0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

Porsche Macan GTS menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.

Teszt
Műszaki adatok

Megérkezéskor középen várt a fehér kavicson. Akkor még nem is gondoltam, milyen élményeket ad majd

Megérkezéskor középen várt a fehér kavicson. Akkor még nem is gondoltam, milyen élményeket ad majd

Rövidebb tesztre ugyan, de a 718 Boxster mellett a Porsche Macan GTS-t is sikerült megkergetni a Dobogó-kőre vezető, Magyarországon szerpentinnek számító rövid úton. A kontraszt nagy volt, hiszen előtte egy Cayenne S anyósülésén utazhattam, és hiába voltak mind a ketten városi terepjárók, a Macan valami teljesen más volt.

Kiállásában is, tudásában is egy definiálhatatlan jármű, ami nekem eszméletlenül bejött.

A Porsche kisebb crossovere is több változatban kapható, bár kínálata nyilván nem éri el a 911-es 25-féle variánsát A Porsche kisebb crossovere is több változatban kapható, bár kínálata nyilván nem éri el a 911-es 25-féle variánsát

A Porsche kisebb crossovere is több változatban kapható, bár kínálata nyilván nem éri el a 911-es 25-féle variánsát

A dizájnvonal tökéletesen hozza a Cayenne külsejét, a tetővonalat azonban keményen lecsapták a formatervezők. Ez mégsem vett el sokat a fejtérből, legalábbis az én 185 centimmel kényelmesen elfértem hátul. A prémium minőség mindenhol kézzel fogható, a középen elhelyezett óra számomra kedvenc részlet volt. A 3D-s hátsó lámpák mögött 500, ledöntött hátsó üléssekkel 1500 literes csomagtér várja a családot.

A 3D-s hátsó lámpák komoly sportautó-hatást adnak a crossovernek

A 3D-s hátsó lámpák komoly sportautó-hatást adnak a crossovernek

A középkonzolon rengeteg gomb vár, ahol állíthatunk Sport és Sport Plus módot, ki- és bekapcsolhatjuk az ESP-t, és a sávelhagyásra figyelmeztetést, keményíthetjük a lengéscsillapítókat, és megnyithatunk egy szelepet a kipufogóban, amitől hihetetlen jó hangja lesz. A sportülések rendkívül jól tartanak, az üléspozíció megfelelő, a kisméretű kormány csak rátesz a sportérzésre. Már csak élvezni kell a feszes futóművet és az utat. Tereptulajdonságairól nem sokat tudni, de a Macan nem is oda való. Inkább tudom elképzelni az M7-esen levillogó vagy a hotel elé begördülő luxuscrossovernek, elismerve minden tudását és sportosságát.

Egy valódi, teljes értékű Porsche, ahol ugyanúgy a lábunkban, kezünkben érezzük az autó minden mozdulatát, mint a sportautókban

Egy valódi, teljes értékű Porsche, ahol ugyanúgy a lábunkban, kezünkben érezzük az autó minden mozdulatát, mint a sportautókban

Az egészben a legjobb a 7 fokozatú duplakuplungos PDK váltó, ami úgy dobálja vissza a sebességeket Sport és Sport Plus módban, mintha a gázra rúgnánk. Ettől hihetetlen sportautós érzés lesz rajtunk úrrá, és el is felejtjük, hogy egy crossoverben ülünk. Csak akkor eszmélünk rá újra, mikor meglátjuk, hogy milyen magasan ülünk. A magas persze viszonyítás kérdése, hiszen a Macan GTS hozza a kompakt crossoverek 1,6 méteres magasságát, de egy Porsche esetén ez nyilván sok és szokatlan.

PDK váltóval és összekerékkel 5,2 másodperc alatt megfutja a 0-100-at PDK váltóval és összekerékkel 5,2 másodperc alatt megfutja a 0-100-at

PDK váltóval és összekerékkel 5,2 másodperc alatt megfutja a 0-100-at

A Macan esetén az a "jó", hogy se nem hagyományos SUV, se nem "csupán" crossover. Crossover utility vehicle (CUV) besorolással emlegetik. Robusztusabb testének és összkerékhajtásának köszönhetően ötvözi a SUV-os magabiztosságot és biztonságot, valamint a Porsche szupersportautóinak végtelen erejét. Az általam tesztelt példány a GTS változat volt, ami az S és Turbo között áll erőben és árban egyaránt. Duplaturbós 3,0 literes V6-os motorja 360 lóerőt és 500 Nm-t ad le, ami 20 lóerővel több az S-nél, viszont 40 lóerővel kevesebb a Turbónál. Az áraknál is belőtték a középutat – míg az alapmodell 19,7 millió forinttól indul, addig az S már 21 millió forint, a GTS 25 millió, míg a Turbo 28 millió forinttól vihető.

A Cayenne kistestvéreként lépett piacra a Macan − szemből nem is könnyű megkülönböztetni őket. A GTS jelzés a Gran Turismo Sport kifejezést takarja, ennek megfelelően remek sportos túragép, még ha nem is a mi pénztárcánkhoz

A Cayenne kistestvéreként lépett piacra a Macan − szemből nem is könnyű megkülönböztetni őket. A GTS jelzés a Gran Turismo Sport kifejezést takarja, ennek megfelelően remek sportos túragép, még ha nem is a mi pénztárcánkhoz

A célközönségét nehéz lenne meghatározni, ahogy az autót magát is, de annyi biztos, hogy megalkották a crossoverek sportautóját, és ez komoly érv lehet mellette azoknak, akik szeretik élvezni a nyers erőt egy nagyobb kasztni alatt is. Persze vannak ellenfelek is, ott a szintén sportos Jaguar F-PACE vagy a Macannál szinte egyenlő adatokat hozó BMW X4 M, ráadásul a bajor gyár a nagyobb X6 M-mel is elhozhat néhány potenciális sportos crossoverre vágyó vevőt. A Porsche mellett a dizájnja és a kultusza szólhat. Akik ki akarnak tűnni a tömegből, és unják a BMW-t, azok biztos a Macan felé kacsintgatnak majd. No meg az sem utolsó szempont, hogy egy hihetetlenül élvezhető autó.

Árak

Tesztmodell alapára 25 273 966 Ft (2016. május 30.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4692 mm
Szélesség: 1926 mm
Magasság: 1609 mm
Saját tömeg: 1895 kg
Össztömeg: 1970 kg
Terhelhetőség: 2550 kg
Tengelytáv: 2807 mm
Csomagtér: 500-1500 liter

Motor és váltó

Motor: Boxer
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 6/24
Sebességváltó: PDK automata
Nyomaték: 500 Nm 1650-4000 1/min-nél
Teljesítmény: 265 kW (360 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 256 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 5,2 s
Gyári vegyes fogyasztás: 9,2 - 8,8 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

PORSCHE tesztek

Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több PORSCHE teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE MACAN S Dízel PDK Sportcsomag-2017 modellév-ÁFÁS

PORSCHE MACAN S Dízel...

Ár: 21.690.000 Ft

Évjárat: 2016 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

PORSCHE MACAN 3.0 V6 S Dízel

PORSCHE MACAN 3.0 V6 S...

Ár: 23.900.000 Ft

Évjárat: 2015 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

PORSCHE MACAN S Dízel PDK navi-Pano-Kamera-ÁFÁS

PORSCHE MACAN S Dízel...

Ár: 21.490.000 Ft

Évjárat: 2016 / 7

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!