0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

Porsche 718 Boxster S menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Teszt
Műszaki adatok

Egy középmotoros roadsterrel folytatódik a Porsche 718 legendás sztorija

Egy középmotoros roadsterrel folytatódik a Porsche 718 legendás sztorija

Különleges eseményre hívott meg a Porsche hazai képviselete. Több Porsche modellt is sikerült megízlelni egy-egy Pomáz-Dobogókő menet erejéig. A helyszín tehát tökéletes volt, az időjárás is megadta magát végül, minden adott volt, hogy életemben először Porschét vezethessek. A legnagyobb meglepetés a vadiúj 718 Boxster S volt, így kollégámmal mi is azt céloztuk meg először.

Jó társaságban, két 911-es között a vadiúj Boxster

Jó társaságban, két 911-es között a vadiúj Boxster

A jelenlegi turbós érában már sokaknak hiányozhat a jellegzetes Porsche hang, ám ezen a Boxster S sem fog segíteni. Négyhengeres (továbbra is boxer) motorja ugyanis egyedi hangzást adott a kis nyitott tetősnek, ami jobban ordít, mint amit megszoktunk a márkától. Nem a boxermotorok mély komolysága sugárzik belőle, hanem harapós vadság. Sport+ módban, gyorsításkor zengtek az erdők körülöttünk, de mikor nem mi vezettük, akkor is hallottuk, merre jár. Városban 10,7-9,0, városon kívül 6,5-5,7 l/km-es fogyasztást ígérnek a gyári adatok, ezeket mi értelemszerűen nem tudtuk hozni.

Nincs ma jobb választás a piacon, nagy előnye lehet a középmotor. Óriási légbeömlők gondoskodnak az új turbós erőforrások hűtéséről Nincs ma jobb választás a piacon, nagy előnye lehet a középmotor. Óriási légbeömlők gondoskodnak az új turbós erőforrások hűtéséről

Nincs ma jobb választás a piacon, nagy előnye lehet a középmotor. Óriási légbeömlők gondoskodnak az új turbós erőforrások hűtéséről

Te melyiket választanád?

Te melyiket választanád?

Az S változat 2,5 literes, 350 lóerős, 420 Nm-es nyomatékú boxermotorja 4,2 másodperc alatt van 100-on (legalábbis PDK váltóval és a feláras Sport Chrono csomaggal), végsebessége 285 km/h. Minderre rátett a német gyár híresen gyors duplakuplungos PDK váltója, legalább is az általunk tesztelt darabban. A 6 gangos kézi váltóval 22 872 396 Ft a Boxster S listaára, amivel egyértelműen az egyik legmegfizethetőbb − valódi − sportautó a palettán. Kisebb, 300 lóerős Boxster társa egyébként 18,7 milliótól indul.

A legendás 911-eseket megszégyenítő irányíthatóságot kapott a legkompaktabb Porsche sportautó. A Boxster a Porsche belépő vászontetőse A legendás 911-eseket megszégyenítő irányíthatóságot kapott a legkompaktabb Porsche sportautó. A Boxster a Porsche belépő vászontetőse

A legendás 911-eseket megszégyenítő irányíthatóságot kapott a legkompaktabb Porsche sportautó. A Boxster a Porsche belépő vászontetőse

A 718-as sorozattal próbáltak egy kompaktabb sportautót piacra dobni. Méretben kisebbnek érződik, mint például a 911 Carrera S kabrió változata, pedig alig 10 centivel rövidebb, tengelytávja pedig még hosszabb is. Annyi biztos, hogy 200 kilóval könnyebb lett, és ez meg is érződik rajta. Hogy a szinte alapmodell Porschénak számító Carrera S-hez hasonlítsam, sokkal kezesebb, irányíthatóbb a Boxster S. Ez persze köszönhető annak is, hogy motorját középen helyezték el. Míg a farmotoros Carrera S inkább az orrát tolta a felfelé ívelő kanyarokban, addig négyhengeres (és középmotoros) társa jobban lóbálta magát és játékosabban fordult. Bár ez a lóbálás ide-oda kissé azt az érzést keltheti bennünk, hogy nem vagyunk igazán urai az autónak, igazából azt teszi, amit mi akarunk.

A váltó alatti gombokon az adaptív lengéscsillapító, a kipufogónyitás és a szárny egyaránt állítható A váltó alatti gombokon az adaptív lengéscsillapító, a kipufogónyitás és a szárny egyaránt állítható

A váltó alatti gombokon az adaptív lengéscsillapító, a kipufogónyitás és a szárny egyaránt állítható

A külső élesebb vonalakat kapott az elődhöz képest, ami jót tett neki. A beltér sportos, átlátható. Kormányát a 918 Spyderből örökölte, amin négyféle mód közül választhatunk, köztük a Sport plusszal és a 20 másodpercig élvezhető Sport Response-zal. A gombok versenyautókat idézőek, az ülések alcantara borítással is rendelhetőek, az anyósülés pedig Isofix-es. A 718 egyébként két csomagtérrel rendelkezik – elöl és hátul – köszönhetően a középre helyezett motornak. A tökéletes középút lehet azoknak a vásárlóknak, akik egy kisebb, ám mégis vad Porsche sportautóra vágynak, túl sok kompromisszummal úgy hiszem nem jár. Élvezhető és gazdaságos. Telitalálat. Már csak a lottón kellene hozzá utóbbi.

Árak

Tesztmodell alapára 22 872 296 Ft (2016. május 22.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4379 mm
Szélesség: 1801 mm
Magasság: 1280 mm
Saját tömeg: 1385 kg
Össztömeg: 1460 kg
Terhelhetőség: 1695 kg
Tengelytáv: 2475 mm
Karosszéria-kivitel: kabrió
Csomagtér: 150+125 liter

Motor és váltó

Motor: Boxer
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2500 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: PDK automata
Nyomaték: 420 Nm 1900-4500 1/min-nél
Teljesítmény: 350 kW (476 LE) 6500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 285 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 4,2 s
CO2-kibocsátás: 167-184 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,3-8,1 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

gombócartúr írta: 2016 augusztus 02., kedd 15:51:29

A Mi autónk akkor is a Suzika! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
japancar írta: 2016 május 29., vasárnap 00:37:38

Az ára: 22 872 296 Ft (2016. május 22.)
Holnap veszek egyet magamnak, és egy pirosan a barátnőmnek...
Mi az nekünk magyaroknak?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lexter írta: 2016 május 22., vasárnap 09:16:56

A Svéd acélon elgondolkodnék...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

PORSCHE tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.

Még több PORSCHE teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE MACAN S Dízel PDK Sportcsomag-2017 modellév-ÁFÁS

PORSCHE MACAN S Dízel...

Ár: 21.690.000 Ft

Évjárat: 2016 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

PORSCHE CAYENNE S Dízel Tiptronic

PORSCHE CAYENNE S Díze...

Ár: 41.100.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

PORSCHE 911 Carrera PDK.PCM.Navigáció

PORSCHE 911 Carrera PD...

Ár: 25.150.000 Ft

Évjárat: 2013 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!