0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

FelMLkedett - Mercedes GLE 400 4MATIC teszt

Mercedes-Benz GLE 400 4MATIC teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ráncfelvarrása után a Mercedes ML már GLE néven fut tovább. Belépő benzinesével teszteltük az Audi Q7 és a BMW X5 közvetlen versenytársát.

Teszt
Műszaki adatok

Több helyen is módosult az orr-rész az ML->GLE ráncfelvarrás során, ez a külső viszont AMG csomagot is kapott, így még sportosabb és robusztusabb a megjelenése

Több helyen is módosult az orr-rész az ML->GLE ráncfelvarrás során, ez a külső viszont AMG csomagot is kapott, így még sportosabb és robusztusabb a megjelenése

Bizonyára mindenki számára ismerős az, amikor egy hipermarketbe betérve azt vesszük észre, hogy feje tetejére borult a világ. Ami eddig a megszokott helyen volt, azt már máshol kell keresni, képtelenség rutinból menni a sorok között, mivel közel mindent máshova pakoltak. A Mercedes-Benz háza táján is hasonló átrendeződés volt tapasztalható a tavalyi évben. A modellpaletta nagy része új nevet kapott. Aki nem követte az átalakulást, könnyen azt hiheti, hogy vadonatúj modellek jöttek létre, holott ez korántsem igaz.

Az utastérbe új és nagyobb központi kijelző került, melyen a menüt immár érintőpaddal is vezérelhetjük. A porcelán/fekete Nappa bőrkárpit és a karbonszálas díszítőelemek mind figyelemreméltók

Az utastérbe új és nagyobb központi kijelző került, melyen a menüt immár érintőpaddal is vezérelhetjük. A porcelán/fekete Nappa bőrkárpit és a karbonszálas díszítőelemek mind figyelemreméltók

Az ML-osztály tavaly GLE-re változott, a korábbi SUV kivitel mellett pedig egy Coupé is megjelent a kínálatban. A BMW X6 ellenfelének pozicionált változatot tavaly már próbáltuk, nem is akármilyet, 450 AMG felirat díszelgett rajta. Most a testvérmodellt kaptuk kézhez, amelyet az egyel kisebb, belépő szintű benzines hajtott, ami GLE 400 névre hallgat. Még mielőtt a részletekbe mennénk, röviden nézzük meg, kivel is van dolgunk. Az ML-sorozat 1997-ben lépett piacra, azóta pedig már a harmadik generációját tapossa. Tavaly az ML-ről GLE-re átnevezett luxus SUV csupán egy ráncfelvarráson esett át, emiatt azt gondolhatjuk, hogy nagyobb változásokat nem érdemes keresni rajta.

A tekerhető kontrollertárcsa fölé egy érintőpadot helyeztek, melyet finoman simogatva navigálhatunk az infotainment rendszerben

A tekerhető kontrollertárcsa fölé egy érintőpadot helyeztek, melyet finoman simogatva navigálhatunk az infotainment rendszerben

A sziluett valóban nem változott, az orr-rész viszont jelentősen átalakult. Más lett a motorháztető, a hűtőmaszk és a lökhárító is. Hátul a diffúzor és lökhárító szintén újra lett rajzolva, így összességében többet ad ez a facelift, mint amit más márkáknál megszokhattunk. Az utastérben a korábban mélyre süllyesztett infotainment kijelző kiugrott a műszerfalból, és tablet méretűvé fejlődött. A vezérlésére használt középkonzoli kontroller is megváltozott, mostantól már érintőpaddal navigálhatunk a menüben. A kormány is szebb megjelenést kapott. A tesztautóban lévő AMG Line csomag tartalma az alul csapott sportkormány, amely korrekt fogást és látványt nyújt.

A panoráma tetőablakot a hátul ülők is élvezhetik. Nincs többé sötét és komor hangulat odabent, már-már kabriós fílinget ad a nagy üvegfelület

A panoráma tetőablakot a hátul ülők is élvezhetik. Nincs többé sötét és komor hangulat odabent, már-már kabriós fílinget ad a nagy üvegfelület

A kilincs mögé nyúlva a központi zár nyílik, ezzel egy időben pedig egy méretes Mercedes embléma is megjelenik a földön üdvözlésként. Ez igen, gondolhatjuk, de az igazán nagy látványt akkor kapjuk meg, amikor kinyitjuk az ajtót. A porcelán/fekete színű Nappa bőrkárpit valóban lenyűgözően néz ki, az ülésbe pattanva pedig azonnal körbevesz minket a luxus. Prémium minőségű anyagok mindenfelé, perforált kormány, bőrbe varrt műszerfal. Kell ezen egyáltalán csodálkozni? Elvégre egy 30 millás Mercedesben ülünk! Ennyi pénzért ezt várja az ember, nem igaz? Nyomjunk egy féket, majd start gombot, és induljunk!

A hátsó üléssorban is kellő mennyiségű helyet kínál a GLE, elöl a sportülések kényelmesek és jól tartanak. Utóbbi hátránya, hogy a kiszállást megnehezítik A hátsó üléssorban is kellő mennyiségű helyet kínál a GLE, elöl a sportülések kényelmesek és jól tartanak. Utóbbi hátránya, hogy a kiszállást megnehezítik

A hátsó üléssorban is kellő mennyiségű helyet kínál a GLE, elöl a sportülések kényelmesek és jól tartanak. Utóbbi hátránya, hogy a kiszállást megnehezítik

A GLE 400 jelzés ellenére csupán 3000 köbcentis a V6-os duplaturbós blokk, amely 333 lóerőt és 480 Nm forgatónyomatékot rejt magában. Ez csupán 34 lóerővel gyengébb, mint a korábban tesztelt 450 AMG. Valóban nincs nagy különbség, ez viszont egy nyugodtabb, hétköznapibb SUV, nem recseg-ropog a kipufogója, mint az AMG-nél. A V6-os hathengeres selymesen duruzsol, a hétgangos 7G-TRONIC PLUS váltó tökéletesen teszi a dolgát. Comfort módban lágyan ringatózik a 2,1 tonnás karosszéria, ez nem is csoda, elvégre az AIRMATIC légrugózás is megtalálható az extralistában. Ha pedig egy kicsit odalépnénk, a V6-os itt is szépen szól, és a futómű stabilitásával sincs gond.

Elöl-, hátul-, oldal-, felülnézet, minden van itt kérem szépen, ráadásul igen jó felbontásban. A parkolás ezzel a rendszerrel gyerekjáték Elöl-, hátul-, oldal-, felülnézet, minden van itt kérem szépen, ráadásul igen jó felbontásban. A parkolás ezzel a rendszerrel gyerekjáték Elöl-, hátul-, oldal-, felülnézet, minden van itt kérem szépen, ráadásul igen jó felbontásban. A parkolás ezzel a rendszerrel gyerekjáték

Elöl-, hátul-, oldal-, felülnézet, minden van itt kérem szépen, ráadásul igen jó felbontásban. A parkolás ezzel a rendszerrel gyerekjáték

Komfort szempontjából nem lehet panasz. Az ülések még a sportosságuk ellenére is kényelmesek, az adaptív tempomattal párhuzamosan aktív sávtartó elektronika is van. Utóbbi néhány másodpercig képes csak sávon belül tartani az autót, azt követően szól, hogy fogjuk meg a kormányt. Ha kicsit sportosabban akarunk haladni, akkor egy apró tekeréssel máris sport módba kapcsolhatjuk a motor- és váltókarakterisztikát, ezen felül pedig a futómű is keményebbre változik. Rossz úton nem érdemes huzamosabb ideig így haladni, ugyanis szó szerint rázós élményben lehet részünk. Időnként viszont jó átdobni sportba a technikát, mivel komfortban a gázpedál- és váltóreakció sokszor alul marad attól, amit elvárunk. Lassú a visszakapcsolás, előtte pedig sokáig gondolkodik az elektronika, hogy melyik fokozatot is kellene most kiválasztani.

A 3,0 literes V6-os duplaturbós blokk 333 lóerőt és 480 Nm forgatónyomaték ad, vegyes fogyasztása 12 liter, ami a 2,1 tonnás tömeghez és az összkerékhajtáshoz képest elfogadható érték

A 3,0 literes V6-os duplaturbós blokk 333 lóerőt és 480 Nm forgatónyomaték ad, vegyes fogyasztása 12 liter, ami a 2,1 tonnás tömeghez és az összkerékhajtáshoz képest elfogadható érték

Mit nyújt a megújult ML-osztály, pontosabban a GLE? Kényelmet, luxust, prémium minőséget, megfelelő dinamikát és természetesen borsos árakat. A GLE 400 17,9 milliós alapára még csak csak elfogadható egy ilyen autóért, de ahhoz, hogy minden földi jóval fel legyen szerelve, további 12 millát kell rá áldozni. A tesztautó 30,3 milliós ára legalábbis ezt tükrözi. Ehhez jön még hozzá a 100 kilométerenkénti 12 literes fogyasztás, ami méretéhez, tömegéhez és erejéhez képest nem is olyan vészes. Ha mindezeket meg tudja engedi valaki magának, akkor csapjon le egy példányra, nem fog csalódni a GLE-ben.

Legkevésbé innen nézve alakult át a GLE az elődjéhez képest. Összességében nem lehet rá panasz, a tesztautó 30 milliós ára mindenesetre elgondolkodtató

Legkevésbé innen nézve alakult át a GLE az elődjéhez képest. Összességében nem lehet rá panasz, a tesztautó 30 milliós ára mindenesetre elgondolkodtató

Értékelés

Pozitív
Csendes beltér, temérdek extra, kényelmes légrugózás, nagy helykínálat
Negatív
Nehéz a kiszállás, prémium árképzés

Árak

Tesztmodell alapára 17 985 690 Ft (2016. február 13.)
Tesztmodell ára 30 313 630 Ft (2016. február 13.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4819 mm
Szélesség: 1935 mm
Magasság: 1796 mm
Saját tömeg: 2130 kg
Össztömeg: 2900 kg
Terhelhetőség: 770 kg
Tengelytáv: 2915 mm
Karosszéria-kivitel: szabadidő-autó
Csomagtér: 690-2010 liter
Belső szélesség elöl: 1570 mm
Belső szélesség hátul: 1560 mm
Belmagasság elöl: 900-970 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 260 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 500 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1040 mm
Csomagtér magassága: 420-800 mm
Csomagtér hossza: 1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1730 mm
Raktérnyílás szélessége: 1140 mm
Raktérnyílás magassága: 910 mm

Motor és váltó

Motor: benzin üzemű
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2996 cm³
Hengerek/szelepek száma: 6/24
Sebességváltó: hétfokozatú automata
Nyomaték: 480 Nm 1600–4000 1/min-nél
Teljesítmény: 245 kW (333 LE) 5250–6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 247 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 6,1 s
CO2-kibocsátás: 209 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 9,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 12,1 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Nyújtott tengelytávval érkezett a Volkswagen Tiguan Allspace

11 centivel nyúlt meg a Tiguan, hogy a nemrég bemutatott és vakon sikeresnek kiáltott Skoda Kodiaqra...

Félmillió kilométernél is többet futott autókat néztünk - vannak érdekességek

A legtöbb vevő maximális futást állít be autókereséskor, mi viszont arra voltunk kíváncsiak...

A következő RS Skoda a Kodiaqból készül

Meglovagolja a gyártó a Kodiaq hullámait, megszellőztették, hogy a következő RS modell is a SUV-ból...

Opel Zafira Innovation 2.0 CDTI ecoFLEX Start/Stop teszt

Frissült az Opel nagy-egyterűje. Nem csak orra, de a beltér is változott, fő erénye továbbra...

Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai...

A Fiat-Chrysler és a Renault motorjainak emissziós értéke is elcsúszhatott

A Renault egyszer már tisztázta magát a dízelbotrány kapcsán, most viszont ugyanúgy elhasalhat...

A GKN gyártja az új Insignia összkerékhajtását, gyorsabb kanyarokat, biztosabb mozgást ígér

Apró információkat csepegtetnek az új Opel Insigniáról, most az összkerékhajtását ismerhetjük...

Másfélszer annyit esik a dízel, mint a benzin ára

Folytatódik az üzemanyagárak csökkenése, pénteken a gázolaj ára többet esik, mint a benziné.

Jó eséllyel az év leghidegebb hétvégéje áll előttünk. Vajon bírják az autók?

Motorfelújítót és több villanyautó-gyártót is megkérdeztünk arról, hogy bírják-e az autók az...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

nick_ írta: 11 hónapja
zold írta: 11 hónapja

Ha szabad egy ellenvéleményt, én viszotn nem rajongok azért az ML-ért. Valahogy nem olyan arányos mint az elődje, kicsit mintha az 2. generációs ML "kínai klónja" lenne (és ezt az új név mellett sem javították ki). Ráadásul tele van olyan dolgokkal, amit a többi korabeli Merciben sem szerettem (pl kezelés).



Ráadásul az ML/GLE mérete sem az igazi. Érdemben nem nyújt többet beltérben mint a prémiumközepes SUV-ok (X3/Q5/XC60), amelyek kisebb kasztnival és motorokkal, jóval barátságosabb belépőárakkal operálnak.Közben belsőben pedig nem lehet egy napon említeni az X5össel, ugyanakkor a full size SUVok (Q7, XC90, GLS) pedig lényegesen több teret adnak.



Tudom hogy az ML és az RX voltak a kategória megteremtői, de a Mercedesnék kicsit túlságosan megültek a fenekükön...


Egy ismerősömnek X5-öse van, egy másiknak ML Mercije, mindegyikben ülök néha-néha. Mindkettő tetszik, az X5 sportosabb, keményebb, a Merci kényelmesebb (öreg)urasabb. Érdekesség, hogy az X5 egy 60 és 70 közti úré, az ML pedig egy 40-es évei elején járó vállalkozóé. Elvileg pont fordítva gondolná az ember :) de mindkettő szereti a saját kocsiját.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 11 hónapja

Ha szabad egy ellenvéleményt, én viszotn nem rajongok azért az ML-ért. Valahogy nem olyan arányos mint az elődje, kicsit mintha az 2. generációs ML "kínai klónja" lenne (és ezt az új név mellett sem javították ki). Ráadásul tele van olyan dolgokkal, amit a többi korabeli Merciben sem szerettem (pl kezelés).

Ráadásul az ML/GLE mérete sem az igazi. Érdemben nem nyújt többet beltérben mint a prémiumközepes SUV-ok (X3/Q5/XC60), amelyek kisebb kasztnival és motorokkal, jóval barátságosabb belépőárakkal operálnak.Közben belsőben pedig nem lehet egy napon említeni az X5össel, ugyanakkor a full size SUVok (Q7, XC90, GLS) pedig lényegesen több teret adnak.

Tudom hogy az ML és az RX voltak a kategória megteremtői, de a Mercedesnék kicsit túlságosan megültek a fenekükön...

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 11 hónapja

Az autó rendben van, mint ahogy a legutóbbi ML-lel sem volt gond(az elődökkel sem). Az biztos, hogy a cikkben szereplő benzines motorral itthon nem sokan választják majd. Nagy tételben mernék rá fogadni, hogy legalább 90% dízelt fog venni. A 250d elmegy 7-8 liter gázolajjal, 204 lóerős és 8.1 alatt van 100-on. Ez bőven elég lehet, az induló listaára pedig 15,4 millió Ft. Mindenféle akciókkal, kedvezményekkel vélhatően 17-18 millióból már egy jól felszerelt változatot kap majd a leendő vevő.

A válaszoláshoz belépés szükséges
SuperB írta: 11 hónapja

Jól néz ki, így ráncfelvarottan is. Mondjuk vetélytársai is igen jó autók, XC90, X5/X6, Q7, Cayenne, Land Cruiser... Nehéz lenne a választás, ha megdobnának eggyel. Talán GLE (coupé).

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt

Pompakupé - BMW 320d GT

Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az egyiket 4-esnek hívják. Kényelmesnek kéne lennie, de sportos. Van ennek így értelme?


Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Nem ér a neve! Renault Scenic IV teszt Videó

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai crossoverként nézzük. Úgy még családi autónak is egész jó.


Opel Zafira Innovation 2.0 CDTI ecoFLEX Start/Stop teszt

Hetedik mennyország - Opel Zafira teszt

Frissült az Opel nagy-egyterűje. Nem csak orra, de a beltér is változott, fő erénye továbbra is a praktikusság és a könnyű variálhatóság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Mire vágynak a nők? A Skoda is ezt szeretné megtudni

Hölgyekhez szól, hölgyeket szólít meg a Skoda Videó

22 órája – Sztori

Szép számokat hoz a Skoda, de persze gondol a jövőre is. A flottavásárlók és a férfiak mellett mind több hölgyet is meg kívánnak nyerni - ezért indítottak egyedi kampányt.


BMW 135i-ként kezdte, V8 lett belőle

BMW 1M V8 látogatta meg Jay Leno garázsát Videó

Tegnap – Sztori

Újabb érdekes motorcsere bukkant fel Amerikában. Egy BMW M3 erőforrás került az 1M motorterébe, így Jay Leno is meghívta a garázsába.


Tizenharmadszor nyert Stéphane Peterhansel Dakart

1-3 Dakar győzelem a Peugeot-tól

2 napja – Sztori

Elsöprő győzelmet aratott a Peugeot. 9000 kilométer után is a legjobbaknak bizonyultak a világ egyik legnehezebb tereprali futamán.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 270 CDI (Automata)

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2000 / 3

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 270 CDI (Automata) KÉTIVÁLTÓ / HOROG / FÉLBŐR

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 320 (Automata) AKCIÓ!

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 1.090.000 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!