0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Így spórolnak a gazdagok: Mercedes C 220 CDI teszt 

Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEfficiency Automata teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A C-osztály a legkisebb Mercedes-limuzin, a 220 CDI pedig kínálatának legtakarékosabbja, 7 fokozatú automata váltójával és árával azonban komolyabb autókat idéz.

Teszt
Műszaki adatok

Míg a C-osztály frissítése a LED-es, a lökhárító szélső légbeömlőibe tett menetfényről ismerhető fel, a sportos Avantgarde-kivitelt a hűtőmaszk-közepi, hatalmas csillag azonosítja. Utóbbi hatásos erőfitogtató eszköz, autópályán mindenki iszkol a szabályos tempóval haladó C elől is

Míg a C-osztály frissítése a LED-es, a lökhárító szélső légbeömlőibe tett menetfényről ismerhető fel, a sportos Avantgarde-kivitelt a hűtőmaszk-közepi, hatalmas csillag azonosítja. Utóbbi hatásos erőfitogtató eszköz, autópályán mindenki iszkol a szabályos tempóval haladó C elől is

Sem a megjelenésre, sem az átláthatóságra nem lehet panasz, a szimpla kipufogóvég jelzi, hogy csak négyhengeres motorral szerelt verzióval van dolgunk

Sem a megjelenésre, sem az átláthatóságra nem lehet panasz, a szimpla kipufogóvég jelzi, hogy csak négyhengeres motorral szerelt verzióval van dolgunk

Négy év alatt több mint 1 millió példányban kelt el a W204 gyári kódot viselő C-osztályos Mercedes, ám a frissítést nem kerülhette el. Idén tavasszal kés alá került, persze nem kórboncnoknál, hanem csak plasztikai sebésznél. Megjelent a LED-es menetfény elöl, valamint a lökhárítók is változtak, de leginkább belül vannak újdonságok. Feltűnően friss a műszerfal − persze csak a frissítés előtti C-hez képest, egyébként ismerős. Leginkább az E-ből dereng a kép, de vonalaival a Mercedes 80-as, 90-es évekbeli modelljeire is emlékeztet. Hasonló érzéseket kelt a külső is, noha a 2007-ben megjelent W204 célkitűzése volt, hogy a Mercedes átlagvásárlóinál fiatalabb korosztályt szólítson meg, a forma erőteljesen konzervatív, már-már nagypapás.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Van viszont újdonságként temérdek modern kütyü, például távolságtartós tempomat, valamint Google-alapú navigáció is – opcióként. A „csupán” két millió forintnyi, azaz a vételár 20 százalékát kitevő extrával megtoldott tesztautóba ezen tételek már nem fértek bele, s meg kell hagyni, a vezetett példány extrasorából az utastérben nem érezni sokat. A C 220 CDI BlueEfficiency 10,3 millió forintos vételárához mérten kissé mosolyogtató, hogy az első ülések fűtéséért 116 250 forintot kell fizetni, a csomagtér kulcsról nyitása jelképes, de 18,75 ezer forintos extra. Beltéri extraként még a 213,75 ezer forintos, háromzónás légkondi, a 28,75 ezer forintos velúr lábszőnyeg, valamint a 18,75 ezer forintos, automata gyerekülés-felismerő, illetve a vészhelyzetben a biztonsági felszereléseket készenlétbe helyező, 120 ezer forintos Pre-Safe elektronika említhető. De ennyi, alapvetően úgy érezzük, mintha csak egy tisztességes, de alaphoz közeli felszereltségű, szűk középkategóriás modellben ülnénk.

Műszerfalával az E-osztályhoz húz, az Avantgarde háromküllős kormánykerekével a CLS-t idézi a C-osztály. Az első helykínálat − főként széltében − nem a középkategóriához méltó

Műszerfalával az E-osztályhoz húz, az Avantgarde háromküllős kormánykerekével a CLS-t idézi a C-osztály. Az első helykínálat − főként széltében − nem a középkategóriához méltó

Alapáron nincs navigáció, de még a 12 millió forintos tesztautóba se jutott

Alapáron nincs navigáció, de még a 12 millió forintos tesztautóba se jutott

Nem akarjuk nagyon leszólni a C-t, de meg kell jegyezni, a középkategóriához mérni a C-t szinte jóindulat, elöl ugyanis szűknek tűnik. Mindez nem csupán megérzés, a beltér méretei elöl még egy Ford Focushoz mérten is alulmaradnak, hátul pedig a középkategória – mondjuk az élvonalbeli Mondeo – ma jóval többet ad. Itt is el lehet férni, de azért érezzük, hogy a Merci belépő négyajtósában ülünk. Jó pont, hogy az ülések extrém széles tartományban állíthatók, így a magasabb sofőrök is kellemes vezetési pozíciót tudnak állítani, de hátul átlagtermet felett már szűkös a helykínálat és a vaskos kardánalagút miatt az is egyértelmű, hogy a hátsó pad két felnőttre méretezett csak. Az ülések korrektek, hosszútávon is kényelmesek, az ülésfűtés izmos és gyors, a fedélzeti elektronikák könnyen kezelhetők. Noha az anyagválasztásból a vak szemmel tapogatók meg nem mondanák, hogy prémiumautóban ülnek, az összeszerelésen érezni, hogy van alapja a Mercedes nimbuszának, rossz úton sincs egy fikarcnyi zörgés.

El lehet férni, de a C-osztály helykínálata ma már inkább az alsó-, mint a normál középkategóriához közeli El lehet férni, de a C-osztály helykínálata ma már inkább az alsó-, mint a normál középkategóriához közeli

El lehet férni, de a C-osztály helykínálata ma már inkább az alsó-, mint a normál középkategóriához közeli

Sok kicsi rekeszt ad az utastér, de fél literesnél nagyobb palacknak már nincs helye

Sok kicsi rekeszt ad az utastér, de fél literesnél nagyobb palacknak már nincs helye

Talán a csomagtéren látszik leginkább, hogy a C-osztályt már úriembereknek tervezték, olyanoknak, akik nem koszolják be kezüket bútorok, esetleg létra vagy egyéb , 1 méternél hosszabb tárgy szállításával. A hátsó ülés ugyanis alapáron nem dönthető és így 1 méternél hosszabb pakk egyáltalán nem tehető a csomagtérbe. Ha valaki esetleg lapra szerelt kisbútort, mondjuk komódot szállítana haza, kénytelen a kartondobozt a hátsó ülésre tenni – ott legalább beállíthatja, hogy milyen hőmérsékletű levegő fújjon rá. Ha csak normál pakk szállítása a feladat, a 475 literes csomagtér jól szolgál, 1 méteres hossza és legkeskenyebb pontján is 92 centiméteres szélessége a középkategóriában jó érték, továbbá jó hír, hogy ha csak virsli méretben, de pótkerék is jár a C-hez, így defekt esetén nem kell javítószettel vesződni.

Menet közben meggyőző a C-osztály: csendes, takarékos és erőteljes, valamint futóműve is eltalált

Menet közben meggyőző a C-osztály: csendes, takarékos és erőteljes, valamint futóműve is eltalált

Már az Avantgarde lökhárítója is kellően sportos, opcióként pedig lehet kérni AMG-csomagot is. Nem érdemes, helyette sokkal inkább megéri a mindig jó fényű, mintegy fél millió forintos, adaptív, automata reflektorral szerelt xenonfényszóró

Már az Avantgarde lökhárítója is kellően sportos, opcióként pedig lehet kérni AMG-csomagot is. Nem érdemes, helyette sokkal inkább megéri a mindig jó fényű, mintegy fél millió forintos, adaptív, automata reflektorral szerelt xenonfényszóró

Álló helyzetben tehát nem kifejezetten meggyőző a C, s sokat a motor elindítása sem javít az összképen, a 2,1 literes négyhengeres gázolajos halkan, csekély rezonanciával, de azért érezhetően dízelesen jár. Ha azonban elindulunk, rögtön szerethetővé válik a C 220 CDI. Már alacsony fordulatról is jól húz a 170 lóerős teljesítményét széles, 3000-4200 1/perc között hozó és már 1400 1/perctől 400 Newtonmétert termelő dízel. A 7 fokozatú automata váltó nagyon adaptív, nyugodt gázpedáltaposásnál hamar felkapcsol, ha nyomjuk a gázt, akkor forgatja rendesen a dízelt, s ezáltal igen komoly menetdinamika, akár 8,1 másodperces 100 km/órára gyorsulás is elérhető. Városban is jó a C-vel menni, stop-start rendszere még a kora-téli hidegben is szinte mindig megállítja, majd kellően gyorsan indítja újra a motort. A csillagos szedán igazi terepe egyértelműen az autópálya, 130 km/óránál a végfokozatban mindössze 1900 1/perc a fordulatszám, és szinte döbbenetes, de ott stabilan 5 l/100 km alatt fogyaszt a CDI. Utóbbinak megfelelően a teljesen vegyes körülmények közötti teszt is igen jó, 5,2 l/100 km átlaggal zárult.

Alaphelyzetben korrekt, 475 literes, de nem bővíthető a gyomrában szükségpótkereket, fedelében elakadásjelzőt hordó csomagtér. Defekt esetén könnyű kitenni a háromszöget Alaphelyzetben korrekt, 475 literes, de nem bővíthető a gyomrában szükségpótkereket, fedelében elakadásjelzőt hordó csomagtér. Defekt esetén könnyű kitenni a háromszöget Alaphelyzetben korrekt, 475 literes, de nem bővíthető a gyomrában szükségpótkereket, fedelében elakadásjelzőt hordó csomagtér. Defekt esetén könnyű kitenni a háromszöget

Alaphelyzetben korrekt, 475 literes, de nem bővíthető a gyomrában szükségpótkereket, fedelében elakadásjelzőt hordó csomagtér. Defekt esetén könnyű kitenni a háromszöget

Nagyautós extrákkal, egyebek mellett háromzónás légkondicionálóval is felszerelhető a C-osztály

Nagyautós extrákkal, egyebek mellett háromzónás légkondicionálóval is felszerelhető a C-osztály

Míg tehát helykínálatával és ellátmányával nem nagyvonalú, menetkomfortjával abszolút az a C 220 CDI. Lengési amplitúdó függvényében változó lengéscsillapítókkal szerelt futóműve még a sportos Avantgarde-kivitel 225/45 R17-es abroncsaival is jól vasalja az úthibákat, miközben a rendszer stabilitására, egyenesfutására sem lehet panasz. További jó pont, hogy a futómű kialakításából következően a kormánymű az átlagosnál nagyobb mértékű kerékfordítást engedélyez, így az amúgy igen közvetlen, 2,5 fordulatos kormány tekergetésével meglepően jó a C-osztály fordulékonysága. Akinek tehát számít a manőverezhetőség, mégis hosszú távon is kényelmes, négyajtós Mercedes utazóautót szeretne, az a C 220 CDI-ben kellemes, ha nem is olcsó (alapár automata váltóval: 11 1145 000 forint), de nagyon takarékos, alapáron is teljes (7 légzsákos, ESP-s) biztonságot adó partnerre talál.

Értékelés

Pozitív
Erőteljes motor, kitűnő váltó, csendes, takarékos üzem, kényelmes, biztonságos futómű
Negatív
Magas ár, szerényi kényelmi alapellátmány, drága extrák

Árak

Tesztmodell alapára 10 382 500 Ft (2011. november 7.)
Tesztmodell ára 12 331 250 Ft (2011. november 7.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4591 mm
Szélesség: 1770 mm
Magasság: 1447 mm
Saját tömeg: 1610 kg
Össztömeg: 2125 kg
Tengelytáv: 2760 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 475 liter
Belső szélesség elöl: 1440 mm
Belső szélesség hátul: 1420 mm
Belmagasság elöl: 980 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200 mm
Ülőlap hossza elöl: 525 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1270 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 970 mm
Csomagtér magassága: 470 mm
Csomagtér hossza: 1030 mm
Raktérnyílás szélessége: 920 mm
Raktérnyílás magassága: 510 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 2143 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: tiptronic - 7 fokozatú
Nyomaték: 400 Nm 1400-2800 1/min-nél
Teljesítmény: 125 kW (170 LE) 3000-4200 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 231 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,1 s
CO2-kibocsátás: 133 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

1000 lóerőt teljesít, és képes csak elöl hajtani az AMG Project One

Négy darab elektromotor és a jelenlegi Mercedes Forma-1-es versenyautójának átdolgozott 1,6-os...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

3 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ C 220 T CDI BlueEFFICIENCY Avantgarde Bi-xenon Comand

MERCEDES-BENZ C 220 T...

Ár: 5.999.000 Ft

Évjárat: 2012 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ C 220 CDI Avantgarde

MERCEDES-BENZ C 220 CD...

Ár: 2.800.000 Ft

Évjárat: 2008 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ C 220 d 4Matic 9G-TRONIC

MERCEDES-BENZ C 220 d...

Ár: 13.490.000 Ft

Évjárat: 2017 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!