0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Keményen az igazi? - Mazda MX-5 RF teszt

Mazda MX-5 RF G160 Revolution Top teszt

Targatető vagy vászontető? Oly mindegy. Egy Mazda MX-5-nél továbbra is a közvetlen vezetési élmény a legfontosabb.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Jelenleg a Mazda MX-5 a legkisebb roadster a piacon, mégis ő nyújtja a legnagyobb élményeket, legyen puha- vagy keménytetős. Most az RF kapja a főszerepet%KA%

Jelenleg a Mazda MX-5 a legkisebb roadster a piacon, mégis ő nyújtja a legnagyobb élményeket, legyen puha- vagy keménytetős. Most az RF kapja a főszerepet

Mazda MX-5-ből sosem elég, valljuk a szerkesztőségben, és valószínűleg bármely benzinvérű sorstársunk osztja a véleményünket. Szerencsére újra és újra van okunk találkozni korunk talán legközvetlenebb utcai élményautójával. Járt nálunk kisebb és nagyobb motorjával is, keménykobakkal viszont most először. Alapból kupésabb a forma, lenyitva targatetős a japán szamuráj, a Retractable Fastback kifejezés után egyszerűen csak RF betűkkel illetik és különböztetik meg a palettában a harmónikatetős társaktól, vagy ahogy szerintem az MX-5 fanok egyetértenek velem, a hagyományos és valódi MX-5 modellektől. Szerencsére kéziváltóval – merthogy az erősebb RF-ből létezik automata, micsoda förtelmes boszorkányság szülhette az ötletet − és vadiúj prémium színében, Machine szürke árnyalatban drifteltük teszteltük az RF-et.

%KA%Iszonyat mérgesek, mégis csipásak a kanyarkövetős ledes fényszórók, alacsonyra húzták a hosszan elnyújtott motorháztetőt%KA%

Iszonyat mérgesek, mégis csipásak a kanyarkövetős ledes fényszórók, alacsonyra húzták a hosszan elnyújtott motorháztetőt

%KA%Öröm elveszni a gyönyörű klasszikus sportautó-vonalakban%KA% %KA%Öröm elveszni a gyönyörű klasszikus sportautó-vonalakban%KA% %KA%Öröm elveszni a gyönyörű klasszikus sportautó-vonalakban%KA%

Öröm elveszni a gyönyörű klasszikus sportautó-vonalakban

%KA%Túlzás nélkül a földön ülünk az MX-5-ben, így könnyen megtapasztalhatjuk, milyen az élet a forgalom alatt. Az RF egyébként 6 milliméterrel magasabb, mint a soft top%KA% %KA%Túlzás nélkül a földön ülünk az MX-5-ben, így könnyen megtapasztalhatjuk, milyen az élet a forgalom alatt. Az RF egyébként 6 milliméterrel magasabb, mint a soft top%KA%

Túlzás nélkül a földön ülünk az MX-5-ben, így könnyen megtapasztalhatjuk, milyen az élet a forgalom alatt. Az RF egyébként 6 milliméterrel magasabb, mint a soft top

Érdekes értekezés lenne, hogy melyik MX-5 számít az igazinak, az előző generáció óta azonban mindenképp együtt kell élni a tudattal, hogy létezik keménytetős változat is. Eddig talán még könnyű is volt megemészteni, azonban most először targatetős kivitelezést vetettek be. Ettől még nem kell leírni, sőt. Cserébe olyan gyönyörű kupéformát alkottak felhúzott tetővel – persze a KODO irányelvet szem előtt tartva –, mint még soha, és amit kívánkozó tekintetek fürkésznek bármerre járunk. Reggel, lehúzott tetővel már más a helyzet. Na akkor nagyon utál minket mindenki, kivéve a többi MX-5 tulaj, akik boldogan integetnek ránk már távolról, természetesen karjukat a tetőn kidugva, mert megtehetik.

Van a búskomor forgalom, meg mi, kiválasztottak az MX-5-ben, kaján vigyorral, mert épp az előbb rúgtuk el egy fényes aszfalttal felkent kanyarban. És amúgy is ma (is) hosszabb úton jöttünk az irodáig.

%KA%Mindenki egyetértett, hogy lehúzott tetővel karcsúbb a ponyvatetős%KA%

Mindenki egyetértett, hogy lehúzott tetővel karcsúbb a ponyvatetős

%KA%Távirányítós autó, nagy antennával. Innen azért megkívánható az RF is%KA%

Távirányítós autó, nagy antennával. Innen azért megkívánható az RF is

Gyári adat szerint 13 másodperc a tető fel-, lehúzás, mi 14-15 másodperc között mértünk a valóságban, már az ablakok felhúzásával együtt, de lehet, hogy csak túl melege volt. Ez az idő pont elég, hogy egy piros lámpánál felhúzzuk a tetőt a középkonzolon diszkréten elhelyezett gombról, de már a gurulást is megkezdhetjük, hiszen 9,5 km/h-ig mozgatható a szerkezet. Az egész folyamatot a fedélzeti komputer képernyőjén is követhetjük egy grafika segítségével, így fejforgatás nélkül látjuk, ha elkészült, de egyébként hangjelzéssel is figyelmeztet.

%KA%Csúcsfelszereltségnél kétárnyalatú a targatető, nyitás közben elég szép műsort rendez%KA%

Csúcsfelszereltségnél kétárnyalatú a targatető, nyitás közben elég szép műsort rendez

%KA%Összetartóak az MX-5 tulajok, fotózásunk alatt is összefutottunk egy sorstárssal, kérdés nélkül benne volt a buliban%KA%

Összetartóak az MX-5 tulajok, fotózásunk alatt is összefutottunk egy sorstárssal, kérdés nélkül benne volt a buliban

A motoros tetőmozgatás nyilván sokkal lassabb folyamat, mint a ponyva magunk mögé dobása, amit saját kezünkkel ennyi idő alatt háromszor, de ha gyorsak vagyunk, akár négyszer megteszünk. Hanyag mozdulattal lepöccinteni a tetőt persze komfortosabb, bár a puhatetős átalakítását sem nevezném munkásnak. Mindez még nem magyarázza a 775 000 forintos felárat. Kell lennie más előnynek is.

%KA%Nagyobb műsort rendez tető hajtogatáskor az RF, viszont olyan lassú, hogy ennyi idő alatt minimum háromszor lenyitjuk a ponyvatetőt. A közreműködésért köszönet Gere Tomi kollégámnak%KA%

Nagyobb műsort rendez tető hajtogatáskor az RF, viszont olyan lassú, hogy ennyi idő alatt minimum háromszor lenyitjuk a ponyvatetőt. A közreműködésért köszönet Gere Tomi kollégámnak

%KA%Amúgy sem figyeljük sűrűn a fogyasztást, akkor legalább a tető mozgását lehessen figyelni a fedélzeti komputeren%KA%

Amúgy sem figyeljük sűrűn a fogyasztást, akkor legalább a tető mozgását lehessen figyelni a fedélzeti komputeren

Van is egyéb pozitív oldala: az első, ami feltűnik, az az elképesztő szélvédelem. A kupola felső része nélkül csak a fejtetőnket suhintja a kellemes nyári szellő, a kabint finoman lehűti, de ami a legjobb, hogy autópályatempónál sem kell hajhullástól tartanunk. Kb. 100 km/h-tól lesz fokozott a szélzaj, tetőállástól függetlenül, felette pedig már fennhangon beszélgetünk a mellettünk ülővel. Kora reggel recseg az egész tetőszerkezet, később azonban, ahogy kimozogta magát, már egy szót sem hallunk. Valószínűleg jobb lesz időjárásvédelemben is, ami fontos, hiszen esőzés után úgy kerülnek elő az MX-5-ösök, mint a hernyók a föld alól. Nem is értem, miért.

%KA%Megtehették volna, hogy elbagatellizálják a fülke kidolgozottságát, hiszen úgysem a kivitelezés miatt vesznek MX-5-öst, a Mazdát mégsem olyan fából faragták%KA%

Megtehették volna, hogy elbagatellizálják a fülke kidolgozottságát, hiszen úgysem a kivitelezés miatt vesznek MX-5-öst, a Mazdát mégsem olyan fából faragták

%KA%Szentségtörés lenne egy MX-5-ben mekis hamburgert majszolni, itt tényleg minden azért született, hogy vezessünk%KA% %KA%Szentségtörés lenne egy MX-5-ben mekis hamburgert majszolni, itt tényleg minden azért született, hogy vezessünk%KA% %KA%Szentségtörés lenne egy MX-5-ben mekis hamburgert majszolni, itt tényleg minden azért született, hogy vezessünk%KA%

Szentségtörés lenne egy MX-5-ben mekis hamburgert majszolni, itt tényleg minden azért született, hogy vezessünk

%KA%Az utastér legnagyobb eltérése a hagyományos MX-5-től maga a tetőnyitó gomb%KA%

Az utastér legnagyobb eltérése a hagyományos MX-5-től maga a tetőnyitó gomb

Nincs benne sok szék, de nem is kell több. Persze széknek túlzás nevezni a félbőr, félvelúr, Bose hangszórós (amiből egyébként 9 is van) Recaro sportüléseket, amik nyáron tapadósnak, de legalább jó tartásúnak bizonyultak. Passzolnak a gokart üléspozícióhoz, az MX-5 jóval a forgalom alatt manőverezik, mint egy idegesítő apró ellenfél egy kosármeccsen, aki folyton átbújik a lábunk alatt. Egy MX-5-be nem beszállunk, hanem belelépünk és magunkra húzzuk. Mégis mindennek van helye, de nem a szemünk előtt. Mi most vezetünk, ne zavarjanak. A Mazda legkisebb modelljében érvényesül leginkább a Jinba ittai elv, tehát a Ló és lovasa filozófia. Nem mintha, bármikor eszünkbe jutna mással foglalkozni, mint a vezetéssel, a Mazda MX-5 folyamatos rezgése és sportos hangjai lekötnek minket, ahogy a far játékossága is.

%KA%Alapként adja a Recaro profi sportüléseit a Revolution Top felszereltség%KA%

Alapként adja a Recaro profi sportüléseit a Revolution Top felszereltség

%KA%Mindössze 3 literrel lett kisebb, így 127 literes a csomagtér, tehát még a komoly tércsökkenést sem vethetjük az RF szemére. Praktikusak az áthelyezhető pohártartók és a rejtett tárolók is%KA% %KA%Mindössze 3 literrel lett kisebb, így 127 literes a csomagtér, tehát még a komoly tércsökkenést sem vethetjük az RF szemére. Praktikusak az áthelyezhető pohártartók és a rejtett tárolók is%KA% %KA%Mindössze 3 literrel lett kisebb, így 127 literes a csomagtér, tehát még a komoly tércsökkenést sem vethetjük az RF szemére. Praktikusak az áthelyezhető pohártartók és a rejtett tárolók is%KA%

Mindössze 3 literrel lett kisebb, így 127 literes a csomagtér, tehát még a komoly tércsökkenést sem vethetjük az RF szemére. Praktikusak az áthelyezhető pohártartók és a rejtett tárolók is

%KA%A start-stopnak segít az i-Eloop akkumulátorvisszatöltés, amit a 7 colos infotainment képernyőn figyelhetünk. Mindez csak a G160-ban érhető el%KA%

A start-stopnak segít az i-Eloop akkumulátorvisszatöltés, amit a 7 colos infotainment képernyőn figyelhetünk. Mindez csak a G160-ban érhető el

A 2,0 literes Skyactiv szívómotor karaktere enyhén szólva is lenyűgöző. A teljesítményleadása egyenletes. Kb. 4000 fordulat/perctől kap egy újabb löketet, majd a 7000-hez közelítve leforog. Ércesen szól, a váltó sír, mint egy Ladában, az egész közvetlen, mint egy versenyautó. 50 extra kiló ide vagy oda, az MX-5 RF túlsúlyosként is könnyedebben és nyugodtabban driftelhető, mint a nagyobb konkurensek. Néha kell neki a fordulat, de nagy gázadásra könnyen megvan a koppkereszt. Ha már elforogtak a kerekek, a sperrdiffinek köszönhetően mintha sínre rakták volna, elég a gázzal játszani. Arra az ívre tehetjük, ami nekünk tetszik, és onnan már nehéz is kizökkenteni.

%KA%Erősebbik, 160 lovas szívómotorja dolgozott a motortérben, amihez gondolkodás nélkül jár a sperr is. Épp annyira viszi az MX-5-öt, hogy élmény legyen minden centi, de nem harapja le a fejünket. És a hangja...%KA%

Erősebbik, 160 lovas szívómotorja dolgozott a motortérben, amihez gondolkodás nélkül jár a sperr is. Épp annyira viszi az MX-5-öt, hogy élmény legyen minden centi, de nem harapja le a fejünket. És a hangja...

%KA%A Revolution Top felszereltségnek köszönhetően toronymerevítő és Bilstein lengécsillapítók gondoskodtak a megfelelő úttartásról%KA%

A Revolution Top felszereltségnek köszönhetően toronymerevítő és Bilstein lengécsillapítók gondoskodtak a megfelelő úttartásról

Mindez persze munkás, tekerni kell azt a méretes volánt, a fokozatokat is keményen be kell nyomni a helyére, de pont ez adja meg az irányítás ízét. No meg az, hogy a kormánymű minden apró mozdulatra azonnal reagál, a váltó pedig olyan rövid úton és precízen kapcsolható, hogy a Mustang kézijével verseng. Aztán tankolás után jön a végső hanyattesés. És nem a bitang számlák miatt, ahogy a legtöbb sportautónál, de nem ám. Az igen vegyes, autópályázós, néha dugóban ülős, nem ritkán driftelős, szabadon autókázós, majd szerpentinezős tesztátlag több mint 500 kilométerre 6,7 liter/100 km lett, ami mindössze egyetlen tizeddel marad el a gyári ígért értéktől. Ha nem ezt ígérnék, akkor is elképesztő lenne ez a szám, hiszen élményben többször ennyit ad.

%KA%Bridgestone Potenza S001 abroncsok feszülnek a 17 colos szürke felniken. Egy cserét is megéltünk közösen, friss gumikon a tapadás is pazar, nagyot lehet vele autózni%KA% %KA%Bridgestone Potenza S001 abroncsok feszülnek a 17 colos szürke felniken. Egy cserét is megéltünk közösen, friss gumikon a tapadás is pazar, nagyot lehet vele autózni%KA%

Bridgestone Potenza S001 abroncsok feszülnek a 17 colos szürke felniken. Egy cserét is megéltünk közösen, friss gumikon a tapadás is pazar, nagyot lehet vele autózni

%KA%Együtt élünk, együtt lélegzünk egy MX-5-tel. Kihalófélben vannak az ennyire közvetlen sportautók%KA%

Együtt élünk, együtt lélegzünk egy MX-5-tel. Kihalófélben vannak az ennyire közvetlen sportautók

A 160 lovas, erősebb változat egyébként nagyobb féktárcsákat és feszesebb Bilstein lengéscsillapítókat is kap, ennek ellenére nem fájóan kemény a futása. Az úttartása elképesztő, nagyot lehet vele szerpentinezni, főleg friss gumikon, amiket előttünk szereltek fel, így legalább kicsit a kerekek mögé is láthattunk. Állítólag 50-50 a tömegelosztás aránya, ráadásul a farban ülünk, ahol hajt, így még inkább érezhetjük, hogy mi történik alattunk. Ez a maximális gokartérzés, nem, amit a Mini nyújt.

%KA%Nem kell nagy tempó az élvezetekhez...%KA%

Nem kell nagy tempó az élvezetekhez...

%KA%...értsük ezt bárhogyan is%KA%

...értsük ezt bárhogyan is

%KA%Ebből a szögből kollégám szerint baseball sapka formájú%KA%

Ebből a szögből kollégám szerint baseball sapka formájú

Az RF felára 775 000 forint és élből az Attraction felszereltséggel kezd. Ezen kívül valamivel nehezebb is, a tetőnyitás pedig lassabb. A kupéforma, valamint a keménytető adta kényelem és biztonságérzet így is eladhatja. A mi fullon-full tesztalanyunk 9 514 900 Ft. Drága? Az ég világon senkit sem érdekel. Aki az őszinte, közvetlen autózást keresi, úgyis az MX-5-öst fogja választani, legyen az puha-, vagy keménytetős. Bár valószínűleg inkább puha lesz az.

%KA%Imádni való a Mazda mentalitása, és hogy képesek a mai világban egy olyan apró sportautót gyártani, ami csakis a vezetés öröméért van%KA%

Imádni való a Mazda mentalitása, és hogy képesek a mai világban egy olyan apró sportautót gyártani, ami csakis a vezetés öröméért van

Értékelés

Pozitív
Kipörgetésre éhező, sportos orkánú, takarékos szívómotor, közvetlen vezethetőség, könnyed drift tudás, jobb zaj- és szélvédelem, a legjobb kéziváltó evör
Negatív
A puhatetőshöz képest többlet súly, lassú tetőmotor, felár. Egyébként meg mi rosszat lehetne elmondani egy MX-5-ről?

Árak

Tesztmodell alapára 8 854 900 Ft (2017. augusztus 30.)
Tesztmodell ára 9 514 900 Ft (2017. augusztus 30.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3915 mm
Szélesség: 1735 mm
Magasság: 1236 mm
Saját tömeg: 1055 kg
Össztömeg: 1305 kg
Terhelhetőség: 250 kg
Tengelytáv: 2310 mm
Karosszéria-kivitel: roadster
Csomagtér: 127 liter
Belső szélesség elöl: 1420 mm
Belmagasság elöl: 900 mm
Ülőlap hossza elöl: 550 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1460 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 960 mm
Csomagtér magassága: 270-460 mm
Csomagtér hossza: 540 mm
Raktérnyílás szélessége: 800 mm
Raktérnyílás magassága: 350 mm

Motor és váltó

Motor: Benzines
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 6 sebességes kézi
Nyomaték: 200 Nm 4600 1/min-nél
Teljesítmény: 118 kW (160 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 215 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 7,5 s
CO2-kibocsátás: 154 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,7 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 70 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Autós túraötletek Budapest közelében - a vezetés élményéért

Ha autós túra, akkor ma a Transzfogarasi út, meg persze az Alpok jut a legtöbbek eszébe, pedig...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (10 db)

meleagris írta: 3 hete
zold írta: 3 hete

Az a furcsa, hogy a "hanyatló nyugaton" ez a tipikus (elő)nyugdíjas autó. Fiatalok még karrierrel és családalapítással vannak elfogallva, előtte meg jó ha az öreg Polo/Golf belefér nekik. 50 éves korukra viszont beértek anyagilag, a gyerkőcök is már sínen vannak (lásd előző pont), a hétvégéken pedig irány a hegyek és elő a kis MX5öst vagy a Z3-ast.



Szóval leggyakrabban ilyen 50-es párokat látok Mx5-ösben. És általában vagy ilyen "gondtalan" kabrió vagy valami haladóbb szintű oldtimer, de nemrég láttam olyan házat hol mindkettő volt (NB és egy valami tényleg régi Citroen) :) .


Ha nem is "tipikus" elönyugdijas auto, azert valoban jellemzöen nem a nagyon fiatal, vagy nagyon öreg korosztaly kedvence. Inkabb azt mondanam, hogy 45-60-ig korosztalyra jellemzö, akar egyedüllalokra, akar parokra.
Nagyon gyakran latok peldaul nyugdijas mamikat a Porsche különbözö modelljeiben, gyakran kabrio valtozatokban is...
de azert, ha megteheti, beleül a fiatalabb generacio is...
En is megtennem...ha belefernek, meg tudnek ra penzt költeni...
A multkor a Fiat modelljeben ültem, hat tenyleg eleg passzentos, bar talan meg kibirhato, rövid utakra mindenkeppen! :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hete

Az a furcsa, hogy a "hanyatló nyugaton" ez a tipikus (elő)nyugdíjas autó. Fiatalok még karrierrel és családalapítással vannak elfogallva, előtte meg jó ha az öreg Polo/Golf belefér nekik. 50 éves korukra viszont beértek anyagilag, a gyerkőcök is már sínen vannak (lásd előző pont), a hétvégéken pedig irány a hegyek és elő a kis MX5öst vagy a Z3-ast.

Szóval leggyakrabban ilyen 50-es párokat látok Mx5-ösben. És általában vagy ilyen "gondtalan" kabrió vagy valami haladóbb szintű oldtimer, de nemrég láttam olyan házat hol mindkettő volt (NB és egy valami tényleg régi Citroen) :) .

A válaszoláshoz belépés szükséges
hioz írta: 3 hete
Mx-5 tulaj írta: 3 hete

A cikkben ecsetelt "reggeli utálatot" tapasztaltam, egy Polo-s nő azon pörgött, hogy sapka volt rajtam lenyitott tetővel, aztán jött a körforgalom és kissé lemaradt... :-)



Emellett az összes kutas, apuka, rendőr ecseteli, hogy ő is akart/akar ilyet venni és a) mekkora jó lesz b) rájött, hogy ilyet csak nemi identitásukban kérdőjeles egyének vesznek és hát ő inkább maradt a 20 éves német rom bmw-nél vagy bármely random tömegautónál (nem mintha mx5 nem lenne az:)). Ez egy ilyen biznisz, "diverz helyeken" meg miután kiderül, hogy ilyet hajt az ember, a második mondatba nem árt, ha beleszövi az ember, hogy van barátnője, mielőtt Jürgen elkezd érdeklődni.:D Na nem mintha bármely karakteresebb autónál más lenne a helyzet, a "szakértők" mindig megtalálják az embert.:)


Előzmények megtekintése

Elvileg szeptemberben megint megkapom egy hosszú hétvégére; ha így lesz, majd figyelek és gyűjtöm a tapasztalatokat! De leginkább élvezem a vezetést! :-)

E néhány napban több volt a pozitívum: SUV-ból mutogató kisgyerek, vidám tulajok + persze a bónusz: kiderült, hogy "pusztítóan" jóképű vagyok, legalábbis a kocsikból vigyorgó nők, lámpánál / zebránál történő csaj-reakciók alapján... :-)))

Úgy láttam, azért nagy utálatot nem szül a kocsi, megnézegetik, látszik nem kell hozzá lottóötös; forgalomban nyugisan elvoltam, így az esetleges provokátorok is láthatták, hogy rájuk se bagózok.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 3 hete
hioz írta: 3 hete

1 hétig volt nálam egy 1,8-as NC, elég súlyosan fertőző műfaj... :-) Az NC talán jobban is tetszik, mint az új modellek, bár nem lenne erőszak, ha bármelyikbe bele kellene ülni...



Vékony vagyok (181 cm / 73 kg), ezért elfértem benne, de teljesen egyértelmű, hogy némi "bővítés" ráférne a kocsira.



A cikkben ecsetelt "reggeli utálatot" tapasztaltam, egy Polo-s nő azon pörgött, hogy sapka volt rajtam lenyitott tetővel, aztán jött a körforgalom és kissé lemaradt... :-)


Előzmények megtekintése

A cikkben ecsetelt "reggeli utálatot" tapasztaltam, egy Polo-s nő azon pörgött, hogy sapka volt rajtam lenyitott tetővel, aztán jött a körforgalom és kissé lemaradt... :-)

Emellett az összes kutas, apuka, rendőr ecseteli, hogy ő is akart/akar ilyet venni és a) mekkora jó lesz b) rájött, hogy ilyet csak nemi identitásukban kérdőjeles egyének vesznek és hát ő inkább maradt a 20 éves német rom bmw-nél vagy bármely random tömegautónál (nem mintha mx5 nem lenne az:)). Ez egy ilyen biznisz, "diverz helyeken" meg miután kiderül, hogy ilyet hajt az ember, a második mondatba nem árt, ha beleszövi az ember, hogy van barátnője, mielőtt Jürgen elkezd érdeklődni.:D Na nem mintha bármely karakteresebb autónál más lenne a helyzet, a "szakértők" mindig megtalálják az embert.:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
hioz írta: 3 hete

1 hétig volt nálam egy 1,8-as NC, elég súlyosan fertőző műfaj... :-) Az NC talán jobban is tetszik, mint az új modellek, bár nem lenne erőszak, ha bármelyikbe bele kellene ülni...

Vékony vagyok (181 cm / 73 kg), ezért elfértem benne, de teljesen egyértelmű, hogy némi "bővítés" ráférne a kocsira.

A cikkben ecsetelt "reggeli utálatot" tapasztaltam, egy Polo-s nő azon pörgött, hogy sapka volt rajtam lenyitott tetővel, aztán jött a körforgalom és kissé lemaradt... :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 3 hete
zold írta: 4 hete

A sokadik képen szereplő NB személyes kedvencem, azzal a bézs belsővel és fakormánnyal valódi hommage a brit roadstereknek (bár valahol maga az MX5 is az). Kár hogy a Mazda nem ad ki többet ilyen változatokat, ahogy olvasom, a sorszámozott NB Memories változatok elég nagy megbecsülésnek örvendenek. Persze az is igaz hogy az NC-vel a Mazda inkább modernre, míg ezzel az MD-vel már egyenesen futurisztikusra vette a formai koncepciót, a fakormány elég furcsán hatna benne.



Az biztos hogy az összes MX5 rém passzentos, de az a helyzet, hogy ennek is köszönheti, hogy nincs igazi konkurense, olyan ez, mint amikor a boxoló felhizlalja magát nagyobb súlycsoportba. Ott várná a Boxter és az SLK (vagy mi most a neve), így meg zavartalanul portyázik a mélynövésű és karcsú és/vagy klausztrofóbiától nem szenvedő vevők között. :)


Hát azért a jelenlegi méretében is simán lehetne egy csomó helyet nyerni benne, ha akarnának. NC esetében pl. kb. hat-hét centit csak azon buktak, hogy az ülőlap túl magasra volt emelve, illetve a sofőr feje felett vitték át közvetlenül a merevítést. De szintén sokat segíteni egy tengelyirányban állítható kormány is. Vagy gt86 mintájára a "csúcsos" tető (lásd rf, csak ott sikerült elcseszni).

Gyakorlatilag nulla változtatással meg lehetne ezeket oldani, anélkül, hogy a kocsihoz érdemben nyúlni kéne. Btw, a legviccesebb az volt, amikor az usa nd bemutatójára kihívtak egy miniatűr amerikai Mazda mérnököt és ott volt a háttérben egy normál méretű társa. Majd az egyik újságíró megkérdezte, hogy végre egy átlag ember belefér e a kocsiba. Erre a pici mérnök mondta, hogy hát ő simán belefér és nyilván jinbai ittai, stb., majd az újságíró visszakérdezett, hogy és a társa egyáltalán bele tudott ülni fejlesztés során. Az arc, amit a két mérnök vágott mindent elmondott.:D

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 4 hete

A sokadik képen szereplő NB személyes kedvencem, azzal a bézs belsővel és fakormánnyal valódi hommage a brit roadstereknek (bár valahol maga az MX5 is az). Kár hogy a Mazda nem ad ki többet ilyen változatokat, ahogy olvasom, a sorszámozott NB Memories változatok elég nagy megbecsülésnek örvendenek. Persze az is igaz hogy az NC-vel a Mazda inkább modernre, míg ezzel az MD-vel már egyenesen futurisztikusra vette a formai koncepciót, a fakormány elég furcsán hatna benne.

Az biztos hogy az összes MX5 rém passzentos, de az a helyzet, hogy ennek is köszönheti, hogy nincs igazi konkurense, olyan ez, mint amikor a boxoló felhizlalja magát nagyobb súlycsoportba. Ott várná a Boxter és az SLK (vagy mi most a neve), így meg zavartalanul portyázik a mélynövésű és karcsú és/vagy klausztrofóbiától nem szenvedő vevők között. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
kaktuszbónusz írta: 4 hete

Tényleg így van, múltkor néztem egyet egy márkakereskedésben, fura volt. Minden dimenziójában kicsi, olyan, mint egy matchbox. 1.3-as szorzóval tökéletes lenne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 4 hete
jack black írta: 4 hete

Lehetne belőle felnőtt férfire való méret is...


A vicc, hogy már a fórumok azt találgatják, hogy meddig kell az eladásoknak bezuhanni, hogy ezt a japánok is észrevegyék. Eredetileg arról volt szó, hogy majd az rf-nél végre lesz legalább fejtér, erre kisebb belül... De legalább a kormány sem állítható még mindig tengelyirányban. Végül is, így kell kilőni a potenciális vásárlók felét. Okos... Na sebaj, addig lehet youtube video-n magyarázni a bizonyítványt.:D (https://www.youtube.com/watch?v=Y4C3laCcDGY)

A válaszoláshoz belépés szükséges
jack black írta: 4 hete

Lehetne belőle felnőtt férfire való méret is...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda6 G165 Revolution teszt

Merni kell forgatni - Mazda6 teszt

A Mazda forradalma csöndes, de nem eredménytelen. A frissített 6-os legügyesebb változatát tesztelve nem is értem, miért nem fogy még több.


Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

10 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

Tegnap – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

Tegnap – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MAZDA MX-5 RF 2.0i G160 Revolution Egyedi ajánlatok!

MAZDA MX-5 RF 2.0i G16...

Ár: 8.854.900 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

MAZDA MX-5 1.6i 16V Soft Top NB

MAZDA MX-5 1.6i 16V So...

Ár: 850.000 Ft

Évjárat: 1999 / 3

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

MAZDA MX-5 2.0i 16V Revolution EU5

MAZDA MX-5 2.0i 16V Re...

Ár: 5.850.000 Ft

Évjárat: 2014 / 6

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!