Tényleg sportos? – Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo

Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo OPC Line teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A címben feltett kérdésre a válasz egy határozott nem. Hiába Sports Tourer a kombi Insignia neve, az OPC Line csomagon kívül nincs benne semmi sportos. Ugyanakkor kiváló utazóautó még az 1,6 literes, turbós benzinmotorral is.


Jellemző trend manapság, hogy a sportosság leplépbe burkolva próbálnak eladni sokféle tárgyat, köztük autókat is. Még akkor is, ha más téren sokkal nagyobb erényei vannak bizonyos modelleknek, köztük például a kombi karosszériás Opel Insigniának. Hangzatos a Sports Tourer név, de kicsit félrevezető is. Sportos túraautó? Hát, az tény, hogy lendületesre sikerült a formaterv, de ez akkor is inkább csak túrázó, ám ezen a téren kimondottan kellemes. Járt már nálunk többféle Insignia is, ezért a formáját nem részletezném nagyon aprólékosan, de egy-két részletet azért muszáj megemlítenem, mert továbbra is nagyon tetszik. Ilyen például az A-oszloptól egészen a hátsó lámpákig futó, sőt azok burájában végződő krómcsík. Egyszerű, igényes és látványos megoldás, amiben hosszú percekig képes voltam gyönyörködni, de az autó orra is jóval atletikusabb, mint az előző generációé és talán ebből a szempontból tényleg sportosabb is. Bár még fiatal a típus, hiszen 2017-ben debütált a második generáció, úgy vélem még hosszú évekig friss marad ez a forma. Némi sportosságot még az OPC Line csomag csempész az összképbe. A külső csomag 250 forintos árában az árlista alapján csak az OPC Line feliratok vannak (és hátsó szárny a Grand Sporthoz), de összehasonlítva más Insignia modellekkel, úgy látom a splitter az első lökhárító alján és a látványosabb küszöblécek is ehhez tartoznak.

Ugyanakkor a belső OPC Line csomagért is külön kell fizetni 175 ezer forintot (kivéve az Ultimate felszereltség esetén), amelyben fekete tetőkárpit, könnyűfém pedálok és bőrbevonatú, fűthető, sport kormánykerék is megtalálható. A tesztautóban emellett még az ülések és az ajtóburkolatok fehér bőrkárpitozása is emelte a különlegesség faktort, ráadásul kitűnően harmonizált az „abszolút vörös” külső fényezéssel. Az AGR tanúsítványos ülésekről már eddig is ódákat zengtünk, de ezt nem lehet elégszer ismételni.

Hosszú órákon át tartó utazások során is olyan üdén száll ki belőlük az ember, mintha csak 5 percet vezetett volna. Elképesztően kényelmesek és a vezető még masszázsfunkcióval is kényeztetheti a hátát.

Emellett nem hiányzott az ülésfűtés és szellőztetés funkció sem belőlük, előbbit még a hátsó utasok is élvezhették. Számukra egyébként szintén kényelmes utazást ígér az Insignia, hiszen óriási lábtérnek örülhetnek, valamint középen lehajtható kartámasznak, amelybe pohártartókat is integráltak. Az utazáshoz szükséges cuccokat pedig gond nélkül elnyeli az alaphelyzetben 560 literes csomagtér. Ha ez nem lenne elegendő, akkor tovább bővíthető 1665 literig, a csomagtér-ajtó pedig láblendítésre is nyílik, vagy a bal első ajtóban egy gomb megnyomására.

Amikor megjelent az 1,6 literes, turbós benzinmotor az Insigniához, akkor a multimédiás rendszer szoftverét is fejlesztették a mérnökök. A középkonzolon a színes érintőképernyő 8 colosra nőtt, illetve a vezető előtti műszeregységet is átláthatóbbra szabták. Ám ezt lényegében nem is szükséges használni menet közben, hiszen a HUD minden fontos információt megjelenít, így a vezetőnek egy pillanatra sem kell levennie a szemét az útról.

Nézzük hát az új motort! Az 1,6 literes erőforrásnak körülbelül 1,5 tonnás autót kell mozgatnia (legalábbis üresen). Akkor válik nyilvánvalóvá, hogy ez elég hozzá, amikor hozzáteszem, hogy 200 lóerőt biztosít a négyhengeres, részecskeszűrős szerkezet, igaz ezt 5500-as fordulatnál adja le, ám a 280 Nm forgatónyomaték már 1650-es fordulattól megérkezik. Szóval már alacsony fordulatnál is dinamikusan képes előretörni a forgalomban, ráadásul ügyesen hangolták hozzá a hatfokozatú, manuális sebességváltót is. 60 és 70 km/h közötti tempónál már kéri a hatodik fokozatot, úgyhogy szinte mindig alacsonyan tartható a fordulat, ami gazdaságos üzemet ígér. És ebben nem is kell csalódni. Bár a városban azért megugorhat a fogyasztás, egy hosszú országutas túra során 6,3 litert ivott csak száz kilométeren és végül a vegyes fogyasztása sem lett több 7,5 liternél, ami egy ilyen erős és rugalmas motortól dicséretes.
Hirdetés

„Túraautóhoz” méltó az Insignia futóműve is. Bár a látványnak jót tettek a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a menetkomfortra inkább negatív hatást gyakoroltak. Ennek ellenére kényelmes a lágy hangolású futómű, annak ellenére, hogy a nagyobb úthibákon azért elég rendesen felüt és a gördülési zaj is lehetne kisebb, bár ezt talán írhatjuk részben a téli gumiabroncsok számlájára is. Egészen élvezetesen képes tartani a tempós kanyarokban is az ívet az elsőkerék-hajtású Insignia, ugyanakkor hajlamos hirtelen elveszíteni a tapadást szintén nagyobb úthibákon, ezért nem érdemes vele a sportosságot erőltetni. Csak szépen, nyugisan, ez az Insignia terepe.

Ultimate felszereltséggel szinte már a prémium kategória tagjait szorongatja, de így az ára is eléggé borsos. 11 470 000 forintról indul az 1,6 literes, turbós benzinmotorral. Persze a felszereltségi szint tételeit vizslatva szinte semmi nem maradt ki a fontos kényelmi és biztonsági felszerelések közül. Tartalmazza az Opel Eye kamerarendszert, ami azt jelenti, hogy van követési távolság érzékelő, ráfutásos ütközés figyelmeztetés, aktív sávtartó rendszer, automata vészfék, gyalogosérzékelő elöl, ugyanakkor a tolatókameráért és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelőért külön kell fizetni egy másik, 250 ezer forintos csomagot megrendelve. Viszont folytatva az alapáras listát, megemlíthető a sötétben kiválóan szereplő LED-fényszóró páros az adaptív fényszóróvezérléssel, automatikus fényszórómagasság-állítással és automatikusan működő, vakításmentes távolsági fényszórókkal. A talán nem annyira fontos extrák listáján pedig a napfénytető említhető, amely felől olykor érkezett némi nyikorgás, ezért ezt a 418 ezer forintos extrát én lehet, hogy nem ikszelném be.

Végsősoron egy nagyon kellemes utazóautó az Insignia Sports Tourer ezzel az 1,6 literes benzinmotorral. A rendkívül gazdagon felszerelt tesztautó ára majdnem elérte a 12,5 millió forintot, ami azért elgondolkodtató, ugyanakkor érdemes belegondolni, hogy ezzel szemben mit kínál például a Mercedes a „lecsupaszított” E-osztály 12 millió forintos áráért, s persze meg kell jegyezni, az Opelnél is van ám bőven kedvezmény. A nagy dilemma ugyanúgy megmarad. Nagyobb presztízs kisebb felszereltséggel, vagy fullos felszereltség, de nem annyira „fényesen csillogó” embléma az autó orrán? Te melyiket választanád?
Értékelés
Pozitív
Nem túl iszákos, 200 lóerős motor, rendkívül kényelmes ülések, óriási csomagtér, ízléses utastér
Negatív
Nagyobb úthibákon rázós futómű, furcsa zajok a napfénytető felől
Árak
Tesztmodell alapára
11 470 000 Ft (2019.02.18.)
Tesztautó ára
12 388 000 Ft (2019.02.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
280 Nm 1650 - 4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.9 s
Végsebesség:
232 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4986 mm
Szélesség:
1863 mm
Magasság:
1500 mm
Saját tömeg:
1462 kg
Össztömeg:
2130 kg
Terhelhetőség:
668 kg
Tengelytáv:
2829 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
560-1665 l
Belső szélesség elöl:
1550 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
875-970 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
300 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-580 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1040 mm
Csomagtér magassága:
425-700 mm
Csomagtér hossza:
1160 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2100 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
830 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6d-TEMP
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
280 Nm 1650 - 4500 1/min-nél
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
232 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.9 s
CO2-kibocsátás:
151-154 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
63 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.02.18. at 10:47
    Permalink

    Nem féltek attól, hogy valamelyik importőr seggbe rúg titeket amiatt, mert minden új, tesztautó csomagterébe eldugtok egy általuk nem is használt márka által gyártott kanna olajat?
    Bizonyos felhasználás mellett ez persze nem árt, de nem javítja a bizalmat, ha egyszeri user azt látja, hogy már a garanciális szalonautóban is ott figyel ez a “kiegészítő”.. közben meg csak ti rakjátok oda reklámból. (tudom, ott figyel alatta a felirat)

    Hogy ontopic legyek: pár éve, egy Opel családi napon a Hungaroringen nézegettem Insigniát, ahol még úgy oldották meg a sport-csomagot, hogy felszegecselték a köténylemezt a gyári küszöbre. Úgy, hogy a műanyag elem és a küszöb között jól látható rés volt 🙂

    • 2019.02.18. at 16:40
      Permalink

      Nincs azzal az olajjal gond, ha legalább alá van írva, hogy termékmegjenítés. Ráadásul egy kiváló minőségű termékről beszélünk. Évek óta Eneost használok, a Honda (kocsim márkája) is ezt ajánlja. Kevésbé is hamisítják.

      • 2019.02.19. at 19:46
        Permalink

        Ezt értem, hogy ha oda van írva, akkor az reklám. De ha én lennék Opel, nem örülnek annak, ha nem általam odarakott olajoskanna lenne a kiadott bemutatóautóm csomagterében, mert sokan könnyen asszociálhatnak a híresen olajfaló Ecotec-szériára, amit szerintem a gyártó igencsak szeretne feledésben tartani.

Vélemény, hozzászólás?