0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Arany középút - SEAT Ibiza teszt

SEAT Ibiza 1.0 TSI Style teszt

·

A leglogikusabbnak tűnő felszereltségben és dinamikus turbós benzinessel vallott hazai körülmények között az ötödik generációs SEAT Ibiza.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Végre hosszabb távon, hazai utakon próbáltuk az új Ibizát. Ahogy a Leon az Atecához, úgy az Ibiza az Aronához idomul, illetve inkább a SUV-k alakultak a hagyományos testvérekhez%KA%

Végre hosszabb távon, hazai utakon próbáltuk az új Ibizát. Ahogy a Leon az Atecához, úgy az Ibiza az Aronához idomul, illetve inkább a SUV-k alakultak a hagyományos testvérekhez

Ötödik generációjába ért, minden eddiginél érettebb a SEAT Ibiza. Az időtlen idők óta olcsó-Polóként ismert spanyol kisautóból mára 5,4 milliónál is több példány fogyott, a siker pedig nem véletlen. Továbbra is az egyszerűséget képviseli, minőségével és kiállásával mégis meggyőzőbb lehet sok szegmenstársánál. Közel 10 centit gyarapodott a szélessége a negyedik generációhoz képest, többek között ennek tudható be masszívabb kiállása, amúgy pedig 2 mm-rel rövidebb és mindössze 1 mm-rel magasabb, tehát szinte változatlan. VW-csoport szinten újdonságként tekinthetünk rá, hiszen az anyacsoport jól ismert MQB padlólemezének A0 változatát a nem csak spanyolnak mondott, de ott is gyártott kisautó kapja meg először. Most az alapnál eggyel jobb, vagyis inkább bővített Style felszereltségi szinten próbáltuk az Ibizát, ahol kizárólag a 95 lovas turbós háromhengeres TSI-vel érhető el. Meggyőző volt.

%KA%Az Ibizán debütál először a felfelé ívelt hasú fényszóró, a ledes menetfények esetünkben csökkentett méretűek, mindössze egy háromszöget alkottak a sarokban%KA% %KA%Az Ibizán debütál először a felfelé ívelt hasú fényszóró, a ledes menetfények esetünkben csökkentett méretűek, mindössze egy háromszöget alkottak a sarokban%KA%

Az Ibizán debütál először a felfelé ívelt hasú fényszóró, a ledes menetfények esetünkben csökkentett méretűek, mindössze egy háromszöget alkottak a sarokban

%KA%Még a Style felszereltséghez is feláras a ledes hátsó lámpa, de erre a farra tekintve minden fillért megér%KA%

Még a Style felszereltséghez is feláras a ledes hátsó lámpa, de erre a farra tekintve minden fillért megér

Az előd karcsú karakterét klasszikus ferdehátú kockasziluett vette át, de azért nem olyan durva a helyzet, mint Giugiaro első Ibizájánál. Csupán követik a VW-csoport által diktált dizájnvonalat, a far apró lámpái és a hátsó lökhárító például kiköpött Polo. Az orrát azért sikerült megismerhetőre faragni, határozott oldaltörései pedig kifejezetten jól mutatnak a feláras misztikuskék metálfényben. Esetünkben a fényszóró nem, csak a sarokba szorított, háromszög alakú menetfény, valamint a hátsó lámpák voltak ledesek, mindkettőt feláras extraként kapta a tesztautó. Hiába a 4,7 millió forint listaáron (kedvezménnyel 4,35 millió), Style szinten marad az egyszerű szériakülső, de persze az Ibiza is vagányítható, egész sportos kiállást kölcsönözhetünk neki, akár 17 colos felnikkel, főleg FR-ként. Azért a mi 15 colos keréktárcsáink sem mutatnak rajta rosszul, a ballonosabb gumikkal legalább komfortosabb volt a futás. Egyébként egyszerű a futómű is, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, így zajos, ennek ellenére csak több emberrel lesz kemény a futás, alapvetően egész jól veszi a városi, de még az országúti kihívásokat is.

%KA%Lehet, hogy a ballonosabb abroncsok teszik, de a kisautóktól szokatlan, összeszedett kiállása van. Határozott élek törik az oldalát, a C oszlop előtt élesen ível felfelé az ablak, hátul ülve azért így is jó a kilátás%KA%

Lehet, hogy a ballonosabb abroncsok teszik, de a kisautóktól szokatlan, összeszedett kiállása van. Határozott élek törik az oldalát, a C oszlop előtt élesen ível felfelé az ablak, hátul ülve azért így is jó a kilátás

Merészen tört vonalait végre az utastérbe is átvezették, a steril körítésnek köszönhetően teljes műanyag belsővel is mutatós a SEAT kisautójának beltere, az Ibiza partihangulatához azonban több vidámság kéne és nem a németes merevség. Egyáltalán nem bántóak a műanyagok, bár puha borítás csak az ajtókönyöklőkre jutott, a tetőkárpiton pedig felüti fejét a spórolás ördöge. Kontrasztszínként belül szürkét használtak, csak az Xcellence-hez jár a bézs belső, a kormány érdekes módon maradt a régi. Előre terjeszkedett a kabin, láthatóan rövidebb a motorháztető, ráadásul 95 mm-rel nagyobb a tengelytáv, ami az utastéren is érződik. Az első térérzet kisautó szinten pazar, hátul már szűkösebb, nekem például épp támlatámasztós a lábtér, cserébe nagyobb a csomagtér, mint az megszokott a kategóriában, de még az elődnél is 63 literrel nagyobb. Ami pozitív meglepetés volt, az a hátsó fejtér, 185 centimmel kényelmesen elfértem.

%KA%Hideg, steril a belső, hiába spanyol. Lehet, hogy csak az én tudatomban, de a minimalista belső igényességet sugall, így alapból is vonzó az Ibiza belseje, pedig szinte kivétel nélkül olcsó műanyagokat találunk%KA%

Hideg, steril a belső, hiába spanyol. Lehet, hogy csak az én tudatomban, de a minimalista belső igényességet sugall, így alapból is vonzó az Ibiza belseje, pedig szinte kivétel nélkül olcsó műanyagokat találunk

%KA%Bőrözött és vékony a kormány, nagyon jól vezethető vele a könnyű Ibiza, többek között a jól hangolt szervónak is köszönhetően. A kamu varrásokat kár volt erőltetni, így viszont érezhetjük, hogy nem egy Polót vettünk, „csak” egy Ibizát%KA%

Bőrözött és vékony a kormány, nagyon jól vezethető vele a könnyű Ibiza, többek között a jól hangolt szervónak is köszönhetően. A kamu varrásokat kár volt erőltetni, így viszont érezhetjük, hogy nem egy Polót vettünk, „csak” egy Ibizát

Az Ibiza már legalapabb kivitelével is manuális klímás, ráfutássegédes, első elektromos ablakos – hátul kurblis, bár ez a kisautók közt a mai napig nem furcsa − és érintős, de monokróm infotainment képernyős. Legutóbbiból a Style már színeset ad, bár elég pixeles a kicsi, csupán 5 col átmérőjű érintőképernyő felbontása. Egyébként gyors, átlátható, már navira előkészített a SEAT Media System Color rendszere. Praktikus a középkonzol, számtalan tárolóval, okostelefontartóval, USB-vel, 12 volttal és pohártartókkal, a multikormány pedig könnyen társunk lesz a hétköznapokon, bár a műcérnákat nem erőltettem volna. Extraként kaptuk a digitális kijelzős automata klímát, a Driver csomag részeként pedig a Style szinthez is rendelhető tempomatot. Az utastér egyetlen negatívumaként az elálló biztonsági öv csatolóját lehetne említeni, ami buta pozíciója miatt elhúzza tőlünk az övet. Hát most na, valamit azért el kellett rontani a Polóval szemben.

%KA%Műanyag tör műanyagot az ajtókon, mégis jó ránézni. A könyöklők puha bőrt kapnak%KA% %KA%Műanyag tör műanyagot az ajtókon, mégis jó ránézni. A könyöklők puha bőrt kapnak%KA%

Műanyag tör műanyagot az ajtókon, mégis jó ránézni. A könyöklők puha bőrt kapnak

%KA%Világosabb részletekkel dobták fel a puha, kevés oldaltartást adó szövetüléseket. Hátul kisautós a lábtér, a fejtérre nem lehet panasz%KA% %KA%Világosabb részletekkel dobták fel a puha, kevés oldaltartást adó szövetüléseket. Hátul kisautós a lábtér, a fejtérre nem lehet panasz%KA%

Világosabb részletekkel dobták fel a puha, kevés oldaltartást adó szövetüléseket. Hátul kisautós a lábtér, a fejtérre nem lehet panasz

Kimaxolták, 999 köbcenti a VW-csoport jól ismert 1.0 TSI motorja, nálunk az Ibizához kapható gyengébbik, de nem csenevész 95 lóerős változatban járt. Háromhengeres létére meglepően kulturált, talán már túlságosan is. Semmi visszacsatolást nem kapunk a motortérből, annyira halk, alapjáraton azt sem érezzük, hogy dolgozik-e, vagy már rég leállította a stop-start, ami az Ibiza minden motorjához alapként jár. 1500 fordulat/perc alatt rezonáló hangot hallat, nem szívesen esünk alá. Kb. kétezres fordulatra épül fel a turbónyomás, ahonnan már nagyon finoman és dinamikusan dolgozik. Óvatosan kapjuk meg a turbó tolását, a váltások közben a turbólyuk minimális, bejövős a karaktere. A 95 lóerő pont olyan sok egy kisautóhoz, mint amilyennek hangzik, tökéletesen elégnek bizonyult, sőt, egész jót tud lépni magasabb fordulatokon.

%KA%Turbós ezresével igazi városi besorolóművész, Volánbusz-tipró, hiszen egész gyorsan kapjuk meg a turbó jóakaratát%KA%

Turbós ezresével igazi városi besorolóművész, Volánbusz-tipró, hiszen egész gyorsan kapjuk meg a turbó jóakaratát

%KA%Ahogy az Atecát is konfekciónak éreztem, az Ibiza is azt a csomagtér méretet adja 355 literével, amit körülbelül szabványnak tekinthető a kisautók között. A padló alatt a pótkerék is gond nélkül elfért%KA% %KA%Ahogy az Atecát is konfekciónak éreztem, az Ibiza is azt a csomagtér méretet adja 355 literével, amit körülbelül szabványnak tekinthető a kisautók között. A padló alatt a pótkerék is gond nélkül elfért%KA%

Ahogy az Atecát is konfekciónak éreztem, az Ibiza is azt a csomagtér méretet adja 355 literével, amit körülbelül szabványnak tekinthető a kisautók között. A padló alatt a pótkerék is gond nélkül elfért

Pontos, rövid úton járó, könnyed a váltó, jó érzés a golflabda fejjel kapcsolni, bár a kuplungja elég érzéketlen. Hosszúak a sebesség-kiosztások, ahogy azt manapság az 5 fokozatú kézi váltóknál legtöbbször elkövetik, hogy autópályán se ordítson a technika. Városban így elég szinte csak hármasig váltanunk, a fordulat pedig a megengedett autópályatempónál is épp 3000 fordulat/perc, bár mindig ugyanolyan halk, így akár lehetne magasabb is, az sem zavaró. Egyébként pont 130 km/h-ig lőtték be a gyáriak, addig nagyon finom, felette már erősödik a rezonancia. Nagyon vegyes, félig autópályázós, félig városi tesztátlagunk 5,6 liter/100 km lett, ami nagyon baráti.

%KA%Korán kéri az elváltást a fedélzeti komputer váltásjelzője és bírja is az alacsony fordulatot, pedig 1500 fordulat/perc alatt szenvedősnek hangzik. Csak magasabb fordulaton jön elő a szokásos TSI-féle mély morgás%KA%

Korán kéri az elváltást a fedélzeti komputer váltásjelzője és bírja is az alacsony fordulatot, pedig 1500 fordulat/perc alatt szenvedősnek hangzik. Csak magasabb fordulaton jön elő a szokásos TSI-féle mély morgás

%KA%Meglepően finom részlet a műszerfal oldalába nyomott SEAT felirat...%KA%

Meglepően finom részlet a műszerfal oldalába nyomott SEAT felirat...

%KA%...ahogy a csomagtérnyitó is%KA%

...ahogy a csomagtérnyitó is

Pedig kollégám felkészített, ő már a hazai menetpróba után mondogatta, hogy az új Ibizával bizony nagyot lehet szerpentinezni. Kanyarokban tényleg elképesztően stabil, a menetstabilizátora pedig mindig pont akkor fogja az ívbelső kerekeket, amikor alulkormányzottá válna. Mikor elmenne az orra, ő finoman elvesz a gázból, így pont, hogy a fenekét dobja, tehát ívre fordít saját magától. Azért továbbra sem nevezhető sportos autónak, de nem is olyan sallangmentes, mint azt az anyacégtől megszoktuk. Ráadásul mindössze 1047 kiló, amit a vékony falak is jól mutatnak, így durva belegondolni, mit lehetne elérni a beltér kitisztításával. Nem is gondolnánk mennyit számít a minimális tömeg, a kategória legmozgékonyabbja nem véletlenül a Swift. Jó lesz, ha az FR változat hivatalosan is megkapja az új 1,5 literes TSI Evót, a motorpaletta első négyhengeresét, ami még az új Golfot is már-már sportosan vitte.

%KA%Azért nem egy rejtett Cupra, de lehet vele élvezeteset is autózni, csupán tiporni kell egy keveset. Segítségünkre van a menetstabilizátor, a tömegelosztás hibátlannak hat%KA%

Azért nem egy rejtett Cupra, de lehet vele élvezeteset is autózni, csupán tiporni kell egy keveset. Segítségünkre van a menetstabilizátor, a tömegelosztás hibátlannak hat

%KA%Praktikus a középkonzol, hasznos infókkal szolgáló az infotainment. Utóbbi akár a Style felszereltséghez is feláras tolatókamera képét is mutató, a kamerához ráadásul parkolóradar is jár%KA% %KA%Praktikus a középkonzol, hasznos infókkal szolgáló az infotainment. Utóbbi akár a Style felszereltséghez is feláras tolatókamera képét is mutató, a kamerához ráadásul parkolóradar is jár%KA% %KA%Praktikus a középkonzol, hasznos infókkal szolgáló az infotainment. Utóbbi akár a Style felszereltséghez is feláras tolatókamera képét is mutató, a kamerához ráadásul parkolóradar is jár%KA%

Praktikus a középkonzol, hasznos infókkal szolgáló az infotainment. Utóbbi akár a Style felszereltséghez is feláras tolatókamera képét is mutató, a kamerához ráadásul parkolóradar is jár

A súlyos anyagiakra térve: 4 759 240 Ft listaáron a Style felszereltségű ezres turbós Ibiza, a mi extrázott tesztautónk már 5 330 180 Ft. Ez soknak hangzik, azonban komoly kedvezménnyel is számolni kell: tesztalanyunk ajánlati ára 4 145 235 Ft, ami azért már jóval barátibb. Ha valaki szívómotorra hajtana csak a Reference alapszint jöhet szóba, utóbbival szemben a Style felszereltség felára − tesztalanyunkhoz hasonló háromhengeres turbómotorral − mindössze 150 000 Ft. A minimális árkülönbség oka, hogy alig tér el egymástól a két szint kínálata, csak a kanyarfénnyel ellátott ködfényszórók, a már színes infotainment, a bőrkormány és a színre fújt kilincsek, valamint a tükörborítás jelenti a különbséget. Időközben egyébként az Ibiza emelt változata is bemutatkozott Arona néven, hasonló vonalvezetéssel és motorpalettával, ám a szívó nélkül, valamint nagyobb külső dimenziókkal és csomagtérrel.

%KA%Kell a kisautó-piacnak az Ibiza, az olcsóbb japánok és a túlárazott németek között félúton tanyázik. Hosszú és rövidebb távokon is szerethetőnek bizonyult%KA%

Kell a kisautó-piacnak az Ibiza, az olcsóbb japánok és a túlárazott németek között félúton tanyázik. Hosszú és rövidebb távokon is szerethetőnek bizonyult

Értékelés

Pozitív
Elképesztően halk, gazdaságos háromhengeres turbómotor, szabvány kisautó méretek, praktikus részletek, gazdag ellátmány
Negatív
Alacsony fordulaton rezonáló hang, egyszerű anyagok, néhol direkt elrontottnak tűnő részletek, nincs felső kapaszkodó, azaz majrévas

Árak

Tesztmodell alapára 4 359 241 Ft (2017. augusztus 3.)
Tesztmodell ára 4 930 181 Ft (2017. augusztus 3.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4059 mm
Szélesség: 1780 mm
Magasság: 1444 mm
Saját tömeg: 1047 kg
Össztömeg: 1465 kg
Terhelhetőség: 418 kg
Tengelytáv: 2564 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 355 liter
Belső szélesség elöl: 1450 mm
Belső szélesség hátul: 1410 mm
Belmagasság elöl: 880-1000 mm
Belmagasság hátul: 960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 210 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 700 mm
Csomagtér hossza: 720 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1430 mm
Raktérnyílás szélessége: 860-1060 mm
Raktérnyílás magassága: 750 mm

Motor és váltó

Motor: Benzines
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 999 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: 5 fokozatú kézi
Nyomaték: 175 Nm 2000-3500 1/min-nél
Teljesítmény: 70 kW (95 LE) 5000-5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 182 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,9 s
CO2-kibocsátás: 106 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,6 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 69 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Új motorcsaládot mutat be a Mazda Frankfurtban

A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II...

Renault Koleos 1.6 dCi Intens teszt

Emelt Talisman, a prémium felé csörtető nagy SUV, a franciáktól megszokott kényelemmel és az...

Augusztusban hivatalosan is bemutatkozik a BMW M5

A legfrissebb jelentések alapján a bajorok már ebben a hónapban bemutatják az új ötös sorozat...

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...

Lexus RC 300h F Sport teszt

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

Volkswagen Tiguan 2.0 CR TDI Bluemotion, 2014 - használtteszt

Újonnan már nálunk is a SUV szegmens vezeti az eladásokat. De vajon mit tud egy hároméves Volkswagen...

Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo

Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállítással spórol a faceliftes Golf gyengébbik...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (12 db)

vidi500 írta: múlt héten
Velokex írta: múlt héten

Igazad van, ne vegyél 3 hengerest, a járása és a hangja is pocsék egy 4 hengereshez képest.


Előzmények megtekintése

Semmi bajom nincs a 3 hengeresekkel, van 2 ilyen autóm. A 3 hengeres dízelem A2 1,4TDI nagyon szépen kiegyensúlyozottan megy alapjáraton is. Kevésbé jönnek át a vibrációk is (kormánykerék, stb.), mint Pl. sok 4 hengeres dízelnél (kiegyensúlyozó tengely). A benzines 3 hengeresem kicsit szerényebb, de tökéletesen működik (japán).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Velokex írta: múlt héten
Okos írta: 2 hete

Nagyon tetszik ! De sajnos balkáni fizetésből 15-20 évig használnék egy autót. Ezért a WW-Konszern motorjai számomra sajnos felejtősek. Akkor inkább 1000X az Új KIA RIO az legalább NÉGYHENGERES szivó. Agyrákot kapok a mai felhúzhatós játék turbómotoroktól

ezzel azért szerintem sokan vagyunk igy, akik hosszú távra terveznek .Persze az az én bajom hogy nem tudok 5-8 évente autót cserélnil !


Előzmények megtekintése

Igazad van, ne vegyél 3 hengerest, a járása és a hangja is pocsék egy 4 hengereshez képest.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Okos írta: múlt héten

Köszi a felvilágositást !Megpróbálok haladni a korral !

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: múlt héten
Okos írta: 2 hete

Nagyon tetszik ! De sajnos balkáni fizetésből 15-20 évig használnék egy autót. Ezért a WW-Konszern motorjai számomra sajnos felejtősek. Akkor inkább 1000X az Új KIA RIO az legalább NÉGYHENGERES szivó. Agyrákot kapok a mai felhúzhatós játék turbómotoroktól

ezzel azért szerintem sokan vagyunk igy, akik hosszú távra terveznek .Persze az az én bajom hogy nem tudok 5-8 évente autót cserélnil !


Előzmények megtekintése

Próbálj ki egy mai játék 1.4 -es turbóst! A sima 1.4-es Rió után kicsit csodálkozni fogsz majd, de szerintem az 1literes turbóson is elcsodálkoznál, hogy mit tud midenféle agyonpörgetés nélkül is.
A turbótól meg mindenki annyira fél, hogy fú lassan majd cserélni kell...
Hagyjuk már!Egy átlag magyar mennyit is megy az autójával évente? Talán 15ezret, és akkor már sokat is mondtam.
Egy mai benzines snassz turbója kis odafigyeléssel 300ezret-et elmegy.Akkor hány évet is kell autóznod, hogy cserés legyen?Kb 20évet...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Okos írta: 2 hete

Nagyon tetszik ! De sajnos balkáni fizetésből 15-20 évig használnék egy autót. Ezért a WW-Konszern motorjai számomra sajnos felejtősek. Akkor inkább 1000X az Új KIA RIO az legalább NÉGYHENGERES szivó. Agyrákot kapok a mai felhúzhatós játék turbómotoroktól
ezzel azért szerintem sokan vagyunk igy, akik hosszú távra terveznek .Persze az az én bajom hogy nem tudok 5-8 évente autót cserélnil !

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2 hete
Forticors írta: 2 hete

Fura hogy a 15-ös kerék ennyire "ballonosnak" hat, valszeg. ez az alap és nagyobb kereket terveztek neki, de hogy a belépő modell (bár a style nem az) ára minél alacsonyabb legyen aládobtak egy kisebb kereket. Érdekes hogy ez a /65 a /60 helyett még egy centit sem jelent a gumi oldalfal magasságban mégis mennyire látványos - és még mondják hogy a méret nem számít :)



(úgy néz ki hogy egy 18-as kereket simán alá lehet dobni....)


persze, h nagyobbat, csak sporolnak :D a kerékjárati ív is nagyobb lett...18cal néz ki értelmesen http://go.redirectingat.com/?id=83015X1540104&site=autoexpress.co.uk&xs=1&isjs=1&url=http%3A%2F%2Fcdn2.autoexpress.co.uk%2Fsites%2Fautoexpressuk%2Ffiles%2F2017%2F03%2Fdsc_4972.jpg&xguid=e868aa6d370f0869b96b1979eb887682&xuuid=fd8f8621fc36392e37ee15aa1a3b7323&xsessid=b5751be93f97bc660354ec03c97df66e&xcreo=0&xed=0&sref=http%3A%2F%2Fwww.autoexpress.co.uk%2Fseat%2Fibiza%2F98453%2Fnew-2017-seat-ibiza-pictures%230&pref=https%3A%2F%2Fwww.google.hu%2F&xtz=-120&abp=1

akinek nem számít az "agilisság" vagy sportosság, annak a 17 is jó szerintem, azzal sem nézne ki bután.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hete

Fura hogy a 15-ös kerék ennyire "ballonosnak" hat, valszeg. ez az alap és nagyobb kereket terveztek neki, de hogy a belépő modell (bár a style nem az) ára minél alacsonyabb legyen aládobtak egy kisebb kereket. Érdekes hogy ez a /65 a /60 helyett még egy centit sem jelent a gumi oldalfal magasságban mégis mennyire látványos - és még mondják hogy a méret nem számít :)

(úgy néz ki hogy egy 18-as kereket simán alá lehet dobni....)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2 hete
CorbenDallas írta: 2 hete

A mostani VW motorpaletta úgy, ahogy van egy rakás szemét.



A ballonos gumiknak viszont kifejezetten örülök, mert szembemegy azzal az ostoba, magamutogató trenddel, hogy már egy gyufásdobozra is 18-as kereket terveznek, mert sz mutat jól. Szerintük.

Csak hát elképzelem, amikor 3-4 év használat után le kell(ene) cserélni a gumikat, és a parasztnak leesik az álla, hogy 140.000 Ft egy szett, és akkor még csak a nyárit cserélte le.

Amikor először láttam utcán új Ibizát, azt gondoltam, "végre egy izgalmas külsejű, nem csak vállalható, de vágyható Seat". Aztán eszembe jutott, hogy a VW-gyár maradék szemetéből rakják össze (a beltér épp olyan is), az ülések még a legalja Fiat Stilo-hokedlinek is alámegy, és a motorkínálat...

Mindegy is, valószínűleg ez az utolsó Seat Ibiza. Annak meg elmegy.


Előzmények megtekintése

gyenge motorok minden gyártónál vannak és erőltetik, szóval ez nem kirívó. a turbós meg más gyártónál is tönkre megy egységsugarú júzernél, egy jó szervíz apropó a turbó. fogyasztói társadalomban élünk, ha jól tudom.

régen volt ballonos gumim, de azóta csak peres, egyszerűen számomra kibírhatatlan, h nem érzem annyira közvetlenül a kormányt,gépet és ringatózik mint egy hajó (a magamutogatásra vannak diszkós,szpineres idióta felnik inkább, ahhoz meg nem kell nagynak sem lennie :D ). ára megvan, bár kevesebb gumit/anyagot tartalmaz, így érthetetlen számomra, h miért drágább. legyen meg a választási lehetőség mindenkinek persze, de szerintem a ballonos rengeteget ront a menettulajdonságokon.

beltérre mindig gázabb volt, de ez felszereltség függő is, egy fr vagy cupra-ban azért jó dolgok vannak már.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tartarus írta: 2 hete

Kár, h ülésdöntés után lépcsős marad... A Polonak sík a csomagtere.

A válaszoláshoz belépés szükséges
CorbenDallas írta: 2 hete
Bezzenev írta: 2 hete

1.5tfsi-vel élhető lesz, ez a 95 lovas meg kuka. volánbuszt...meg öreg skodákat,suzukikat tud ez max megizzasztani :DDDD

az ilyen ballonos kerekektől meg már ránézésre is hányingerem van (a himbálózástól).


Előzmények megtekintése

A mostani VW motorpaletta úgy, ahogy van egy rakás szemét.

A ballonos gumiknak viszont kifejezetten örülök, mert szembemegy azzal az ostoba, magamutogató trenddel, hogy már egy gyufásdobozra is 18-as kereket terveznek, mert sz mutat jól. Szerintük.
Csak hát elképzelem, amikor 3-4 év használat után le kell(ene) cserélni a gumikat, és a parasztnak leesik az álla, hogy 140.000 Ft egy szett, és akkor még csak a nyárit cserélte le.
Amikor először láttam utcán új Ibizát, azt gondoltam, "végre egy izgalmas külsejű, nem csak vállalható, de vágyható Seat". Aztán eszembe jutott, hogy a VW-gyár maradék szemetéből rakják össze (a beltér épp olyan is), az ülések még a legalja Fiat Stilo-hokedlinek is alámegy, és a motorkínálat...
Mindegy is, valószínűleg ez az utolsó Seat Ibiza. Annak meg elmegy.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0

Hirdetés

SEAT tesztek

SEAT Ateca 1.0 TSI Eco Style Wave teszt

Új konfekció a kompakt SUV-k közt - SEAT Ateca teszt

Legkisebb turbós benzinesével vallott, városban és terepen is élhetőnek bizonyult az Autobest-díjas SEAT Ateca. Összkerék nélkül is.


Összevetés: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC, Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi, SEAT Leon ST 1.6 TDI CR

Melyik a jobb? Családi kombik dízelmotorral Videó

Friss hús a Honda Civic Tourer és a SEAT Leon ST is, régi-új motoros a Renault Mégane Grandtour. Dízelként vetettük össze a három kombit.


SEAT Leon 1.2 TSI DSG Style Start&Stop teszt

Technológia, értem. SEAT Leon 1.2 TSI teszt Videó

Elődjeinél kevésbé temperamentumos, de majdnem-Golf a LED-ekben gazdag új Leon. A SEAT kompakt ötajtósát 1,2 literes benzines turbómotorral és DSG-váltóval teszteltük.


SEAT Toledo 1.6 TDI CR Style teszt

Fogyasztás? Nem tényező! SEAT Toledo 1.6 TDI CR teszt Videó

Dízelmotorral járt nálunk az első Csehországban gyártott SEAT, azaz a Skoda Rapid édestestvérének számító negyedik generációs Toledo.


SEAT Alhambra 1.4 TSI Eco Style teszt

Testvérharc nélkül - SEAT Alhambra teszt

Volkswagen-emblémával szinte ugyanezen autó járt már nálunk, ám most a spanyol márka égisze alatt is kipróbálhattuk a hétüléses, tágas, de kicsiny motoros egyterűt.


Még több SEAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

Tegnap – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

2 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

4 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SEAT IBIZA 1.2 12V Reference

SEAT IBIZA 1.2 12V Ref...

Ár: 1.950.000 Ft

Évjárat: 2010 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SEAT IBIZA 1.4 16V Premium

SEAT IBIZA 1.4 16V Pre...

Ár: 638.000 Ft

Évjárat: 2007 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SEAT IBIZA ST 1.6 CR TDI Reference Szervizkönyv-Kisfogyasztás!

SEAT IBIZA ST 1.6 CR T...

Ár: 1.899.000 Ft

Évjárat: 2013 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!