Kis eRőS – Renault Clio GT Line teszt

Renault Clio 1.2 TCe GT Line teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Némileg megújult a Clio, s a változásokat egy GT Line felszereltségű ötajtós példányban tapasztalhattunk meg, az 1.2 TCe motor társaságában.

GT Line. Megjelenésével sokakat levett a lábáról a GT Line Clio tesztautó, ahol a GT inkább csak a felszereltséget jelöli, ezét Line, semmint igazi GT. Külsőre viszont abszolút meggyőző az RS kiviteléhez hasonló, diffúzoros hátsó lökhárító, a 17 colos kerékszett, a sportkipufogó és a számos apróbb kiegészítő egyaránt. Egyedül a mutatós felnik mögött hátul jól látható dobfékek nem illenek a képbe. Viszont továbbra is ügyesen hozza a háromajtós stílust, holott valójában csak ötajtós lehet a Clio, de akár kombi is. Más kérdés, hogy a hátsó ajtók kilincseinek használhatósága korántsem kényelmes. Bent is kékes. Az utastér illik a külsőhöz, pláne a GT Line remek, kiváló oldaltartást adó sportüléseivel, amelyek szintén az RS-ből lehetnek ismerősek. Ehhez jönnek még a fékpedálok, a mindig hűvös fém váltógomb, no meg a kék öltésű kárpit, és már le is vették a lábáról a legtöbb fiatalt. Kicsit alaposabban körülnézve aztán feltűnnek olyan apróságok, mint a jókora hézag a műszerfal és az ajtószigetelés között, és ha ügyetlenül nyúlunk a szellőzőrostélyhoz, akkor annak karimája is a kezünkben maradhat. Az üléskárpit sem finomságával ejt rabul, a műbőr le sem tagadhatná műségét. Hangokat hallok. Menet közben szintén megerősítik az első benyomásokat az alig 2000 kilométert futott tesztautó utasteréből hallható apró zörgések, nyikorgások. No igen, a Clio még nem hozza azt a minőségi színvonalat, amit a Megane, tehát nem csupán külső-belső megjelenésében és hangulatában tér el jelentősen a márka friss típusaitól. Itt inkább többféle testre szabási lehetőséggel igyekszik elcsavarni a vevők fejét a Renault, aminek a különböző speciális és metálfényezések éppúgy részei, mint a többfajta szövet kárpitozás, az akár vörös műszerfal, vagy a tesztautó GT Line csomagja. Utóbbit legdrágább változatában, 17 colos alufelnikkel, külső és belső kiegészítőkkel, kék díszítőelemekkel és sportpedálokkal kapta meg a tesztautó. Csak a LED! Mivel a GT Line csomag csak a legjobban felszerelt modellekhez rendelhető, így eleve alapáras a megújulás eredményeként megjelent LED fényszórórendszer. Tudása alapján az olcsóbb kivitelek esetében is megéri 150 ezer forintos felárát a tiszta, erős fényű, bár tompított állásban éles kontúrral határolt fényt adó és kissé rövid területet bevilágító egység. Persze lehet, hogy csak azért tűnik rövidnek a tompított állásban megvilágított útszakasz, mert a távolsági fény szinte nappalt varázsol az autó elé, amíg a szem ellát. Ezenkívül a tesztautó a Clióhoz elérhető legtöbbet tudó kommunikációs szórakoztatórendszert is megkapta, méghozzá Bose audiorendszerrel kiegészítve.
Hirdetés
Bose hifi. Az erősítőjével és mélynyomójával az ál-csomagtérpadló alatt helyet követelő audiorendszer tisztességes hangélményt ad. A többi funkció sem hagy kívánnivalót maga után, mindegyik könnyen kezelhető a középkonzol érintőképernyőjéről és a kormánykerékre vagy mögé helyezett gombokkal. Igaz, a Renault régóta alkalmazott audio-távvezérlőjét továbbra is szokni kell, mire „látatlanban” megtanuljuk, hogy mit, hol találunk rajta, a kormány mögött kitapogatva. Így viszont mindenképpen az útra figyelhetünk vezetés közben, mert egyszerűen nincs értelme életveszélyes módon levenni tekintetünket az útról és keresgélni, hogy melyik gombot nyomjuk meg, hiszen azokat úgysem látjuk a kormány mögött. Ezt egyszerűen még indulás előtt kell megnézni. Kétarcú. Menet közben két egyéniségét mutatja utasainak a Clio az 1.2 TCe motorral. Az Eco gomb megnyomására elsősorban az tűnhet fel, hogy mérséklődik a gázreakció, kelletlenebbül reagál a motor a gázadásra. Ehhez alkalmazkodva, csupán simogatva a gázpedált, és a műszerfalon felvillanó nyilaknak engedelmeskedve, körülbelül 2000-es fordulaton kapcsolva a magasabb fokozatot, a gyárilag megadott átlagfogyasztás és 80 százalék fölötti Eco értékelés is elérhető. Az 5,3 literes ígérettel szemben nekünk így 5,5 litert mutatott a fedélzeti számítógép. Az Eco üzemmód kikapcsolásával viszont virgoncabb oldalát mutatja a 120 lóerős benzinmotor, így nagyobb lelkesedéssel lép a gázra az ember, ám ez azonnal megmutatkozik a fogyasztáson is. Városi és autópályás használat mellett 7 liter feletti átlagfogyasztás adódott. Az 1,2 literes, 75 lóerős szívómotorral már akár 2,999 millió forintért hazavihető Clio a leggazdagabb felszereltséggel és a 120 lóerős turbós benzinmotorral 4,599 millió forintba kerül. A GT Line 17 Full csomag már önmagában 320 ezer forint, és ehhez elég csupán egy metálfényezést választani, hogy 5 millió forint fölé emelkedjen a Clio ára. Nem mintha ez manapság soknak számítana a kisautók között, pláne hasonlóan gazdag felszereltséggel. Ugyanilyen kivitelű Clio 110 lóerős dízelmotorral 5,299 millió forintba, azaz 700 ezer forinttal többe kerül, mint a hasonló teljesítményű benzines testvére. Persze a gyári adatok szerint az nem 5,3, hanem 3,5 literes átlagfogyasztással is beéri. Viszont a 400 ezer forintos felárat jelentő automataváltóval csak 90 lóerősként kapható a dízel Clio, és úgy is félmillióval többe kerül a 120 lóerős benzines automata testvérénél. Lehet számolgatni, hogy kinek, melyik éri meg jobban.
Értékelés
Pozitív
Jó vezethetőség, személyre szabható stílus, komoly LED fényszóró
Negatív
Minőségi hiányosságok, turbólyuk
Árak
Tesztmodell alapára
4 599 000 Ft (2016.11.02.)
Tesztautó ára
5 639 000 Ft (2016.11.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Teljesítmény:
87 kW (118 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,0 s
Végsebesség:
199 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4062 mm
Szélesség:
1732 mm
Magasság:
1448 mm
Saját tömeg:
1090 kg
Össztömeg:
1659 kg
Terhelhetőség:
569 kg
Tengelytáv:
2589 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
300 l
Belső szélesség elöl:
1300 mm
Belső szélesség hátul:
1260 mm
Belmagasság elöl:
910-980 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
160 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1030 mm
Csomagtér magassága:
380-540 mm
Csomagtér hossza:
660 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1370 mm
Raktérnyílás szélessége:
990 mm
Raktérnyílás magassága:
650 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
kézi - 6 fokozatú
Nyomaték:
205 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
87 kW (118 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
199 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,0 s
CO2-kibocsátás:
118 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Arról nem is beszélve hogy teleokádték a kocsiaik a levegőt korommal úgy hogy nyilvánosan csaltak.
    Kuxva VW konszern még a világból is kitörölném őket, a görénnyel együtt. :)))

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    A Clió nekem is túl kicsi, de van aki Fábiával megy két hetes családi nyaralásra gond nélkül. Szerintem a Megane IV alapfelszereltségénél jobb a Megane III. A mostaniból csak a GT-t venném, mert olyat semmilyen más márkánál nem kapsz, főleg 8 milka alatt.
    Tavasszal vettem egy Renault. Akkoriban az Alföldről a Kisalföldig kellett vonatoznom, de fél milkával olcsóbban kaptam meg. Még Pesten is olcsóbb lett volna, mint az Alföldön. Lehet most fordítva van.
    Csak annyit akartam mondani, hogy nagy különbségek vannak Renault márkaszervizek közt. Van amelyik szombaton egy órát szán minden érdeklődőre, de soknál a tesztautókat nem is lehet vezetni, mert 0km-rel szeretnék továbbadni. Ez nem csak ennél a márkánál van így.

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    [i]Jol hangzik, miert vannak nyitva akkor szombaton??!![/i]

    Hát ahogy megértettük nagyjából azért, hogy megnézhesd a kocsikat, de vezetni nem tudod. Btw, a legszebb, hogy a hét szalonból ötnél az értékesítőnek a hozzáállása olyan volt, hogy érezzük magunkat megtisztelve, hogy egyáltalán beléphetünk a bemutatótermükbe… Mondjuk legalább egynél egy fiatal srác felajánlotta, hogy nyitás előtt fél órával odajön és akkor tudunk vele gurulni. Neki nagy pirospont. A történet vége egyébként az lett, hgy másik márkától lesz kocsi, ahol nem hogy nyitva voltak hétvégén és tudtuk a B verzióként kinézett darabot vezetni, de még megnézhettük élőben a többi színt is, így a Kedves tudott dönteni. Valahogy így kéne ezt…

    Megane-t is néztük, és tenyleg sokkal komolyabb autó,de de abból nagyjából semmit nem engednek árban és 5-be a full fapad verzió fér bele a hozzá való extra csomaggal. Ráadásul elég “érdekes” lett az is ergonómiailag: a kijelzőkeret nagyon igénytelen (bár még pont az alap verzióban a kis képernyő miatt és a több gomb miatt a legjobb), ellenben olyan szinten elhúzták az első ülések mellett a karosszéria tetejét, hogy vagy 10 centit kell lehajolni kiszállásnál és beszállásnál. Ráadásul az 5 milliós árért már bőven lehet válogatni szinte minden márkából és könnyen lehet olyan autót találni, ami vélhetően jobban tartja majd az árát, illetve kevesebb gond lesz vele. (Van/volt Renault a családban több is:D)

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Jol hangzik, miert vannak nyitva akkor szombaton??!!
    Egyebkent szerintem is szep auto, de ha mar Renault, nezzetek meg az uj Megane-t, szerintem szebb es minösegibb benyomast is kelt. 5 millio körül, neztetek mar, hogy milyet lehetne kapni belöle? Meg ha alapmotorral is, de szep felnivel, egy jol megvalasztott szinnel nagyon jol mutatna, felteve, hogy esetleg lemondtok nemi extrarol.

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Nem is olyan régen venni akartunk egy ilyet a Kedvesnek, de:
    – hétvégén a hét(!) felhívott Reanult szalon egyikében sem lehetett tesztvezetni az 1.2-es motoros autót, mivel mindenütt azt mondták, hogy csak egyetlen kolléga lesz bent. Helyette azt javasolták, hogy vegyünk ki szabit és nézegessük munkanapon. Hát nem tudom, hogy miért nem fogynak itt az autók…
    – végül elmentünk és megnéztük legalább állásában. Az autó tényleg nagyon szép, belül sem annyira gagyi ahogyan a képek alapján kinéz, DE nem lehet elférni elől, mert egyszerűen nincs elég fejtére már ott sem, a csomagtérnek akkora pereme van, mint egy szakadék és végül a hátsó dobfék élőben nevetséges egy sportos autón, főleg 5mFt-ért…

Vélemény, hozzászólás?