Csók a hatvanas évekből – Renault Twingo teszt

Renault Twingo 1.0 SCe teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Négy üléssel, négymillióért súlyos eset az új Twingo. Jó kocsi? Farmotoros, csinos, de ezzel az árral nagyon nem a "mi autónk".


Ez az új Twingo. Ismerik a Renault Twingót? Tudják, az a pici négyszemélyes autócska a kilencvenes évekből, ami színes volt kívül-belül, meg középen voltak a műszerei. Újdonság volt még akkoriban az is, hogy hátsó ülését egy sínen lehetett tologatni a lábtér és a csomagtér közötti helymegosztáshoz. Ezzel évekkel megelőzték a franciák a Toyota Yarist. Nagyon mennek az évek, engem is meglepett, mikor utánanéztem: az eredeti Twingo 1992-ben mutatkozott be és 15 éven át, egészen 2007-ig készült. Mindkettő megdöbbentő adat. Fú, de rég volt már '92, és milyen sokáig készült a Twingo.
Hirdetés


Már a harmadik. Persze nem múlt el a maratoni modellciklus esemény nélkül. Az akár harmonikatetővel és félautomata váltóval is kapható kiskocsit 1998-ra erősen átdolgozták és 2000-ben meg 2004-ben is volt egy kis ráncfelvarrás. Motorját is kicserélték, az eredeti 55 lóerős helyett akár 75 lovas is lehetett és a sorozatvégi darabok 4 légzsákkal, ABS-sel és klímával is büszkélkedhetnek. Aztán jött egy második széria, ami kissé beleszürkült a miniautó-piacba, mert távolról sem volt annyira formabontó, mint az elődje. Tudott azért az is mosolyt fakasztani, csak az alapmotornál kétszer erősebb Renault Sport hot hatch kivitelbe kellett ehhez beülni. 1.6-os, 133 lóerős szívómotorjával ez egyik legpotensebb és legélvezetesebb tucatautó alapú sportkocsi volt a Twingo RS. Morzsoljunk el érte egy könnycseppet, ilyen sem lesz többé soha, maximum a használtpiacról.

Mi az új benne? Aztán idén kihozták ezt a harmadik generációs Twingót, aminek a nevén kívül semmi, de semmi köze nincs az elődjeihez. Ez ugyanis egy ötajtós ferdehátú, míg az eddigiek háromajtósak voltak. Azok a Clio műszaki megoldásait használták, ebben meg minden fordítva van, hiszen farmotoros. A Renault-nak nem idegen terület ez, korábban több ilyen modellt is csináltak, de az 1973-óta nem gyártott R8-as volt a legutolsó. Zárójeles fejezet az egykori Clio V6 Renault Sport, de egyrészt az igazából farközép motoros, másrészt egy olyan manufakturálisan készített, drága sportváltozat, ami jó 3 ezer példányban készült. Ő volt a kivétel, ami erősíti a szabályt, miszerint a Renault-k már huszonéve mind az orrukban hordják a keresztmotorjukat, és hozzá elöl hajtanak.

Akkor ez igazából egy smart? Erre itt ez a kis gyösz egy sor olyan megoldással, ami a hatvanas években volt sztenderd, mint a kabinrollerszerű autópótlékok, meg a merevtengely és a kétütemű motorok is. Na de ma elmennek ezek? A Twingók eddig nem tűntek ennyire minimálautónak, mindezt persze úgy, hogy a mai mégis sokkal többet tud abszolút értéken, mint a régebbiek. De hogy találta ki a Renault a hátsókerékhajtást? Egyedül sehogy, de van neki egy stratégiai partnere, a Mercedes-Benz, amely csillag nélkül, de prémium árcédulával már vagy 15 éve csinálja így a smartokat. Azok meg azért lettek farmotorosak, hogy az utascella előtt csak a gyűrődőzóna foglaljon helyet. De a smart kétüléses, csakhogy újjáélesztették a nagyobb modelljüket, a korábban Mitsubishi Colton alapuló forfourt. A bordó kiskocsi, amit mi most Renault-ként tesztelünk, valójában tehát az új smart forfour - hát így. A Twingo velük együtt készül Novo Mestóban, Szlovéniában.

Szerintem csinos. A hármas Twingo az elődjénél egy centivel rövidebb, de hosszabb tengelytávú miniautó. Bár nem kerekek a lámpái, de a kiegészítő fényforrásokkal és ezekkel az arányokkal elölről sokan Fiat 500-nak nézik. Először beleülve nagyon sokat szenvedtem. A 999 köbcentis motorja, az ő kis nyomatéka és ez a váltó nem a legkellemesebb partnerek elsőre. Pedig nem rosszak, csak szokni kell őket. Fura, de adott fogalmi helyzetben egyesbe is vissza kell kapcsolni, hogy ne dadogjon le a motor. És ez sajnos nemcsak emelkedőn jön elő, hanem az amúgy még mozgó autó is túl sok teher neki. Önmagában a váltó nem túl rossz, de a kapcsolhatósága messze van a példástól. Rettenetesen szintetikus, mintha fémalkatrész nem is lenne benne, de ebben a kategóriában ez még ma is elmegy, mint amúgy a Twingón minden. Ilyen a fék adagolhatósága is. Én először nagyokat bólogattam az autóval, mire megszoktam. Ma ez egyre ritkább, de megint olyan dolog, hogy nem akkora baj.

Tényleg nem elöl van a motor? Kulturált lenne a működése, de tud egy olyat, ami ma már szerintem megengedhetetlen. A kis Twingónak óriási baja, hogy alapjáraton a háromhengeres motor egyenetlen járása miatti remegéseket átadja az utastérnek. Én nem emlékszem, hogy a családi, libakaki zöld Kispolszkink mennyire vibrált húsz éve, amíg megvolt, de hobbiautókon kívül ez ma már nem elfogadható (garantálom, hogy jobban remegett a Kispolák - a szerk.). Az ülések rázkódnak, a nem foglalt anyósülésen szemmel látni, hogy remeg. Alacsony fordulatról gyorsítva a kormány is beremeg, ami évekkel az autóipar NVH (noise, vibration, harshness - tehát zaj, vibráció és nyersesség) forradalma után szokatlan fordulat, vagy legalábbis múltidézés.

Hát a belső? A vidám színű és testre szabható, de a legtöbb felületen kemény műanyag beltér teljesen jó, csak itt az első két helyen, a talpunk alatti ide-oda lejtő padló fura. Meg a sofőr lábtámasza, ami nagyon közel van, lévén útjában ott a bal első kerék. Kényelmesek az egybefejtámlás ülések, de a kormány csak fel- és lefelé állítható, bár nem is tudnám hova magamra húzni, mert tényleg nagyon kicsi az autó. Szép maga a kormánykerék, csinos a műszerfal, az R-Link fedélzeti rendszer az eco monitorral mindent tud, ami ma elvárható. A rádióban éppen játszott számok címét azért megjeleníthetné, ha már ez egy fiataloknak szánt kocsi 2014-ben.

Népi, vagy urbánus? Elsőre az is furcsa, hogy nagyon nem megy. Országúton azért el lehet vele közlekedni. Én személy sezerint szeretem a háromhengeres szívózajt és a Twingo ezresének kifejezetten kellemes az orgánuma, vicces és pörgetve érces. Ideális városi autó attól lesz, hogy minden parkolóhelyen lötyög. Meg aztán szürreális, milyen kis íven meg tud fordulni. Padkák között elég neki 8,59 méter, de falak között is elég 9,09, és meglesz a mutatvány. Nem vagyok egy nagy parkolóakrobata, de ez nagyon megnyerő. Többször jártam úgy, hogy már készítettem a rükvercet az ipszilonozáshoz, erre behúzta úgy a kis elejét úgy, hogy egy íven meg tudtam vele fordulni. Ezt nem csak a Dél-Olasz sikátorokban lehet élvezni, itthon is jó, de önmagában ezért én biztosan nem választanám.

Kinek az autója? A Twingo, mint termék jó. A Renault jól tette, hogy összehozott egy ilyen miniatűr kisautót a Mercedesszel közösen. Hiába fogja nálunk alig valaki megvenni (ahogyan a miniautókat általában), a célcsoportnak bőven megfelelő. Nyugat-európai, nem rosszul szituált, fiatal, városi, kezdő családos, vagy egyedülálló embereket, meg persze már zömében gyermekek nélkül autózó időseket kell megszólítson. Én azonban nagyon nem vagyok a célcsoportja, mivel nem csak közlekedni, de vezetni is szeretek. Így ennek tudatában vékony betűkkel, de le kell írjam, hogy autónak viszont nem jó. Közlekedési eszköznek alkalmas, dizájntárgynak még inkább, de aki vezetni is szeret, annak nem ajánlanám. A motor körül minden leállítás után állandó, kellemetlen égett szagot érezni és a csomagtartót is nagyon felemlegeti átlagos használat mellett is. Nyáron kiolvad a spenót, meg a fagyi, mire hazaérünk a bevásárlásból. Olyan kicsi a nyomatéka, hogy a teszt közel két hete alatt jobb kézzel alig fogtam a kormányt, mert mindig váltani kellett, hogy tartsuk a forgalom ritmusát.

Driving eco! 110-nél 6 litert fogyaszt, elviselhető még a hangja és a szélzaj is, de 120-nál már érezhetően erőlködik az autó – nem egy autópálya-cirkáló. Ilyenkor a rövid tengelytáv és az elektromos szervokormány nem annyira jó barátai egymásnak. A legkisebb kormánymozdulat után korrigálni kell. Az egyenest azért lehet tartani a Twingóval, de a viselkedése nagyon furcsa és kevéssé meggyőző. Mivel az autót egyfolytában a Fiat 500-hoz hasonlította mindenki, aki látta, itt is párhuzamba kell, állítsam. Az a kisebb tengelytávjával kicsit jobban bukdácsol az úthullámokon. Ennek szebb az egyenesfutása, de az elektromos és változó rásegítésű szervokormánya érzéketlenebb. Egyenesben 120-nál kicsit megrángatva a kormányt is stabil marad, persze kívülről nagyon ijesztőek vagyunk. Vizes úton el tudja dobni a farát az oda koncentrálódó tömeg miatt, de normál szituációkban kontrollálható marad egy ellenkormányzással, az ESP megvédi. Száraz úton nem lehet olyan gyorsan menni, hogy egy körforgalomban sok legyen neki, fékezi az ESP.

És a kellemetlen végkövetkeztetés. Esőérzékelő, ülésfűtés, digitális automata klíma, tempomat és navigáció is van benne. Csak az a gond, hogy ezért az árért ez így mégis nagyon kevés. Ennyiért a magyar ember előbb venne egy motorcsónakot, nemhogy helyette akár két jó használt autót. Mondjuk egy Alfa 159-est, meg mellé egy legrégebbi Focust és marad bőven tankolásra, fenntartásra is. A Twingo ajánlható, de csak korlátozással, elsősorban az ára miatt. Meg aztán ott a fogyasztás is. 35 literes a tankja, a hatótávval gondok lesznek, mert a pesti rögvalóságban, zömében városban 7,5 litert fogyasztott nálam. További rossz pont, hogy kizárólag városi használatban, az eco kérdésben jóval jártasabb főszerkesztőnk sem tudta 6,7 liter alá vinni a kis Twingót.
A kipufogója olyan fekete a koromtól, mint az ördög fara. Mit mondana rá a régi szaki? Nem égeti el rendesen a benzint. Lehet, mert nem megy jól, és sokat is fogyaszt. Országútra 3,9-et ígér a gyár, ez nagyjából stimmel is, persze ha hetvennel megyünk. Sajnálom a kis Twingót, mert helyes kis kocsi, de szigorúan autóként nézve nem jó. Drága, a fogyasztása meg meg irreálisan magas. Megnéztem, hogy melyik benzines tesztautóval hány litert égettem el. Az állam a Citroën DS3-mal összenézve esett le, ami 6,6-ot kért tőlem százon. Árát, menettulajdonságait, fogyasztását is mérhetjük hozzá, de semelyikből nem jön ki jól.
Értékelés
Pozitív
A farmotor ellenére is biztonságos viselkedés, vidám megjelenés, egyedi hangulat, fordulékony, ideális városi méret
Negatív
Alapjáraton rázza a motor a kocsit, a hátsó utasok kilátása erősen korlátozott, gyenge motor, pontatlan váltó, magas fogyasztás, magas ár
Árak
Tesztmodell alapára
2 590 000 Ft (2014.11.10.)
Tesztautó ára
3 930 000 Ft (2014.11.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
52 kW (71 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
91 Nm 2850 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
14,5 s
Végsebesség:
151 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3595 mm
Szélesség:
1646 mm
Magasság:
1554 mm
Saját tömeg:
864 kg
Össztömeg:
1359 kg
Terhelhetőség:
495 kg
Tengelytáv:
2492 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
188 l
Belső szélesség elöl:
1360 mm
Belső szélesség hátul:
1315 mm
Belmagasság elöl:
920-990 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
175 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
440 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1130 mm
Csomagtér magassága:
320 mm
Csomagtér hossza:
695 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1400 mm
Raktérnyílás szélessége:
1080 mm
Raktérnyílás magassága:
630 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
91 Nm 2850 1/min-nél
Teljesítmény:
52 kW (71 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
151 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
14,5 s
CO2-kibocsátás:
105 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Mások a rokonságban Amerikában vesznek kutyát, ami összemocskolja a lakást, ráköltenek havi 100-200$-t havonta. Nekem ennek a biztosítása havonta átszámolva 4$. 🙂

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Azért a motorját nem értékelem többre, mint a Golf-ét ami volt. De ez van, megbolondultam, és vettem egy különlegességet, Újat nem akartam, azt már úgysem használom el. Ezt sem, ha van 3.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    [i]“Melyik a Te kocsid? A kék vagy a szürke? Ezt a kettőt látom a városban általában.”[/i]
    Egyik sem. Az enyém egy árnyalattal sötétebb, mint a Honda. Úgy néz ki mint ha új, vagy 1-2 éves lenne. 🙂
    [i]“Ha azt mondod, hogy a Yaris vagy a többi kocsi amortizációja a fizikai amortizációból ered és kevésbé erkölcsi”.[/i] Nem, nem, félreérted. Ezt mondtam:
    [b]“A kategórián belül maradva az általad számokkal hangoztatott értékvesztés döntően a műszaki elhasználódásból ered, és kevésbé erkölcsi amortizáció következménye.”[/b] Ezt kizárólagosan csak az A2-re értettem, semmi másra.
    Miért érintette kevésbé az erkölcsi amortizáció mint a többi hasonló korú társát? Csak néhány gondolat a teljesség igénye nélkül.
    1, Ez a szegmens nincs a piacon újként. (Prémiumtulajdonságokat is érintő kisméretű, könnyű, magas építésű egyterű)
    2, Feeling a volán mögött, és itt most nem a 4 karikára gondolok.
    3, Olyanok is imádják, idős autóként is, akik másodiknak tartják pl. új X.. BMW vagy Audi mellett. Megvan az oka.
    4, Az új kisautókhoz viszonyítva is igényesebb hangszigetelés.
    5, A kategória átlagánál kisebb futóműzaj, szélzaj és motorhang, elsősorban nagyobb sebességnél.
    6, Alu karosszéria, amit nem bánt a só, tanúsíthatom.
    7, Könyű
    8, Alaktényező Cw= 028. Az 1,2 TDI-nél 0,26 Hasonló kategóriájú új kisautók, mint pl. a cikkben szereplő Clio lll, nem közölték sehol a formatényezőjét, de úgy ítélem meg a formája alapján, legalább 0.33, vagy még több. A hasonló kategóriájú új kisautók Cw értéke márkától függetlenül úgy 0.33 körül van. Egyébként megnéztem élőben a Clio lll-at, szerintem ügyes, kivéve az első csomagtartó hiánya.
    A felsorolt 8 pontot csak kevés új kisautó tudhatja magáénak.
    [i]“De azt is tőled hallottam először, hogy a diesel motor 2000ccm-nél vagy afelett éri el a maximális termikus hatásfokát. Ehhez képest vettél egy Audi A2 1.4 PDTD-t :).”[/i]
    A termikus hatásfokot a hengernagyságra vonatkoztattam. A benzinmotor 250 ccm körül kezd jó lenni, a diesel duplája, úgy 500 ccm körül hengerenként. Bár az új dieselek magasnyomású technikája némit módosított ezen a megközelítésen. Itt 3 henger van, tehát 4 hengerre vetítve 2000 ccm körül, azaz méretnél vagyunk. 🙂

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    A fő egységek rangsora részben szemléletbeli kérdés, attól függően, hogy milyen szempontok szerint közelítek egy autóhoz. Ha egy autó “jóságát” színvonalát kívánjuk megvizsgálni, aprólékosan felépítve mindegyik egységre vonatkozó hozzá tartozó sok sok kritériumot, szolgáltatás minőségét, e szempontok szerint bizony az általam többször említett sorrend fog kijönni. Csak rendkívül vázlatosan: Mitől prémium egy autó? Semmiképpen sem a motortól!
    Nem szerencsés itt a Clio lll -nál pont az A2-ről beszélni, csak azért került itt szóba, mert az egyik fórumozó alternatívaként említette.
    Egyébként nagy várakozással tekintettem a Clio lll-ra, és örülök is, hogy ezt lépte a Renault, mert meggyőződésem, hogy ez az építési mód sokkal többet ígér, mint amit most a Clio lll adott.
    Az amortizációt illetően eléggé összemostad az elhasználásból eredőt az erkölcsivel.
    A kategórián belül maradva az általad számokkal hangoztatott értékvesztés döntően a műszaki elhasználódásból ered, és kevésbé erkölcsi amortizáció következménye.
    Egyébként nem azt írtam, hogy nem érte erkölcsi amortizáció az A2-t hanem ezt,[b] “Az a faramuci helyzet állt elő az A2-nél, hogy az erkölcsi amortizáció kevésbé érintette. :-)) Ez az újonnan kibocsátott kisautók nem éppen felhőtlen minőségének az eredménye.”[/b]
    Ez bizony ténykérdés, ami a jövőben még inkább kirajzolódik, majd meglátod.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    1, Mindig szerettem a különleges autókat, de úgy hogy a lóerők százai sosem hódítottak meg.
    2, Hobbiként vettem 3-ik autóként, nem használati tárgynak.
    3, Sajnos a tömítés minőségével gondok vannak a német autók többségénél, ezt most is hangsúlyozom, és ez alól nem kivétel az Audi sem.
    4, Számtalanszor megemlítettem az “Autonavigátor népének” hogy egy jó autónál a fő egységek sorrendje a következő:
    Első a futómű,
    2-ik a karosszéria,
    és csak 3-ik a motor! Ennek szellemében döntöttem az A 2 mellett. Sokan a motort rakják az első helyre, ami érzéki csalódás, mert az a legkövetelőzőbb.
    Nos az első kettőhöz a kategórián belül kétség nem férhet.
    A 3-ik valóban ma már nem telitalálat, de hobbiautóként nem tényező, ezen túl érdekes módon kiemelkedően jó állapotban vannak a PDTDI fejek. Többek között ennek is köszönhető a szinte hihetetlen 3 liter körüli átlagfogyasztás.
    Hozzászólásod döntő része értelmetlen személyeskedés, ami téged minősít.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Trollhunter!

    Ezt írtad tegnap, téged idézlek, lent te is megtalálod:

    [i]“Volkswagen up! Ezerszer jobb autó mint ez az agyon ‘hájpolt’ Twingo amellett kevesebbet fogyaszt kulturáltabb nagyobb az utastere és még csak nem is drágább.”[/i]

    Ezt mire alapozva jelentetted ki? Nem kell az idézet, mert az más véleménye, más tapasztalata. Te, mi alapján jelentetted ezt ki?
    1. kipróbáltad, tesztelted mindkettőt
    2. szajkózod bután más véleményét
    x. fogalmad sincs, hogy miről beszélsz

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    98 óta? És ennyi butaságot írsz össze?

    Találjon rajtad fogást a medve, én nem akarok gyermek. :-DDD

    Akkor arra válaszolj, hogy ezzel a modelel mennyit mentél, hogy lentebb lefikáztad? Nem érvelek, eddig sem tettem, mindig csak kérdeztem.
    Nos, mi alapján hasonlítod bármihez?

    A többi hülyeséget hagyjuk, mert tényleg kár személyeskedni.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Vicces fiú vagy. Szórakoztatsz, kérlek abba ne hagyd.
    1998 óta vezetek. Az elmúlt hat és fél évben kisebb nagyobb 3,5t alatti furgonokkal rohangáltam az országban, alkalmanként a szomszédos országokban is. Egyéb kérdés? Óhaj sóhaj?
    Írtam lejjebb, hogy nem találsz fogást. Nos tényleg nem ráadásul tökéletesen hozod – nem csak most másokkal szemben is – a tipikus felsült sarokba szorított formát akinél ha elfogynak az érvek nem marad más fegyvere csak a személyeskedés. Leszerepeltél koma az a szomorú helyzet.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Majd ha lesz jogsid, vagy ha bármelyik szalonban engednek próbavezetni, akkor térjünk erre vissza.

    Ne idézgess cikkekből szentírásként, inkább ezt a Twingo tesztet vesd össze a vezess.hu Smart tesztjével és csak arra koncentrálj, amit a melegedő csomagtérről ír a két tesztelő. Ha semmi másra nem figyelsz, akkor is be fogod látni, hogy hülyeséggel akarsz érvelni.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Nem írtam, hogy úttörőek voltak. Otthagyták a kézjegyüket az őket követő Opel és Renault modelleken. Ez amúgy egyfajta úttörőség is. De mondom: hasonló melléfogások, mint az A2.

    Szerinted te miért itt okoskodsz azt illetően, hogy a VW-nek mit kellett volna tennie, miközben az a gyártó rettentő sikeres. Nem érzed az ellentmondást? :-DDD

    Nem tudom hány éves vagy, de nagy butaságokat beszélsz, nekem olyan autóskártya szagú ez a sztori.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Miért ostoba példa? Mert tudod, hogy igazam van és nem találsz rajta fogást? 😀

    [i]Egyébként a VelSatis és a Signum valóban pont olyan melléfogás volt, mint az A2. CSerébe örökként is hagyott annyit maga után mindkettő, mint az A2.[/i]

    Azt mondod? Sorolj már fel kérlek három-négy dolgot amiben a Vel Satis és a Signum úttörőek voltak. Mert az A2 több dologban az.

    Volkswagennek pedig meg kellett volna maradnia a seggén és azt csinálni amiben erős. Nevezetesen A-B-C-D szegmensbe autót gyártani. Ők sem gondolhatták komolyan, hogy kínán kívül bárhol a világon lesz kereslet Phaeton-ra.
    Olvastam régebben egy idézetet miszerint: [i]az Audi az a Volkswagen ami BMW akar lenni.[/i] Én ezt annyiban módosítanám, hogy a Phaeton az a Volkswagen ami BMW akar lenni. De nem lesz ha megfeszül sem. Hiába jó autó akkor is csak egy fauvé és egy bizonyos szint felett már elég cink egy VW emblémás kocsival megérkezni a felső kategóriás luxusautók közé.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Ezek után nem volt rá szükség:

    [i]“Vizes úton el tudja dobni a farát az oda koncentrálódó tömeg miatt, de normál szituációkban kontrollálható marad egy ellenkormányzással, az ESP megvédi. Száraz úton nem lehet olyan gyorsan menni, hogy egy körforgalomban sok legyen neki, fékezi az ESP.
    És a kellemetlen végkövetkeztetés. Esőérzékelő, ülésfűtés, digitális automata klíma, tempomat és navigáció is van benne. Csak az a gond, hogy ezért az árért ez így mégis nagyon kevés. 35 literes a tankja, a hatótávval gondok lesznek, mert a pesti rögvalóságban, zömében városban 7,5 litert fogyasztott nálam. További rossz pont, hogy kizárólag városi használatban, az eco kérdésben jóval jártasabb főszerkesztőnk sem tudta 6,7 liter alá vinni a kis Twingót.”[/i]

    Itt tenném hozzá, hogy az up!/Citigo párosban nem kell vért pisálva megfeszülni a 6,5 literes városi fogyasztásért.

    [i]“A kipufogója olyan fekete a koromtól, mint az ördög fara. Mit mondana rá a régi szaki? Nem égeti el rendesen a benzint. Lehet, mert nem megy jól, és sokat is fogyaszt. Országútra 3,9-et ígér a gyár, ez nagyjából stimmel is, persze ha hetvennel megyünk. Sajnálom a kis Twingót, mert helyes kis kocsi, de szigorúan autóként nézve nem jó. Drága, a fogyasztása meg meg irreálisan magas. Megnéztem, hogy melyik benzines tesztautóval hány litert égettem el. Az állam a Citroën DS3-mal összenézve esett le, ami 6,6-ot kért tőlem százon. Árát, menettulajdonságait, fogyasztását is mérhetjük hozzá, de semelyikből nem jön ki jól.”[/i]
    [i]Alapjáraton rázza a motor a kocsit, a hátsó utasok kilátása erősen korlátozott, gyenge motor, pontatlan váltó, magas fogyasztás, magas ár
    Tesztmodell alapára: 2 590 000 Ft[/i]

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Állj-állj. Nem hülyézzük egymást. OK? Én sem tettem veled, te is viselkedj normálisan.

    Nem személyeskedtem. Tényt közöltem, s persze tévedhettem is. Ugyanakkor tudd, hogy pl. én sem vagyok új autó vásárló és én is meggyártottam magamnak az ideológiát arra, hogy miért volt okosabb venni egy használt középkategóriást 160 ezer kilométerrel, mint egy új kisautót.

    Egyébiránt, ha létezne A2, akkor az legalább 6 ,illát kóstálna ma, annyiért meg találsz “részletre” annál komolyabb új autót.
    Ugye, hogy csak önigazolsz? :-DDD

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    “Esetedben az történik, ami a nagykönyvben le van írva. Nem vagy új autó vásárló, egyszerűen azért, mert nincsen annyi pénzed, hogy a tényleges igényeidnek megfelelő új autót megvedd. Ahhoz több, mint 2x annyi kellene, amennyid van.”

    Te vagy rosszindulatú vagy hülye vagy, hogy így személyeskedsz. Az A2-t újban is megvenném és nem részletre, ha lenne. Manapság viszont nincs hasonló. BTW, a gatyámat ne toljam le, hátha megnézed, van-e elég pénzem 😀 Na, nem írok ide többet, aztán trollkodhatsz kedvedre, csak nehogy egyedül maradj. Bár kitartóan dolgozol rajta.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Ezek a te egyéni preferenciáid. A piac azonban azt támasztja alá, amit írtam. A használt és új autó vásárló köre markánsan elkülöníthető. Tagadhatod, jogod van hozzá, ettől függetlenül az még úgy működik, ahogy írtam. Az esetek döntő többségében nem alternatívája egyik a másiknak. Jól van ez így különben.

    Esetedben az történik, ami a nagykönyvben le van írva. Nem vagy új autó vásárló, egyszerűen azért, mert nincsen annyi pénzed, hogy a tényleges igényeidnek megfelelő új autót megvedd. Ahhoz több, mint 2x annyi kellene, amennyid van. Ez rendben van így. Csak ne állítsd be AZ egyetlen jó döntésként. Ne egy új autóhoz hasonlítsd a döntésed tárgyát, hanem korabeli, méretbeli, árbeli használtakhoz. Ott érdemes hasonlítanod.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Komolyan el fogsz veszni, ha ezt az ostoba Veyron példát erőlteted. legalább annyira értelmetlen, mint új autót hasonlítani használthoz.

    Próbáld meg úgy, hogy kategóriákban gondolkodsz, azokat méred össze.
    Egyébként a VelSatis és a Signum valóban pont olyan melléfogás volt, mint az A2. CSerébe örökként is hagyott annyit maga után mindkettő, mint az A2.

    Tök lényegtelen jelen esetben az, hogy mi, mennyire megbízható. Az A1 melléfogás volt, noha nem volt rossz autó. A Phaeton meg annak ellenére nem melléfogás, hogy nem értékesítik nagy darabszámban. Nem is lehet az, hiszen lassan ezer éves a modellciklusa.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Ezerszer jobb? Összehasonlítottad őket?
    Kinek mi az előny? Biztos, hogy ami neked az, az másnak is?

    Viszont tény, hogy ha már hasonlítunk, akkor az up jelen esetben jobban illik a képbe. Ha választanom kellene én biztosan gondban lennék, nekem ugyanis mindkettő nagyon tetszik.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    És ha már A2 akkor arról se feledkezzünk meg, hogy az audi mérnökeinek gyakorlatilag két tök más autót kellett kifejleszteniük. Az Audi A2-t és az Audi A2 3L-t. Utóbbin a karosszéria elemek vékonyabb lemezből lettek préselve a szélvédők is vékonyabbak a tükrei is mások a gépteteje is a hátsó ajtaja is. A szerkezeti elemei is nagyrészt mások mint a sima 1.4 dízelé. Hiába azonos sok alkatrész a korábbi Lupo 3L-el baromi sok pénzbe kerülhetett létrehozni az A2 3L-t. Persze, hogy nem térül(t) meg soha.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Ja, akkor legyen új autó. Tessék: Volkswagen up! Ezerszer jobb autó mint ez az agyon ‘hájpolt’ Twingo amellett kevesebbet fogyaszt kulturáltabb nagyobb az utastere és még csak nem is drágább. Ja, hogy a VW up! nem farmotoros és nem hátsókerekes? Na bumm. És? Ez inkább előny mint hátrány.

    Ugyan tegye már fel a kezét az aki ismer olyan embert aki az elmúlt öt évben készpénzre alsó középkategóriás vagy az alatti ÚJ autót vásárolt volna szalonból (átlag emberekről van szó, 20milliós nagy autót kp-ért hazatoló emberkék most nem játszanak). Magánszemélyek évek óta alig alig vásárolnak új autót Magyarországon. Egy ilyen esetlen 2,5milliós Twingo áráért leellenőrizhető múltú keveset futott néhány éves autókat kapsz de olyat, hogy szinte megszólal. Na ezért a használt autózás. Aki ezért az durván alulmotorizált remegő törpeautóért otthagy a szalonban 2,5milliót amikor azért már autót is vehetne az nem normális.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    És? Csak mert pénzügyileg nem az, attól még lehet sikeres egy modell. Vagy szerinted a Bugatti Veyron is melléfogás pusztán csak azért mert keveset adtak el belőle? Tudod az anyagi megtérülés csak egy dolog a sok szempont közül. A Volkswagen konszern úgy unblock annyi pénzt tolt bele a Veyron projektbe amivel drasztikusan csökkenthető lenne a magyar államadósság mégsem mondanám melléfogásnak. Megjelenése óta a Veyron SS a világ leggyorsabb nagy sorozatban gyártott négykerekűje amiből ha nem is direktben de biztosan profitál a konszern. Szemléltetésképpen mondok neked valódi melléfogásokat is. 1: Renault VelSatis. 2: Opel Signum. Na ezek nemhogy nem öregbítették egyenesen rombolták a márka hírnevüket. Biztos vagyok benne, hogy ezen modelljeit mindkét gyártó ha tudná szívesen kitörölné az emlékezetéből. Ezzel szemben az Audi A2 egy megbízható jó minőségű jól összerakott autó ami több dologban is élen járt már a megjelenésekor. Nyugodt lehetsz az A1 is el fog tűnni utód nélkül. Azt sem veszi senki mert kicsi és ehhez képest drága is. Na meg abból sosem lesz kultuszautó mint az A2-ből.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    “- Használtat ugyanis a legritkább esetben veszünk új helyett”
    Közel sem biztos. Ez szintén a korábban említett mérlegelés kérdése!

    kis feedback. De igen, mérlegelek. Eddig kerestem egy kívül kicsi, belül tágas autót, és minden ajánlatot megnézek, ill megnéztem. És igen, egy 2,5M-be kerülő A2 gyakorlatilag új autó, még 8,5 évesen is. Minden eleme úgy klattyan, mozog, működik, mint egy szalonautóban. Az, hogy 89e km-rel új szaga van (kitakarítva) új élmény, ilyet nem láttam. Lefoglaltam. Kizárt, hogy 100e max 150e-nél többet kellene évente ráköltenem a fékeken kívül. Számoltam, és a brutál amortizációhoz képest ez semmi.
    A melléfogáshoz: nyilván. A gyáraknak nem éri meg olyan autókat gyártani, ami csak megy, és még csak nem is kezdenek rozsdásodni. Ezért nem folytatták. Meg állítólag 4 ezer eur veszteségük volt mindegyiken.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    [i]“Akkor soha, érted, soha ne hasonlítgassunk új autót használthoz.
    Tejesen értelmetlen ugyanis.”[/i]
    Abszolút nem értelmetlen, sőt, racionális. Minden mérlegelés kérdése ugyanis, és a mérlegelés egyik tényezőjeként a használt is megjelenik.
    [i]“- Használtat ugyanis a legritkább esetben veszünk új helyett”[/i]
    Közel sem biztos. Ez szintén a korábban említett mérlegelés kérdése!
    [i]“- Teljesen normális, hogy ami használt, az olcsóbb”[/i]
    Attól függ, mit hasonlítasz mihez. Egy használt lehet jóval drágább is mint egy új.
    [i]“- A használt autóra is ráköltöd az új árát, csak kérdés, hogy kivárod-e, s ha igen, akkor mennyi idő alatt”[/i]
    Na ez jó vicc. :DDD
    Ez esetben az A2-ről volt szó, amelyiknek az új ára 12 évvel ezelőtt is 6 millió Ft. volt.
    Ha vannak javítani valók rajta, ráköltesz 400.000-et. Ha nagyon pipec vagy, mindent a legjobbra akarsz, egy dízelnél rámegy 1 millió. Akkor az viszont már olyan lesz, hogy további 200.000 km-ig nincs gondod. Évi 10.000 km-rel számolva ez 20 év. Maradt még 5 millió Ft, tehát ezt a manővert még elméletileg megismételhetnéd 5-ször. Ez összesen 120 év! :DDD
    [i]“Vegyük már komolyabban ezt a beszélgetést.”[/i]
    Ezt elsősorban magadnak kellene címezned, mint ahogyan sok minden mást is, amit másokra teszel, minden egyes hozzászólásodban. Persze az önkritika számodra ismeretlen fogalom. Lépten – nyomon tanúbizonyságot teszel mentális zavaraidról ország világ előtt, ami még csak nem is tudatosul nálad, mert ahhoz intelligencia kellene…

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Neked is írom: hagyd már a retkes…..fenébe ezt a használt autózást. Mikor fogjátok már föl, hogy az egy másik téma? Olyan bonyolult ez?

    Azért külön elismerés, amikor előre ítélsz. Okos fiú, csokit neki.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Az barátom, hogy nem tudtak eleget értékesíteni belőle. Nem állítottam, hogy az autó nem volt jó, azt mondtam, melléfogás volt. Ami pár év gyártás után eltűnik utód nélkül, az melléfogás.
    Az A1, na az nem az.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Hát ez nem lesz eladási rekor nem hogy itthon, sehol sem. Vissza az időbe….farmotorral. Jó a porsche is olyan… no de ennyiért már azt is lehet venni, jó kicsit régebbit. Ez bukta lesz mint a nissan micra.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Mi volt benne a melléfogás? Az, hogy csináltak egy átlagon felüli minőségű és megbízhatóságú magas presztízsű alumínium bódés kisautót ami jócskán öregbítette a márka hírnevét? Sok márka szeretne így melléfogni.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Kb. 1 évvel ezelőtt megjelent egy hír a Twingo lll-ról, hogy a Renault Romániában fogja gyártani padló alatti motorral, és olcsó lesz, másfél millió Ft. körüli áron hozzá lehet majd jutni. De jó!!! Ehhez képest 4 millió! A fapados változata is több mint 2,5 millió Ft. Mondjuk a másfél milliós ígéretben akkor sem hittem…

    [i]“Egyelőre az A2 magasan a legjobb mind közül. Még nem tudom, mi lesz, de ez erősen esélyes. Már tavaly is néztem az importot is, de totál tartják az árukat kint, és lassan olcsóbb itthonról venni.”[/i]
    Egy technikai eszköznek kétféle amortizációja van.
    1, Az elhasználódásból eredő.
    2, Erkölcsi amortizáció.
    Az a faramuci helyzet állt elő az A2-nél, hogy az erkölcsi amortizáció kevésbé érintette. :-)) Ez az újonnan kibocsátott kisautók nem éppen felhőtlen minőségének az eredménye.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Végre újra elkezdődött! Mármint a motor padló alatti elhelyezése a Smartnál nagyobb kategóriánál. Bízom benne, ez az építési forma, úgy mint a Twingo l -nél az (egyterűs forma), most már a lll-nál is követőkre talál.
    Volt szerencsém egy hasonló, padló alatti építési módú kisautóhoz, amit 25-30 évvel ezelőtt gyártott a FIAT. Használhatósága, belső tere (3.05 m) az akkori méretkategóriáján messze túlmutatott.
    A Twingo lll – nál csalódás, hogy elöl nincs csomagtér. Ezt az olaszok már 30 évvel ezelőtt megoldották.
    Csalódás a következő is a tesztelőtől: [i]“Az ülések rázkódnak, a nem foglalt anyósülésen szemmel látni, hogy remeg. Alacsony fordulatról gyorsítva a kormány is beremeg,”[/i]
    Az A2-nél ilyen nincs.
    Egyetértek az A2-ről írt véleményeddel! Nekem a dízelváltozat van. Mutasson nekem valaki olyan kisautót (3,8 m) az A2-n kívül, amelyik nagy tempónál is csendes marad. Annál ugyanis az 50 ill. 150 km/h közötti sebességkülönbséget a hanghatás alapján nem érzékeled! Ja és a magas üléspozíció, ami számomra fontos, mert nem szeretek az “aszfalton” ülni. Fogyasztása átlagos használat mellett 3-4 liter/100 km.
    Az alumíniumtechnológia drága a vashoz viszonyítva, legfeljebb ezért bukott be vele az Audi, semmi másért.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Akkor soha, érted, soha ne hasonlítgassunk új autót használthoz.
    Tejesen értelmetlen ugyanis.

    – Használtat ugyanis a legritkább esetben veszünk új helyett
    – Teljesen normális, hogy ami használt, az olcsóbb
    – A használt autóra is ráköltöd az új árát, csak kérdés, hogy kivárod-e, s ha igen, akkor mennyi idő alatt

    Vegyük már komolyabban ezt a beszélgetést.
    Amúgy értelek, értem az érveidet is, te viszont értsd meg, hogy azoknak nincs helye egyetlen új autóról szóló cikk alatt sem.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Nem árulok semmi, de kéne egy tartós és jó kisebb autó. Mentem már egy sor típussal és nézem az új kínálatot is. Az A2 azért jöttt fel, mert egyelőre az A2 mint típus a leginkább esélyes nekem. Lehet, hogy abból kéne egy utolsó szériásat szerezni. Belül nagy – főleg a csomtartója – pontos a kormánya, és igen csöndes belül még a pályán is. 1,4 benzinessel mehettem egy napig, bp-Sopron közt 1, 84esen fogyasztott 4,6-ot. Vissza az M1-en győrnél rátankoltam és hazafelé 5,9 volt tartós 120-135 közt. Egyelőre az A2 magasan a legjobb mind közül. Még nem tudom, mi lesz, de ez erősen esélyes. Már tavaly is néztem az importot is, de totál tartják az árukat kint, és lassan olcsóbb itthonról venni. Az utolsó szériásak 2,5M körül vannak.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Melléfogás helyett inkább erődemonstrációnak nevezném az Audi A2-t. 2004-2005-2006 között sorozatban a kategóriája legmegbízhatóbb autója volt és az idő bebizonyította, hogy a valóságban az is. Ha ma 2014 év végén beleülsz egy tizenéves A2-be még mindig bőven megvan benne a kategória átlag feletti minőségérzet az a prémium érzet amitől egy Audi Audi és nem Volkswagen. Nem lógnak a kárpitok minden flottul precízen működik benne, nem nyiszog nem zörög benne semmi még macskakövön sem, futóműzaj tökéletesen el van szigetelve az utastértől egészen halkan siklik nem dübörög rossz minőségű alsóbbrendű úton sem és amihez kézzel vezetés közben hozzáérhet a sofőr az mind jó minőségű anyagból készült. A motorok (FSI-t leszámítva) és az erőátvitel már akkoriban sem számított valami modernnek cserébe agyonüthetetlenek és ha úgy alakul olcsó javítani őket. Ez a háromhengeres dízelekre is áll (nem common rail nincs dmf). A 3L verziót leszámítva a futómű hangolásba sem nagyon lehet belekötni. Az import példányok 80%-a jól felszerelt ABS ASR ESP első oldal és a kocsiszekrény teljes hosszát végig érő a hátsó utasokat is védő fejlégzsák digit klíma nagy navi blaupunkt hifi stb. Az szintén nem elhanyagolható tényező, hogy ha csak össze nem törik az alumínium bódé miatt az életben fog lakatost látni az autó. Az A2 néhány apró bosszantó tervezési hibát leszámítva egy baromi jó kisautó még mai szemmel nézve is. Az árazása ugye olyan volt amilyen ám használtan már nem olyan fájdalmas megvenni. Egy sérülésmentes ellenőrizhető szervízkönyves utolsó szériás 1.4 16v benzinest a behozatal és a honosítás minden költségével együtt talpra állítasz 1 legfeljebb 1.1 millió forint körül. Most, hogy az egy tíz éves kisautóért sok-e vagy sem azt mindenki döntse el maga. Becsületesneppernél 1.370M-ért áll egy 1.6FSI. Végig ütött könyvvel külön felnin szerelt téli garnitúrával jó felszereltséggel törés mentesen gyári fénnyel stb. Ha választanom kéne a között és egy néhány évvel fiatalabb kevesebbet futott ám de ugyanannyiba kerülő gömbölyű Swift vagy Fiesta között nem sokat gondolkodnék melyiket vegyem. Abszolút nem túlzás prémium autónak nevezni az A2-t főleg ha egy extrásabb verzióról beszélünk. Ha hosszú távon nem lenne ennyire szar az ülése és nem törné szét a jobb térdem a váltó körüli műanyag konzol akkor egy sérülésmentes 90lovas TDI Sportline-t bármikor bevállalnék 1,4M körül és nem azért mert Audi hanem azért mert egy szerethető korrekt jó autó.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    Jópofa autó az Audi A2 de az 1.4 benzines akkor fogyaszt országúton 4,5 litert ha makacsul tartod a 75-80km/h-t. Azt 40km/h felett már be lehet lökni ötödikbe mert rángatás nélkül elbírja annyira rövid a váltója, “hála” ennek autópályán 130km/h-nál már ~4000-et forog a motor és hiába kifejezetten jó a kocsi légellenállása és hangszigetelése ekkor már azért jócskán van ám motorhang is. Pörög az a szerencsétlen kis motor mint ligeti Qrva a lánchintán ezért a hosszabb távú országutazás és autópályázás kilőve vele. Városba pedig azért nem jó mert elég nagy a fordulóköre az A oszlopnak akkora holttere van mint az állat és tolatni is lehetetlenség vele mert ugye alapból nem látni hátra csak a légterelő alatti kis résen de ha redvás a hátsó ablak – ami télen mindig az, ez tapasztalat – akkor aztán végképp nem látsz semmit hátra. Tükörből tolatni pedig véleményem szerint elég necces. Az A2-nek gyárilag nincs hátsó ablaktörlője mert ugye minek is az. Köszönjük Audi. Nem azt mondom egy gyérebb forgalmú vidéki kisvárosba vagy faluról/agglomerációból 10-20km-ről beingázni munkahelyre elmegy de a fővárosban a dugóban poroszkálni a sok idegbeteg között tuti nem A2-t vennék. Félteném. És az üléspozíció sem jött be nekem. Előrenyújtott egyenes lábbal a földön ülni egy kényelmetlen ülésen ami sem a hátamat sem a derekamat nem tartja és még az üléslapja jó rövid… kösz inkább nem. Néznék helyette valami olcsó benzines doboz forma tucat kisautót valami olyat ami irányába biztosan nem alakul ki érzelmi kötődés az emberben és amit nem sajnálnék ha az óvoda előtt vagy a bevásárlóközpont parkolóban rányitják az ajtót vagy csak az asszony parkol vele egy jó ízűt és meghúzza itt-ott. Wagon R+, Panda ha picit nagyobb kell akkor Ford Fusion természetesen csakis benzines, azokat nem félteném.

  • 2017.10.29. at 00:59
    Permalink

    A végkövetkeztetés: borzasztó. Pedig milyen innovatívnak tűnt. Az a helyzet, hogy rendre van több olyan használt típus, amivel teljesen ki lehet váltani a mai újautó kínálatot, méghozzá töredék pénzből és műszaki szívások nélkül. A Twingo árának harmadából lehetne venni pl. egy kartantartott szép A2-öt, benzines 1,4-est ami 6-7-et eszik városban, országúton 4,5-5-öt, nagyon tágas, biztonságos, és tele van a ma kínált extrákkal, amikre oly büszkék. 14 éve kezdték gyártani és 9 (majdnem 10) éve hagyták abba. Az autóiparban valami nagyon félrecsúszott, hogy ez így van…

Vélemény, hozzászólás?