0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

Porsche 718 Boxster S menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Teszt
Műszaki adatok

Egy középmotoros roadsterrel folytatódik a Porsche 718 legendás sztorija

Egy középmotoros roadsterrel folytatódik a Porsche 718 legendás sztorija

Különleges eseményre hívott meg a Porsche hazai képviselete. Több Porsche modellt is sikerült megízlelni egy-egy Pomáz-Dobogókő menet erejéig. A helyszín tehát tökéletes volt, az időjárás is megadta magát végül, minden adott volt, hogy életemben először Porschét vezethessek. A legnagyobb meglepetés a vadiúj 718 Boxster S volt, így kollégámmal mi is azt céloztuk meg először.

Jó társaságban, két 911-es között a vadiúj Boxster

Jó társaságban, két 911-es között a vadiúj Boxster

A jelenlegi turbós érában már sokaknak hiányozhat a jellegzetes Porsche hang, ám ezen a Boxster S sem fog segíteni. Négyhengeres (továbbra is boxer) motorja ugyanis egyedi hangzást adott a kis nyitott tetősnek, ami jobban ordít, mint amit megszoktunk a márkától. Nem a boxermotorok mély komolysága sugárzik belőle, hanem harapós vadság. Sport+ módban, gyorsításkor zengtek az erdők körülöttünk, de mikor nem mi vezettük, akkor is hallottuk, merre jár. Városban 10,7-9,0, városon kívül 6,5-5,7 l/km-es fogyasztást ígérnek a gyári adatok, ezeket mi értelemszerűen nem tudtuk hozni.

Nincs ma jobb választás a piacon, nagy előnye lehet a középmotor. Óriási légbeömlők gondoskodnak az új turbós erőforrások hűtéséről Nincs ma jobb választás a piacon, nagy előnye lehet a középmotor. Óriási légbeömlők gondoskodnak az új turbós erőforrások hűtéséről

Nincs ma jobb választás a piacon, nagy előnye lehet a középmotor. Óriási légbeömlők gondoskodnak az új turbós erőforrások hűtéséről

Te melyiket választanád?

Te melyiket választanád?

Az S változat 2,5 literes, 350 lóerős, 420 Nm-es nyomatékú boxermotorja 4,2 másodperc alatt van 100-on (legalábbis PDK váltóval és a feláras Sport Chrono csomaggal), végsebessége 285 km/h. Minderre rátett a német gyár híresen gyors duplakuplungos PDK váltója, legalább is az általunk tesztelt darabban. A 6 gangos kézi váltóval 22 872 396 Ft a Boxster S listaára, amivel egyértelműen az egyik legmegfizethetőbb − valódi − sportautó a palettán. Kisebb, 300 lóerős Boxster társa egyébként 18,7 milliótól indul.

A legendás 911-eseket megszégyenítő irányíthatóságot kapott a legkompaktabb Porsche sportautó. A Boxster a Porsche belépő vászontetőse A legendás 911-eseket megszégyenítő irányíthatóságot kapott a legkompaktabb Porsche sportautó. A Boxster a Porsche belépő vászontetőse

A legendás 911-eseket megszégyenítő irányíthatóságot kapott a legkompaktabb Porsche sportautó. A Boxster a Porsche belépő vászontetőse

A 718-as sorozattal próbáltak egy kompaktabb sportautót piacra dobni. Méretben kisebbnek érződik, mint például a 911 Carrera S kabrió változata, pedig alig 10 centivel rövidebb, tengelytávja pedig még hosszabb is. Annyi biztos, hogy 200 kilóval könnyebb lett, és ez meg is érződik rajta. Hogy a szinte alapmodell Porschénak számító Carrera S-hez hasonlítsam, sokkal kezesebb, irányíthatóbb a Boxster S. Ez persze köszönhető annak is, hogy motorját középen helyezték el. Míg a farmotoros Carrera S inkább az orrát tolta a felfelé ívelő kanyarokban, addig négyhengeres (és középmotoros) társa jobban lóbálta magát és játékosabban fordult. Bár ez a lóbálás ide-oda kissé azt az érzést keltheti bennünk, hogy nem vagyunk igazán urai az autónak, igazából azt teszi, amit mi akarunk.

A váltó alatti gombokon az adaptív lengéscsillapító, a kipufogónyitás és a szárny egyaránt állítható A váltó alatti gombokon az adaptív lengéscsillapító, a kipufogónyitás és a szárny egyaránt állítható

A váltó alatti gombokon az adaptív lengéscsillapító, a kipufogónyitás és a szárny egyaránt állítható

A külső élesebb vonalakat kapott az elődhöz képest, ami jót tett neki. A beltér sportos, átlátható. Kormányát a 918 Spyderből örökölte, amin négyféle mód közül választhatunk, köztük a Sport plusszal és a 20 másodpercig élvezhető Sport Response-zal. A gombok versenyautókat idézőek, az ülések alcantara borítással is rendelhetőek, az anyósülés pedig Isofix-es. A 718 egyébként két csomagtérrel rendelkezik – elöl és hátul – köszönhetően a középre helyezett motornak. A tökéletes középút lehet azoknak a vásárlóknak, akik egy kisebb, ám mégis vad Porsche sportautóra vágynak, túl sok kompromisszummal úgy hiszem nem jár. Élvezhető és gazdaságos. Telitalálat. Már csak a lottón kellene hozzá utóbbi.

Árak

Tesztmodell alapára 22 872 296 Ft (2016. május 22.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4379 mm
Szélesség: 1801 mm
Magasság: 1280 mm
Saját tömeg: 1385 kg
Össztömeg: 1460 kg
Terhelhetőség: 1695 kg
Tengelytáv: 2475 mm
Karosszéria-kivitel: kabrió
Csomagtér: 150+125 liter

Motor és váltó

Motor: Boxer
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2500 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: PDK automata
Nyomaték: 420 Nm 1900-4500 1/min-nél
Teljesítmény: 350 kW (476 LE) 6500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 285 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 4,2 s
CO2-kibocsátás: 167-184 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,3-8,1 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Ne fájjon a feje miatta!

Bármelyikünkkel megtörténhet, hogy hűséges autónk váratlanul felmondja a szolgálatot. Ez nyaralás...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

gombócartúr írta: 12 hónapja

A Mi autónk akkor is a Suzika! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
japancar írta: 2016 május 29., vasárnap 00:37:38

Az ára: 22 872 296 Ft (2016. május 22.)
Holnap veszek egyet magamnak, és egy pirosan a barátnőmnek...
Mi az nekünk magyaroknak?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lexter írta: 2016 május 22., vasárnap 09:16:56

A Svéd acélon elgondolkodnék...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

PORSCHE tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.

Még több PORSCHE teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

52 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE PANAMERA Dízel PDK ÁFÁS/Kamera/PDLS/Állófűtés

PORSCHE PANAMERA Dízel...

Ár: 20.500.000 Ft

Évjárat: 2014 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

PORSCHE MACAN 3.0 V6 S Dízel Fiatal Német Autók

PORSCHE MACAN 3.0 V6 S...

Ár: 17.890.000 Ft

Évjárat: 2014 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

PORSCHE CAYENNE Dízel Tiptronic

PORSCHE CAYENNE Dízel...

Ár: 17.290.000 Ft

Évjárat: 2015 / 3

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!