Európa vagy Japán? Ford Kuga FHEV vagy Toyota RAV4 Hybrid?

Melyik a jobb? Ford Kuga FHEV vs. Toyota RAV4 Hybrid összevetés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén megérkezett az "öntöltő" hibrid hajtáslánc a Ford Kuga kínálatába is. Megnéztük, mit tud, ha mellé állítjuk a kategória etalonjának számító Toyota RAV4 Hybridet.

Plug-in Hybrid változatával már tavaly óta kapható az aktuális Ford Kuga, de amellett, hogy benzines és dízel is van belőle (lágy hibridként), idén az "öntöltő" is befutott még a kínálatába. A kategória etalonja nyilván a világ legnagyobb példányszámban eladott szabadidő-autójának számító Toyota RAV4, ami ma már zömében hibridként fut. Hogy a Toyota megkerülhetetlen a hibridek terén, azt jelzi az is, hogy a Ford gyakorlatilag az ő hajtáslánc-elvüket vette át, persze különbségek azért bőven adódnak. Kívülről és utasterükkel például teljesen eltérők a tesztautók, vagyis a Kuga és a RAV4, de a lemezek alatt is találunk azért különbséget bőséggel.
Ford Kuga FHEV vs. Toyota RAV4 Hybrid - külső méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Ford Kuga FHEV 4629 1883 1680 2710 411-581-1481
Toyota RAV4 Hybrid 4600 1855 1685 2690 580-1690
Hirdetés
Elvében azonos csak a két benzinmotor, azaz szívó benzinesek és Atkinson ciklusúak. Mindössze 1 köbcenti lökettérfogat-eltérésük nem mérési hiba, a két egység teljesen különböző, a Toyotáé hosszabb löketű és nagyobb teljesítményű. A villanymotorok kapcsán más a sorrend, a Ford 125, a Toyota 120 lóerőset ad, persze rendszerteljesítmény kapcsán ismét a Toyota győzedelmeskedik, 218 lóerőt állít szembe 190-nel, ami jelentős különbség. A villanymotor mindkét modellnél az e-CVT osztóműben kapott helyet, de alapvető eltérés, hogy ha összkerékhajtást is szeretnénk, a Ford 700 ezer forintos felárral egy elektronikusan vezérelt mechanikus rendszert kínál, a Toyota pedig 800 ezer forintért egy 54 lóerős, 121 Nm nyomatékú hátsó villanymotort, azaz mechanikus kapcsolat nélküli összkerékhajtást, ami a mozgási energia hasznosításában, azaz a villanymotorokat tápláló akkumulátor töltésében is hasznos. Eltérőek az akkumulátorok is, a RAV4 a Priusokban sokat bizonyított NiMH rendszerűt alkalmazza még, a Ford már lítium-ionosat, a gyakorlatban azonban nemigen érezhető ennek kapcsán különbség. Ami viszont érezhető, az a 190 vs. 218 lóerős rendszerteljesítmény, a RAV4 érezhetően élénkebben mozog, katalógus szerint is kereken 1 másodperccel jobban gyorsul 100-ra, de minden esetben jobb a gázreakció. Sőt, az egész autó sokkal sportosabb vezethetőségű. Bár a RAV4 a magasabb - kőkemény 0,5 centivel - üléspozíciója alacsonyabb, a műfajhoz mérten a RAV4 sokkal inkább driver's car, míg a Kuga inkább csak egy kellemes közlekedési eszköz. Ez persze leginkább csak akkor tűnik fel, ha a két autót egymás után próbáljuk, a Kuga is nagyon kellemes, jól dolgozik benne a hibridrendszer, alapvetően csendes, csak a RAV4 még jobb, kormányzása is több visszajelzést adó.
Hirdetés
Formájával nagyobbnak, macsósabbnak tűnik a RAV4, pedig csak a már említett magasságával növi túl a Kugát. Viszont jelentősebb túlnyúlásaival, kiegyenesített kerékjárati íveivel sokkal inkább terepjárós, mint a kerekded Kuga. Mivel mindkét tesztautó igen gazdag ellátmánnyal, a Kuga a Vignale csúcsverzióval, a RAV4 Selection kivitelben érkezett a tesztre, mindkettejüknél elektronika emeli a csomagtérajtót, igaz egyikben sem túl gyorsan. A Kuga Vignale ugyebár a tényleg exkluzív vonal lenne, ezt mutatja a csomagtérajtajára és első sárvédőire, valamint a Windsor bőr kárpitos ülésekre helyezett Vignale felirat is. Ugyanakkor a Selection kivitelű, kék cérnával varrott bőrüléses RAV4 csöppet sem tűnik szerényebbnek nála. Belterének formavilága egyszerűbb, de maga a minőség csöppet sem rosszabb, sőt. Ha az ajtókárpitokat vetjük össze, már elöl is jobb a RAV4, majd a hátsókkal egyértelműen győzedelmeskedik.
Ford Kuga FHEV vs. Toyota RAV4 Hybrid - belső méretek (mm)
Ford Kuga FHEV Toyota RAV4 Hybrid
Belső szélesség elöl 1500 1520
Belső szélesség hátul 1440 1510
Belmagasság elöl 910-960 920-990
Belmagasság hátul 960 1000
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött 300 295
Ülőlap hossza elöl 505 495
Ülőlap hossza hátul 470 490
Csomagtér maximális szélessége 1280 1330
Csomagtér szélessége a kerékdobok között 1060 1000
Csomagtér magassága 410-700 420-790
Csomagtér hossza 820 950
Csomagtér hossza üléshajtással 1700 1870
Raktérnyílás szélessége 1090 1090
Raktérnyílás magassága 830 890
Csomagtér-küszöb magassága 0 0
Rakodóperem magassága 710 700
Hirdetés
A RAV4-ben nem csak az üléspozíció jobb, az ülések tartása is, még úgy is, hogy a Kuga első ülőlapjai hajszálnyit hosszabbak, ellenben Vignale-hagyomány szerint gyakorlatilag oldaltartás nélküliek. Hátul szerényebbek a különbségek, mindkét modellben kapunk támlaállítási lehetőséget és légbeömlőket is, a Kugában a szélső helyekre fűtést is. Egységesen hatalmasak a lábterek, minimális többlettel a Kugáé a jobb, amit a Ford alighanem joggal hirdet kategóriabajnokként. Csomagtér tekintetében viszont nagyot előz a Toyota, alaphelyzetben és ülésdöntéssel is érezhetően hosszabb és főként magasabb rakteret kínál, így nála 580 literes az alapméret, míg a Kugában 411, ami az ülésvariával toldható ugyan teljes támladöntés nélkül is 581-re, de úgy kevéssé fognak kényelmesen utazni a hátsó utasok.
Ford Kuga FHEV vs. Toyota RAV4 Hybrid - műszaki adatok, árak
Ford Kuga FHEV Vignale Toyota RAV4 Hybrid
Hajtás benzines/elektromos hibrid
Emissziós norma Euro 6d Temp Euro 6d
Hengerűrtartalom [cm3] 2488 2487
Hengerek/szelepek száma 4/16
Rendszerteljesítmény [LE] 190 218
Nyomaték [Nm] 230 221
Váltófajta/-fokozat e-CVT
Gyorsulás 0-100 km/h 9,1 8,1
Végsebesség [km/h] 196 180
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,5-5,8 5,6-5,9
Tesztfogyasztás [l/100 km] 5,7 5,6
CO2-kibocsátás [g/km] 125 126-133
Saját tömeg [kg] 1700 1630
Megengedett össztömeg [kg] 2215 2135
Fékezetlen/fékezett vontatási kapacitás [kg] 700/1600 750/800
Tesztautó listaára [Ft] 13 160 000 13 340 000
Szóval a RAV4 tágasabb és élénkebb, de a hibrideknél sok vásárló számára kardinális kérdés a fogyasztás is, ami kapcsán a WLTP érték nagyon-nagyon hasonló, ezért aztán kíváncsiak voltunk, mit fognak tudni akkor, ha elvisszük őket egy közös körre. Annak érdekében, hogy kizárjuk a sofőrkülönbségeket, azon túl, hogy a tesztet hasonló vezetési stílussal hajtottuk végre, a kör felénél cseréltünk. Végül meglepően hasonló fogyasztási értékeket kaptunk: a Kuga, 5,7, a RAV4 5,6 l/100 km fogyasztást mutatott. Fontos infó, hogy mindezt úgy, hogy mindkét autóval mentünk 130 km/órával autópályán, a dinamikus fotózások is megizzasztották az autókat, szóval ennél simán lehet kedvezőbbet is elérni, ugyanakkor a dinamikai értékeket, a méreteket és a tömegeket figyelembe véve ezek szenzációsan jó értékek. Ne feledjük, mindkét autón 18 colos kerekek voltak, SUV létükre persze ezekkel is jó csillapítást adnak. Ha a költségeket nézzük, a Kuga FHEV Vignale olcsóbb, mint a RAV4 Selection. Ám érdemes összevetni a felszereltségüket, ugyanis a RAV4 nem csak nagyobb teljesítményt és jobb menetdinamikát, hanem jobb technikai ellátmányt is ad. Nem csak hozzá, az összes RAV4-hez alapáras az aktív sávtartó és a távolságtartós tempomat, míg ezekért a Fordnál még a Vignale esetén is külön kell fizetni. Így aztán, ha azonos ellátmányt áhítunk, már nem a Ford lesz az olcsóbb, legalábbis listaáron. A végső ügyfélár már sok dolog függvénye, mindkét márkánál léteznek - ilyen árszintek mellett - milliós kedvezmények, így nehéz ítéletet mondani. Az viszont biztos, hogy a RAV4 erősebb, fürgébb, mégis takarékosabb, csomagtere érezhetően tágasabb. Viszont "japánautóbb", a Ford full digitális műszerblokkja és jobb felbontású, igaz magyarul nem tudó kijelzője naprakészebb, modernebb hatású, viszont én például annak a tekerős váltó előválasztóját messze nem szeretem annyira, mint a Toyota hagyományosát, ami persze még mindig nem olyan frankó, mint a Prius-féle joystick. Ezek persze már ízlésbeli különbségek, mindkét SUV jó választás hibridként, városi, országúti távokon étvágyuk 4 liter alá is bevihető, ugyanakkor autópályán is jól használhatók, reálisan simán hoznak dízeles, akár 900-1000 kilométeres hatótávot. Én tuti inkább a Toyotát választanám, de simán lehet olyan környezet és leginkább ajánlat, amivel a Ford kerül ki győztesen. Aki ilyesmi SUV-t venne, próbálja ki őket és kérjen egy ajánlatot, rosszul egyikkel sem fog járni.
Hirdetés
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.06.17. at 09:03
    Permalink

    Röhej… már maga az összehasonlítás is sértő a Toyota felé, hogy nem egy méltó “ellenfelet” valasztottak neki, hanem egy ilyen hulladék fordot.

    A Ford márka egy hulladék.
    Az összes nyavajájával, a vizesedő, önmagát rothasztó alváz burkolatával(mondeo) , a kigyulladó, 20x visszahívott ecoboost motorjaival, úgy ahogy van, egy kbszott nagy nulla a márka.

  • 2021.06.17. at 17:15
    Permalink

    A Hyundai Tucson öntöltősével kéne összehasonlítani, hogy a trónkövetelő versenyben van-e a RAV4-el szemben? Két fullos verziót összeereszteni..ez a Ford nem volt esélyes.

Vélemény, hozzászólás?