0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Klasszikus családi örömök - SEAT Alhambra teszt

SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Premium teszt

Egy hétig felcsaptam anyukába, közben bűntudatom volt, hogy egyedül vezetek egy guruló panelházat. Aha, szóval ezért vesznek inkább SUV-t.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Minőségben és felszereltségben is mindent beleadtak, ami a SEAT-tól kitelik, vagy még annál is többet. Óriási, teljes értékű hétszemélyes, aminek hajtásláncába nem lehet belekötni%KA%

Minőségben és felszereltségben is mindent beleadtak, ami a SEAT-tól kitelik, vagy még annál is többet. Óriási, teljes értékű hétszemélyes, aminek hajtásláncába nem lehet belekötni

Nem kevesebb, mint hét éve van piacon a Volkswagen Sharan testvéreként ismert SEAT Alhambra második generációja. Még a facelift is kétéves mára az andalúziai erőd nevét viselő csapatszállítónál. Tehát tesztalanyunk nem új modell, amit érezni is rajta, főleg a mai elsuvosított világban, ráadásul a SEAT név jelen esetben nem a megfizethetőséget takarja. A leglogikusabbnak tűnő és valószínűle legkeresettebb Style Premium felszereltségben és a jól kiforrott 2.0 TDI – DSG párosítással próbáltuk az Alhambrát. Ilyen konfigurációban egyébként már járt nálunk a frissítés előtt, tehát a teszthét sok újdonsággal nem szolgált a család sallangmentes kedvencéről, viszont nagyszerű gondolatébresztő volt.

Van-e még ütőkártyája az egyterűeknek a szabadidő-autókkal szemben?

Az utcakép arról árulkodik, hogy korai őket temetni. Bizonyos erényeik pótolhatatlanok, ami még jó pár évig tarthatja a klasszikus hétülésesek eladásait. Csupán kiesik egy bizonyos vásárlóközeg.

%KA%Szürke autó, ezüst színben. Nem is gondolnánk, milyen komfortos az utazás benne%KA%

Szürke autó, ezüst színben. Nem is gondolnánk, milyen komfortos az utazás benne

%KA%A panelparkolók sztárja méreteivel hódít leginkább, ami az egyterű szegmens felső szegletébe helyezi. Sajnos árával együtt%KA%

A panelparkolók sztárja méreteivel hódít leginkább, ami az egyterű szegmens felső szegletébe helyezi. Sajnos árával együtt

A klasszikus facelift-vonásokat eszközölték 2015-ben a platformizálás mintapéldányán, a Sharan átjelvényezett (igazából Portugáliában gyártott) spanyol testvérén. Újak a fényszórók, feláras bixenonként durván hatásosak is, bár kis menetfényt adóak. Már diódásak és seatosan menő rajzolatúak a hátsó lámpák, az első hűtőrácsot pedig vízszintesen díszlécezték. A motorpaletta is frissült, már mindegyik teljesíti az Euro 6 normákat, így tesztalanyunk is. Igazából itt ki is fújt az újdonságlista.

%KA%Csupán esztétikailag különbözik német fivérétől az Alhambra, a hátsó lámpákat például hanyagul megfordították, faceliftje után ledesítették. Nagy trollok ezek a formatervezők%KA% %KA%Csupán esztétikailag különbözik német fivérétől az Alhambra, a hátsó lámpákat például hanyagul megfordították, faceliftje után ledesítették. Nagy trollok ezek a formatervezők%KA%

Csupán esztétikailag különbözik német fivérétől az Alhambra, a hátsó lámpákat például hanyagul megfordították, faceliftje után ledesítették. Nagy trollok ezek a formatervezők

A megszokottal ellentétben az Alhambra semmivel sem rosszabb német testvérénél, csupán a szűkebb extrakínálat szólhat ellene. Még az illesztések is ugyanolyan pontosak, épp ezért drasztikus árkülönbséget is felesleges keresni a fivérrel szemben. Kérdéses, hogy utóbbi tény előny vagy hátrány a „nagy nevekkel” tömött szegmensben, de annyi biztos, hogy ennyire szögletes sziluettel, így kimaxolt belsőterekkel, csak az Alhambra-Sharan és legfőbb ellenfelük, a Galaxy rendelkezik jelenleg 4,8 méter felett.

%KA%SEAT-idegenek az anyagok, az utastérnek jót tesz, hogy nem tér el sokban a Volkswagen jelvényes változattól. Puhák és csillanásmentesek a műanyag burkolatok, öröm végigsimítani őket%KA%

SEAT-idegenek az anyagok, az utastérnek jót tesz, hogy nem tér el sokban a Volkswagen jelvényes változattól. Puhák és csillanásmentesek a műanyag burkolatok, öröm végigsimítani őket

%KA%Gesztusvezérlős az infotainment, jó Volkswagen rendszer lévén ritkán tapasztalt gyorsasággal kapcsolódott a telefonom, később viszont elvette a kedvem, hogy még a stop-start is képes lecsatlakoztatni%KA%

Gesztusvezérlős az infotainment, jó Volkswagen rendszer lévén ritkán tapasztalt gyorsasággal kapcsolódott a telefonom, később viszont elvette a kedvem, hogy még a stop-start is képes lecsatlakoztatni

Kevésbé nevezhető hangulatosnak az utastér, majd a gyerkőcöktől lesz színes. A németes rendet és sterilséget viszont úgy érzem, minden családfő értékelni fogja továbbra is. Minimalizálták a klasszikus SEAT műanyagokat, ami értékelendő és talán egy 10 millió feletti autónál alapvető. Frissítése után rendelhető gesztusvezérlős infotainment rendszerrel is, még ha nem is túl nagy, 6,5 col képátlójúval, ellenben sok egyéb modern sofőrsegéd, mint az adaptív tempomat vagy a head-up display, nem érhető el hozzá. Változott a volán, és a klímavezérlő is átláthatóbb lett a facelift után, megjelent a vörös hangulatvilágítás. Sajnos az automata váltó ezüst burkolata megragadt a kétezres évek elején, ahogy az egyterűzés is.

%KA%Elöl hosszú ülőlapok és kényelmes könyöklők, mintha a nappaliban ülnénk, de még a harmadik üléssorban is kényelmesen elfértem 185 centimmel%KA% %KA%Elöl hosszú ülőlapok és kényelmes könyöklők, mintha a nappaliban ülnénk, de még a harmadik üléssorban is kényelmesen elfértem 185 centimmel%KA% %KA%Elöl hosszú ülőlapok és kényelmes könyöklők, mintha a nappaliban ülnénk, de még a harmadik üléssorban is kényelmesen elfértem 185 centimmel%KA%

Elöl hosszú ülőlapok és kényelmes könyöklők, mintha a nappaliban ülnénk, de még a harmadik üléssorban is kényelmesen elfértem 185 centimmel

%KA%Akármelyik kétezres évek eleji Audi modellből elszökhetett volna ez a váltóburkolat%KA%

Akármelyik kétezres évek eleji Audi modellből elszökhetett volna ez a váltóburkolat

Mindössze pár év kellett, hogy a városi terepjárók az eladási listák élére küzdjék magukat, míg az egyterűek láthatóan szenvednek. Sokan voltak, akik azért vettek az igényeiknél egy fokkal nagyobb egyterűt, mert nem volt más választási lehetőség a piacon. Ez a vásárlóközösség eshet most ki, és ezt érezheti meg keményen a hétülésesek piaca. Szűkülhet az MPV kínálat és sok gyártó elmehet SUV irányba, mint ahogy nagyszerűen teszi például a Peugeot 5008 is, vagy éppen az Alhambra közvetlen konkurense, a Renault Espace. Persze a SUV-osítás megannyi kompromisszummal is jár, de a franciák, ebben is iránymutatóak lehetnek.

%KA%Alapból is 267 literes a csomagtér, nem mondható elhanyagolhatónak. Ötülésesként játszhatunk a takarórolóval is, mindent borítva akár 2430 liter is kikönyöröghető az Alhambrából%KA% %KA%Alapból is 267 literes a csomagtér, nem mondható elhanyagolhatónak. Ötülésesként játszhatunk a takarórolóval is, mindent borítva akár 2430 liter is kikönyöröghető az Alhambrából%KA% %KA%Alapból is 267 literes a csomagtér, nem mondható elhanyagolhatónak. Ötülésesként játszhatunk a takarórolóval is, mindent borítva akár 2430 liter is kikönyöröghető az Alhambrából%KA%

Alapból is 267 literes a csomagtér, nem mondható elhanyagolhatónak. Ötülésesként játszhatunk a takarórolóval is, mindent borítva akár 2430 liter is kikönyöröghető az Alhambrából

Végtelen személyre szabhatóság, szabad játék az ülésekkel, millió tárolórekesz és überelhetetlen helykínálat. Ezek mind az egyterűek felé billenthetik a mérleget egy SUV-val szemben a mai napig. Ráadásul az Alhambránál ott a tolóajtó, ami még kevésbé szivárgott át a szabadidő-autókhoz, és az egyterűek között is egyre ritkább erény. Egy guruló panelháznál még inkább áldjuk az akár elektromos oldalajtók feltalálójának nevét egy szűkös parkolóhelyen vagy parkolóházban, akár a garázsban. Mégis könnyen elcsavarhatja a fejeket egy divatos, kívánatos városi terepjáró és az eladási adatok alapján, éppen ezt is teszi. Utóbbinak ott a magas üléspozíció vagy nem ritkán a magas orr, amik jót tesznek az önbizalomnak, azonban még ezeknél is fontosabb a könnyedség és az a tudat, hogy bármikor letérhetünk az aszfaltos útról. Utóbbi még akkor is hatalmas ütőkártyája a mára legnépszerűbb szegmensnek, ha a legtöbb modellel nem merészkedhetünk be komolyabb terepre. Egyterűvel viszont meg sem próbáljuk természetesen.

%KA%Mit tud nyújtani a mára tágas SUV modellekkel szemben egy Alhambra? Klasszikus praktikusságot, szerethető nyugalmat. Korai még temetni az egyterűeket, bár az irány egyértelmű%KA%

Mit tud nyújtani a mára tágas SUV modellekkel szemben egy Alhambra? Klasszikus praktikusságot, szerethető nyugalmat. Korai még temetni az egyterűeket, bár az irány egyértelmű

%KA%Kulcsról és belső gombokról is működtethetőek a gyorsan megszerethető tolóajtók, amik esetünkben is felárasan elektromosak%KA% %KA%Kulcsról és belső gombokról is működtethetőek a gyorsan megszerethető tolóajtók, amik esetünkben is felárasan elektromosak%KA% %KA%Kulcsról és belső gombokról is működtethetőek a gyorsan megszerethető tolóajtók, amik esetünkben is felárasan elektromosak%KA%

Kulcsról és belső gombokról is működtethetőek a gyorsan megszerethető tolóajtók, amik esetünkben is felárasan elektromosak

Mikor fogunk ekkora, kisautós leghátsó lábteret kapni egy hétüléses SUV-ban, úgy, hogy még a középső üléssorban is kompakt lábterünk van és a csomagtérből is maradt? Valószínűleg soha. Még kategóriatársaival szemben is rendelkezik ütőkártyával az Alhambra: minden ülés fejtámlája állítható és mindegyik Isofix csatlakozós, így bármelyik üléshez rögzíthető gyerekülés pillanatok alatt. Hét üléssel is kisautós a csomagtér, öt üléssel már öblös rakteret kapunk, ami az eszméletlen magas fejtérnek köszönhetően jól pakolható. Hátrafelé haladva egyre rövidebbek az ülőlapok, mégis mind megfelelő akár hosszú utazáshoz, ráadásul a harmadik üléssor síkba dönthető. Elöl a legkomfortosabb, még a könyöklő is hiperpuha, ráadásul majdnem a váltókarig húzható, magasságában is állítható. Igazából minden adott, hogy a világból kimenjünk vele, többek közt az erő is.

%KA%Dedikált légkondivezérlő még a második sorban is, tárolórekesz, USB, 12 voltos csatlakozó jutott előre, középre és a csomagtérbe is%KA% %KA%Dedikált légkondivezérlő még a második sorban is, tárolórekesz, USB, 12 voltos csatlakozó jutott előre, középre és a csomagtérbe is%KA% %KA%Dedikált légkondivezérlő még a második sorban is, tárolórekesz, USB, 12 voltos csatlakozó jutott előre, középre és a csomagtérbe is%KA%

Dedikált légkondivezérlő még a második sorban is, tárolórekesz, USB, 12 voltos csatlakozó jutott előre, középre és a csomagtérbe is

Ritka, hogy egy hajtáslánc ennyire kiforrottnak hat. Csak állóhelyzetből való meginduláskor érezni, hogy egy hosszú, magas és 1,7 tonnás testet lódítunk, máskor finoman viszi a már Euro 6 normákat teljesítő, de gyengébbik kétliteres TDI az Alhambrát. A 150 ló nem hangzik soknak, a 340 Nm nyomaték viszont már annál inkább, amit 7 fővel, megpakolva is becsületesen lead. Nyilván nem sport-DSG dolgozik benne, de ez a duplakuplungos automata is épp elég gyors egy kisbuszhoz, ráadásul észrevétlenül dolgozik alattunk. Egyszer sem rángat és azonnal reagál a gázadásra. Bár viccesek a volán mögötti váltófülek egy ekkora furgonban. Gázelvétel után üresben vitorlázik, csak fékezésre vagy manuális kapcsolásra dobja fokozatba, akkor pedig épp az erőteljes motorfék segít spórolni. Gyári adat szerint ezzel csökkent a széndioxid-kibocsátása, fogyasztása viszont nem nyűgözött le, nehéz volt 8 liter alá vinni. Zömében városi és a kevésbé takarékos fotózással egybekötött, tehát egyáltalán nem mérvadó átlaga 8,5 liter/100 lett a teszthét alatt.

%KA%Kipróbáltuk: 7 személlyel, full megpakolva is lép a 150 lovas TDI, a futóműveknek mindez meg se kottyan. Ilyen szempontból lenyűgöző az Alhambra%KA%

Kipróbáltuk: 7 személlyel, full megpakolva is lép a 150 lovas TDI, a futóműveknek mindez meg se kottyan. Ilyen szempontból lenyűgöző az Alhambra

%KA%Olyan gyors a duplakuplungos automata, hogy gyakran megnyikkannak a gumik. Egyszerűen úgy érezzük, hogy lemarad a menetstabilizátor. Már csak a DSG-fart hiányzik%KA%

Olyan gyors a duplakuplungos automata, hogy gyakran megnyikkannak a gumik. Egyszerűen úgy érezzük, hogy lemarad a menetstabilizátor. Már csak a DSG-fart hiányzik

Mindezt nagyszerű futómű koronázza, ami 7 személlyel mögöttünk is olyan nyugodt ringatózással visz át minden úthibán, hogy egy idő után leszokunk a kátyúk figyeléséről. Nem csak komfortos, de a leggonoszabb futóművallatók sem fingatták meg, és kanyarodáskor is prémium autókat megszégyenítően tart, nem mellesleg halk. Nem úgy, mint a légkondi, ami lehetséges, hogy csak a tesztautóban, de hangos volt. Egyébként a mi Style Premium szintünk alapáron adja az automata klímát, a navigációt, a távirányítós központi zárat, a tempomatot, sőt, a volánpörgős parkolássegédet is, ami egy ekkora autónál fokozottan hasznos, ahogy a tolatókamera és a 360 fokos parkolóradarok is. Méreteit is hozzádobva az összképhez érthető a mi kombinációnk 11,6 milliós listaára is, ami egyébként nincs elveszve a 4,8 méter feletti egyterűek között. Néhány extra hozzádobása után tesztalanyunk túllépte a 13 milliós határt is, amiből 800 000 Ft használtautó beszámítási kedvezményre kell számítani. Kihasználják rendesen, hogy az egyterű szűkségautó a növekvő család kiszolgálásra.

%KA%Ugyan terepre nem megy az Alhambra, de egy kiforrott hajtáslánc dolgozik benne, emellett pedig óriási, jól pakolható, pillanatok alatt átkonfigurálható. Röviden: kellemes utazóautó%KA%

Ugyan terepre nem megy az Alhambra, de egy kiforrott hajtáslánc dolgozik benne, emellett pedig óriási, jól pakolható, pillanatok alatt átkonfigurálható. Röviden: kellemes utazóautó

Értékelés

Pozitív
Fejlett, gazdaságos, kulturált hajtáslánc, komfortos futómű, minőségi anyagok, tágas belső dimenziók 7 személynek is, praktikus variálhatóság
Negatív
Lomha elindulási hajlam, tetemes városi fogyasztás, kevés vidámság és divat, ami az SUV-kkal szemben lehet komoly hátrány

Árak

Tesztmodell alapára 11 603 100 Ft (2017. szeptember 2.)
Tesztmodell ára 13 266 360 Ft (2017. szeptember 2.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4854 mm
Szélesség: 1904 mm
Magasság: 1740 mm
Saját tömeg: 1768 kg
Össztömeg: 2540 kg
Terhelhetőség: 772 kg
Tengelytáv: 2919 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 267-2430 liter
Belső szélesség elöl: 1530 mm
Belső szélesség hátul: 1590 mm
Belső szélesség a harmadik üléssorban: 1260 mm
Belmagasság elöl: 940-1020 mm
Belmagasság hátul: 960 mm
Belmagasság a harmadik üléssorban: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 310 mm
Lábtér a harmadik üléssorban: 160-310 mm
Ülőlap hossza elöl: 460 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Ülőlap hossza a harmadik üléssorban: 440 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1100 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1100 mm
Csomagtér magassága: 475-890 mm
Csomagtér hossza: 460-1250 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 2020-2900 mm
Raktérnyílás szélessége: 1100 mm
Raktérnyílás magassága: 900 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1968 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 6 fokozatú DSG
Nyomaték: 340 Nm 1750-3000 1/min-nél
Teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 198 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,3 s
CO2-kibocsátás: 136 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,5 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 65 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

A gázolaj áremelését a benzin árcsökkentése követi a héten

Míg szerdán a gázolaj ára nőtt, pénteken a benzin ára lejjebb kerül.

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

1000 lóerőt teljesít, és képes csak elöl hajtani az AMG Project One

Négy darab elektromotor és a jelenlegi Mercedes Forma-1-es versenyautójának átdolgozott 1,6-os...

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét...

Otthonában vezettük a hatodik Volkswagen Polót

Nagyobb és biztonságosabb lett a hatodik generációs Volkswagen Polo, tudásával túlmutat a szuperminik...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

Zoli írta: 6 napja

Kiment a divatból? WTF?! Ez nem zokni+szandál, ez AUTÓ.
Ha 4-5 gyerekem van és több 10 misim, akkor ilyet veszek, ha kevesebb a lé, akkor dáciát, ha kevesebb a gyerek, akkor megint nem egyterűt, 13 misiért...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zoli írta: 6 napja

Vazze, valaki nagyon el van tévedve: vagy a cikkíró vagy én.
Ez egy AUTÓ! Ha 4-5 gyerekem van, akkor ilyet veszek, ha kicsi (a p...-öm) az öntudatom, akkor SUV-ot, ha zöld vagyok, akkor bicajt stb.
Kiment az egyterű a divatból? WTF?! Talán kevés a multimilliomos 5 gyerekes család, a többi 5 gyerekes meg daciát vesz...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pelso írta: 2 hete

Egy jól felszerelt Verso, igaz, benzines, szintén a 7 személyes változat, az 8 milla.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hete
Tamás11 írta: 2 hete

Egyrészt semmi újat nem írtál, másrészt az autógyártók biztosan nem hozzád fordulnak majd tanácsért, mi legyen a jövőben.


Előzmények megtekintése

Valószínűleg mégis írhattam, különben nem vetetted volna fel ezt a badarságnak nyugodtan nevezhető elméletet ott alul.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 2 hete
Piet írta: 2 hete

Basszus, annyira kihalófélben van ez a szegmens hogy rendesen meglepődtem ezen a teszten. Mondjuk kíváncsi lennék egy "mezítlábas" értsd. alapfelszereltségű Alhambra tesztre. Mert az automata váltó és egyéb nyalánkságok valóban jók, de azért nincs mindenkinek 13 milliója egy ilyen alaposan fel extrázott változatra. Épp most nézem, Seatéknál az Urano szürkén kívül minden szín feláras, ami azért valljuk be pofátlanság, bár ahogy tapasztalom minden típusnál ez a módi.


Kihal, mert már a két gyerek sem átlagos - ahhoz meg elég egy kisebb autó.
Ha jól emlékszem, Renault-nál volt olyan típus, ahol minden szín feláras volt. Ha nem fizetek, akkor festetlen kasztnit kapok?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 2 hete
Csalfa Romeo írta: 2 hete

A Chryslernek sajnos most nagyobb gondja is akad, mint az ide való visszatérés. Konkrétan lélegeztetőgépen van, a Pacifica viszi a hátán a márkát, ezen kívül alig van más modellje, és azok is elavultak(200, 300). Mostanában hírbe hozták az FCA-t több kínai gyártóval is, hogy érdeklődnek egyes márkák iránt(pl. Jeep), de lehet, hogy az egész birodalomban többségi tulajdonosi részesedést fognak venni. Kár, hogy itt nem írnak erről, a TC már többször felhozta. Szinte biztosan össze fog zsugorodni a Marchionne-birodalom.



A Pacifica amúgy túl nagy is ide, olyasmi méret, mint a Toyota Sienna, a Honda Odyssey vagy a Nissan Quest, arról meg nem is beszélve, hogy ez egyterűek iránti kereslet drámaian visszaesett Európában. Nem lenne értelme vele idejönni, pedig az előd Voyager egész jól eladható volt itt. De változtak az idők.


Előzmények megtekintése

Egyrészt semmi újat nem írtál, másrészt az autógyártók biztosan nem hozzád fordulnak majd tanácsért, mi legyen a jövőben.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Piet írta: 2 hete

Basszus, annyira kihalófélben van ez a szegmens hogy rendesen meglepődtem ezen a teszten. Mondjuk kíváncsi lennék egy "mezítlábas" értsd. alapfelszereltségű Alhambra tesztre. Mert az automata váltó és egyéb nyalánkságok valóban jók, de azért nincs mindenkinek 13 milliója egy ilyen alaposan fel extrázott változatra. Épp most nézem, Seatéknál az Urano szürkén kívül minden szín feláras, ami azért valljuk be pofátlanság, bár ahogy tapasztalom minden típusnál ez a módi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hete
Tamás11 írta: 2 hete

Ilyen cikk olvasásakor sajnálom, hogy a Chrysler nem hozza Európába sz új Pacificát. A konnektoros hibrid zöld rendszámot is kaphatna, a motort nem nyírná ki a városi forgalom, és az egész autó praktikusabbnak tűnik, mint a cikk tárgyában szereplő.

"Hajrá" SUV-k...


Előzmények megtekintése

A Chryslernek sajnos most nagyobb gondja is akad, mint az ide való visszatérés. Konkrétan lélegeztetőgépen van, a Pacifica viszi a hátán a márkát, ezen kívül alig van más modellje, és azok is elavultak(200, 300). Mostanában hírbe hozták az FCA-t több kínai gyártóval is, hogy érdeklődnek egyes márkák iránt(pl. Jeep), de lehet, hogy az egész birodalomban többségi tulajdonosi részesedést fognak venni. Kár, hogy itt nem írnak erről, a TC már többször felhozta. Szinte biztosan össze fog zsugorodni a Marchionne-birodalom.

A Pacifica amúgy túl nagy is ide, olyasmi méret, mint a Toyota Sienna, a Honda Odyssey vagy a Nissan Quest, arról meg nem is beszélve, hogy ez egyterűek iránti kereslet drámaian visszaesett Európában. Nem lenne értelme vele idejönni, pedig az előd Voyager egész jól eladható volt itt. De változtak az idők.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 2 hete

Ilyen cikk olvasásakor sajnálom, hogy a Chrysler nem hozza Európába sz új Pacificát. A konnektoros hibrid zöld rendszámot is kaphatna, a motort nem nyírná ki a városi forgalom, és az egész autó praktikusabbnak tűnik, mint a cikk tárgyában szereplő.
"Hajrá" SUV-k...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0

Hirdetés

SEAT tesztek

SEAT Ateca 1.0 TSI Eco Style Wave teszt

Új konfekció a kompakt SUV-k közt - SEAT Ateca teszt

Legkisebb turbós benzinesével vallott, városban és terepen is élhetőnek bizonyult az Autobest-díjas SEAT Ateca. Összkerék nélkül is.


Összevetés: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC, Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi, SEAT Leon ST 1.6 TDI CR

Melyik a jobb? Családi kombik dízelmotorral Videó

Friss hús a Honda Civic Tourer és a SEAT Leon ST is, régi-új motoros a Renault Mégane Grandtour. Dízelként vetettük össze a három kombit.


SEAT Leon 1.2 TSI DSG Style Start&Stop teszt

Technológia, értem. SEAT Leon 1.2 TSI teszt Videó

Elődjeinél kevésbé temperamentumos, de majdnem-Golf a LED-ekben gazdag új Leon. A SEAT kompakt ötajtósát 1,2 literes benzines turbómotorral és DSG-váltóval teszteltük.


SEAT Toledo 1.6 TDI CR Style teszt

Fogyasztás? Nem tényező! SEAT Toledo 1.6 TDI CR teszt Videó

Dízelmotorral járt nálunk az első Csehországban gyártott SEAT, azaz a Skoda Rapid édestestvérének számító negyedik generációs Toledo.


SEAT Alhambra 1.4 TSI Eco Style teszt

Testvérharc nélkül - SEAT Alhambra teszt

Volkswagen-emblémával szinte ugyanezen autó járt már nálunk, ám most a spanyol márka égisze alatt is kipróbálhattuk a hétüléses, tágas, de kicsiny motoros egyterűt.


Még több SEAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

3 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SEAT ALHAMBRA 2.0 CR TDI Style csere is érdekel

SEAT ALHAMBRA 2.0 CR T...

Ár: 3.500.000 Ft

Évjárat: 2011 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

SEAT ALHAMBRA 1.9 PD TDI 4x4 Sport (ÖSSZKERÉKHAJTÁS. PARKRADAR)

SEAT ALHAMBRA 1.9 PD T...

Ár: 1.099.000 Ft

Évjárat: 2001 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

SEAT ALHAMBRA 2.0 TDI Style DSG Start&Stop 7 személy Áfa-s. Mo-i

SEAT ALHAMBRA 2.0 TDI...

Ár: 8.490.000 Ft

Évjárat: 2015 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!