0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Önkényes tűzoltó – Opel Insignia Country Tourer

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI (170 LE) AWD teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már hét éve kapni, mégsem untuk meg. Az Opel Insignia ma is érdekes és jó is, pláne Country Tourerként és a legújabb dízelmotorjával.

Teszt
Műszaki adatok

Barátságos Opel arc, egységes, gömbölyded forma, ami így pirosban kicsit furán néz ki. Vajon tízből hány svájci háziasszony választaná ezt?

Barátságos Opel arc, egységes, gömbölyded forma, ami így pirosban kicsit furán néz ki. Vajon tízből hány svájci háziasszony választaná ezt?

Szegény Opel? Ne féltsük az Opelt, a saját nehézségei után a válság általános negatív hatásait úgy tudta átvészelni a német márka, hogy éppen két új típussal tudta teríteni a piacot. Az Insignia 2008-ban jelent meg, az Astra 2009-ben, utóbbiból nemrég váltotta a J-t a K széria. Hogy miért nem az öregebb és folyton a szűk belterével zrikált Insigniát váltották le, arra igen egyszerű a válasz. A még ma sem rossz formájú, de szintén szűk és a kategóriatársaihoz mérten iszonyatosan nehéz Astra az igazi volumenmodell, azzal nem lehet viccelni, abból nagyon kellett az új. A sajtó kukacosabb képviselői meg már a 2013-as modellfrissítésekor megírták az Insigniáról, hogy nagyjából akkor lett volna egészséges a modellváltás, vagy egy olyan fogyókúra, mint anno az Alfa Romeo 159-nél. Azóta két év telt, és még hír sincs az újról, az Opel viszont lehetőségei szerint azért továbbfejleszti tulajdonképpeni zászlóshajóját.

A ráncfelvarrás óta krómozással osztottak a hátsó lámpák, de az autó karaktere változatlan. A kiállása határozott, ugyanakkor csinos is

A ráncfelvarrás óta krómozással osztottak a hátsó lámpák, de az autó karaktere változatlan. A kiállása határozott, ugyanakkor csinos is

Változatlan értékek. Tízmillió feletti alapárral és 14 milliós konkrét árcédulával a piros tesztautó már bőven az Audi A4 allroad quattro ársávjában van. Ma is szép, ma is minőségi, de a szintén koros, szintén generációváltás előtt álló A4-hez képest azért sok téren elmarad. Nincsen például akkora presztízse, de nem feltétlenül baj ez. Méretei, megjelenése és szokatlanul élénk színe ellenére sem hat támadólag, inkább olyan jámbor karakter. Német, de nem prémiumautó, de ismerünk több olyan példát is, ahol az kizáró ok. Milyen akkor az Insignia? Egy kényelmes és kellemes középkategóriás, ami annak ellenére igenis szerethető, hogy egy kissé elment mellette a konkurencia.

Úgy a legmutatósabb, ha a teljes tetőív látszik, mint ezen a két képen. Hatalmas, 1,3 centiméterrel hosszabb a BMW 5-ös Touringnál Úgy a legmutatósabb, ha a teljes tetőív látszik, mint ezen a két képen. Hatalmas, 1,3 centiméterrel hosszabb a BMW 5-ös Touringnál

Úgy a legmutatósabb, ha a teljes tetőív látszik, mint ezen a két képen. Hatalmas, 1,3 centiméterrel hosszabb a BMW 5-ös Touringnál

Mégis, akkor miért pont őt? Itthon az Opel történelmi okokból a magánvásárlók lieblingje. A nem túl sok, de valahogy még elérhető nyugati verda nagy része Opel volt anno, meglapozva a régi mondást, hogy Opel, sose' kop el. Aztán a hazai gyártás végképp megpecsételte az elopelosodásunkat, de ez rendjén is való. Én is szeretem a márkát, mert csodákat gyártott régen (Diplomat, Commodore) és nekünk is volt a családban egy csepp-Kadett, meg utána egy Omega. És ezekből a rizsporos emlékekből, meg persze a flottavásárlóknak adott óriási kedvezményekből akár simán meg is lehetne élni, persze maga a termék sem rossz. Az Insignia futóműve a hátsó többlengőkaros felfüggesztéssel és a kellemes hangolással például ma is teljesen jó.

Az érintőképernyős és egyben tapiapados rendszer elmarad a konkurenciától, az elvileg érintésvezérelt, gyakorlatilag erőből nyomható klímapanel viszont kifejezetten ciki. Pedig a tér, a formák és a kidolgozás is barátságosak

Az érintőképernyős és egyben tapiapados rendszer elmarad a konkurenciától, az elvileg érintésvezérelt, gyakorlatilag erőből nyomható klímapanel viszont kifejezetten ciki. Pedig a tér, a formák és a kidolgozás is barátságosak

Jobb, ha csak suttog. Itt a 2015-ös tesztautó, de nem látni rajta semmi újat – tromfolt le a szomszédom, de közben már nyitottam is ki a motorházfedelet. Nemigen tudtam neki megmutatni a 170 lóerős kétliteresben az új kiegyensúlyozó tengelyt, az olajpumpát és a vezérműtengelyek házát, így inkább elvittem egy körre. Hümmögni tudott csak, kutya legyen, ha hallja a különbséget − mondta. Valóban, a whispering dieselnek nevezett új motor gyorsítás közben hallható mormogása nem lett sokkal szebb és adott esetben a kormányon és a pedálokon is érezni egy kis kellemtelen remegést. Mégis, a zajmérő szerint a 130 km/h sebességnél hatosban csak 2300-as főtengelyfordulat körül dolgozó új motorral a beltéri zaj 69 decibel. Hogy ez sok? Emelt kasztnival, ekkora kerekeken, összkerékhajtással és üvegtetős kombiként szerintem elfogadható.

Az ülésekkel, ha nem alap székek, eddig sem volt gond, csak a hátsó lábtérrel, meg a fejtérrel, és azokkal is a versenytársakhoz képest, nem abszolút értékben Az ülésekkel, ha nem alap székek, eddig sem volt gond, csak a hátsó lábtérrel, meg a fejtérrel, és azokkal is a versenytársakhoz képest, nem abszolút értékben

Az ülésekkel, ha nem alap székek, eddig sem volt gond, csak a hátsó lábtérrel, meg a fejtérrel, és azokkal is a versenytársakhoz képest, nem abszolút értékben

Dühítő üzenete érkezett. A start/stopos újrainduláskor kiírt tempomat nem aktiválható felkiáltásnak nincs sok értelme. Egyrészt már ki van kapcsolva, másrészt így elinduláskor ez az infó nem hasznos kicsit sem. Aztán ha tempomattal haladva kivesszük üresbe a váltót, egy diszkrét felfüggesztés helyett három figyelmeztető csipogást kapunk, szintén teljesen feleslegesen. Ennyire legyünk már felnőttek, ez a sok para hang már franciaautós. A sebességszabályozó távolságtartós része sincs már a kategória élvonalában, működik, de sokkal többször zavarba jön, mint más hasonló méretű modellekben. Az sem oké, hogy felesleges gyorsításokkal nehezít saját helyzetén. Ahol én kigurítanám már a kocsit, ott ő még nyelezi neki, hogy aztán nagyot fékezhessen. Ugyanígy a holttérfigyelő, amit a közeli kiserdő és a szalagkorlát is megrémít egy egyébként rajtunk kívül éppen teljesen üres országúton. Mindezek csomagban most engem nagyon zavartak, a kissé kaotikus, félig analóg, félig digitális műszerfallal együtt. És ezekkel még nem is lenne igazából baj, de ezért az árért sajnos van több jobb ajánlat is. Egy gazdagabb országban ahol ez nem ellenprémium, hanem csak egy átlagautó, az efféle piszlicsáré dolgokon át lehetne lépni, de magyar bérből és fizetésből nem.

A rolóig 540 literes, hálóval tetőig pakolva és ülésdöntéssel még tovább bővíthető csomagtérrel is csak az a gond, hogy a konkurensek még nagyobbat kínálnak. Emiatt én nem tántorodnék el az Insigniától

A rolóig 540 literes, hálóval tetőig pakolva és ülésdöntéssel még tovább bővíthető csomagtérrel is csak az a gond, hogy a konkurensek még nagyobbat kínálnak. Emiatt én nem tántorodnék el az Insigniától

Sem a kor sem a kilók nem fognak rajta. Az opcionális első ülések − bár nem a kategória legnagyobb hátfelületét kínálják − elsőrangú kényelműek a Country Tourerben is. Bennük terpeszkedve, egykedvűen pakolgatva a kicsit talán túl hosszúra vett fokozatokat a nem túl élménydús, de nem is rossz érzetű váltóval mégis jót lehet autózni. Az Insignia már-már mercedeses érzetű futóművét még a 18 colos és ballonos kerék, meg a kétcentis futóműemelés sem tudja elrontani. Inkább a magasabb üléspozíció miatt még nagyobb a komfortérzet városban és országúton is. A csinos külsővel együtt mindezek valami tényleg nehezen leírható, de összességben kellemes érzetet adnak az Insignia County Tourerben. A kasztni többmázsás túlsúlyát inkább csak gyorsításkor érezni, ebben a testben elveszik a 170 lóerő és a 400 Nm.

A motor az idei újdonság. Nem suttog, de nem is ordít, nem zabál, de nem is a legspórolósabb. A régi testben átlagos, de az újban ez még lehet klasszis

A motor az idei újdonság. Nem suttog, de nem is ordít, nem zabál, de nem is a legspórolósabb. A régi testben átlagos, de az újban ez még lehet klasszis

Tűzoltás helyett már több kéne. Relativizálja az Insignia milyenségét, hogy mihez hasonlítjuk. A Volkswagen Passat ráver általános minőségérzetben, gyakorlatilag ugyanezért az árért. A Mazda 6 kevesebb lóerővel is jobban megy, és jóval olcsóbban kínál klasszisokkal jobb vezethetőséget, hogy csak a két legerősebb konkurensét említsük. Mégis, akkor elavult és rossz autó lenne? Nem az, csak egy pár ponton még lehetne rajta javítani, ezen hibák egy része akár még egy ráncfelvarrással orvosolható lenne, de a súlykérdést tényleg csak a generációváltás korrigálhatja. Addig minden más csak tűzoltás. Nem tiszta még a kép, hogy elő tudnak-e majd állni egy teljesen új autóval, mint az Astra esetében, vagy a meglévőt gyúrják át egészen a vasig, mint a Corsánál. Addig nálam marad egy többszörösen megosztott bronzérem a legjobb középkategóriások versenyében.

Nem csak Opel rajongónak ajánlható, de a többieknek lesz pár kínos kérdése. Pedig amúgy jó autó az Insignia

Nem csak Opel rajongónak ajánlható, de a többieknek lesz pár kínos kérdése. Pedig amúgy jó autó az Insignia

Értékelés

Pozitív
Kellemes futómű, kénylemes ülések, szerethető karakter
Negatív
Elavult fedélzeti elektronika, magas ár, nagyon nagy önsúly, szűk hátsó rész és csomagtartó

Árak

Tesztmodell alapára 10 850 000 Ft (2015. június 29.)
Tesztmodell ára 14 017 000 Ft (2015. június 29.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4920 mm
Szélesség: 1856 mm
Magasság: 1526 mm
Saját tömeg: 1865 kg
Össztömeg: 2450 kg
Terhelhetőség: 585 kg
Tengelytáv: 2737 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 540 liter
Belső szélesség elöl: 1550 mm
Belső szélesség hátul: 1500 mm
Belmagasság elöl: 900-970 mm
Belmagasság hátul: 920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 180 mm
Ülőlap hossza elöl: 510-550 mm
Ülőlap hossza hátul: 510 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1060 mm
Csomagtér magassága: 680 mm
Csomagtér hossza: 1100 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1850 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1956 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 400 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény: 125 kW (170 LE) 5200 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,4 s
CO2-kibocsátás: 149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,1 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 69 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Ne fájjon a feje miatta!

Bármelyikünkkel megtörténhet, hogy hűséges autónk váratlanul felmondja a szolgálatot. Ez nyaralás...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

emesferi13 írta: 2015 július 02., csütörtök 09:21:03

14 misiért Insigniat...? kicsit sok azért.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2015 július 01., szerda 10:50:05
Bezzenev írta: 2 éve

hát lehet, hogy homogénebbül sikerült az a krómcsik, de ettől függetlenül iszonyat ronda az a saab :D


Előzmények megtekintése

hát, kinek a pap, kinek a paplan :D

egymás mellét téve nem az Insigniát választanám, holott ugyanaz a padlólemezük :D
pont mint egy 2002-es Vectra B vagy SAAB 9-5...ugyan az a padlólemez, mégis inkább a Svéd jön be jobban :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2015 június 30., kedd 19:20:28
Combi27 írta: 2 éve

valahogy az a hátsó krómcsík nem jött olyan jól össze, mint mikor a SAAB a tulajdonosai között "üdvözölhette" az Opelt

http://peacetek.net/saab-9_5-wagon/saab-9_5-2011-wagon.jpg





az viszont tény hogy tényleg szűk a belseje, igaz én a sportülésekkel szerelt verzióban ültem, és a 120 kilómmal úgy kellett belepréselnem magam, plusz minden nagyon közel volt benne :D

ha találtok egy 2010-11-es SAAB 9-5-öst azért egy összehasonlító teszt érdekelne, ha már az Insignia padlólemezére épült a legutolsó 9-5-ös...


Előzmények megtekintése

hát lehet, hogy homogénebbül sikerült az a krómcsik, de ettől függetlenül iszonyat ronda az a saab :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2015 június 29., hétfő 10:39:45

Hali srácok, gondolom már készül a poszt de ha még nem voltatok a reggeli híreket, itt az új A4. Bár ez kissé túlzás :)
http://autossagok.blog.hu/2015/06/29/most_komolyan_ez_egy_uj_modell

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2015 június 29., hétfő 07:24:45

valahogy az a hátsó krómcsík nem jött olyan jól össze, mint mikor a SAAB a tulajdonosai között "üdvözölhette" az Opelt
http://peacetek.net/saab-9_5-wagon/saab-9_5-2011-wagon.jpg


az viszont tény hogy tényleg szűk a belseje, igaz én a sportülésekkel szerelt verzióban ültem, és a 120 kilómmal úgy kellett belepréselnem magam, plusz minden nagyon közel volt benne :D
ha találtok egy 2010-11-es SAAB 9-5-öst azért egy összehasonlító teszt érdekelne, ha már az Insignia padlólemezére épült a legutolsó 9-5-ös...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

47 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ASTRA 1.4 16V Club

OPEL ASTRA 1.4 16V Club

Ár: 395.000 Ft

Évjárat: 2002 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA K Sports Tourer 1.4 T Enjoy Készletsöprés. 4ÉV GARANCIA

OPEL ASTRA K Sports To...

Ár: 5.249.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA D 1.2 Cosmo Gyári Kerékpártartó Tempomat

OPEL CORSA D 1.2 Cosmo...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!