg: 1690 kg
Össztömeg: 2145 kg
Terhelhetőség: 455 kg
Tengelytáv: 2800 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 450 liter
Belső szélesség elöl: 1490 mm
Belső szélesség hátul: 1450 mm
Belmagasság elöl: 920-1010 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 260 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 490 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1010 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 920 mm
Csomagtér magassága: 460 mm
Csomagtér hossza: 1060 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1760 mm
Raktérnyílás szélessége: 1060 mm
Raktérnyílás magassága: 420 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin/Hibrid
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2494 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Nyomaték: 221 Nm 6000 1/min-nél
Teljesítmény: 133 kW (181 LE) 4200-5400 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,3 s
CO2-kibocsátás: 97-107 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,1 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Ne fájjon a feje miatta!

Bármelyikünkkel megtörténhet, hogy hűséges autónk váratlanul felmondja a szolgálatot. Ez nyaralás...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (18 db)

lexusteszt írta: 4 napja

Sajnálattal olvasom a kommenteket az agyament barmok írásaival, mint: "nike menetfény", stb.
Nekem ugyan ez a felszereltségű autóm van. Tisztázzuk kicsit a dolgokat:
1. a hanggenerátor kicsit, vicces, de kormány mellett van egy potméter szerű kapcsoló, ahol lehet állítani a motorhang erejét és ki és be is lehet kapcsolni bármilyen módban, akár eco, akár sport akár sport+. Ezt a mindennapokban nem használod, mert az autót a nyugodtság uralja és ha van egy ilyened, akkor szinte SOHA nem fogod neki nyomni, mint a sok köcsög BMW-s, mert ha elgurulsz egy utcán, folyamatosan azt látom és hallom, hogy csak néznek az emberek, hogy milyen gyönyörű autó és csak ezekhez hasonló mondatokat hallok lehúzott ablaknál:"Azt a k@ milyen autó." "Úristen, milyen szép!"
Ha láttál már élőben, teljesen átértékeled magadban a dolgokat és azt is amit a német autókról gondolsz, ha eddig a pártjukon álltál, mindenkinek csak annyit mondok, hogy próbálja ki és ha akkor is menetteljesítményről akar beszélni, akkor vegyen egy ISF-es vagy RCF-et.
5 éve hibrid Lexussal járok, azóta kb 250e km-t mentem velük. SOHA, mondom SOHA nem volt semmi probléma , se a hibrid rendszerrel, sem a motorral, se semmivel. Márkaszervizben(Lexus Buda)!!! kapaszkodj meg!!! nagyszervizkor(90-ezres) sem hagytam ott többet mint 80ezer forint! (Ellenben gondolkozz el, mennyit hagynál ott egy BMW szervizben hasonló esetben.)
Vidéken lakom, borzalmas utak vannak és nem tudom minek köszönhető, de valószínűleg a 255-ös gumiknak, de a kátyúkat kisimítja és abszolút nem kemény a futóműve, a 2005-től gyártott és korábbi IS-eknek nagyon kemény, de itt már a facelift elődjéhez képest is sokat puhítottak rajta.
Tehát megkérnék minden kommentelőt, hogy mielőtt véleményt alkotna egy silány teszt után, menjen el egy márkakereskedésbe, üljön bele egy ilyen autóba, ha nem is megy vele, csak tapintsa végig a belső teret nézze meg kívülről az autót és utána írja le mit látott.
Ja és a defektűrős dologhoz annyit tennék hozzá, hogy mióta meg vannak a Lexusok, mind Luxury volt és ezekben csak defektjavító van (alapfelszereltségnél pl CT200-ban jár mankó kerék). És folyamatosan attól rettegek, hogy mikor lesz defekt egy hosszú úton, de kopkop és nem volt. Ja és nem defekttűrős gumik vannak az autókon, hanem csak erősített falú.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lexusteszt írta: 4 napja

Sajnálattal olvasom a kommenteket az agyament barmok írásaival, mint: "nike menetfény", stb.
Nekem ugyan ez a felszereltségű autóm van. Tisztázzuk kicsit a dolgokat:
1. a hanggenerátor kicsit, vicces, de kormány mellett van egy potméter szerű kapcsoló, ahol lehet állítani a motorhang erejét és ki és be is lehet kapcsolni bármilyen módban, akár eco, akár sport akár sport+. Ezt a mindennapokban nem használod, mert az autót a nyugodtság uralja és ha van egy ilyened, akkor szinte SOHA nem fogod neki nyomni, mint a sok köcsög BMW-s, mert ha elgurulsz egy utcán, folyamatosan azt látom és hallom, hogy csak néznek az emberek, hogy milyen gyönyörű autó és csak ezekhez hasonló mondatokat hallok lehúzott ablaknál:"Azt a k@ milyen autó." "Úristen, milyen szép!"
Ha láttál már élőben, teljesen átértékeled magadban a dolgokat és azt is amit a német autókról gondolsz, ha eddig a pártjukon álltál, mindenkinek csak annyit mondok, hogy próbálja ki és ha akkor is menetteljesítményről akar beszélni, akkor vegyen egy ISF-es vagy RCF-et.
5 éve hibrid Lexussal járok, azóta kb 250e km-t mentem velük. SOHA, mondom SOHA nem volt semmi probléma , se a hibrid rendszerrel, sem a motorral, se semmivel. Márkaszervizben(Lexus Buda)!!! kapaszkodj meg!!! nagyszervizkor(90-ezres) sem hagytam ott többet mint 80ezer forint! (Ellenben gondolkozz el, mennyit hagynál ott egy BMW szervizben hasonló esetben.)
Vidéken lakom, borzalmas utak vannak és nem tudom minek köszönhető, de valószínűleg a 255-ös gumiknak, de a kátyúkat kisimítja és abszolút nem kemény a futóműve, a 2005-től gyártott és korábbi IS-eknek nagyon kemény, de itt már a facelift elődjéhez képest is sokat puhítottak rajta.
Tehát megkérnék minden kommentelőt, hogy mielőtt véleményt alkotna egy silány teszt után, menjen el egy márkakereskedésbe, üljön bele egy ilyen autóba, ha nem is megy vele, csak tapintsa végig a belső teret nézze meg kívülről az autót és utána írja le mit látott.
Ja és a defektűrős dologhoz annyit tennék hozzá, hogy mióta meg vannak a Lexusok, mind Luxury volt és ezekben csak defektjavító van (alapfelszereltségnél pl CT200-ban jár mankó kerék). És folyamatosan attól rettegek, hogy mikor lesz defekt egy hosszú úton, de kopkop és nem volt. Ja és nem defekttűrős gumik vannak az autókon, hanem csak erősített falú.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 5 napja
afeketelovagmindiggyoz írta: múlt héten

Ettől én is féltem, a korábbi autómon amikor 3 havonta kerestem fel a gumist 19-es kerékkel defekt miatt ment vissza a 17-es téli kerék, szerencsére a q50-nel nem történt még ilyen pedig jócskán túl vagyok a 3 hónapon és gyakran járok Békés megyébe, ahol talán a legrosszabbak az utak. Lehet eddig szerencsém volt de talán nem annyira "peres", mint a korábbi autón volt. Ami kemény futóművet illeti: az 5-ös BMW-hez képest jelentősebben kemény de pl. a VW csoport pattogós futóművekhez képest meg lazább, tény, hogy jobban megérezni az úthibákat ellenben elég feszes és kanyarbiztos a futómű, emiatt nem érzek benne hátrányt. Keménysége kb. a 3-as BMW szintjén mozog. A defekt para még bennem van: 19 defektmentes Dunlop Sportmaxx a nyári, télire a forgalmazó addig keresett 18-as alufelnit amíg nem talált, mert a fék miatt csak néhány 18-as kerék megy fel rá (17-es felni a hibridre lehetetlen a fék miatt, viszont a dízelre és a 2.0t-re szerintem lehet kiesebb kereket felrakni)... Szóval ezt én is gondnak érzem a magyar utakra. Ültetés: kb. mint egy mezei Toyota Corolla, eleve a japán autók szerintem alacsonyabbra vannak hangolva, nem terepjáró, az tény...


Előzmények megtekintése

a defekttűrős sz@r miatt "keményebb", az jól kicsinálja a futót is amúgy, ha meg elkapsz egy jó magyar kátyut vagy út marást, a felnivel együtt integethetsz neki, jobb esetben nem megy szét a teleszkóp is pluszban.
érthetetlen számomra ez a defekttűrős gumi, mindenben sz@rabb, nehezebb is -teljesítménytvisszafog-, többet is fogyaszt így picit, merevebb is, meg nagyobb kárt is tud csinálni, mint hasznot.

A válaszoláshoz belépés szükséges
afeketelovagmindiggyoz írta: múlt héten
Kaller írta: múlt héten

Köszönöm a választ , q70 az már nagyon régi darab hiába csinosítgatják . Hybrid q50 nálunk valami különös oknál fogva " USA piacon van Prémium felszereltséggel is " csak Sport felszereltséggel árulják 19 es peres defektmentes gumikkal és ültetett a Prémium felszereltséghez képest keményebb futóművel ... és hát itt Magyarországon a milliárd kátyúk hazájában nem tudom mennyire lenne jó 5let .


Előzmények megtekintése

Ettől én is féltem, a korábbi autómon amikor 3 havonta kerestem fel a gumist 19-es kerékkel defekt miatt ment vissza a 17-es téli kerék, szerencsére a q50-nel nem történt még ilyen pedig jócskán túl vagyok a 3 hónapon és gyakran járok Békés megyébe, ahol talán a legrosszabbak az utak. Lehet eddig szerencsém volt de talán nem annyira "peres", mint a korábbi autón volt. Ami kemény futóművet illeti: az 5-ös BMW-hez képest jelentősebben kemény de pl. a VW csoport pattogós futóművekhez képest meg lazább, tény, hogy jobban megérezni az úthibákat ellenben elég feszes és kanyarbiztos a futómű, emiatt nem érzek benne hátrányt. Keménysége kb. a 3-as BMW szintjén mozog. A defekt para még bennem van: 19 defektmentes Dunlop Sportmaxx a nyári, télire a forgalmazó addig keresett 18-as alufelnit amíg nem talált, mert a fék miatt csak néhány 18-as kerék megy fel rá (17-es felni a hibridre lehetetlen a fék miatt, viszont a dízelre és a 2.0t-re szerintem lehet kiesebb kereket felrakni)... Szóval ezt én is gondnak érzem a magyar utakra. Ültetés: kb. mint egy mezei Toyota Corolla, eleve a japán autók szerintem alacsonyabbra vannak hangolva, nem terepjáró, az tény...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Velokex írta: múlt héten

A Q70 nagypapás autó... én tudatlan eddig azt hittem, hogy az a Dácsia Logan.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: múlt héten
afeketelovagmindiggyoz írta: múlt héten

Kedves Kaller, én BMW 535d után ültem át a Q50h azaz a hibridbe, a többit nem is próbáltam: sem a dízelt, illetve 2.0t-t sem, azokról annyit tudok, hogy mind a motor mind a váltó Mercedes alapú, a Nissan azonban Amerikában éppen az IS konkurenciának fejlesztette fel a hibrid verziót, gyakorlatilag minden a hibrid köré épült és a váltó is más, mint a dízel és egyéb verziókban. Én eddig nagyon meg vagyok elégedve, élményautó még a BMW-hez képest is, pedig azokat is szerettem. 5.1 alatt van 100 km/h órán de nem is igazán ez a mellbevágó hanem a rugalmasság, amely előzéskör veszteség nélkül brutális nyomatékkal jön elő, ez hiányozna pl. a hibrid IS esetén. Műszaki problémám nem volt, 8.1 sok város esetén, max. 8.5 hosszabb autópálya tempó (átlag 160-180 km/h , Németországban) a fogyasztás, szerintem ez baráti...

Szellőzés: nagyon jó a klíma, nekem fekete bőr van és egyáltalán nem zavaró, hogy nincs szellőzés annyira erős a klíma. Plusz pl. hátsó üléseken az én felszereltségemnél külön ülésbe épített oldalsó szellőző van, nem érzem létfontosságúnak az ülés szellőzést pusztán azért, mert a levegő keringetés elég jól meg van oldva.

Alsó TFT kijelző valóban gyűjti az ujjlenyomatot, ellenben mivel a mostanság divat műszerfal felett lebegő gyors ragasztóval odarakott tablet helyett be van építve a erős napfényben is minden jól látható, noha a navigáció szerintem nem az erőssége az autónak (nálam régebbi 2014-es verzió fut, ennél azóta van frissebb). Szóval a két beépített képernyő összességében sokkal jobb megoldás, mint a mostani műszerfal felett lebegő napfényben használhatatlan tablet, plusz a tekerő gomb illetve kormánygombokkal gyakorlatilag az alsó kijelző helyettesíthető.

Szerintem 2.0t helyett érdemesebb a hibridet választani tök más autó a kettő, főként élmény tekintetében, én direkt hátsó kerekest választottam noha van négykerekes is... Eddigi tapasztalat alapján a hibridet csak ajánlani tudom...

Ha ülés szellőztetés hiányzik, akkor ott a Q70, abban van, de nekem az túl nagypapás autó


Előzmények megtekintése

Köszönöm a választ , q70 az már nagyon régi darab hiába csinosítgatják . Hybrid q50 nálunk valami különös oknál fogva " USA piacon van Prémium felszereltséggel is " csak Sport felszereltséggel árulják 19 es peres defektmentes gumikkal és ültetett a Prémium felszereltséghez képest keményebb futóművel ... és hát itt Magyarországon a milliárd kátyúk hazájában nem tudom mennyire lenne jó 5let .

A válaszoláshoz belépés szükséges
afeketelovagmindiggyoz írta: múlt héten
Kaller írta: múlt héten

Milyen a q50? Engem is érdekelne csak én 2.0t vel venném viszont a szellőztethetetlen perforált bőrülés picit visszatart a döntésben tekintve hogy én ha nincs kint 50 fok nem kapcsolok klímát mert fáj tőle a fejem . Reménykedtem benne hogy talán a faceliftnél beleteszik ezt az opciót de hiába ... nem is értem ezt a döntést mert eleve perforált bőrrel árulják ... Még az érdekelne hogy az alsó TFT kijelző ami helyettesíti a gombokat mennyire koszolódik és látható e erős napsütésben " tükröződik" ha olyan szögben érkezik rá a napfény .



Köszönöm a választ .


Előzmények megtekintése

Kedves Kaller, én BMW 535d után ültem át a Q50h azaz a hibridbe, a többit nem is próbáltam: sem a dízelt, illetve 2.0t-t sem, azokról annyit tudok, hogy mind a motor mind a váltó Mercedes alapú, a Nissan azonban Amerikában éppen az IS konkurenciának fejlesztette fel a hibrid verziót, gyakorlatilag minden a hibrid köré épült és a váltó is más, mint a dízel és egyéb verziókban. Én eddig nagyon meg vagyok elégedve, élményautó még a BMW-hez képest is, pedig azokat is szerettem. 5.1 alatt van 100 km/h órán de nem is igazán ez a mellbevágó hanem a rugalmasság, amely előzéskör veszteség nélkül brutális nyomatékkal jön elő, ez hiányozna pl. a hibrid IS esetén. Műszaki problémám nem volt, 8.1 sok város esetén, max. 8.5 hosszabb autópálya tempó (átlag 160-180 km/h , Németországban) a fogyasztás, szerintem ez baráti...
Szellőzés: nagyon jó a klíma, nekem fekete bőr van és egyáltalán nem zavaró, hogy nincs szellőzés annyira erős a klíma. Plusz pl. hátsó üléseken az én felszereltségemnél külön ülésbe épített oldalsó szellőző van, nem érzem létfontosságúnak az ülés szellőzést pusztán azért, mert a levegő keringetés elég jól meg van oldva.
Alsó TFT kijelző valóban gyűjti az ujjlenyomatot, ellenben mivel a mostanság divat műszerfal felett lebegő gyors ragasztóval odarakott tablet helyett be van építve a erős napfényben is minden jól látható, noha a navigáció szerintem nem az erőssége az autónak (nálam régebbi 2014-es verzió fut, ennél azóta van frissebb). Szóval a két beépített képernyő összességében sokkal jobb megoldás, mint a mostani műszerfal felett lebegő napfényben használhatatlan tablet, plusz a tekerő gomb illetve kormánygombokkal gyakorlatilag az alsó kijelző helyettesíthető.
Szerintem 2.0t helyett érdemesebb a hibridet választani tök más autó a kettő, főként élmény tekintetében, én direkt hátsó kerekest választottam noha van négykerekes is... Eddigi tapasztalat alapján a hibridet csak ajánlani tudom...
Ha ülés szellőztetés hiányzik, akkor ott a Q70, abban van, de nekem az túl nagypapás autó

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: múlt héten
afeketelovagmindiggyoz írta: múlt héten

nem kell SUV, nem szeretem a SUVokat, magasak, billegnek, nem mennek és többet fogyasztanak, mint egy ugyanolyan motorral felszerelt kombi. De már lemondtam a kombiról, mert hibridet ellenben szerettem volna régóta, a gyerek megnőtt nem kell már a babakocsi, Infiniti q50h lett ;)


Előzmények megtekintése

Milyen a q50? Engem is érdekelne csak én 2.0t vel venném viszont a szellőztethetetlen perforált bőrülés picit visszatart a döntésben tekintve hogy én ha nincs kint 50 fok nem kapcsolok klímát mert fáj tőle a fejem . Reménykedtem benne hogy talán a faceliftnél beleteszik ezt az opciót de hiába ... nem is értem ezt a döntést mert eleve perforált bőrrel árulják ... Még az érdekelne hogy az alsó TFT kijelző ami helyettesíti a gombokat mennyire koszolódik és látható e erős napsütésben " tükröződik" ha olyan szögben érkezik rá a napfény .

Köszönöm a választ .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: múlt héten
Tolnai Márk írta: múlt héten

A linkelt videókon a frissítés előtti IS 300h látható, azóta javítottak a zajkomforton. Erre jön rá, hogy Sport módban bégették őket, ahol aktiv a tesztben is szidott hanggenerátor. Utóbbi videóban ráadásul egy F Sport szerepel.


Előzmények megtekintése

Érem akkor nem szóltam a zajkomfort miatt . Feltételezem azért gyorsultak vele sport módban mivel ott gyorsul legjobban az autó és nem ECO modban ... Egyébként én úgy olvastam hogy a zajgenerátort menüben ki is lehet kapcsolni ... de lehet összekeverem a Renault kisautójával ahol szintén van egy ilyen zavaró motorhang imitátor ...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: múlt héten
zold írta: múlt héten

Az IS kombi helyett ott az NX...


Előzmények megtekintése

Is 300 h vagy a 2.0t verzió picivel 15 felett van Nx be ugyan azzal a felszereltséggel és motorral már 18 ért kapod meg ... ne hogy már közel 3 millióba kerüljön a kombi felár :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Hirdetés

LEXUS tesztek

Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Sláger lesz! Lexus NX 300h teszt Videó

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes üzemet, valamint dögös megjelenést.


Lexus IS 300h F Sport teszt

Csak ússzam meg a gyorshajtási bírságot! Lexus IS 300h teszt Videó

Sportos megjelenésű izmos szedán szerény fogyasztással? A Lexus IS 300h F Sport ezt mind ígéri. Próbára tettük, mást kaptunk: iszonyatos csendet.


Lexus GS 450h Luxury & Safety teszt

Elképesztő tudás, higgadt megjelenés - Lexus GS 450h teszt

Megkaparintottuk a luxusszedánok körében itthon legnépszerűbbnek számító hibrid legújabb generációját.


Lexus CT 200h Executive Leather Navigation teszt

Értelmes luxus - teszten a Lexus CT 200h Videó

A luxuscikkek mellé általában nehéz észérveket állítani, a Lexus CT 200h esetében azonban nem kunszt.


Lexus RX 450h teszt

Alapból luxus

Ilyen is ritkán fordult elő velem: a Lexus RX 450h Basic tesztautó átvételekor a cég munkatársa sűrűn kérte az elnézést, hogy alapmodellel kell távoznom a telephelyről.

Még több LEXUS teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

49 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LEXUS IS 250 Mark Levinson (Automata) Luxury

LEXUS IS 250 Mark Levi...

Ár: 3.350.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

LEXUS IS 200 Executive KITŰNŐ ÁLL-VEZETETT SZERVIZKÖN

LEXUS IS 200 Executive...

Ár: 1.380.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

LEXUS IS 220d Leather&Navigation

LEXUS IS 220d Leather&...

Ár: 3.690.000 Ft

Évjárat: 2010 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!