0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mindent bele! Nissan Qashqai teszt

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

·

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai. Benzines csúcsverziójával megnyerő, de nem olcsó.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Félidős frissítésén is túl a második generációs Qashqai, és még mindig friss, még mindig kedvelt. Jól mutat az élénk kék szín%KA%

Félidős frissítésén is túl a második generációs Qashqai, és még mindig friss, még mindig kedvelt. Jól mutat az élénk kék szín

2006 óta van velünk a Nissan Qashqai, ami elhozta nekünk a crossover őrületet. Azóta a vevők vágya az emelt hasmagasságú, de valójában kompakt modell, azóta kíván mind több márka mind nagyobb piacrészt kihasítani ebből a még mindig dinamikusan növekvő szegmensből, ami már a hazai piacon is a leginkább meghatározó. A Qashqai első és második generációjával is bérletesnek számított a legnépszerűbb modellek 10-es listáján. A 2013-ban debütált második generáció idén frissült, mi pedig olyan modellt kaptunk, ami szépen fel is sorakoztatja az újdonságokat.

%KA%A Tekna+ 19 colos felnijei mögött parányinak tűnnek a tárcsafékek, az új lökhárítók 1,7 centiméterrel növelték a hosszt%KA%

A Tekna+ 19 colos felnijei mögött parányinak tűnnek a tárcsafékek, az új lökhárítók 1,7 centiméterrel növelték a hosszt

Rajta a két új szín közül a valóban vérpezsdítőbb élénk kék árnyalat, a Tekna+ csúcsfelszereltség matt ezüst tükörháza, orrán pedig az aktuális Nissan egyenarc vonásain túl a remek fényerejű adaptív LED fényszóró. Új az embléma, ami egy hologrammisztikus plexilap, mögötte a ráfutásvédelem szenzora. Naná, hogy módosultak a lökhárítók is, amik 1,7 centis hossznövekedést hoztak, 6 milliméterrel a szélesség is nőtt, a lemezek közül a csomagtérajtó és a gépháztető friss, de mindez elég ahhoz, hogy a Qashqai a ráncfelvarrás után egészen új autónak tűnjön.

%KA%Új, a korábbinál vastagabb karimájú, vágott aljú a kormánykerék, frissült a navigáció is, a központi kijelző 360 fokos, felülnézeti kameraképet is tud adni%KA%

Új, a korábbinál vastagabb karimájú, vágott aljú a kormánykerék, frissült a navigáció is, a központi kijelző 360 fokos, felülnézeti kameraképet is tud adni

%KA%A Tekna+ 3D hatású nappabőr kárpitozást és kényelmes üléseket kap. A helykínálat elöl-hátul több mint megfelelő%KA% %KA%A Tekna+ 3D hatású nappabőr kárpitozást és kényelmes üléseket kap. A helykínálat elöl-hátul több mint megfelelő%KA%

A Tekna+ 3D hatású nappabőr kárpitozást és kényelmes üléseket kap. A helykínálat elöl-hátul több mint megfelelő

Erre nagyon jól játszik rá a Tekna+ csúcsverzió, ami alapból kapja a 3D párnázású nappabőr üléseket. Itt aztán csúcsra van járatva a minőségi finomítás, az ajtókilincsek egyébként mindegyik verzióban finomodtak, de javult a zajszigetelés is, ami valóban érezhető: a Qashqai csendes. Legalábbis az 1,6-os benzines az. De térjünk még vissza az ülésekhez, nem csak a kárpitozásuk friss, a korábbiaknál (elöl-hátul) hosszabb ülőlapot, a sofőrnél négyirányú deréktámasz-állítást kaptak. Valóban igen komfortosak. A kényelmet szolgálja a vágott aljú, jobb ki-beszállási helyet adó, amúgy növelt karimájú kormánykerék is.

%KA%Divatos, a korábbinál több LED-del dolgozó a menetfény, ami egyben az irányjelző is%KA%

Divatos, a korábbinál több LED-del dolgozó a menetfény, ami egyben az irányjelző is

Nem csak a kormánykerék módosult, maga kormányzás és a futóműhangolás is. Előbbi közvetlenebb, utóbbi pedig komfortosabb lett. Igaz, a legnagyobbnak számító 19 colos felnikkel azért nem lágy, de nem is vesétrázó. A láncfelvarrásoktól megszokottnál komolyabb frissítést jelzi, hogy (29 literrel) nőtt a csomagtér, de még a hátsó lábtér is. És pont ezektől lett érezhetően jobb a Qashqai: nem egész 4,4 méteren egy olyan autó, ami négy felnőttnek is kifejezetten kényelmes, kiemelendő (a Tekna+) csúcsszint hátsó üléseinek kényelme is.

%KA%A korábbinál valamivel nagyobb, támladöntéssel sík padlóssá bővíthető a csomagtér%KA%

A korábbinál valamivel nagyobb, támladöntéssel sík padlóssá bővíthető a csomagtér

A motorpaletta erősebbik benzinese, a 163 lóerős 1.6 DIG-T szintén inkább kényelmes, mint sportos. Pedig erő bőséggel van benne, de vérpezsdítő motorhang már nem jutott hozzá. Mindig egész csendes, alapjárata higgadt, de a gyors stop-start miatt nem túl sokszor tapasztalható. Már alacsony fordulatról terhelhető, ugyanakkor kedveli a pörgetést is. Jófajta hatfokozatú kézi váltó társul hozzá, nem túl hosszú áttételezéssel, ami azt jelenti, hogy városban is nyugodtan kapcsolható a negyedik, az autópályás 130 km/órás tempó pedig már 2900/perc körüli fordulattal, de még mindig elég csendesen futható. A fogyasztás a teljesítményhez illő: városban nemigen vihető 8 liter alá, országúton simán 6 liter alatti, autópályán pedig a kettő közötti. A tesztátlag 7,5 l/100 km lett, több városi, mint azon kívüli szakasszal. Nem rossz, pláne ilyen teljesítmény mellett, de nekem már fájdalomküszöb feletti, ahogyan a Qashqai ára is.

%KA%Zongoralakk és króm a hűtőmaszkon, ráfutásvédelmi szenzor az embléma mögött, fémes színű, oldalsó irányjelzős a tükörház%KA%

Zongoralakk és króm a hűtőmaszkon, ráfutásvédelmi szenzor az embléma mögött, fémes színű, oldalsó irányjelzős a tükörház

A táblafelismerős, sávlehagyásra figyelmeztetős, holttérfigyelős, bőrkárpitos, panorámatetős, tényleg fullos tesztautó a 150 ezer forintos extra fényezéssel együtt közel 9,3 millió forint akciósan is. Ennyiért már Leaf, korrekt felszereltségű − szintén idén frissült − X-Trail is kapható, igaz, Qashqai is vehető már 5,5 millió forint alatt is, ami nem is nyúlik túlzottan ki a kompakt modellek ársávjából. Hozzájuk képest meg tényleg többet ad, főként vagányságból.

%KA%Diffúzoros hatású a hátsó lökhárító, légterelőket az első is kapott%KA%

Diffúzoros hatású a hátsó lökhárító, légterelőket az első is kapott

Értékelés

Pozitív
Kényelmes ülések, csendes motor, korrekt kormányzás, helykínálat
Negatív
Kevéssé használható parkolóautomatika, magas ár, kötött felszereltség

Árak

Tesztmodell alapára 9 135 000 Ft (2017. október 11.)
Tesztmodell ára 9 285 000 Ft (2017. október 11.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4394 mm
Szélesség: 1806 mm
Magasság: 1590 mm
Saját tömeg: 1494 kg
Össztömeg: 1900 kg
Terhelhetőség: 406 kg
Tengelytáv: 2646 mm
Karosszéria-kivitel: crossover
Csomagtér: 430-860 liter
Belső szélesség elöl: 1490 mm
Belső szélesség hátul: 1450 mm
Belmagasság elöl: 880-940 mm
Belmagasság hátul: 910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 230 mm
Ülőlap hossza elöl: 525 mm
Ülőlap hossza hátul: 500 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1100 mm
Csomagtér magassága: 400-700 mm
Csomagtér hossza: 1100 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1650 mm
Raktérnyílás szélessége: 1100 mm
Raktérnyílás magassága: 820 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1618 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 240 Nm 2000-4000 1/min-nél
Teljesítmény: 120 kW (163 LE) 5600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,9 s
CO2-kibocsátás: 138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál: 7,5 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Gazi írta: 7 napja

Kedves Szerkeszto nagyon szepn cikket irt ami valoszinuleg a 95% a bulvar olvasoknak kielegiti. Vizsont egy szaklaptol elvarnank hogy konkret informaciokat is leirjanak az autokrol fokent ha uj tipussal talalkozunk. Ez alapjan senki de senkinek nem ajanlom egy auto megvetelet sem. Bar lehet hamar kiadunk 9,3 misit akkor kutyat ne erdeklejen a fenntartasi koltsegek? Szoval miert nem irnak a szervizigenyrol es azok koltsegeirol azokat is merlegeni kell egy uj auto vasarlasanal sot inkabb azokat mint a kulcsineket parasztvakitos hulyesegeket.
Mire is gondolok: Olajcsere periodus, Olaj tipus, olaj mennyisege, Szurok, Turpissagok pl gyujtogyertyak, reszecskeszurok, "Pisitarto" es annak mennyisege, Izzok tipusa cserelhetosege, valto tipusa attetelezese karbantartas igenye stb. alapveto es a tobbi es a tobbi.
Vagy azt miert nem emlitik hogy pl mennyire tisztithato az auto beltere pl az ules es a kozepkonzol kozotti ter csak az ules kibontasaval valik hozzaferhetove vagy ha beesik valami akkor csak a borunk lenyuzasa aran erhetunk barmit el. Vagy hogy a csodalatos tervezok adtak e eselyt hogy egy min 1,5l papalckot valahol a vezetoules kornyeken elerheto es biztonsagos modon taroljunk.... Remelem ratapintottam a lenyegre ami 100x fontosabb lenne mint a fenti maszlag...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: múlt héten − szerző
totya2 írta: múlt héten

Az ára tényleg határeset már. Viszont az a 7,5 egyáltalán nem rossz.

Maradjunk a földön. egy 163 lovas benzines Suv-tól ez nagyon jó eredmény

Ne a P2-höz viszonyítsuk :D


Igen, igaz, az ilyen teljesítményű crossoverek körében abszolút jó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
totya2 írta: múlt héten

Az ára tényleg határeset már. Viszont az a 7,5 egyáltalán nem rossz.
Maradjunk a földön. egy 163 lovas benzines Suv-tól ez nagyon jó eredmény
Ne a P2-höz viszonyítsuk :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=
Hirdetés

NISSAN tesztek

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

„Low cost” szupersportautó - Nissan GT-R teszt Videó

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos árral. Csak ne melegedne túl ilyen gyorsan.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.


Nissan Qashqai 1.2 DIG-T teszt

Alapmotort bele! Nissan Qashqai teszt Videó

A Qashqai második generációja is városálló, sőt igazi mindenes. Az alap 1.2-es közepes felszereltséggel 6,6 millió forintért jó ajánlat.


Nissan 370Z GT Edition teszt

Táskában hagyott fegyver - Nissan 370Z GT Edition teszt

Egyedi felnikkel felszerelve, különleges GT Edition kivitelben járt nálunk a Nissan morgós V6-ossal hajtott fegyvere. Csak nem volt módunk elsütni.


Nissan NV200 Combi 1.5 dCi Tekna teszt

Taxinak pompás, családnak sem rossz - Nissan NV200 Combi teszt

Hét üléssel, dízelmotorral, csúcskivitelben járt nálunk New York új taxija, a Nissan NV200.


Még több NISSAN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

23 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

Tegnap – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

3 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

NISSAN QASHQAI 1.5 dCi Tekna 2WD 103E KM! MO-I! SZ.KÖNYVES!

NISSAN QASHQAI 1.5 dCi...

Ár: 2.350.000 Ft

Évjárat: 2008 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

NISSAN QASHQAI 1.6 Tekna 2WD 122 300 KM. SZERVIZKÖNYV. DUPL

NISSAN QASHQAI 1.6 Tek...

Ár: 2.880.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

NISSAN QASHQAI 1.5 dCi Acenta EURO6

NISSAN QASHQAI 1.5 dCi...

Ár: 6.000.000 Ft

Évjárat: 2016 / 8

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!