0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Egész jó az öreg (dízel) a háznál

Mazda6 CD 140 TE PLus

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még a régi, Ford dízellel teszteltük a dízelfronton időközben saját fejlesztéssel jelentősen kibővült Mazda6-kínálatot. Volt vele bajunk, de az autó sok mindent képes volt feledtetni.

A fehér Japánban a gyász színe

A fehér Japánban a gyász színe

Igazán zoom-zoomolni a Mazda 2002-ben kezdett. Persze az MX-5 generációi azért megtették a magukét és próbáltak némi életet lehelni a pusztán-csak-megbízható-de-semmi-több Mazda modellpalettába. De a roadster egymagában, legyen bármennyire is sikeres, kevésnek bizonyult. Társakra volt szüksége, mégpedig gyorsan. A japánok igen okosan felismerték: elegyíteniük kell egyetlen élvezeti cikkük génállományát a hűséges igavonókéval, és akkor az majd jó lesz. És tényleg! A hét évvel ezelőtt bemutatott 626 utód 6-os lényegében egy csapásra változtatta meg a márkáról kialakult megítélést. Formája izgalmat okozott, vezetése élményt nyújtott. Megbízhatósága és konstrukciójának átgondoltsága pedig maradt változatlan. Onnantól a Mazda lényegében képtelen volt hibázni, és egyik remek modellt dobta piacra a másik után. Lásd Mazda2, RX-8, Mazda3, a harmadik MX-5, a CX-7, vagy legutóbb a Világ Év Autójának választott Mazda2. Mindegyikbe jutott az MX-5 vérvonalából, melynek összetevői a mazdások számára legalább olyannyira féltve őrzötté váltak, mint a Coca-Cola Company-nek az eredeti recept.

Hazánkban az elődmodellnél 81 százalékos volt a dízelarány

Hazánkban az elődmodellnél 81 százalékos volt a dízelarány

Ahogy az modellváltásoknál lenni szokott, a méretnövekedést az új Mazda6 sem kerülhette el. Változatlan magasság és másfél centi pluszszélesség mellett öt centit nyúlt a tengelytáv, és 4,76 méteresre terebélyesedett a karosszéria hossza. Ez már szinte felső középkategóriás értéknek számítana, hiszen egy Lexus GS csupán hat, egy 5-ös BMW meg mindössze nyolc centivel hosszabb. Ahogy a legtöbb új kisautónál is egyre elterjedtebb a négyméteres hossz, úgy sok friss középkategóriásra is jellemző, hogy számukra már a nagyautós 4,8 métert lövik be tervezőik. Lásd új Mondeo vagy Superb, ugye. A Mazdánál azonban mindez nem jár együtt automatikusan hízással, ami fogyasztásnövelő, ezért manapság nagyon rossz ómennek számít. Jóllehet, a könnyű építésmód területén nem emelkednek Lotus-i magasságokba, de nagyszériás gyártmánytól igenis dicséretes még ez az átlagosan 30-60 kg-os súlycsökkenés is. Ettől még az öntöttvas motorblokkos kétliteres dízel változat 1455 kilót mutat mérlegeléskor. Hivatalosan. Mert például az egyik neves külföldi szaklap tesztjén a Mazda6 dízel kombiváltozata nem kevesebb, mint 159 kilogrammal múlta felül a gyárilag megadott 1470 kg-os tömeget. Ennyit is jelenthet egy gazdag felszereltség, mondjuk. De azért ejnye-bejnye...

Hiába kétliteres, nem ez lesz a legnépszerűbb dízel. A váltó áttételezése kellemesen hosszú Hiába kétliteres, nem ez lesz a legnépszerűbb dízel. A váltó áttételezése kellemesen hosszú

Hiába kétliteres, nem ez lesz a legnépszerűbb dízel. A váltó áttételezése kellemesen hosszú

Akárhogy is, fogadjuk el, az új Mazda6 könnyebb elődjénél. Inkább örvendezzünk a nagyobb karosszériamerevségnek, az átfogó biztonsági felszereltségnek (hat légzsák, aktív fejtámlák, megnövelt teljesítményű fékrendszer) és a még több kényelmi extrának (kanyarfényszórós bi-xenon, érintőképernyős navigáció). Ahogy a korhangulat megkívánja, a mazdások a súlycsökkentésen túl is rámentek a fogyasztáscsökkentésre. Nem átallották gyengébbre hangolni (143 lóerő helyett 140 és 360 Nm helyett 330 az új adatok) a lassacskán kiöregedő dízelüket az alacsonyabb átlagfogyasztás és károsanyag-kibocsátás jegyében (mínusz 0,9 liter). Ez bizony derék és marketingszempontból már-már bátor húzás, de kellett hozzá többek között 0,30-ról 0,27-re csiszolt légellenállási együttható is. Az elődből átvett, elég hosszú áttételezésű váltóval így a következő tesztadatok születtek: tempomat használatával, sík úton 90 km/h-nál 1500-as fordulat és 4 literes fogyasztás, 130-nál 2200-as fordulat és 5 liter, 160-nál pedig csak 2700 és 7 liter.

A sárvédőívek keresztapja az RX-8-as volt

A sárvédőívek keresztapja az RX-8-as volt

Persze nem egyfolytában csak bamba autópályázás jutott a Mazda6 osztályrészéül a teszt során. Vegyes használatban 8,1 literes átlagot produkált az MZR-CD 2.0HP kódjelű motor. Amely kissé kelletlen felpörgésével és meglehetősen nyers manírjaival le sem tagadhatná korát. Tudta ezt a Mazda is, nem véletlen, hogy tavaly tavasszal bemutatták, majd később forgalmazni is kezdték a már teljesen saját fejlesztésű (a tesztautó motorja még a Fordtól származó, kétliteres, vezérműszíjas TDCi dízelen alapult), 2.2 literes, láncos dízelmotorjukat a Mazda6-ban. Mivel a három változat közé (125, 163 és 185 lóerő), amelyek csupán a motorelektronika beállításaiban különböznek, kényelmesen befér tesztautónk 140 lóerős erőforrása, így az továbbra is kínálatban marad, a 125 lóerős 2.2-esével forintra megegyező árról indulva. A némileg magasabb kötelező biztosítástól eltekintve tehát nem sok minden szól a kétliteres mellett, mert hiába gyengébb valamivel a 2.2-es, de pár decivel még takarékosabb, ugyanúgy megy és főleg sokkal kulturáltabb.

Nem kell mindig kaviár, akarom mondani, digitál...

Nem kell mindig kaviár, akarom mondani, digitál...

Amúgy nemigen találunk manapság a piacon ennyiért ilyen precízen irányítható, pengeéles reakciójú, még pont megfelelő kényelmi tartalékokkal rendelkező elsőkerekes középkategóriást. Nem csoda, hiszen megkapta az RX-8-as elektromechanikus szervós, fogasléces kormányművét. A világ manapság egyetlen Wankel-motoros sportkupéja láthatóan még a formavilághoz is alaposan hozzátette a magáét.

Lehet, hogy a műanyag itt-ott kopogós, de sokkal fontosabb a kiváló ergonómia

Lehet, hogy a műanyag itt-ott kopogós, de sokkal fontosabb a kiváló ergonómia

Kritika illeti azonban a Mazda6 belterében felhasznált egyes műanyagokat. Sokak szerint finomabb, kevésbé kopogós borítás illene a műszerfal bizonyos részeire. Szerintem a manapság már túllihegett tapintási érzetnél fontosabb volna, hogy tíz év múlva is műszerfal maradjon, ne egy nyeszergő plasztikhalom. Mert ettől eltekintve a beltér és a kezelőfelületek kialakítása példás ergonómiáról tanúskodik. Jó szögben áll a kormány, pont megfelelő helyen a könyöktámaszok, pompásan beállítható az ülés és remek az üléspozíció. Élvezet innen dirigálni az izgatott vizslához hasonlóan élénk masinát, amely terhelésváltásra finoman, de igen határozottan megindítja fenekét, ezzel is segítve a még jobb kanyarvételt. A sportos futómű mellett ez a kellemesen későn beavatkozó menetstabilizálónak is köszönhető. Érezni, előbb egy önmagában is kiváló futóművet alkottak, és azt finomhangolták később biztonsági elektronikával.

Elöl csillagos ötös, hátul az oldaltartás hiánya miatt csupán négyes alá Elöl csillagos ötös, hátul az oldaltartás hiánya miatt csupán négyes alá

Elöl csillagos ötös, hátul az oldaltartás hiánya miatt csupán négyes alá

Nem nagy kunszt megjósolni, hogy az utód felülmúlja majd népszerű elődje sikereit. Elvégre még zoom-zoomosabban vezethető, még többet tud, szexisebb, praktikusabb, tágasabb, ára pedig a közvetlen konkurencia alá belőtt. Hiszen az ötajtós Mondeo a kétliteres, 143 lóerős TDCi-vel 6,99 milliótól indul, az ötajtósként már nem visszatérő Avensis limuzin a 150 lóerős 2.2-es D-4D-vel 7,4 millió, az ötajtós Opel Insignia a 130 lóerős 2.0 CDTi Ecotec-kel 6,93 millió.

Az 500 literes csomagtér két kallantyú meghúzásával 1880-ig a csomagtér felöl bővíthető

Az 500 literes csomagtér két kallantyú meghúzásával 1880-ig a csomagtér felöl bővíthető

Tehát az új Mazda6 régi dízelváltozata önsúlyban, teljesítményben, fogyasztásban és légellenállásban alul-, minden másban pedig határozottan felülmúlja elődjét. Kifejezetten sportos vezetési élményt nyújt, tudása, felkészültsége teljesen a kor színvonalán áll. Helykínálata bőséges, óriási csomagtartója könnyedén bővíthető, praktikus, ergonomikus, kinézetre dögös, összeszerelési minőségre ötös, anyaghasználatra négyes alá. Az autó annyira jó, hogy ez a már elavult, kelletlen motor feltűnően rontja le az összképet, de ugyanennyiért (alapáron 6,58 millióért) modernebb, finomabb dízelt kapunk házon belül. Ára viszont még így is tisztességes.

Ez is érdekes lehet:
 

A Techart kiadta első kiegészítőit a Panamerához, kár volt

Néhány autóhoz felesleges, sőt, leginkább hiba hozzányúlni. Tipikusan ilyen egy Porsche is, főleg...

Rossz helyen parkolt, a kerékbilincsnél kicsit ütősebbet kapott

Hallottunk már sztorikat önkéntes közterület-felügyelőkről, akik kukákkal raknak körbe egy szerintük...

Már nem a mi autónk, de így is jó az új Suzuki Swift

Még nem tudni pontosan, mibe fog kerülni, de azért meghajthattuk itthon az ismét Japánból érkező...

Mini Countryman Cooper D teszt

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek...

Komoly kedvezmények a dízelbotrányos Volkswagenekre

A csalós szoftverek javítása után komoly kedvezményekkel kerülhetnek piacra a sokáig százával...

Győrben jártunk, RS Audikat láttunk és hajtottunk

Egy autógyár a technikát kedvelő felnőttnek olyan, mint gyereknek a Disneyland. Mi viszont nem...

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Sport Plus teszt

Klasszikus sportautó, japán szamuráj, gyári rizsrakéta. Erősebb turbós benzinesével vallott a...

Végre ismét csökken a benzin és a gázolaj ára is

Áprilisban eddig zömében drágulással találkozhattunk az üzemanyagáraknál, most szerdán viszont...

Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

googyi írta: 2012 június 22., péntek 15:37:24

"Még a régi, Ford dízellel teszteltük"
Régi ugyan a cikk, de én azt olvastam, hogy ez nem ford dízel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF_2005_.282.0_MZR-CD.29
Az RF 2005 volt a közvetlen elődje ennek az RF 2007 motornak.
És az elődnél ezt írják:
"in contrast to frequently mismatched, absolutely different Ford Duratorq ZSD or PSA DW10 engines"
= ellentétben a gyakori tévhittel, teljesen különböző a ford vagy psa dízelektől

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Sport Plus teszt

Rizsfelfújt - Honda Civic 1.5 teszt

Klasszikus sportautó, japán szamuráj, gyári rizsrakéta. Erősebb turbós benzinesével vallott a Honda Civic 10. generációja, és nagyon bejött.


Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda6 G165 Revolution teszt

Merni kell forgatni - Mazda6 teszt

A Mazda forradalma csöndes, de nem eredménytelen. A frissített 6-os legügyesebb változatát tesztelve nem is értem, miért nem fogy még több.


Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Temérdek vezetéstámogató rendszert kínál alapáron a Volvo új SUV-ja

Itthon mutatkozott az új Volvo XC60

12 órája – Újdonság

Kicsinyített XC90-ként érkezett a Volvo XC60, ráadásul szinte semmiben nem marad el nagytestvérétől. Hajtáskombinációit is örökli, még a 407 lóerős hibrid rendszert is.


Porsche Hungária élménynap a Hungaroringen, SEAT Leon facelift, Amarok V6 menetpróba

Amarokkal a Hungaroringen? Simán!

2 napja – Újdonság

Kaptunk egy elég erős töltetet a Porsche Hungária jelenlegi kínálatából, ráadásul mindezt a Hungaroringen. Hogy mégis mit keresett az Amarok a pályán? Jó kérdés.


5. jubileumi Busexpo Zsámbékon

Talma buszt vezetett, az Iveco újdonságokat villantott

2 napja – Sztori

Mindössze egyetlen napra, elsősorban a buszos szakmának nyitott az 5. jubileumi Busexpo a zsámbéki drivingcamp területén.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MAZDA 6 2.0 CD NÉVRE ÍRVA!

MAZDA 6 2.0 CD NÉVRE Í...

Ár: 1.899.000 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 6 Sport 2.0 CD CE

MAZDA 6 Sport 2.0 CD CE

Ár: 1.220.000 Ft

Évjárat: 2007 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 6 Sport 2.3 GT

MAZDA 6 Sport 2.3 GT

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2006 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/Gáz

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!